Rusnok, Pecina, kozáci - a lži

26. 08. 2013 | 22:02
Přečteno 7941 krát
Kdyby se v Česku promenovaly desítky Němců v uniformách z první světové války, kteří by na svých akcích, placených německou vládou, hrdě nosili prapory s mapou a městskými znaky Sudet, asi by z toho byl mezinárodní skandál. Čeští „vlastenci“ a „bojovníci za svobodu“ by řičeli vzteky. Poté, co by se přišlo na to, že obnovený extremistický Der Stahlhelm organizuje pod pláštíkem „záchrany kulturních tradic“ v Brdech vojenské výcvikové tábory nebo štafetové běhy s instruktory z Bundeswehru, nejlépe ze zvláštních jednotek a z německé vojenské rozvědky, žádal by asi Miloš Zeman o okamžité svolání Rady obrany státu a určitě i Rady bezpečnosti OSN. A pak by se ještě našel výnos kancléřky Angely Merkelové, která by všem takovým vlastenecko-vojenským spolkům, předepisovala jednotné uniformy…

Když totéž ovšem dělá ruská vláda a armáda, české veřejnosti a politikům to nevadí. Otrocká mentalita profesionálních obětí, Švejků a veksláků, ještě nezmizela. Pomiňme to, že za dvacet čtyři let od listopadu 89 nedokázala české reprezentace zmenšit mnohonásobně předimenzované osazenstvo ruského velvyslanectví v Praze, která tak stále zůstává centrem výzvědné činnosti Ruské federace pro velkou část Evropy. Rusnokova vláda se dokonce bez sebemenší znalosti věci zbaběle omluvila za „omylem schválenou“, ovšem odborníky připravenou, „Zprávu o situaci národnostních menšin v ČR za rok 2012“. A to jenom proto, že tato zpráva vznesla podezření ze zneužívání kozáckých spolků v České republice pro „zájmy“ Ruska. Ministr Pecina a jeho premiér Rusnok by se měli zodpovídat už jenom za to, že neznají, anebo nedbají následujících informací.

Ve zprávě zmiňovaný Všekozácký svaz v českých zemích a na Slovensku, například, ve dnech 17.-20. července 2013, spoluorganizoval mezinárodní slovanský štafetový běh z Moskvy přes Polsko, Prahu, a dále do Srbska, který každoročně organizuje Mezinárodní fond slovanské písemnosti a kultury, Kozácké sdružení Vševeliké vojsko Donské, Státní Duma RF (6.voleb.období), za podpory Svazu Výsadkářů Ruska. Propagandistickou akci platí – no, hádejte kdo?

Zakládajícím partnerem instituce s nevinným názvem Mezinárodní fond slovanské písemnosti a kultury je vlastenecko-vojenské sdružení „Stjag“. Stjag v překladu znamená velitelská standarda, vlajka nebo zástava. O jeho programu a mezinárodních aspiracích možná nejvíc napoví citát: ( zdroj - http://www.rusdobrovoletz.ru/novosti/skjvakija/121-ii-2013)

„II. Slovanský Vlastenecký Tábor Moskva 2013
Ak sa cítiš ako bojovník, chceš zistiť čo dokážeš, zoznámiť sa so svojimi bratmi z druhých slovanských krajín a spolu získať zvláštne bojové návyky, tak tento list je pre teba.
Ruská Asociácia vojensko-vlasteneckých klubov Stjag organizuje druhý tradičný každoročný slovanský vojensko-vlastencký tábor, ktorého cieľom je utuženie priateľstva a kultúrno-historických pút medzi slovanskými národmi a a prehĺbenie vojenských znalostí slovanskej mládeže.
Cvičenie sa uskutoční medzi 22. a 27. augustom 2013 na území Moskovskej oblasti vo forme poľného tábora. Výcvik sa uskutoční systémom Ruského Specnazu a v súlade s kozáckymi tradíciami. Program zahrňuje vojenskú taktiku, streľby, rukopašný a nožový boj, orientácia a prežitie, výlety do miest vojenskej slávy, stretnutia so zaujímavými ľuďmi, slovanský kultúrny večer a veľa iného (presné znenie programu bude poslané účastníkom, ktorí potvrdia svoju účasť)“.


Na jiných webových stránkách se můžete dozvědět o propracovaném systému politické indoktrinace ve výcvikových střediscích a kempech Stjagu, kam jsou zváni „dobrovolníci“ ze Srbska, Slovenska, Makedonie „a dalších slovanských zemí“. Najít můžete i vzpomínková videa na ruské žoldnéře, kteří padli „hrdinskou smrtí“ v srbských polovojenských bandách ve válce v Bosně a Hercegovině. (Příklady: http://www.despiteborders.com/clanok.php?subaction=showfull&id=1318216007&archive=&start_from=&ucat=4,50&
http://www.sho.sk/index.php?menu=11&clanok=953
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151366191988206.573769.128707913205&type=1)

Všekozácký svaz v českých zemích a na Slovensku slavnostně nechal v české Akademii věd pokřtít Velký znak Ruského impéria, čerstvě v Čechách vyšitý, o velikosti 170x200cm. Kmotrou obřadu byla nyní už ex-poslankyně ČSSD Vladimíra Lesenská – to byla ta paní, která podporovala rozhodnutí ruských orgánů vyšetřovat nevládní organizace jako „zahraniční agenty“.. Autor o něm už v květnu na tomto blogu napsal (http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=20067): „Pokud si ten erb čeští a slovenští kozáci neaktualizovali s ohledem na jisté změny v geopolitice posledních sta let, na velkém erbu ruského impéria je jako jeho součást polská orlice (už dlouho státní znak samostatné Polské republiky) a řada dalších, jemně řečeno, poněkud imperialistických symbolů“.

Laskavý čtenář ať si opravdu zkusí představit, že by někde ve Střední Evropě pochodoval nějaký německý buršenšaft s mapou německých Sudet…

A kdyby někdo ještě chtěl naslouchat lžím o tom, že kozácké „kulturní organizace“ nemají nic společného s putinovským režimem nebo ruským velvyslanectvím, doporučuji opět webovou stránku šovinistické a polofašistické trupy Stjag(http://stjag.ru/). Najde tam i faksimile Výnosu prezidenta Ruské federace č. 366 „o formě oděvu a hodnostním rozlišení kadetů organizací všeobecného vzdělání – kozáckých kadetských korpusů“ z 20.dubna 2013 - s vlastnoručním podpisem Vladimíra Putina.

Rusko nikdy nepřestalo ohrožovat demokratický vývoj ve Střední Evropě. Nikdy nepřestalo využívat sebemenší možnost k infiltraci politických, kulturních a ekonomických seskupení. Nikde však nebyla tato infiltrace tak jednoduchá, jako v České republice, ve které velká část reprezentace je tak snadno zkorumpovatelná – a neschopná hájit bezpečnostní zájmy své vlasti. Pánové Pecina a Rusnok jsou buď tak neinformovaní, tak předvídaví, anebo….

P.S. A kdyby se laskavému čtenáři přece jenom zachtělo trochu té mužné zábavy a vzruchu v čistě slovanském prostředí, pak vězte, že nejlepší žáci každého mezinárodního kurzu jsou odměňováni odznakem s hrdým titulem „Slovanský sokol“, který jim dává právo zúčastnit se příštích Slovanských táborů už jako instruktoři. Prostě boj za demokracii a spolupráci mezi národy jak se patří. Platí ruské ministerstvo obrany…





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

clio napsal(a):

dost podstatné, řekl bych. Obluzený zombie, podkuřovaný několika umělci (dospělý pan Dejdar soudí, že Zeman je dobrým prezidentem, neboť má smysl pro humor), je zcela ve vleku ruských zpravodajskcýh služeb. Česká kontrarozvědka, léta využívaná klany ods a čssd a patrně zcela politicky zkorumpovaná, i kdyby chtěla reportovat o ruské subverzi, nemá kam -prezidentovi snad, nebo vládě? Pane Urbane, nevíte, jak se dělá disent eventuelně revoluce? Kde se mm hlásit?
26. 08. 2013 | 22:20

nafukovat použité prezervativy? napsal(a):

Možná by "žurnalistovi" Diagu Urbanovi prospělo si něco o současných Burschenschaftech přečíst.
Existují o nich bezpečnostní svodky vypracované v BRD.
I o jejich fángličkách.
Možná by si pak tolik necintal na triko.

Vševeliké vojsko Donské? Schmeckt gut.
Že nějací dobrovolníci pomohli Srbům, když Urban v Sarajevu velkoryse přehlížel džihádisty?
Proti Urbanům tohoto světa je každá pomoc dobrá.
26. 08. 2013 | 22:23

Al Jouda napsal(a):

Máme přece nějaké platné zákony o sdružování občanů v ČR, které platí i procizince zde žijící. Byl některý § ruskými kozáky porušen ? Pokud ano, tak ať koná ministr vnitra ! Pokud ne, tak o nic nejde.
26. 08. 2013 | 22:35

šašek z Jihlavy napsal(a):

Na kozáky platili kocábovití. Bohužel, jejich ataman je momentálně zaměstnám obcováním s Matou Hari, takže se kozáčtí koně asi opět napijí z Vltavy.
26. 08. 2013 | 22:40

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ...
http://www.youtube.com/watch?v=znc6FTYbzDY
veselé krizování.
26. 08. 2013 | 22:56

čert }:o napsal(a):

tak o tom nic nevím to je pro mě
ale tfujtajblová novinka
Pane Urbane přidávám se ke cliovi
26. 08. 2013 | 23:01

čert }:o napsal(a):

šašku ty jsi fakt šašek =o))))))
26. 08. 2013 | 23:05

každej zestárne a umře napsal(a):

VB Zahradník
Chudák Žanna, taky se musí na stará kolena něčím živit.

Jak řikával německej exmanžel Heleně Vondráčkové: Měla ses něco vyučit, nemusela bys v sedmdesáti vyhazovat nohy nad hlavu.
26. 08. 2013 | 23:17

Kulajdapampárovitá napsal(a):

Náchylnost většinového obyvatelstva k ruskému barbarismu je v této zemi známa. Stačí juknout na zprávy o Sýrii.
Jistě, dnes v Petrohradu umírá cca 350 dělníků na stavbě letiště Pulkovo, neboť byli nakrmeni zkaženým kuřecím masem, tedy stejný počet, jaký zahyn ul v Damašku otravou plynem.
Záběry z řádění čečenských občanů Ruské federace na jedné straně a pravoslavných dobrovolníků a důstojníků na straně druhé v Sýrii patří k nejdrastičtějším záběrům z tamní války. ;Slovanská vzájemnost v podání ruských dorbovolníků v srbských bojůvkách se púrojevila odstřelováním dětí a žen. Českoobčan pak ovšem protestuje proti NATU, jehož oběti byly cca 500 osob, válečné z řádění srbů cca 800 tisíc.
Pokud potkáme kozáka,který zrovna nevystupuje v luxusním baru, pak jeho kaftan bývá špinavý, z podivné látky, která se snad užý jinde než v RF nevyrábí. I jeho ozdoby jsou zvláštní.
Z druhé strany, Praha byla centrem kozáků za války, kozáci byli podporovateli nacistů v boji proti bolševismu.
RF je Impérium, tedy chtělo by být, Slovanské. Ovšem do Slovanů nepočítá Poláky, Chorvaty, Slovince. Dokonce Čechy ne, podle ruských vyjádření sjou českoobčané, kteří však Rusy milují, jakési podřadné bytosti.
Nečas a Rusnok, zvláštní ukázka normalizačních elit.
Ovšem proti sponzorování kozáků v Česko MNO RF stojí sponzorování českoprezidenta naftařskou společností LUKOIL. Asi se ukáže, že RF financuje v Česko kde koho.
Klause také financuje ruský institut v Paříži, ne nepodobný kozákům.
Normalizace se vydařila, je to další vývojový krok českoobčana. Při mediálních a metafyzických pochůzkách Českem mám často pocit, že kráčím guberniální zapadlou vesnicí. Není to pocit, je to jistota.
26. 08. 2013 | 23:30

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, já Žanu pamatuju když jí bylo dvacetštyry, já měl dvacet dva, družba tenkrát byla a ona zpívala staré carské ...
http://www.youtube.com/watch?v=rdfgU4UuT7o
Veselé krizování ...
26. 08. 2013 | 23:30

babočka napsal(a):

Pane Urbane, máme armádu, která je schopná hájit Ćeskou republiku? Máme rozvědku, která hájí zájmy České republiky ? Máme občany, kteří jsou ochotni bránit Českou republilku ? Nebo máme armádu schopnou v civilu dělat jen vyhazovače v baru, policajty ochraňovat mafiány a občany nadávat jen na vládu, Bílka a Cigány?
27. 08. 2013 | 00:27

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

pane Urbane, co máte proti Kozákům?? Nejste extremista, nebo xenofob??

Kdyby náhodou takový ataman Ivan Sirko kandidoval na českého prezidenta, zaručeně by vyhrál a Zeman by si ani neškrtl.
Byl by to totiž zdvořilý diplomat, vzdělaný a dokonalý šéf pro stát i EU.
viz: http://www.militaria.cz/cz/clanky/miscellanea/odpoved-zaporozskych-kozaku-sultanovi-mehmetovi-iv-.html
27. 08. 2013 | 01:00

pamětník napsal(a):

Bububu!
27. 08. 2013 | 01:17

Espumisan napsal(a):

tož pane Urbane, na ty slovanské rozpínavce velkého majzla. Už aby nás ta Merkel schlamsla. Naši germánští sousedi nás do dvou generací zcela zgermanizují.. Takoví Lužičtí Srbové, a kde jsou dneska?
27. 08. 2013 | 04:52

Maximus napsal(a):

Sudety, Bundeswehr, Merkelová Angela,
Diag Human Urban láduje už do děla!

Přidá tam Zemana, kozáky a Vševeliké vojsko Donské,
nacpe tam Pecinu, Rusnoka a vlastenecko-vojenské sdružení „Stjagjanské"!

Pak namíchá do duševního exkrementového koktejlu Polsko, ČSSD, Bosnu i Hercegovinu a i báťušku Putina
a vyleze z toho nádherná Urbanovská mičurinština!

Nezapomene tam zase v závěru utrousit Sudety,
zlí Češi onehdá vraždili psy, děti a i "já ti šikala tety".

Rozvědčík Diag Urban odhalí ruské vládní mafie,
co nám tady financují dolova komunistické pašie.

Tenhle blog už je skoro na Chocholouška Urbane,
když přecházíš ulici rozhlídni se, ať se ti nic nestane.
Putin by sem mohl na tebe poslat vora v zákoně
a ten by tě mohl přejet autem Diágu Humane!

Piš dále Diágu zde své duševní story,
ať je tady stranda a nezapoměň příště třeba pandury!
27. 08. 2013 | 05:06

šašek z Jihlavy napsal(a):

čert }:o napsal(a):
šašku ty jsi fakt šašek =o))))))
26. 08. 2013 | 23:05
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bertíku, ty máš po čertech dlouhé vedení, žes to zjistil až teď.
27. 08. 2013 | 06:24

muromec napsal(a):

Kdysi byla taková mluvená písnička o tom, jak Da Vinci maloval Poslední večeři. Jak si vždy našel vhodný model nejdříve pro Krista, a pak pro jednotlivé apoštoly, ale práce mu trvala dlouho, a měl problém najít model pro Jidáše. Tvář která by vyzařovala zlo, nenávist, zradu, snad i hloupost. A nakonec našel ve věznici odsouzence, který typově absolutně vyhovoval. Když obraz konečně namaloval, odsouzenec se ho ptá: "Mistře vy mě opravdu neznáte?" "Neznám," říká Da Vinci. "Vždyť podle mě jste před léty namaloval Krista!" Silný příběh.

No a pro mě je podobně silným příběhem i pan Urban. Když jsem poprvé videl jeho fotografii, říkal jsem si "jak upřímný, moudrý kukuč má ten člověk, něčím mi připomíná pobočníka Vítka z pohádky Pyšná princezna". A pak jsem několik let četl blogy pana Urbana.... a kdyby dnes chtěl někdo namalovat Poslední večeři a hledal vhodného Jidáše, poradil bych mu právě pana Urbana, podle mě by to byl excelentní model.
27. 08. 2013 | 06:27

asi tak napsal(a):

pamětník napsal(a):
Bububu!
27. 08. 2013 | 01:17

Blbblbblb
chytrému napověz blba nakopni
27. 08. 2013 | 06:55

asi tak napsal(a):

muromec,
a víte vy chytrolíne, jak to tehdy dopadlo?
Nejspíš nikoliv. Stejná nevědomost vás provází ve všem o čem píšete. K zblití ti chytrolíni.
27. 08. 2013 | 06:59

Filuta napsal(a):

Á, Urbanovi zase něco ušlo.
Ve zprávách pravili, že šlo o dezinformaci.

Jinak mi samozřejmě vadí pné Vary Rusů, jen by si měl Urban položit otázku, kdo je do těch Varů dostal.
Že by Zeman?
Ti "kozáci" jsou jistě pátá Zemanova kolona a čekají na jeho povel, aby přijeli jejich soudruzi s tanky. Hahaha...

Já jsem četl, že Rusům šla leta na ruku ODS a jedna zkorumpovaná úřednice na stavebním magistrátu jim dávala povolení prznit svobodně město. Podvodně si přišla minimálně na pět milionů, ale nikdy ji nepostavili před soud.
S těmi Němci se to má tak, že ti u nás média již vlastní (dokud nekoupil Babiš MF a LN, patřila jim v podstatě všechna) a zásadně ovlivňují (resp.snaží se ovlivňovat, protože jim to moc nevychází) veřejné mínění.
Jestliže bývalý ministr zahr.věcí jezdí donášet do Rakouska na "alkoholika " Zemana, pokládám to za známku toho, pro koho vlastně po celou dobu pracoval.
Není nutné se zmiňovat, že je to neprofesionální a nevkusné. Ale Kchárl nemůže překvapit-pořád ještě nevydýchal svou porážku a chybí mu vzdělání a úroveň.

Také bych zmínil, že nás Němci (nikoliv Rusové!) ovládají ekonomicky - většina zahr.firem u nás je německá, většinu zboží (potravin) dovážíme z Německa.
Ruskem a bolševiky může strašit v tomhle svrabu snad jedině Urban.
Pochybuju, že to jeho pánečkům vyhraje volby.
27. 08. 2013 | 07:22

Filuta napsal(a):

Kulajda
Já bych v případě Sýrie klidně věřil Rusům. Mají z teroristy z Čečny bohatou zkušenost.

Nikdo neví, zda tam občanstvo skutečně neotrávili povstalci.
V případě jakékoliv řeže muslimů mezi sebou bych byl vůbec opatrný a nevměšoval bych se. Žijí ve středověku a podle toho se taky chovají. Viděli jsme to na případu Libye, Egyptu, Tunisu , Sýrie.
Ať si tam dělají ,co chtějí. Hlavně když zůstanou doma.

Jenže se vtírá dojem, že to poslouží opět jako záminka pro vpád "spojeneckých vojsk". A já bych byl fakt nerad, kdyby nás do toho někdo zase vtahoval.
To není naše záležitost.
27. 08. 2013 | 07:28

resl napsal(a):

Nevím, kde se pořád berou ti Češi, kteří tak milují to zhovadilé Rusko. Sám s nimi do styku nepřicházím, ale vyskytují se hlavně ve všech vládách, které tady řádí už od vzniku republiky. Slouhovství, zbabělost, slizkost těchto soudruhů, kteří by se měli jmenovitě představit veřejnosti a ta už rozhodne o jejich dalším púsobením v politice.
27. 08. 2013 | 07:48

Filuta napsal(a):

"Velká část národa si oddechla při představě, že na Nový rok nebude muset sledovat prezidentský projev na televizní obrazovce, s dvojexpozicí jeho překladu do češtiny. A že nebudou muset mít ani obavy, kdy hlava státu, sice střízlivá, ale aristokraticky zase usne.

Karel Schwarzenberg, maturant a adoptovaný kariérní diplomat-amatér, vychován k aristokratické etiketě, však nezapře svoji posedlost pomstou. Plivá kolem sebe, dští oheň a síru, a jako každý kůň ve smrtelné křeči kope, až mu z toho jde i hlava státu kolem. Poslední jeho rafinovaný podraz se projevil nyní, kdy jako knížecí kukačka nasadil do hnízda Rusnokovy vlády infikované vajíčko bludu. Ještě, že bylo včas odhaleno...
http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/10993-bohorodicko-zbav-nas-schwarzenberga-posedleho-pomstou-ktery-plive-kolem-sebe-a-dsti-siru.aspx

Jako šéf Rady vlády pro národnostní menšiny uvedl ve Zprávě o situaci národnostních menšin v ČR za rok 2012, že je třeba dbát na varování před rozpínáním organizací ruských kozáků v Česku a před tichým vznikem „páté kolony“ pod taktovkou Moskvy. Rusnokova vláda na to naštěstí včas přišla a požádala Radu o změnu tohoto nesmyslu, který si Schwarzenberg neodpustil nastražit za svoji dehonestaci a ponížení volebním výpraskem.

Knížete, který sám materiál připravil a schválil, navíc prozradily jeho hrubky v českém pravopise a malá slovní zásoba, kdy jako každý pravý šlechtic nedávno nařkl tehdy ještě premiéra Nečase, že měl „plná kaťata“. Jen proto, že “kryl” údajné porušování lidských práv v Číně a Tibetu. Jde o Schwarzenbergovu blamáž a ne o blamáž Rusnokovy vlády, kterou při své slovní hojnosti rovněž nařkl, že mají „plná kaťata“. Vytvářet různá slovní spojení je pro česky špatně přemýšlejícího a mluvícího myslivce tvrdý oříšek.


„Kozácké spolky v Česku a jejich činnost na území ČR je škodlivá, neboť vytváří předpoklady formování páté kolony Ruska. Organizace, které se nacházejí pod finančním a ideologickým vlivem současné ruské administrativy, vědomě nebo ne, plní hlavní mocenské cíle Ruska ve směru narušování integračních procesů uvnitř EU, vytváření falešných představ o jiných než demokratických hodnotách…“ napsal kníže...."
27. 08. 2013 | 07:56

Filuta napsal(a):

Resl
Neznám osobně nikoho,kdo by miloval Rusko.
Rusy mám rád stejně jako Němce (tedy jako osinu kdesi).
Jen nejsem paranoidní jako Kchárl.
27. 08. 2013 | 07:57

muromec napsal(a):

asi tak napsal(a):
muromec,
a víte vy chytrolíne, jak to tehdy dopadlo?
Nejspíš nikoliv. Stejná nevědomost vás provází ve všem o čem píšete. K zblití ti chytrolíni.
27. 08. 2013 | 06:59
Myslíte, že jde o to jak to tehdy dopadlo? Zkuste si to domyslet. Vaše řešení je stejně dobré jak to moje. Kdybych vám nějaké nabídnul, řeknete, že si stejně vymýšlím. Já si dokonce myslím, že celý ten příběh je smyšlený. Ale snad jste alespoň okrajově pochopil, co jím kdo chtěl říct.
27. 08. 2013 | 08:04

dlín napsal(a):

Pozoruhodnou vlastností dějin je,že když jdete z nižšího (dřívějšího)schodu evoluce na vyšší (pozdější),jako od sociální demokracie ke komunistům-zbavíte se chmur krize,fašistů a agrárníků.Kdykoliv se po schodech vracíte zpět - o schod dolů-je to překvapení velké?-že se tam do vás na prvním schodu opět zakusují do paty fašouni,agrárníci a prožíváte krizi.
Proč by problémy nemohly být věčné,když Kristus outrpení tak pěkně hovoří.
27. 08. 2013 | 08:33

asi tak napsal(a):

muromec,
vy jste fakt chytrolín jak dělo. Samozřejmě jde o to jak to dopadlo a dopadá!
Tehdy stejně jako dnes šlo a jde o lidi. O lidi jako vy a já. A o lidi jako vy, o chytrolíny.
Chytrolín se cítí být ten správný a neomylný.
Chytrolín lidem jako vy a já přimalovává, jednomu "svatozář" a druhému "rohy". Od druhých očekává souhlas se svým dílem.
Chytrolínovi je jedno co je pravda. On má pravdu svou.
27. 08. 2013 | 09:07

SuP napsal(a):

čert }:o -
Jupííí!
Zajímavé je, že když se levounům řekne, že jejich recepty na blahobyt NEFUNGUJOU, začnou se čertit a pronadávají zbytek debaty.
Když je někdo upozorní, že FUNGUJE něco, co by fungovat nemělo, dělají si z toho srandu a pošklebky, jak ostatně odpovídá jejich obzoru.
27. 08. 2013 | 09:19

resl napsal(a):

Filuta,
ne Filuto, jste prorusky orientován a čiší to z vašich psaných myšlenek. Připomínáte mi kašpary, kteří vždy po kolapsu Klausova mdlého rozumu, napsali "... já sice Klause nemusím, ale ... A tak to je s vámi, ruskými pacholky pořád dokola. Já a další se za své sympatie k západu nestydíme, vy a vám podobní se za své sympatie k ruskému kmeni stydíte, ale za zády děláte vše pro to, aby tu mužik zplanýroval celý stát.
27. 08. 2013 | 09:22

fikus napsal(a):

Vám Urbane už není pomoci. U Vás to přerostlo do osobní roviny a to by se i rádoby novinářům stávat nemělo.
Věřím, že existují široké vrstvy, od kterých by jste u piva dostal přes ústa.
27. 08. 2013 | 09:56

SergioL. napsal(a):

to resl:
...takovejch "filutů" tady je...někdy mám dojem, že jsou tady za ty pochybnosti placený...ale je to jen taková malinkatá špička obrovitánskýho ledovce...
Vemte si to sdružení "Nezákladnám!"...když sem je viděl na Národní hystericky povykovat do tlampačů, bylo to nechutně profesionálně připravený divadýlko...nechápu, že je tenkrát nerozehnali vodním dělem. Když onehdá v Pardubicích chtěli přemístit pomník padlým vojákům z centra města na důstojné místo na hřbitově...kdo myslíte, že zasáhl...? Ano...ruská ambasáda (a to nemluvím o žalobníčkách, kteří to běželi na tu ambsdu nahlásit).
Kdysy se psalo o tom, že za jedním bejvalým ministrem dopravy, je ruská mafie...Když si vemu, co se tady v dopravě proinvestovalo...a co za to máme, nebo spíš nemáme...dělá to na mě dojem, že tady máme celkem velkorysej peněžní ropovod směrem do Ruska a jakobychom snad měli ještě dodatečně platit za to, že od nás tenkrát odešli.
Všechno v tomhle státě se točí okolo vybraných daní...kdo a která finanční skupina urve, ukradne co největší podíl z tohoto balíku. Současná moc od prezidenta po vládu v demisi je totálně orientovaná na Rusko včetně již trvale se usmívajícího exprezidenta... Tito pánové nikdy nedokázali najít obchodní partnery jinde než na východě. "Kozáci na Vltavě" jsou pro mě proto lehce předvídatelnou epizodou z pokleslého seriálu "Nezákladnám! a spol" a to včetně jejich hysterického povyku odvislého od množství finančních ztrát.
27. 08. 2013 | 10:21

culter napsal(a):

článek o ničem - článek "Karlova" jásače
27. 08. 2013 | 10:25

Kulajdapampárovitá napsal(a):

Filuto, vy jste přesně ukázka českoobčana.
Pouhý seznam německých (!) intervencí v Čechách vydá na jednu řádku, jen lidé mdlého rozumu vynásobí jedna krat tisíc. Zajímavé je, že českonárod se stále drží rakouské tradice. Jistě Rakousko prohrálo bitvu o podobu Německa nejen svou zaostalostí, ale i díky Palackému v roce 1848. Ale v hlavách to zůstalo a ve směsi s pravoslavím z toho vznikla jedinečná mentální kaše.
27. 08. 2013 | 10:25

buldatra napsal(a):

Zdrávstvujtě.

Navrhuji naši známou pohraniční oblast nově nazývat a název budiš Kozákov.
Potažmo Kozákozemlja.

Novým obyvatelům tamním, od Donu přicestovavším, jež představují čím dál větší menšinu, můžeme říkat třeba kozákováci.

Říkat pátá kolona je blbý, protože na to má kopirajt jiná menšina z opačné světové strany a došlo by k nežádoucímu zmatení kolon.
A co hůř, mohli by se kvůli tomu mít navzájem v nelásce a to bychom neradi, zvláštěpak, kdyby se na našem území, tedy v kozákově kvůli tomu poprali.
Páč my máme raději lásku. A pravdu a tak. Znáte to.
Snad tedy šestá, ať v tom není hokej.

Předpokládám, že jejich ataman s atamankou a atamančaty, budou bydlet v některém z hotelů ve Varech, protože tak je to stylové a stejně je má, tedy ty hotely, skoupený.

Co tak láká a přitahuje ty významné menšiny do toho pohraničí, je mi záhadou, ale nebudu to řešit.
No, možná je tam někdo pozval, anebo jim vyšel vstříc víc než obvykle se vstříc vychází, dobově řečeno nadstandartně, možná na tom někdo zbohatl, inu cesty páně a korupce jsou nevyzpytatelné, že.
Ale pan Diag nám o tom někdy určitě něco objektivního napíše.
Abychom byli v obraze a věděli, komu jednou poděkovat.

Je to práce pana Diaga a ten je tomu určitě rád, protože kdyby se bývali byli kozákováci rozhodli, že se budou usazovat dejme tomu třeba v Maďarsku, neměl by vlastně o čem psát, protože neumí maďarsky.
Musel by za inspirací jinam.
27. 08. 2013 | 10:39

Liberální keynesián antikonzervativec napsal(a):

Urban má pravdu
27. 08. 2013 | 10:46

Liberální keynesián antikonzervativec napsal(a):

Ruská federace ve vleku čekistů a mafiánů z Kremlu se snaží ukrajinizovat naší zemi zevnitř, bez tanků...
27. 08. 2013 | 10:54

Joe Ratata napsal(a):

Vezmeme-li v úvahu 100 let staré válečné cíle Německa,tak se nyní konečně naplňují.
Německo může být supervelmoc pouze jako člen spojených západo a středoevropských států,mezi kterými hraje prim a ostatní jsou na něm závislí.
ČR už je dnes jen přívěsek Německa,taková jedna nepříliž významná spolková země,se špatně placenou pracovní silou.
Německo nás ovládá,jen nám tady nepochodují v naleštěných holinkách.
Diplomatickými počiny páně Šláfenberka typu "Putin k noze",musíme nemalou část ruského plynu a ropy kupovat přes Německo (jistě mnohem levněji než přímo od Rusů).
Dobré vztahy s Ruskou federací jsou v našem životním zájmu,jako ostatně všech národů v sendviči (mezi Ruskem a Německem).
Němci by neměli mít pocit,že už nás konečně zcela ovládli.Budou se chovat slušněji,když budou cítit ruský bajonet na svém podřišku.
27. 08. 2013 | 10:56

Liberální keynesián antikonzervativec napsal(a):

Ruská federace ve vleku čekistů a mafiánů z Kremlu se snaží ukrajinizovat naší zemi zevnitř, bez tanků...

Stačí:
1) agresivní špionáž a infiltrace důležitých úřadů a politických stran
2) infiltrace ruské menšiny v ČR
3) obnovování styků z předrevolučních dob (KGB-StB)
4) využití extrémistů zleva i zprava (bývají protiameričtí a proti EU a proti NATU)
5) lobbing a agenti vlivu (Šlouf,...)
6) podplácení a korupce úředníků, politiků a novinářů
7) manipulace politiků(Klaus a klaosovci, Zeman a zemanovci, komunisté, fašisté,...)
8)ekonomický vliv - zemní plyn a pohonné hmoty a jaderná energie- zvýšení naší závislosti na Ruské Federaci
9) postupná likvidace EU a vazby na USA
10) manipulace veřejným míněním
11) získání vnitřní převahy a zavirování demokracie, její vnitřní likvidace a nahrazení poslušným mafiánským režimem, který bude výhodný jen pro úzkou skupinu lidí a davům se předhodí obětní beránek - ukrajinizace střední Evropy
12) využití ideologií jako "pravé křesťanské hodnoty", "panslovanství", "suverenita", staré "dobré" sovětské časy...

- konkrétní provedení, například:
1) dostavba Temelína Rosatomem
2) zastavení těžby a výzkumu břidlicového plynu díky naivním ekologům
3) zastavení jiných než ruských plynovodů (žádné Nabucco)
4) zemanovci a komunisté či národovci od Klause a jiní ovládnou stát
5) ekonomická diplomacie = větší podíl ruské mafie na zakázkách v ČR, přestat kritizovat ruskou diktaturu, podlézat

Je to špatné, je potřeba volit prozápadní a proevropské a proamerické strany. KDU-ČSL, Zelení, TOP09,...

Hezký den vám přeje váš pravdoláskař a čtenář Respektu
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27. 08. 2013 | 11:01

Leoš Bareš napsal(a):

Pan Urban má pravdu. Byl jsem onehdá na houbách ve voj.prostoru Libavá kóta 753,6 a znenadání se kolem mne prohnalo několik eskadron kozáků. Zpívali píseň o slavném Čapajevovi a Stěnku Razinovi. Jakýsi ataman zastavil a ptal se mne kudy vede cesta na Prahu. Strachem jsem zapomněl ruštinu, kterou jsem tak pečlivě celý život studoval. Jeho podkoní mne přetáhl šavlí na plocho a zmizeli v prostoru.
Když jsem to hlásil BIS a PČR v Přerově skončil jsem na týden v PL Kroměříž.
P.S. Jsem rád že p.Urban se nebojí ničeho a odvážně o kauze píše.
27. 08. 2013 | 11:02

JAHA napsal(a):

Ad: autor
„Pokud si ten erb čeští a slovenští kozáci neaktualizovali s ohledem na jisté změny v geopolitice posledních sta let, na velkém erbu ruského impéria je jako jeho součást polská orlice (už dlouho státní znak samostatné Polské republiky) a řada dalších, jemně řečeno, poněkud imperialistických symbolů“.

Madarsko si po pade zeleznej opony dalo do svojho znaku tiez dvojkriz na trojvrsi, ktory bol znakom Hornej zeme (teda Slovenska) za Uhorska a je znakom (na modrom, nie zelenom trojvrsi) samostatneho Slovenska. A vzrusuje to niekoho, ze Madari ziju uz na inom uzemi a v inom state, ale znak si dali, ako keby Uhorsko existovalo dalej?
27. 08. 2013 | 12:30

šašek z Jihlavy napsal(a):

hrubý pytle,
jezte ruská vejce, jsou to vejce našich přátel. Pokud máte nadváhu jako třeba Šlouf, Zeman nebo Čuba, zatančete si kozáčka, hezky do dřepu a raz, dva, tri, unbaj, umbaj kazačok.
I s nastajajuvčim nóvym školskym gogom pazdravljáju vsjech charóšich druzjej i taváriščov CCCP.
27. 08. 2013 | 12:48

taras Hulba napsal(a):

My-burani-občas na kozáka narazíme.
I když letos ke to slabší, dlouho nepršelo. Uč se kozáče, budeš atamanem, učili mě ve škole.

Mám obdobnou zkušenost jako pan Bareš. A to nejen pokud jde o fousaté chlapíčky od tichého Donu či z Donské ulice ve Vršovicích. U kina Pilotů. O Kozákově v podhůří Jizerek nemluvě.

Občas potkám v Praze totiž jejich partnerky….kozačky.

Zvláště v letních měsících je třeba varovat před jejich útokem, chodí bez. Pan Kocáb je zásadový multi-kulturalista, našel sobě Matu Hari za somálských rovin.A to je dobře.
Proti divizím krasavic od Donu je třeba pozviat další pluk Dage a Čečenců Petry Procházkové= a Štětináče. Kucí od Cizinecké z Křižíkovy a pražští zlatníci by mohli vyprávět o jejich kouscích.

Leč nechtějme od Diaga, aby se přetrhl. Čeká jej další šichta. Nejen předvolební podpora barelu dobrot, vykrucování v TV po boku Kocába, který tak rád přespává mezi nepřizpůsobivými, ale i rozhořčení nad tím, jak Baš�%
27. 08. 2013 | 12:56

Do díla napsal(a):

Leč nechtějme od Diaga, aby se přetrhl. Čeká jej další šichta. Nejen předvolební podpora barelu dobrot, vykrucování v TV po boku Kocába, který tak rád přespává mezi nepřizpůsobivými, ale i rozhořčení nad tím, jak Bašár odpálil chemické zbraně jako na zavolání komisařů UN, kteří ani nestačili vybalit a to ještě na předměstí Dimašku, kde nelze zjistit, zda to foukne na udatnégo demokrata –salafistu z SA- či na vládního alewitu.
To je panečku náhodička!!!!

Diágo má v takových nalejvárnách pro ty největší duševní naháče praxi z Balkánu, kdy dodnes se nesmí říkat, jak machometán odpálil granáty na shromáždění souvěrců ba tržnici v Sarajevu.
Tam mu kazil kruhy Klaus a hlavně zmocněnec OSN Dientsbier, dnes už není kdo.
Takže Diágo do díla!
27. 08. 2013 | 13:00

Filuta napsal(a):

Resl
Mně je vcelku jedno, co si myslíte o tom, co já si myslím.

Kchárlovi se to prostě už maličko v té mozkovně (jak jen to řícti slušně),mele, a tak vyplodil onu komickou zprávu o kozácích útočících na naši integritu.
Takový Němec vlastnící donedávna všechna významná média a firmy u nás je přece "tčeská pšítel" ,jak jinak.

Jen byste mi ještě mohl, jako zasvěcený muž, osvětlit, zda nám hrozí 38.,48. nebo ten 68?
Soudruzi od Topky a ODS se nějak nemůžou dohodnout.
27. 08. 2013 | 13:26

buldatra napsal(a):

Horší by bylo,
kdyby se v Kozákozemlji místo kozáků usadili Tataři.
Už tak je každému známo, že tatarský biftek není zdravý a jeden by mohl chytit tasemnici. Zvláště, je-li hovězí z argentinské pampy vlastně koňský z rumunské delty Dunaje.
Sodoma Gomora.

Ale na druhou stranu je tu ta multikultůra, co jednoho obohacuje.
A fčíl babo raď.
Ne, svět není vůbec jednoduchej.
27. 08. 2013 | 13:37

trubka napsal(a):

kradete človeku myšlienky pán buldatra, taky so myslim že Kozáci možu byť v Česku napomocne, ponevadž možu prvimi testovať miestne lihovary :))
27. 08. 2013 | 13:40

Karel (taky) napsal(a):

Žvást o kozácích je jen hloupá časovaná bomba, vecpaná do zprávy o menšinách tím noblesním knížetem Schwarzenbergem. No a pravičáčtí pisálci nějak nemohou překousnout, že si té nehorázné kraviny ve vládě všimli a celé to zastavili dřív, než by z toho byla mezinárodní ostuda, skoro stejně velká jako návštěva Václava Klause v Chile.
27. 08. 2013 | 14:34

čert }:o napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
Bertíku, ty máš po čertech dlouhé vedení, žes to zjistil až teď.
27. 08. 2013 | 06:24
---------------------
To byla pochvala šašku abys měl radost
to ti nedošlo?
Houby dlouhý vedení =o)
27. 08. 2013 | 14:37

čert }:o napsal(a):

SuPe 27. 08. 2013 | 09:19
No v tom je ten půvab levounství =o))
27. 08. 2013 | 14:42

pamětník napsal(a):

asi tak:
"Blbblbblb
chytrému napověz blba nakopni"
Kdo Vám to, proboha, udělal?
27. 08. 2013 | 16:04

Pecina s jataganem a oseledcem napsal(a):

Josefe Trmtorpédo
Když pominu všeobecně v paměti (neb nezapomenutelné) váznoucí úřadování vašich soukmenovců v Čechách - kde už rozvíjeli plány na naše úplné vyhlazení (Heydrich už hladil malého Vašíka po kebulce hranaté), napadá mě rok 1866 kdy se, aniž by tam měli co hledat ocitli prajzové u Královýho Hradce.
My Češi si o tom v pozdních hodinách (kdy vy se choulíte pod kamenem na Pražském hřbitově) zpíváme po hospodách, o Jabůrkovi, co pořád stál a ládo ládo ládo.
Stále si klademe otázku, jestli polní zbrojmistr von Benedek byl ožralý jako obvykle, nebo záměrně.
Od Habsburků se dá čekat všechno.
Například pozvání Pasovských prasáků do Prahy ve spojení s františkány. Ti je přivedli na malou stranu a loupit, ev. znásilňovat , v čemž si, nadržení sami přisadili.
V těch časech ale spravedlnost byla rychlá; jak chasa uslyšela jekot malostranských ženštin (Já taky!, křičely devadesátileté stařenky), šla si s františkány užít také.
Už od dob zemězrádce sv. Vintíře (Günthera, ve skutečnosti, Vintíř se česky nikdo nejmenuje, jak by mohla církev svatá vědet), který přivedl německé bandy Čechům do týla se znovu objevují osoby jako Urban a Tramprdála, které se pokoušejí o totéž.
Národní spravedlnosť si s nimi poradí.
27. 08. 2013 | 16:05

pamětník napsal(a):

Perla:
"Ruská federace ve vleku čekistů a mafiánů z Kremlu se snaží ukrajinizovat naší zemi zevnitř, bez tanků... "
:))))))))))
27. 08. 2013 | 16:09

pamětník napsal(a):

". A vzrusuje to niekoho, ze Madari ziju uz na inom uzemi a v inom state, ale znak si dali, ako keby Uhorsko existovalo dalej? "
Ano, nicka JAHA. Ale klid, v tomto bodě s Vámi souhlasím.
27. 08. 2013 | 16:12

Rusnok na gripenu, zkáza kozáctva napsal(a):

Filuta
Karel na ta kaťata musí stále myslet, neb ví, že pemprsky neudrží všechno.
Pak se mu to, známými freudovskými procesy vtírá do politických projevů.
To už si nechal hózny podšíl igelitem, získaným za unijní dotace na údržbu plesnivých rybníků.
27. 08. 2013 | 16:17

šašek z Jihlavy napsal(a):

Čertíku,
nevím, jestli se mám radovat nebo brečet. Myslím, že na to existuje nějaké rčení, ale nemohu si vzpomenout, tak aspoň tohle: Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění. Ale úpis po mně nežádej, nechci, abys dopadl jako ten z básně o Záhořově loži. Raději si chystej rekvizity, Mikuláš tu bude co by dup.
Apropos, jestlipak už mají Klaus se Zemanem vyhrazený kotel, už by se mohlo pomalu zatápět. A nebo naplnit nevábně vonícím obsahem jako v tom vtipu, znáš ho, že? Pointa byla: Dokouřit, potopit.
27. 08. 2013 | 16:36

janurban napsal(a):

Děti, děti,
tak jsem něco napsal, zdroje uvedl, okomentoval po svém, a - ostatně jako vždy - marně čekám, kdy se někdo odváží reagovat na ta fakta, a nebude vykecávat jen svoje dojmy podle momentálního politického sentimentu. Mohu-li zatím shrnout většinový názor diskutujících, pak armádou a zpravodajskými službami cizího, a notabene, ne-spojeneckého státu vedené vojenské a zpravodajské výcvikové tábory a indoktrinace v duchu padlého slovančení devatenáctého století jsou naprosto v pořádku, a v žádném případě nepředstavují bezpečnostní riziko pro Českou republiku. Kdyby dnes žil Karel Havlíček Borovský, který před slavjanofilskou idiocií varoval už tehdy, pak by po přečtení této diskuze asi sám požádal o přeložení do Brixenu. Kdyby názory v diskuzi zjevené měly představovat většinový názor společnosti, pak by se muselo jednat o společenství, které si opravdu, ale opravdu nezaslouží národní suverenitu.
27. 08. 2013 | 17:29

Filuta napsal(a):

Rusnok
Tak nějak.
Muael přijít Rusnok, aby se vůbec přišlo na to, že ten materiál o "infiltrujících kozácích" pochází z mozkovny Jeho urozenosti.
Nečas měl holt jiné starosti a Nagyová plně vytížila naši vojenskou rozvědku, tudíž se toho ujal Karel.

Co ten všechno nezvládne. Krom vrcholné diplomacie ještě zaskakuje za BIS.
27. 08. 2013 | 17:43

clio napsal(a):

urban
dobré shrnutí. Fakta odkazy na prameny nejsou preo poety typu maximus podstatná.Přičemž jsem názoru, že toto téma je závažné. Ne tak převážná část těch , jimž stálo zato reagovat; člověk by čekal, že to bude k tématu,ale většinoujde jen o anonymitou vyostřené osobní lynčování autora. Fakta nejsou podstatná ani tady: obvyklý pokřik o neetickém jendání autora a vyhazovu z rozhlasu - zajímalo by lynčery, že vyhazov byl zrušen Nejvyšším soudem jako neoprávěný a údajně neetické jednání Urbana - se nekonalo (tak výslovně soud)? Blábolení o diago urbanovi - zná one poeta základní fakta té věci? arbitráže? ne, jen si honí záštiplné sentimenty. Ano, korupce je v té kauze dost a stejně bylo zveřejněno dost, aby to ukázalo na emeritní, ale i dosud činé politiky; dokonce slavné VSZ v praze ještě v roce 2010 zakázalo policii obvinit politické korupčníky; ale maximové rapují o diágovi, který to jen popsal - a nabídl - jako v tomto blogu - fakta a odkazy na ně. Že ale budou stejně povrchní u věci,která hrozí integritě státu, je pozoruhodné. POpletové vidí Urbanovu motivaci v tom, že na něho "nezbylo koryto"; jakoby urban několikrát od roku 1990 neodmítl koryto ministerské. Pane Urbane, máte na to ještě nervy? A to jsem zapomněl na zášť starokomunistů k urbanovu "jugoslávskému" postoji, uf. Nechtěli by ctění diskutéři poznamenat pro změnu něco k tématu? Děkuji předem za kladné vyřízení mé žádosti.
27. 08. 2013 | 17:53

aga napsal(a):

Urban

Neberte si Havlíčka do tlamky, ten varoval především před Švarcnberkama, jejichž výhonek si celej ten nesmysl vymyslel, když působil jako kukačka na českém ministerstvu zahraničí za české peníze proti českým zájmům - takové podraznictví se jeho šlechtickému pojetí cti evidentně nepříčí. Samozřejmě se jedná jen o odklánění pozornosti od Posselta a jeho bandy reanšistů.
27. 08. 2013 | 18:49

aga napsal(a):

PS

A upřímně, co máte proti troše slavjanofilie? Proč by to měla být idiocie? Pokud vím, kozáci na rozdíl od předválečných uniformovaných nacionalistických rozvracečů republiky o konečném řešení slovanské otázky neuvažují, což považuji za zásadní rozdíl. Pokud ovšem nejste slovan, tak vám to možná až tak důležité nepřijde, pochopitelně.
27. 08. 2013 | 18:54

suP napsal(a):

Jan Urban -
Vidíte, já Vám to tenkrát říkal, že stojí zato se sem občas podívat ....
;-)
27. 08. 2013 | 18:57

Slovančení napsal(a):

Otče, otče
Ono to s tím kozákem v Čechách bude jako s yettim nebo Ufounem. Vídí ho jen zasvěcenci. Jako Vy otče Diágo.

Zavařil jste si sám tím věčným formováním omluvných procesí k Helmutovi. Kdyby ve stejné duchu požadoval Falmer každoměsíční omluvné procesí k Ivanoví, zato, že jednoho vojáka vzala bába při invazi v r.68 hráběma, zavaří si taky tak.

Když okolo někoho je v noci padesát Červeňáků, kteří nenechají vyspat, vykládejte zvěsti o kozáckém převratu v Čechách. Tím zaberete….otče Diágo.
Můj zájem o slovančení začal a skončil u povolných holek ve svíčkárně Slovanského domu.

O Karlikovi nemluvě. Ať si má pampersky třeba s krajkama, je to šlechtic, přece nebude nakupovat u Tena lady, ale dyť on snad nedal pomlouvačné interview snad už jen vídeňské Mateří doušce pro prvńáky v němčině.

Uvědomujete si, že jste se podepsali na zhoršení česko-německých vztazích, Helmut bude za chvíli kafrat i do voleb českého svazu včelařů.
Nepochybuji, že mu vše jde od ruky lépe, půl rodiny mám za Kolnem, ale kdo s čím zachází, s tím také schází. Odkazy na kozácká sdružení v Čechách jsou pak jen pro pobavení. Za chvíli-když pojedete ve stejném duchu-otupíte i –naprosto oprávněnou-bdělost proti bolševikovi

Jo, co jste vymysleli za kampań?
Budou oslavné písně o dobroty barelu z Čimelic?
27. 08. 2013 | 19:51

jozka napsal(a):

janurban:

Jo, jo, o vasi praci se zdroji a svojskem komentovani (podle toho kdo zaplati) se vi celkem vseobecne. Berte to tak, ze vase texty uz nikdo moc vazne brat nebude, sam jste se zaradil svymi najemnymi spisky do kategorie "Pepek Vyskoc".
27. 08. 2013 | 20:13

čert }:o napsal(a):

šašek z Jihlavy
šašku rozhodně tě nehodlám naštvat a taky nevím proč
Možná je to dané dnes tím že je člověk permanentně
nekrklej a už mu chybí cit pro blbosti "jen tak"
Takže klid a nečerti se nemáš proč
Kotel ještě čeká ještě nenadešel čas pro ně neboť
ještě musí slepým vyléčit slepotu. Těch slepých je ještě
mnoho =o)
27. 08. 2013 | 20:32

trubka napsal(a):

Kozáci vo svojich dejnach bojovali viac proti Rusku, neželi s Ruskom, na ich koniec a vyhubenie sa podpisalo ich spojenectvo s fašistickym Nemeckom , počas druhej svetovej, najznamejšý Rusko-Kozácký konflikt ,Otaman Ivan Mazepa bol Švedskym spojencom proti Ruskemu Cáru. Pán Urban by sa mal Kozákov zastavať a nie trestať, za ich masove vyvraždovanie sovoetskym aparatom,počas kolektivizacie. Po vojne Západ vydal Stalinovi na popravu preživšých emigrantov, vymena bola za Nemeckych zajatcov.
27. 08. 2013 | 20:57

Ostap Bender napsal(a):

Dědo dědo
Na amerických servrech taky koluje zpráva, že se v USA vylodilo 100.000 ruských specnazů.
Ve skutečnosti je jich 20; nacvičují s agenturou FEMA postupy při potlačovíní civilních nepokojů a stavbě koncentračních táborů.
Tedy dovednostech ceněných jak americkou, tak ruskou vládnoucí třídou.

Na Brdech jsem naposledy, v kopci nad Mníškem, potkal trénovat paramilitární vylepance ve výstroji pocházející částečně od Bundeswehru. Dokonce v těch nejdražších para-kanadách, jaké dostává GSG-9.
Jaké z toho mám činit závěry?

A z fungování vaší "univerzity" v Praze? Nepořádáte nějaká letní soustředění (samozřejmě za řádný příplatek, snad jen pro mistry bojových umění s americkým stýpkem) někde ve Fort Perry?
Nemám chuť bádat.

Naše národní existence stojí a vždycky stála na rovnováze.
Jak se ukazuje na boji Bašára Asáda (kterého lze přecejen spíš označit za představitele moderní civilizace) s hydrou džihádismu, vždycky je dobré mít někde ve světě zastání.

Co všechno je v mezinárodní politice možné, je výzva Francoise Hollandea k zásahu ve Středoafrické republice, jelikož tam bylo za měsíc zabito 10 lidí.
Čtete správně. V Iráku to bylo (po americké "pacifikaci") za ten samý měsíc 1000.
27. 08. 2013 | 21:03

Plašmuška, pofesionální slepec napsal(a):

Opravuju mu to.
Místo je má být před výzva slovo ukazuje.
Pozdravy braillovým písmem.
27. 08. 2013 | 21:07

komisariát osvěty napsal(a):

trubko
Jack Reed píše ve své (slavné, ostatně) knize o povstání v Petrohradu, že kozáci, kteří nejdřív váhali, koho podřezávat, přidali se po slibu pozemkové reformy a rozdělení atamanské půdy obyčejným kozákum jasně k revoluci.
Živě si je představuji, jak sedí s píkami v sedlech (sorok tysjač koněj, zpívá Žanna) a jejich koňové to svými velkými hlavami promýšlejí za ně.
27. 08. 2013 | 21:14

trubka napsal(a):

komisariát osvěty :
nepravda, kozáci bojovali proti bolševikam, da sa povedať že boli jedinym bolševickym postrachom.

komisariátu osvěty http://www.youtube.com/watch?v=-NEMeLpi-7E
Скажи мне правду, атаман
Pre pametku Otomana Gricko Tavričeský !
27. 08. 2013 | 21:24

trubka napsal(a):

oprava : Otaman
27. 08. 2013 | 21:32

pamětník napsal(a):

janurban:
"Kdyby názory v diskuzi zjevené měly představovat většinový názor společnosti, pak by se muselo jednat o společenství, které si opravdu, ale opravdu nezaslouží národní suverenitu." Představují většinový názor společnosti, Váš názor naštěstí je téměř solitérní, pokud pomineme Vaše zahraniční duchovní spřízněnce. Dnešní strašení kozáky je velmi jednoduchý propagandistický produkt pro velmi jednoduché spotřebitele. A to Češi přece jenom nejsou. Vypadá to, že snad si ani neuvědomujete, že Vám drtivá většina nevěří téměř v ničem.
27. 08. 2013 | 22:02

pamětník napsal(a):

clio:
Znám kauzu Diag Human dobře a proto mohu tvrdit, že v této kauze Jan Urban lže. Zrovna tak znám jeho jednostrannou protisrbskou angažovanost v 90. létech min. stol., v ní se omezím na pouze konstatování produkce polopravd. Zdroje, které tady uvedl, nesvědčí téměř o ničem, co v blogu tvrdí.
Proto bezpečně vím, že Jan Urban je neseriózní publicista. Tečka.
27. 08. 2013 | 22:10

trubka napsal(a):

Kosaken müssen reiten Orginalinterpret

Über uns ist es sternenklar
drinnen glüht der Samowar
aus der Ferne hört man das Signal
alle Herzen schlagen im Choral Hey-, Hey-, Hey-, Kosaken müssen reiten ihr ganzes Leben reiten viel schneller als der Wind weil sie dazu - geboren sind

Und wir jagen den Berg hinauf
vor uns zieh´n die Nebel auf
und die Hufe schlagen in den Sand
uns gehört das große, weite Land Hey-, Hey-, Hey-, Kosaken müssen reiten ihr ganzes Leben reiten viel schneller als der Wind weil sie dazu - geboren sind

Keiner weiß, wo wir morgen sind
wie der nächste Tag beginnt
ob für uns die helle Sonne scheint
und das Heimweh ist der beste Freund Hey-, Hey-,Hey-, Kosaken müssen reiten ihr ganzes Leben reiten viel schneller als der Wind weil sie dazu - geboren sind

google translation:

About night is clear
glows inside the samovar
from a distance you can hear the signal
All hearts beat in the Choral Hey, Hey, Hey, Cossacks have to ride their lives to ride much faster than the wind because it - were born

And we blow up the mountain
Dart around the fog in front of us on
and the hoofs beat the sand
We heard the big, broad land Hey, Hey, Hey, Cossacks have to ride their lives to ride much faster than the wind because it - were born

No one knows where we are tomorrow
as the next day begins
whether it seems to us the bright sun
and the nostalgia is the best friend Hey, Hey, Hey, Cossacks have to ride their lives to ride much faster than the wind because it - were born
27. 08. 2013 | 22:26

výběrový čtenář napsal(a):

pamětník
Chtěj jste říct, že si Jan Urban omočil v každém exkrementu, který od sedmdesátých let potkal.

Znal jsem osobně (od devatenácti) jiné zdejší, naštěstí už bývalé blogery, kteří se od psychotických výlevů (o mých reakcích neprodleně podávali zprávy) dostali až ke kopání do osamělých (s pětsetihlavým davem autonomů za zády) skinheadů ležících omráčených na schodech právnické fakulty.

Potkával jsem je i mezitím, což si ve svých zmatených makovicích neuvědomují. Nutkání šlápnout do každého h... je nikdy neopustilo.
To je takový typ lidí.
S národem to nemá co dělat, měli by s doktorem Hnízdilem založit artěl a jíst nad táborákem pečené cizí psy, jak to léčitel předvádí na svém PF.
Snad by jim to pomohlo k seberealizaci.

Aktualně je přitahuje jak svíčka můry. Proto se k tomuto veselému čtení vracím.
27. 08. 2013 | 22:28

viel schneller als der Wind napsal(a):

trubka
Hezky jste tu Heinovu písničku přeložil.
Ještě Heitschi Bumbaitschi Bum Bum.
27. 08. 2013 | 22:30

Es ist nur ein Rohr napsal(a):

:))
27. 08. 2013 | 22:39

pamětník napsal(a):

výběrový čtenář:
Asi tak.
27. 08. 2013 | 22:50

Rohr napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=rO-BPhV9sYY
The Cossack Rebellion
27. 08. 2013 | 23:22

viel, viel schneller napsal(a):

Rohr
Je zvláštní, jak se ve vší ukrajinské hudbě prolíná motiv Ty'ž meni pidmanula/Pil ja vsju nědilu.
Což jsou dva hlavní národní problémy, takže proč ne.
28. 08. 2013 | 01:01

buldatra napsal(a):

Výběrový čtenáři

Vy budete můj člověk.
Pište častěji.
28. 08. 2013 | 09:22

Děkujeme tatínku za vychování napsal(a):

......si myslím, že Diágo má pravdu.

Když se neorganizuje flagelantské procesí je třeba mobilizovat.Jinak lid zleniví.
Je to náš TÁTA MOBILISÁTOR.
Proč má mít tátu jenom odborář?

Povolal bych ho do Pošty pro tebe a hezky poděkoval.
Jedno oko-kromě toho Božího- by nezůstalo suché.
Dříve se mobilizovalo proti mandelince, teď proti Kozákům. Není většího nebezpečí pro matičku vlast.

Karel ví svý, potkal jednoho v lese u Orlíku.
doufám, že se v protikozáckém duchu povede i kampaň.
Karel v brnění za doprovodu písní ester Kočičkové táhne na atamana Bimba.
To bude krása
28. 08. 2013 | 09:45

janurban napsal(a):

Děti, děti,
tak ještě jednou. Nechtěl by někdo okomentovat obsah citovaných webových stránek? A třeba natvrdo pochválit, co se mu tam líbí... A schválně, kdo z vás, děti, si všiml, že autor neřekl ani slovo proti kozácké tradici nebo kozákům, ale psal výhradně proti aktivitám ruského státu, zneužívajícím tyto tradice? A těm pionýrům, kteří nevědí, že "Zprávu o situaci národnostních menšin v České republice za rok 2012" napsala Rada vlády pro národnostní menšiny, a že autorem pasáže o Rusku je její místopředseda Igor Zolotarev, člen občanského sdružení Ruská tradice, musím bez lítosti dáti za pět za nesplněný domácí úkol. A ještě jednu pětku za hloupost těm, kdo si trapně vymýšleli, že ji napsalo ministerstvo zahraničí nebo Karel Schwarzenbeg...
Jan Urban
28. 08. 2013 | 12:58

čapájev napsal(a):

Česká politická hra na kozáky zbojníky
Do Moskvy dolétla ozvěna skandálu, o kterém donekonečna debatuje česká blogosféra, média, politici a novináři. Rusnokova vláda to „zpackala“. Zpráva o postavení národnostních menšin v roce 2012 s dodatkem o kozáckých organizacích, kterou vláda schválila, z oficiálního webu zmizela.
Byla prostě odvolána. A jak tvrdí někteří, české vedení to udělalo pod nátlakem Moskvy, protože ve zprávě se hovořilo o tom, že místní kozácké organizace ohrožují bezpečnost České republiky. Rozhodli jsme se, že se z první ruky pokusíme zjistit, jaká je podstata událostí, a spojili jsme se telefonicky s atamanem Všekozáckého svazu Českých zemí a Slovenska Michailem Dzjubouv Praze:
-Česko je jedním z mála států v Evropě, kam ve 20.letech minulého století přijelo oficiálně, na pozvání vlády 30 tisíc kozáků, tedy část armády bělogvardějského generála Wrangela. Bylo vytvořeno 30 kozáckých organizací. Ale po květnu pětačtyřicátého začali kozáci odjíždět. Ti, kdo zůstali, raději mlčeli, nechtěli, aby je pokládali za kozáky. Ale v 90.letech se začaly kozácké organizace obrozovat., Byl obnoven Všekozácký svaz Čech a Slovenska založený už v roce 1921, v jehož čele teď stojím. Má sto stálých členů. Ve stanovách stojí – jsme nepolitická organizace. Všechny dokumenty našeho svazu najdete na webu kazaki.cz.
Ve zprávě vás ale označují za Putinovu pátou kolonu s ozbrojenými útvary. A to vše sledují cíl proniknout do veřejných a státních struktur České republiky a ovlivňovat myšlení lidí. A ještě chcete údajně rozvrátit Evropskou unii zevnitř…
-Podle stanov máme právo nosit národní kroj s atributikou, tedy se šavlemi a kinžály. Podle českých zákonů to nejsou chladné zbraně.
Pokud jde o to pronikání do státních struktur, pak je mi jasné, proč nám něco takového vytýkají. Historické Hlavní kozácké vojsko Valerije Nalimova kdysi začalo vytvářet v Evropě zvláštní stanice, jakési potěmkinské vesnice s jedním nebo dvěma zástupci. Nic z toho ale nebylo. Třeba ale tyhle vesnice neměli na mysli autoři zprávy, spíš naše veřejné akce? Ano, přicházejí na ně poslanci, členové Senátu, ministerstva zahraničních věcí a ministerstva kultury. Náš soubor Kozáci Vltavy pořádá koncerty, veselý svátek Ruský den na hipodromu. Naposledy sem přišly tři tisíce Pražanů. Ale pokud jde o výtku, že rozvracíme EU zevnitř, to je, s prominutím, naprosté šílenství!
Třeba ale není Michail Dzjuba tak docela upřímný? A nebezpečí českému státu ze strany českých kozáků (za Rusy se nepokládají) přece jen hrozí? Mínění politického centristy, znalce ruské literatury a dějin, publicisty Milana Dvořáka:


A ještě jeden názor, tentokrát názor člověka, kterého bychom jen těžko mohli podezírat z nějakých sympatií k Rusku: Je to Jaromír Štětina, senátor, bývalý zpravodaj Lidových novin v Čečensku, který byl z Ruska vypovězen v roce 2000:
„Jací kozáci? Ty jsem nikdy nikde neviděl. O tomto případu znám pouze z tisku a vůbec mě nezajímá“.
Co se tedy vlastně děje? Příčinou všeho jsou peníze. Horrory o kozácích jsou výplodem vedoucího organizace Ruská tradice Zolotoreva, tak říkajíc „odborníka“ na Rusko. Jeho Tradice je placena z rozpočtu. A nedělá skoro nic – vydává jen jeden časopis. A v této organizaci se zřejmě obávají, že v případě změny vlády budou mimo. A tak o sobě tedy dali znát a rozhodli se, že k tomu využijí dávných českých fobií.
28. 08. 2013 | 16:57

pamětník napsal(a):

Tak, Jene Urbane,
stalo se před hodinou. A včil mudrujte.
28. 08. 2013 | 17:55

xxx napsal(a):

To autor:
vám, drahouši, bych po Vaší "nestrannosti hodnocení války v Jugošce" nevěřil,
ani kdybyste mě přesvědčoval o přistání Marťanů v Praze.
28. 08. 2013 | 18:42

čapájev napsal(a):

To jsem tě dostal pradohlásiči Urbanů, příště nebalamuť a nestraš slušný lidi.
28. 08. 2013 | 18:45

důležitá zpráva napsal(a):

To je to oč tu běží pane Urbane, co vy NATO ?

Bude ze Sýrie druhý Irák?
Rusko vyzvalo USA, aby se zdržely silového nátlaku na Damašek. V telefonické besedě s ministrem zahraničí USA Johnem Kerry připomenul ministr zahraničních věcí RF Sergej Lavrov o mimořádně nebezpečných následcích eventuální další ozbrojené intervence pro celý region Blízkého východu a Severní Afriky, čemuž jsou příklady Irák a Libye.
Americký vojenský rezort připravil plán ozbrojené operace proti Damašku. Šéf Pentagonu Chuck Hagel je připraven ho uskutečnit na pokyn prezidenta Baracka Obamy. K Američanům se mohou připojit také britští vojenští příslušníci. Ministerský předseda Velké Británie David Cameron se přitom netají tím, že získat sankci BR OSN na ozbrojenou akci se nepodaří – Rusko tomu zabrání. Rozhodne-li se Západ za této situace pro „druhý Irák“, to je sporná otázka, podotýká politolog Leonid Isajev:
- Američané se tehdy mýlili, a museli uznat, že chemické zbraně v Iráku nebyly nalezeny. Byla to silná rána zasazená prezidentovi Georgi Bushovi mladšímu a pověsti USA. Myslím si, že teď budou jednat opatrněji.
USA vlastně musejí získat alespoň „protiasadovské“ důkazy expertů OSN, kteří vyšetřují v současné době fakt použití chemických zbraní na předměstí Damašku 21. srpna. Avšak podle názoru americké administrativy byl čas pro vyšetřování promeškán. Takže na jedné straně se Bílý dům pojistil tím, že předem zpochybnil závěry komise. Na straně druhé tím, že prohlásil o vojenském plánu, dal komisi OSN na srozuměnou, jaký výsledek její práce v Sýrii od ní očekává, říká politolog Leonid Isajev:
- Aby se cítili Američané klidně při vpádu do Sýrie, musejí mít za zády jednomyslné schválení komise OSN pro chemické zbraně. Nemyslím si, že toto schválení tak snadno získají.
Barack Obama se ocitl v dost složité situaci. Svého času prohlásil, že „červenou čárou“ pro vojenský útok na Sýrii bude použití Asadovým režimem zbraní hromadného ničení. V současné době však nemají USA objektivní zájem na invazi do Sýrie. Nesmlouvavého Asada by možná chtěly sesadit, nemají však kým ho nahradit. A prostě zbavit zemi vedoucího představitele a uvrhnout ji do chaosu znamená jen přidat další problémy sousednímu Izraeli. Zbytečné peníze v americkém rozpočtu také nejsou. Proto Pentagon sice má vojenský plán, ale Obama nepospíchá s rozkazem o jeho uskutečnění, podotýká orientalista Sergej Děmiděnko:
- Na 28. srpna se plánuje setkání ruských a amerických diplomatů, kteří mají projednat svolání konference o mírovém urovnání v Sýrii. Toto setkání nebylo dosud zrušeno. Proto bychom zatím neměli mluvit o tom, že otázka zasazení úderu Sýrii je už vyřešena.
Moskva varuje Washington před vojenským dobrodružstvím v Sýrii. Jakékoliv jednostranné silové akce mimo OSN podkopají úsilí mezinárodního společenství a způsobí eskalaci konfliktu na celém Blízkém východě, prohlásili na MZV RF.
28. 08. 2013 | 21:25

to sir with love napsal(a):

Pančiteli Diágo, tatínku náš

slibujeme, že se polepšíme. Raději klikat na nesmyslné odkazy, jen když nebudeme muset do flagelantského průvodu k Helmutovi.
Víme, že to s námi myslíte dobře.
Stejně jako ohrožovala naše předky mandelinka, tak nás ohrožují kozáci, číhající za každým stromem.

Jsme vděční, že na nás nepožadujete školné a děkujeme, že si můžeme udělat obrázek o tom, jak náročné je studium na NYU.

Klikat budeme, až si uklikáme prstíčky,jen abychom Vám udělali radost, protože když budete mít Vy radost, určitě se podělíte o varování před nástrahami tohoto světa.
Co říkáte invazi argentinských mravenců?
28. 08. 2013 | 22:26

buldatra napsal(a):

Obávám se, že Urbanův článek je jen zastírací manévr, kdy autor použil kozačky a kozáky k odlákání pozornosti od skutečného nebezpečí, jímž je příprava invaze z Jižní Ameriky, která hrozí sežráním naší úrody rajčat a tím vyhladověním nemalého počtu obyvatel naší krásné země.

Skutečné nebezpečí hrozí od jihoamerické housenky motýla makadlovky Tuta absoluta. První hlídky této zavilé housenky byly přistiženy na rajčatech na Prostějovsku a hrozí, že jejich vzdušné výsadky zaplaví záhrádky libovolně daleko od epicentra, minimálně v dosahu akčního rádia makadlovky.

Nevím kdy byl oficiálně zaznamenán přelet první makadlovky přes oceán a zdali to bylo bez mezipřistání a za doplňování PHM ve vzduchu, nicméně makadlovka je v Prostějově.
A co na to alarmista Urban?
Nic!
On mlčí.

Je to podezřelé a nebylo by od věci zjistit, zdali v tom nemá prsty.
Je možné, že autor byl nejspíš v dětství vystaven nátlaku a musel jíst rajskou omáčku pod pohrůžkou násilí a od té doby nemá rád rajčata. Dál své podezření nebudu rozvíjet, dokud se mi nepodaří získat důkazy o jeho komplotu s makadlovkou Tuta absoluta.

http://www.novinky.cz/domaci/311276-jihoamericky-skudce-rajcat-tuta-absoluta-se-objevil-v-cr.html
29. 08. 2013 | 08:42

Joe Ratata napsal(a):

Skutečným nebezpečím je jiné etnikum.
Nejenže pořádá bály,zábavy,plesy,koncerty a volby miss,ale hodlá se masivně infiltrovat do pracovního procesu,vyslat na vysoké školy studenty a do vědeckých týmů špičkové vědce s úmyslem časem zcela ovládnout vědu,výzkum,vzdělanot a ekonomiku a rozšířit honích dest tisíc na dvěstětisíc.
29. 08. 2013 | 10:43

ivan napsal(a):

Ten Urban je neuvěřitelné pako. Mám dojem, že soutěží v nějakém přeboru "kdo napíše nehoráznější lež". Srovnávat revanšistické organizace s kozáky, to je tedy síla. Pokud vím, Rusko nikdy o okupaci českých území neusilovalo na rozdíl od revanšistů. Kozáci přitom na českém území už jednou byli, když hnali Napoleona až do Paříže. Tehdy bylo Rusko spojencem habsburské monarchie, tedy i naším spojencem. V době, kdy bylo Rusko krutě okupováno Sovětským svazem (vedeným gruzínským vrahem Stalinem a židovským Ústředním výborem komunistické strany) patřili kozáci mezi obávané nepřátele SSSR a jakékoliv jejich aktivity byly tvrdě potlačovány. Když se Gorbačovovi podařilo demontovat sovětské imperium (mírovou cestou - zázrak ve srovnání s demontáží imperií francouzského, britského, španělského, portugalského, belgického, italského a jiných kdy umíraly miliony v osvobozeneckých válkách), osvobodil tím i Rusko a potažmo i Československo ze sovětské okupace a způsobil oživení předrevolučních spolků i myšlenek. Kozáci jsou Slované a proto k nám mají blízko a je to dobře. Nevím, jestli ještě nakonec nebudeme žadonit o pomoc proti rozpínavému islámu, před kterým západní demokracie kapitulují a který USA krátkozrace podporují. Jen Rusko se drží tradičních hodnot vlasteneckého národa s vysokou vzdělaností, hrdého a nebojácného. A vždy dávalo najevo, že jeho postoj k islámu nejlépe vystihuje obraz "Kozáci píší dopis tureckému sultánovi".
Protože už za prvé republiky emigrovalo před bolševiky do Československa na 30000 kozáků Wrangelovy armády bílých, není divu, že po roce 1989 tady začalo vyvíjet společenskou činnost sdružení kozáků podobně jako obnovily svou činnost stovky nejrůznějších předválečných spolků.
29. 08. 2013 | 12:26

Čapek to předpověděl napsal(a):

Madona mia tuta absoluta?
Něco vykouklo u ND, jen nevím, zda Tuta nebo vnuk Tarase Bulby
29. 08. 2013 | 12:29

ivan napsal(a):

Ten Urban je neuvěřitelné pako. Mám dojem, že soutěží v nějakém přeboru "kdo napíše nehoráznější lež". Srovnávat revanšistické organizace s kozáky, to je tedy síla. Pokud vím, Rusko nikdy o okupaci českých území neusilovalo na rozdíl od revanšistů. Kozáci přitom na českém území už jednou byli, když hnali Napoleona až do Paříže. Tehdy bylo Rusko spojencem habsburské monarchie, tedy i naším spojencem. V době, kdy bylo Rusko krutě okupováno Sovětským svazem (vedeným gruzínským vrahem Stalinem a židovským Ústředním výborem komunistické strany) patřili kozáci mezi obávané nepřátele SSSR a jakékoliv jejich aktivity byly tvrdě potlačovány. Když se Gorbačovovi podařilo demontovat sovětské imperium (mírovou cestou - zázrak ve srovnání s demontáží imperií francouzského, britského, španělského, portugalského, belgického, italského a jiných kdy umíraly miliony v osvobozeneckých válkách), osvobodil tím i Rusko a potažmo i Československo ze sovětské okupace a způsobil oživení předrevolučních spolků i myšlenek. Kozáci jsou Slované a proto k nám mají blízko a je to dobře. Nevím, jestli ještě nakonec nebudeme žadonit o pomoc proti rozpínavému islámu, před kterým západní demokracie kapitulují a který USA krátkozrace podporují. Jen Rusko se drží tradičních hodnot vlasteneckého národa s vysokou vzdělaností, hrdého a nebojácného. A vždy dávalo najevo, že jeho postoj k islámu nejlépe vystihuje obraz "Kozáci píší dopis tureckému sultánovi".
Protože už za prvé republiky emigrovalo před bolševiky do Československa na 30000 kozáků Wrangelovy armády bílých, není divu, že po roce 1989 tady začalo vyvíjet společenskou činnost sdružení kozáků podobně jako obnovily svou činnost stovky nejrůznějších předválečných spolků.
29. 08. 2013 | 12:32

roháč77 napsal(a):

Všimněme si, že Jan Urban se záměrně vyhýbá důležitým tématům, která hýbou celým světem. Je to záměr se nepouštět na tenký led a nebo je to absolutní nevědomost a neprofesionalita, ba dokonce diletantismus tohoto rádoby novináře. Proč nenapíše něco o současném dění v Syrii a nedoplní to svým názorem na současnou mezinárodní politickou situaci. Co je vůbec Jan Urban zač, hledejme společně jeho minulost a možná si budeme moci brzy na tuto otázku odpovědět.
29. 08. 2013 | 15:42

test napsal(a):

roháč77:
" Proč nenapíše něco o současném dění v Syrii a nedoplní to svým názorem na současnou mezinárodní politickou situaci."
Protože to není jeho úkolem. Tím je působení na oslabování české pozice ve světě, Jan Urban působí jako nepřítel českého státu v jakékoliv formě.
29. 08. 2013 | 17:19

JAHA napsal(a):

Citam, citam, ale nevidim jednu reakciu k veci. Autor napisal (a snazil sa to podopriet citaciami na stranky nacionalnych, ci inych skupin), ze ako to on vidi, snazi sa Rusko nadalej pouzivat Cesko ako zakladnu pre svoje spionazne ucely (a snad sa nenajde jeden, ktory si mysli, ze Rusko nevykonava cez "diplomatov" spionaznu cinnost - to robi kazdy stat). A ze svoju cinnost rozsiruje a infiltruje sa do struktur ceskeho verejneho zivota i pouzitim spolkov (spolku?) navonok sa prezentujucich ako kozacke. A ukazal, ze to nikomu v Cesku nevadi (dokonca, sprava sa musela stiahnut) a zaroven zauvazoval, ci by obyvatelia Ceska boli taki nevsimavi na podobne aktivity inych statov.

Tak som aspon rozumel textu ja. A okrem ineho som si na zaklade odkazov autora (za co dakujem, lebo som o tychto aktivitach nevedel) nasiel tiez podobne slovenske spolky, ci dokonca stranu, ktora ponuka tricka s Pribinom, ...ale i s Tisom.
29. 08. 2013 | 18:26

P. napsal(a):

:-)
http://img853.imageshack.us/img853/8922/z1qy.jpg
29. 08. 2013 | 19:02

test napsal(a):

JAHA napsal(a):
"Citam, citam, ale nevidim jednu reakciu k věci." V lepším případě máte něco se zrakem, v horším s celou hlavou.
28. 08. 2013 | 16:57
29. 08. 2013 | 12:26
29. 08. 2013 | 20:59

pamětník napsal(a):

JAHA:
Předchozí vstup byl také můj.
Urbanův text jste pochopil správně, nepochopil jste, že není pravdivý.
29. 08. 2013 | 21:28

pamětník napsal(a):

Přesněji: Je to lež.
29. 08. 2013 | 21:29

JAHA napsal(a):

Ad: test
Ja by som si na Vasom mieste nerobil problem s mojou, ale vasou vlastnou hlavou. Nedocital som sa totiz v blogu, ze autor je PROTI kozakom, ale PROTI ZNEUZIVANIU spolku kozakov na realizovanie ruskej putinovskej politiky. Pokial teda v tom Vasa hlava DOKAZE ROZOZNAT ROZDIEL. Z reakcii (nielen Vasej) vidno, ze MNOGO LUDEJ NET.
30. 08. 2013 | 10:22

pamětník napsal(a):

JAHA:
Vaše hlava mne zajímá jen potud, pokud plodí nepravdivé a nesmyslné výtvory, jako ten, že prý Rusko " svoju cinnost rozsiruje a infiltruje sa do struktur ceskeho verejneho zivota i pouzitim spolkov (spolku?) navonok sa prezentujucich ako kozacke. "
To prostě není pravda, příspěvky v 28. 08. 2013 | 16:57
a v 29. 08. 2013 | 12:26 uvedly Urbanovy lži na pravou míru.
30. 08. 2013 | 22:32

ireteut upon napsal(a):

Co vy na to, pane Urbane ?

Dnešní Sýrie očima krajanky
Přes dva a půl roku pokračují v Sýrii srážky mezi vládní armádou a opozicí. V okresech kontrolovaných povstalci se život radikálně změnil. Ludmila Polininová, která před mnoha lety přišla z Moskvy do syrského města Rakka, pověděla Hlasu Ruska, co se doslova během několika měsíců stalo s tímto útulným městečkem.
Ludmila Polininová žije v Sýrii víc než 25 let. Poprvé přišla do této země v roce 1985, hned po tom, co se vdala za Syřana. Na toto období vzpomíná zvlášť vřele:

-Bylo mi tu velmi dobře, absolutně bezpečně, také byl život levný. Když se lidé dozvěděli, že jsem z Ruska, byli ochotni udělat pro mne všechno.

Všechno se změnilo v březnu 2013, kdy Rakka, jež se nachází 200 km od Aleppa, byla dobyta opozičními sílami:

- Všechno se zdražilo, žádná bezpečnost, často není voda, elektřina, bombardují nás, často je slyšet střelba, všechno jako za války. Včera také byly exploze. A není tu žádná moc.

Před válkou se Ludmila ráda procházela ulicemi milovaného města, ale teď vychází ven pouze, když je to mimořádně nutné:

-Velmi nerada chodím ven, bojím se, může se stát cokoliv. Stal se takový případ. Dívenka ve věku 13-14 let šla po ulici spolu s rodiči, teroristé ji prostě unesli a dosud není známo, kde je.

Ludmila říká, že se v poslední době zhoršila situace s potravinami. Podle jejího mínění, v městech, jež kontrolují syrské úřady, takový chaos není:

-Dochází k problémům s chlebem, ke krvavým konfliktům, protože není policie, lidé se mají bránit sami. V jiných městech, dokonce zničených, je státní moc, ale u nás ne.

V důsledku teroristických útoků zahynulo několik Ludmiliných syrských příbuzných. Dnes se hrozně bojí o své starší syny a dokonce nemluví o nich po telefonu:

-Dcera mi absolvovala letos školu, chlapci jsou dospělí, ale nechci o nich mluvit, protože se všechny hovory odposlouchávají.

Ludmila Polininová se smutkem vzpomíná na proslulý syrský školní systém, na který byla země právem hrdá. V uchvácených opozicí městech z něj prakticky nic nezbylo. Léčit se tu také nedá, stěžuje si Ludmila:

-Nemocnici mám vedle, ale vládnou tam dnes uchvatitelé. Nevím, jak to tam vypadá s lékařskou péčí, s léky.

Polininová doufá, že západní země nebudou bombardovat Sýrii:

-Myslím, že mají dost rozumu. Mnozí tady hrozně panikaří. Spoléhám se na Boha.

V Sýrii žije mnoho ruských krajanů. Někteří se dnes snaží odcestovat do Ruska, dál od války. Ale někteří, jako Ludmila Polininová, zůstali, věří, že se život přece jen normalizuje.
31. 08. 2013 | 20:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy