Kacířský Čech Václav Klaus: David bojující proti Goliáši z Bruselu

04. 02. 2011 | 10:23
Přečteno 26727 krát
Proč si byrokraticky orientovaní Evropané myslí, že se ve všech věcech musí dosáhnout jednoty a konsensu? Proč si Evropané myslí, že neshoda se rovná agresi? Všichni víme, že Václav Klaus je proti Evropské unii, že nevěří, že globální oteplování způsobuje člověk, a že je husita. Nařizovat mu, aby se přestal chovat tak, jak je to pro něho charakteristické, je v nejlepším případě rozporné. Klaus má plné právo postavit se proti tak děsivé připomínce loutkově mechanického hlasování podle přání Kremlu, která se objevuje v bývalých satelitních zemích sovětského bloku co se týče zákony z EU. Co to má znamenat, tahle představa v Evropě - která se zdůrazňuje v zemích bývalého socialistického bloku - že je potřeba mluvit jednotným hlasem?

No a co, že Klaus bojuje proti větrným mlýnům s Janou Bobošíkovou jako svým Sancho Panzou? Cožpak Francouzi také často nebojovali za své jídlo a další své tradice způsobem, který se nám zdál pošetilý?

Jestliže Klaus věří, nebo předstírá, že věří, že by Lisabonská smlouva dovolila všem těm strašlivým Němcům, aby se začali ucházet o svá práva, to je jeho právo. Právo, jemuž se těší, protože ho jménem všech Čechů dostal od jejich parlamentních zástupců. Klaus dobře reprezentuje maloměstského Čecháčka, který podezřívá zahraniční autority a nedůvěřuje vlastním institucím. Takového Čecháčka, který také miluje konspirační teorie.

Demokracie bez práva na to věřit v pitomosti a říkat pitomosti nahlas není demokracie. Osobně považuji veškeré zákony či kulturní normy, které pocházejí z pohádek, jako je Bible, či z jiných věr na kouzla a superbytosti, za absurdní, nelogické a nebezpečné, ale nemohu přece bránit těm lidem, kteří mají takové pověry rádi, aby si v ně věřili či aby o nich veřejně debatovali.

Neměli bychom zapomínat, že Lisabonská smlouva je produktem politické arogance a je to jenom trik. Je to zjednodušená verze návrhu, který byl předtím demokraticky odmítnut. Je to nové jméno pro mírně upravený projekt evropské ústavy, kterou odmítli v referendu Francouzi a Holanďané r. 2005. To ukazuje, jak nedemokratické je myšlení ve vysokých strukturách Evropské unie: jestliže občané něco odmítnou, přebalí se to jinak a politikové se to snaží voličům prodat znovu... Připadá mi to velmi podobné, jako co udělal Hugo Chavez při svém referendu o socialistické ústavě - když byl v referendu poražen, určitou dobu počkal, dal to textu kosmetické změny a... konalo se nové referendum!

Ne že bych měl něco proti Lisabonské smlouvě. Podobně jako drtivá většina obyvatel tohoto kontinentu nemám čas ani trpělivost si ji přečíst. A s Klausem a jeho ideologií jsem nikdy nesouhlasil. Avšak plně s ním souhlasím nyní ohledně zásady, že má naprosté právo nesouhlasit s tím, co se mu nelíbí.

Často mi říkají Češi, že souhlasí s Klausovým nesouhlasem, ale že neměl dělat vlny a prostě Lisabonskou smlouvu tehdy měl rovnou přece podepsat... Je to asi důsledkem podvědomého pocitu u těchto Čechů, že Česká republika je příliš malá či nedůležitá, aby byla překážkou v procesu, který si přeje tolik daleko důležitějších zemí.

Jestliže si Evropská unie přeje, aby Klaus změnil svůj postoj, neměla se to snažit dělat silou. Vypadalo to, jako že se chtějí Klause zbavit nějakou čistkou, jako se to dělo s disidenty ve východním bloku. Co jiného si Klaus přeje, než aby získal - pro příští generace - status vzbouřence proti dusivě politicky korektní instituci? Demokracie je o tom, že se snažíme druhé lidi, kteří zastávají jiné názory, přesvědčit. Není o tom, že bychom je měli nutit, aby předstírali, že takové názory nemají. To dělají diktatury.

Klaus s každou epizodou tanečků kolem jeho podpisu pod Lisabonskou smlouvou se stal známým po celém světě. Určitým potrhlým způsobem celosvětově proslavil Českou republiku. Klaus jednal s nadřazeností, kterou považovaly některé mocnější a bohatší země za dětinskou vzdorovitost, čímž dokázaly, že se ony samy chovají nadřazeně. Svým způsobem se Klaus stylizoval jako český David bojující proti imperialisteickému Goliáši z Bruselu. V zemi, jejíž historii kazili cizinci tím, že Čechům nařizovali, co mají dělat, má Klaus možná do určité míry pravdu. Ale i jestliže pravdu nemá, měl by mít právo svůj názor vyjádřit otevřeně a bez skupinového nátlaku, který z něho dělá páriu jen proto, že má jiný názor. Měli bychom být vždycky na pozoru před všeobecným konsensem. Ten totiž zakrývá a pomíjí podrobnosti.

Václav Havel přestoupil své pravomoci a ignoroval veřejné mínění, když podepsal dokument podporující George W. Bushe a jeho válku proti Iráku. Havel také v některých známých případech jako prezident zdržoval svůj podpis pod zákony, které se mu nelíbily. Prezidentský úřad v parlamentních systémech je o symbolech, jak to řekl jednou sám Havel a přirovnal svou roli k roli herce v němém filmu. Klaus jen hraje svoji roli a zosobňuje "typického Čecha", jak je tento národ známý: jako Kacířský Čech - jak charakterizoval ČR v titulku článku v lednu 2009 britský hospodářské týdeník The Economist ("Herectical Czechs").

Co je špatného na tom, že je Klaus populista a těží z psychotické averze Čechů vůči údajné hrůze, že se sudetští Němci vrátí do svých Čechy ukradených domovů? [Skutečnost, že i nevinné sudetoněmecké dívky byly znásilňovány (a někdy při tom byly zavražděny), že nezletilé německé děti byly obětí zvěrstev a dokonce i nemocní a staří lidé byli často barbarsky a neférově potrestáni v euforickém bezvládí prvních poválečných měsíců, kdy Češi častěji usilovali o hmotný zisk a nikoliv o spravedlnost, je v českém národě dodneška tématem, o kterém se nesmí mluvit.]

Ve Spojených státech je v důsledku konzervatismu jižních amerických států, které jsou silně ovlivněny puritánskými hodnotami, neuvěřitelně obtížné přijmout určité federální zákony. Týkalo se to jak desegregačních zákonů, tak současných bojů za práva homosexuálů. Takový svízelný legislativní proces však neznamenal, že by vývoj Spojených států zakrněl a že by nevzkvétaly.

Jestliže strávila Francie v prehistorii Evropské unie dlouhá léta tím, že zakazovala Německu, aby říkalo tatarské omáčce "majonéza", proč by Klaus nemohl vznášet otázky týkající se národní suverenity?



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

scallop napsal(a):

Proti Bruselu se bojuje v Bruselu. Klaus sedi doma mezi "Cechy, kteri ho maji radi". To totho moc nevybojuje.

Ale co se drit a vyjednavat a hledat spojence v Evrope ... To je zdlouhava mravenci prace prace, to za to nestoji. Doma je doma, tam ho lidi miluji za kazde moudre sluvko.
04. 02. 2011 | 10:34

slavwin napsal(a):

Typický bolševik, kdysi říkal jednou jste si nás vybrali, tak proč vám vadí že vás okrádáme, že jsme krachli tak vás obereme kapitalistický, když bude zle tak vám ten socialismus vrátíme, svět bez bolševické zlodějny z čeho bycho žili pitomci?
04. 02. 2011 | 10:41

mb napsal(a):

golgo napsal: Demokracie bez práva na to věřit v pitomosti a říkat pitomosti nahlas není demokracie.

to je jistě obecně pravda ... ale obavam se že čr si jako sveho prezidenta (zastupce, reprezentanta) VE SVÉM ČELE ...někoho takoveho /kdo věří v pitomosti a říká pitomosti nahlas/ nemůže dovolit ... nebo dovolit může ( což udělala) ale má to pro ní ( pro čr ZNAČNĚ DEVASTUJÍCÍ NÁSLEDKY ...

ad [Skutečnost, že i nevinné sudetoněmecké dívky byly znásilňovány (a někdy při tom byly zavražděny), že nezletilé německé děti byly obětí zvěrstev a dokonce i nemocní a staří lidé byli často barbarsky a neférově potrestáni v euforickém bezvládí prvních poválečných měsíců, kdy Češi častěji usilovali o hmotný zisk a nikoliv o spravedlnost, je v českém národě dodneška tématem, o kterém se nesmí mluvit.]

mluví se o tom oficiálně nejpozději od roku 90 ... v disentu samozřejmě dříve ...

v literatuře od r. 49 či padesátých let (Škvoreckého Zbabělci)

na blogách/zích v poslední době třeba zde: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=11719
04. 02. 2011 | 10:44

AC napsal(a):

To je zase jednou zbytečná slátanina! Bez hlavy a paty, narvat do článku co nejvíc, bez ladu a skladu.
Už začínám být na Golga alergický.
04. 02. 2011 | 10:47

DF napsal(a):

Je vidět pane Golgo,že Vaše rodina není tak napůl Německá a napůl Česká.
Plácáte něco, co jste se v USA nemohl naučit.Máte li Němce jako přítele, můžete si být jistý, můžete se na něho spolehnout.
Bude tu pro Vás i v těžkých časech.To jak to plácáte v Brazílii nám sem netahejte.
Pracovat v Bruselu tak,že ze mne bude vyzařovat respekt, není jednoduché a to VK neumí a vzhledem ke svému pokročilému věku se to již nenaučí.
Jak je vidět opět se snažíte za nemalé peníze rozeštvat, to co se malounko podařilo slepit.
Hádejte, kdo stávkoval ve Svárově naprosto společně, za stejným cílem.Do koho se střílelo bez rozdílu národnosti pane Golgo.
04. 02. 2011 | 10:50

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující výkřik, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 02. 2011 | 10:51

Ibalgin napsal(a):

Je to nějaké beztvaré, ale o to více upindané, pane Golgo. Navíc si tak různě odporujete a protiřečíte. Na nic objevného jste nepřišel a tak jen mlátíte prázdnou slámu.....
04. 02. 2011 | 11:01

zdenekb napsal(a):

autor:

Psavá hyperplodnost pana Golga zapříčiňuje to, že jeho blogy mají opravdu výrazně sestupnou tendenci... což takhle dát si pauzu?
Ne že by autor v lecčems ohledně pana presidenta neměl pravdu, ale mele páté přes deváté, a to lichotím!
04. 02. 2011 | 11:02

Luba napsal(a):

Pane Golgo,
čím to, že jste zplodil takovou úchylnost?
Rozhodl jste se snad podpořit člověka se stejnou sexuální orientací, jakou máte sám? Nebo se za tím skrývá sympatie k menšinám a menšinovým názorům? Třeba k protofašismu?
04. 02. 2011 | 11:15

Milouš napsal(a):

Golgo se potřebuje někde usadit do nějakého uklidňujícího avšak intelektuálně plodného think-tanku, aby nepsal na všechny strany a do všech větrů, jednou tak, jednou onak, co slina na péro přinese. Takhle je ho škoda. Možná, že by se uplatnil v kanceláři prezidenta republiky.
04. 02. 2011 | 11:22

JenTak napsal(a):

Pane Golgo, pište raději o homosexuálech. Tomu problému rozumíte a to vaše psaní má hlavu a pat.
Nesrovnávejte právo Francouzů a jiných bojovat za národní zájmy s právem narcistního Klause bojujícího za své názory. Nevadí mi názory kohokoli, jenže ten děd na Hradě čeká s podpisem LS, až co udělají Irové. Klaus porušuje principy parlamentní demokracie a ve chvíli, kdy má podle zákonů podepsat, zcela zbytečně oddaluje podpis čekáním na výrok Ústavního soudu.
Tento mrzký děd na hradě se považuje za arbitra čehokoli, co se mu zamane. Ať si nesouhlasí s čím chce, ale jako soukromá osoba. Ať se oficiálně vyjadřuje ke globálnímu oteplování Livii doma v kuchyni, klidně může mít doma jiné názory na ekonomický mat v české šachové skladbě, ale ať se při tvrzení svých pitomých tezí nezaštiťuje vahou českého prezidentského úřadu.
Klaus nasadil českému presidentovi rolničky blázna Evropy. Kdyby nebyl hluchý ke kritice, slyšel by, jak hlasitě cinkají.
04. 02. 2011 | 11:38

rejpal napsal(a):

JenTak
Podle průzkumů 70 % našich obyvatel s rolničkami sympatizuje.
04. 02. 2011 | 11:49

zdenekb napsal(a):

Jen Tak:

On ty rolničky slyší, a rád by zvonil ještě hlasitěji. Hlavní cíl - být středem pozornosti - splněn. Na roli nesejde...
04. 02. 2011 | 11:58

JenTak napsal(a):

rejpal.
Průzkumy prováděné na Hradě nejsou průkazné.
04. 02. 2011 | 12:00

rejpal napsal(a):

JenTak
Ono nejde ani tak o to, zda 70 nebo třeba 50, nesporné asi je, že je jich daleko víc, než by odpovídalo ocenění morálního profilu a státnických postojů jmenovaného.
04. 02. 2011 | 12:05

Tenco napsal(a):

David prý byl apiru - vykořeněný gangster, který se nechal najmout i Pelištejci, neváhal vybírat výpalné i od lidí ze svého etnika, měl podíl na vyvraždění Saulova rodu...
A Goliáš byl asi řecký hoplit - vážený, silný řecký bojovník, bojující za tradiční hodnoty městských států, občas vypomáhající i říším jako byl např. Egypt či Asýrie v jejich boji s hordami primitivních kmenů.

Todle přirovnání se jim, Golgo, vážně nepovedlo. To by jednoho mohlo fest pomýlit.
To by si jeden taky mohl začít myslet, že ten Klau...ehm, tedy David chce stále žít v poměrech, kdy se zločiny vyplácejí. A kdy o pravdě rozhoduje Justiční mafie.

Já teda, Golgo, bych dal radši na ty evropské tradice. Než na ty zloděj...eh, tedy Klausovské. Lisabon nelisabon.
04. 02. 2011 | 12:09

Čochtan napsal(a):

Spojená Evropa je nutná. Ale ne socialistická Evropa vedená maoistou, agentkou KGB a absolventy moskevských elitních komunistických škol. Radši nic, než takové svinstvo.
Chceme Evropu evropských národů, ale ne Evropu Afričanů, Arabů, Turků, Pakistánců, Indů, . . . . a nakonec i tohle vše živících původních Evropanů.
04. 02. 2011 | 12:11

Pravda vítězí napsal(a):

Ano, on - V.Klaus - je svým způsobem kacířem EU. Funguje "v obklíčení" havlisty, kteří dominují všem mainstreamovým médiím včetně veřejnoprávních médií (ČT a Český Rozhlas). Dokonce ho chtěli prohlásit za blázna.
http://spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/
04. 02. 2011 | 12:12

Marcus Agrippa napsal(a):

Ach jo. Ukradené domovy etnických Němců?! Diskutér Čochtan se tady nedávno rozepisoval na téma nedostatečné asimilace Turků narozených v Německu. Já se obávám, že nebýt poražení nacistického Německa, tak by nám ty"nevinné"dívenky ( které předtím v rauši ječeli při příjezdu svého vůdce ) předvedli jak si představují takovou asimilaci. Navíc pokud by jejich potomci chtěli o cokoliv žádat, tak by první museli odkázat, že nebyli členy NSDAP / SS / SA a že se nepodíleli na sabotážích vůči Československu a na následném potupném vyhánění Čechů. A Klaus - no to je prostě Klaus. Přihlašovatel do KSČ, ekonomický samouk přechodu socialistické ekonomiky na divoce bezprávně tržní, expert na ekologii, expert na socialistickou EU atd. Ale jeho názory jsou jeho plné právo - JEHO NÁZORY.
04. 02. 2011 | 12:15

David napsal(a):

Jako vzdy je vse strasne jednoduche a pizemni - citace z autorova medialonku zde: "Pracuje na projektu podporovaném Evropskou Unií, který má za cíl naučit žáky českých základních škol respektu k jinakosti."

Jak ze to rikal ten umirajici loupeznik svemu synkovi?? Hlavne nepracuj, hlavne nepracuj!! :))))
04. 02. 2011 | 12:15

Karel Kubrt napsal(a):

Vážený pane politologu Pehe. Po přečtení dnešní úvahy homosexuála Golga se Vám musím omluvit. Píšete sice kraviny na adresu pana prezidenta, ale mívá to svou vnitřní logiku. Neurážíte přitom celou českou společnost, máte jen jiný názor. Jistě se nedopustíte proti Klausovi nařčení z husity, aniž byste tím myslel něco záporného. V tomto smyslu se těším na Váš další blog, neboť při něm budu mít mnohem menší žaludeční potíže, než při konzumaci Fabiánových slovních i morálních výblitků.
S pozdravem Váš velký kritik Karel Kubrt
04. 02. 2011 | 12:22

zdenekb napsal(a):

Pravda vítězí:

Žádný strach - On se obklíčit nenechá. Je kolem něj sešikována úderka kývalů. Kdyby se chtěl Jeho Výsosti jen letmou kritikou dotknout, Jakl jej vyštěká a Bartoš připíše na černou listinu... ;o).

Marcus:

Nechat se v prepubertě zmanipulovat ještě není zločin. Ostatně ani poté - stále je to jen hloupost. Násilí (zvlášť na dětech) se nedá ospravedlnit ničím... maximálně je možné chápat ten mechnismus odplaty, pomsty - ospravedlnit těžko.
04. 02. 2011 | 12:24

Pentle napsal(a):

Klaus si může cintat pentli s paní Klausovou a jeho rodinou,ale nemůže mluvit za většinu slušných občanů Česka !!!
04. 02. 2011 | 12:27

Marcus Agrippa napsal(a):

zdenekb:
víte na www.ww2incolor jsou řady důkazů toho co prováděli Rusové i Němci za války ( jsou tam i barevné fotky Německých domů z našeho pohraničí - všechny jsou ověšeny vlajkami s hákovým křížem ). Pro vyváženost jsou často vedle sebe fotky znásilněných Němek v Berlíně a Rusek na východě. Rozdíl v tom není. Každopádně je typickým znakem vítězů, že si berou svou válečnou kořist - a na to co tady nacisti předváděli 7 let to nebylo asi až tak hrozné. Navíc vím z osobního vyprávění přímých účastníků odsunů, že od Čechů se toho moc zlého nedočkali - to zlé přišlo až v Německu.
04. 02. 2011 | 12:34

Tenco napsal(a):

"The euro “is about everything. If the euro fails, then Europe fails, the European ideal of common values and unity will fail,” Merkel said in a Nov. 15 speech to members of her party in Karlsruhe, Germany. “This ideal has always given us strength in the face of wars and destruction in Europe for the past centuries -- to fight for peace, for prosperity and for freedom on our continent.”

Tak z takových řečí mě běhá mráz po zádech.
To je fatalistické, islamismistické pojetí reality.
Politici nemají být proroky. Oni mají mít řešení, mechanismus přechodu pro každou situaci.
A ne strašit rozpadem evropského civilizačního modelu.
Politici - proroci, jsou na hovno.
Jsou schopni utopit Evropu ve vlastním mesianismu.

http://www.bloomberg.com/news/2011-02-04/merkel-makes-euro-indispensable-by-turning-crisis-into-german-opportunity.html
04. 02. 2011 | 13:01

Marcus Agrippa napsal(a):

zdenekb:
a osobně si myslím, že tam nešlo vůbec o nějakou odplatu. Několik kriminálních činů a excesů nejde naroubovat na nějakou odplatu. Těm lidem o žádnou odplatu nešlo - to jim bylo fuk - chtěli si jen užít s mladýma holkama a případně chtěli přijít k nějakému majetku. A pořád si myslím, že nacisté by po vyhrané válce neměli nejmenší slitování s nikým, koho by uznali za nevhodného ( stačí se podívat na Generaplan Ost ). Češi po válce měli možnost se plošně mstít a asi by jim to nikdo ani neměl za zlé, ale nic takového se nestalo. Jak už jsem psal - nejhorší to bylo v Německu, kde spousta lidí války ještě neměla ani zdaleka dost a doufali, že vypukne další válka - o rasové nadřazenosti vůči příchozím ani nemluvě. Největší trest pro etnické Němce bylo poslat je do náručí těm k nimž tak vzhlíželi.
04. 02. 2011 | 13:05

Karel Kubrt napsal(a):

Pane Stejskale, co kdybyste vymyslel speciální blog, do kterého by mohli přispívat všichni Vaši oblíbenci a jenž by měl název např. 'Plivání na Vaška šaška Klause' nebo 'Každá rána (do Klausovy hlavy) dovolena?'
Alespoň byste měl všechny ty 'slušné' články pod jednou střechou. Takhle to dá 'moc práce' najít všechny, které pana prezidenta urážejí. Zároveň Vám tak vznikne velký prostor pro další webové zapisovatele.
04. 02. 2011 | 13:20

Ares napsal(a):

Zvláštní, Bobošíkovou i Klause popisuje autor v podstatě stejně. Zatímco blog o Bobošíkové pojmenuje „Nebezpečný populismus Jany Bobošíkové“ a vymezuje se vůči ní čistě negativně u Klause čteme např. „Co je špatného na tom, že je Klaus populista a těží z psychotické averze Čechů…..“ A vůči němu se striktně drží klasického „S vašimi názory nesouhlasím, ale do smrti budu hájit vaše právo je říkat.“ Že by rozdíl byl vážně jen v tom, že se Bobošíková otřela někde o „svaté zájmy a práva“ homosexuálů (možná i Romů). Zatímco klausův populismus tyto témata nezahrnuje.

Projevy nebezpečného populismu, které Bobošíkové vyčítá jsou např.:
„…tendence vysvětlovat národní úpadek jako důsledek externích faktorů či agentů je typická pro repertoár Bobošíkové.“ nebo „dělá bububu, že existuje převládající stav rozkladu a vysvětluje ho jako spiknutí těch, kteří se od "nás" odlišují (eurobyrokraté, Romové, cizinci).“

Pomineme-li, že tohle dělá i Klaus. Problém vzdělávání Romů autor popisuje „….nejméně čtvrtina romských dětí, které český režim posílá do zvláštních škol, tam nepatří. Ty děti nejsou posílány do zvláštních škol v důsledku jejich údajně nízkého IQ, ale prostě jen proto, že jsou to Romové. To je zločin, který páchají stovky bílých českých dospělých. Zneužívají svou moc ve svobodném, demokratickém režimu. Tyranizují tyto romské děti, které jsou od narození odsouzeni k životu v diskriminaci. Bílí Češi Romy násilně ochromují.“

Řekl bych, že je to téměř dokonalá aplikace těch dvou bodů Bobošíkové v praxi. Ale předpokládám, že tohle populismus, ať ten nebezpečný Bobošíkové nebo ten dobrý Klausův, není.

Kdybych chtěl být slušný, tak bych asi napsal, že autor je mírně nekonsistentní ve svých názorech i postojích :-).
04. 02. 2011 | 13:23

Karel Kubrt napsal(a):

Aresi, mírná nekonzistentnost v mezích zákona u pana Golga je patrně zapříčiněna kombinací drog a sexu s osobami stejného pohlaví, popřípadě abstinenčními příznaky při chvilkovém nedostatku obého.
04. 02. 2011 | 13:32

Luba napsal(a):

"Kacířský Čech" Václav Klaus vetoval Zákon o registrovaném partnerství:

(...)Tento zákon nabízí dobrovolnou možnost registrace existujících partnerství osob stejného pohlaví a v případě této registrace nabízí těm, kteří ji akceptují, státem zaručované výhody. V zájmu úsilí o všeobecné pochopení skutečné podstaty věci opakuji základní tezi: zákon, který vracím, není o partnerství osob stejného pohlaví, ale o registraci tohoto partnerství státem a o doprovodných efektech této registrace jak pro ty, kterých se bezprostředně týká, tak pro ostatní.

Tvůrci a iniciátoři zákona sami přiznávají, že smysl zákona je především v tom, že má jít o symbolický rehabilitační akt a o uznání této menšiny jako součásti obecné normy. O normu jít nemůže, ale eventuální další symbolická rehabilitace této menšiny může být provedena nějakou, i parlamentní deklarací, nikoli však zákonem, který je v této podobě velkým hazardem. Plyne z něho nemalé množství riskantních, nebezpečných a závažných právních důsledků.(...)

Shrneme-li to, partnerství osob stejného pohlaví do života naší společnosti a do našeho právního řádu patří (jako důsledek našeho obecně liberálního pohledu na svět), státem registrované partnerství osob stejného pohlaví do našeho právního řádu nepatří (jedná se o institut, který s liberalismem nemá nic společného a který je pouhým využitím státu k prosazení určitých skupinových nároků a požadavků). Z hlediska pojetí práv je evidentní, že je tento zákon příkladem přechodu od svobod k právům, od negativních práv k právům pozitivním a od individuálních práv k právům skupinovým. (...)

Zdroj:
http://www.klaus.cz/clanky/47

Společné stanovisko deseti církví k přijetí zákona o registrovaném partnerství homosexuálů:

"Níže podepsané církve se společně obracejí na prezidenta republiky a na Senát Parlamentu ČR se žádostí, aby bylo odmítnuto přijetí zákona o registrovaném partnerství osob stejného pohlaví.

(...)Obáváme se, že celková atmosféra české společnosti nepřeje stabilitě manželství, soudržnosti rodiny a péči o děti. Nepovažujeme za náležité jakékoliv snahy o vytváření alternativy k heterosexuálnímu manželství, jakožto nutnému předpokladu zdravého vývoje dětí.

V naší demokratické společnosti není nikdo pronásledován a lidé kromě rodiny vytvářejí různá společenství mezilidské pomoci. Není zde žádný důvod k tomu, aby právě typ soužití homosexuálů byl preferován před jinými.

Domníváme se, že přijetí zákona o registrovaném partnerství osob stejného pohlaví povede k dalšímu oslabení významu rodinného života a povede k chaosu v hodnotové orientaci, zejména mladé generace.

Jako křesťané jsme přesvědčeni, že naše společnost potřebuje posílit právní a sociální postavení rodiny, jakožto základní jednotky společnosti, včetně odpovědného rodičovství.

Jménem uvedených církví:

Mons. Jan Graubner, předseda České biskupské konference
ThDr. Pavel Černý, Th.D. předseda Rady Církve bratrské
ThMgr. Vladislav Volný, biskup Slezské církve evangelické a.v.
ThDr. Kryštof, PhD., arcibiskup pražský a českých zemí Pravoslavné církve
Rudolf Bubík, biskup Apoštolské církve
PhDr. Dušan Tillinger, Evangelická církev a.v. v ČR
Mgr. Josef Červeňák, superintendent Evangelické církve metodistické
Mgr. Jaroslav Pleva, předseda Úzké rady Jednoty bratrské
Ing. Vladislav Donát, předseda Bratrské jednoty baptistů
Pavel Šimek, předseda Církve adventistů sedmého dne"

Zdroj:
http://tisk.cirkev.cz/z-domova/spolecne-stanovisko-deseti-cirkvi-k-prijeti-zakona-o-registrovanem-partnerstvi-homosexualu/

Inu,
Václav Klaus je vskutku pozoruhodným "kacířem" ... :)
04. 02. 2011 | 13:49

Faust napsal(a):

Pan Golgo rád uráží národ, který si - k mému podivu - vybral jako cílový... kupř. na BL kdysi zveřejnil článek na téma páchnoucích Čechů - fakt.
A co teda k tématu: co když konkrétně já se myji každý den a objektivně nepáchnu?
Co když já osobně nepreferuji ani Havla ani Klause a mám k tomu docela dost pádných argumentů?
A že by VK byl onen don Quichote, jak o tom mezi řádky píše autor? No dejme tomu, ale Quichote byl/je tragikomická postava světové literatury... :-)
A už vůbec si skutečně vyprošuji, aby se Brazilec vměšoval do problematiky sudetských Němců.
To nemá co dělat s tím, že je Brazilec, ale s tím, že adsolutně nechápe, protože ani nemůže, tuhle problematiku v plné šíři.
Osobně se taky nemontuji do vztahů k původním obyvatelům jeho vlasti.
No tak ano: Češi panu Golgovi páchnou...
04. 02. 2011 | 13:57

Karel Kubrt napsal(a):

Omlouvám se za poslední přispění, ale nedá mi to, než půjdu mezi zapáchající ...
Golgo sice nepoužívá sprostá slova, ale uráží vše kolem sebe, hlavně to české. Nedivím se, že zde může tento blogger exhibovat, patří to do zvráceného vidění světa pana hlavního editora - vulgarismy mazat, vulgaritu podporovat. Zajímalo by mě, jak by pan Stejskal a jeho snaživí studenti postupovali, kdyby měli možnost posoudit Dobrého vojáka Švejka. Některé pasáže by vymazali, nebo by zakázali celou knihu?
To mi připomíná signifikantní úryvek z nedělního odpoledního vysílání Novy. Ve filmu Policejní akademie jejich cenzor vystřihl scénku, jak arogantní zástupce šéfa akademie skončil, po jízdě na motocyklu, hlavou v pozadí krávy. Kdo to dříve neviděl, nepochopil následnou scénku, kdy se mu studenti smějou. Deset minut předtím ve filmu tančily polonahé děvy a kývaly prsy. To samozřejmě vystřiženo nebylo.
Takže se těším na další článek pana Golga, ve kterém nás zase všechny české smraďochy uklidí do patřičných mezí.
04. 02. 2011 | 14:16

zdenekb napsal(a):

Karel Kubrt:

Pokud vám zde chybí dostatek úcty k hlavě státu, doporučuji stránky d.o.s.t., parlamentnilisty, případně abbartos.worldpress. To jsou bezedné studnice servilních lichotek k Jeho Výsosti, srovnáte si tam hladinku a nebudete muset fňukat... ;o).

Marcus:

Nenapadlo by mě srovnávat nacistická zvěrstva s poválečným odsunem, nicméně je na čase také trochu narušit tu utkvělou představu o holubičí české povaze. Zločin je zločin v libovolném měřítku...
04. 02. 2011 | 14:22

zdenekb napsal(a):

Karel Kubrt:

Osobně je mi také milejší kývání prsy než kravský konečník.
Ale zmíněný film jsem neviděl - zase jsem něco prošvihl! :o)
04. 02. 2011 | 14:25

Gru napsal(a):

K. Kubrt
Pokud vezmete v potaz, že pan Editor blogů je v zásadě režimista, což v aktuální podobě znamená právě onu selektivitu, nebudou Vám páně Editorovy přístupy takovou záhadou.
04. 02. 2011 | 14:27

Koplkop napsal(a):

Autor
Váš článek je pro mne urážlivý. Měl by jste si pane Fabiano Golgo po sobě tu slátaninu přečíst a zamyslet se nad tím, co jste nám chtěl sdělit.
V některých pasážích si protiřečíte a jinde kolem sebe dost nechutně plivete.
Najde se však dost takových, kteří si rádi s Vámi kopnou třeba do prezidenta.
04. 02. 2011 | 14:28

stoppa napsal(a):

Pane Golgo,

vidím, že se těžko přenesete přes několik desítek obětí "přehmatů" při odsunu - takových se za panství Němdců odehrávaly po Evropě desetitisíce (to nemám na mysli krematoria), a já dn es nevidím, že by někdo nad těmito "přehmátnutými" plakal - třeba nad těmi z Babiho Jaru...
Trochu nevyvážené, což?

Jinak ovšem se Sudetským Němcům, byť o sedm let opožděně, v zásadě vyhovělo. V roce 1938 jich při Runcimanově misi volaly desítky tisíc jako jeden muž:

Lieber Lord
mach uns frei
von der Tschechoslowakei!!
04. 02. 2011 | 14:34

Al Jouda napsal(a):

Pan Golgo je cizinec a má právo si říkat, co chce. Jeho projev je trochu odlišný od komentářů českých autorů, ale to není na závadu. Důležité je, že se nebojí nazývat věci tak, jak je vidí. Každý má možnost jeho myšlenky přijmout nebo odmítnout - a nic se kupodivu nestane !
04. 02. 2011 | 14:48

Anuszka napsal(a):

Dobrý den.
Můj muž mi vždycky říká:"Chceš napsat nejčtenější blog? Je jedno o čem bude, ale do názvu musíš napsat: Kdo si myslí, že je Klaus nebezpečný idiot, ať klikne"...

Řekněte mi moji milí, opravdu vám stačí tady tohle? Opravdu je třeba si každý den uplivnout, kopnout, dehonestovat? Opravdu se vaše skvostné myšlenky smrskly do jedné linie proti společnému nepříteli?

Někdy vás všechny čtu s obrovským zájmem - máte pro mě všichni občas něco, na co jsem se z té vaší strany ještě nepodívala. Ale jakmile dojde na Klause, stává se z vás podivný dav se zákonitým poklesem IQ. Stojí vám opravdu ten chlap za to, abyste ze sebe dělali bezzubé štěkny?
Mydlifouskové:-)
04. 02. 2011 | 14:56

mb napsal(a):

to anuszka .... KAM MÁM KLIKNOUT ???

(:-)
04. 02. 2011 | 14:58

Anuszka napsal(a):

to mb - kliknout myší v pravém horním rohu....tzn. vylézt na židli a klikat...tak šup - a všichni:-))))
04. 02. 2011 | 15:01

zdenekb napsal(a):

Anuszka:

Pokud mohu za sebe (nerad mluvím za druhé) něco málo na sebeobhájení...
1) pan Klaus se dá kritizovat z mnoha věcných důvodů a z nich se (i při žertování na jeho účet) snažím vycházet, takže bych neřekl, že jde o plivání, kopání a dehonestaci.
2) všimněte si pozorně, že tu není žádná JEDNA LINIE proti nebožátku z Hradu. Vždy se najde oddaná skupina, která jej (přinejmenším stejně zuřivě a štěkavě) brání. Jedni chtějí posměváčky žalovat, jiní jim nadávají do "pravdoláskařů" (a hůř), jiní sepisují jejich seznamy.
3) je třeba říct, že pan president je (z dopuštění Dalíka, Šloufa a nábojnic) naším zaměstnancem a reprezentantem, proto máme právo na kritiku. Zvlášť když své trvale funkce zneužívá - v rozporu se zákony, obvyklými mravy a dokonce svými vlastními sliby.
4) Slepá úcta k presidentskému stolci se mi jeví jako nezdravá, nevím jak vám.
04. 02. 2011 | 15:06

Anuszka napsal(a):

to zdenekb - určitě uznáte, že skupina B hájících je v naprosté menšině - jen jednou jsem se nechtěla přidat ke skupině A, a byla jsme označena za zbabělce... Chápu kritiku, ale pořád dokola opakovaná je už trochu vyčpělá, nicméně právo na ni máte.

Pokud by to tady četl nějaký Paroubkův marťan, tak by musel dojít k názoru, že v čele naší malé republiky stojí největší lump na světě...při vší úctě k vám i panu prezidentovi, na tento titul se mi zdá, že ještě nedosáhl...mohu se ale mýlit:-)

Mějte se, jdu za chvíli nakoupit a pak na hokej, pak si přečtu, jestli jste se do mě pustili.
04. 02. 2011 | 15:14

zdenekb napsal(a):

Anuszka:

Nenapadlo by mě zdejší názory brát jako projev statečnosti/zbabělosti. Kritika pořád dokola opakovaná, protože pan president pořád dokola dodává nové důvody. Nebojte, také už se velmi těším, až z inženýra Klause bude spokojený důchodce!

Hezký nákup a úspěch v hokeji (pokud nehrajete proti Zlínu...;o)
04. 02. 2011 | 15:19

Luba napsal(a):

Anuszko,
uposlechněte radu svého domácího mazlíčka, a napište nám sem něco o panu Klausovi.

Samozřejmě to musí mít nějaký bombastický titulek. Např:

Mít pravdu jako Klaus, Kdyby Klaus tolik nevetoval ..., Kterou z Unií by Klaus radši? Václav Klaus: Zpověď disidenta, atd. ...

Schválně,
jestli se teorie Vašeho muže potvrdí, a stanete se nejčtenější či nejklikovanější.
04. 02. 2011 | 15:22

tomisoft napsal(a):

Jste ubohý, autore. Napsat nesmysly typu 3. odstavec popř. zjednodušovat odpor vůči Lisabonskému pamfletu do teze, že je problém jen s Benešovými dekrety je opravdu hodné individua s myšlením na úrovni dítěte. Až o tom budete něco více vědět, tak se pouštějte do komentáře takovýchto závažných témat. Do té doby bych doporučel "držet ústa a krok"
04. 02. 2011 | 15:33

Kelt napsal(a):

Anuzsko nejdříve tedy dobrý den.Doufám,že jste nakoupila zdravě a levně.
Teď k tomu VK.Dá se lecos tolerovat-každý má nezadatelné právo na svůj názor.Ale lháře nesnáším-tím méně v úřadu presidenta.To co národu předvedl na téma garantovaná dohoda a v dálším přímém přenosu popřel sám sebe,tím si udělal z praporu,který mu vlaje nad hlavou toaleťák.
04. 02. 2011 | 15:52

dalimír napsal(a):

Pan Čochtan zde píše o sjednocené evropě ! Bylo by i suprové kdyby evropa patřila pouze evropanům ,aby se nám tady nemotalo hejno kdovíjakých přivandrovalců ! Jenže to bychom se napřed museli domluvit sami se sebou ! Vždy když přijde nějaká dobrá myšlenka do praxe ,např.vznik EU tak ji začnou zneužívat jednotlivci ve svůj osobní prospěch ,a tak se to opakuje stále ! Není vize že by se v budoucnu rodilý evropan změnil !!! Dali.
04. 02. 2011 | 17:55

Holubář napsal(a):

Pane Golgo,
to si berete trochu velké sousto a jste nevychovaný.
Jste v této zemi jen hostem.
Když my sami o sobě budeme mluvit jako o "Čecháčcích", je to sebeironie.
Pokud nás takto označujete vy, jste nevychovaný, ba drzý.
My o vašich krajankách na karnevalu v Riu také nehovoříme jako o kurvách, byť by to v tomto případě asi bylo blízko pravdě.
Tak se trochu umravněte.
04. 02. 2011 | 18:31

ali napsal(a):

ale no ták, pane Golgo...pořád zapomínáte, že jedním z brazilských prezidentů byl Čech Juscelin Kubitschek z Domanin u Třeboně? I naše čecháčství nasel do vašich řad.. :o))
04. 02. 2011 | 18:54

acid ass napsal(a):

já nevím proč by nás mělo trápit že frantíci říkají majonéze sauce d´tartar nebo že v EU je český rum jen Tuzemák ? Méně to šmakovat snad nebude i kdyby se bobošíková s klausem zbláznila ...
04. 02. 2011 | 18:57

argun napsal(a):

Pane Golgo
jste nevychovaný a drzý a to je moc dobře. Protože právě proto jste napsal dobrý text. Na trapnou lůzu, hýkající nesmysly o homosexuálech, hoďte bobek.
04. 02. 2011 | 20:25

ZAM napsal(a):

Brazilčák upekl Čecháčkům kočičkopejskovský dort. Co na tom, že ho stvořil už před roky Čecháček Čapek, Brazilčákovi se hodí každá směska.
A fanatičtí klausofobové se radují a tleskají. ☻
04. 02. 2011 | 21:24

ZAM napsal(a):

Vida, minutu přede mnou jednomu se nevychovanost a drzost líbí. Taky názor.
04. 02. 2011 | 21:26

ZAM napsal(a):

Ne minutu, hodinu. ☺
04. 02. 2011 | 21:27

ez napsal(a):

Klaus nemá právo říkat co se mu nelíbí. Může říkat jen to co neškodí ČR v jakémkoliv směru (zejména finančním, hospodářském - politickém,diplomatickém). Proto musí hovořit diplomaticky. Když to neumí a hned druhý den hovoří proti tomu co podepsal první den, tak by měl okamžitě se všemi lidmi na hradě abdikovat a neškodit. Protože takto škodí a měl by být odvolán.
04. 02. 2011 | 22:18

vesničan napsal(a):

Marku Agrippo, zkuste raději psát latinsky, když Vám dělá český pravopis takové problémy!
05. 02. 2011 | 11:15

Šengen nefunguje! napsal(a):

EU je k ničemu a brzy se rozpadne!
05. 02. 2011 | 12:32

otokar napsal(a):

Děkuji pane Stejskal,
vyhrál jsem nanukovej dort(vsadil jsem se s bytnou, jak dlouho tam ten text vydrží.Určitě jste to smazal pro pravopisnou chybu(buzýk).
05. 02. 2011 | 13:17

santawizard napsal(a):

Fabiano: něco na tom je pravda.ale není to tak jednoduché.Těch bývalých sudeťáků není už tak hodně.Většina ,která ještě žije je 70-80 let stará v důchodě.Oni by nám nemohli uškodit či ublížit nic moc.Právě naopak je to mladá ruská máfie a mladí Henleinovci,kteří na úkor tohoto problému prosperují a to nejenom V Karlových Varech,kdežto důchodci ne!!!!!!!
05. 02. 2011 | 14:55

zzz napsal(a):

Jak chcete pana vsechnovimvsechnoznamvsudejsembylcarajsemvidelraditmuzu presvedcovat, kdyz on nechce byt presvedcovan? To ma stejny efekt, jak hazet perly svinim: na nahrdelnik si je nenavleknou.
05. 02. 2011 | 16:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy