Ako sa prezident zaťal

17. 02. 2012 | 10:58
Přečteno 3840 krát
alebo Slovenské lamenty nad Grassalkovičom

Náš prezident sa zaťal. A je jedno, či je to jeho národný povahový rys, alebo odporúčanie od postkomunistických kamarátov mimoriadne sociálne cítiacich s kriminálnikmi. Zaťal sa ako hrdina zo slovenského filmu, akurát že smrť z rúk okupantov mu nehrozí. Nepodpíše a nepodpíše.

Ústava ho nezaujíma, horekujúci spoluobčania ho nedojímajú, výzvy z rôznych organizácií prelietávajú okolo jeho uší bez toho, aby sa zachytili o jeho ušný boltec. Vymenuj už konečne právoplatne zvoleného generálneho prokurátora, vypisujú noviny. Nemôžeš si dovoliť ho nevymenovať, upozorňujú znalci práva. Vymenuj, lebo uvidíš, nezdržia sa niektorí horlivci. A on – nič. Júúúj, nuž zaťal sa a hotovo.

Niežeby sme túto našu národnú vlastnosť nepoznali, veď nás spoľahlivo odlišuje od našich susedov. Je to skrátka naše „špecifikum“, ako sa dnes aj v Matici hovorí. Všetci sme čítali ako sa v SNP Vinco zaťal, ako si všimla naša Janka Gavalcovie. Tiež bol taký zanovitý ako ten náš Ivan. Akési ruské meno má, také neslovenské, ale zaťať, to sa vie, junák, ojojooooj!

Nuž, sami sme si navarili, sami si aj zjedzme. Mysleli sme si, že keď ho ľud bude voliť, že bude onakvejší ako ten, ktorého politické strany pretlačia do Grassalkoviča. Že bude ctiť právo a dobré obyčaje, že sa zmení na kráľa - dobrotu, čo sme ho „nikdá“ nemali. A tu ho máš, zaťal sa ako sekera do hrče v dreve a nič ním nepohne až do volieb.

Čo nám zostáva, drahí spoluobčania? My si ho volíme, my ho musíme odťať. Nič iné sa robiť nedá. Lebo keď sa bude dlho zdúvať, aj poraziť ho môže a to by sme neradi. Len sa musíme popodpisovať v čo najhojnejšom počte pod petíciu, ktorá mu bude doručená, poručeno Pánu Bohu. Menovite – ja Vinco s adresou, ťa, zaťatý prezident, vyzývam, aby si spravil, čo spraviť máš. A čím nás bude viac, tým viac musia aj jeho kamaráti- radcovia uvažovať. Veď tomu nášmu v hrči zaťatému to už je aj jedno, už viac nebude v Grassalkovičovi, ale radcovia zostanú a budú chcieť ako slušní a ústavu si vážiaci vystupovať a neskrývať sa po kútoch. Veď vieme, že nevymenúva aj preto, aby jeho kamaráti z mokrých čias nemuseli pelášiť za hranice, aby sa v šatlave neocitli.
Tak podpisujte, milí moji. Chodím okolo vás a keď sa na mňa milo pozriete, dám vám listinu dôležitú podpísať. Veľa nás musí byť.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Milá paní,

nepíšete proč se váš prezident zaťal. A nepíšete ani, jestli je jeho POVINNOSTÍ podepsat všechno co se mu položí na stůl. Jestliže prezident SR nemá přímo zákonnou povinnost podepsat, ale má možnost nepodpisem vyjádřit svou výhradu, pak vám nezbývá nežli nalézt jiného - průchozího kandidáta.

PS: mimochodem prezident ČR si taky personálně formuje bankovní radu ČNB, ústavní soud, soudy, rektoráty VŠ ke svému obrazu a v rámci ústavních mantinelů schvaluje toho, kdo mu vyhovuje. (kupř. nejmenoval soudcem pana Langra)

Jinak píšete hezky, poeticky, je to zajímavé spestření, ale to je tak asi všechno. Mějte se milostivá a venujte se raději herectví. Myslím, že i na Slovensku chybí babičky vyprávející vnoučatům rozhlasové pohádky.
17. 02. 2012 | 11:19

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Milá paní Magdo
Doma není nikdo prorokem. Tady vás máme rádi a vašeho manžela tiež. Odstěhujte se do Česka a my nabídneme recipročně Lívii Klausovou, ostatně tam byla doma a zase by si zvykla. Tady ji rádi nemáme a obáváme se, že Václav Intrikán na nás chystá habaďůru, něco jako u Clintonů v USA. TAK AŤ TAM TÁHNOU OBA, NAKONEC TAM MAJÍ KÁMOŠE VLADA se kterým si tak notovali, když se zařídili podle Římanů - rozdělili a panovali, naštěstí všeho dočasu.
Přeji hodně sil a zdraví.
17. 02. 2012 | 11:35

muromec napsal(a):

Typická Magduš. Myslí si, že je inteligentná a vtipná, a niet toho kto by ju z toho vyviedol. Zaťala sa, chudera, zaťala, ako tupá sekera do polytyrénu, a bloguje a bloguje, ostopäť-ostošesť. Už som myslel, po tej hanbe akú utŕžila keď chcela byť v Bratislave primátorkou (to ľudský mozog nepochopí, kde prišla na to, že by mala so svojou hlavou kandidovať), som tajne dúfal, že už prestane otravovať s blogmi - a tuhľa, zaťala sa, koťuha, a píše ich ďalej.
17. 02. 2012 | 11:53

noe napsal(a):

Pokud vím, podporovala jste vládu paní Radičové, vládu, která Slovensko zatáhla do bídy, chaosu a polototalitních manýrů Mečiarových časů, vládu, která právem zkrachovala.
Kde se ve vás bere ta vulgarita a drzost kritizovat jiné? Neměla byste dnes spíš zalézt někam hluboko a snažit se, aby se na vás zapomnělo?
17. 02. 2012 | 11:59

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

No vidíte, paní Magdo, tolik sprostoty na jednom fleku, člověk si připadá jako za časů Markéty Lazarové!
17. 02. 2012 | 12:05

Béda napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy,

prosím vás, buďte vůči paní autorce shovívavý a velkorysý. Tak příkrá slova odsudku si tato veleambiciozní žena - politikářka - ve zralém babičkovském věku od vás zajisté nezaslouží.
17. 02. 2012 | 12:16

J. napsal(a):

Ale Bédo, zaslouží!
Já ji měla ráda jako herečku a i jako pozdější političku.
Co tady na webu lkala za prezidenta Havla (ačkoli tu bylo přehavlováno), shodila se u mě zcela.
Už jí neobdivuji.
Má svoji vlast a euro v ní!
Což takhle něco o Gorile do slovenských plátků?
Vaši východní Slované Vám nerozumějí?
17. 02. 2012 | 12:22

Eleshar napsal(a):

Bohužel tam chybí nějaké vysvětlení současných slovenkých reálií. Většina Čechů je pohlcena naším vlastním politickým marasmem, a byť nějaké termíny jako "Penta" nebo "Gorila" prosvítají, tak jsou asi dost mimo...:)

Každopádně vám fandím - vy jste ho zvolili, vy máte právo ho též svrhnout! A dokud to neuděláte vy, tak se nejspíš my Češi taky k ničemu nezmůžeme, protože jsme POSEROVÉ.
17. 02. 2012 | 12:44

DF napsal(a):

Súčasná najsilnejšia vládna strana by sa podľa prieskumu agentúry MVK nedostala do parlamentu.
SDKÚ Mikuláša Dzurindu by dalo svoj hlas len 4,3 percenta voličov čo je o približne 11 percent menej ako pri posledných voľbách.
Najsilnejšou stranou ostáva podľa prieskumu Smer, ktorý by volilo 40,6 percenta oslovených.
Nasleduje KDH (12,7 percenta).
Zatiaĺ 41 percent účastníkov výskumu jednoznačné rozhodnutie prísť k volebným urnám.
HOWG
My si zvolíme také svého prezidenta a to také plebiscitem a nic na tom Váš blog nezmění.
17. 02. 2012 | 12:47

český maloměšťák napsal(a):

Ve srovnání s blogy pana Urbana, Škopa ale i jiných - jde o nezajímavý fejetonek psaný ze sebetředných pozic a zřejmě z nudy.
17. 02. 2012 | 12:58

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Beda
Ta vaše narážka na zralý babičkovský věk by mohla ispirovat pana Menzela nebo Svěráka. Až je napadne zfilmovat novou verzi Babičky, mohli by se obrátit na paní Vašáryovou. Byla by to krásná a laskavá Babička. Vy byste mohl dostat roli pana Proška, možná i pana otce, když nám odešel na věčnost pan Smoljak. Zdá se, že máte velké nadání na všechno.
Pro mne bude paní Magda navždy tou krásnou a oddanou ženuškou z Postřižin a ta scénka s výpraskem od Francina je mistrovská ukázka vkusné erotiky ve filmu. Za mnoho let, až tu nikdo z nás nebude, zajistí ji její stopa v českém filmu nesmrtelnost. Její půvab je z jiného světa než jsme svědky dnes. Bezduché "krásky" z Novy nesahají paní Magdě ani po kotníky.
17. 02. 2012 | 13:08

resl napsal(a):

Paní V. jak vidno, mají naše státy pořád hodně společného. Vy máte na Hradě už druhé období komunistu, my ruského agenta. Ten váš byl a zůstává primitivem, ten náš je lstivý intrikán.
Bédy si nevšímejte, je to mladý komunista, který nezná historii našeho kocourkova a tak mu mládí dává do pusy nesmysly, na které přijde později. Mějte se hezky.
17. 02. 2012 | 13:16

Béda napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy,

je známo, že ctitel občas přehlídne drobné kosmetické vady na zevnějšku (rsp. charakteru) objektu svých tužeb. Osobně proti herectví paní Vášáryové nic nemám - myslím, že to byla docela slušná herečka. S jejím politikařením a politickým aktivismem, ze kterého čouhá prvoplánovost a předstíraný anebo skutečný naivismus - ovšem problém mám. Herečku Vášáryovou ano (i když nejsem si jist jestli v tomto věku by již neměla problémy s obsazením, potažmo s hraním), političku Vášáryovou ovšem ani omylem.
17. 02. 2012 | 13:17

Holubář napsal(a):

Nu vida, jak je to nenápadný proces, to odcizování.
Já, slovákofil a kdysi spolupracovník rozhlasové Zákruty vůbec nemám ponětí, o čem to paní Vašáryová píše, kdo má být Grassalkovič, čeho si všimla Janka Gavalcovie a kdo to vůbec je.
Zdá se, že na tom začínám být skoro jako moji vnuci. Pro ně už jsou gombík, ťava, rátanie či žinčica jen nic neříkajícími slovy. Já slovům ještě rozumím, ale smysl textu už je mi záhadou.
Je to dobře nebo špatně? Sám nevím. Když ale čtu o "slovenských špecifikách", tak myslím, že spíš dobře. Nebo ne...?
17. 02. 2012 | 13:31

paprika napsal(a):

Resl-líp bych to nenapsal!
17. 02. 2012 | 13:35

ornesto napsal(a):

S textem Holubáře lze v mnohém souhlasit.Leč i přes mytologičnost a neadresnost je patrné,že se jedná o téma liberálnosti justice vůči přečinům.Jinak z textu vyzařuje cosi pravdivého:jak totálně rozháraná je dnešní slovenská společnost,za časů Husáka tak nebývale semknutá a jednotná.A do toho vplouvá pochopitelně sociálná demokracie Ficova s příslibem nadějí.Méně si připouštějí,každý sociáldemokratismus po čase vypadá jako Papandreovský.Ćo naplat:pravice nic neslibuje,nic nedává už léta nikomu jako všude na světě,volme tedy sliby.Aspoň naději.Je trvalou vlastností sociálních demokracií neschopnost pochopit co je skutečným kormidlem vývoje společnosti.U některých z nich je to možná neochota a sebeklamstvo nebo klamstvo.
Naozaj vidno ze situace v současném Rusku,Slovensku,ČR,Řecku-že opravdu chybí politika jako nástroj ovládání vývoje společnosti,krizí,řízení společnosti a ekonomiky.Nuž keby som mal nazvat pravými přívlastky dvě doby Temna-tu 1618-1918 a tu pokračující od roku 1990 v zemích zejména Slovanů,pak určitě bych tu první nazval "Malou dobou Temna" a tu pozdější "Velkou dobou Temna".Metamorfoza socialismu v postkomunismus-to je teda dílo! Výsledky práce jsou od tvůrců díla práce odervány v míře,v jaké to nebylo nikdy v historii.
17. 02. 2012 | 14:01

Grőssling napsal(a):

Vašáry také napsala :

Náš prezident sa zaťal. A je jedno, či je to jeho národný povahový rys, alebo odporúčanie od postkomunistických kamarátov mimoriadne sociálne cítiacich s kriminálnikmi.

Tak to sedí. Kamarádi paní hérečky z SDKÚ-DS jsou namočeni až po uši v kauze Gorila, kde se to 100 milionovými úplatky a rozkazy PENTY co že má tu Miki Dzurinda, tu Mikloš udělat a paní hérečka odvádí pozornost, chce organizovat podpisovou akci.

Nemaj šanci madam, na Slovači má Vaše prohnilá partaj podporu, že sotva proleze do Parlamentu.

Jó ty hérečky, to je třída a když se ještě s**ou do politiky...
17. 02. 2012 | 14:02

Grőssling napsal(a):

kdo má být Grassalkovič, napsal Holubář.

Ale to ona lejdy tak nazývá svého prezidenta, sídlícího v Grassalkovičovom paláci, šlechtickém to sídle s krásnou zahradou směrem k Hlavnej stanici, později pro pamětníky Domě pionýrů a dnes sídle slovenského prezidenta.
17. 02. 2012 | 14:12

Holubář napsal(a):

Grössling:
Díky za vysvětlení. To jste mne jen utvrdil v mém vnitřním údivu, jak to jde rychle. Jahňací štít nebo Bystré sedlo ještě dám, ale s Grassalkovičem už jsem mimo mísu. Fakt asi žádná škoda.
Jak bychom podle slovenského vzoru nazvali toho našeho? Kastelán?
:-)
17. 02. 2012 | 14:16

resl napsal(a):

Grösling
největší zloděj na Slovensku po Mečiarovi je Slota a další komunista Fico. Paní V. nemá důvod odvádět pozornost, je zabezpečená, populární, navíc mám za to, že žije v čr.
Jó a ten výraz "hérečky", jsem slýchával když jsem chodil provokovat komunisty na jejich 1.máje. Tímto "vtipným" označením se ta pologramotná partička vždy odhalí. Vtip je totiž to, co bolševikovi vždycky chybělo.
17. 02. 2012 | 14:19

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Holubář
Toho jsem si také všimnul, aleš napadlo mě, že Grassalkovič bude asi to prezidentské sídlo pojmenované po nějakém dřívějším majiteli -proč ne gróf Grassalkovič.
Janku Gavalcovie neznám a není to podstatné, jen to skloňování mě troch zarazilo, asi Polka, tam ženy své jméno nepřečchylují.
Největší potíž jsem měl s větou:"Všeci sme čítali, ako sa v SNP VInco zatial..."! Nejdříve jsem tu zkratku pochopil jako Slovenské národné povstanie, a chvíli jsem pátral v paměti, o ktešrého Vincka šlo. Pak jsem se dovtípil, že se jedná asi o slovenský parlament. Kdo je Vinco, netuším.

Prosím tímto váženou autorku a vysvětlení.

Až si to přečte nick Honolulu, určitě se tady objeví výzva :"Šašku, pomoct, nevím o co jde." A já svého pen pal from the USA nesmím zklamat.
17. 02. 2012 | 14:19

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

ornesto
Váš nick jsem tu ještě nezaznamenal, vaše poznámka je ovšem brilantní. Palec nahoru!
Resl
Jsme jedné krve, vy i já!
17. 02. 2012 | 14:26

Holubář napsal(a):

Šašek z Jihlavy:
Možná se autorka překlepla a chtěla původně napsat "Ako sa Vinco v SNP sťal...".
Bodejť, v těch kopcích a mrazech za povstání bych chlastal taky. Ale souvislosti mi opět unikají.
:-)
17. 02. 2012 | 14:40

Jenom tak pro zapamatování napsal(a):

Šašku z Jihlavy,
oč Ti jde? Proč se míchaš do problémů Slováků? Už jen ten název vypovídá, že si nejen šašech, ale taky hňub, nemající obdoby. A pro zapamatování, Lívii Klausovou mají Slováci rádi a cení si, že je první dámov v Čechách, ale to Ty, hloupej šašku nikdy nepochopíš.
17. 02. 2012 | 14:41

Luba napsal(a):

No jo.
Gašparovič se asi nechal inspirovat Klausem.

Vaše Výsosti, chcete-li dostát právu, račte jmenovat soudního čekatele Langera soudcem, pravili čeští "soudcokraté".

"A ne, a ne, a ne"! dupnul si náš velkovezír. Toho, Duka dá, nebude, aby ...!

Zdá se, že nestraší pouze na Hradě pražském, ale i v prezidentském Grasalkovičově paláci nad Dunajom.
No bodejť - i súdruh Gašparovič patří mezi velké privatizátory.
Oba jsou to hoši od ponorné (vytunelované) rieky.

Jak napsal pan Vagovič:

"... bol to aj Ivan Gašparovič, kto spolu s Vladimírom Mečiarom umožnil brutálne rozkradnutie štátneho majetku v polovici 90. rokov. V tom čase bol predsedom parlamentu a funkcionárom HZDS, takže sa nemôže tváriť, že s divokou privatizáciou nemá nič spoločné.

Práve “poctiví podnikatelia – mečiarovci” nastavili korupčný systém Gorila, ktorý pravica postupne zdokonalila. Na rozdiel od Mečiara už nekradla priamo, ale cez zinscenované tendre, ktoré mali budiť dojem férovej súťaže ...

Gašparovič sa snažil spochybniť ... Čentéšovu odbornosť (pozn.: Čentéš = nejmenovaný generální prokurátor), keď povedal:
“Ústavný súd nemôže prezidenta zaviazať tak, ako dal pán Čentéš do svojej sťažnosti, aby mi určil dátum, termín (dokedy má vymenovať generálneho prokurátora – pozn. red) a ešte aj náhradu škody zaňho. To právnik nemôže napísať takéto niečo, to je ďalšie spochybnenie z mojej strany vo vzťahu k pánu Čentéšovi, že ani neovláda normálny proces.”

Toto hovorí človek, ktorého odvolal v roku 1992 prezident Václav Havel z funkcie generálneho prokurátora – pre nečinnosť a absolútnu neschopnosť. Navyše právnik, ktorý sa v roku 1996 podieľal na tom, že František Gaulieder bol protiprávne zbavený poslaneckého mandátu.

Ivan Gašparovič sa po prvom proteste Gorila posťažoval, že demonštranti, ktorí hádzali na prezidentský palác banány, si zmýlili adresu.

Nezmýlili, naopak: ak má byť ich protest zmysluplný, tak by mali pred jeho sídlom protestovať dovtedy, kým nevymenuje Jozefa Čentéša za generálneho prokurátora.

Ďalšiu príležitosť budú mať už tento piatok, pričom zmena na čele prokuratúry by mala byť ich hlavnou požiadavkou. Inak tu budú naďalej vládnuť gorily, ktorým ľudia ako Gašparovič celý život tak verne slúžia."

Zdroj:
http://www.tyzden.sk/nazivo-doma/gorila-gasparovic.html
17. 02. 2012 | 14:46

Grőssling napsal(a):

resl napsal(a):

Grösling
největší zloděj na Slovensku po Mečiarovi je Slota a další komunista Fico,

no napište resl podle čeho tak soudíte. Dovoluji si zde napsat odkaz na blogový článek, kde současnou slovenskou realitu popisuji ZDE :

http://www.vlkovo.bloguje.cz/919367-groessling-podotyka.php

Bylo by z Vaší strany také něco takového, nebo jste pouhý žvatlal a věčný bojovník s komunisty ?

Já si na paní Vašáry samozřejmě pamatuji z roku 1967, kdy hrála ML a potom i v různých hraách a filmech během normalizace. Měla se vždy dobře a je zabezpečená stejně jako její manžel. Až na jednu věc a tou je chorobná stižádost exhibovat tu na jevišti, tu před kamerou, tu v politice. Až na tu politiku to občas i šlo.

Jenže teď hrozí, že si už v politice ani neštrgne, ji PENTA na podloudná jednání nezvala ( to ji určitě také žere ), ale nepochybně o všem také věděla. V Blavě se zejména ničemnosti neutají.

A Fico, tak proč jej jeho nepřátelé nezavřeli, když to má být takový arcilotr podle Vás ?

Nebudete Vy také takové nezkušené štěně, které žvatlá o kdečem, aniž ví a zná ?
17. 02. 2012 | 14:48

resl napsal(a):

šašek z J.
ten pamatovák co píše vejš, to vypadá na bejvalýho vojáka z povolání. tendle typ negramota se dobře čte. jako kdyby tady veřejně prohlásil : "já jsem ale vůl."
17. 02. 2012 | 14:56

Holubář napsal(a):

resl:
Ba ne, ten pamatovák je spíš zastydlý puberťák, který nemůže na Magdu Vašáryovou zapomenout, neb byla příčinou jeho prvních polucí. Ještě teď se mu třese ruka při pomyšlení na ni, proto ty chyby v interpunkci.
17. 02. 2012 | 15:02

Béda napsal(a):

resl,

jediný, který to tady zatím prohlásil, jste s prominutím vy, pane resle. :))
17. 02. 2012 | 15:07

Luba napsal(a):

Paní Vášáryová,
napsala jste to moc hezky a vtipně :)

Škoda, že zdejší přitroublíci nedokáží docenit zvukomalebnou zemitost slovenských nářečí.

"A na Kráľovej Holi, stojí strom zelený ... !"

A také se pranic nevyznají ve slovenských reáliích, ti kmotřenečci pana Mrázka.

No jo. Není náhodou, že proti vládnoucímu póvlu demonstrují jen Slováci. Měli jsme Slovenské národní povstání a Pražské povstání, nikoli České národní povstání ...

Nebýt "pragocentristů", nemáme ani tu svoboděnku svobodu :)
17. 02. 2012 | 15:10

Béda napsal(a):

Luba,

O tom, co si myslí veřejnost o paní MV - političce, se dočtete na stránkách sesterské Aktuálne.sk.. Protože diskuse není cenzurovaná, doporučuji si před četbou vzít brnění.

PS: řekl bych, že jako politička rozhodně není na Slovensku pro většinu populace podle tohoto vzorku předmětem obdivu.
17. 02. 2012 | 15:16

resl napsal(a):

Grössling,
jsem jen takovej žvatlal, kterej píše jen co viděl, nebo zažil. A že herci, herečky se předvádějí ? Proto hrajou, proto to studují, baví je to a patří to k sobě. Hradní intrikán herec není a předvádí se kde může. Pamatujte si, že typ lidí jako jsem já se nikdy neshodne s komunistou vašeho ražení. Ale to vám nebrání v diskuzi. To víte, před lety byste nemohl napsat ani to málo. Jó pane /s./, internet je pro totalitní státy velmi nebezpečnej a řek bych, že se ho soudruzi začli bát už tenkrát.
17. 02. 2012 | 15:18

Luba napsal(a):

Grösslingu,
jestli tu někdo působí chorobně, jste to Vy.
Závistný rudý slinto.

Cožpak vy bolševici nevíte, jak se chovat k dámě?
Pokud vím, paní Vášáryová vedle Vás na traktoru neseděla.
17. 02. 2012 | 15:20

resl napsal(a):

Béda
nic proti vám, sice s vámi nesouhlasím, ale píšete hezky, slušně, jen si myslím, že o paní V. nemáte potřebné informace, nebo jste ovlivněn několika soudruhy z okolí
17. 02. 2012 | 15:21

aga napsal(a):

Mně se nejvíc líbí muromec a jeho koťuha. Zblízka musí být ten ušlechtilý nátěr na paní Magdě ještě průhlednější.
17. 02. 2012 | 15:22

Luba napsal(a):

Bédo,
blbci a sprosťáci jsou plemenem internacionálním.
17. 02. 2012 | 15:23

aga napsal(a):

Luba

Hysterické stárnoucí herečky taky.
17. 02. 2012 | 15:27

Luba napsal(a):

ago,
o jaké "hysterické stárnoucí herečce" to plkáte?

Paní Vášáryová je magistrou sociologie a bez problémů se domluví v šesti jazycích. Je to moudrá a charakterní žena, nikoli hysterická herečka.

Hysterická herečka = blbý stereotyp pro blbé

Dobrý herec/herečka bývá zároveň dobrým psychologem (jinak není možné postavu dobře zahrát). Což se hodí v diplomacii i v politice - usnadňuje to komunikaci a pochopení pro potřeby i předsudky druhých.
17. 02. 2012 | 15:53

aga napsal(a):

Luba

Můžete mít jistě nezvladatelnou slabost pro její vadnoucí půvaby, já mám ale jiné informace o jejím vzdělání, charakteru a organizačních schopnostech. Ten binec na vídeňském velvyslanectví po ní horko těžko dávali dohromady. Ostatně, jak už tu bylo řečeno, ohlasy Slováků pod jejími blogy muví za vše.
17. 02. 2012 | 15:56

aga napsal(a):

PS

Většina herců (a jejich životopisy o tom dávají výmluvné svědectví) zahrají tak dobře každý charakter hlavně proto, že nemají žádný vlastní.
17. 02. 2012 | 15:58

resl napsal(a):

takt a vtip vždycky komunistům chyběl. pak se divěj, že maj problém s okolím. tady sebedůvěru nehledejte, je to tu anonymní.
17. 02. 2012 | 15:59

Luba napsal(a):

ago,
doložte svá tvrzení.

A jaké vadnoucí půvaby máte na mysli, voni enteligente?

Muže v politice též posuzujete podle délky penisu/čísla bot a šířky ramen? Nebo podle velikosti pivního mozolu?
17. 02. 2012 | 16:01

Luba napsal(a):

ago,
tak "většina herců ..."

Zkuste si někdy přečíst něco jiného, než "společenské magazíny"/bulvární hnůj a paměti té Goebbelsovy nány.
17. 02. 2012 | 16:08

aga napsal(a):

Luba

Muže i ženy v politice posuzuji podle jejich výkonu. A pokud vím, mimo to hostinské vystoupení ve Vídni paní Magdu už nikdo neangažoval. Ani pravda a láska nezvítězila nad vůlí voličů.
17. 02. 2012 | 16:13

Béda napsal(a):

Luba,

přeji SDKÚ vypadnutí z parlamentu a paní MV z politiky.

Možná se tak opět dočkáme jejího slavného návratu na prkna, "která znamenají svět". Sice už nebude hrát mladé princezny, Julie, teenagerky, ale zajisté opět rozžáří svým talentem scénu.
17. 02. 2012 | 16:22

Luba napsal(a):

ago,
ano. Předpokládal jsem, že jsou Vaše znalosti o práci paní Vášáryové mizivé.

Poučte se:

Vzdelanie:

1966 – 1971 Filozofická fakulta Univerzity Komenského

Zamestnanie:
1970 – 1989 Herečka, Divadlo na Korze, Nová Scéna, SND
1990 – 1993 veľvyslankyňa Československej feder. Republiky v Rakúsku
1993 – 2000 zakladateľka a riaditeľka Slov. spoločnosti pre zahraničnú politiku v Bratislave
2000 – 2005 veľvyslankyňa SR v Poľsku
2005 - 2006 štátna tajomníčka MZV SR
2006 - poslankyňa NR SR, členka výboru NR SR pre európske záležitosti, podpredsedníčka výboru pre kultúru a médiá

Politická činnosť:
od 4/2004 členka SDKÚ-DS

Cudzie jazyky:
nemecký, anglický, ruský, poľský, srbský, chorvátsky, francúzsky

http://sdku-ds.sk/volby/kandidati/view/magdalena-vasaryova
17. 02. 2012 | 16:37

Luba napsal(a):

Bédo,
já si naopak přeji, aby se paní Vášáryová stala kandidátkou na prezidentku České republiky.
17. 02. 2012 | 16:41

Béda napsal(a):

Luba,

jako slovenská občanka? Za SDKÚ?

PS. k odkazu: Dokončovala studia filosofie za normalizace. Kdoví jestli skládala taky zkoušku z Marxismu Leninismu? A hrála v ND a v TV v postnormalizačním období. Zajímavé, že u někoho to vadí, u jiného ne? Není liž pravda? Snad nebyla disidentkou?
17. 02. 2012 | 16:51

Luba napsal(a):

Bédo,
jako občanka nástupnického státu bývalého Československa.

P.S.: Poslechněte si tento rozhovor:
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2380775

Pak Vám to bude jasné.
17. 02. 2012 | 17:06

aga napsal(a):

Luba

Ze všech funkcí, které jste popsal, byla zvolena pouze do jedné, od té doby jí voliči už šanci nedali. Ostatní zmiňované funkce jsou přidělovány tak, jak to známe třeba z Kořistkovy aféry - rozdávají je různí Dalíci bůhví za co.

Dá to ale fušku, dosadit na český Hrad nečecha, že? Ale halt se někdo zaťal, a zkouší to a zkouší..
17. 02. 2012 | 17:07

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Luba, Resl
Dobře se držíte, máte podle mne navrch vy, nikoliv Beda a aga.
Nevím přesně, čím se provinil Ivan Mikloš, premiérka Radičová nebo Mikuláš Dzurinda, pokud se to vyšetří a oni budou shledáni vinni, padni komu padni. Proti Mečiarovi, Gašparovičovi, Slotovi a jejich nohsledům jsou ovšem úplně jiná kategorie politiků. Fico se mi jeví jako velmi chytrý politik, má i charisma a využil pád Mečiara, aby ho do jisté míry nahradil. Co má za lubem se teprve ukáže, ale moc bych mu nevěřil, jako všem bývalým bolševikům.
Pořád tvrdím jedno: Dovedu pochopit lidi,co komunistům skočili na špek po válce, kdo se k nim dal v době normalizace je buďto mdlého rozumu nebo vypočítavý hajzl. Pokud to tito lidé uznají a kají se, jsem připraven jim odpustit. Pokud jsou zaťatí jako pan Grösling, lámu nad nimi hůl a nebavím se nikdy více.
17. 02. 2012 | 17:10

Ornesto napsal(a):

to Béda: To má být vtip? Celá filosofie byla tehdy marxismus,jiná nebyla
Viz co píšete:
PS. k odkazu: Dokončovala studia filosofie za normalizace. Kdoví jestli skládala taky zkoušku z Marxismu Leninismu?

to Šašek z Jihlavy:píšete,že :
Pořád tvrdím jedno: Dovedu pochopit lidi,co komunistům skočili na špek po válce, kdo se k nim dal v době normalizace je buďto mdlého rozumu nebo vypočítavý hajzl. Pokud to tito lidé uznají a kají se, jsem připraven jim odpustit. Pokud jsou zaťatí jako pan Grösling, lámu nad nimi hůl a nebavím se nikdy více.

Konfrontujete si také své názory s postupným hroucením se toho procesu po roce 1990? A ČR navíc-rozpadl se nám RVHP,kde jsme byli více než úspěšní, a nyní už se dostáváme do peripetií s EU.I když ne sami.Ani peripetie v EU se netýkají jen nás.A ruku na srdce-byla někdy někým odloučená,malá,zapomenutá a izolovaná Albánie někým vůbec zmiňována jak se tam žije? Vím pouze,že byla obsazena kdysi Mussolinim.
Sloučí nás se světem demonstrace jaké nyní probíhají v Rusku,Řecku,Slovensku?
17. 02. 2012 | 17:21

Béda napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy,

neházejte flintu do žita. Třeba ve své příští agitce objasní paní Magda svým osobitým vypravěčským stylem kauzu Gorila.

Je zajímavé, že se jí ve svých vstupech nedotkla. Přitom je v současné době na Slovensku kauza č.1.
17. 02. 2012 | 17:23

Luba napsal(a):

Kdo ví, jak se revoluční a normalizační komouši stavěli k sociologii, tomu je jasné, proč paní Vášáryová nenašla po škole pro sebe lepší uplatnění, než na divadelních prknech.

Pár vět na dokreslení:

"... po únorovém převratu 1948 neměla sociologie jako „buržoazní pavěda“ velké šance obstát vůči marxistické kritice. V roce 1950 byla zakázána a katedry sociologie na vysokých školách zrušeny. V padesátých letech sociologii nahradily katedry dialektického a historického materialismu. ...

Za první znamení blížící se institucionální obnovy sociologie se dá považovat až vydání knihy Současná empirická sociologie autorů Jaroslava Klofáče a Vojtěcha Tlustého v roce 1959. Společenské podmínky dospěly do bodu, který nejen umožňoval ale i vyžadoval návrat sociologie, zejména pak empirické sociologie, která by přinesla chybějící informace o stavu společnosti. Šedesátá léta a hlavně jejich druhá polovina jsou proto dobou rychlého, až překotného znovuustavování sociologie. Od roku 1963 můžeme sledovat rychlý nárůst institucí, které se věnovaly sociologii na různých úrovních. ...

V roce 1969 začalo docházet k výměnám na nejvyšších politických postech i ve směřování země, což se odrazilo i v oblasti sociálních věd. Samostatný Sociologický ústav přestal existovat k 28. 2. 1970. Kromě institucionální reorganizace, v rámci které byl vytvořen Ústav pro filosofii a sociologii ČSAV pod vedením Radovana Rychty, došlo i na personální výměny a propouštění.

Obdobně došlo k výrazným personálním změnám také v rámci dalších sociologických institucí, plány na rozšiřování stávajících a vznik nových institucí byly zastaveny. Řada sociologů aktivně činných v šedesátých letech mohla jen komplikovaně pokračovat v kontinuální vědecké práci. Došlo k další vlně emigrací a pomalu se začala ustavovat disidentská – alternativní sociologie. „Zlaté období“ české sociologie tak velmi rychle skončilo a nastala pomalá a vůči sociologii silně nepřátelská normalizace sedmdesátých let. ...

Ačkoliv sociologie nepřestala v sedmdesátých a osmdesátých letech oficiálně existovat, jsou tato léta poznamenána silným omezováním kontaktů se západními vědci a pronásledováním řady schopných českých sociologů. K plné obnově oboru došlo až po roce 1989.

Zdroj:
http://www.socioweb.cz/index.php?disp=teorie&shw=470&lst=103
17. 02. 2012 | 17:25

dalimír napsal(a):

Bédo dobré!!! Dl.
17. 02. 2012 | 17:30

aga napsal(a):

Luba

No, své morální kvality prokázali posametoví sociologové například krásným projektem, na který získali licenci TV NOVA, která tolik přispěla ke kultivaci národa a i jinak se nám vyplatila. Jak jistě víte, CET 21 byl projektem protekčních sociologů v čele s Gálem. A paní Magda je ze stejného duchovního hnízda.
17. 02. 2012 | 17:40

Luba napsal(a):

Bédo,
Vaše péče o slovenskou Gorilu je jistě dojemná. Ale zkuste se nejprve podívat do zrcadla - schválně, co na Vás jukne.

http://www.stv.sk/online/archiv/vecer-pod-lampou
17. 02. 2012 | 17:46

Luba napsal(a):

ago,
já Vám dám, "duchovní hnízdo"! :)

Proč máte pořád potřebu lidi kádrovat a škatulkovat?

Fedor Gál není Magda Vášáryová.

F. Gál o CET 21:
"...
Otázka: Měl jste na řečeném vývoji Novy od projektu k realitě nějaký podíl nebo vliv?
F.G.: Byl jsem jedním z majitelů privátní firmy, která provozovala TV Nova. Neměl jsem žádné exekutivní funkce. V mé pravomoci bylo skákat do výše svého vlastnického podílu. Ten byl 2%. Tak jsem skákal do výše 2%. Takové CME skákalo do výše 66%. Ti, co podnikají, a ti, co vědí, jak fungují privátní firmy, mi rozumějí."

http://archive.ceskamedia.cz/article.html?id=164005_hp_M&qqqq=vladim%C3%ADr
17. 02. 2012 | 17:55

Grőssling napsal(a):

A je to tak, resl je štěně. Napsal třeba, že soudruzi se báli internetu už tenkrát.

Resl, podívaj se alespoň do Wikipedie, když už gruntovnější literatura je jim vzdálená. Internet u nás spustili poprvé v roce 1992 na ČVUT připojením vytáčenou linkou na univerzitu v Linci. Nedávno o tom soudruzi Neff a další vzpomínali na ČT24.
A žádný z oněch soudruhů netvrdil, že by předpokládal co se z něj stane později.

Resl, umít loužičku a napsat 10 x Nebudu blbě žvanit, Nebudu blbě žvanit, Nebudu blbě.......

Resl taky napsal :

resl napsal(a):

Grössling,
jsem jen takovej žvatlal, kterej píše jen co viděl, nebo zažil. A že herci, herečky se předvádějí ? Proto hrajou, proto to studují, baví je to a patří to k sobě. Hradní intrikán herec není a předvádí se kde může. Pamatujte si, že typ lidí jako jsem já se nikdy neshodne s komunistou vašeho ražení. Ale to vám nebrání v diskuzi. To víte, před lety byste nemohl napsat ani to málo. Jó pane /s./, internet je pro totalitní státy velmi nebezpečnej a řek bych, že se ho soudruzi začli bát už tenkrát.

17. 02. 2012 | 15:18

Ano, každý herec je více, nebo méně exhiba, to je OK. Horší je to, když je neukojitelným exhibou politik/politička.
Paní Vašáry je přesně ten typ .
Ještě do 10. března, potom po volbách skončí i jako poslanec, státní služba nebude přicházet v úvahu a v Blavě ji onačejší pravicoví šíbři řekli, že když chce být primátorkou tak fantazíruje.

Tak co jí zbývá pro ukojení jejího politického exhibicionismu ? Pomlouvat, vymýšlet si, dělat, že ona k té zberbě, co jí úkolovala PENTA nepatřila, ona né, ona je dáma, vždyť zná 6 jazyků.

BU, ha, ha.

Jo resl, s lidmi jako oni je to těžké, mají před očima rudo a tak se těžko dobudou nepokřiveného vidění světa. Navíc, většinou ani nejsou ochotni na sobě pracovat.
17. 02. 2012 | 18:02

aga napsal(a):

Luba

Jen jsem trochu uvedl na pravou míru ty vaše ody na sociologii příkladem konkrétního činu sociologů. A ujišťuju vás, že o vzniku TV NOVA a o míře vlivu a odpovědnosti jednotlivých hráčů toho vím dost, a z první ruky. Ta partička předložila krásný projekt (jistě jim jejich sociologické vzdělání pomohlo vypracovat ho tak, aby získal podporu mas), o kterém předem věděla, že nebude ani náhodou zrealizován. Vovku Ž. přibrali do party dobrovolně, a ten je nenechal od počátku v žádných pochybnostech. Všechny další řeči o dvouprocentní zodpovědnosti jsou pustý blábol.
17. 02. 2012 | 18:04

alpaka napsal(a):

šašek,luba,resl
Vaše komické obhajování slavné hérečky je k smíchu. Slovenská tzv. pravice a její vládnoucí koalice se dostala do situace, kdy už ani idiot neskáče na finty, že za všechno mohou zlí komunisté atd. Klentelistický a mafiánský kapitalismus dostává na Slovensku první facky. Lidé jsou opět na ulicích !
17. 02. 2012 | 18:10

Luba napsal(a):

Nevím, co Vy víte nebo nevíte.

Já třeba vím, že např. Jiří Grygar se o "předlistopadovém"
dr. Železném vyjadřoval v superlativech.
Jako o mimořádně schopném a nápaditém člověku, který dokázal realizovat výborné populárně-naučné relace. Třeba Okna vesmíru dokořán.

A tak to zakladatelé TV NOVA zřejmě se svým projektem vzdělávací komerční televize mohli myslet docela vážně.
A také mohli ředitele Železného považovat za garanta kvality.

Z Železného se ale časem stal feťák moci a egomaniak. Škoda.

http://www.astro.cz/~grygar/okna.htm
17. 02. 2012 | 18:17

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

alpaka
Já přeci neobhajuji pravici, tam stejně jako u nás jde o střet chamtivců a mocichtivých elit s tzv. normálními lidmi, kteří chtějí slušně žít. Ideologie je jen zástěrka a dnes si to stále více lidí uvědomuje. Jen jsem vyjádřil sympatii ke statečné a vzdělané dámě, která chce pro svoji zemi a její občany to nejlepší. Jistě si dobře uvědomuje do čeho jde, takových pokusů už bylo a v důsledku nepochopení a zlomyslných intrik to často špatně dopadlo podle okřídleného rčení, že dobrý skutek musí být po zásluze potrstán. Také je velmi populární, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysli. A ještě: co nás nezabije, to nás posílí. Naše národy mají opravdu hodně společného!
17. 02. 2012 | 18:23

aga napsal(a):

Luba

Železný vstoupil do projektu z jediného důvodu, aby NOVA byla tím, čím je - to byl jeho mandát, a proto se stal ředitelem právě on, který do hry přibral CME. Jak dopadlo toto spojenectví víme taky. Nova stála poplatníka 10 miliard, ale co horšího, připravila půdu pro vše, co se tady děje, a rozhodující měrou se podílela na vymytí mozků a debilizaci národa. Zcela záměrně, zcela cíleně. A nedivil bych se, kdybyste to věděl, a jen tu předstíral "dobrou víru" - jak je pro pravdoláskařskou partu typické.
17. 02. 2012 | 18:34

Béda napsal(a):

Šašek z Jiíhlavy,

Odkud víte, že paní MV "chce pro svoji zemi a její občany to nejlepší?" To přece tvrdí vždycky všichni prospěcháři a kariéristé a výsledkem je pak naprosté zklamání.

PS: osobně jsem od p. političky ještě nikdy nic fundovaného jako od političky nečetl. Jenom samé emocionálně podbarvené umělecky podané naivní kritiky oponentů. Žádné vize, žádné střízlivé analýzy, nic co by mělo větší informační hodnotu.

Pro mně osobně je jako politička pouze naivní anebo naivitu předstírající diletantka využívající pro své zviditelnění osobní popularity a uměleckých prostředků.
17. 02. 2012 | 18:35

Filmový divák napsal(a):

Jó Vašárijová, kus ženské. Slovanská nymfa. "Postřižiny".
Do politiky se však neměla plést. An sich vystačí i tak.

BTW Bohužel slovenštinu (zvláště psanou) už mladší generace přestávají vnímat a tím ztrácí i obsah. Už je to jako psát polsky a čekat absolutní vnímání včetně fines. Sorry.
17. 02. 2012 | 18:46

Luba napsal(a):

ago,
vidím, že jste si též oblíbil dichotomii pravdoláskaři/lžinenávistníci.

Ale ... koneckonců ... proč ne?

Je to zřejmě trefnější dělení, než "tradiční" pravo/levé.

P.S.: Máte pravdu, že zdebilizovaní za vším vidí nějaké to spiknutí. Třeba cílené vymývání mozků za nějakým účelem, namísto prostého uspokojování /údajné/ poptávky po virtuální krvi a sexu. Jak praví "koláče".
17. 02. 2012 | 18:51

aga napsal(a):

Luba

Proč nespojit příjemné s užitečným, že. K čemu jinému podle vás uspokojování poptávky po virtuální krvi a sexu než k tomu, aby se plebs zabavil a elity měly klid na své odklánění, zhasínání před právníky, rozprodávání země do ciziny, lobování pro mírový radar, zdražování, reformy, atd.? Říkám vám, byl jsem u toho, v případě Novy vím přesně, jak to bylo, a nějakými naučenými frázemi o spiknutí mou zkušenost nevymažete.
17. 02. 2012 | 19:42

ghándí napsal(a):

já si myslim, že trojkolku fico - mečjár - slopta už nic nepřekoná. nejhorší z té trojky psychopatů je bezkrký socan fico, svědek rokovo svatby. to už hovoří samo za sebe. když byl haider v rakouské vládě, EU dostala hysterický záchvat. honza slopta ale nevadí. to je velice zajímavé.
17. 02. 2012 | 19:43

Béda napsal(a):

ghándí,

opět pověstný "úkrok stranou"?

PS: nechci se vás dotknout, ale lepší být bezkrký než bez mozku.
17. 02. 2012 | 20:17

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Ornesto
Nějak jsem vašemu příspěvku v 17.21 neporozuměl.
Co se týče informací o životě v Albánii od jejího odklonu od sověstkého bloku a zahájení spolupráce s Čínou, mnohé se posluchači dozvěděli z vysílání tzv. nepřátelských vysílaček. Myslím, že jsem byl nvzdory zuřivému rušení dost v obraze. Na rušičky jsem měl takovou vychytávku. Na dvou přijímačích jsem chytal Londýn i Svobodnou Evropu na dvou různých frekvencích a zároveň jsem si to nahrával na magnetofon. Tak jsem získal poměrně slušný příjem(někdy taky ne). Díky jazykovým lekcím z české redakce BBC a později i z World Service bylo možné studovat britskou angličtinu, za což jsem dodnes vděčen. Mám mnoho kotoučů plných vynikajících jazykových lekcí, které už jsou bohužel minulostí z důvodů finančních. Ale i tak díky za pětiminutovky, které běží každý den na Radiu česko. Myslím, že si je vláda jejího veličenstva dobře vědoma sympatií, které k V.B. tradičnš chovají země Vyzsegrádské čtyřky.
17. 02. 2012 | 20:18

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Beda
Ptáte se jak to vím? Inu instinkt, chlapče, nikdy mě nezklamal. My z umělecké branže máme ještě další(možná sedmý) smysl, ale to bych vám těžko vysvětlil. Např. jIŘÍ SUCHÝ JE PRO MNE DŮVĚRYHODNÁ OSOBNOST.
17. 02. 2012 | 20:24

aga napsal(a):

Šašek

Pardon, ale mi je do vašeho instinktu houbeles. Ten si uplatňujte tam, kde můžete být zklamán či nezklamán výhradně vy sám. Bohužel, na některé "umělecké instinkty" doplácíme i my, co máme instinkty zcela odlišné. Viz Havel nebo notoričtí umělečtí signatáři. Magor Jirous horující pro radar - taky dobrý příklad neomylného instinktu.
17. 02. 2012 | 20:31

aga napsal(a):

PS
Při podpisu anticharty to neomylným uměleckým instinktem v sále až přetékalo.
17. 02. 2012 | 20:41

Ornesto napsal(a):

to Šašek z Jihlavy:
já jsem přemýšlel nejdříve "geopoliticky" o těch demonstracích Rusko-Slovensko-Řecko v téže době.Prodloužil jsem tuto "jižní řetězovku" až do Srbska:začalo se mi to jevit na společný znak-pravoslaví (řecká církev je téměř pravoslavná,na Slovensku žije hodně pravoslavných-ale více na východě, v Blavě spíše Němci,Rakušané a protestanti,v Rusku pravoslavný Jelcin rozstřílel parlament děly).A Srbové mají důvody být trvale rozhořčeni a mezinárodní okolí důvod je litovat,protože okolí Španělsko,Řecko -dnešní chudí -je zájmově-historicky protimuslimské,jenže Španělé se sami dokázali osvobodit brzy,Řekové a mnozí Jugoslávci pozdě a s pomocí ze všech stran.Albánii hrdé na svůj původ jako Řím-Illyrů se přítomnost protipravoslavného Mussoliniho asi tolik nedotkla kdysi,ty tato nálada rozjitření tuším neprovází.A je tam všude na jihu i antifašismus a jsou to nepřímo sympatie pro Bobošíkovou proti jakémukoliv Havlistovi a mužům s příponou -er na konci jména jako Hitler.Při české presidentské volbě.
Jenže náboženský cit je pouze podkoří psychologie mas,v principu je neorganizuje.Rozohnit ano-viz 1.ruská revoluce 1905.Takže pak jsem zkoumal
zda to není (pravoslaví+odbory+sociální demokracie).Ale sociální demokracie to jistě není u Řecka,tam to je proti ní.A pak nejsem schopen rozhodnout zda platí (pravoslaví+odbory+sociální demokracie)=anti-Mussolini nebo Mussolini.Pro mne je otázkou zda (V.Havel+M.Zeman+V.Klaus)dohromady = Mussolini ?
Klaus je v neutrálu:Navštívil hrob Jelcina a současně podporuje katolíky,ne tedy atentátníky na Heydricha-pravoslavné kněze.Ti tuto dobu považují za hrůzu a píší o tom .
17. 02. 2012 | 21:08

Divobyj napsal(a):

Autorka

Už to zde bylo napsáno.Svým lkaním nad smrtí V.H.jste u mne dosti klesla.Již Vám nemohu věřit.Gašparovič asi ví,co dělá.
Lidé Vám radí dobře.Nechte politiky,které nerozumíte a dělejte raději to,co umíte.
17. 02. 2012 | 22:58

Al Jouda napsal(a):

Souhlasím s šaškem z Jihlavy, že naše národy mají opravdu mnoho společného. Náš prezident se také "zaťal" s tím podpisem Lisabonské smlouvy!
17. 02. 2012 | 23:33

favorit napsal(a):

Prezident dobře ví, proč "se zaťal". A má pravdu. Ať si nenechá kecat rádoby různýma "umělci" do věcí, kterým nerozumějí. A o jejich umělecké úrovni raději pomlčet.
18. 02. 2012 | 06:45

Ornesto napsal(a):

Historické děje skoro vždy i po mnoha letech -v tradicích politiky-znovu vzlínají v pórech lidské hmoty,byvše třeba už i desítky a stovky let zapomenuty.
Běžný Ćech nemá ani tuchy o složitosti politického vývoje Jugoslavie od roku 1918.Jsou v tom desítky a desítky dějů,které znamenaly nacionalismus,fašismus,antifašismus.Kdo např. ví o kontaktech osobních chorvatských četníků Drago Michajloviče (po válce poraveného) s Mussolinim.Jejich naopak pozdější pomoc britským parašutistům atd.
Složitost poměrů v zemích jako je Řecko,Španělsko,Itálie,Jugoslavie je z hlediska našich schémat,jakými se díváme na 2.sv.válku-mnohonásobně větší.Dá se říci,že jejich dějiny neznáme a nechápeme.Nechápeme mnohé z osobnosti a osudu i politického vývoje a kréda Mussoliniho.Proč opozici proti němu vedl jím jmenovaný konzul v jím dobyté Etiopii za podpory později svrženého italského krále.Zda byl Mussolini podobně říškému vedoucímu kontrarozvědky -řeckého původu-admirálu Canarisovi též účasten nějak přípravy atentátu na Heydricha-komety,jež během dvou -tří let udělala tehdy ze ztroskotance obrovskou kariéru.My nevíme vskutku a nikdo neví,čí rukou a koho úmyslem zhynul Mussolini nacházející se mezi německým doprovodem,partyzány všech ideologií a Američany u švýcarské hranice.My nevíme z jakých muslimů,z které země vytvořil fašistický generál Franco tehdy svou armádu proti španělské socialistické vládě,jím svržené.Pravděpodobně u těchto jmenovaných zemí známe 1/10 jejich dějin-jakýsi vrcholek ledovce.Jisto je,že dnešní Řecko je v potenciálně možném i napětí v trojůhelníků muslimů tureckých,severoafrických a vnitrojugoslávských,které všechny mají podporu NATO.Kypr je komunistický. Vezměme v úvahu,že fašističtí plukovníci,kteří seděli nebo sedí s doživotím v Řecku,jsou všichni vesměs nejchudšího,proletářského původu.Vezměme do úvahy jak se v období nárustu fašismu před 2.sv.válkou točila sociální demokracie mnoha zemí Evropy jako korouhvička,nemaje jasný protifašistický smysl tehdy -až přes pejorativní označení sociálfašismus se stala obětí fašistických persekucí mezi jinými druhy obětí z řad všech hnutí.
18. 02. 2012 | 09:05

Ornesto napsal(a):

oprava na "po válce popraveného"
18. 02. 2012 | 09:09

Holubář napsal(a):

Tedy číst zde diskusi je zážitek...
Nechápu, kde se v Bédovi bere taková zášť vůči M. Vašáryové ani proč Luba, jindy celkem střízlivý, ji obhajuje jako Panenku Marii. Zdá se, že na ně oba musela velmi silně zapůsobit, byť s opačnými znaménky.
Já jsem s autorkou textu přišel osobně do styku jen jedinkrát (jakýsi sponzorink pro někoho chtěla) a byla nafoukaná až hrůza. Ale na tom asi nelze stavět popis její osobnosti.

aga:
I jám jsem se jeden čas motal kolem TV NOVA a musím vám dát za pravdu. Vovka šel zcela jasně za svým cílem a nějaký původní projekt byl pro něj jen zástěrkou. Ostatní "účastníci zájezdu" - Gál a spol., takový úmysl (možná) asi původně neměli, ale prachy je později přesvědčily. To si myslím já na základě své zkušenosti.

Al Jouda:
A dobře prezident udělal, jak se stává postupně zřejmým. Škoda, že nevydržel.
18. 02. 2012 | 09:29

Holubář napsal(a):

Ornesto:
Obávám se, že větší část Čechů nezná ani vlastní dějiny a dějinné souvislosti. Od dějin vskutku dávných (husitství např.je v hlavách většiny zamořeno Jiráskem) až po ty celkem čerstvé (třeba vztahy ČSSR k rozvojovm zemím atd.) Chtít po lidech, aby znali třeba jen dějiny nejbližších sousedů je příliš vysoko nastavená laťka, obávám se. Co vědí třeba o polských dějinách? Prdlajs, myslím. A třeba zrovna úpadek polského státu v 17./18. století vlivem (také) jejich přemrštěných občanských (šlechtických) svobod a téměř nulových povinností (niepozwalam!, pokud si dobře pamatuji) by pro nás i celou Evropu mohl být poučný.
Tak asi, myslím.
18. 02. 2012 | 09:40

Ornesto napsal(a):

to Holubář:

já patřím také mezi ty,kdož znají málo polské dějiny-prdlajs vím o prvním,druhém a třetím velkém dělení Polska-ač na to navazují svým smyslem a kontinuitou později ty události po roce 1918 mezi Německem,Polskem,SSSR,Litvou,Lotyšskem,Estonskem,Ukrajinou.
Rzecz Pospolita.
Co Vám pane Holubář říká Halič?
18. 02. 2012 | 09:51

Holubář napsal(a):

Ornesto:
Vím tak nějak kde ji hledat na mapě... :-)
Tak použijme ve společném součtu to slovo do třetice - celkem prdlajs.
Že se tam, asi vždy střetával polský a ukrajinský živel, myslím. A nenávist až za hrob. Židé už tam asi po Adolfovi moc nezbyli. Neříkalo se jí kdysi v historii "Červená Rus"?
Jak vidíte, tápu....
18. 02. 2012 | 09:56

resl napsal(a):

Grössling 17.2. 18:02
ne soudruhu, nepochopil jste nic. že i-net nebyl ví i šestileté dítě, ovšem bolševičtí zpravodajové už měli zjištěno, že se chystá. ne u nás v knedlíkově. ale tušili co to může v totalitních státech udělat. nechte si po sobě ty vaše pitomosti přečíst dobrým kamarádem a pak ho vyzvete, aby se vyjádřil. sám nikdy nepřijdete na to, co a kdo jste.
18. 02. 2012 | 09:58

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Před chvílí jsem dočetl článek v Mf Dnes od filosofa, psychiatra a duchovního člověka Maxe Kašparů s názvem "Čas kyvadla". Doporučuji všem. Tento moudrý muž patří k několika málo lidem v naší zemi, kterým bychom měli pozorně naslouchat a přemýšlet o jeho vzkazu občanům této rozkolísané republiky.
Škoda, že dosud nemá na aktuálně cz svůj blog.
18. 02. 2012 | 10:10

Ornesto napsal(a):

Jinak bych rád připomenul:
roku 1936 se ještě oficiální sovětská vojenská delegace účastnila po pozvání vojenské přehlídky Mussoliniho armády.Záhy poté Mussolini poslal na pomoc generálu Francovi 200 000 italských vojáků včetně ponorek,SSSR naopak poslal letadla proti Francovi.Dobrovolníci-demokraté všech zemí světa přišli sami bojovat proti Francovi-mezii nimi slavný spisovatel E.Hemingway,Fr.Kriegel,Josef Smrkovský,..Muslimové ale socialisty přesto porazili.Španělsko a Itálie vyslaly své armády do bojů u Stalingradu proti SSSR,podobně Rumunům a Slovákům.
Tady je třeba poněkud rozlišovat slova nacismus a fašismus.Fašismus byl dříve,vznikl díky Mussolinimu v Itálii a stal se mezinárodním:Hácha,maďarský Horthy,španělský Franco,norský Quisling,francouzský Petain,rumunský Antonescu,....
nacismus je německá,Hitlerova odnož fašismu jež se stala později jeho vedoucí silou pod názvem "nacionální německý socialismus"
Kdo byl Mussolini do roku 1922 než založil své fašistické hnutí ?
Vzdělaný člověk-znal 4 světové jazyky,vystudoval Universitu ve švýcarském Lausanne u světoznámého matematika-logika Pareta dostal diplom,sám pocházel od švýcarských hranic .
Do roku 1922 se gigantickou prací za práva mnoha druhů zaměstnanců stal celoevropsky uznávaným vůdcem odborářů a sociálních demokratů s obrovskou mezinárodní autoritou,protože jeho akce -masové-nebyly nikdy bezzubé.
Roku 1922 se odtrhnul od italské sociální demokracie a šel před veřejnost s heslem:"Kapitalismus ANO,liberalismus NE."-Začal tvořit v zárodku fašismus.Lenin jeho odchodu z levice litoval,demokrat Masaryk mu naopak ještě roku 1926 (!!!!) udělil vysoké československé vyznamenání Řád Bílého Lva.Kdo měl po přepadení Etiopie ještě pochybnosti o Mussoliniho fašismu.Po jeho objetích a společných parádách s Hitlerem v třicátých letech? Byl nakonec nejvěrnějším z věrných Hitlerovi.
18. 02. 2012 | 10:34

Stařeček napsal(a):

tak jsem si myslel, že se od Vás něco dozvím a ono nic. Prostě se váš prezident zaťal a já jsem se nedozvěděl proč. Tak mně z toho vyplynulo, že bychom si svého prezidenta neměli voli samy, aby se náhodou nezaťal a nechali jej volit našimi cirkusáky poslanci. Teď jsem se zaťal já a prostě si jej pokusím zvolit se spolupbčany sám, pokud se ještě něco na poslední chvilku nezvrtne. Třeba nějaký superprotest našich poslanců, že je chceme obejít. Obejít jejich moudrost a zásadovost. Oni si prostě myslí, že jsme ještě nedorostly do jejich moudrosti. Tak paní Vášaryová, díky za rady a nechte nás to alespoň jednou zkusit.
18. 02. 2012 | 11:49

Postní pokrm & kulatý roh napsal(a):

Pro paní Vášáryovou platí totéž, co pro Milana Kňažka: excelentní herečka, prachmizerná politička. Ševče, drž se svého kopyta...
18. 02. 2012 | 12:04

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Postní pokrm...
Zstáváte názor, že umělci se nemají do politiky "montovat"? Někdy mě to taky napadá, ale na druhé straně si člověk říká: Kdo, když ne my, kdy, když ne teď?
Vzpomínáte, to bylo jedno z hesel OF. Je fakt, že i zkušení a života znalí lidé jako R. Hrušínský, J. Kačer, D. Kolářová a mnozí další nemohli mít šanci prohlédnout tu rafinovanou taškařici, kterou v tehdejším parlamentu sehráli onačejší režiséři, než na jaké byli zvyklí.
18. 02. 2012 | 12:53

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Šašku,

to je jistě zajímavý tip. Panu Kašparů jsem poslal nabídku.

Libor Stejskal
18. 02. 2012 | 13:13

Kelt napsal(a):

Vážená autorko,
Potřižiny jsou po mne kultovním filmem,jako mnohé z doby let šedesátých a osmdesátých,kdy vznikala díla,která budou troufám si tvrdit nepřekonaná.
K tématu-jsme na tom zhruba stejně-jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.
Uklidňující pro mne je,že horšího presidenta zde již mít nemůžeme.¨
U vás je ještě v záloze Mečiar.
18. 02. 2012 | 13:16

aga napsal(a):

Holubář

Na téměř totožný projekt dostal nejprve jistý slovenský lékař licenci v Blavě, později mu byla ale odebrána ještě před vznikem TV. Tak se s postupně nabíranou partou přesunul do Prahy, a tady už se věc podařila.

http://www.louc.cz/02/780813a.html
http://leinert.bloguje.cz/24356-deset-let-tv-nova-dil-i-.php
18. 02. 2012 | 13:48

Luba napsal(a):

Pane Stejskale,
co kdybyste namísto samých šašků a kašparů pro změnu angažoval i nějakého toho myslitele?
18. 02. 2012 | 15:00

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Luba
Ale kde vzít a nekrást, nás je víc!
18. 02. 2012 | 16:17

stejskal napsal(a):

Od čeho tu mám Vás, pane Lubo, chytré, vtipné a přemýšlivé glosátory...

Hezký den

Libor Stejskal
18. 02. 2012 | 16:33

Grőssling napsal(a):

resl napsal(a):

Grössling 17.2. 18:02
ne soudruhu, nepochopil jste nic. že i-net nebyl ví i šestileté dítě, ovšem bolševičtí zpravodajové už měli zjištěno, že se chystá. ne u nás v knedlíkově. ale tušili co to může v totalitních státech udělat. nechte si po sobě ty vaše pitomosti přečíst dobrým kamarádem a pak ho vyzvete, aby se vyjádřil. sám nikdy nepřijdete na to, co a kdo jste.

18. 02. 2012 | 09:58

resle,

můžete zde zanechat nějaký odkaz na relevantní informační zdroj o tom, že kdokoliv v zemích RVHP měl představu o internetu a o tom jak bude vypadat dejme tomu v roce 2000.

Resl, umýt další loužičku a tentokrát 100 x napsat Nebudu psát voloviny do internetových diskuzí, Nebudu psát voloviny......

100 x, jste neznalý a nepoučitelný, jako ta štěňata, co vidí tak sotva ze svého košíkového hnízda.
19. 02. 2012 | 10:15

ludo napsal(a):

kukaj,pepici vedia citat cobolsky,konstatujem starsie rocniky,lebo po 20 rokoch ty mladsi ako pepici tak cobolici vedia lepsie mongolsky,aby boli col a inn.
moja prax po 20 rokoch,ked som sa vratil do tej riti pokukat tak bratri z cech mi rozumeli,len vietnamka v jecne ulici v praze nevedela ,co je sviecka,svicka ani candle co som zapalil nasim paraganom,kyticku mi predala ceska panenka a myslela,ze nejake vyroci paraganov bolo to teraz v januari.
diskuteri tu rozoberaju kvality tej cobolky nevidia,ze v nicom sme sa nezmenili ani pepici ani cobolici myslim ich establisment,ktory republiku rozbil,aby kazdy mohol kradnut na svojom a holotu mat na haku.
gasparovic bol najvyzsi vojensky prokurator ,ked mi vojenska prokuratura dojebala zadarmo 8 mesiacov sabinova a vasariovej mluvci na emabssy of slovak republik v poland bol moj sused komunista jak remen,teraz velvyslanec v turecku.
to co teraz tam je,ako rodeny rebel by som vyriesil barikadmi na uliciach a ovesanim lamp kurvami co rozbili a okradli nas a nasich predkov.ze nedemokraticke?
co je tam demokraticke?neviem tak fundovane pisat,ako kopa diskuterov a dodrzovat slovosled,vsetky tie dristy v akejkovlek teme su len vykriky do tmy a ich karavana jede dal,jedine obcianska nespokojnost,ci ozbrojeny odpor,aby konecne platilo nejake pravo.
neviem ci si vobec uvedomujete,ze tam mate vlastizradcov,ktory vas vodia za nos a pritom prisahaju na vernost svojim obcanom?
sak tam clovek co ma len trochu charakteru a zodpovednosti k svojim musi preklat ten system tam na obidvoch stranach moravy,kurnik ten fucik mal pravdu lide bdete plati jak svina a vy rozoberate pindy nejakej damy co chce byt len ve svetlach a nie sluzit holote,tak pepici kdo jsou bozi bojovnici a nad tatrou nech sa sa zacne blyskat nie klucikami,ale aspon poriadnym sutrem.
19. 02. 2012 | 12:14

ludo napsal(a):

stejskal
nie ze vymazes,alebo mi das pokutu,ci sto dni basy,lebo ja mam status politickeho vazna.mohol som poziadat o nejake zadostucinenie,nikdy penazne ani boha penazne,ale take moralne za nepravost voci mne.radsej sa obesim na prvej vrbe,ak by som ziadal od nejakej kurvy tam moralne zadostucinenie,radsej zdochnem ako parchavy pes a tvoja povinnost stejskale,ako specialistu od pisania dat priestor holote a nemazat,lebo budes visiet na uzde toho zizky na kopecku v praze ponal?
19. 02. 2012 | 12:30

xintu napsal(a):

Odbocim od temy ,ale sestry Vasaryove su tak diametralne odlisne,ze tam podla mna nebude jeden a ten isty tatko..(.stava sa aj v lepsich rodinach
07. 11. 2012 | 13:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy