Podobnost čistě náhodná?

04. 04. 2011 | 21:21
Přečteno 5875 krát
V pátek 1. dubna jsme s přítelem Janem Hnízdilem uvedli do života Výzvu NEO 2011. Jde o záměr, který se stává platformou pro rozumné síly občanského vzdoru.

Nemáme nekonečné zdroje jako parlamentní strany a tudíž náš projekt nedoprovází bombastická kampaň. Nechtěli jsme jej přeorganizovat a ani jsme jej nechtěli zamazat marketingovým rámusem. Vše podstatné je napsáno v textu. To ostatní jsme již sdělili v předchozích článcích. Výzva si žije svým životem. Lidé si ji přeposílají a pomalu si nachází své adresáty.

Předně chci poděkovat všem statečným a odhodlaným spoluobčanům, kteří překonali strach. Vážíme si Vaší podpory. Vystoupit z anonymity nelze bez odvahy. To platí v každé době. Vzpomínáte na petici „Několik vět“ z konce osmdesátých let? Tehdy těch prvních signatářů bylo také pár desítek. Ovšem ve chvíli, kdy bylo zřejmé, že režim praská ve švech, tak se množina těch, kteří chtěli přidat svůj podpis, násobila řádově. Podobnost čistě náhodná? Kdo ví?

Na internetových diskusích se do nás pustili někteří anonymní glosátoři. Někteří z nich považovali naši akci za apríl, či za zvláštní oslavu Mezinárodního dne ptactva. Našli se i tací, kteří zaútočili v osobní rovině. Trička se změnila, obsah sdělení také, ale metody a formy boje o moc mají své pokračovatele i dnes. K tomu není co dodat. Podobnost čistě náhodná? Asi ne. Pro nás pouze důkaz toho, že jsme trefili terč.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Liberál napsal(a):

Vaše neosocialistická výzva, která poslouží leda ČSSD je pro smích všem racionálně uvažujícím lidem. To jste dělali ve spolupráci z Lihovým domem že navrhujete přesně to stejné jako ČSSD (volby spolu s krajskma volbama, odmítáte zodpovědnou nepopulistickou politiku omezení výdajových škrtů, odmítaní privatizace a prosazování státem ovládané komodity)? Neříkejte že tato výzva je nestranná to bych se vám vysmál.
04. 04. 2011 | 21:34

Super napsal(a):

vidle, kladiva jsou prozatím k dostání...
zdravím odvážné
04. 04. 2011 | 21:37

novák napsal(a):

Doufám, že po výzvě předložíte harmonogram konkrétních a koordinovaných kroků pro účinný postup k dosažení pozitivní změny Nové volby bez profláknutých loutek zlodějů a korupčníků!!! jiná možnost odstavit prasata od koryt ani právně neexistuje, na důraznou ulici zatím nemáme! Kdo ví? MOŽNÁ!!!
04. 04. 2011 | 22:02

Mud.. napsal(a):

Kdyby jste byli charakteři, tak nejdříve jdete mezi univerzitně vzdělané. Víte, že byste tam neuspěli. Co navrhujete. Jen provokaci. Vy se zviditelníte, získáte "hlasy", Hnízdil se zviditelní, získá klienty. Jarem 2011 už provokování na korupci nefunguje. Proto jako v den D. Nemám zájem!
04. 04. 2011 | 22:06

vlasta napsal(a):

Samozřejmě jsem podepsal, ale obávám se, že je to málo. Musíme si vzít příklad z lékařů a jít do čehokoli s jakýmkoli rizikem, jinak to bude zase pouhé volání osamělého na poušti. Musí být připraveny i další akce, ne jenom o tom psát v pohodlí na internetu.
04. 04. 2011 | 22:07

Maximus napsal(a):

Racionálně uvažující modrý mozek Liberál, to jsem se docela zasmál!
.
04. 04. 2011 | 22:13

jarpor napsal(a):

"Jde o záměr, který se stává platformou pro rozumné síly občanského vzdoru."

"Vážíme si Vaší podpory. Vystoupit z anonymity nelze bez odvahy. To platí v každé době. Vzpomínáte na petici „Několik vět“ z konce osmdesátých let? .."

Mno... každý jsme svým způsobem hloupý...
já asi zůstanu hloupý vzhledem k první citované větě... neb "rozumné síly" si, bláhově a naivně, hloupě - chcete-li -představuji jinak...

Vám pak ovšem zbývá "hloupost" vzhledem k té druhé citaci... když odvahu "vystoupit z anonymity" v době totality a voleb národní fronty srovnáváte s "odvahou" dnes...
Co hrozí těm "vystupujícím z anonymity"..., co hrozí Vám... nesdělíte ? Třeba mne to přesvědčí... a "zmoudřím".

Hezký večer
P.S.
Už je po aprílu...
04. 04. 2011 | 22:37

Medikolog napsal(a):

Jarpore, kdo bude posílat dnešním disidentům balíky valut jako havlovcům tehdy?
Už je po iluzích...
04. 04. 2011 | 22:52

jarpor napsal(a):

Medikolog

No, já myslím, že iluze furt jsou...
Zatím to vidím na :
Super, novák, vlasta, možná i Maximus ... :-))
Uvidíte zítra... co jich bude...

Hezký večer
04. 04. 2011 | 23:20

Otázkář napsal(a):

Doporučuju všem, kteří to s touto zemí myslí opravdu vážně (a dobře).

http://www.nfpk.cz/
04. 04. 2011 | 23:23

Otázkář napsal(a):

jarpor

dnes Vám hrozí minimálně mediální dehonestace nebo vyhazov z práce, to je Vám málo?
04. 04. 2011 | 23:25

ld napsal(a):

Otázkář,

tak jsem si tu stránku přečetl. Ale je mi divné, proč na ní milionáři škemrají o peníze.
04. 04. 2011 | 23:44

Otázkář napsal(a):

Id

neškemrají, ale chtějí zapojit i ostatní lidi. Mimoto Karel Janeček založil ještě jeden nadační fond na podporu vědy a výzkumu http://www.nfkj.cz/

Doporučuju jeho vystoupení v Hyde parku ČT:
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10252839638-hyde-park-ct24/211411058080325-hyde-park/
04. 04. 2011 | 23:59

Otázkář napsal(a):

Id

podotýkám, že ne se vším co tam říkal souhlasím, ale líbí se mi jeho snaha podpořit vědu a výzkum u nás, především mladé nadané vědce a také by rád dostal úspěšné české vědce, kteří působí v zahraničí zpět k nám. K tomu chce bojovat proti korupci, kterou vnímám jako velkou brzdu naší ekonomiky a s tím zcela souhlasím.
05. 04. 2011 | 00:02

Brundibár napsal(a):

Hezký večer pane Havlíku,

výzva NEO 2011 se moc hezky čte - ostatně, jako programy parlamentních stran. Konečně, nevidím v obojím jiného, než obecné proklamace.

Co mě ale zaráží, to jsou body "jak toho dosáhnout. Nezlobte se na mě, ale tam není nic o tom, jak konkrétně chcete daných bodů dosáhnout. Je mi jasné, že nejste politická strana s velkým aparátem, ale alespoň rámcovou představu byste měli nastínit - kde se inspirujete, jaké jsou vaše priority, atd. Nevidím srovnání se vzory efektivní veřejné správy (předpokládám, že nějaké máte), atd. Na výzvu k předčasným volbám mi to přijde trochu málo.
05. 04. 2011 | 00:05

ld napsal(a):

Otázkář,

já vám nevím, ale pokaždé když vidím u bohulibé myšlenky čísla účtů, zabliká mi kontrolka výstrahy.
Na ten HP se podívám. Jenom nemůžu nezapomenout na všechny ty povolební Bernardovy bilboardy, kterak dostala republika na frak po krajských volbách jenom proto, že nedopadly, jak si zadavatel přál.
Případně si vzpomínám na Krausovu seriálovou pitomost na ČT, na které obrážel ordinace veterinářů pln banálních keců. Tento "projekt" pak stál 6 miliónů Kč.
Arci, že našinec zpozorní, když koryfejové začnou mydlit schody; kdoví komu...
05. 04. 2011 | 00:32

Otázkář napsal(a):

Id

tomu rozumím, ale myslím, že Karel Janeček vydělává dost, takže mu jeho úmysly docela věřím. Kromě toho Vás nikdo nenutí, aby jste tam nějaké peníze posílal :)
05. 04. 2011 | 00:50

ld napsal(a):

Otázkář,

jasně, teď jsem klidnější. :-)
05. 04. 2011 | 01:02

Bohumíra napsal(a):

NEO 11 není špatné...
Nechci však jen domyslet, jací "šikulové, šibalové a taškáři" by se ze signatářů - po teoretickém zhroucení tohoto Nečasovského chaosu - opět vyloupli.
Charta 77 - Havla již nebudu komentovat-skončil u mě jako u milionů dalších
Vondra si může vesele rozkrádat a zodpovědnost mu poněkud uniká
Šabatová klidně vstupuje do vážných kauz a rozhoduje
Uhl se "vkrádá" do čehokoli, ač podstata problémů mu uniká
***
Jako byli soudruzi 42 let nedotknutelní
Je už přes 21 let nedotknutelná squadra bývalých chartistů
A vyrůstá nám zde nová skupina ...
Kéž by ta byla normální
05. 04. 2011 | 06:21

anti politik napsal(a):

V České republice došlo k rozparcelování moci, to nemá s nějakým svobodným režimem jak je nám nalháváno a médii tato lež podporována nic společného! Jakmile totiž dojde k rozdělení moci (domluveném všemi vládnoucími stranami) začne úzká vládnoucí elita získávat čím dál větší bohatství. Bohatství náležející všem tak nakonec skončí v kapsách několika jedinců. Můžeme tomu říkat jak chceme-monarchie, oligarchie, kapitalismus, demokracie nebo globalizace-princip zůstává stejný!!
05. 04. 2011 | 06:49

Sims. napsal(a):

Je zvláštní, že všechny aktivity ke změnám jsou ihned ostrakizovány a zadupávány jako zbytečné. To se hned najde armáda pomahačů. Kdo podepsal, podepsal, kdo nechtěl, ať jde dál a nevykecává se zbytečně na blogu. Ten kdo kritizuje, je zjevně s poměry spokojený a tak ať se neplete do věcí, které jej nepálí. Podepsala jsem výzvu, jako hrdina si nepřipadám, ale co je pro mne podstatné, nechci jen přihlížet a jestliže lze nějak dát svůj názor navenek, učinila jsem to. Napadá mne paralea - jestliže byla založena nějaklá nová strana - okamžitě se ozvaly polnice, jak ji zničit. Tyto polnice v rukách třímaly naše velké osvědčené strany, protože se bály konkurence a odlivu symaptizantů - voličů. Nyní je to stejné - vše nové zničme, zde nemůže nová tráva růst. Souhlasím s body ve výzvě, tak jsem podepsala, protože je dobré svůj názor vyjádřit, co bude dále, uvidíme.............
05. 04. 2011 | 07:28

Drzá zrzka napsal(a):

Podepsat petici je mnohem jednodušší než se v praxi domáhat

•Přiměřené pomoci nemohoucím a potřebným
•Důsledného uplatňování práva a pořádku
Pohodový den.
05. 04. 2011 | 07:29

jarpor napsal(a):

Otázkář

"dnes Vám hrozí minimálně mediální dehonestace nebo vyhazov z práce, to je Vám málo?"
Hmmm... Za podpis "Výzvy NEO 2011" ? Nepovídejte...

Hoďte sem konkrétní údaje kdo koho dehonestoval a kde... kdo byl za to vyhozen z práce.../ mohlo mi něco ujít... :-))/ jinak je ta Vaše věta hodně podobná známému Švejkovu výroku : "Hovno, hovno..." čímž se on "zapojil" do rozhovoru...

Hezký den
05. 04. 2011 | 07:33

irinek napsal(a):

Onen nadační protikorupční fond je sice hezký,ale mne osobně tam vadí jistý pán z Humpolce,který se už léta snaží dostat do vysoké politiky dveřmi,okny,vikýři a možná i jinými otvory.
05. 04. 2011 | 07:57

Karel Kubrt napsal(a):

Na internetových diskusích se do nás pustili někteří anonymní glosátoři. /Anonymně to tu funguje pro všechny, pokud máte zájem, vyžádejte si mé jméno v redakci./ Někteří z nich považovali naši akci za apríl. Ano, i já, pane Havlíku.
Tak on to není apríl? Prosím, když se chcete historicky znemožnit, tak si poslužte.
NEO, nenecháte se okrádat? A co sčítání lidu, anonymně s čárkovým kódem a adresou? Okrádání o údaje, které stát už má nebo do kterých mu nic není, vám neva?
Vzpomínám na Peha a Kocába, jak slavně zakládali stranu plnou očanských osobnostní, dnes si nikdo na ni ani nevzpomene. Podobnost čistě náhodná? Asi ne. Pro mne pouze důkaz toho, že jste šlápli do h...
05. 04. 2011 | 08:02

Petr z Tábora napsal(a):

Body výzvy NEO mají v programech i mnohé kritizované parlamentní strany. Politické deklarace jsou praxí dost znehodnoceny. Body co chcete-nechcete se dají vykládat mnoha způsoby, ale cesty k dosažení uvádíte velice stručně a mlhavě. Věřím, že to myslíte dobře, ale proklamace nic neřeší. Parlamentní demokracie je v západním světě založená na demokratických politických stranách a tu vy bohužel zakládat nechcete. Vaše výzva je odsouzena být dříve či později spláchnutá přirozeným vývojem tak jako různé předchozí iniciativy, většinou z oblasti "pravdy a lásky".

Byl bych rád, kdyby tato vláda podala demisi a byla sestavena jiná rozumnější. Nicméně předčasné volby 2012 by pouze znamenaly vítězství levice, protože neumožní vládním stranám dokončit jejich volební cyklus, tj prokázat, že reformy přinesou nějaké ovoce. Navíc případné nové politické strany či vaše iniciativa do té doby nebudou mít širší podporu.
05. 04. 2011 | 08:37

neo napsal(a):

Ono pane Havlíku je jednoduší vypustit petici, než získat voliče v demokratických volbách.
05. 04. 2011 | 08:42

Sladký napsal(a):

Tato pravicová vláda je zlo.Tato pravice je zlo. "Kdo zlu napomáhá, toho zlo postihne".To je úsloví, lidová moudrost.A prskejte si jak chcete- já to těm pomahačům přeji.
05. 04. 2011 | 08:50

neo napsal(a):

Sladký:

a můžete svá tvrzení podložit? Pro koho je vláda zlo? pro všechny, nebo jen pro Sladkého?
05. 04. 2011 | 08:55

Dočekal napsal(a):

Jedinci s jednoduchým myšlením mají tendenci upínat se křečovitě k totalitní moci, i když tato totalita jde proti jejich zájmům.

Vysvětlení je poměrně jednoduché. Oni si tím léčí svůj pocit méněcennosti, neschopnosti, slabosti a bezvýznamnosti. Děje se tak proto, že pro tyto jedince je velice těžké prosadit se ve společnosti a najít tak cestu k sebeúctě.

Totalitní moc dává těmto lidem možnost ztotožnit se s mocnými a tím se zdánlivě sám stát mocným.
Tím, že jim ti mocní předhodí nepřítele, umožní jim proti němu bojovat a tvářit se přitom jako hrdinové. Jsou přece na straně silnějšího a nejagresivnějšího.

Pro tuhle vlastnost lidské spodiny mohou existovat totalitní režimy.
-----------------
Nepochybuju o tom, že se v tomto textu někdo pozná. Jinak takhle hodnotí můj přítel Karel, takto psychiatr na penzi, autory některých příspěvků v těchto diskusích.
Rád si počkám na reakce.
05. 04. 2011 | 09:02

Sladký napsal(a):

Neo, je to iromie osudu, že právě vy, který žijete v zajetí BLUDŮ (nevyvratitelných mylných přesvědčení o povaze reality) ode mne chcete nějakém "důkazy". V této vládě jsou lidé, naprosto nekompetentní, diletanti. Šéf, který není šéfem ani náhodou. Podvodníci, korupčníci, zatloukači a lháři.Pravičák, který před pár lety chtěl do vlády s komunisty.Opilec.
Lidé, sloužící mafii, vládcům v pozadí, lidé,vedoucí tuto zemi do katastrofy. Vy chcete nějaké důkazy, blázne? Kdybyste nebyl pomatený, viděl byste je stejně zřetelně, jako já.
05. 04. 2011 | 09:05

neo napsal(a):

Sladký:

to je jen charakteristika všech politiků bez ohledu na barvu.

chci důkaz, že konkrétně tato vláda je zlo.
Zatím mi její činnost vychází lépe než činnost šech předchozích vlád, krom Topolánkovy vlády.
05. 04. 2011 | 09:07

Sladký napsal(a):

Dočekal- zdravím, pane Václave, a přeji nadhled, pohodu, a pevné nervy.
05. 04. 2011 | 09:07

Sladký napsal(a):

Neo- cituji "Zatím mi její činnost.... to je tvoje diagnoza,člověče.je to přesna těak mimo realitu, jako je mimo realitu tvoje myšlení, tvoje psychika. A opravdu, nechci už s tebou diskutovat, je to naprosto kontraproduktivní, nemáš sebemenší šanci vykročit ze svých bludů, to by muselo dojít k nějakému zázraku, spontánní remisi.A kdyby se to stalo, následný šok by tě s nejvyšší pravděpodobností vrhl tam, kde jsi teď.
05. 04. 2011 | 09:12

Carlos V. napsal(a):

Pane Havlíku, ptal jsem se již pod výzvou, ptám se zde.

Hezké cíle. Ale jaké navrhujete kroky, opatření ?

Vytýčit si světlé zítřky ... a slíbit diskuzi, při které se vymyslí jak na to, to je vskutku smělý plán.
05. 04. 2011 | 09:18

Tenco napsal(a):

neo
Jednodušší to je.
Ve volbách je zase poměrně jednoduché získat hlasy za prachy.
Pak se zadlužit a krást.
V ČEZku to je velmi jednoduché.
Funguje to bez větších problémů již řadu let.

Pro úplně jednoduché povahy typu...../no, on už si každý dosadí.../, tedy pro ty, kteří si myslí, že vše jde hned a bez peněz, podotýkám, že současné koalici nejde téměř nic a disponuje přitom stamilionovými rozpočty vlastními a desetimiliardovými erárními a komunálními. A aparáty - co aparáty !! - přímo zástupy byrokratů.

Zejména pak zdravím koktavého odesáka z lázeňské kolonády. :))
05. 04. 2011 | 09:19

neo napsal(a):

Sladký:

zatímco já uvádím pouze reálná fakta, vyplývající ze zkušeosti, ty jen napadáš.

Možná by se ti hodil Dočekalův přítel Karel, jehož repliku tak rád kopíruje. Sedí na tebe dokonale.

Opakuji, současná vláda mi zatím vyhovuje ze všech vlád nejvíce, krom vlády Topolánkovy. Ta totiž přinesla mnoho dobrých opatření, ať už rovnou daň (kterou současná vláda vylepší) nebo podpora rodin s dětmi ( 3rychlostní rodičovská, slevy na dani).

To jsou mistře Sladký konkrétní reálná fakta. Žádné bludy.
05. 04. 2011 | 09:19

Dočekal napsal(a):

Sladký:

Zdravím též a samozřejmě Vám také přeju pohodu a životní optimismus.

Škoda, že na Vás nemám kontakt. V mém počítači je uloženo nejen těch dvanáct článků, které byly zveřejněny na dvou diskusních serverech a které teď čile kolují po netu, ale jsou tam také vzpomínky mého otce. Možná by Vás něco z toho mohlo zajímat.

Budu sice opět pokárán, ale risknu to.

d47@volny.cz
05. 04. 2011 | 09:22

Jana Pechová napsal(a):

Mám trochu problém. Jakkoli chci vnímat výzvu jako bohulibou snahu autorů o pozitivní změnu, mám pocit, že návrhy řešení připomínají spíš změnu obalu, nikoli vadného obsahu.
Společnost musí nejdřív umět rozeznat dobré od špatného a chtít mít v úctě skutečné hodnoty. Potřebuje vzory a důvěryhodné a spravedlivé vůdce (odmyslete si prosím zprofanovanost tohoto slova - myslím jím obecně lidi na špičkových pozicích).
Je jedno, jestli jdete k cíli zleva či zprava: musíte ale věřit tomu, že k cíli skutečně jdete. Bez věrohodných lidí v čele tomu dlouho věřit nebude ani největší naivka.
05. 04. 2011 | 09:33

irinek napsal(a):

to Jana Pechová
Naprostý souhlas.Kde ale vzít a nekrást.Politici,kteří byli opravdu důvěryhodní se jaksi odpařili už v počátcích devadesátých let.A nedivím se,že do současného marastu se slušným lidem opravdu nechce.Já osobně v tomto momentě nevidím ani to pověstné světýlko na konci tunelu.Bohužel.
05. 04. 2011 | 09:53

franťýk napsal(a):

Drzá zrzka
bez petice nebude ani žádná společnost, která by se mohla "domáhat". Proto je třeba napřed podepsat a pak se pomalu zapojovat.
Nikdo vás však nenutí.
05. 04. 2011 | 09:57

dedek napsal(a):

Liberále, smát se můžete jen sobě a nemá cenu Vás dále rozvádět, protože by to ani nemělo smysl a byla by to ztráta času.
Mude! Takže jen univeritně vzdělaní mají zdravý rozum a jsou stateční? Pokud vím tak doba ukázala, že tito lidé se k dění připojují až když jde o bod zlomu. Oni totiž jsou příliš opatrní aby nepřišli o místečko a za druhé, univerzitní vzdělání ještě neznamená inteligenci.
05. 04. 2011 | 10:26

Leo K napsal(a):

To Liberal:
Nějak jsem se v tom textu ztratil. Co je to Lihový dům? Neměl to být Lidový dům? Nerozumím větě:"odmítáte zodpovědnou nepopulistickou politiku omezení výdajových škrtů" ... tím myslíte, že by se měly omezit škrty výdajů (státu)? To je pro mne docela nový rys liberální politiky. Jakou komoditu máte na mysli ve větě: "prosazování státem ovládané komodity?" Pokud vím a paměť mi slouží, tak jediná komodita plně řízená státem, byla zbrojní. Pravda v 10. století ještě "stát" vyvážel voly, ale to k vlastní škodě už dávno nedělá. Ten text se mi zdá být neotřelý a myšlenkami nedotčený. Přečetl jste si ho po sobě?
05. 04. 2011 | 10:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní zrzko,

už dlouho mne pod články o politice nic nepotěšilo tak jako Vaše poznámka z 05. 04. 2011 07:29. Díky za ní. Kéž bychom se už pomalu přesunuli z "věku petičního" k něčemu, co už Masaryk nazýval drobnou každodenní prací (tím samozřejmě nezavrhuji petice en bloc). Mimochodem srovnát jakoukoliv dnešní s Několika větami... :-)

Libor Stejskal
05. 04. 2011 | 10:57

neo napsal(a):

stejskal:

to víte, někteří mají tu potřebu srovnávat komunistické pronásledování s dnešní dobou.

třeba Otázkář :
Otázkář napsal(a):
jarpor

dnes Vám hrozí minimálně mediální dehonestace nebo vyhazov z práce, to je Vám málo?
05. 04. 2011 | 11:02

Otázkář napsal(a):

jarpor

možná jsme se jen špatně pochopili, nemyslel jsem konkrétně výzvu NEO2011, ale občanskou angažovanost obecně. Konkrétně případ pana Michálka, který se postavil nepravosti a jeho akt občanské statečnosti byl náležitě oceněn vyhazovem z práce. Následně byl prezidentem republiky označen jako lump a darebák a jeho poradci začali mediální dehonestaci ve stylu nálepkování jako jehovista apod. Některými politiky ODS byl označen jako práskač. To je Vám pořád málo?
05. 04. 2011 | 11:06

Otázkář napsal(a):

neo

to jarporovo připomenutí Švejka "jinak je ta Vaše věta hodně podobná známému Švejkovu výroku : "Hovno, hovno..." čímž se on "zapojil" do rozhovoru... "

sedí na Váš příspěvek 05. 04. 2011 | 11:02 jako vyšité :-)
05. 04. 2011 | 11:09

neo napsal(a):

Otázkář:

????

přiznej si, že vyhazov z práce ti spíš než za petici hrozí za lenost, alkohol, neschopnost...
05. 04. 2011 | 11:11

larger rkipp napsal(a):

Lidé v politice také četli Rychlé šípy, pane Stejskale, přesto to tu vypadá, jak vypadá. Neplatí ono to 'kdo (z nich) "nekrade", okrádá Rodinu'?

Není to tak špatné, v tomto státě, v Praze například, nevěřím, že by chromý s holemi musel stát, v MHD. (Příklad)
05. 04. 2011 | 11:13

Otázkář napsal(a):

neo

nehrozí pokud jsi v politice, tam je to naopak hlavní předpoklad. Nicméně zřejmě neumíš moc dobře číst, jelikož jsem psal o Liboru Michálkovi a ten nebyl vyhozen ani za lenost, alkohol či neschopnost, ale právě naopak za svoji schopnost postavit se nepravosti ;)
05. 04. 2011 | 11:17

Jana Pechová napsal(a):

to irinek:
Není třeba hledat dokonalých. Stačil by princip vítr: nechť si politické strany zvyknou okamžitě 'odstavovat' od vlivu a funkcí lidi, u nichž vznikne podezření na nečestné jednání, pokud ho tento člověk nedokáže okamžitě a věrohodně vyvrátit. A nechť to dělají na všech úrovních. Věřím tomu, že za takových okolností by znovu našli cestu do politických stran a angažovanosti obecně i vámi zmiňovaní slušní lidé.
05. 04. 2011 | 11:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane larger rkippe,

ne zcela rozumím otázce. Já se nezastávám politiků, ani nikoho jiného. Jen si myslím, že má daleko větší smysl (než třeba psát petice na téma, že se nám nelíbí politici, které jsme si zvolili, či to, jak v této společnosti k sobě chováme; píšu o tendenci, ne o Vás konkrétně), chodit se politiků neustále ptát, proč udělali to či ono. Psát jim, vyžadovat odpověď. Chodit za nima do jejich poslaneckých kanceláří atd. Domáhat se poučeně a se vší rozhodností všeho, na co mám právo.

Tak jsem pochopil text paní zrzky a to mi dává smysl. Obecná petice a téma, jak jsou ti druzí špatní už tolik ne. Četl jsem jich moc.

Libor Stejskal
05. 04. 2011 | 11:34

Sladký napsal(a):

Pane Stejskale, jednou z nejdůležitějších věcí je NADHLED.Nemám zájem Vám lichotit a nerad bych chválil den před večerem, ale zdá se, že se posouváte právě oním směrem.Jen nevím, jestli to teď v médiích není modní trend, jdoucí zároveň s tím, že vládnoucí strany přestáváme podporovat bezvýhradně.
05. 04. 2011 | 11:43

Sladký napsal(a):

Občan, jarpor- OBČANE, apelujete zbytečně. Dotyčnému jsou morální kriteria NAPROSTO,ZCELA A BYTOSTNĚ CIZÍ.
05. 04. 2011 | 11:47

pavelpelan napsal(a):

Pro Sims.Musim souhlasit!!!To co jste napsala je pro me super.Konec koncu souhlasim i s panem Stejskalem.Dnes!!!
05. 04. 2011 | 11:47

neo napsal(a):

Otázkář:

o Michálkovi jsi psal později...
05. 04. 2011 | 11:47

Otázkář napsal(a):

neo

05. 04. 2011 | 11:06
05. 04. 2011 | 11:09
05. 04. 2011 | 11:11

Nechci spamovat diskuse, proto jen zkopíruju časovou posloupnost příspěvků, takže si každý může ověřit, že nejprve jsem psal o Michálkovi, pak teprve jsem reagoval na tebe a až pak následovala tvá reakce ;)
05. 04. 2011 | 11:50

jarpor napsal(a):

Otázkář

No, tak to jsem skutečně nepochopil, že ta Vaše věta se nevztahuje k iniciativě páně Havlíka a spol...

No, mimochodem, když jste "to myslel obecně" a zmínil jistou kauzu :
- nějak to vyšetřování "nepravosti" na kterou Michálek poukázal trvá... že by snad žádná nepravost "nebyla" (?) ... vždyť to přece "bylo tak jasné"... !
- nabídka stejné práce na jiném ministertvu nebyla přijata...
- tuším, že finanční "odměna za statečnost" naopak přijata byla
- slova prezidenta nejsou slova boží... má právo na názor stejný jako Vy či já... jako kdokoliv jiný...

Z výše uvedeného - už je více jasno, na které straně je více pravdy ?
Myslím, že nikoliv. Tedy ani tento případ nelze jednoznačně dát jako příklad, že :
"dnes Vám hrozí minimálně mediální dehonestace nebo vyhazov z práce za odvahu se angažovat.".
Pořád je Vám to málo ? .. :-))

Hezký den
05. 04. 2011 | 11:52

neo napsal(a):

Otázkář:

jo, já reagoval v 11:02 ... pak až na tvou reakci, takže o Michálkovi jsem se dozvěděl až z příspěvku 11:17
05. 04. 2011 | 11:55

Otázkář napsal(a):

jarpor

- nějak to vyšetřování "nepravosti" na kterou Michálek poukázal trvá... že by snad žádná nepravost "nebyla" (?) ... vždyť to přece "bylo tak jasné"... !

* ano trvá, ostatně tak je to v naší zemi zvykem. Dlouho se vyšetřuje, aby pak bylo nakonec konstatováno, že se na nic nepřišlo. Což ovšem neznamená, že se žádný trestný čin opravdu nestal.

- nabídka stejné práce na jiném ministertvu nebyla přijata..

* nebyla přijata s odůvodněním, že jako logická náprava věci by byl návrat na původní místo

- tuším, že finanční "odměna za statečnost" naopak přijata byla

* nevím zda byla přijata a jestli ano tak na tom nevidím nic špatného. Ten člověk udělal správnou věc a za to byl odměněn. Špatné by bylo kdyby se tak stalo v opačném pořadí. Tedy dostal odměnu za to, že něco učiní. Např. podepíše pro stát nevýhodnou smlouvu a proti tomu se naopak postavil.

- slova prezidenta nejsou slova boží... má právo na názor stejný jako Vy či já... jako kdokoliv jiný...

* tohle snad ani nemá smysl komentovat. Prezident není řadový občan a má velkou zodpovědnost minimálně morální. Bez důkazů takhle veřejně obvinit člověka jako lumpa a darebáka to už je snad na podání trestního oznámení za pomluvu.
05. 04. 2011 | 12:01

hanah napsal(a):

Pane Havlíku, jakékoliv spojení s Hnízdilem diskredituje předem v očích normálních a morálních občanů jakoukoliv akci. Protože ten, kdo je schopen zneužít lékařské profese k politickým cílům, je schopen všeho.

K panu Stejskalovi

Souhlasím s vámi. Dotázala jsem se své poslankyně, proč odmítají přijmout zákon o přiznání majetku. Odpověď mi dosud nepřišla. :-)
05. 04. 2011 | 12:05

Otázkář napsal(a):

neo

okecat to samozřejmě můžeš, ale časová posloupnost hovoří jasně, víc k tomu nemám co dodat, podstata debaty je někde jinde ;)
05. 04. 2011 | 12:05

neo napsal(a):

otázkář:

nic neokecávám, nečetl jsem tvou diskusi s jarporem tudíž jsem netušil, že tvůj příspěvek ohledně obav o práci se týká pouze Michálka.
05. 04. 2011 | 12:07

zdenekb napsal(a):

Otázkář:

Myslím, že to vyšetřování trvá proto, že lump a darebák, či dobrotivý fízl Michálek (jak jej označuje řadový občan Klaus a jeho věrní) si nepořídil krom nahrávky i čestné a notářsky ověřené prohlášení Knetiga a Drobila o chystané zlodějně. Jinak se u nás vždy a všechno odloží. Jednoznačně Michálkova vina...!

autor:

Podepsal jsem už několik petic a nepřipadám si díky tomu nijak zvlášť statečně... srovnávat jakoukoliv iniciativu s podpisem Několka vět je jaksi... přitažené za vlasy (...teď se dívám na Vaši fotku, neberte to přirovnání osobně).
05. 04. 2011 | 12:10

Otázkář napsal(a):

neo

jelikož mezi tvůj a můj příspěvek nikdo jiný nenapsal, je dosti nepravděpodobné, že by jsi to přehlédl, ale jak říkám podstata debaty je někde jinde, takže se tím nehodlám dál zabývat.
05. 04. 2011 | 12:12

stejskal napsal(a):

Urgovat, paní hanah. Otravovat, lézt oknem, když nás vyhodí dveřmi (dá to víc práce než podepsat petici), ale je to jediná možnost :-) Já vím, jsme jen lidi (vždyť já to také nedělám od rána do večera. Ale občas ano ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal
05. 04. 2011 | 12:12

Otázkář napsal(a):

zdenekb

pravdu díte, ale u nás i když někdo o něčem prohlásí, že to byla "loupež za bílého dne", tak se najdou lidé, kteří jsou schopní to obhajovat. Nejspíš si taky dělal srandu jakou Kalousek a Škárka, alespoň vidíte kolik máme v politice srandistů a pak, že je to nějaká dřina :)
05. 04. 2011 | 12:15

neo napsal(a):

Otázkář:

nečetl znamená nečetl. Nejde o nějaké přehlédnutí. Prostě jsem četl jen to, co bylo adresováno mně.

Fakt se nechci hádat... Michálek je jedna věc, petice Havlíka druhá věc.
05. 04. 2011 | 12:16

Otázkář napsal(a):

neo

jak potom víte co jsem psal jarporovi, když jste to NEČETL? :))) S tou peticí jsem to myslím vysvětlitl jasně. Za její podepsání podle mě vyhazov z práce nehrozí, ale za občanskou angažovanost po vzoru Libora Michálka ano.
05. 04. 2011 | 12:18

anti politik napsal(a):

Dočekale vyřiďte p. Karlovi toho času na penzi toto! Pravda je taková, že za veškerý rozvrat, ničení hodnot a války může rozum! Srdce tyto věci neumí! Rozum přistupuje k věcem abstraktně, proto si dokáže zdůvodnit i ty nejhorší činy! Nakonec to krásně vidíme u našich politiků, kteří dokáží i to největší svoje svinstvo zdůvodnit a klíďo lhaním! Je to ten nejjednoduší způsob jak zničit sebe i ostatní. To sice není cílem politických figur, ale při své hlouposti (finanční neomalenosti) tam směřují! Jasně už viditelná izolovanost příslušníků české politické třídy od reality v sobě nese už vyloženou patologii!! Stručně řečeno řídí nás jedinci s patologickými sklony a bohužel tato nákaza zasáhla i veřejnost, která i když by chtěla je bezradná co s tím má dělat!!
05. 04. 2011 | 12:21

jarpor napsal(a):

Pánové

přeji dobrou zábavu... při debatě co kdo četl a nečetl...

Zdravím hanah i pana Stejskala...
a dál už beze mne... neb nemám co více dodat k té občanské odvaze podepsat petici a srovnání dob "Několika vět" s dneškem... než jsem učinil včera.

Hezký den
05. 04. 2011 | 12:25

zdenekb napsal(a):

Otázkář:

Ano, v smutných dobách krize je povzbudivé, kolik filutů, podšívek a vykutálenců se pohybuje v naší politice. "Lidičky, my vůbec nelhali, my jen tak trochu mystifikovali, haha, no není to bžunda...?!?"

p.Stejskal:

Nechci být indiskrétní, ale za kým jste naposledy lezl oknem?!? ;o)
05. 04. 2011 | 12:29

Carlos V. napsal(a):

jarpor : re Michálek

o fungování státní správy netřeba mít iluze. Podle mých informací je to horší, než si kdo představuje.

Kdesi jsem psal, že 90% státních zakázek je levých. Moji přátelé z praxe nesouhlasí, tvrdí že 100%, já jsem holt optimista - a ze státních zakázech já nežiju (napřímo ;-).

Neschopnost prokázat něco nekomu v případě Michálek - ale i mnoha dalších - nehovoří o skutečném stavu věcí, ale o schopnostech policie. A to jsem opět idealista a optimisticky doufám, že policie opravdu nalézt chce.
05. 04. 2011 | 12:30

Dočekal napsal(a):

Otázkář, zdenekb:

Když ale na ty srandy v podání našich vrcholných politiků nakonec doplácíme všichni bez rozdílu.
To, co se dostává na povrch, je jen ta příslovečná špička ledovce. Mnohem zajímavější a hlavně důležitější je to, co se děje pod hladinou.
Včera ministr zdravotnictví MUDr. Leoš Heger (profesí rentgenolog) nahlas zauvažoval o tom, jestli by nebylo lepší nechat předčasně narozené děti raději zemřít, než je za cenu vysokých finančních nákladů udržovat při životě.
Dovedete si představit, co by se dělo, kdyby totéž vyslovil třeba takový MUDr. David Ráth? Tady je ticho po pěšině.
Dnes už si stěžují dokonce i majitelé činžovních domů. Tato vláda připustila absolutní deregulaci nájmů bez toho, že by připravila nejen takzvanou cenovou mapu, ale hlavně opatření sociálního charakteru pro ty, kteří se zkrátka a jednoduše nemohou bránit. Ono platit nájem ve výši dvanácti tisíc korun (bez služeb, samozřejmě) při měsíčním příjmu ve formě důchodu ve výši deset tisíc korun je zkrátka nemožné.

Nejsmutnější zjištění (alespoň pro mne) je to, že strážce čistoty těchto diskusí preferuje diskusní příspěvky ve formě bývalých komunistických úderných hesel a nerozlišuje mezi osobním napadáním a mezi obranou proti tomuto napadání.
Mně osobně už tohle nevadí. Vadí mi to ale proto, že se tímto "opatřením" podařilo strážci čistoty těchto diskusí odtud vyštvat několik diskutérů, jejichž příspěvky byly pro mne obohacením, protože pokaždé přinášely něco nového.
Pokud se má tento diskusní server stát jen jedním z těch, kde se plive nejen na podlahu, ale také po hostech, má k tomu pod uvědomělým vedením pana Stejskala nakročeno přímo parádně.
05. 04. 2011 | 12:36

Tenco napsal(a):

ad hanah
K aktivitám pana Hnízdila /kterému někdo vykradl osobní poštu a různé kvazinovinářské zvratkovité hyeny pak jeho osobní korespondenci dezinterpretovaly a jiné další podhyeny si pak z tohoto případu vyrobily živnost/ via možnost testovat i mocné tohoto světa /zejména pak ty, kteří mohou svými politickými rozhodnutími ovlivnit životy milionů lidí/, nejen chudáky, zda jedinec není psychopatickou osobností doporučuji nádhernou knihu pana MuDr. Koukolíka : Mocenská posedlost/2010/

"...Diagnóza syndromu mocenské pýchy byla Owenem /Sir David Owen/ a Davidsonem /Jonathan Davidson/ vyslovena u prezidenta USA G. W. Bushe jr. a britských minister. předsedů D. L. George, N. Chamberleina, M. Thatcherové a T. Blaira...."

Problémem je, že, na rozdíl např. od drobných zlodějíčků - recividistů, či jiných delikventů, kteří svými skutky negativně ovlivňují osudy několika málo jedinců, tedy problémem je, že k lidem, jejichž podíl na moci je velký/tomu pak odpovídá rozsah dopadů JEJICH skutků/ a kteří se vyznačují mnohdy daleko zhoubnějšími poruchami osobnosti - takoví se vědeckému zkoumání dobrovolně nikdy nepodrobí.
Proč asi - to už je jen čirá spekulace. Dobrá tak maximálně pro kvazinovinářské podhyeny 3. stupně.
Každopádně je to jedním s největších paradoxů doby.
Pokud tedy uvažujeme o demokratických systémech - kdy je moc delegována lidmi, ne odvozená od Boha.
:))

Takže být panem Havlíkem, zůstal bych raději ve spojení s panem Hnízdilem.
Než s podhyenami.
:---()
05. 04. 2011 | 12:36

Pocestny napsal(a):

Editor
Jak jsem to psal onehdá?
Nerdi a trollové?

Jojo, nerdi a trollové....-)
Tak jste se - koukam - dočekal...
Life is goooood.-)
So long.
05. 04. 2011 | 12:40

Dočekal napsal(a):

anti politik:

Svému příteli Karlovi nemusím nic vyřizovat, on totiž tyto diskuse čte docela pravidelně. Pro něho je to totiž vynikající studijní materiál.
Některé jeho postřehy zde raději neuvádím. Nechci zkrátka riskovat, že zdejším "pravověrným" naskáčou po celém těle pupínky.
Ale musím uznat, že je hodnotí velice přesně.

Jinak si dovolím uvést a to nejen pro vás ještě jeden Karlův postřeh.
Když jsem se Karla už někdy před pětatřiceti lety ptal, proč má každý, s kým mám co do činění, takovou úpornou snahu mne znectít, odpověděl mi Karel takto:
"Víš, oni to s tebou nemají lehké. Výše tvého IQ je totiž stejná jako výše tvého EQ. Jednou zkrátka reaguješ rozumem a jindy zase srdcem. Tím pádem jseš pro své okolí nečitelný a ono neví, jak na tebe má reagovat."

Tohle se nádherně projevuje i v těchto diskusích.
05. 04. 2011 | 12:51

hňup napsal(a):

Hmm... Petr Havlík - manageur ODS ve výslužbě.
Jan Hnízdil - to je ten, co chtěl poslat presidenta do šaškecu? Hmm...
No, stejně to asi pan censor kvůli nicku??? smaže.
05. 04. 2011 | 12:56

stejskal napsal(a):

So gooood. So long (I mean not life, that is awfully short to be spent by trolling ;-) so rather: see you sometime, Mr. Pocestný :-) l.s.
05. 04. 2011 | 12:57

jarpor napsal(a):

Carlos V.

Z výše Vámi uvedeného vyplývá jedno - čím méně zůstává státu na státní zakázky - tím lépe. Jenže - ten trend je, bohužel, opačný... a to nepočítám ještě přes stát "tekoucí EU" peníze
S těmi "iluzemi" jsme na tom stejně...

hanah

Jen drobný dotaz :
Skoro dvacet let podepisuji za firmu daňové přiznání z příjmu právnických osob...
stejnou dobu podávám daňové přiznání sám, fyzická osoba.

Zkuste mi vysvětlit, co nového by se stát o mě dozvěděl, kdybych měl vyplňovat a odevzdávat "majetkové přiznání".

Díky předem.

Hezký den
05. 04. 2011 | 12:58

JC napsal(a):

Občanská společnost dle Havlíka.
Vypustíme kontrolního chrousta, a až nás budou miliony vezmeme hrad vidlema. Hurááááá:-))))
05. 04. 2011 | 13:15

ali napsal(a):

pane Havlíku
ono je to tak, že lidi už jsou přesycení tou vší nemožnou politikou, kde peníze tečou do kapes už roky a nic se neděje. Zákony si poslanci dělají k obrazu svému, takže jsou vysmátí jako Gross, který těžko půjde před soud. Lidi se nedovolají ničeho..myslím, že rezignují na tu odpornost našich vládních špiček a nechávají to plavat. Bohužel. Už kolikrát jsem svolávala lidi na začátek konce, leč lidem se nechce. Snad ve Vás jiskří jistá naděje a přesvědčit lidi nebude lehké. Mají se až příliš dobře. Mě už jste ale přesvědčil..
05. 04. 2011 | 13:27

Nedočkal napsal(a):

Dočekal:

celých 96?
05. 04. 2011 | 13:42

F.Švarc napsal(a):

Pane Havlíku a Hnízdile, nenechte se pochybovačnými a kritickými poznámkami odradit od vskutku velmi sympatické iniciativy, prakticky prokázat, že na netu nejsou jen strachy podělaní nicky (nickové). Sólově interpelovat či dotazovat poslance (zastupitele), jak doporučuje pan Stejskal, je samozřejmě nesmysl, který vyhovuje těm, kdož chtějí konzervovat jim vyhovující poměry. Osobně by se mi Klaus v blázinci líbil měně, než v kriminálu. Stejně jako soudce Nagy.
05. 04. 2011 | 13:52

VlB napsal(a):

Hmmm :
Pane Dočekale, napsal jste: "...proč má každý, s kým mám co do činění, takovou úpornou snahu mne znectít..."
Každý, opravdu každý?
Tak to bych šel do sebe, být na Vašem místě.
05. 04. 2011 | 14:03

hanah napsal(a):

jarpor

zdravím :-) To se mělo týkat pouze poslanců, či veřejných činitelů, aby bylo možné posoudit, zda majetek získali ze svých legálních a přiznaných příjmů. Nás, "obyčejných občanů", probůh ne ! :-))
05. 04. 2011 | 14:20

jarpor napsal(a):

hanah

Fajn...

Co když se náhodou stanu veřejný činitel, poslanec... jak z majetkového přiznání poznají a posoudí, zda jsem nabyl vše legálně ?
/Vy snad věříte tomu, že kdo dosud lhal v daňových přiznáních, že nebude lhát v majetkových přiznáních ?/

Takže znova ke mě a k hypotickému příkladu : Co se o mě stát dozví více z majetkových přiznání, než doposud ví ?

Dík za reakci.
Hezký den
05. 04. 2011 | 14:47

k231 napsal(a):

Pozor na NEO! Má to být ODS 2.0 a po volbách s ODSTOP09 půjdou na dohodu a rozdělení moci! Je až směšné jak ze všecho čouhá snaha aby ČSSD nesestavovala příští vládu. Je to pochopitelné: by l by to konec tunelování a rozkdrádání důchodů (ročně 300 miliard, a zdravotnictví (ročně 220 miliard). Pozor na Halvíka, bývalého poradce VK, je to stejná taktika jek před minulýma volbama _ rychle dáme odhraomady pár stran (VV, TOP09) naslibujeme a máme výhráno!!
05. 04. 2011 | 15:02

Sladký napsal(a):

Velká Dvojka je tu.Doufejme, že se spáří a dají vznik generaci Pravověrných.
05. 04. 2011 | 15:16

Sladký napsal(a):

Žijeme ve společnosti fachidiotů. Není to dávno, co byl můj příspěvek kvůli tomuto výrazu vymazán.
05. 04. 2011 | 15:19

almost glossed™ napsal(a):

Všimli jste si, jak cenzor přesunuje zodpovědnost za kontrolu politiků z těch, kteří jsou za ni placeni, na ty, kteří mají své práce dost a možnosti velmi omezené?

Zvažte, jak upřímně je jeho návrh myšlen a proč ho sem píše.
05. 04. 2011 | 16:00

Golix napsal(a):

ad Hana

Klaus ale přece není blázen, Hanah. Podle psychoterapeuta Halíka má jenomporuchu osobnosti. www.halik.cz/rozhovory/tyden_210311.php
05. 04. 2011 | 16:32

Dočekal napsal(a):

almost glossed™:

Teď jen doufám, že tím cenzorem nemyslíte strážce čistoty těchto diskusí.

Za vlády bolševika (rudého) mi jeden komunistický ideolog tvrdil, že tady není cenzura v tom pravém slova smyslu. Tady prý je jen takzvané třídění informací. Pokud by prý občané dostávali všechny informace, tak by jimi byli zahlceni natolik, že by si pak nemohli utvořit ten správný názor.

Také v těchto diskusích dochází k třídění. Nikoliv informací, ale nositelů těchto informací, v tomto případě diskutujících. Protože zatím co někomu tady projde úplně všechno, tak dalšímu je vymazán celý příspěvek například kvůli slovu "póvl." A už se nikdy nedozvíme, jestli v onom příspěvku nebylo něco mnohem důležitějšího. Třeba nějaká informace, která ovšem kolidovala se zájmy majitele tohoto otevřeného diskusního serveru.

O tom, jak může takové podepsání petice taky někdy dopadnout, se celkem nedávno přesvědčil jeden můj kamarád. V našem městě si koalice ODS - ČSSD prosadila přes odpor občanů výstavbu nového nákupního střediska, v pořadí už osmého. Město k tomuto účelu poskytlo pozemek, který je sice majetkem města, ale který měli celá desetiletí pronajatý zahrádkáři.
Petiční archy se jmény a podpisy se samozřejmě staly objektem zájmu podnikatelů a tak se taky stalo, že si mého kamaráda zavolal jeho zaměstnavatel a oznámil mu, že nemíní zaměstnávat někoho, kdo jde otevřeně proti jeho zájmům.
U mně toto naštěstí už nehrozí, ale k podpisu čehokoliv mne nikdo nepřesvědčí ani náhodou. Není to u mne v žádném případě nedostatek odvahy. Jen vidím, že i ta mnou zmíněná petice byla úplně zbytečná. Místo těch bývalých zahrádek je dnes staveniště a někdy v srpnu se tam bude otevírat nový chrám konzumu.
Tolik k peticím.
05. 04. 2011 | 16:41

Nedočkal napsal(a):

Dočekal:

a Dočekal bute před chrámem stepovat s košíkem a hoí na odhánění případných spolunakupujících
05. 04. 2011 | 16:49

ZAM napsal(a):

jarpor:
´Skoro dvacet let podepisuji za firmu daňové přiznání z příjmu právnických osob...
stejnou dobu podávám daňové přiznání sám, fyzická osoba.
Zkuste mi vysvětlit, co nového by se stát o mě dozvěděl, kdybych měl vyplňovat a odevzdávat "majetkové přiznání".´
S dovolením zkusím já: nepřiznané příjmy.
05. 04. 2011 | 17:49

ZAM napsal(a):

Ono totiž v majetkových přiznáních nelze lhát stejně jako v daňových.
05. 04. 2011 | 17:56

ali napsal(a):

jarpor
jak je to dlouho, co vyplavala na povrh aféra s vylhaným daňovým přiznáním B.Sobotky svojí straně? Už si detaily nepamatuju, ale byl to docela skandál..
05. 04. 2011 | 18:04

zemedelec napsal(a):

Pane Zam.
Přesne takhle o tom uvažuji,mužu zatloukat přijmy všelijakýma nákladama,kolotočem faktur,ba i černé duše byly v módě.Co ale v majetkovém přiznáni by mělo být,jestli mám 10.nemovitostí,několik luksusních aut,atd.To hlavní,jestli to bylo možno pořidit s přiznaných přijmů,uvedených dokladech pro finanční úřad.
05. 04. 2011 | 18:28

Apokalypsa napsal(a):

to Hanah:

Nikdy by mě nenapadlo, že se pan Havlík může spojit s člověkem, který zneužívá lékařského poslání proti hlavě státu.
to Havlík:

Pane Havlíku, takže jste se spojil s osobou, která chtěla uzurpovat právní způsobilost člověku (V.Klausovi), jenž Vám kdysi bezmezně důvěřoval!?

Zbyla-li Vám soudnost, přemýšlejte, pane Havlíku.
http://spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/
http://spiknutilekaru.wordpress.com/2011/04/03/vedel-o-spiknuti-lekaru-i-randak-mail-to-naznacuje/
05. 04. 2011 | 18:30

ZAM napsal(a):

zemedelec:
V majetkovém přiznání lze také podvádět nepřiznáním majetku či jeho formálním přesunem na někoho jiného, jenomže s tím se přesune i problém. Majetek jednou je a majitele lze vyhledat pokud vím vždy kromě jednoho případu: vlastníkem je a.s. s akciemi na doručitele. Ne nadarmo poslanci tento raritní právní paskvil nechtějí odstranit a odpor nicku ´jarpor´ je asi stejného druhu.
05. 04. 2011 | 18:37

almost glossed™ napsal(a):

ZAM: 05. 04. 2011 | 17:49

:-)

Apokalypsa: Ten vyhazov z Mladé fronty SSM stále bolí? Stále bolí?
05. 04. 2011 | 19:29

S.Š. napsal(a):

Na neo2011.cz Vám řádí nějaký vtipálek, viďte, pane Havlíku ? Celkem se ani nedivím ... :-)
05. 04. 2011 | 19:30

jarpor napsal(a):

ZAM

Tak ještě jednou...

Když mne podezíráte z nepřiznaných příjmů v daňovém přiznání, jak si myslíte, že bych vyplnil majetkové přiznání ?
Myslíte, že by stát díky majetkového přiznání "dozvěděl" více ?

Jestli mám k něčemu odpor, tak Já mám k buzeraci, která obtěžuje a k ničemu rozumnému nevede...

Přesvěčte mne, kde se mýlím...

Hezký večer
05. 04. 2011 | 19:55

ZAM napsal(a):

jarpor:
Dejme tomu, že nepřiznané příjmy jste uložil do nemovitostí, akcií na své jméno anebo koupil umělecký předmět vysoké hodnoty. Všechen tento majetek přiznáte a máte potíže prokázat příslušné příjmy. Anebo majetek nepřiznáte, což vyžaduje určení jiného vlastníka, na kterého přejde nutnost prokázat příslušné příjmy. Nevím, jak by se Vám anonymně podařilo koupit třeba obraz Chagalla, o nějaké nemovitosti nemluvě. Takže zbývá jenom akciovka s akciemi na doručitele.
Jste pro zrušení takového typu akcií? Podotýkám, že ve světě vedle ČR je mají ještě Marshallovy ostrovy a tuším ostrov Norfolk.
Anebo snad znáte jiný způsob zatajení majetku jako výsledku nepřiznaných příjmů?
05. 04. 2011 | 20:41

pich napsal(a):

Je toho strašně moc a co je moc, toho je příliš.

Když vezmu jen dojem z dnešních "soukromých dramat" na Primě.
Člověk chce prodat nemovitost a tak se obrátí na "renomovanou" realitku (nějaka Orange xxx, či tak nějak). Ta prodá nemovitost a peníze si ponechá. Další člověk si u ni koupí byt, vezme si na to hypotéku na třicet let a do bytu nemůže, protože majitel nedostal zaplaceno. Rovněž mladí manželé prodají přes onu "renomovanou" jeden malý byt, aby měli základ na stavbu domku. Byt prodán, peníze někde. Majitel "renomované" realitky firmu "prodá" a jako zmizí.

No, nekupte to. Já jako předválečný ročník mohu jen konstatovat.
Ať to tady vezme do ruky Gottwald nebo Pinochet, ale ať už někdo něco udělá s tou nekonečnou hrou na demokracii a právní stát !
05. 04. 2011 | 22:54

hanah napsal(a):

jarpor

Já vám rozumím. Ale - na začátku politické kariéry byste podal přiznání o majetku :-) (nic proti ničemu, ne ?)a pak by se dalo velmi snadno kontrolovat, zda jste si dále pořizoval majetek odpovídající vašim legálním příjmům. Ne jako např. jeden moravský socanský politik (jméno si teď nevybavím ), který si tak nějak přišel k nějakým hotelům a nějak se neví za co....:-)
05. 04. 2011 | 22:55

vasja napsal(a):

hanah napsal(a):
jarpor
Já vám rozumím. Ale - na začátku politické kariéry byste podal přiznání o majetku :-) (nic proti ničemu, ne ?)a pak by se dalo velmi snadno kontrolovat, zda jste si dále pořizoval majetek odpovídající vašim legálním příjmům.
----------------
"by se dalo velmi snadno kontrolovat...."
Dobrý, ale rozšťourávání majetku politika, jeho rodiny, firem, může dneska v pohodě dělat policie s finančákem.
Tohle je jenom plácnutí do vody.
06. 04. 2011 | 06:58

jarpor napsal(a):

ZAM
hanah

Všechny repliky se týkají všeho možného než odpovědi na základní otázku :

Co navíc získá stát /veřejnost/ zavedením majetkového přiznání pro politiky /do jaké úrovně politiků ??/ oproti dnešnímu stavu ?

Má odpověď zní : NIC. Další papír navíc, další agenda navíc, další náklady státu navíc. BEZ EFEKTU.
Kdo poctivě podává daňová přiznání dává státu všechny informace pro možnosti kontroly, i bez majetkových přiznání...
kdo podvádí dnes /s blahosklonným postojem státu k podvodníkovi/ bude podvádět i při zavedení majetkových přiznání... a stát opět bude jen "civět".

Ani jeden argument zde nepadl, který by tento můj názor změnil...

Hezký den
P.S.
ZAM - máte v těch akciích hokej.
Akcie na doručitele - zaknihované, nemají žádný problém... tam existuje v každém okamžiku jasná evidence akcionářů...
problém je pouze u akcií na doručitele v listinné podobě, kdy se tvrdí, že je nelze dosledovat.
No, to se sice tvrdí... ale rád bych viděl jednoho předsedu představenstva, který neví, komu má skládat účty... kdo je "jeho akcioář".
A mimochodem, v 99 % případů je převod těchto listinných akcií podmíněn SOUHLASEM PŘEDSTAVENSTVA, což bývá ve stanovách těchto akciovek.
Ještě pořád budet tvrdit, že nelze akcionáře dohledat ? U toho 1 % snad, ale tyto akcie bych si určitě nekoupil... jak bych toho akcionáře, jak bych jej našel (???), jakou mám jistotu, že mi neprodává bezcenné papírky ???

Myslet pane, myslet... ne papouškovat hlouposti...
06. 04. 2011 | 08:43

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, jak vidíme je to diskuze pár jedinců, kteří se baví o jednotlivostech, protože se bojí podívati dále, aby doopravdy nenarazili na to světlo na konci TUNELU. Klidně se dohadujte, vše již vymyslely a sesumírovaly OBČANSKÉ INICIATIVY a Vašich pár hlasů tu nebude míti rozhodující vliv. To co se děje ve vládě je její SEBEZNIČUJÍCÍ AKCE. Ale odstranění vlády není žádným řešením, protože ta samá garnitúra politiků bysi sestavila další vládu stejných nebo i menších kvalit, jest-li se vůbec dá mluvit o kvalitě, raději používejme rozměr ZMETKOVITOSTI. Tak si již nelamte zbytečně hlavu, přejděte na www.vymenilijsmepolitiky.cz a tam můžete připojiti svoje podpisy pod různé petice a hlavně pod návrh nové OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR, která má zkvalitnit zastupitelskou demokracii a řízení státu s váhou na samosprávnost oblastí /krajů/ a úpravou práv a povinností ohledně práce, bydlení, ochrany zdraví a také obrany před násilím a s bezpečností problematikou uvnitř i vně státu. Důraz je tam kladen také na mezinárodní vztahy bez násilí a jednání na oboustranně výhodných smlouvách a podmínkách. Podpora světu bez válek a zachování MÍRU, jako zakladnímu předpokladu života na NAŠÍ PLANETĚ. Tato planeta je uzurpována velmocemi v jejich prospěch, to snad vidíte všichni sami. PRACUJÍCÍ OBČANÉ A TVŮRČÍ INTELIGENCE JIŽ MAJÍ JASNO. A co Vy. Teď právě čteme, že od roku 2013 se Nám již splní, že budeme vytunelováni i na důchodech. Tak my nevíme jak Vám ale Nám se to nelíbí a radši jsme pro HEDVÁBNOU ZMĚNU A BUDE PO STRESECH CO NÁM ELITY PROVÁDÍ. Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa.
06. 04. 2011 | 10:49

hanah napsal(a):

jarpor

Hezký den :-). Nechci se přít (už vůbec ne s vámi), daně nejsou
můj obor. Ale...
Ptáte se
"Co navíc získá stát /veřejnost/ zavedením majetkového přiznání pro politiky /do jaké úrovně politiků ??/ oproti dnešnímu stavu ?"
Podle mě stát i veřejnost získá poměrně přesnou informaci, co si onen politik za dobu svého působení v politice pořídil a zda si to za své legální a přiznané příjmy skutečně pořídit mohl. je to informace, se kterou se dá dále pracovat a kterou nelze získat z prostého daňového přiznání. Nevidím na tom absolutně nic špatného a kdo má čistý úmysl, neměl by mít důvod se tomu bránit. Já to za žádnou extra buzeraci nepovažuji, každý, kdo jde "do politiky", musí si být vědom, že bude nucen strpět určité zásahy do soukromí...
06. 04. 2011 | 13:05

jarpor napsal(a):

hanah

Souhlasím, že politik musí strpět zásahy do soukromí... i s tím, že kdo má čisté se zaváděním agendy, která nesplňuje to, co se očekává... a tvářit se, že se to "řeší".

Taky se nechci přít, ale uveďte mi jeden, jediný případ ze všech dosavadních politiků, který "unikl" postižení za neoprávněně nabytý majetek jen proto, že zde není institut majetkových přiznání.
Jeden jediný příklad toho, kdy "majetkové přiznání" by nepoctivci zabránilo dary a neoprávněně nabyté prostředky za dobu působení v politice zatajit... jinak, kdy společnost /stát / by nepoctivce tímto institutem odhalil... a pak taky by jej mohl potrestat... /Myslím, že nepoctivec prostě poctivě majetkové přiznání vyplňovat nebude.../

Skutečně se pokuste na jeden takový příklad, třebas hypotetický, přijít...

Já skutečně v majetkových přiznáních neshledávám nic, co by společnost ochránilo od politiků-zlodějů při výkonu jejich mandátu... a proto je považuji za naprosto neúčinné.
Toho, kdo je "propaguje" a tvrdí, že tato přiznání cosi řeší... za vychcánka, který oblbuje důvěřivé... Navíc, že o tom, že lidi oblbuje, sám dobře ví...

Daleko více bych spoléhal na to, kdyby "automaticky" stát s příchodem nového politika, prostřednictvím FÚ bedlivě a pravidelně sledoval jeho příjmy, účasti ve společnostech, podíly na tom či onom, hodpodaření takových společností, katastry, pohyby na účtech, operace s cennými papíry .... a to všechno může správce daně dělat již dnes, podle dnes platné legislativy.
Stačí jen správcem daně zahájit daňovou kontrolu jeho samotného a společností, kde se vyskytuje...

Hezký den
06. 04. 2011 | 14:32

Tenco napsal(a):

ad jarpor
citace : "...Taky se nechci přít, ale uveďte mi jeden, jediný případ ze všech dosavadních politiků, který "unikl" postižení za neoprávněně nabytý majetek jen proto, že zde není institut majetkových přiznání..."
-------------------------------------------
Ano , to je velmi těžké. Dokázat něco podle něčeho, co není.
To je jako bychom chtěli po psychiatrovi, aby tím, že nemá možnost zkoumat určitou osobu, dokázal, že je tato osoba duševně zcela zdavá.

Pokračujte , přátelé milí, i zde se docela dobře bavím.
:))
06. 04. 2011 | 16:56

jarpor napsal(a):

Já se taky dobře bavil při :
"Volím VV, uvidíme"

Hezkou zábavu
06. 04. 2011 | 20:11

Tenco napsal(a):

jarpor
Mému psu taky stačí, když vyslovím slogan.
A vrtí při tom originálním způsobem ohonem.
Dokážete to taky ?
:)))

Hezké spřádání blbostí - samozvaných to výroků, pane poslanče za ODS.

P.S. Teď už diskutujete za své ?
Doma je doma, že ?
:((
06. 04. 2011 | 20:30

jarpor napsal(a):

"Zkrátím to ještě více a pokusím se to tak zhustit do jedné věty:

Milí Pražáci - kolik berou místní poradenské firmy za kurzy lhaní ?"

Poznávate se ? Tak zkuste nelhat.
Jinak jistě víte, kde Vás mám... vohone.

Tím jsem s Vámi skončil... můj čas je drahý...
06. 04. 2011 | 21:11

santawizard napsal(a):

Já sám jsem soukromný podnikatel a nezávislý kandidát a když už ,tak bych volil stranu přátel marijuány,která je podle vzoru strany přátel piva nebo tak zvané novinářské strany či vánoční strany a nechce de fakto vyhrát žádné volby.Moc vám proto pomoci nemohu,ale kdyby jste se dostali do divadelních interpelací tak ,žádné takové myšlenky k ozdravování ducha nepřijdou bez milionové výhry.
Přirovnat však signatáře sametové revoluce do nějaké druhé vlny sametové revoluce to nechápu .Vždyť my už jsme se transformovali do parlamentární demokracie !Už není co zásadního změnit!!Jedině zastavit krizi.Krize je, protože se nejprve zastavili točit peníze a potom stroje.Musí se peníze a stroje znovu roztočit.
06. 04. 2011 | 23:23

hanah napsal(a):

jarpor

třeba tenhle : http://www.lidovky.cz/hejtman-palas-stavi-penzion-za-miliony-kde-na-to-vzal-pc9-/ln_domov.asp?c=A100915_123906_ln_domov_ani

Ing. Jaroslav Palas - prý se nějak motal u privatizace Setuzy...:-)
07. 04. 2011 | 14:32

Dondas napsal(a):

Slyším-li slovo "liberál", představím si ředitele Liberálního
ústavu, hňupa (jinak ho nelze nazvat) Ševčíka, ODS (nar. 1973), který se svým velmi drahým autem podnikal závody stejně "mara-
tých" (ne bohatých, protože normální bohatí obvykle nabyli majetku většinou poctivou prací!), "čapla" ho policie, když
porušil dopravní předpisy a velmi čiloval, proč prý ho policie obtěžuje). Zkrátka klausovský kuponprivatizovaný zbohatlík a
stoupenec "zlodějských pořádků - liberál!
05. 05. 2011 | 00:21

Dondas napsal(a):

Opr.: K Ševčíkovi - je ředitelem Liberálního instituce
aby to bylo správně vymyšleni ODS!).
05. 05. 2011 | 00:25

price cialis napsal(a):

bei solchen Vorkommnissen benutzt.
14. 11. 2012 | 00:43

achat levitra napsal(a):

que seria bueno que probaras este buen vino viejo.
16. 12. 2012 | 16:19

jUUoRcwocu napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#6015>buy soma online</a> soma drug muscle relaxant - soma pharmacy no prescription
10. 02. 2013 | 20:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy