Syndrom Open Space a jak ho léčit.

15. 12. 2011 | 15:35
Přečteno 21943 krát
Open space kanceláře symbolizují globální společnost. Životní prostor v ní ovládá hrstka psychopatů.



"Pane doktore, mám pořád silnější bolesti hlavy a závratě. Těžko se mi dýchá, tlačí mne u srdce, nespím,“ stěžuje si v ordinaci Lucie K., editorka pražského celostátního deníku. „Mám to od té doby, co nás v redakci posadili do open space kanceláře. Než tam ráno vstoupím, musím si vzít tabletu nitroglycerinu.“ Postižených je čím dál víc. Úředníci velkých firem, počítačoví experti, novináři, lidé z telefonních centrál. Stěžují si na bolesti hlavy, závratě, hučení v uších, zažívací problémy, bušení srdce, dechovou tíseň, zvýšený krevní tlak, únavu, úzkosti, deprese...Lékaři je odesílají na různá vyšetření, pátrají po objektivním vysvětlení. Marně. Pacienti svědomitě polykají prášky na tlak, proti bolestem, na nervy, na zažívaní, na spaní. Marně. Léky sice na chvíli uleví. Příčina zůstává.

Co pacienty tak deptá? Jakým záhadným virem se nakazili? Šíří se rychleji než ptačí chřipka a nemoc šílených krav. Obávaný Syndrom Open Space. Otevřený prostor, desítky lidí oddělených nízkými příčkami, hluk telefonů, klimatizace, studené světlo, naprostá absence soukromí. Není divu, že z toho lidé stonají. „Nevadí mi, že někdo poslouchá moje telefonáty, jako to, že nechtěně slyším, co řeší kolegové. Leze mi to strašně na nervy,“ říká Lucie K. V některých profesích, jako například řízení letového provozu, je open space účelný. Lidé pracující v kreativních oborech si na něj ale většinou stěžují. Současně cítí bezmoc. Přesvědčují sami sebe, že stres k jejich práci patří, platí si drahé relaxační programy, studují knihy jak čelit stresu. Bojí se, že pokud si postěžují, skončí na ulici. Takové chování je nejkratší cestou k nemoci. Co radím pacientům? Nesmíte přijmout roli pasivní oběti. Zkuste se s vedením dohodnout na změně pracovního prostředí. Trpících je obvykle víc, za svoje potíže se ale stydí, neřeknou si o nich. To je chyba. Větší naději na úspěch má společný postup, kolektivní vyjednávání. Pokud je šéf firmy rozumný, na slušně formulovaný požadavek zaměstnanců přistoupí. Pokud to neudělá, jde s největší pravděpodobností o psychopata. To je bohužel častý případ. Podle psychiatra R. Hareho a psychologa P. Babiaka, autorů knihy „Hadi v oblecích aneb psychopat jde do práce.“, je jich mezi vysokými manažery a politiky víc, než mezi vězni ve federálních věznicích USA. Jsou dokonale oblečení, jazykově vybavení, velice schopní, ale současně draví, arogantní, bezohlední a bezcitní. Vytvářejí nesnesitelné prostředí. Dohoda s nimi je obtížná, někdy dokonce nemožná. V takovém případě nezbývá, než vzít nohy na ramena. Přesvědčivý důkaz o tom, jaký vliv má prostředí a přítomnost bezohledného šéfa na zdraví obyvatel „openspace“ předložil už v 11. století perský učenec a lékař Avicenna. Do sousedních, ale oddělených kotců umístil vedle sebe domácího berana a vlka. Beran, přestože jej vlk přímo neohrožoval na životě, přestal žrát, spát a za několik dní „bezdůvodně“ pošel.

Open space kanceláře přinesla neviditelná ruka trhu. Symbolizují globální společnost. Životní prostor v ní ovládá hrstka psychopatů. Otevřenost a přehlednost open space jim slouží k neustálemu špehování, odposlouchávání telefonických rozhovorů, sledování, čemu se zaměstnanec věnuje na PC. Pod záminkou zvýšení bezpečnosti občanů ale tentýž účel splňují kamery na úřadech, v obchodech, na ulicích, možnost sledovat pohyb a rozhovory mobilními telefony, mailovou korespondenci. Záměr je zřejmý. Připravit zaměstnance (občany) o soukromí. Vytvořit atmosféru nedůvěry a strachu. Neustále přitom zvyšovat tlak na výkon. Utahovat šrouby. Výsledek? V dusné pracovní (společenské) atmosféře lidé stůňou. Výkony, které odvádějí, za moc nestojí. Už i chovatelé drůbeže přišli na to, že slepice jsou zdravější a snášejí lepší vejce v přirozených podmínkách, s volným výběhem, než slepice z velkochovů, namačkané ve „slepičích openspacech“. Vyplatí se to i finančně. Biovejce od slepice, se kterou se slušně zachází, stojí pětikorunu, vejce od vystresované slepice z velkochovu se prodává za dvě. Nedá se očekávat, že si psychopatičtí manažeři a politici uvědomí krátkozrakost a zvrácenost svého chování. O to naléhavější je, aby se z trpících pasivních ovčanů co nejdříve stali svéprávní aktivní občané. Jinak dopadnou jako beran v Avicennově kotci.


P. S.
Vzhledem k narůstajícímu počtu pacientů trpících SOS jsem aktualizoval text z knížky „Mým marodům“.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

rejpal napsal(a):

Open space je jedna z největších pitomostí, jaké dokázal člověk vymyslet. Příznačné je, že u nás se začal rozmáhat v době, kdy v některých zemích začaly tendence od něj ustupovat.
15. 12. 2011 | 15:40

neo napsal(a):

Dobrý den pane Hnízdile,

asi je to i o povaze jedince. Jsou lidé, kterým openspace nevyhovuje a tak by v něm neměli pracovat a jsou tací, kterým vyhovuje a nebo ti, kterým nevadí.

Ti manažeři o kterých píšete ve velkých firmách nerozhodují. Rozhodují totiž ti úplně nejvyšší a ti většinou sedí v USA a tam je openspace normální. Ti manažeři, kteří sedí přímo v provozovně, mají většinou vlastní kanclíky a tak je nějak netrápí problémy openspace. 5eší se to tim, že se vylepšují ochrany u těch stolů. Zvýší se přepážka, dá se boční přepážka, dá se přepážka mezi dva pracovníky...

Část našeho openspace je přepážkami takto řešena. Zatim tam nikdo nesedí, protože je to část nová, kam teprve lidé přijdou.

starší části jsou bez přepážek. nemají ani tu zvýšenou k sousedům naproti. Pokusili se to zavést, ale zaměstnanci se drtivou většinou shodli, že přepážku nechtějí, protože pokaždé, když se chtějí bavit s kolegou naproti, musí vstát. děs.

Mně osobně openspace nevadí. A vězte, že některé rozhovory a telefonáty jsou opravdu šílené.Asi mám buňky na to odfoltrovat nepodstatné věci a nijak mě to nestresuje. Dokonce i neustálé "hádky" o světlo a klimatizaci se dají zvládnout - to bych řekl dokáže i pozitivně ovlivňovat fungování týmu.
15. 12. 2011 | 15:55

claudius napsal(a):

Dovoluji si podotknout,že jsem na umístěnku nastoupil do práce v Baťově mrakodrapu(21.bud.),který navrhl asi nejlepší čes.architekt Vl.Karfík.Kanceláře byly velké jako půl etáže.Oddělené pracoviště skříňkami.Rozdíl byl v tom,že Baťovi fungovala klimatizace,etážová komunikace ...Obrovský rozdíl byl v tom,že u Baťů nebyl člověk člověku vlkem,všichni byli stejně motivováni a troufám si říci,že se to přeneslo i do "totáčových"podmínek.Pak se začalo separovat dřevěnými přepážkami.Nejsem si jist,zda tím stoupla pracovní pohoda!Bylo více pletich.
15. 12. 2011 | 15:57

Občan napsal(a):

Tahle velkoprostorová zrůdnost symbolizuje jen úpadek a nelidskost kapitalismu jako systému. Vč. následků, které přináší nucený pobyt v ní.
Kdo to nezažil, netuší, co to obnáší, pracovat v nečem tak příšerné jako je velkoprostorová kancelář. Dokonce i tam, kde slouží jen pro občasný pobyt lidí jinak pracujících v terénu. Protože vést jakékoli jednání někde, kde hovoří dalších 20 - 30 lidí, klapou klávesnice, šustí tiskárny a zvoní telefony. To je něco příšerného a nešťastník, který s něčem takovém pracuje, přichází domů totálně vyšťavený a s pěkně pocuchanými nervy.
Totéž platí o "call centrech"...
15. 12. 2011 | 15:59

Fonseka napsal(a):

Neviditelná ruka trhu bohužel přinesla i otřesný zlozvyk používání zbytečných anglismů.
Např. "open space kanxelář" je patvar, před nímž lze jen sklonit hlavu a uhnout.
Škoda, že se pan Hnízdil nedokáže vyjádřit normálně.

Joiank ano - útok na soukromí se samozřejmě koná, a to odjakživa. Pracují s tím náboženství i oatatní ideologie, od nepaměti.
15. 12. 2011 | 16:12

Vosavbotě napsal(a):

Open space kanceláře jsou skutečně produktem psychopatů (ehm, jak se hezky nově říká: lidí s poruchou osobnosti).

Z hlediska psychického narušení těch, kdo open space kanceláře prosazují se však jedná jen o mírnější poruchu. Podstatně dál jdou ti vynikající šéfové, kteří platí soukromé firmy, které se specializují na šmírování zaměstnanců na nemocenské - zda náhodou nejsou jinde, než doma.

Ale co už. Open space kanceláře a šmírovací firmy zajišťují vyšší efektivitu práce následkem čehož jsme všichni bohatější a šťastnější. Halelujá!
15. 12. 2011 | 16:17

neo napsal(a):

Vosavbotě:

když někdo musí platit 14 dní nemocenské, tak je myslim celkem dost dobře, že má možnost kontrolovat, zda dotyčný je nemocný.
15. 12. 2011 | 16:19

Vosavbotě napsal(a):

neo

je to vůl, má si hledět vlastní práce. Nebo jí snad má tak málo, že dokáže plýtvat penězi a energií na kontrolu někoho jiného? Proč si vybral za zaměstnance někoho, komu nevěří?
Proč si vybral za zaměstnance lenocha a simulanta? Pokud si někoho takového skutečně vybral, je to vůl dvojnásobný.
15. 12. 2011 | 16:23

neo napsal(a):

Vosavbotě:

vy jste srandista.

Jak má vědět, že je zaměstnanec simulant, když ho nemůže kontrolovat? Až ho zkontroluje a zjistí, že je simulant, tak se ho zbaví.

Kontroly vadí jen tomu, kdo systému zneužívá. Ti co jsou opravdu nemocní a dodržují léčebný režim se neobávají.

Penězi neplýtvá. Plýtvání je platit nemocenskou někomu, kdo nemocný není.
15. 12. 2011 | 16:29

Medikolog napsal(a):

Tak zjišťuji, že na vojně jsme měli OPENSPACE CIMRU. Dvacet paland a dvacet nočních stolků s komínkama...
15. 12. 2011 | 16:32

Stařeček napsal(a):

tyto kanceláře, nebo spíš konstrukční pracoviště z jedenadvacítky ze Zlína znám. Zachovaly se tam i po válce. Dokonce si pamatuji, že jsem v jedné z nich byl i v roce 1988. Na pracovišti, kde má každý klidnou samostatnou práci, jakou je konstruování, či kreslení, bych to viděl jako výhodu. Když potřebuji mluvit o problému s kolegou, mám ho po ruce. Vedoucí konstruktér může pravidelně kontrolovat a ovlivňovat kolektivní práci. Open space kanceláře, kde se jedná, a vyřizují stálé telefonáty, se mně zdají vhodné spíš pro šéfa bez autority. Řekl bych pro drába. Těžko ale mluvit za postižené. Nezkusil jsem.
15. 12. 2011 | 16:36

strejda BOB napsal(a):

Medikolog:) taky si říkám že jsem na táboře nebo na vojně nebral ani jeden kýbl nitroglicerínu...a přesto funguju..
Myslím, že hlavní problém v openspace bude to, že je vidět, že vlastně nikdo nic neděláme:)
Případně děláme činnost kdo nám někdo z prostoru mimo openspace vymyslí -aby jsem se nenudily.
BTW: co třeba dělníci v továrně:) to je openworkspace? co jejich deprese?:)
15. 12. 2011 | 16:37

P.V. napsal(a):

Nebude to dlouho trvat a celý "civilizovaný" svět bude žít v jednom velkém open space , kde nebude místo pro soukromí ani doma v posteli. Všichni na tom usilovně pracujem a kdo se ozve je .. viz všechny ty nadávky ve zdejších příspěvcích.
15. 12. 2011 | 16:37

Rhoda napsal(a):

Hrstka psychopatů to zrovna není . Je jich přímo stádo .
Stačí si číst ty jejich příspěvky v těchto diskusích .
Paroubkovi a jejich blogy-hlody , to jsou psychopati úplně ukázkoví .
15. 12. 2011 | 16:42

Stařeček napsal(a):

teď jsem si vzpoměl na nutnou návštěvu známé o přestávce na chodbě ve škole. Něco jsme spolu domlouvaly a utvořil se kolem ní hlouček žáků. Po několika minutách jsem zatoužil po teleskopickém pendreku. Open space kanceláře jsou proti tomu láhůdka.
15. 12. 2011 | 16:43

berkowitz napsal(a):

Za vše si mohou "lidské zdroje" samy, když si nechají s*át na hlavu!
15. 12. 2011 | 16:49

Drzá zrzka napsal(a):

Odsouzení k poslouchání odpovědí do mobilních telefonů (hudby do sluchátek, kterou slyší půlka vagonu) druhých osob kdekoliv na veřejných místech je nepříjemné.
15. 12. 2011 | 16:51

Vashta napsal(a):

drahy Neo, kamo,

co se tyce te kontroly nemocenske - to je prave ten dusledek teto odlidstene doby. Kazdy trochu schopny sef, ktery zna sve lidi, dokaze rozpoznat, jestli jeho ovecka simuluje nebo ne. Kdyz ma nemocenskou 14 dnu kazdy mesic, tak ma vazne zdravotni potize nebo simuluje. Pokud ma nemocenskou jednou do roka, je smirovani vyhazovanim penez. Psychopate ale davaji prednost vojenskemu ovladani lidi, aby se jim to nevymklo z rukou, ze?
15. 12. 2011 | 16:55

český maloměšťák napsal(a):

Měl jsem tu čest pracovat jak pro nadnárodní korporaci/US/ , tak ve zdejším výrobním podniku.
V US podniku se hodnotil výsledek a po určité době - když výsledky byly - se zaměstnancům v mnoha ohledech vycházelo vstříc. Nikdy nikdo na nikoho neřval, kontrola byla minimální, administrativa také - obě strany věděly, že výsledek je hlavní kriterium a podle toho se chovaly.
V českém podniku si majitel myslel, že zaměstnanci jsou jeho otroci.
Fluktuaci měl takovou, že když jsem se personálního zeptal, jakou formou se mám jako odcházející /dobrovolně - nemám ve zvyku hrbit se, když po mně začne někdo řvát - řvu po něm taky - čemuž se dotyčný diví.../mám rozloučit - řekl že nijak. Protože kdyby se všichni odcházející zaměstnanci nějak ceremonialně loučili - nedělalo by se po celý rok v podniku nic jiného.

Open space má být účelová - via výkon. Tedy co možná nejkvalitnější možnost komunikace.

Apropo - v onom českém podniku se pracovní prostor jakoby nacházel na chodbě.

Zajímavé týpky zrodil ten český mafiakapitalismus. Fakt zajímavé. Sláma mu čouhá z bot za 6 táců, všecko by chtěl kontrolovat ale rozumí tomu jak koza petrželi /kozy prominou/, ve tři odpoledne přijede ze squashe a následné sauny a organizuje poradu, na které si každý začne po jeho výlevech připadat jak potenciální zloděj a povaleč....

No - ale naštěstí všichni takoví nejsou.
/řada jich totiž sedí v těch amerických věznicích - jak píše MuDr. Hnízdil/
:))
15. 12. 2011 | 17:02

modrý edvard napsal(a):

Děsí mě představa, že bych pracoval v open space. /taky mě děsí, že bych se měl vrátit na vojnu, i když jako absík jsem měl to privilegium, že jsme byli na cimře jen čtyři/
Vashta: nevím, jak ty kontroly dělají, ale předpokládám, že rozumný šéf ty kontroly posílá na podezřelé - "známé firmy".
15. 12. 2011 | 17:07

Vlkodav napsal(a):

Open space může být dobrý anebo špatný, záleží na typu práce a na implementaci. Stejně dobré nebo špatné mohou být malé kanceláře.

Kontrolovat má a musí ten, kdo platí. Takže snad bude konečně po pondělních a pátečních nevolnostech!
15. 12. 2011 | 17:17

Sladký napsal(a):

Neo- to, jestli dotyčný je či není nemocný není věc zaměstnavatele,drába nepo policisty, ale lékaře.A protože někteří kradou, b udeme pro jistotu šmírovat,špiclovat a fízlovat všechny,že?
15. 12. 2011 | 17:28

Rhoda napsal(a):

To - "Občan"
Ten soudruh mě zdařile pobavil svým uvědomělým příspěvkem , respektive jeho uvozující větou o nelidskosti kapitalismu .
Chápu to tak , že velkoprostorové kancly jsou jeho nepřítelem , kde je obětí buržoazního teroru , protože v nich nemůže založit ilegální buňku KSČ .
15. 12. 2011 | 17:55

zdenekb napsal(a):

claudius:

O mrakodrapu jsem se dočetl, že svým způsobem "openspace" byly i toalety, tedy pouze s nízkými přepážkami, aby se tam zaměstnanci "nezašívali". A že šéfův výtah-kancelář se zjevoval velmi nečekaně, což udržovalo vysokou pracovní morálku.
Co je na tom pravdy?

(Ptám se čistě ze zájmu a rozhodně ne ve zlém... jako Zlíňák Baťu i Karfíka velmi ctím...)
15. 12. 2011 | 18:20

zdenekb napsal(a):

Drzá zrzka napsal(a):
Odsouzení k poslouchání odpovědí do mobilních telefonů (hudby do sluchátek, kterou slyší půlka vagonu) druhých osob kdekoliv na veřejných místech je nepříjemné.
15. 12. 2011 | 16:51

Máte pravdu. Není nic horšího, než si k informacím typu, kdo koho včera cestou z diskošky pozvracel a s kým si to kdo rozdal, nuceně domýšlet tu druhou půlku.
15. 12. 2011 | 18:24

alvarova napsal(a):

Děkuji pane Hnízdile, konečně to někdo napsal. V Open Space jsem dělala několikrát, nikdy jsem prášky nebrala, ale nikdy se tam nic neudělalo pořádně. Programátoři jsou výkonní podle toho, jak se dokážou hluboko propadnout do ZÓNY SOUSTŘEDĚNÍ, jakéhosi alfa stavu, ve kterém jsou nejproduktivnější. Když okolo pořád někdo courá a kecá, neudělají lautr nic, jen píšou falešné výkazy a surfují. Open Space je dokonalá kravina.
15. 12. 2011 | 18:57

JenTak napsal(a):

Nejhorší ze všeho je kretén s pravomocí. I v naší firmě se jeden takový našel, který rozhodl o zbourání příček na patře. Naštěstí jeho nadřízený se jeho kretenismem nenechal nakazit, a tím tento problém zanikl.
Zavedení otevřené kanceláře je činem, který má jediný cíl - nasrat co nejvíc lidí a otrávit jim trvale jejich práci. Já bych kvůli tomu odešel ze zaměstnání, protože by to zřejmě vážně ohrozilo moje zdraví. Podle Drábka bych byl fluktuant bez ohledu na můj pud sebezáchovy.
15. 12. 2011 | 19:02

xx napsal(a):

A co lidé ve výrobě. Většinou pracují v open space prostorách, protože dělat každému soustruhu kancelář by asi nešlo. Lidé pracující na lince v automobilce by také asi těžko mohli svou práci dělat bez open space. Co ti, také trpí tímto syndromem ?
15. 12. 2011 | 19:34

Vosavbotě napsal(a):

Neo,

je mi líto, ale naše mozkové závity se patrněš točí opačným směrem.
Moje odpověď viz Vashta a Sladký. Nechci však panu Hnízdilovi směřovat debatu směrem od tématu.

Pane Hnízdile, jak často za Vámi přijde pacient s nářkem:

"Já jsem z té naší klasické kanceláře s oddělenými místnostmi a pracovními stoly tak nešťastný, nešlo by nějak zařídit, abych mohl pracovat v Open Space?"
15. 12. 2011 | 19:35

rejpal napsal(a):

Já bych viděl jednoduché řešení. Každý, kdo v nějaké firmě navrhuje zbourání příček, nechť je povinně vyslán na půl roku na stáž tam, kde to dobrodiní mají, a pak ať je tázán na názor ještě jednou. Tohle vždycky vymýšlejí lidé, kteří vědí, že sami v tom sedět nebudou. Nebo ti, kdo jsou posedlí kontrolováním lidí, místo aby kontrolovali výsledky jejich práce.
15. 12. 2011 | 19:36

rejpal napsal(a):

Vosavbotě
Ale jo, stát se to může. Lidé trpí různými deviacemi.Někteří se třeba bojí sedět sami v kanceláři, protože by je mohl unést ufon.
15. 12. 2011 | 19:40

aga napsal(a):

.. Vyplatí se to i finančně. Biovejce od slepice, se kterou se slušně zachází, stojí pětikorunu, vejce od vystresované slepice z velkochovu se prodává za dvě...

To ale není relevantní argument. V globálním světě se prodá každý šunt, jen když mu koupíte dobrou reklamu, a lidských slepic je dost - když se vynese, nahradí ji čekající nová. A reformy už se postarají, aby stát a zaměstnavatele nestála skoro nic ani na zdravotní péči a důchodech.
15. 12. 2011 | 19:55

Vosavbotě napsal(a):

To xx

myslím, že srovnáváte dvě těžko srovnatelné věci. Ve výrobě to prostě z mnoha důvodů - jak jste naznačil - jinak nejde. U kancelářské práce to však jde a trend dělat to jinak a nepřirozeně mi prostě připadá pitomý. Kromě toho si myslím, že hluk strojů a podobně dokáže lidská psychika lépe odfiltrovat, než něčí hovor a řešení různých problémů, to, když někdo na někoho zvýší hlas, když se o něčem dohaduje - to prostě strhává naši pozornost mnohem více. A mimochodem, ve výrobě a právě ve velké výrobní hale plné lidí a strojů jsem pracoval, čili mluvím i z vlastní zkušenosti.
15. 12. 2011 | 19:55

vtip na weekend napsal(a):

zde:
http://k213.cz/JOOMLA/Uz-k-vikendu
15. 12. 2011 | 20:05

rejpal napsal(a):

aga
Některé reklamy budí dojem, že byly vymýšleny v open space. Třeba ta, jak jde ta buchta na rande rozradostněná, že její top si zachoval barvu a chce si vzít ten perwohl či co to je sebou.
15. 12. 2011 | 20:06

Stařeček napsal(a):

já tu brojím proti open space kancelářím, ve kterých jsem nikdy nepracoval a v našem podniku pracovaly v halách s vyšší vlhkostí a v průvanu povětšinou ženy. Běhaly po betonu, hluk cca 100 decibelů a třísměnný provoz. Po získání svobody jim byl třísměnný provoz vylepšen na nepřetržitý a bylo jich tak 70% propuštěno. Teď jim ty, co dostaly padáka ještě závidí.
15. 12. 2011 | 20:43

NevericiTomas napsal(a):

Tema zajimave, zpracovani...Nazvat kazdeho, kdo s vami nesouhasi psychopatem, to je silna kava. Neni nahodou psychopatem i ten, kdo si osobuje "pravo" byt placen i za to ze nedela, marodi, neni pro nej prace atd. (tedy v podstate kazdy, kdo preferuje zamestananecky pomer)? Nevznikaji Open Space kancelare mj. i proto, aby zvysily vykon prave zamestanancu, ktere kdyz nechate jen tak, jejich vykon samovolne pada temer k nule? Nebylo by normalni najimat lidi na ukol tak, ze by kazdy posoudil, zda v danem terminu a za danou cenu je schopen, pricemz by ho tezko nekdo mohl nutit aby pri tim drepel v kanclu objednatele? A objednatel by nemohl nikoho nutit delat v nesmyslnych terminech, neb by po case zjistil, ze se mu na to kazdy...Neni psychopat kazdy, kdo vyzaduje tzv. "chozeni do prace"?
15. 12. 2011 | 20:48

Stařeček napsal(a):

já tu brojím proti open space kancelářím, ve kterých jsem nikdy nepracoval a v našem podniku pracovaly v halách s vyšší vlhkostí a v průvanu povětšinou ženy. Běhaly po betonu, hluk cca 100 decibelů a třísměnný provoz. Po získání svobody jim byl třísměnný provoz vylepšen na nepřetržitý a bylo jich tak 70% propuštěno. Teď jim ty, co dostaly padáka ještě závidí.
15. 12. 2011 | 20:52

Elder napsal(a):

KOPIE!! jednoho dilu kresleneho Dilberta (znamy strip, ktery ma i nekolik dilu jako animovany serial, do cestiny nikdy tusim nebyl prelozen, ale nejsem si jist http://www.csfd.cz/film/72160-dilbert/). "Chronic Cubicle syndrome" tam vymysli DogBert a vydela majland na sireni vymyslenych zprav. Autor se temer jiste inspiroval a je to vic nez trapne. Tady je cast toho dilu http://www.youtube.com/watch?v=3HkLMh2C-j4
15. 12. 2011 | 20:56

modrý edvard napsal(a):

Dilbert vycházel v HN (ale nevím, jak velká část).
15. 12. 2011 | 21:33

Pípa napsal(a):

Ono by se nemělo zevšeobecňovat. Ne některou práci je dobré otevřené pracoviště a na některou oddělené. Také se nedá míchat dohromady s druhem pracoviště vliv úrovně řídících pracovníků a všeobecná úroveň vychovanosti pracovníků, jejich motivace, atd.

Co se týká slepic a jejich vajec, dostal jsem salmonelozu jako býk, na kterou jsem málem zakukal, protože jsem nechtěl volat doktora, z vajíčka od domácí slepice.

Prostě, zevšeobecňovat může jedině blbec.
15. 12. 2011 | 22:28

rober napsal(a):

myslím, že se zde motají dvě věci dohromady: velkoprostorová kancelář jako prostor, a složení pracovní a pracovní náplň v nich.
působil jsem ve velkoprostorové kanceláři krátce v nadnárodní firmě a spokojenost.
dále jsme si s kolegy vyzkoušeli práci v malé "velkoprostorvé" kanceláři ( 12osob), a za mě jsem spokojenější než kdybych byl sám. při projekčních fázích kdy máte minimum jednání a víceméně stále koukáte do svého pc mě telefonáty kolegů, kteří řešili věci v běhu, byly vítanou linou do světa kde platí ráno a večer. proto mě překvapuje komentář pí alvarové..
a co je např. http://prague.the-hub.net/public/ ?
15. 12. 2011 | 22:57

Jan Vaculík napsal(a):

Kdysi jsem pracoval v konstrukčním oddělení, kde nás bylo asi 12; každý za svým prknem. Nebylo to špatné; určitá ohleduplnost k ostatním byla samozřejmostí a pocit týmu byl příjemný.
Později nás v kanceláři bylo pět, a projevil se tento efekt: čím víc se každému dá prostoru, tím víc ho zaplní. Možnost soustředění se zhoršila.
Dnes máme ptacoviště po dvou, a když si ti dva zrovna nepadnou do noty, tak je to, myslím, více stresující, než velká kancelář.
Pokud někomu "open space" nevyhovuje, neměl by tam pracovat. A taky naopak: jestliže někde ěéfové vytvářejí dusné a nezdravé klima, asi se to víc projeví v open-space kanceláři. Jenže mít blbého šéfa, to je očistec, i když si můžu dovolit za ním zavřít dveře.
16. 12. 2011 | 00:46

antoninovy napsal(a):

Dobrý večer, Dobrou noc, Dobré ráno -

to je pěkné, to se líbí, čekal jsem kdo se chytne, když jsem pod bloggem pí Alvarové zminíl syndrom open space offices, tehdy v LN ma Smíchově, na thema Dana Kaisera, a hle, první se přidal týdeník Instinkt a zde nyní i pan Hnízdil.

- Do prčic, co mi to tady maže, či kdo, když sem něco napíšu, kurnik, do tohoto pitomého vokýnka aktu online ! Scheisse ! Nečti to tady, když píšu, debile, to se nedělá, to je neslušný, taky ti někoukám do papírů, přeci !

Třeba teď to pomine.

Jinak zdravím, Pepu Řepu, ňákou náhodou na mne z mého staříčkého compu vypadlo staré, Funebrácké Blues, starého, dobrého Mildy Kopeckého, o těch valchařích a tak mne napadlo, že ti valchaři byli i tenkrát a jsou tady furt a holt valchují.

A o tom, že jednou sklapne paraple,

když si to někde najděte na netu, jste šikovnej.

Tož tak.

S Pánem Bohem

an

Post scriptum: NEZDRAVÍM VALCHAŘE - TY POSÍLÁM - DO KONČIN ZMARU ---
16. 12. 2011 | 01:02

antoninovy napsal(a):

Ještě něco, v klasických věznicích v Sojuzu, nevím jak teď je v Rossiji, byly takové rafinované vymyšlenosti,, že i v nápravných zařízeních pro mladistvé, byly cely zřízeny až pro 150 vězňů. Větrání jen skrze provrtané plechy v v jednom okně. Jedna latrina, jeden kohoutek, kde tekla stále jen horká voda.Horko, nedýchatelno, pekelný smrad, z lidí, výkalů, ze všeho.

Moje máma, v roce 1949, na Pankráci, byla na tom o trochu lépe, bylo tam těch žen jen asi jen 35. Větrání rovnéž bídné. Jedno umývadlo, jeden škopek, jeden kloset.

Jakýmsi úsilím, jsem se loni dopracoval k k jedné, ještě žijící její spoluvězenkyni, k paní Pražákové, Praha Nusle. Máma si založila takový malý vězeňský adresář, je tam asi 3O jmen, všechno tehdejší prominentní pražské adresy.

Zkusím, musím, vyprávěné, té paní z Nuslí zpracovvat a nějak publikovat a hlavně, navštívit ji na Vánoce. Žije sama, ale je silná a statečná.

Dobrou noc

an
16. 12. 2011 | 01:28

eleutheros napsal(a):

Dilbert (a pravidelný sloupek Billa Gatese, ostatně) tu poprvé vycházel v Porybného Rudém Právu. Tehdy ty noviny dělali žurnalisti, ať si o nich jinak myslíme cokoli.
Kdeže ty časy jsou. Tehdy nám Dilbert připadal přehnaný, dnes víme, že těžko drží dech se skutečností.

Pracovní život ve velkých podnicích není dávno o dosahování nějakých výsledků v kvalitě, firemní kultuře nebo vztazích k zákazníkovi. Je jednou kontinuální horečkou duševní choroby, zcela tak, jak pan Hnízdil popisuje. Nejen v redakcích. Velké telemarketingové centrály, kterých vyrostlo jako hub po dešti, jsou zrovnatak plodným polem uplatnění pro kariérní psychopaty jako franšízové realitní kanceláře nebo obchodníci s finančními produkty.

Popovídejte si s telefonním poradcem u svého mobilního operátora. Zná čtyři odpovědi a pak začne shazovat hovor na kolegy, na které vás neumí ani přepojit. Vztekat se nemá cenu, mluvíte s týranými a ždímanými ubožáky. Představte si plazy v teflonových oblecích, kteří takový systém nastavují a provozují.
Pokud naš civilizace skončí, bude to proto, že ji psychopati učiní neobyvatelnou.
16. 12. 2011 | 01:45

neo napsal(a):

pánům výše,

Nemocenská : kdo platí, ten kontroluje. Žádný zaměstnavatel neposílá kontrolu neúčelně někam. Vždycky ji pošle tam, kde má podezření, že dotyčný simuluje.

Co se týče openspace a žvástů o zrůzdném kapitalistickém vynálezu.

Nikdo vás nenutí v openspace pracovat.
Komu to vadí, pracovat by tam neměl.
Někdo openspace vítá a vyhovuje mu ta atmosféra. Své zkušenosti jsem popsal v prvním příspěvku. Není důvod na to nadávat, stačí tam nedělat.
Lucie z Hnizdilova článku je divná. Proč tam teda pracuje, když jí to vadí?

Mimochodem, už to výše někdo několikrát zmínil, ve fabrikách jsou obrovské haly a taky solidní openspace a to nikdo neřeší.
16. 12. 2011 | 08:42

český maloměšťák napsal(a):

"The mediator between head and hands must be the heart!"

http://en.wikipedia.org/wiki/Metropolis_%28film%29

Maucta.
16. 12. 2011 | 10:56

Jemnický napsal(a):

Hnízdil

Pane Hnízdile, váš názor na managery-psychopaty je naprosto přesný. Zdá se, že doba nazrává na jejich odstavení. U nás neprošli volbami všichni tři tito manageři, co jim sláma leze z bot a z tlam sprostota .
Velkoplošné kanceláře a jakákoliv omezení soukromí, potřeba kontrolovat každý prd, to je velmi dobře popsáno již v Apokalypse a pro moderní dobu v Orwelových románech.
Omezení lidské individuality, ztráta duše, to je odvěká forma působení zla.
Pokud mají Mayové pravdu s tím svým kalendářem, pak to bude právě konec snah o degradaci lidské individuality.

S pozdravem,

Jemnický
16. 12. 2011 | 11:52

Pamela Bárnsová napsal(a):

Budova nového ústředí ČSOB (NHQ) je nástrojem k dosažení optimálního pracovního prostředí a jeho prostřednictvím i optimální pohody. Je prostředkem pro dobré fungování banky. Změní-li se představy a požadavky na pracovní prostředí, musí to budova absorbovat, musí se umět přizpůsobovat a měnit, musí prostě žít se svými uživateli. Právě minimální fixací vnitřního uspořádání je objekt nového ústředí ČSOB výjimečný.
Podle projektu, zpracovávaného ateliérem architekta Josefa Pleskota, je budova koncipována jako otevřená, vstřícná a přátelská ke svým uživatelům, zaměstnancům banky.

I k openspace se musí přistupovat pozitivně , takto hodnotí autoři budovu banky v Radlicích, kde nejsou žádné kanceláře a všichni úřadují jen na ochozech nebo u bazénků. Openspace je pro vaše dobro, tak musí psychiatr pozměnit nastavení mysli svých pacientů. Nebo na co je vlastně dobrý nějaký psychiatr? Aby předepisoval prášky?
16. 12. 2011 | 12:38

xarzitha napsal(a):

A co teprve, když někdo v tom "openspace" smrdí. Říct mu to nemůžete, když je to nadřízený, snášet se to dá jen těžko.
16. 12. 2011 | 13:06

Pamela Bárnsová napsal(a):

xarzitha

ale zas při více lidech je větší pravděpodobnost, že se mu to donese.
16. 12. 2011 | 13:12

Jiří Lupínek napsal(a):

V open space jsem pracoval necelý rok v Newton Building v Krakově. Absurditu tohoto systému mohu ilustrovat např. tím, že vzhledem k tomu, že nešla individuálně nastavit klimatizace, byla nám zima, a tak jsme si brali z domova elektrická kamínka...přestože venku bylo 32 st. C.!
16. 12. 2011 | 15:51

Ježíš...marjá napsal(a):

to musí fungovat. Psychopat v bílém plášti napravuje řádění manažerů-psychopatů...
Vás musejí mít v tom vašem dobřicjovickém zařízení rádi,za tui reklamu kterou si tady děláte...bravo,objevil jste díru na trhu,věřím,že se zde najdse spousta zoufalců ,kteří okamžitě propadnou dojmu,že jim budete rozumět
16. 12. 2011 | 19:09

Kritik napsal(a):

Open space je hrůzné prostředí, zvláště když je člověk zvyklý dát si po obědě šlofíka. A řešte dilema - člověk bez šlofíka po obědě je bez výkonu a do konce pracovní doby nic neudělá, zato člověk po desetiminutovém odpočinku má výkon jako turbodmychadlo.

Nicméně je nutné připomenout, že prostory s veřejnou kontrolou, což jsou i ona pracoviště v otevřeném prostoru, jsou jen nepatrnou částí současného trendu. Něco jako open space je totiž po dlouhou dobu na vzestupu. A kdekdo po takovém prostoru touží, dokonce i ti, kteří by na otevřeném pracovišti nepracovali. Kde by se mohl předvádět a ukázat na odiv před co nejširším publikem. A kde to je? Co takhle různé televizní soutěže, kde se lidé svěřují s nejintimnějšími záležitostmi. Nebo třeba svěřovací pořady jako "Pošta pro tebe", nebo sociální sítě. Ať si každý dělá co chce a když chce svou intimitu rozkrýt veřejnosti, je to jeho věc. Ale ať se nediví, když to jiní využijí k jeho zkáze.

[Přísloví 18:2,6,7]
Hlupák si nelibuje v rozumnosti, nýbrž v obnažování svého srdce.
Hlupáka zavedou jeho rty do sporu, jeho ústa volají po výprasku.
Ústa přinesou hlupákovi zkázu, jeho rty jsou léčkou jeho duši.
16. 12. 2011 | 21:39

Radan napsal(a):

Openspace má smysl jen u některých profesí. Největší nesmysl je tam nacpat všechny a pokud možno různé funkce. Jsem programátor v openspace. Vedle mě sedí projektový vedoucí a imrvére telefonuje. Pořád za mnou někdo chodí a otravuje. Nemůžu se soustředit, neudělám nic a navíc se ve mně hromadí vztek. Začal jsem to řešit ucpávkami do uší a objevil nový svět. Výskyt openspaců měl asi vliv na bouřlivý rozvoj špuntů. Ticho opravdu léčí a barevné šňůrky visící z uší odradí kecálky od vyrušování a jdou za mnou pouze když opravdu něco potřebují. Doporučuji.
16. 12. 2011 | 22:30

Zacheus napsal(a):

Já se osobně divím,že - pokud je mně známo - žádná z politických stran si nedala do programu prosazovat právo na soukromý život, omezení špiclování a šmírování, at už ze strany soukromých subjektů, nebo ze strany státní moci.
16. 12. 2011 | 23:42

otorinolaryngolog napsal(a):

Radan

pozor na rozvoj ušních plísní, téměř nevyléčitelných.
17. 12. 2011 | 10:19

Jiří Černák - poradce Feng Shui napsal(a):

Dobrý den všem,
pracuji jako poradce Feng Shui a vím, že vše, co není přirozené, člověku dříve či později začne škodit. Nejhorší na vlivu prostoru je to, že je pomalý, vleklý, takže si jeho nepříznivého působení nevšimneme hned, jako např. toho, že je zima, teplo, tma apod. O to zákeřnější jsou pak negativní vlivy prostoru na člověka. Hodně nemocí a nepříjemných stavů tak je způsobeno špatným prostorem, aniž bychom do vědomě vnímali. Open space je rozhodně nepřirozený typ prostoru pro dlouhodobou práci, kdy navíc každý jedinec dělá něco jiného a potřebuje jinou energii. Něco jiného je např. sportovní stadion, kam všichni přijdou na fotbal, tj. "konzumují" zde jednu energii. Ale špatně se zde již dělá byznys, telefonuje, počítá uzávěrka či připravuje detailní prezentace. Ale gooooool si všichni společně rádi zakřičí. Stejně působí každý velký prostor, kde se sejde hodně lidí. Také nesmíme zapomínat, že každý jedinec zde má svoji energii a tou ovlivňuje ostatní. Takže stresu a nepříjemné energie je pak v open space prostorách opravdu hodně.
17. 12. 2011 | 15:06

Still iLL napsal(a):

Pracuji v hypermarketu (nikoli poprvé). Musím říci, že to tam není snadné. Jednou jsem měl pěkně zalehlé uši (myslel jsem, že budu muset k ušnímu). Není to tam zdravé, zvláště, když tam člověk fachčí na dvanátky a na to množstvé nadhodin (i ve svátkách). Všude číhá Big Brother a ten hluk od různé hudby a frekventovaného vyhlašování kohosi či čehosi z infa. Prostě science fiction. Uff..je to tam síla.
21. 12. 2011 | 18:40

bez jmena napsal(a):

V rezimu humanity a demokracie nikdo nemusi pracovat, natoz pracovat tam, kde se mu to nelibi.
Ze nema nakonec mnohy na vybranou, je prece neco zcela jineho.
A nakonec vsichni vykrocime radostne do ulic a prostoru, kde nespocitatelna "oka" chrani pomahat nasi bezpecnost, svobodu a demokracii.
Miluji zivot v humanite, demokracii, pokrocile realite, co me obklopuje. Radostne a s chuti se podilim, co ten sroubek, na behu toho stroje na zivot lidstva, broukaje si mantru o lasce, pravde, co jednou zvitezi nad .. cim vlastne? No, a pro zacatek zvelebim chalupu...
22. 12. 2011 | 16:57

Patum napsal(a):

Dobrý den všem,
tenhle článek a reakce na něj mě (po létech práce - nejen zaměstnání - v různých oborech) přivádí na myšlenku, jestli je možné, že právě díky zaměstnání ve velkém mnohojazyčném "openspacu" jsem po několika týdnech (kdy jsem se od začátku cítila špatně) onemocněla zánětem dýchacích cest, k tomu se přidala úzkost, nechutenství. Po návratu z nemocenské jsem dostala okamžitě výpověď (chápu, že jsem v tu chvíli byla pro zam. ztrátová). Cítila jsem se hrozně, sebevědomí žádné, ale zcela nečekaně jsem za dva měsíce otěhotněla (už během těhotenství jsem se i přes různé "brigády" stala finančně závislá na manželovi), ale openspacu se dosud úspěšně vyhýbám. Péče o dítě je to nejlepší, co jsem kdy dělala. Otázka je, jak se já a další v mé situaci dokážeme uplatnit, až péči o dítě/děti převezme zčásti mateřská škola, neboť věnovat se jen péči o rodinu se dnes moc nenosí...
23. 12. 2011 | 14:19

Michal Poláček napsal(a):

Bez Jména,
... no přece nad lží a nenávistí! Vy přezíravý kacíři :)
24. 12. 2011 | 04:13

ben napsal(a):

Základní mzda se stanovuje generálnímu řediteli s účinností od 1.června 2007 ve výši 930.000Kč měsíčně(slovy devět set třicet tisíc korun českých).Další odměna se zaručuje generálnímu řediteli ve výši základní mzdy formou třináctého a čtrnáctého platu.Dále přísluší generálnímu řediteli odměna ze zisku před zdaněním.Výše účasti může činit nejvýše osminásobek souhrnu 14 základních platů...........Pr.se Hušák léta žral a mlaskal,co na to bezdomovci,nezaměstnaní a důchodci?
Ten určitě netrpěl Syndromem Open Space!
27. 12. 2011 | 06:42

Miller. sprta napsal(a):

Vědecké zklamání roku 2011: o záhadě únavového syndromu zase nevíme nic
http://technet.idnes.cz/vedecke-zklamani-roku-2011-o-zahade-unavoveho-syndromu-zase-nevime-nic-1g9-/veda.aspx?c=A111227_223144_veda_mla
28. 12. 2011 | 11:13

Sio napsal(a):

Pana doktora si vážím, ale v tomto bych s ním polemizoval. Větší nebo menší "openspace" jsou všude i v scialistických továrnách bylo v kanclu 5 - 30 lidí, ve výrobní hale jich klidně mohla být stovka. Tzv. "ajnclíky" mělo jen málo lidí. V nemocnicích také nemá každý VIP pokoj. Lékaři mají také společný inspekčák kde elévové mláti do počítače (dříve do psacího stroje), kouří se tam o stošest atd.
Já dělal dříve v kanclících do 5 lidí a teď už 10 let v "openspace" - velkoprostorové kanceláři. Vypadá přesně tak, jak ji popisujete. Jen ti šéfové nebuzerují, stále jsou na nějakých poradách a je tu vcelku klid na práci. Asi jak tu pán popisoval tu práci u Baťi.
Přikláněl bych se spíše k názoru, že to záleží na šéfech, stylu řízení a povaze práce. Ručím za to, že pokud děláte v kanclu pro pět a šéf 10x za šichtu rozrazí dveře v úmyslu někoho nachytat, onemocníte taky. Když sedíte v openspace, vidí sice šéf na vás, ale i vy vidíte na 30 m, že se blíží. :-)
29. 12. 2011 | 14:22

mexxican@centrum.cz napsal(a):

O openspace se mluví docela hodně a po právu. Je to nepřirozené a souhlasím s tím, že na kvalitě ani výkonu otevřený prostor nepřidá. Na druhou stranu musím na rovinu napsat, že kdybych měl se svými dvěma kolegy, kteří jsou oba neskuteční stresaři a jeden z nich navíc velmi hlučný, obývat klasickou kancelář, tak se z toho zblázním tím spíše :D. V openspace se jejich vliv jaksi rozloží v tom prostoru.

To ale neznamená že bych argumentoval pro open space, je to spíše šťastná shoda okolností. V principu jde potom o to, že jsou určití lidé, se kterými v kanclu nikdo být nechce. Je tedy otázkou jakým způsobem lidi do kanceláří rozdělovat. Nemyslím si, že by to muselo nutně být dle oddělení. Stálo by za úvahu dávat k sobě podobné typy lidí.
Do jednoho kanclu bych umístil stresaře. Ať se navzájem podporují v trvalé snaze o ještě vyšší výkon, bez přestávky, kteří mnohdy mluví tak rychle, že jim lze těžko rozumět. (Těm možná někteří z vás říkají psychopati a ano, někteří psychopaty skutečně mohou být.)
Do druhého lidi "normální", kteří pokud je tlačí termín stresu propadnou, ale nepreferují jej a pokud je to možné pracují ukázněně a systematicky dle dlouhodobějších priorit a plánů.
Ve třetím by potom mohl být druhý extrém, lidé klidní, kteří stres z principu odmítají.

Co myslíte?

Na druhou stranu jsou tu věci jako mobilní telefony. Extrémně nezdravá věc, lidé kteří telefonují často trpí celou řadou zdravotních problémů, poruch. Špatně se vyjadřují, z ničeho nic mluví extrémně zrychleně, mají těkavé myšlenky i jednání, často řeší věci impulzivně, nesystematicky a jako pokrok vnímají většinou jakoukoliv změnu, aniž by se zamysleli k čemu vede... Rádi řeší věci ad-hoc na základě telefonátu místo nějaké dlouhodobé dohody / strategie. Nedokážu říct, co z toho je příčina a co důsledek jejich nadměrného telefonování, ale za těmito syndromy si stojím.
Mobilní telefony jsou navíc zdravotním rizikem, na které upozorňovala v minulosti řada lékařů. A společnost si to odmítá připustit, naše média mlčí... Dlouhodobý cíl je přitom podobný jako u openspace. Dát každému zaměstnanci mobil, tak aby nemohl vypnout a neustále byk v tenzi očekávaného hovoru z práce. Manažer tak ještě více problémů přehazuje na konkrétní zaměstnance, i když celou situaci nezvládnul naplánovat a zorganizovat. V budoucnu potom může být cílem sledovat hovory, pohyb, sledovat úkoly atd. Některé komerční řešení již existují... Proklamují až 60 procentní nárůst efektivity "mobilních zaměstnanců" :D
06. 01. 2012 | 08:36

Jirka napsal(a):

Někomu může openspace vyhovovat. Obecně se to ale lidem asi spíš nelíbí, jak to tak slyším od kolegů, i asi pacienti mohou hodně vyprávět.
Jako programátor se potřebuju soustředit hodně, jinak nemůžu pracovat. Když slyším, že tamtoho přítelkyně to ráda takhle a tamten, že půjdou tam na pivo, a támhleten měl tenhle vtipnej zážitek, a že někdo nemá rád cikány.. atd. bez ohledu na moje postoje, mě slyšet cizí konverzace ruší nepředstavitelně Teď jsem byl přesídlen v openspace na rušnější místo a začínám zažívat po pár dnech návaly vzteku a deprese. A to se posledních pár měsíců potýkám s novinkou - panickou úzkostí, jak jsem se dočetl na netu. Nevím, jestli souvisí s openspacem, ale nejčastěji jsem ji pak zažíval tam. :)
Je fakt, že mě (zbraní u hlavy) nikdo přímo nenutí tam pracovat nebo nějaké domluvě je možná cesta také otevřená (hodlám zkusit nějakou domluvu). Psychopaty tam fyzicky nemáme. Jen že je nás tam cca 70 v místnosti a do toho tam koruzje ještě dalších tak 40 lidí z přílehlých místností.

Obecně makáme jak šrouby ve všech profesích a jasně v těch dílnách a továrnách je to taky plantáž, ale vyloženě úzkosti a migréna bude spíš spojené s kreativními profesemi než obzvlášť u fyzické činnosti. Ale třeba v supermarketu to jsme ještě my kancelářské krysy na tom myslim dobře.
24. 01. 2012 | 23:45

Martin napsal(a):

>Jirka

Taky v praci zcasti programuju, nacez se potrebuju poradne soustredit a souhlasim, ze cizi hovory, at uz kolegu nebo mobily, je to, co me rozptyluje nejvic. A to je nas v tom kanclu jen par, takze tohle me vytrhuje jen nekdy. Predstava, ze bych mel tohle poslouchat imrvere v nakem openspejsu, by me asi dohnala k silenstvi, tedy spis drive rychlemu podani vypovedi, resp. ukonceni zkusebni doby. Zachran se dokud je cas. Zkus to zkonzultovat s nadrizenym, ze pro svuj typ prace potebujes jine podminky nez treba obchodaci a zbytek, pokud nepochopi, tak bych to tam zabalil. Zdravi mame jen jedno...
13. 02. 2012 | 04:17

Tom napsal(a):

moje trpka zkusenost, ze proti open space nejvice bojuji ti, kteri jakmile to jde zalezou do sve kancelare a tam si surfuji po internetu, klabosi na emailu/nejakem komunikatoru apod - jakmile jsou na ocich, tak razem onemocni a bezmala zkolabuji :-(
13. 03. 2012 | 13:57

TeelmFeepezed napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinenowrx.com/#12280>order cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinenowrx.com/#1895>buying cialis</a> , http://buycialisonlinenowrx.com/#13399 buying cialis
10. 05. 2012 | 21:41

Lukas napsal(a):

Openspace jsem vyřešil prací (programováním) po večerech, nocích a víkendech. Zásadně se vyhýbám pobytu v kanceláři dopoledne (to je podle mě v těchto místech nejhorší energie).
04. 10. 2012 | 22:52

Lune napsal(a):

Ja pracuju v openspace uz dva roky a musim rict, ze hodne zalezi kym je clovek obklopen. V prvnim openspace okolo mne sedeli lide, jez jsem mela rada a pak je to snesitelne - naopak nekdy tam byva az zabava. V druhe praci uz je to o dost horsi a to uz muze byt i peklo - kolegove, co vas stvou a pritom sedi pul metru od vas na vsechny strany. Skoncila jsem u psycholozky se socialni fobii:(
10. 02. 2013 | 19:44

bonsaj2013 napsal(a):

Vážený pane Hnízdile,
snažím se najít Váš e-mail, ale bohužel jsem ho zde nikde nenašla. Jsem asi naivní, když si myslím, že se mi ozvete, ale i přesto to zkouším.
Důvodem, proč jsem navštívila Vaše stránky poprvé byl ten, že jsem hledala informace o open space syndromu. Když jsem jej četla tak jsem byla v šoku jak přesný popis jste zde vylíčil, včetně informací o hadech v obleku, kteří v naší firmě vládnou.
Poté jste mne začal zajímat jako člověk. Od jisté doby se snažím informovat o lidech, kteří svou myšlenku publikují. Poté se ji snažím zanalizovat s vlastním názorem a teprve pak usoudím, dle vlastních zkušeností a současných názorů zda připustím, že na ní něco je. Nestudovala jsem Vás nijak dlouze. Stačí se podívat na několik Vašich jiných příspěvků a úvod do knihy "Mým marodům" a je mi jasné, že jsme si velmi podobní i když v některých názorech možná trošku rozdílní. Ale to je pro myslící lidi přirozené. Důvodu proč jiné lidi to dohání k válkám a touze po cizím majetku je si myslím v psychologii určitých vládnoucích postav v kontextu s jejich životy.
Nicméně, abych se vrátila k původnímu podnětu proč píši, potřebovala bych nezaujatý názor co dělat v případě že: firma je vlastněna "nevidícími" lidmi obklopenými hady a práci jinde se zaměstnanci nedaří najít. Jestli existuje kniha, kde toto popisujete, ráda si ji přečtu. Jestli existuje odkaz na internetu, podívám se na něj.
Pokud se rozhodnete odpovědět, děkuji.
02. 03. 2013 | 10:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy