Proti vraždě Jundrova, proti železničním tunelům v Jundrově
Hrozný plán připravili ekologisté proti lidem v Brně-Jundrově. Strana zelených s hnutím Žít Brno podpořila umístění brněnského hlavního nádraží v lokalitě pod Petrovem. Jundrova se bezprostředně dotýká to, že v rámci této varianty se plánuje vedení trasy vysokorychlostní železnice na Prahu přes Jundrov. Prohlédněte si plánek: Tato trasa je označena na plánu jako RS Praha, plná čára je část vedená povrchově a přerušovaná čára je část vedená v tunelech. Plán počítá s tím, že bude zbudován železniční most přes řeku Svratku v Jundrově a na ulici Veslařské bude zaústění nového tunelu vedoucí železnici k Žebětínu. Kromě zásahu železničního tělesa do charakteru Jundrova by šlo o další zátěž pro Jundrov. Při zaústění tunelu je totiž nutné počítat s rozsáhlým zázemím pro záchranou techniku v případě havárie v tunelu, včetně příjezdových cest. Tento mnohakilometrový tunel by měl jen dva možné vstupy - v Jundrově a Žebětíně.
Navíc lze odhadnout, že vlastní stavba tunelu potrvá 8-10 let, kdy by se po Veslařské vozila vytěžená hornina. Spolu se stavbou železničního mostu by došlo k výrazné dopravní zátěži těžkými auty a stavebními stroji v Jundrově.
Tento plán je stále některými skupinami zelených a jiných politiků podporován, přestože již vláda Miloše Zemana rozhodla roku 2002 o umístění hlavního nádraží u řeky Svratky v poloze dnešního dolního nádraží u autobusového nádraží Zvonařka, které se nedotkne Jundrova. Rozhodnutí vlády Miloše Zemana bylo zelenými zpochybňováno a vyústilo ve dvě referenda v roce 2004 a 2016, kdy většina voličů odmítla podpořit zelené. I nynější vláda podpořila rozumnou variantu u řeky Svratky. Nadále se však ozývají hlasy, které kritizují vládní rozhodnutí a chtějí opět vrátit do hry variantu Petrov s tunely přes Jundrov.
Plán vedení vysokorychlostní železnice přes Jundrov hodnotíme jako faktickou vraždu Jundrova. Zachraňme Jundrov před zelenou betonovou lobby. Jinak se totiž fantasmagorická tunelová stavba přes Jundrov nedá vysvětlit. Každý může vidět průběh jiných opatření prezentovaných jako ekologická politika - kšeft solárních elektráren či žlutých polí pro biosložky paliv. To vše je placeno všemi ve prospěch několik jedinců.
Kandidáti Společně proti tunelům v Jundrově jednoznačně podporují umístění hlavního nádraží v poloze u řeky Svratky, kdy je vedení vysokorychlostní železnice na Prahu navrženo mimo Jundrov jižním připojením podél dálnice D1.
Navíc lze odhadnout, že vlastní stavba tunelu potrvá 8-10 let, kdy by se po Veslařské vozila vytěžená hornina. Spolu se stavbou železničního mostu by došlo k výrazné dopravní zátěži těžkými auty a stavebními stroji v Jundrově.
Tento plán je stále některými skupinami zelených a jiných politiků podporován, přestože již vláda Miloše Zemana rozhodla roku 2002 o umístění hlavního nádraží u řeky Svratky v poloze dnešního dolního nádraží u autobusového nádraží Zvonařka, které se nedotkne Jundrova. Rozhodnutí vlády Miloše Zemana bylo zelenými zpochybňováno a vyústilo ve dvě referenda v roce 2004 a 2016, kdy většina voličů odmítla podpořit zelené. I nynější vláda podpořila rozumnou variantu u řeky Svratky. Nadále se však ozývají hlasy, které kritizují vládní rozhodnutí a chtějí opět vrátit do hry variantu Petrov s tunely přes Jundrov.
Plán vedení vysokorychlostní železnice přes Jundrov hodnotíme jako faktickou vraždu Jundrova. Zachraňme Jundrov před zelenou betonovou lobby. Jinak se totiž fantasmagorická tunelová stavba přes Jundrov nedá vysvětlit. Každý může vidět průběh jiných opatření prezentovaných jako ekologická politika - kšeft solárních elektráren či žlutých polí pro biosložky paliv. To vše je placeno všemi ve prospěch několik jedinců.
Kandidáti Společně proti tunelům v Jundrově jednoznačně podporují umístění hlavního nádraží v poloze u řeky Svratky, kdy je vedení vysokorychlostní železnice na Prahu navrženo mimo Jundrov jižním připojením podél dálnice D1.
null