Jeden pan Ladislav Jakl je lhář

26. 11. 2009 | 15:53
Přečteno 17026 krát
V Lidových novinách nedávno proběhla korespondence mezi MUDr. Janem Hnízdilem a Ladislavem Jaklem, tajemníkem prezidenta. Doktor Hnízdil předložil odborný názor na psychologický stav našeho prezidenta. Pan Jakl, věrný hlídač svého pána, při spatření českého občana z třídní skupiny "Klausofobů" (jeho termín), vyrazil jako pes nakažený vzteklinou ho pořádně pokousat. Prosím, neříkám to metaforicky - místo jediné faktické protiargumentace, byl článek plný osobních útoků člověka s přesvědčením, že protinázory reprezentují "hnízdo zášti a lži" (titul článku) těch chudáků, kteří jsou zatíženi neochotou se vlastních názorů vzdát.
V demokracii není tak důležité něco prosadit anebo někoho obhajovat, ale spíše něčemu zabránit či autoritu prozkoumávat. Místo aby tlumočil a vysvětloval, může v naší zemi mluvčí prezidenta urážet občany, kteří hradí jeho mzdu. V jiných zemích je to nemyslitelné.
Jenže najednou nabrala celá věc mnohem vážnější rozměr. Pan Jakl pokračoval dál a ohradil se tím, že doktor Hnízdil v článku přetiskl výhrůžný e-mail z adresy jakl@volny.cz, která údajně není jeho. Nejen, že byl e-mail výhrůžný, ale navazoval na korespondenci, která byla čistě soukromá mezi třetími osobami. Tedy nikdo jiný o ní nemohl či neměl vědět. Pan Jakl obvinil doktora Hnízdila z fabrikace adresy, ale i Lidové noviny z neprofesionality, že neprověřily zdroj adresy.
Osobně jsem před rokem s panem Ladislavem Jaklem z Hradu komunikoval prostřednictvím elektronické pošty a adresa byla automaticky uložena v mém počítači. A ejhle - je to jakl@volny.cz. Také jsem obdržel evidenci dalších korespondencí mezi třetími osobami a Ladislavem Jaklem, dokonce korespondenci poslanou na jinou adresu a s odpovědí z adresy jakl@volny.cz. Odesílatelé se tomu sami divili, v jednom případě se ptali, ale nedostali dostačující odpověď. Korespondenci jsem ochoten předat komukoliv a kdykoliv.
Věřím, že prezidentův tajemník pan Jakl (víme, že alespoň jeden existuje) musí být vděčný, že se odhalilo to, že má dvojníka, který se naprosto dokonale vyzná ve všem, co se děje na Hradě, jenž pod jeho jménem rozesílá různé texty Hradu, monitoruje soukromou korespondenci a píše texty podobné dikce jako pravý Jakl a signuje je L.J. Stejně tak doufám, že prezidentův mluvčí s profesionálním klidem navenek zuřivě činí patřičné kroky, aby se našel a potrestal viník. Důvěryhodnost a funkce kanceláře prezidenta (o bezpečnosti nemluvme) totiž právě na tom závisí.
Jedná se o vážnou věc s obrovským dopadem. Je to stín z té nejhnusnější části naší minulosti. Pan Ladislav Jakl z volny.cz je totiž nehorázný lhář. Jeho působení vytvořilo otázku, která je, když se jen trochu domyslí, zcela zdrcující: buď se jedná o člověka, který se vydává za tajemníka prezidenta České republiky a aktivně tak komunikuje, anebo - chraň Bůh -, se jedná o pana Jakla, samotného tajemníka prezidenta.

Článek byl ve zkrácené verzi dne 26.11. vytištěn v Lidových novinách pod názvem "Má prezidentův tajemník dvojníka?"





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

JiříV napsal(a):

Pane Stránský,

to, co píšete, je opravdu zajímavé. Sice lhaní pana Jakla o e-mailu není nijak mimořádně významné, ale prostě lháře na hradě bychom mít neměli...
26. 11. 2009 | 16:10

JC napsal(a):

Stránský, člověče, když jste napsal, že to neříkáte metaforicky, tak jsem se lekl, že mu Jakl ukousl ucho :
26. 11. 2009 | 16:24

Karel Matousek napsal(a):

Zajimave je hlavne, ze hauptpucflek Jakl cetl privatni korespodenci 'klausofobu'. Big Brother vypada jako Jakl? Chudak BB.
26. 11. 2009 | 16:25

Paterik napsal(a):

Každý narcis by chtěl mít kolem sebe lidi jako Jakl, Hájek apod., aby obhospodařovali jeho ego.
26. 11. 2009 | 16:34

Josef K. napsal(a):

Nevím, kolik má tato země Jaklů a pravděpodobně to není tak težké dohledat, ale u onoho muže bez mužství z Hradu bych očekával i to, že je volny.cz. Někoho tak ochablého jen tak pohledat.
26. 11. 2009 | 16:54

Jirka napsal(a):

Za Husaka jsem se naucil ignorovat jakekoli zpravy z Hradu. Ten pan co tam sedel mi prisel jako lhar. Netusil jsem, ze se mi to jeste bude hodit. Ignoruji znova. Jen mne to vic stve
26. 11. 2009 | 17:04

Tupelo napsal(a):

Nejlepsi by bylo, pokud by se k tomuto vyjadril drzitel domeny VOLNY a zverejnil, odkud ze se k tomuto uctu nejcasteji jeho vlastnik pripojuje, pokud z Hradu, vec je skoro jasna (zvlast, pokud ma tak dobre znalosti z hradniho prostredi, jak je naznaceno)). Je v zajmu vsech zucastnenych, tedy jak tech co byly obelhani majitelem emailu jakl@volny.cz tak Jakla samotneho (pokud tedy z teto adresy nepsal skutecne sam) aby zatlacily na VOLNY a ten ve spolupraci s providerem at tak ci onak falesneho Jakla uverejnil puvodce.

A chovani Jakla, v pripade ze se nekdo otre o Klause neni nic noveho, byva to k videni obcas i na zdejsich diskuzich. Vzdy si vzpomenu na zname babky meciarovky - na Slovensku se uz Meciara zbavit dokazali. ;)
26. 11. 2009 | 17:06

Al Jouda napsal(a):

Viděl jsem pana Jakla v televizi v OVM a obracel se mi žaludek.
26. 11. 2009 | 17:43

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

aniž bych se chtěl pana Jakla zastávat (toho jsme opravdu dalek), dovoluji si upozornit, že "odeslat" mejl z adresy kohokoliv z nás umí každý jen trochu zkušenější člověk z oboru IT (viz např. zde http://www.hackingweb.estra...).

Já to sice neumím, za to jsem si vzpomněl, že jsme o tomto problému psali před pár lety, když jsem ještě pracoval v HN. Mimochodem stejně tak lze poslat (nebo aspoň tehdy šlo) SMS s číslem libovolného odesilatele (ale to už je o dost složitější). Vyzkoušeli jsme to.

To samozřejmě nevylučuje, že pan Jakl mejly neposílal. Naprosto jisté to ale též není.

Libor Stejskal
26. 11. 2009 | 17:52

Gru napsal(a):

K¨Můj postoj ke Klausovi byl velmi klritický dávno v dobách, kdy většina z vás před ním padala obdivem na zadek, jelikož se to nosilo. Chci se vyjádřit k tomu, jak se nyní nosí opak. Kruhový hon na Klause nemá svůj důvod v tom, že by dnes bylo horší než dříve, ale dnes překáží - dříve nepřekážel. Současná ostrakizace prezidenta je něco zcela nebývalého a nikdo mi nenamluví že nejde o organizovanou kampaň. Nevzpomínám si, že by se takhle někdo strefoval třeba do Husáka nebo do Gottwalda.
Kampaně snadno mohou překroči hranici únosného nevkusu, a tady se to stalo. Ač neznám citovaný článek, z diskuse zh něv vycházející soudím, že v každém případě šlo o neetické jednání ze strany autora onoho článku,: buďto jsou údaje v něm věcně nesprávné, pak není sporu o neetičnosti, nebo jsou správné, pak je etický prohřešek o to horší, neboť psychiatr či psycholog není oprávněn sdělovat poznatky o někoho zdravotním stavu bez jeho předchozího souhlasu.

Účel ale světí prostředky - útok na Klause je pouze křídelní manévr základního taktického plánu, jímnž je útok na Benešovy dekrety, s následnou demontáží toho, co ještě zbylo z českého státu, což přijde v druhé fázi.
26. 11. 2009 | 17:52

PetrPokorný napsal(a):

Ten doktor má starosti... Nemá prasečí chřipku? Ale z jeho funkcí je to jasné.
26. 11. 2009 | 17:52

Gru napsal(a):

K¨Můj postoj ke Klausovi byl velmi klritický dávno v dobách, kdy většina z vás před ním padala obdivem na zadek, jelikož se to nosilo. Chci se vyjádřit k tomu, jak se nyní nosí opak. Kruhový hon na Klause nemá svůj důvod v tom, že by dnes bylo horší než dříve, ale dnes překáží - dříve nepřekážel. Současná ostrakizace prezidenta je něco zcela nebývalého a nikdo mi nenamluví že nejde o organizovanou kampaň. Nevzpomínám si, že by se takhle někdo strefoval třeba do Husáka nebo do Gottwalda.
Kampaně snadno mohou překroči hranici únosného nevkusu, a tady se to stalo. Ač neznám citovaný článek, z diskuse zh něv vycházející soudím, že v každém případě šlo o neetické jednání ze strany autora onoho článku,: buďto jsou údaje v něm věcně nesprávné, pak není sporu o neetičnosti, nebo jsou správné, pak je etický prohřešek o to horší, neboť psychiatr či psycholog není oprávněn sdělovat poznatky o někoho zdravotním stavu bez jeho předchozího souhlasu.

Účel ale světí prostředky - útok na Klause je pouze křídelní manévr základního taktického plánu, jímnž je útok na Benešovy dekrety, s následnou demontáží toho, co ještě zbylo z českého státu, což přijde v druhé fázi.
26. 11. 2009 | 17:53

huhu napsal(a):

pane doktore, kdybyste trochu rozuměl IT, tak byste mohl vědět, že není problém falšovat odeslání z jakékoliv adresy.
Kdybyste byl trochu chytřejší a serioznější, tak si tohle nejprve ověříte.
26. 11. 2009 | 17:54

cop napsal(a):

A co na to tendlencten Kubice nebo Žížala nebo had nebo jak se vlastně jmenuje..??
26. 11. 2009 | 17:55

myrta napsal(a):

Gru:
Útok na prezidenta?Což takhle nazývat věci pravým jménem-třeba NAPROSTÉ ZNECHUCENÍ PREZIDENTEM a jeho patolízalů?
26. 11. 2009 | 18:21

Karel napsal(a):

Je hezké, že se doktor Hnízdil zabýval psychologií prezidenta a proč nám také nepředloží výzkum Václava Havla, Saši Vondry,Mirka Topolánka, Ivana Langera, Jiřího Paroubka a třeba Miloše Zemena a nakonec svůj profil. Každý by to mohl porovnat se skutečným obrazem. Takto to je pouze primitivně účelové.
26. 11. 2009 | 18:30

Kaleid napsal(a):

Hmm, škoda že jste nezveřejnil i vaši e-mailovou adresu (pan Jakl teď určitě bude rád, až spamovací roboti najdou tento článek), mohl jsem vám poslat klidně tucet e-mailů z jakékoliv adresy si řeknete...
26. 11. 2009 | 18:35

Dr. True napsal(a):

Jakl je neskutečná postava (tragická), jeho názory jsou smutným obrazem toho, kdo je náš prezident. Neznám většího demagoga a žongléra s fakty, tudíž mě neudivuje, že se při své fanatičnosti neštítí ani lží.

Jinak o VK jde objektivně říci, že není duševně zdráv. Jeho chorbný narcisismus je toho důkazem. Normální člověk netrpí patologickou láskou k sobě samému. Jeho nekotrolovatelné chování je ovlivňováno tímto faktem.
26. 11. 2009 | 18:44

Pavel napsal(a):

Přečetl jsem si Lidovky a ten inkriminovaný článek doktora Hnízdila.
Z něho jsem mimo jiné pochopil, že byl statečný člen KSČ a v říjnu 1989 konal hrdinské činy. Jak to, že ještě nedostal plaketu Mirdy Topolánka?
26. 11. 2009 | 18:46

hanah napsal(a):

Pane Stránský,
píšete, že Dr. Hnízdil předložil odborný názor na psychologický
stav našeho prezidenta.
Původně jsem se domnívala, že Váš blog bude o tom, jak je možné, že nějaký lékař se dopustil neetického jednání.
Ouha, spletla jsem se. Vás zajímá co psal Jakl a odkud.
Měla bych na Vás několik otázek -
- kdo zadal dr. Hnízdilovi vypracování "odborného názoru" na prezidenta ?
- bylo to s jeho vědomím ?
- kde tento názor zveřejnil?
- měl ke zveřejnění souhlas prezidenta?
- komu odborný názor předložil ?
- z jakých pramenů při vypracovávání čerpal?
- je to v souladu s lékařskou etikou?
- jaký názor na to má lékařská komora?
- jaký názor na to máte Vy?
- nevztahuje se na jakékoliv info od lékaře lékařské tajemství?
Nic z toho jsem z Vašeho blogu nezjistila.
Předem děkuji za odpovědi.
26. 11. 2009 | 19:12

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva texty obsahující nadávky ("namistrované jelito", odporná kreatura"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
26. 11. 2009 | 19:26

StandaT napsal(a):

Pokud se nenávist k jedné osobě přelévá na její okolí (a v tomto případě to tak vnímám), pak už jsme za čárou.
26. 11. 2009 | 19:27

S.Š. napsal(a):

Hanah :

Ale to je přece omyl, tedy Váš omyl ... :-) Z původního čl. dr. Hnízdila vyplývá, že si s několika kolegy dělal starost o psychické zdraví pana prezidenta a diskutovali otázku, zda mu napsat či jaké zvolit další kroky. NEŽ tak učinili, došel Jaklův dopis.

Z uvedeného vyplývá, že prezident nebyl "vyšetřen" a tudíž ani žádný odborný posudek nebyl a ani nemohl být vypracován. Vaše dotazy na dr. Stránského jsou tedy irelevantní.
26. 11. 2009 | 19:31

Honza napsal(a):

Pro pana Stejskala:

Jen pro úplnost uvedu, že zfalšovat mail, aby vypadal, že jde z jakékoliv adresy, jde i jednodušeji a není k tomu třeba ani Telnet, ani žádné zkušenosti a dá se odeslat pohodlně cokoliv.

Jen musí být člověk smířený s tím, že v těle mailu bude jeho IP adresa (ale tam se málokdo dívá, aby pátral) a že jde o komunikaci ryze jednosměrnou.

Tedy opravdu lze snadno poslat mail, který bude vypadat, jako od někoho jiného. Jenže když adresát odpoví, tak bude psát pravému držiteli mailu. (Nevím, zda by šlo bez znalosti hesla od pravé schránky i přijímat poštu tam určenou. Pak bych ale nemusel falšovat adresu odesílatele.)

Ale na vystřelení si z kamarádů to bohatě stačí.
26. 11. 2009 | 19:31

vasja napsal(a):

Promiňte, pane Stejskal. Byl to překlep. Místo "namistrovaná jelita", jsem myslel "namistrovaná elita".
Jste to ale dříč. Takhle večer........
26. 11. 2009 | 19:32

Hans napsal(a):

Myslím, že to, že se každý zajímá o psychický a mentální stav nenáviděného Klause je to, jak vystupuje a jak se jeví většině občanů, kteří toho narcise živí. Všem lidem se jeví Klaus jako šílenec, který nerespektuje ústavu, parlament, senát a zákony ČR. Už to připadá lidem, že je mentálně mimo a patří do Bohnic. Nikdo nechce prezidenta, který okrádá a poškozuje občany, jezdí po světě jako šašek a zesměšňuje naší vlast. Po volbách by měl parlament opravit ústavu a vymyslet, jak se zbavit toho xenofobního senila.
26. 11. 2009 | 19:32

Petr z Tábora napsal(a):

Žijeme asi ve šťastné době, kdy jakýsi pan Hnízdil nemá nic lepšího na práci než zveřejňovat odborný názor na psychologický stav našeho prezidenta a pan Stránský kritizovat jeho tajemníka, který se ho zřejmě zastal - považuji pod mou úroveň si k tomu dohledávat údaje.
Mimochodem, když byl údajně hrdinným členem KSČ tak by se jistě někde našel i jeho tehdejší psychologický názor na prez.Husáka? Nebo tehdy neměl odvahu kalit vodu?
Jinak se připojuji k "hanah".
26. 11. 2009 | 19:39

MaB napsal(a):

Prosím, diskutéři, kteří zmiňují, že lze poslat takřka libovolný mail z llbovolného zdroje, opomíjejí, že o to zde vůbec nejde. Pak Jakl výslovně napsal, že adresu jakl@volny.cz nikdy nepoužíval. Pan Stránský píše, že on a jeho známí dostali z adresy jakl@volny.cz maily, jejíž obsah předpokládá, že autor je obeznámen interními záležitostmi Hradu. Neboli, vůbec nejde o to, že někdo mohl zneužít Jaklovu adresu, Jakl přeci popřel, že by takovou adresu kdykoliv měl. Čili - buď někdo pod jaklovým jménem (s podivnými znalostmi Hradních záležitostí) odpovídá na mailovou korespondenci určenou pro Jakla, nebo Jakl lže o tom, že takovou adresu nemá a neměl, a pravděpodobně lže i o tom, že Hnízdilovi neposlal to, co mu poslal... Zneužití adresy padá tím, že Jakl popřel, že by vůbec takovýmail měl, přece!
26. 11. 2009 | 19:48

hanah napsal(a):

S.Š.,
článek v LN jsem nečetla.
Autor blogu napsal: "doktor Hnízdil předložil odborný názor na psychologický stav našeho prezidenta".
Reaguji na zde zveřejněný blog a protože z tohoto podivně napsaného textu není zřejmé proč,komu , co atd. Hnízdil předložil, ptám se autora.
Možná ví pan Stránský víc než Vy,jen to neumí přesně napsat. Proto ty dotazy :-))
26. 11. 2009 | 19:50

chlodwig napsal(a):

S. Š.: "a tudíž ani žádný odborný posudek nebyl a ani nemohl být vypracován."

Je zajímavé, že interpretujete počin pane dr. Hnízdila jako nikoliv odborný názor, což je v rozporu s tím, jak jej vnímá a hodnotí pan Stránský.
Pak tedy vlkastně není o čem hovořit, pak je počin p. dr., Hnízdila vlastně pouhýá drb.

Myrta

Řízené znechucení prezidentem Klausem je málo věrohodné - z důvodů již shora uvedených.
26. 11. 2009 | 19:52

hanah napsal(a):

Pane Stejskale,
je prosím výraz : "xenofobního senila" v souladu s kodexem diskutujících?
Pokud ne, prosím o zásah proti nicku Hans.
Děkuji
26. 11. 2009 | 20:01

Špekay napsal(a):

Pane Stránký, pane Hnízdile - to jste lékaři? No fuj!
26. 11. 2009 | 20:05

Hat3R napsal(a):

@habah (alias bonzačko)

Konstatování faktu neni nic neslušnýho.
26. 11. 2009 | 20:10

hanah napsal(a):

Mám ještě jeden dotaz, prostě mi to nedá.
Píšete, že před rokem jste si dopisoval s panem Jaklem přes e-m adresu volny.cz.
Je možné, že po roce pan Jakl začal používat adresu jinou ?
Pokud se nepletu, má v současné adrese i slovo hrad.
26. 11. 2009 | 20:12

Jura napsal(a):

Treba jsou to Jekkyl a Hide? :-)
26. 11. 2009 | 20:15

Lila napsal(a):

Petr z Tábora

Problém je v tom, že MUDr. Jan Hnízdil není "jakýsi pan Hnízdil"!
A také je dost diskutabilní, jestli zdravotní stav špičkového politika je jen jeho soukromou věcí. Prezident není soukromou osobou, a to by si uchazeči o tyto funkce měli uvědomit ještě před tím, než se začnou o tento úřad ucházet.

Není v tom žádná senzacechtivost, ale prostý fakt, že zdravotní stav vysoce postaveného politika může ovlivnit osud milionů lidí.
26. 11. 2009 | 20:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní hanah,

nezlobte se, ale nemažu žádné texty na objednávku, žádost a dokonce ani na prosbu ne. Jen dle svého vlastního uvážení. Snažím se tím uchovat si jistou administrátorskou nezávislost.

Tím neříkám, že mi Vámi zmiňované označení přijde vkusné. Naopak. Kdybych ale měl šmahem mazat všechny nevkusné nálepky. moc by si nás tu nepovídalo. A to bych nerad.

Libor Stejskal
26. 11. 2009 | 20:32

Karel napsal(a):

Lila
Napsat pan Hnízdil nebo jakýsi pan Hnízdil je něco špatného ? V USA v našem vzoru by mu říkali Honza.
26. 11. 2009 | 20:40

krucifix napsal(a):

Musíte si uvědomit, že Jakl je tím StBákem, který má za úkol hlídat StBáka Pružinského, alias Klause !
26. 11. 2009 | 20:42

hanah napsal(a):

Pane Stejskale,
nezlobím se vůbec, byl to můj pokus o humor :-), i když nezastírám, že mě takový výraz vadí.
Chápu Vás a už Vám do toho nebudu kecat, slibuju :-))
26. 11. 2009 | 20:59

S.Š. napsal(a):

Hanah :
Nikoliv. Z dostupných informací vyplývá pouze to, že několik odborníků, znepokojených dlouhodobým chováním prezidenta, diskutovalo jeho zdravotní stav (protože to jsou specialisté na problematiku, lze jejich názor samozřejmě považovat za "odborný", přestože pacient vyšetřen nebyl, předpokládám, že právě takto to dr. Stránský myslel). Protože ale prezident nebyl vyšetřen (to je škoda), otázky po "lékařském tajemství", "názoru Lékařské komory" etc. jsou nesmyslné.
V původním čl. dr. Hnízdila ale nešlo o zdravotní stav prezidenta, nýbrž právě o diskutovanou otázku e-mailu L. Jakla. A toho, co v této debatě zaniká : totiž, jak je možné, že L. Jakl znal obsah e-mailů dr. Hnízdila.
Řekla bych, že celý ten problém by mohl být snad spíše věcí nějakého vtipálka. Nedovedu si totiž představit, že kdyby prezidentův tajemník informace o korespondenci dr. Hnízdila měl, že by to tak školáckým způsobem "provalil". Nechce se věřit, že by to byl až takový amatér.
Zvláštní na tom je jediná věc : jak to, že tentýž e-mail užíval pro korespondenci s hradním tajemníkem i dr. Stránský ? :-)
26. 11. 2009 | 21:02

hoven napsal(a):

mam za to, že psychologický posudek na kohokoliv podleha lekařskemu tajemství. ale chápu, když chybí argumenty, tak se vytáhne tohle. a propo, zajimal by mě psychologický posudek na komunistu hnizdila nebo stranskeho. nechodíte doma v dámských kalhotkách????
26. 11. 2009 | 21:02

stejskal napsal(a):

V pohodě, paní hanah.

Jsem rád, že to berete s humorem. Snažím se (asi se mi to ne vždy daří ;-) o totéž.

Hezký večer.

Libor Stejskal
26. 11. 2009 | 21:06

hoven napsal(a):

pokud doktor hnizdil hleda nějakeho blazna na pokusy, tak dva muže mít z fleku. zaorálek a pehe. na to zastavim barák, že po prvnim vyšetření by se z cvokhausu nedostli přištich 15 let.
26. 11. 2009 | 21:09

jindra napsal(a):

Pane Stránský, je mi celkem lhostejno, na jaké kuří oko vám šlápl pan Jakl. Nicméně asi víte málo o informačních technologiích. Odeslat mail z adresy stransky@hrad.cz či z jakékoli, která bude imitovat vaši pravou, je něco, co průměrně znalému studentovi zabere asi 3 minuty. Není nic snazšího, než pak někoho takto očerňovat, aby se "to" na něj svezlo. Pošlete mi svůj e-mail o pošlu vám pár libovolných pikantností, které jste proslal třeba britské královně. Tedy vaše argumentace sekvencí znaků jakl@volny.cz nemá absolutně žádnou váhu. Nic nedokazuje. Jen to, že věci nerozumíte a ještě to stavíte na odiv.
26. 11. 2009 | 21:46

hanah napsal(a):

Paní S.Š.,
všechny mně dostupné informace jsou v tuto chvíli obsaženy v blogu. Diskutuji pod tímto blogem, a to o jeho obsahu.Pan Stránský nepíše o tom, že několik znepokojených odborníků diskutovalo o zdravotním stavu prezidenta.
Máte zřejmě info více,ráda si je přečtu. Předpokládáte, že si něco pan Stráský myslel,či že TO tak myslel ač, to nenapsal...
Prezident vyšetřen nebyl, přesto Hnízdil "předložil odborný posudek".
Domnívám se, pokud se něco z článku nedozvím, nebo mu nerozumím, je normální se zeptat a pak jsou mé otázky relevantní.
26. 11. 2009 | 21:47

chlodwig napsal(a):

S. Š.

Měla byste si především sama ujasnit, zda šlo či nešlo o odbroný názor, nebo%t skutečnost, že v diskuzi zastáváte střídavě obě stanoviska působí podivným dojmem. Věci by prospělo, kdybyste si to ujasnila dříve, než sem o tom budete psát...

Faktem je, že zveřejňování informací o zdravotním stavu kohokoliv bez jeho předběžného souhlasu prostě JE neetické.

Nečetl jsem nic od řečeného Jakla, pouze tento článeček od p. Stránského - a ten se mi jeví poněkud dryáčnický.
26. 11. 2009 | 21:49

MaB napsal(a):

pane jindro
Znovu musím opakovat, že vůbec nezáleží na tom, jestli lze nebo nelze imitovat něčí emailovou adresu. Pan Jakl totiž popřel, že by takovou adresu kdykoliv vlastnil. To znamená, že se buď za něj někdo vydává už poměrně dlouhou dobu, anebo pan Jakl lže, že takovou schránku nikdy neměl. A potom rovněž lže, že ten mail Hnízdovi neposlal on.
26. 11. 2009 | 21:52

hanah napsal(a):

A vůbec mi celá věc připadá velmi nechutná, neetická a nedůstojná pro povolání lékaře.
Kdybych nebyla dáma, před takovými odborníky bych si s gustem odplivla.
Kdybych byla prezidentem, podala bych žalobu na ochranu osobnosti a stížnost na lékařskou komoru.
26. 11. 2009 | 22:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Vážený pane doktore,
mám k dispozici výtisk vysokoškolské učebnice lékařské etiky. Kdybyste měl zájem, zdarma Vám ho zašlu. Můžete ho popř. nabídnout panu Dr. Hnízdilovi (btw. i jeho publikaci vlastním), je zřejmé, že vám oběma by mohla prospět.
26. 11. 2009 | 22:04

vasja napsal(a):

Že se nestydíte, elito.
Tolik nenávisti k jednomu člověkovi.
26. 11. 2009 | 22:06

stoppa napsal(a):

MaB

Ve svých uváhách zcela opomíjíš další možnost, že totiž - při diskutované snadnosti imitovat něčí mailovou adresu - nelze vyloučit taky provokaci, kdy si adresát může fingovanou poštu poslat sám a následně si stěžovat na Jakla. Vzhledem k tomu, že se teď hledá jakákoliv munice proti nepohodlnému prezidentovi, je to docela myslitelné.
26. 11. 2009 | 22:10

hanah napsal(a):

MaB
pletete se - "Jakl totiž popřel, že by takovou adresu kdykoliv vlastnil"
Stránský napsal - "Jakl se ohradil tím......, že adresa není jeho"
Třeba tuto adresu používal před rokem, když si dopisoval se Stránským....
Jakl tedy nepopřel nic.
Mám pocit, že každý čteme úplně jiný článek...:-)
26. 11. 2009 | 22:12

stoppa napsal(a):

hannah
Myslím, že jedině vhodné je, aby si prezident Stránského a Hnízdila, těchto pážat, která se snaží vysloužit si u protistrany ostruhy, jednoduše nevšímal.
26. 11. 2009 | 22:14

hanah napsal(a):

stoppo,
máte pravdu. A já už to chci udělat pěkně dlouho. Nějak mi to ale nedá, páč mám prostě normální vztek, kam až jsou Klausohryzci ochotni zajít.
Vše má své meze.
26. 11. 2009 | 22:19

Zacheus napsal(a):

" Pan Jakl, věrný hlídač svého pána, při spatření českého občana z třídní skupiny "Klausofobů" (jeho termín), vyrazil jako pes nakažený vzteklinou ho pořádně pokousat. Prosím, neříkám to metaforicky..."

Vážení čtenáři, toto není výlev ožralého zamindrákovaného vidláka v hospodě na úrovni někdejší V. cenové skupiny v době, kdy jej po půlnoci vyhazují na čerstvý vzduch,...
ale tato slova, směřující na adresu názorového oponenta,napsal autor tohoto blogu, který

"přednáší na lékařských fakultách UK, Yale a St. George’s University. Zakladatel mezinárodních programů pro studenty lékařských fakult. Předseda Konzultativní rady Stálé komise Senátu pro krajany žijící v zahraničí".

...
26. 11. 2009 | 22:21

MaB napsal(a):

hanah
Ono je nutno číst nejen Stránského blog, ale i Jaklův text v LN, kde píše: "Takovou adresu jsem nikdy nepoužíval, moje není."
26. 11. 2009 | 22:25

Zacheus napsal(a):

To hanah.

Naprosto s Vámi souhlasím. Pouze si dovoluji dodat, že pokud mně je známo, tak pan MUDr.Hnízdil není psycholog. Pokud tedy napsal jakýsi psychologický rozbor prezidenta ( zřejmě bez jakéhokoli vyšetření jmenovaného), pak jako laik mohl předložit pouze jakési žvásty.
A pokud snad, nedej Bože, toto psal jako psychiatr, pak se spolu s Vámi ptám, kdy a jakým způsobem vyšetřoval pana prezidenta a zejména, zda měl od něho souhlas k uveřejnění svých závěrů ( ten by ostatně potřeboval i v případě psychologickho posudku).

Ale když jde o to, dehonestovat prezidenta a jeho spolupracovníky, pak zřejmě jakákoli ( i novinářská) etika jde stranou.
26. 11. 2009 | 22:29

argun napsal(a):

hannah
Ten článek Dr. Hnízdila v LN jsem četl. Považuji jej za neobyčejně hloupý. Samozžejmě, že nešlo o žádný seriózní pokus o "psychický portrét prezidenta", ale jen o nejapný pokus o klausofobní humor. Myslím, že pan Hnízdil jako lékař se tím dosti významně profesně shazuje, pokud se propůjčuje k podobným eskapádám. Dokud psal o současné medicíně, jeho texty jsem vyhledával a vše od něj bych bez výhrad podepsal. 0všem od doby, kdy se začal motat do politiky, má jeho psaní vytrvale sestupnou tendenci...
26. 11. 2009 | 22:30

Gulliver napsal(a):

Pane Stejskale, zasáhněte prosím ihned proti Hanah, ale rychle.
Něco tak degenerovaného jsem ještě nečetl.
Děkuji.
26. 11. 2009 | 22:32

stoppa napsal(a):

hannah

My si, na rozdíl od prezidenta, těchto pěšáků zaúkolovaných v házení bláta všímat můžeme a máme.
Je pravdou, že Klaus je narcisek, ale to Havel taky, a nikomu to nevadilo. Klaus ale, na rozdíl od Havla a od všech jeho předchůdců za posledních 60 let, není figurkou v rukou kontinentálních, resp. globálních hegemonů. A proto vadí. Neboť prezident tohoto státu má být, podle rozhodujících kruhů, které formují tento režim, ornamentální rekvizitou, která klade věnce a usmívá se, na koho mu řeknou, že se usmívat má. Nanejvýš tak může aranžovat trubače v oknech. Chápu, že je Klausova neposlušnost irituje.
26. 11. 2009 | 22:33

MaB napsal(a):

Zachee et. al.
Pan Hnízdil žádný rozbor prezidenta nepsal. Jak píše, se svými lékařskými kolegy soukromě diskutovali vnější známky prezidentova stavu. Na takové interní diskuzi není nic neetického a nepotřebuje k tomu souhlas kohokoliv. V Hnizdilově textu žádné rozbory ani závěry nejsou, takžek tomu taky žádný souhlas nepotřebuje. Hnízdilův článek se primárně týkal mailu od Jakla.
26. 11. 2009 | 22:35

jarpor napsal(a):

hanah

Jsem na tom podobně jako Vy. Onen článek jsem také nečetl. Na otázky, jež jste položila blogerovi bych tak uvítal odpovědi...

Z diskuse pod blogem si o lékařské etice pánů doktorů Stránského a Hnízdila nedělám iluze...
Ostatně - Zacheusova analýza textu blogera mi můj pocit potvrdila... Díky pane Zacheusi.

Jak vidno, u někoho stačí vyslovit "Klaus", nebo "Hrad" a máme přeměnu z Předsedy rady na po hanácke "namistrovanó elitó" hotovou...

Hezký večer
26. 11. 2009 | 22:43

pavla napsal(a):

Hans: Nevím, proč píšete, že všichni Klause nenávidí. Pokud je známo, tak několik let se držel na špici oblíbenosti, momentálně je asi na 2.místě. Nedá spát pouze některým. Nikdy se nikdo nezavděčí všem, taky mi na prezidentovi vadí určité věci, ale myslím, že psychologické posudky by potřebovalo mnoho jiných z řad našich politiků.
26. 11. 2009 | 22:44

MaB napsal(a):

Neboli, pan Jakl udělal kardinální chybu tím, že popřel, že kdy používal mailovou adresu jakl@volny.cz. Mohl tvrdit, že ho používal, ale inkriminovaný mail Hnízdilovi neposlal on a někdo zneužil jeho adresu. Nyní tato možnost odpadá (přece ji nikdy neměl) a zbývají jen 2 alternativy. 1) Jakl tu adresu opravdu nikdy neměl a někdo se dlouhodobě za něj vydává (ale v tom případě je divné, pokud ty maily obsahují věci, které jsou interní záležitosti Hradu) 2) Jakl lže, a v tom případě napsal onen mail Hnízdilovi, jinak by totiž neměl motiv pro zapírání svého vlastní internetové adresy...
26. 11. 2009 | 22:46

Jan Vaculík napsal(a):

Pana Hnízdila si vážím, ke Klausově suitě jsem spíš kritický. Ale když jsem dotyčný Hnízdilův článek onehdy četl, podivil jsem se, jak to, že mu nevrtá hlavou, že si z něj s největší pravděpodobností někdo vystřelil? Anebo mu to hlavou vrtalo, ale řekl si: když to nebude pravda, tak to budeme brát jako vtip.

Jenže ani Jakl nereagoval chytře. Jakoby to absurdní obvinění schramstnul i s navijákem. - A pan Stránský teď tu absurditu završil.
26. 11. 2009 | 22:47

hanah napsal(a):

MaB,
takže pan Stránský v tomto blogu záměrně lže?
A ti lékařští odborníci a kolegové diskutovali o prezidentově stavu soukromě ? Jak se to sakra ten Jakl dozvěděl?
26. 11. 2009 | 22:48

stoppa napsal(a):

MaB
)
Dle Stránského vedl Hnízdil s Jaklem korespondenci v novinách, v níž předložil odborný názor na Klausův psycholgický stav. Čím dál víc se zaplétáte v dodatečných oklešťováních tohoto primárního sdlělení,
Předložil li to v korespondenci v nopvinách a nazval tzo odborným názorem, pak to je úkon, který vyžaduje opísemní předběžný souhlas posuzovaného.
26. 11. 2009 | 22:48

MaB napsal(a):

hanah a stoppo
Četli jste ten Hnízdilův článek? Je v něm obsažen odborný rozbor Klausova psychologického stavu? Stránský nesprávně tvrdí, že "Doktor Hnízdil předložil odborný názor na psychologický stav našeho prezidenta." Nic takového v tom původním Hnízdilově textu není.
26. 11. 2009 | 22:52

Přesvědčený napsal(a):

"Jeden pan Ladislav Jakl je lhář"
Pane Stránský, je vám líp? Jiný smysl to vaše psaní nemohlo mít!
26. 11. 2009 | 22:54

MaB napsal(a):

hanah
No, přesně, konečně začínáte tušit, o čem ten Hnízdilův původní text byl. Hnízdil se v něm se zděšením ptá, jak se mohl Jakl dovědět o soukromé mailové korespondenci Hnízdila s jeho kolegy. Přečtěte si konečně o co v té diskuzi šlo a co pan Stránský popisuje trochu nepřesně, protože počítá se čtenářem, který četl Hnízdila i Jakla.
26. 11. 2009 | 22:55

stoppa napsal(a):

MaB
No vida. Už se nám to rýsuje Takže p. Sztránský lže.
Pak mlže být nepravdivá i základní informace o tom, kdo komusi (nebo si) poslal bundu,
26. 11. 2009 | 22:58

MaB napsal(a):

Jen ta část Hnízdilova textu, která se týká Klause: S několika kolegy lékaři jsme si koncem října vyměňovali mailem názory na chování pana prezidenta. Některé jeho názory, postoje a činy nám už delší dobu připadají velmi neobvyklé. Stačí připomenout ignorování zákonnosti při jmenování soudních čekatelů, vášnivý boj s ochránci životního prostředí nebo kverulace před podpisem Lisabonské smlouvy. Zaráží nás jeho neochota uznat jakýkoliv opačný názor. Máme důvodné podezření, že pan prezident jedná pod vlivem závažného onemocnění nebo poruchy osobnosti, které nemusí být jen přechodného charakteru. Je pod sílícím tlakem médií a mezinárodní politiky, se svými názory se izoluje, což jeho poruchu ještě zhoršuje. Obáváme se, že může být nebezpečný jak sobě, tak - vzhledem k úřadu, který zastává - svému okolí. Máme pochybnosti, zda je za těchto okolností vůbec schopen plnit ústavou daný slib, že bude svůj úřad zastávat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Asi týden jsme se s kolegy mailem radili, jak na tuto vážnou situaci reagovat, abychom se nedopustili porušení lékařského tajemství nebo etiky. Nejdřív jsme zvažovali poslat dopis přímo panu prezidentovi. Nic jsme nezveřejnili. Všechno probíhalo formou soukromé korespondence. Ještě než jsme stačili cokoliv udělat, přišel mi 27. října odpoledne mail od prezidentova tajemníka. „Samozvaný pane, bavíte se dobře? Nebojte, máme Váš zastydlý aktivizmus plně pod kontrolou. Zdraví. L. J.“ - stálo v něm.
26. 11. 2009 | 23:02

hoven napsal(a):

mě Klaus připadá uplně normální, vyrovnanej, co říká má promyšlený a má to hlavu a patu a hlavně, ve většině případů se nakonec ukáže, že měl pravdu. jako ted, jak se provalilo, že vědci falšovali udaje o oteplování. jestli chce někdo dělat blázna z Klause, tak mi potom řekněte, kdo je v tomle státě normální. ???
26. 11. 2009 | 23:04

hanah napsal(a):

MaB,
nečtu LN. Čtu zprávy a blogy na aktuálně a jinde. I kdyby pan Stránský popsal situaci trochu nepřesně,jak píšete, v tomto blogu vědomě lže.
Anebo za něho napsal blog někdo jiný :-))
Dobrou noc všem
26. 11. 2009 | 23:05

Udivený napsal(a):

Pane Stránský, až na to vaše chápání pravdy a lásky jste sympatický. Ale vám asi nevadí znevažování základních křesťanských hodnot. I když bych se divil. Ty nacházíme přece i v tom nejstarším monotheismu. Takže, když křesťany uráží arcipohan Václav Havel, chápu.Ten vlastně nikdy nevěděl, co mluví, ale že by i vy?
26. 11. 2009 | 23:08

MaB napsal(a):

stoppa
V čem Stránský lže? Nemyslím si to. Podle mne (nejsem lékař, mohu se mýlit) píše Stránský nepřesně, že Hnízdilův článek obsahuje odborný názor na prezidentův stav. Nic takového tam nevidím.
26. 11. 2009 | 23:08

Nechápavý napsal(a):

"...kverulace před podpisem Lisabonské smlouvy." Takže prezidentův respekt vůči vůli většiny národa je pro některé jedince kverulování. To je tedy chápání demokracie. A takoví duchovní teroristé chtějí hlásat pravdu a lásku.
26. 11. 2009 | 23:13

Zacheus napsal(a):

To MaB.

Děkuji za odpověď. Jen se zeptám:
pokud by pan MUDr. Hnízdil se svými kolegy soukromě diskutoval vnější známky Vašeho zdravotního stavu a pak o tom eventuálně něco poreferoval ( samozřejmě s velkou sympatiií k Vám) jistě byste byl(a) také velmi spokojená, že. Vždyť je to všechno, řečeno slovy Haškova Švejka, eklhaft:).
26. 11. 2009 | 23:15

Zacheus napsal(a):

To MaB: /cituji z Vaší citace Hnízdilova textu/

"Máme důvodné podezření, že pan prezident jedná pod vlivem závažného onemocnění nebo poruchy osobnosti, které nemusí být jen přechodného charakteru".

Toto si může bez dalšího dovolit o kterémkoliv občanu tohoto státu někdo, navíc lékař publikovat? Kde už to jsme? Vždyť je to sprostota prvního řádu.
26. 11. 2009 | 23:19

Nechápavý napsal(a):

"pan prezident /Klaus/ .... se svými názory se izoluje..." To mohli napsat snad jen Marťani, jak se u nás rozšířilo užívat! Pan prezident svým konsistentním postojem reprezentuje většinu národa. To ti Marťani slyší a čtou stále, ale furt si melou svoje. To se mi snad jenom zdá.
Pane Stránský, a co vy a pan Žáček? Co vy na to?
26. 11. 2009 | 23:20

pavla napsal(a):

MaB: Tak teď jsem trochu udivena z vámi citovaného textu. Protože jestli takto uvažují odborní lékaři, že se jim nezdá zcela normální člověk jen kvůli tomu, že má jiný názor, že zůstává Klaus osamocen - což není pravda , tak to abychom se báli v případě opravdové potřeby někoho takového navštívit. Můžeme si vážit toho, že není pouhou figurkou, jak jsme tomu byli svědky v minulých desetiletích a že nepadne před každým na zadek. To by se možná mnohým líbilo, ale Klaus je svůj a za svým názorem si stojí. A jednou se asi přesvědčíme, že měl opět pravdu a myslel to s naším státem dobře. Alespoň s tím, co je výše zmiňováno. Nebo je vám libo radši populista? Máme jich na politické scéně dostatek.
26. 11. 2009 | 23:23

Zbyněk Matyáš napsal(a):

pavla:
MUDr. Hnízdil se specializuje na doping sportovců. Jeho počínání jakož i autora článku v tomto případě je v rozporu se základními zásadami lékařské etiky.
26. 11. 2009 | 23:53

hoven napsal(a):

když jsem si ted přečetl ten Hvizdaluv text, tak je přece i laikovi jasný, že to není odborný lekařský posudek, ale politický blábol odpůrců Klause. pane Stránský, vy jste se teda ztrapnil.....
27. 11. 2009 | 00:00

Otis napsal(a):

mám pocit, že pochybnosti vzbuzují obě strany sporu

MUDr. Hnízdil:
proč nepodpořili MUDr. Hnízdila jeho kolegové?
1. stydí se, že se nechali k takové debatě strhnout?
2. debata nedošla k tak razantním závěrům, jak MUDr. Hnízdil publikoval?
3. debata spočívala pouze ve vyslání názorů MUDr. Hnízdila ke kolegům, kteří nedali najevo svůj jednoznačný nesouhlas a svedli ho tak k domněnce, že s jeho vývody souhlasí?

L. Jakl:
proč popírá svůj vztah k adrese jakl@volny.cz, existují-li lidé, kteří mohou prokázat komunikaci s touto adresou velmi pravděpodobně pocházející od L. Jakla?
1. je adresa založena a využívána někým, kdo chce L. Jakla diskreditovat? Pak je ten někdo patrně velmi dobrý, když zmátl více lidí. Jaký má motiv pro takové jednání?
2. zaslal z ní skutečně L. Jakl MUDr. Hnízdilovi něco závažného a teď se snaží poměrně neobratně vyhnout zodpovědnosti?

může MUDr. Stránský prokázat, že jeho komunikace s adresou jakl@volny.cz nese nějaké významné indicie, že s ním korespondoval skutečný L. Jakl (např. sjednání osobního setkání, kterého se oba pánové skutečně zúčastnili)? Jestli ne, proč se pouštěl do tohoto blogu?
27. 11. 2009 | 00:00

Jirka napsal(a):

Hnízdile a Stránský hlubace Vámi oběma opovrhuji. Za Klausem stojí 60 % občanů. Vy dva jste nicoty.
27. 11. 2009 | 00:42

marie napsal(a):

říkáte, že "Za Klausem stojí 60 % lidí".(ráda bych je viděla)Ale 77,6 % lidí, bylo v referendu pro vstup ČR - do EU..Klaus žádost o přistoupení ČR k EU podepsal evidentně s těžkým srdcem. A svoji nechuť připojení ČR k západnímu světu demonstroval naprosto "dětinským" způsobem, a sice že v den přistoupení ČR k EU jel prezident ČR - demonstrativně budit blanické rytíře!! to Vám připadá normální?
27. 11. 2009 | 02:58

S.Š. napsal(a):

hanah 26.11.2009 22:03:15

Řekla bych, že to už je mlácení prázdné slámy.
Naposled tedy, da capo al fine: nejde o zdravotní stav prezidenta, nýbrž o to, jak (jestli) je možné, že hradní tajemník (?) disponuje privátními informacemi z e-mailů jiné osoby. To je meritum věci. Ne zdravotní stav V.K. Zkuste to akceptovat. Vy a pár dalších pisatelů odvádíte (záměrně ?) pozornost od této věci a zabýváte se věcí až druhořadou.

MUDr. Strásky sice v úvodu blogu píše o "odborném názoru", což, jak znovu píšu, nepochybně znamená to, že NÁZOR vyslovila osoba v oboru medicíny, t.j. ODBORNĚ, vzdělaná, a to v SOUKROMÉ DISKUSI s několika kolegy via e-mail (!!). Žádný POSUDEK. Žádné VYŠETŘENÍ. Soukromá diskuse. Kdyby nebylo dopisu skutečného nebo fiktivního L. Jakla, věc by vůbec na veřejnosti nebyla být přetřásána. Dá se to pochopit ?

Pokud jste dřívější články (Hnízdil, Jakl) v LN nečetla, bylo by bývalo dobré si je vyhledat, než jste zaujala stanovisko. To jste neudělala. Chápu, že Vás veřejná diskuse o psychickém stavu pana prezidenta rozčílila (nejste sama). Nemusíte se ale bát : protože prezident vyšetřen NEBYL, a šlo o soukromou diskusi mezi lékaři, nemohlo jít ani o žádné porušení lékařského tajemství. Volání po předchoztím souhlasu "vyšetřeného" a Lékařské komoře v této souvislosti je poněkud komické a zavání hysterií, promiňte, je třeba to říct.

Váš návrh, aby se věcí zabývala Lékařská komora je legrační ale i z jiného důvodu. Věc by se rozšířila z Lidových novin (a aktualne.cz) do VŠECH tištěných i elektronických médií a celá republika by diskutovala o tom, jestli český prezident je "cvok" anebo ne a jestli má nebo nemá být zbaven úřadu pro psychickou nezpůsobilost ... to byste si skutečně přála ? :-)

chlodwig, 26.11.2009 21:49:34
Dtto.
Nerozumíte významu použitých slov, to jest celé.
27. 11. 2009 | 03:17

S.Š. napsal(a):

... ... věc by na veřejnosti nebyla přetřásána ... sorry.
27. 11. 2009 | 03:20

jenicek napsal(a):

To je nějakej joke, ne? Nebo mám fakt věřit topmu, že vysokoškolák opravdu je schopen napsat takový slinty jako Stránský a Hnízdil.
Nejlepší je Hnízdilovo "Zaráží nás jeho neochota uznat jakýkoliv opačný názor." Oni fakt nechápou, že to lze symetricky tvrdit i o nich? A jejich články tomu jen nahrávají. Za delší komentář nestojí...
27. 11. 2009 | 03:38

Roman napsal(a):

hanah :-) Vy musíte být opravdu velká fanatička Václava Klause... zkuste se projít někdy do přírody a puste z hlavy toho narcistu, udělá se vám lépe.
27. 11. 2009 | 04:05

jarda napsal(a):

Pane Stejskale, víte, že mě ani tak moc nepřekvapilo, jak jste se zde jakéhosi Jakla, ať už pravého či nepravého, zastal? Co kdyby vás třeba vašík Klausů po vyhození Jakla oslovil a dal vám teplé místečko hradního lháře? Určitě by se vám to líbilo, že? Ono vaše zdůvodnění, v němž poukazujete na hekry, kteří nemají nic jiného na práci, než posílat z adresy hradního šaška falešné maily, mě až tak moc neuspokojuje. Osobně jsem skutečně sůpíše nakloněn tomu, že Jakl a jeho pán jsou lháři.
27. 11. 2009 | 06:55

Matěj Kopecký napsal(a):

No, nevím, zda v nějakém demokratickém státě, ke naši zástupci zvolí halvu státu si pak hrajeme na diagnozy a jeho psychický stav. Když někdo něco takové předkládá, ať se pan Stránský nezlobí, je to vždy pod úroveň, nebo komplex toho, co to dělá, že je nedoceněný... Pan Hnízdil je možná kapacita, ale pan prezident autorita a to se nedělá..., proč nepředloží Paroubkovou nebo Topolánkovou diagnozu...? To má strach, ale do Klause si každý rýpne a každý strefuje. Je to nechutné a pánové Hnízdil a Stránský by si to měli uvědomit. U mne si těmi tituly před a za jménem rozhodně respekt nezískali...
27. 11. 2009 | 07:25

bob napsal(a):

Pro MaB

Pokud jste lékař, tak by jste měl světit lékařské tajemství, i když jste to konzultoval s přáteli..., ale myslím, že kecáte, protože takový blábol, co jste vypotil, by inteligentní člověk za :
1. ani nenapsal
2. by se za něj styděl
3. lékař by to ani neudělal
27. 11. 2009 | 07:34

Pepa Řepa napsal(a):

Doktore, Vy máte ale starosti.

Čím víc Vás čtu, tím víc rozumím tomu, že jste ve volbách prohrál i s takovým zoufalcem jako byl Schwarz.

Nevzpomenete si -čistě náhodou- co to bylo za režim, který se snažil naspat nepohodlné do svěracích kazajek a zavřít do cvokhausů?
Vždycky se našel nějaký "doktor", který na to prsknul razítko.
Já se Vám divím.Jste z dobrého vrhu a píšete jako sloupkař z Blesku.
27. 11. 2009 | 07:36

Admirál napsal(a):

Pane Stránský, pokud by někdo o mně, nebo o mém dobrém příteli publikoval, nebo veřejně prohlašoval, že je blázen, řešil bych to o něco razantněji, než pan Jakl. Nactiutrhač by skončil zřejmě s oteklými tvářemi.

Odehrát se takové nactiutrhání v hospodě, zřejmě by nactiutrhač neopustil místnost dveřmi.

Samozřemě MUDr. Hnízdil nemá v sobě tolik statečnosti, aby se své odborné názory pokusil sdělit přímo, tak je o přímou reakci ochuzen.
27. 11. 2009 | 08:27

jan novák napsal(a):

Skvělý článek. Obdivuji odvahu pana Stránského.
27. 11. 2009 | 08:32

Cimerman napsal(a):

Já tady vůbec nechápu co tady píše ten člověk...
Ať tady doktůrek radši napíše nějakou stať o jejich fakt bezva US boys amd girls co zachraňujou svět, když si před tím sami odpálí mrakodrapy v N.Y. a střelej si do Pentagonu nějakou raketu... ať se rozepíše o té fakt fajn zemi kde jsou všichni cool a ready to fight ... jak jim tam vládnou Izraelci s americkejma pasama a vůbec jak je strašně lidí má rádo za to co pro občany Zeměkoule dělají... Pravdoláskáři jim tleskají za humanitární zabíjení lidi v Srbsku z opravdu cool letadel co říděj cool boys a tak si je za to zamilují, že jim pak píšou prosebné dopisy, aby nás neopoušteli a fakt nám tady něco pěknýho vojenskýho vybudovali...a aby na nás nezapomněli... Pane doktore nevkus a zuřivost je stigmatem doby, ráčili se ale podívat raději než na prezidenta naší země a jeho tajemníky na to jejich klubko zmijí a sečtou jim v nějaém smysluplném článku všechny ty jejich lži, podvody a vraždy co páchají... Tam se realizujou dokrůrku, můžou začít třeba ve Fort Derick - vojenských laboratoří co tam míchají ty správný koktejly s virama aby obšťastnili lidi prasečí chřipkou nebo antaxem.... Tam PANE DOKTURKU, tam je materiálu k psaní... Jinak se jdou bodnout !!
27. 11. 2009 | 08:35

Jan Hnízdil napsal(a):

Dobrý den,
v textu Dr. Stránského jsem objevil drobnou nepřesnost. V rámci uzavřené mailové diskuze jsme se s kolegy svěřovali s obavami o zdraví pana prezidenta a zvažovali potřebnost vyšetření. Źádný odborný posudek zdravotního stavu jsem ani já, ani nikdo z diskutujících nepředložili, žádný nemáme. Nejsme ostatně zdaleka prvními, kdo si zmíněného problému všimnul Americký psycholog Babiak a psychiatr Hare, autoři knihy Snakes in Suits, dlouhodobě dokládají a varují před skutečností, že mezi špičkovými manažery a politiky je mnohem vyšší procento osobnostně narušených a nebezpečných osob, než mezi vězni ve federálních věznicich USA.
V textu pana L.Jakla - Hnízdo zášti - se objevuje několik informací, které může znát jen osoba seznámená s naší důvěrnou korespondencí (např. kdo diskuzi inicioval, jak složitě probíhala a jaké možnosti postupu jsme zvažovali). Žádná z těchto informací se v mém textu Listopad zastydlého aktivisty neobjevila a jiný otevřený zdroj neexistuje.
Přihlásilo se mi už několik veřejně známých osob, které dokládají, že si s nimi pan Jakl prostřednictím adresy jakl@volny.cz mailoval - korespondenze byla obousměrná, forma i obsah jednoznačné. Jedna z těchto osob již učinila místopřísežné prohlášení a nabídla poskytnout tuto korespondeci - prohlášení obdržely Lidové noviny a redakce Neviditelného psa - zatím nebylo zveřejněno. Nejedná se o Dr. Stránského. V květnu 09 mi ze zmíněné adresy přišel již jeden mail, jeho obsahem byla, bez dalšího komentáře, přednáška Dr. Petra Hájka, zástupce vedoucího kanceláře prezidenta, "Já přeci z opice nepocházím".
V úctě. Jan Hnízdil
27. 11. 2009 | 08:37

pavla napsal(a):

J.Hnízdil: Jak chvályhodné, že se zajímáte o prezidentův psychický stav! Myslím, že velké části obyvatelstva Klaus nepřipadá jako cvok. A že se pan Jakl chová jako vlčák - či jak to bylo v blogu psáno? To je snad normální, že člověk by měl být ke svému chlebodárci loajální. Nebo si snad někteří myslí,že je správné podrážet nadřízenému nohy? No, jak je často vidět, tak některým je toto chování vlastní. Bohužel.
27. 11. 2009 | 09:03

vasja napsal(a):

To že mezi "elitou" je většina anetických psychopatů, tak to je jasný.
Z toho vašeho slizkého textu, že jste s kolegy měl "obavy" o zdraví našeho prezidenta se dá vydedukovat, že k nim patříte taky.
27. 11. 2009 | 09:19

jarpor napsal(a):

J. Hnízdil

Je dobré, že reagujete osobně, hovoří-li se o Vašem jménu. Díky.

k Vašemu :
"Nejsme ostatně zdaleka prvními, kdo si zmíněného problému všimnul Americký psycholog Babiak a psychiatr Hare, autoři knihy Snakes in Suits, dlouhodobě dokládají a varují před skutečností, že mezi špičkovými manažery a politiky je mnohem vyšší procento osobnostně narušených a nebezpečných osob, než mezi vězni ve federálních věznicich USA."

si dovolím jednu poznámku a jednu otázku :
Soudím, že je nejprve dobré definovat kritéria "osobně narušené a nebezpečné osoby". A to jak v kategorii manažerů tak vězňů... Jako laik si myslím, že ona nebezpečnost a narušenost se může v těchto kategoriích osob velmi lišit kvalitativně... ale mohu se mýlit.

A teď ta otázka :

Chtěl byste být spíše v množině federálních vězňů v USA nebo v množině špičkových mamažerů a politiků - to vše s ohledem na onu narušenost a nebezpečnost ?

Rád bych se zeptal i autorů oné knihy... ale to se mi asi nepodaří...

Hezký den
27. 11. 2009 | 09:25

pavla napsal(a):

Vasja: Asi se někteří inspirují americkým modelem. Tam má každý, kdo chce být "in", svého dvorního cvokaře. Že by této pocty chtěli dopřát i našemu prezidentovi?
27. 11. 2009 | 09:28

ok napsal(a):

Vážený Gru, je to přesně naopak: Klaus se vytažením karty "Benešovy dekrety" definitivně odkopal jako antidemokrat a národovec Mečiarovského střihu, jako člověk, kterému nejde o demokracii a prospěch národa. Klaus tím poškodil nás všechny, kteří v Sudetech žijeme a pracujeme na tom, aby to bylo krásné místo pro život. Klaus zpochybnil majetkové poměry v pohraničí víc než Berndt Posselt. Nechutné, ale fakticky to tak je. Proto Klause my demokraté nemáme rádi.
27. 11. 2009 | 09:36

Tupelo napsal(a):

Pane Hnizdile, diky za Vase informace, zacinam se priklanet k tomu, ze za emaily opravdu stoji Jakl. Ale pokladal bych za uzitecne se skutecne obratit na spolecnost VOLNY, pan Jakl Vam (i sobe) jiste pomuze ozrejmit osobu jez mu ukradla identitu :))). Nebo ne? ;) Kdyby byl obcan Topolankovi Horni Dolni, asi by byl kazdemu jedno, pokud dela u Klause, pak by bylo zajimave se v tomto pripade dozvedet pravdu.

A co se tyce nazoru na moznou diagnozu Klause? Pokud se zactete do nekterych mistni diskuzi (napr. blogy Peheo), pak uvidite ze nezridka i mistni diskutujici vytahuji soudy stran autorova psychickeho zdravi. Narozdil od Vas vsak patrne odbornici v tomto oboru nejsou. Jeste jednou diky.
27. 11. 2009 | 09:50

myrta napsal(a):

Z diskutující většiny fanatických obdivovatelů prostě vyplynulo:Náš (lépe váš) prezident je nejlepší prezident nejen na světě,ale možná i ve vesmíru(pokud tam prezidenti jsou).Pan Jakl je ten nejčistší a nejpravdomluvnější člověk a tajemník na světě.VIVAT ČESKO!!!To se máme.
27. 11. 2009 | 10:02

vasja napsal(a):

Paní Pavlo, jestli se opravdu chtěj dostat na Hrad, tak proč ne. Můžou požádat Jakla o audienci, něco secvičit, nasadit kulich s rolničkama a vyrazit.
Tuna píše jeden divokej kaňour, co si říká Pocestnej. No a ten to trefil a pojmenoval.
Mindrák otitulovanejch.
27. 11. 2009 | 10:09

JU napsal(a):

páni doktoři Stránský a Hnízdile:

Na otázku,který z politiků v tomto státě jedná většinou rozumně a připadá mi duševně naprosto zdráv, bych odpověděl, že Václav Klaus. U ostatních jsem na velkých pochybách.

Naopak takovému Pehe by od jeho duševní nemoci - klausofobie -nepomohl ani desetiletý pobyt v Bohnicích.

Vy dva tuto nemoc máte také. Pozor na ni, může mít těžký průběh.

Záchvaty neovladatelného vzteku popadnou nemocného tehdy, když zjistí, že Klaus měl v něčem pravdu,a to má kupodivu často, ať už šlo o konflikt v Gruzii nebo o GO.
27. 11. 2009 | 10:10

Karel napsal(a):

myrta
Řada lidí trpí obsesí ke Klausovi, Topolánkovi, Paroubkovi atd.S tím by měli lékaři něco dělat.A proč nás pan Hnízdil neseznámí s výsledky svého soukromého vědeckého výzkumu osobnosti prezidenta. Možná by nám ten výsledek řekl daleko více o doktoru Hnízdilovi a to on zřejmě nechce.
27. 11. 2009 | 10:11

myrta napsal(a):

karel
Hnízdil,Stránský nebo kdokoliv jiný je nepodstatný.Podstatné jsou činy prezidenta,které mluví za něho.Bohužel v jeho (a nejvíce náš)NEPROSPĚCH.Proto tato diskuze je úplně k ničemu.
27. 11. 2009 | 10:31

Kristýna napsal(a):

Za zamyšlení jistě stojí i fakt, že přes 60 procent lidí Klausovi ve funkci prezidenta důvěřuje, z nichž někteří ho dokonce přímo nekriticky adorují a byli by schopni svého vůdce dokonce svým vlastním tělem bránit před sebemenší kritikou. To mi jako normální nepřipadne. V čele země by neměl stát člověk, který ve společnosti vzbuzuje tak nepatřičné vášně, ať pozitivní, či negativní, a který ji hluboce rozděluje, nikoli stmeluje.Klaus se měl už po prvním funkčním prezidentském období odebrat do politického důchodu, věk na to měl. Jenže jak dalece je chorobně závislý na svém postavení, vlivu, moci, obdivu mas, přesvědčení o vlastní velikosti a nenahraditelnosti pro český stát? Moudrý člověk se stáhnout do ústraní dokáže, zvláště když už se mu krátí roky jeho života. Václav Klaus má k moudrosti daleko. To, jakými lidmi se na Hradě kolem sebe obklopil, také o něčem vypovídá. Obecně musím říci, že takzvaní klausovci mi přijdou strašně nenávistní. Jako by jim chyběl zdravý nadhled a odstup. Když někdo "bije" jejich Klause, jako by bili je samé, to pak zuřivě, hystericky kopou kolem sebe, jako by jim někdo bral jejich boha, smysl života, vše, čemu věřili, sebe sama. Kult Klause či jiné osobnosti, jenž pěstujeme, svědčí o tom, že pro totalitní systém tu stále existuje živná půda, na které by se nové semínko v budoucnu mohlo urodit. Aby se tak nestalo, je důležité, že mezi námi jsou tací, kdo jednání zbožňované osobnosti se nebojí podrobit kritickému zkoumání. I na prezidenta je třeba hledět s jistým odstupem jako na obyčejného smrtelníka, který má i své nemoci, vrtochy, slabé stránky... Otázkou zůstává, zda si je jeho "veličenstvo" svých vlastních slabin vědomo a je ochotno se "léčit". Možná by potřeboval nějakého psychoanalytika, anebo moudrého hradního šaška, který se by jeho bludům a komickým výstupům upřímně, nahlas smál.
27. 11. 2009 | 10:58

Zdenek napsal(a):

Že je Václav podezřelý jsem si všimnul hned jak jsem jej poprvé slyšel promluvit.Mněl bych předeslat,že nejsem psycholog ani psychiatr a už si nevzpomínám,kdy to vlastně bylo.Má nechuť k němu postupně vzrůstala,ale musím uznat,že on byl se choval stále stejně nesnesitelně,tedy co se mne týče,až se ustálila(ta nechuť)a je setrvalá.Nicméně jeho názory na spoustu věcí a problémů znám i když jsem se o to nikdy nijak zvlášť nesnažil,protože se stal jednu dobu téměř ikonou a cokoli z pana,,profesora"vypadlo jsme se prostřednictvím hlídacích psů demokracie dozvídali téměř online.Ti samí Alíci,kteří mu dnes nemohou přijít na jméno se mohli přetrhnout v adoracích a když někdo jen trošku naznačil,že vše není úplně košer,tak z něj hned udělali štváče,hňupa a reakcionáře.Klaus se nezměnil,je to přád stejný deviant,i když zcela určitě velmi sečtělý a charismatický(což většinou psychotici bývají),změnily požadavky loutkářů a jejich zaměstnanci,novináři se dnes mohou opět přetrhnout.Na závěr bych chtěl zdůraznit,že i když pana Klause dost nesnáším,s některými jeho názory nemám zase až takový problém.
27. 11. 2009 | 12:04

el napsal(a):

"že mezi špičkovými manažery a politiky je mnohem vyšší procento osobnostně narušených a nebezpečných osob, než mezi vězni ve federálních věznicich USA."

Proboha... Víte vůbec něco o poruchách osobnosti? A o tom, že spousta lidí nemluví o poruše, ale o nestandardní osobnosti? Samozřejmě, že špičkový manažer musí být "porouchaný", kdyby byl "normální", vykašlal by se na to. Porucha osobnosti může být hnacím motorem, ti lidé musí toho zvládnout mnohem víc, aby obstáli (a to hlavně před sebou).

Navíc se jedná o rané poruchy, k psychické újmě došlo daleko dřív, než třeba u neuróz.

U lidí ve věznicích může jít o dissociální poruchu, ale to je jen jedna z mnoha.
27. 11. 2009 | 12:57

hanah napsal(a):

S.Š.,
pokusím se ponechat stranou Vaše zcela zbytečné invektivy a poučování - "zkuste to akceptovat, zabýváte se věcí až druhořadou, dá se to pochopit?, volání....zavání hysterií, bylo by dobré si vyhledat.....než jste zaujala stanovisko, Váš návrh je legrační", aj., kterými se snažíte vyvolat pocit jisté nadřazenosti. To snad nemáte zapotřebí :-))).
Nechme stranou i to, jak Stráský zpackal blog. Pokoušela jsem se vysvětlit, že čerpám z info zveřejněných v tomto blogu, to se tak běžně dělá, neboť většina blogerů napíše vše podstatné a uvede i souvislosti. Nemusím k nim načítat články týden i více staré.
Pro mě nejde o mlácení prázdné slámy, spíše - já o voze, Vy o koze.
Hnízdil zveřejnil svůj odborný názor na zdravotní stav prezidenta ČR (domnívajíc se, že konečně našel s kolegy způsob, jak tak učinit, aby se nezpronevěřili svému povolání a nic neporušili). To je FAKT. Proto mé otázky považuji i nadále za relevantní.
Hnízdil dále uvedl, že obdržel e-mail od tajemníka prezidenta Jakla a vyslovil v této souvislosti určité obavy. To je DOMNĚNKA. Pokud se potvrdí, budu se k TOMU vyjadřovat a o TOM diskutovat, protože by mě velmi zajímalo, jak je něco takového možné.
Zatím jsem pouze přesvědčena, že Hnízdilův text je závažným porušením nejen lékařské etiky, ale i obyčejné lidské slušnosti, ať už by se jednalo o kohokoliv, nejen o Klause.
Dá se to pochopit?
27. 11. 2009 | 13:37

marie napsal(a):

Netuším jak to celé začalo, ale to co jsem z této diskuse pochopila je více nežli závažné,a sice to, že si lidé posílají soukromé mejlíky ze kterých se najednou stane "věc veřejná". Jak se může někdo, byť je to zaměstnanec Hradu, dostat do soukromé korespondence? nepřipadá Vám to velice závažné?
27. 11. 2009 | 13:48

MaB napsal(a):

hanah
Píšete: "Hnízdil zveřejnil svůj odborný názor na zdravotní stav prezidenta ČR (domnívajíc se, že konečně našel s kolegy způsob, jak tak učinit, aby se nezpronevěřili svému povolání a nic neporušili). To je FAKT."
Bohužel, to není žádný fakt, to je vaše domněnka. O pár příspěvků výš sám Hnízdil píše, že "žádný odborný posudek zdravotního stavu jsem ani já, ani nikdo z diskutujících nepředložili, žádný nemáme" Vy stále s neuvěřitelnou tvrdošíjností tvrdíte, že jakýsi odborný názor zveřejnil. Kde a kdy, prosím? Pokud za ten zveřejněný odborný názor považujete původní Hnízdilův text z LN, tak tomu odporuje jak vyjádření jeho autora, tak věcný obsahu textu samotného, pokud mu ovšem rozumíte...
27. 11. 2009 | 14:03

hanah napsal(a):

MaB
"Máme důvodné podezření, že pan prezident jedná pod vlivem závažného onemocnění nebo poruchy osobnosti, které nemusí být jen přechodného charakteru. Je pod sílícím tlakem médií a mezinárodní politiky, se svými názory se izoluje, což jeho poruchu ještě zhoršuje. Obáváme se, že může být nebezpečný jak sobě, tak - vzhledem k úřadu, který zastává - svému okolí. Máme pochybnosti, zda je za těchto okolností vůbec schopen plnit ústavou daný slib, že bude svůj úřad zastávat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí."

Jan Hnízdil, LN 16.11.09

Napsal ODBORNÝ NÁZOR. To je FAKT.
Píše, že nenapsal ODBORNÝ POSUDEK. To je rozdíl.
Kdyby o Vás nějaký odborník o Vás napsal takovýto názor, neošíval byste se aspoň trochu? :-))
27. 11. 2009 | 14:17

MaB napsal(a):

hanah
1. Já v tom textu čtu, že Hnízdil napsal nějaké své podezření, které vy z nějakého svého důvodu intepretujete jako "odborný názor". Já ne, protože to žádné znaky odborného názoru nemá. Tudíž to není žádný fakt, je to vaše a moje interpretace.
2. Co se týče toho, jestli by mi vadilo, kdyby o mně nějaký lékař napsal, že má podezření, že jsem cvok? No, asi by mne to nepotěšilo, ale rozhodně bych se nad tím zamyslel, zvláště pokud bych byl hlavou státu (a tedy např. vrchním velitelem armády). A požádal bych o nezávislé posouzení svého duševního zdraví. Protože normální člověk se vyznačuje tím, že si svým duševním zdravím není zcela jist, opakem jsou si jisti neléčení psychopati.
27. 11. 2009 | 14:40

Jan Hnízdil napsal(a):

Dobrý den,
omlouvám se panu Jaklovi, panu prezidentovi i všem dotčeným.Do monitorovací sítě, provozované uživatelem adresy jakl@volny.cz, jsem se naboural naivně a nechtěně. Kdyby mi z ní 27.10.09 nepřišel mail, naše uzavřená soukromá korespondence by, bez jakéhokoliv závěru, skončila(v té době už prakticky končila. Necítil bych potřebu napsat článek do lidovek. Pan Jakl by neměl na co reagovat. Měli bychom všichni klid. Stalo se. Vzniklou situaci považuji za velmi vážnou. Bude třeba se s ní korektně vypořádat.
V úctě. Jan Hnízdil
27. 11. 2009 | 14:43

PatientO.T. napsal(a):

2 Hnízdil:
Proč uvádíte jako svou mailovou adresu safarikova.l zavináč volny.cz?
27. 11. 2009 | 14:52

Pepa Řepa napsal(a):

Vzniklou situaci považuji za velmi vážnou
---------------------
A sakra, to je jak Háchův projev.
Nevyhlásíme kvůli tomu mailu stanné právo?
Matičku vlast zase ovinuly chmury?
27. 11. 2009 | 14:57

vasja napsal(a):

Jan Hnízdi.
Někam jste se naboural? Nechtěně a naivně?
Pište srozumitelně, jinak to bude vypadat na plzeňskou medicínu.
27. 11. 2009 | 15:50

Pepa Řepa napsal(a):

To PatientO.T.
Asi nějaké lahůdkářství v Šafařikově ulici
27. 11. 2009 | 16:08

Jiřík napsal(a):

Pane Stránský,

chtěl bych se Vás zeptat na totéž co pisatel(ka) Hanah (výše)
____________________________
Hanah uvedla:

Píšete, že Dr. Hnízdil předložil odborný názor na psychologický
stav našeho prezidenta.
Původně jsem se domnívala, že Váš blog bude o tom, jak je možné, že nějaký lékař se dopustil neetického jednání.
Ouha, spletla jsem se. Vás zajímá co psal Jakl a odkud.
Měla bych na Vás několik otázek -
- kdo zadal dr. Hnízdilovi vypracování "odborného názoru" na prezidenta ?
- bylo to s jeho vědomím ?
- kde tento názor zveřejnil?
- měl ke zveřejnění souhlas prezidenta?
- komu odborný názor předložil ?
- z jakých pramenů při vypracovávání čerpal?
- je to v souladu s lékařskou etikou?
- jaký názor na to má lékařská komora?
- jaký názor na to máte Vy?
- nevztahuje se na jakékoliv info od lékaře lékařské tajemství?
Nic z toho jsem z Vašeho blogu nezjistila.
Předem děkuji za odpovědi.
______________________________

Divím se Vám a Hnízdilovi, že to řešíte tak veřejně. Tady jde o ten údajně falešný email až sekundárně. Primárně jde o to, že jakýsi doktoři chtěli prezidenta diagnostikovat jako psychopata, a tak jej svrhnout (čili přeskupit politické síly, zpochybnit hlasy těch, co prezidentovi dali hlas).
Obesílali ostatní psychiatry (alespoň podle toho, co píše Jakl a Hnízdil), aby jim v této činnosti pomohli.
Co chcete jako vyřešit? Chcete ze sebe udělat totální magory? Diagnoza naslepo je prostě průser. Lékařský průser!! O něco podobného se pokoušeli někteří psychiatři v případě G.Bushe. Navíc tu máme otřesné případy z dob totality. A jak dopadli!? Žádnej psychiatr V.Klausovi nevystaví diagnozu "nezpůsobilý psychopat".
Existuje cosi jako posvátný kodex - lékařské tajemství, pane lékaři.
27. 11. 2009 | 16:11

stoppa napsal(a):

MaB a spol...

Hnízdilův článek jsem nečetl a tak k němu nediskutuji. Diuskutuji ke zde zveřejněnému Stránského blogu. Který uvádí výslovně cosi o "odborném názoru". Proto na téma správnosti této informace polemizujte s autorem blogu...

Jádrem věci označujete vy a řada jiných mail od p. Jakla.
Jelikož tu z více stran zaznělo, že není problém odeslat mail z libovolně fingované adresy, ptám se natvrdo: můžete prokázat, že jste si inkriminovaný mail neposlal sám, abyste si zjednal odrazový můstek k vyvolání skandálu?

Pro doplnění: já si zcela laicky myyslím, že Klaus je skutečně podivín. Nemohli byste - čistě souromě, ovšem - pod nějakou záminkou zveřejnit taky nějaký psychoportrét panů Kalouskä a Schwarzenberga?
27. 11. 2009 | 16:39

stoppa napsal(a):

S.Š.

Slovům samozřejmě rozumím, dovedl bych je i tak dryáčnicky překrucovat jako vy, produkovat podobně za vlasy přitažené interpretace, ale cítil bych se trapně.
27. 11. 2009 | 16:41

hanah napsal(a):

stoppo,
oni už Vám tady MaB a spol. vysvětlí, že si máte nejdřív přečíst něco jiného, abyste tento blog správně pochopil, neboť jinak nelze učiniti si vlastní názor. Obzvlášť S.Š. Vám podá erudovaný návod. :-)))
27. 11. 2009 | 16:46

Jiřík napsal(a):

ad Stoppa

To je přesně ono. Tu emailovou schránku si může zřídit kdokoliv:
třeba Jakl, třeba Hnízdil, třeba někdo jiný. Pokud se podepisoval jen L.J., tak to může být třeba Leoš Ječnímek. Jakmile tam nestálo Ladislav Jakl, tajemník prezidenta, tak na to neměli reagovat. Jakl měl možná pravdu v tom, že reakcí na iniciály L.J. potvrdil pan Hnízdil svou zaujatost. Navíc - a v tomto souhlasím s panem Stoppou, exotů máme v politice mnohem více: Kalousek, Čunek, Paroubek atd. Jenomže pan Stránský aspol. se domněle zaměřili na toho údajně nejstrašnějšího.
27. 11. 2009 | 16:51

karel matousek napsal(a):

Ctenost je vysoka a to je asi nejdulezitejsi1/4, nehlede na pritomnost mentalnich ameb v diskusi. :)
27. 11. 2009 | 17:30

Zbyněk Matyáš napsal(a):

ok:
Dotaz: co jsou Sudety a kde leží?
27. 11. 2009 | 20:45

Longer napsal(a):

Pro pochopení obsahu článku je třeba znát nebo intuitivně ovládat alespoň základy logiky. Ne všichni tuto dovednost prokázali :-)
Bohužel včetně redakce.
27. 11. 2009 | 21:05

hanah napsal(a):

Pane Hnízdile,
ještě jeden a poslední dotaz :

proč jste prostě a jednoduše nepopsal problém, kterak Vám hradní tajemník vnikl do soukromé korespondence, zrovna když jste se s kolegy dohadovali o zdravotním stavu prezidenta a proč jste k tomu přidával, k jakému závěru jste (nebo jen Vy osobně) došli ? Pokud jste chtěl upozornit na závažnou věc, týkající se soukromé korespondence, nebylo to přinejmenším zbytečné ?
Konzultovala jsem Váš počin s odborníkem na lékařskou etiku (ano, nedá mi to spát)a bylo mi sděleno, "že to nemá obdoby...".
Těžko však s tím něco udělat, když v etické komisi zasedá mj. Mgr. Dagmar Havlová, MUDr. Petr Příhoda a prof. Jan Sokol, tedy samá pravda láska....
Hluboce se za Vás stydím, pane Hnízdile. Zdá se, že Vás členství v KSČ poznamenalo na celý život.
28. 11. 2009 | 13:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

hanah:
Připadá mi, že mnozí ve své bohorovnosti jsou přesvědčeni, že nějaká etika a lidská slušnost jim může být u zadku. A nadto neprofesionalita lékařů včetně autora blogu je opravdu moc zarážející.
28. 11. 2009 | 22:10

Jirka Kulik napsal(a):

Pane Stejskale,jako cenzor jste měl dle mého názoru především smazat,či vůbec neuveřejnit článek pana Stránského.Potom by nebylo třeba nedůstojně diskutovat o duševním stavu hlavy státu!
29. 11. 2009 | 11:53

S.Š. napsal(a):

Právě naopak než hanah, pane dr. Hnízdile. Je moc dobře, že jste diskutovaný článek do LN napsal, je velmi chvályhodné, že jej dr. Stráský upřesnil a je taktéž zapotřebí, aby měl případ pokračování.
Že se problému vlamování do privátní pošty dále nechtějí věnovat v LN, mne nepřekvapuje. Že ale věc odmítá O. Neff, mne poněkud zaráží. Nekomunikujete snad s p. Wagnerem ? Zde by totiž mohl být zakopán (neviditelný) pes.
30. 11. 2009 | 03:07

krajtl napsal(a):

Jako člověk - technik, propagátor vědy který o globálním oteplování ví od roku 1998, musím ideologickým postojem Klause pohrdat stejně jako jsem kdysi pohrdal postoji fanatické učitelky občanské výchovy zakládající si na výzdobě k výročí VŘSR. Stejná tupost a neschopnost posuzovat věci jiným prizmatem než "tím jediným správným". Též srovnání s jezovity pálícími kacířské knihy se přímo nabízí.

Přitom je to tak prosté

- Soudružka učitelka nechtěla znát jiných názorů, neboť ideologické nadšení a červená knížka bylo to jediné co ji drželo na místě zástupkyně ředitele školy, a tedy pri dobrém bydle.

Jezoviti pálili knihy a kacíře nab byli ohroženi přezkoumáváním podivných poměrů středověké církve, kdy peníze byly vše, a cesta do úřadu vysokého hodnostáře a stejně tak i do nebe, vedla skrze tisíce hřiven zlata a stříbra, a odpustky se prodávaly jako brambory na tržišti.

Klaus? Stačí naslouchat bezděčně se přiznává.

Neschopnost odpovědných přehodnocovat své postoje a reagovat na měnící se podmínky dopadla v dějinách tragicky už mockrát. Kdyby náhodou někdo neměl představu o čem je řeč, tak tedy polopatě: Jedu v autě, blíží se zatáčka, DRŽÍM VOLANT STÁLE ROVNĚ PROTOŽE ŽÁDNOU ZATÁČKU PROSTĚ NEVIDÍM (když jsem se tuhle ptal na cestu, říkali mi "pořád rovně")
01. 12. 2009 | 05:14

hanah napsal(a):

Zjišťuji, že tzv. Klausohryzci se rekrutují z šikulů vědátorů a chytrolínů, propagátorů vědy informovaných o globálním oteplování už od r. 1998(!),ale i některých lékařů, "anylytiků" :-), zkrátka lidí, kteří musí neustále dávat najevo svou významnost a důležitost, a kritizovat někoho, před kým mají podvědomý (nebo vědomý?) respekt.
Myslím, že v současné psychiatrii by se pro to nějaká ta diagnóza našla :-)
02. 12. 2009 | 12:50

Zbyněk Matyáš napsal(a):

hanah:
Za lékaře "analytiky" považujete ty, jejichž specializací je foramen anale?
02. 12. 2009 | 22:08

hanah napsal(a):

Sice jsem si musela najít co znamená foramen (i když jsem to trochu tušila), ale ano, měla jsem na mysli tyto :-)
02. 12. 2009 | 23:22

Zbyněk Matyáš napsal(a):

hanah:
Dík za odpověď. Dělá mi dobře, když občas mohu někoho poučit, i když ve Vašem případě je to jenom reciproční ojedinělý čin. :)
02. 12. 2009 | 23:31

zelvaninja napsal(a):

Zdá se mi, že většina účastníků nějak nepochopila podstatu a závažnost problému. Nejde o Klause ani názor na něj. Jde o to, že na nejvyšších místech dochází ke KONTROLE SOUKROMÉ POŠTY. A také o to, že když se Jaklův výhružný email dostal na veřejnost, tak ho Jakl popřel a prohlásil že adresu nemá a nikdy ji nepoužíval. Přitom se množí jasné svědectví (viz. Stránský) o tom, že email je jeho. Chápete, že pan prezidentský tajemník otevřeně LŽE do novin a prochází mu to? Že noviny dokonce odmítají otisknout další články + místopřísežné prohlášení, které to dokazují? Možná jsou podplacené a nebo se bojí, jak by ne, z tohoto odhalení by hrad mohl mít pořádný problém. Ale tohleto je teda SVOBODA SLOVA? A vy všichni, kteří tu zuřivě bráníte Klause a odvádíte pozornost od problému, si, s dovolením, serete do vlastního hnízda. Až se tu budeme válet v korupčním hnoji, výhružných mailech a osobní nesvobodě, tak si možná všimnete, že se to mělo řešit už dávno!
04. 12. 2009 | 13:09

hanah napsal(a):

zelvaninja
většina pochopila, zdá se že Vy však ne.
Btw : soukromá korespondence oněch pánů učených i jiných, kteří připravovali puč na prezidenta Klause, dávno, dávno, koluje po netu.
Asi to pustil nějaký nespolehlivý kolega.
04. 12. 2009 | 16:07

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great artical!
19. 03. 2010 | 10:40

iPod to iPod Transfer napsal(a):

good artical! Thank you for your infomation
19. 03. 2010 | 10:42

iPhone contacts Backup napsal(a):

you are a thinker
19. 03. 2010 | 10:46

cartier cpcp napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
24. 03. 2010 | 08:07

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:02

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:58

discount air max shoes napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
16. 04. 2010 | 06:17

Jaka napsal(a):

Pánové Stránský a Hnízdile, tímhle jste jen odhalili svou neschopnost tolerovat jiné názory. Nic jiného. Přidávám se k Hanah s jiným stejně smýšlícím. Klaus je dlouhodobě na špici sympatií lidí, takže vy evidentně patříte k menšině a vadí vám to. Zřejmě patříte do "tábora" pravdy a lásky, ten se vždycky upíná na nějaké ideály. Klaus není ideál, je to však člověk s naprosto reálným pohledem na svět, s předvídavostí a odvahou říkat nepopulární argumenty. Na mnohé z nich už i došlo, EU má neskutečné problémy, je čím dál socialističtější, vymýšlí čím dál víc pitomostí jako žárovky, kvóty, od r. 2020 jen nízkoenergetidké stavby apod. Jsou to nesmysly, které nám čím dál víc oklešťují naše rozhodování. Je to RVHP a Klaus má pravdu.
28. 06. 2010 | 21:20

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 09:04

منتديات napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
07. 12. 2010 | 12:16

gklancton napsal(a):

Wow Rage is out. Here is the <a href=http://psxboxwiitutors.com/rage-review/>rage review</a>. This is the GAME. I hope they fix the pc version soon.
06. 10. 2011 | 22:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy