Je těžké se nenechat deziluzí rozdrtit

02. 11. 2011 | 11:11
Přečteno 5582 krát
Na kejklování s čísly má ministr financí Kalousek mega alibi. Na druhý pokus si nyní stačil povšimnout další vlny finanční a hospodářské krize, která se zdaleka netýká jen euro zóny. Výsledek – další škrtání a zvyšování daní.

Ale ani to nesníží narůstající deficit. Neměl by už konečně začít hledat i v dalších příjmech a ne jen krátit výdaje? Jistě měl, ale brání mu v tom jeho pevné a dlouholeté ukotvení v partě kluků, co spolu mluví.

Co třeba armádní zakázky přes prostředníka? Anebo anonymní akciovky ve veřejných zakázkách? Za povšimnutí by stálo i hospodaření významných firem s majoritou státu. A co stovky účtů českých daňových subjektů v různých daňových rájích? Anebo prohrané arbitráže, zmanipulované konkursy, účelově řízené čerpání dotací, předražené nákupy a prodeje pod cenou, černé fondy u parlamentních politických stran a mnohé jiné podivnosti?

Z veřejných zdrojů se ročně pumpují desítky miliard, které zákonitě chybí na nutné výdaje. Ani dotaz švýcarské prokuratury, zda česká strana nepostrádá záhadné miliardy, které odtekly v době privatizace MUS, nenašel u naší vlády adresáta. Je něco hodně shnilého ve státě českém. Pokud si neuděláme pořádek doma, pak bychom neměli lacině šermovat různými siláckými apely vůči EU. Je to jen další variace na známé kouřové clony.

Potřebovali bychom nyní zdatné krizové manažery a ne veterány stranického politikaření, kteří jsou navíc pouhými námezdními silami klientelistických sítí. Poztráceli jsme již mnoho iluzí, přesto bychom se neměli nechat deziluzí rozdrtit. Ale je to někdy hodně těžké. Stačí si pouze prolistovat titulky z médií. Posuďte sami:
„Obrana platila v době úspor statisíce mediálnímu poradci ministra Vondry“.
„Úředník ze skandálu s pozemky má luxusní farmu v JAR“.
„S politickou situací je nespokojeno devět Čechů z deseti“.
„Armáda zakázala lety nových letounů CASA kvůli poruše motoru“.


Chcete pokračovat? Tak si prolistujte noviny zítra. A pak pozítří… Co myslíte – je větší vůle po změně anebo převažuje obava ze změny? A pokud změna, pak jaká? Negativismus nestačí. Hněv není program. Pokud si chceme uchovat naději, že dokážeme zastavit současnou devastaci země, pak nezbývá než opustit pohodlí nevědomosti, nezájmu a anonymity, a také překonat různé strachy. Jinak to nepůjde. Změna musí být zcela zásadní – systémová, formální i obsahová a samozřejmě personální. A snadné to nebude. Cena za dosavadní lhostejnost bude hodně vysoká.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

pozorovotel napsal(a):

Kdo je Petr Havlik?
Dříve pedagog, dnes publicista, podnikatel a politik. Necim se preci zivit musi.
02. 11. 2011 | 11:18

Al Jouda napsal(a):

To pozorovotel :
Radši se votel:)))))
02. 11. 2011 | 11:31

pozrovatelelel napsal(a):

Lol Al Judo,

vzdyt jsem se votelil. "Politici" jako jsou Havlik jsou mojim vzorem.
02. 11. 2011 | 11:39

Daňový poplatník napsal(a):

Problém je v tom, že každá politická strana, která by opravdu chtěla něco rozkrýt je zakázána, jsem zvědav, kdy dojde na komunisty, tipuji to na na hranici 30% v předvolebních průzkumech, no a pak už pro střední a nižší střední třídu po příchodu hyperinflace moc možností nezbývá.
02. 11. 2011 | 11:46

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Pan Havlík trefil do černého: obava ze změn, po všech zkušenostech s politikou se také obávám, že každá změna vynese nahoru čerstvé síly, které ucítí příležitost (jako např. Bárta)a nahradí vyčerpané a vyprázdněné politiky s vidinou osobního profitu. Nevěřím ve změnu parlamentní cestou a bojím se o naše děti, čeká je zlá doba.
02. 11. 2011 | 12:01

DF napsal(a):

Předseda poslanců VV Vít Bárta řekl, že koalice nabízela opozici dříve debatu o důchodové reformě, ČSSD ale podle něj po deseti minutách jednání opustila.
Nechtěla prosazovat 2 pilíř ani v takové podobě v jaké bude přijat.
Dodal, že VV chtěly vést debatu o ekonomické situaci ČR a daňové reformě ve sněmovních výborech.
Mohlo se jasně dohodnout i jiné než 17,5 % mohlo to být 19,5 a 16 %. Sociální demokraté tam ale podle něj debatu "odflákli".
02. 11. 2011 | 12:11

charlemagne napsal(a):

Hněv je zásadním předpokladem odhodlání k změně, jinak to prostě nejde. Teflonoví arogantní taškáři jako Kalousek nemají žádné vnitřní morální limity. Lokajové jako Nečas takovou kategorii jako morálka neznají a monomani jako klaus si myslí, že etika je to, co oni rozhodnou.
O nájemných ponocných jako Bárta není vůbec třeba mluvit.
Hněv je zapotřebí především proto, že opozice nepředstavuje žádnou alternativu. Je nutné, aby došlo ke genezi nové, autentické politické síly s širokou podporou občanů.
Nejdřív bude současným šafářům trochu polámat ploty, které si okolo uloupených majetků a spletichařených pašalíků nastavěli.
02. 11. 2011 | 12:13

irinek napsal(a):

Pozorovateli,
vytáhl jste opravdu těžký a nevyvratitelný argument.Sláva vám!
02. 11. 2011 | 12:34

zemedelec napsal(a):

Pane Havlik.
Velice správně.
Ty kauzy už překrývají jedna druhou,že nevíme která správná a která je jenom mlžící.Jenže,nějaké jednorázové akce,nebo kritika,na tuhle vládu neplatí.Musí přijít něco tvrdšího a lépe z organizované.Praha je vlastně bez dělníků,tam nemá kdo protestovat.Je potřeba se obrátiti i na jiné oblasti a lépe z organizovat
02. 11. 2011 | 12:35

Pepa z depa napsal(a):

Ano, ano milí zlatí diskutující, teď jste u jádra pudla a proto vložte důvěru v revoltu občanů a podpořte GENERÁLNÍ STÁVKU DNE 18.11.2011 a tím i PŘÍMOU DEMOKRACII, která by nahradila zkorumpovanou parlamentní demokracii a to ještě podle vychcánků českých podporovaných cizí mocí pro znevolnění lidu českého a to za bídný peníz, který ukládají kdesi a tajně, že? Jak se do lesa volá, tak se z něho ozve CHCEME ZMĚNU A TO HEDVÁBNOU. Bude to celé dle naší platné ÚSTAVY ČR. Vše o tomto směru PŘÍMÉ DEMOKRACIE se dočtete na www.vymenilijsmepolitiky.cz a také se tam dozvíte jak koho milují občané ČR, návrh nové OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR, ankety občanů k předčasným volbám, ODS, Kalouskovi a další. Hezké počtení a studování poslední šance jak s nimi zatočit a to ještě podle ÚSTAVY. Hezký den přeje 4. odboj a Pepa z depa. Žádný strom neroste až do NEBE, ŽE? Pepa z depa.
02. 11. 2011 | 12:37

dudley napsal(a):

Tohle téma má mnoho aspektů,o kterých leze napsat mnohé.Např. psychologicky je rok zvratu státní ekonomiky v tržní 1990 u většiny lidiček v té době řízen představou,že od malého divadélka provinciálního rázu s pár herci snadno přejdeme k velkolepějšímu divadelnictví tím,že postavíme nejprve impozantní budovu velkého Národního divadla.A herci se dodatečně najdou,protože osobní zisk,sláva,lesk,moc,peníze-to vždycky za všech dob lákalo mnoho lidí.Tedy od toho,že každý si dělal své v normativně zavedeném systému vyvažovaném centrálně ekonomicky,že každý si bude dělat jen prostě své.Zapomělo se na víc věcí:jakože privatizace sama o sobě jen magické slůvko jako abracadabra.Že škuner půjde řídit velitel ponorky.Že všichni se o to své začnou starat získáváním svého z bývalého společného bez protihodnot.Do toho vlezl Václav Klaus s kuponovou privatizací.V.Klaus je člověk,který měl absolutní maximum své tvořivosti v naprostém začátku -1992 a pak už byl smyslem pouze monotonně klesající exponenciálou.Po čase se zdálo lidem kolem ČSSD,uplatněné o osm let později,že díky poklesu Klausovy invence-tehdy už pražádné-získají vrch nad jeho partou a kontrolu nad zisky z privatizace.Jenže ČSSD zase o pár let později zaznamenala opět také obrýácený pokles své voličské popularity,když se voličské jádro začalo domnívat,že nesou spoluúčast s Klausem na zdražování,růstu nájemného,zaostávání důchodů.Posléze -jako právě včera a dnes v parlamentu -vsadila proti tomu ČSSD na abstraktnější líčení nerovnováhy mezi bohatšími a chudšími v podmínkách domina ODS koaličně.Jenže tím se vracíme k oné původně prázdné budově majestátního Národního divadla.Kalousek se tam v jistých dobách v těch dynamických strukturách politicky stabilněji zabydlel a tak tomu bude dál i dál s každým novým členem teátru. Jde o teátr osobních kariér,který nemá žádnou lepší koncepci než něco dělat s dluhem nebo sociálním státem.Málo pramálo na to,aby rostla úroveň všeho,produktivita práce.
02. 11. 2011 | 12:52

Petr napsal(a):

Ono je jedno jesti v ČR vládne Kalousek, nebo Sobotka. Jestli Topolánek, nebo Paroubek a dalo by se pokračovat. Jen křišťálový Standa svoji genialitou všechny předčil. Při desítkách funkcí stačil levou zadní vystudovat a když "slezl s koně" zbohatl poctivou prací tak, že dnes může v klídku žít mezi největšími multimiliardáři a imperiastami na slunné Floridě. I ostatní čeští politici se poctivě snaží, pro blaho obyvatel ČR, dosáhnout stejných met a už být taky na Floridě. Nebo zná někdo mezi českými Nadlidmi nějakou vyjímku?
02. 11. 2011 | 13:26

otokar napsal(a):

Je to zadupané synci.
Někteří kradli, ostatní se na to dívali.
Někteří již zdrhli,jiní zdrhnou posléze.
Dobře to nedopadne, o tom žádná.
Zatím dobrý,pravil padající lidem na balkoně.
Máme se nejlépe, jen třeba trochu tolerence a respektu, pravil onehdá makroekonom dr. h.c. et h.c. etc....
Léčba klausem nedopadla.
Zatim dobrý.
02. 11. 2011 | 13:28

češka napsal(a):

Dobrý den,
kardinální otázku dneška vidím v tom, jak dalece jsou občané povinni platit dluhy svých vlád?
V případě, že je občané platit odmítnou, stane se co?
Zhroutí se bankovní sektor, vypaří se finanční bubliny, ale reálné hodnoty nezmizí, nemovitosti zůstanou, stroje také nikam nezmizí, normální pracující lidé zůstanou, defraudanti odejdou do svých rájů.
V podstatě tento proces již probíhá, lidé se začínají starat sami o sebe, mobilizují zdroje.
Skuste se projít večer po ztemnělých ulicích, restituované domy poznáte na první pohled, okna jsou neosvětlena, obyvatelé odešli. Důchodci jsou trvale na chatách a chalupách, ti v produktivním věku žijí buď ve svém, nebo tržně pronajatém, kde se tržně chovají - byty za své zásadně neopravují, v případě špatného zacházení se kdykoli odstěhují - bytů je dost, jako za dob našich babiček a prababiček, než malovat, raději se přestěhovat.
02. 11. 2011 | 13:33

dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Zemědělec zaspal jste dobu ,všichni jsme přece chtěli aby naše děti nemuseli pracovat jako dělníci!! Rušili a integrovali se za tím účelem i učnovské obory ,takže bohužel,dělníků není a převrat nemá kdo dělat ! Ted musíme ještě nějaký pátek počkat až ten politickohospodářský marasmus v česku plnou vahou svého hnusu dolehle především na střední třídu ,to zn. učitele ,zdravotní personál ,region.úředníci ,policie,armáda ,atd. ! Pak se probudí i Praha ,to mi věřte ! I když je nutno přiznat že naše dosavadní vlády vždy pražákům lezli do zadnice a průměrné platy tam vždy převyšovaly celostátní průměr ,tak co je moc to je moc a musí se to řešit zase jen mocí ! Přeji českému národu aby se již konečně probudil z letargie ,sjednotil se a zastavil tohle mafiánské rozkrádání ve velkém ! K tomu musí dopomoci i bezpečnostní složky protože i o jejich budoucnost zde kráčí ! Ale tak jako zasahovali proti zoufalým řekům při jejich demonstracich ,tak takhle bych si to v česku rozhodně nepředstavoval ! Proto stále volám po jednotě národa ! Pravice levice tady jde o budocnost naší příštích generací ! Dl.
02. 11. 2011 | 13:36

schlimbach napsal(a):

ano, jediným skutečšným řešením je podstatná systémová změna - www.ekonomickareforma.cz
02. 11. 2011 | 13:38

Forrest Gump napsal(a):

dalimír:

Voláte po jednotě... a v čem bychom se měli sjednotit ? To jako že bychom my levičáci převzali pravicový myšlenky ?

Zbláznil jste se ?
02. 11. 2011 | 13:59

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach:

Pane Sclimbach, Vás je tady škoda. Vy byste měl jít do televize.

Proč třeba nedomluvíte s panem Stejskale, abyste tu Vaši reformu mohl veřejně představit prostřednictvím pořadu pořádané Aktuálně.cz a moderované panem Sedláčkem ?

To by byla přece velká sranda, ne ?
02. 11. 2011 | 14:03

SuP napsal(a):

Dalimíre, proboha, kolik dětí necháš té další generaci?
02. 11. 2011 | 14:05

Agent W4C napsal(a):

Pro Češku...
Vy Mluvíte stejně,jako ten baron z jedné z her Svěráka,když říká,že mu nemůže nikdo vzít díru do země-tedy šachtu...To jen k těm strojům a movitému a nemovitému majetku.
02. 11. 2011 | 14:08

dalimír napsal(a):

Hoši hoši kdy už se vám konečně v těch vaších zabedněných makovicích rozsvítí ??? Supe i pro Vás to platí !!!
02. 11. 2011 | 14:11

SuP napsal(a):

schlimbach -
Napsal jsem tu kdesi o Tobě, že jsi jedinej levoun, kterej představil svou vizi řešení. Ne že bych si myslel, že je řešením, nebo bych s ní souhlasil. Taky jsem ti napsal proč.
Nicméně docela by mě zajímalo, jak dlouho jsi na tom pracoval, když vidím, jak žádná z vlád nebyla za 20 let schopna napsat nic podobného, přestože na to má zástupy dobře placených darmožerných poradců?
02. 11. 2011 | 14:14

schlimbach napsal(a):

SuP

levoun? Nevím, jestli zrovna levoum, protože nejsem levý ani pravý - můj návrh reformy není o levém nebpo pravém - není to o binární logice, ale o respektu k různorodosti nejen názorů, ale i individuálních schopností a tím pádem i možností občanů. Je to o kooperaci všech vrstev společnosti, které mají jedno společné - žijí v rámci jedné společnosti - multikulturní společnosti - význam je od slova kultura - nemá to nic společného s rasismem.

Podíváte-li se na problémy, které si dnes užíváme, nemají řešení, pokud neumožníte skutečnou volbu jednotlivce, která je podepřena jeho odpovědností - všechna levá i všechna pravá dogmata selhávají, právě protože to jsou dogmata. Žijeme v době, kdy význam jevů z dávné minulosti se jakoby zachovává, i když reálně nemůže již působit. Příklad - zadlužování států dluhopisy - možné a smysluplné to bylo, když platit zlatý standard, když peníze byly podloženy zlatem. To dnes ale není a zadlužování dluhopisy států pokračuje v nezměněné podobě dál, i když to je totální nesmysl, protože každá země, která má svoji vlastní měnu, si dokáže množství peněz v oběhu regulovat sama, na to nepotřebuje globální kapitál (který při svém stěhování a individuálním zájmu tropí nejvíce svinstva v ekonomikách všech zemí), potřebuje jen ve svém čele lidi s mozkem a užitečné idioty pod pevným zámkem.

Psal jsem to celý týden na začátku února 2009. Teď to ale postupně doplňuji a rozšiřuji, přidávám schémata atd.
02. 11. 2011 | 14:30

schlimbach napsal(a):

Forest Gump

díky za nabídku, ale prezentace reformy není pro TV :) Možná byste se ale divil, kde již všude přezentovaná byla a kdo se o ni zajímá :)

čas vše ukáže :)
02. 11. 2011 | 14:32

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach:

Doufám, že jste fotogenický.
02. 11. 2011 | 14:35

češka napsal(a):

To Agent W4C
Uhlobaronovi díru v zemi, částečně zplundrovanou, v restituci vrátili.
Stejně to jinak dopadnout nemůže, nikdo z nás není schopen splatit dluhy, které si na každého z nás vláda + obce vzali.
Zkusil jste s nízkými příjmy a minimálním majetkem jít do banky s žádostí o půjčku?
Dveře Vám jistě ukázali hodně rychle. A to jste jim ještě neukázal své staré, nemajetné a nemocné rodiče, ani malé , ještě dlouho studující děti a uštvanou manželku pracující na 1/2 úvazku, která se o celou rodinu stará a jejíž zaměstnavatel nemá na mzdy.
02. 11. 2011 | 14:39

claudius napsal(a):

Všichni se něčeho bojí!Ale i bohatci se bojí!Nejméně se bojí zlatá mládež a rozmazlenci-jakmile se jim z důvodu zchudnutí rodičovstva nebude dostávat peněz na značkové zboží,zatwittrují,rozpálí své sítě a hurá do ulic.Pak se k nim ti dořvaní teprve s velkou vehemencí připojí.
02. 11. 2011 | 14:39

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

fotogenický? Proč fotogenický? Nestojím o žádné tyátry, na to jsou povolanější osoby :)
02. 11. 2011 | 14:39

dalimír napsal(a):

Supe stačí Vám to jak jak to zde slimbach ve svém příspěvku vyložil ? Já se s ním plně stotožnuji ! Pane ve zlých chvílích národa by se měli lidé domluvit a každý něco slevit ze svých představ o řízení státu a chodu nár,hospodářsví ! Pokud tahle tichá dohoda fungovat nebude tak cizí i domácí zlé mocnosti budou mít nad námi obyčejnými občany vždy navrch a tím pádem pokračovat v devastaci naši krásné vlasti ! Dl.
02. 11. 2011 | 14:50

Jan napsal(a):

SuP
Čtu teď Tonyho Judta, na blistech je reklama, doporučuju všem.
Že kritici nenabízejí alternativu?
To mi , ostatně jako celá tahle doba, připomíná rok 1988, co chtete?, ptali se nás tehdy bolševici.
Myslíte alternativu k rušení stavebního spoření?
Nebo alternativu k zdanění chudých?
Nebo alternativu k neplacení daní OSVČ?
Nebo alternativu k zlodějně?
Odpovědi jsou velmi snadné.
Průšvih je , že pan Judt vidí paralelu téhle doby k roku 1913, a je to sakra moudrý chlap, byl.
02. 11. 2011 | 15:00

Jan napsal(a):

schlimbach
Tak jsem to celé přečetl.
Obdivuhodné.
Ta schémata jsou kouzelná.
Na můj vkus je to maličko moc komplexní.
Chybí mi tam literatura.
V kleptokracii těžko prosaditelné jinak než se zbraní v ruce.
Ale děkuji.
02. 11. 2011 | 15:12

Clouseau napsal(a):

Forrest Gump: Je to slabé, Forreste. Pokud někdo používá ironii, měl by být zárovň vtipný, což se Vám nedaří.
02. 11. 2011 | 15:15

schlimbach napsal(a):

Jan

děkuji :)
k té komplexnosti - vyjadřuje se k ní na samém začátku textu (aktualizovaný text reformy) J.A. Komenský :)
02. 11. 2011 | 15:20

Forrest Gump napsal(a):

Clouseau:

Nesnažte se být vtipný pane! Já to myslím smrtelně vážně.
02. 11. 2011 | 15:24

FOX napsal(a):

schmilbach a dalimír

Tak, tak.Ono to občanstvu dojde. I když třeba pozdě, ale přece.
02. 11. 2011 | 15:32

vlk napsal(a):

Přijměme konečně jako axiom jednoduchou pravdu, že Kalousek ani jednou nedokázal připravit rozpočet, který by byl v souladu s realitou.
Přesto , že je nejlepší ministr financí známého i neznámého vesmíru. Je to dokonalý břídil. A jen naprostý dement mu může skočit na jeho hlášky, že neví, že nebude pálit na pohyblivý cíl, a že.. No prostě jen kecy totálního neschopy.
Je zajímavé, že v ostatních zemích tyhle problémy nemají.
Nemůže se jim s tát, aby rozpočet počítal s +5 a pno bylo -5%.
A rozhodě se nestane, aby posílali do sněmovny v listopadu na s chvalování zjevně nesmysln budget.
A že s e prý během jar a upraví. A směrem dolů? Fajn. Ale dva , tři měsíce, možná čtyři, už se podle toho nesmyslného pojede. A budou čerpat výdaje. Nebo uzavírat dodavatelské smlouvy. Aby se potom utáhly šrouby.

A tohle všechno mastí tenhle chemckej Alí českých rozpočtů za renetického žvanění medií a pravověrných vuvuzelek. ---
Joa k dovrčení všeho se Kalosuek dožadoval uzavření parlamentních utyk při včerejší ovstrukci. Prý kvůli oposci. Je bezvadné něco takového slyšet od týpka, co v projevu v parlamentu konstatoval, že sice bumbá,ale že se z toho vyspí.
02. 11. 2011 | 15:56

Sladký napsal(a):

Když ze sebe hlupák dělá hlupáka, vyjde z toho hlupák na druhou.Nemá smysl odpovídat na nesmysly.
02. 11. 2011 | 15:57

Clouseau napsal(a):

Forrest Gump: To je ještě slabší. Jak opáčil Oscaru Wildeovi na jeden z jeho bonmotů ("There is only one thing worse than to be talked about and that is not to be talked about") britský malíř Turner: "There is only one thing worse than to be witty and that is not to be witty."

Pamatujte také na to, že zvolíte-li si takovéto známé přízvisko, měl byste dostát nemalé odpovědnosti s ním spojené.
02. 11. 2011 | 15:58

Clouseau napsal(a):

Sladký: Máte pravdu. Vyměknul jsem.
02. 11. 2011 | 15:59

Forrest Gump napsal(a):

Clouseau :

Nechce se mi věřit, že mé názory považujete za ironii, nebo dokonce hloupé.
Vždyť jsou stejné, jako názory většiny mých levicových kamarádů.
02. 11. 2011 | 16:05

Forrest Gump napsal(a):

Vlk:

Teda pane Vlku, Vás je radost číst. Vy toho Kalouska svými argumenty drtíte jak dělnická pěst buržoazii.

Já si taky myslím, že kdyby Kalousek připravil rozpočet dobře, žádný schodek by nebyl. Koukl by kolik dělaj příjmy, podle toho seškrtal výdaje a měli bychom se zlatě, že jo ?
02. 11. 2011 | 16:10

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach:

Vy jste příliš skromný člověk pane. Ta Vaše reforma je naprosto něco unikátního a tak skromnost není na místě. Kdo jiný dokáže zajistit lidem 25 tisíc měsíčně (a více) ? Kdo jiný každému zajistí práci ? Kdo jiný dá úvěr hloubavému podnikateli ? Kdo jiný zajistí stálou hodnotu peněz ?

Já osobně si myslím pane, že před Váma to dokázali jen dva lidé - Hitler a Stalin.

Odhoďte stud pane a vylezte na prkna, co znamenají svět. Uvidíte - bude to bomba!
02. 11. 2011 | 16:16

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

víte pane, ten návrh reformy je komplexní, což znamená, že je vše vzájemně provázáno a jištěno i zpětnými zápornými vazbami, pokud tedy víte, o čem píšu. Proto minimální mzda ve výši 26 500 Kč/měs na začátku transformace je vyvážena zrušením téměř všech daní, nulovými úroky, zrušením DPH , zrušením odvodů z mezd atd. Dále je třeba pochopit, že systém financování společnosti je průběžný. Takže ceny výrobků vůbec nebudou muset být vyšší, právě naopak. Dostatek práce zajistíte nejen díky tomu, že do penze půjdete v 53 letech, pokud budete chtít, ale i obce a města budou mít dostatek financí na své projekty, na kterých zaměstnají také dosti značný počet osob.

Ta minimální mzda je tak vysoká proto, že společnost garantuje občanovi i právo na bydlení, pokud pracuje nebo chce pracovat a je do její hodnoty zahrnuta i hypoteční splátka za byt 1+1 I. kategorie v hodnotě 1 500 000,- Kč, rozpočítaná na 20 let.

Díky MM a nastavení minimálního ekonomického standardu, který zajistí důstojný život i těm "nejchudším" občanům, nemusíte řešit žádné sociální vyloučení občanů, chudobu, žádné sociální dávky, můžete zrušit Finanční ústavy, sociálku atd díky průběžnému způsobu financování společnosti. Jak se dostávají peníze do oběhu si můžete nastudovat na schématech v návrhu - je to barevně a myslím, že pochopitelně ukázáno.

Nikdy nic nezměníte, když se budete dívat na problém starými brýlemi a pokud budete argumentovat starými dogmaty, budete akorát k politování ... ale je to vaše volba, váš problém.
02. 11. 2011 | 16:27

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

stálá hodnota peněz není nic problematického - je dána jejich nominální hodnotou. Reálnou hodnotu reálného statku stanovuje svobodná volba partnerů v transakci. Nikdo nikomu neurčuje, kolik co bude stát, je to věc dohody a trhu. Neexistuje žádná odhadní ani účetní ani zůstatková hodnota čehokoliv. Ekonomika je postavenba na tržních principech - svobodných tržních principech, ale tohoto svobodného trhu se účastní pouze ten, kdo chce. Kdo nechce, pracuje ve veřejném sektoru, za nižších mezd ale...
02. 11. 2011 | 16:31

schlimbach napsal(a):

Vlk

Kalousek není žádný hlupák, vše co dělá, má velice dobře promyšleno a i ten nárůst zadlužení je sakra dobře promyšlen - podívejte se sem - http://ekonomickareforma.cz/pdf/dobrenamtak.pdf - pro inspiraci ...
02. 11. 2011 | 16:33

Pípa napsal(a):

Všichni,
i kdyby alternativa byla, tak vy ji neuvidíte.
02. 11. 2011 | 16:34

Forrest Gump napsal(a):

Teda Vy jste pane génius !
To se hned tak nevidí. Kdyby to bylo na mě, tak jste už prezident!

Ale stejně si říkám, když těch důchodců bude víc a víc, a těch co pracují míň a míň, tak při stejné produktivitě bude k přerozdělování míň a míň, ne ?

Nebo se pletu ?
02. 11. 2011 | 16:46

Olda napsal(a):

Výsledky 22 let "svobody": Ukrást či koupit se dá úplně všechno a každý. Politická "reprezentace" zleva doprava a zpátky je banda arogantních zlodějů - někdo je víc arogantní, jiný je víc zloděj - to jsou jediné rozdíly mezi nimi.
V celé zemi to zahnědle smrdí fašounama a náckama.
Být starý či jinak slabý je stigma pěstované stokou sdělovacích prostředků ve shodě se státem.
Kdeže je ta svoboda? Ve škarpě u cesty, kde můžem svobodně chcípnout a ovšem svobodně si předtím zanadávat na koho či cokoliv.
02. 11. 2011 | 17:05

vlk napsal(a):

Forrest Gump
tad y že ho d rtím? Ale vůbec ne. Když s epodíváte přímo pod Kalouskovy blogy zde, pokud ho komentui, je to daleko větší nářez.

Nebozkuste třeba tohle:
http://urfaust.bloguje.cz/908369-jak-se-kalousek-stal-dekanem-lekarske-university.php

Soudím, že s e vám to bud e docela líbit. OStatně
na urfaust.bloguje.cz
mám svůj skoro pravidelný denní sloupek.
Sem už chodím jen svátečně. Co opravdu chci říci, sděluji na faustovi.

ZDar Schlimbachu.
Ani ve s mu by mne nenpadlo označit Kalouska za hlupáka.. T rozhodně ne.
Což neznamená, že nutně musí umět sestavit pořádný rozpočet.
02. 11. 2011 | 17:47

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

o čem to proboha píšete? pokud se to má týkat mého návrhu reformy, potom bych doporučil podívat se na schéma finančních toků ve společnosti a všimnout si, jakými 4 kanály se emitují peníze do oběhu ...

Také by stálo za to si všimnout, proč musíme pracovat 40 hodin a více týdně, když by nám v pohodě na náš standard stačilo i 30 hodin za týden pracovat ... Zamýšlel jste se někdy, proč jste tu na Zemi?

to co zde předvádíte, to je stávající systém a jeho "bolesti", které by ideálně bylo možné vyřešit povinnou euthanásií v určitém věku -(
02. 11. 2011 | 18:11

berkowitz napsal(a):

Vážení přátelé, na většinu zde vyřčených otázek lze najít odpověď zde :
http://zvedavec.org/komentare/2011/11/4675-opozdena-obzaloba-na-usvitu-iv-odboje.htm?PHPSESSID=uv3fgc8u6gmlovq1tfederpjo4
02. 11. 2011 | 18:18

Clouseau napsal(a):

Forrest Gump: Vaše názor považuji dokonce hned za obojí - hloupou (rádoby)ironii. Je to slabé, nevtipné, nedůvtipné, vlk, schlimbach a další Vaši "kamarádi" (pozor, ironie!) Vám zdvořile a fundovaně odpovídají, i když si z nich upoceně snažíte utahovat (nevtipně, jak jsem uvedl). Berte to jako doporučení "kamaráda".
02. 11. 2011 | 18:43

Forrest Gump napsal(a):

To víte pane Schlimbachu, jsem jen hloupý číšník a tak některé věci mi je ztěžka docvakávají. Jak na mě spustíte tu odbornou hatmatilku, jsem hned vedle ... 4 kanály... emise... no hrůza.

Ale mělo mě to napadnout hned. Měl jsem se zamyslet, proč jsme tady na Zemi a pak bych jistě pochopil, že se budeme mít stejně dobře, ať pracuje lidí kolik chce a důchodců taky.

Když deset pekařů bude živit deset důchodců a v jejich silách bude upéct denně 2 chleby, bude při rovnoměrném přerozdělení statků mít každý 1 chleba.
Pak může nastat situace, že 9 pekařům bude 53 let a odeberou se do důchodu. No a pak ten 1 pekař díky těm 4 kanálům a emisi vyrobí sám 20 chlebů denně a zase bude mít každý 1 chleba.

No to je jasný jak facka ! Jenom ně mrzí , že jsem na to nepřišel sám.

No a těch 30 hodin ... Vy jste se asi zbláznil. Tak dlouho bych určitě pracovat nechtěl.
02. 11. 2011 | 19:10

SuP napsal(a):

Clouseau -
Jsta podstatně slabší. To to nepoznáte?
02. 11. 2011 | 19:12

Forrest Gump napsal(a):

Clouseau :

Vy se mi stále posmíváte pane, že jsem hloupý a to od Vás není hezké. Samozřejmě že mi ti pánové fundovaně odpověděli. A Já jsem tomu rád. Zvláště ten pan Vlk, jak mi vysvětlil důležitost sestavit přesný rozpočet, jinak že hrozí veliký schodek v rozpočtu, to mě dojalo k slzám. No a vysvětlování pana Schlimbacha... to by se mělo tesat do kamene!
02. 11. 2011 | 19:14

český maloměšťák napsal(a):

schlimbach
Vy jste chtěl po Forrestovi aby si přečetl Vaši reformu - a až pak s ní polemizoval ?
Hmm - obávám se, že to nepůjde.
On starý Forrest totiž neumí číst....
:)))
02. 11. 2011 | 19:18

Clouseau napsal(a):

Forrest Gump: Ne ne, chraň Bůh, neposmívám, pouze konstatuji. A pozor, nemluvím o Vás osobně, ale o Vašich výrocích. Ještě jednou - značka zavazuje. Na Forresta Gumpa byste měl předvést o hodně více. Resp. o hodně méně, jestli mi rozumíte.
02. 11. 2011 | 19:27

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

vaše myšlení je brilantní, akorát je škoda, že odpovídáte na mé příspěvky, když ani vzdáleně netušíte, o čem je řeč. Hodnotíte něco, o čem nemáte ani páru, hodnotíte to optikou znalostí o stávajícím systému a nevadí vám, že já píšu o zcela jiném systému, který se stávajícím nemá nic společného.

Vaše výpočty a předpoklady o pekařích a důchodcích dokládají jediné - promeškal jste vzácnou příležitost zdržet se komentáře, abyste nebyl za méně chápavého. No nic, již se stalo :)
02. 11. 2011 | 19:43

Jindrich napsal(a):

Spravna zasada je stravit 5 % casu myslenim co je spatneho,
a 95 % casu jak to napravit.
Postarejme se o to aby politicka strana ktera zklamala - v pristich volbach zanikne !
02. 11. 2011 | 20:03

igor napsal(a):

Co daňové ráje, offshore společnosti našich milých politiků???? Prý jich je hodně a zatím ticho po pěšině...
02. 11. 2011 | 20:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 11. 2011 | 20:31

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach:

To mě moc mrzí pane, že si nerozumíme. Vždyť nám oběma bije srdce nalevo.
K nám do hospody chodí hodně levičáků. Já bych tu Vaši reformu propagoval i unás v hospodě. Jenže kdybych každý dotaz ukončil jako Vy, tak asi dostanu do drni.
Oni jsou trošku od rány, ale nakonec si zazpíváme tu naši levičáckou hymnu ... http://www.youtube.com/watch?v=h2ykrKrxV0Q&feature=related ... a v dobrém se zase rozejdeme.
02. 11. 2011 | 20:40

travojta napsal(a):

spravne, 18. 11. jedu do Prahy a vezu ssebou dlazebni kostku. Jdu vyjadrit obcansky nesouhlas s nasi soucasnou politickou "reprezentaci" t.j. korupcniky, lhari,zlodeji,vlastizradci,...
tak v Praze!!!
02. 11. 2011 | 20:45

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

možná si připadáte jako zábavný tvor, pokud považujete ale moji práci za levicovou, jste vedle, stejně, jako ten, který ji považuje čistě za pravicovou - těžko to ale vysvětlit někomu, kdo zná pouze dvě polohy - ano nebo ne - s tím se daleko nedojde. Tak si to užívejte, dejte si o dvě pivka za mě více - nemáme si co říci, ztrácet čas planým tlacháním o ničem mě nebere.
02. 11. 2011 | 20:48

Forrest Gump napsal(a):

Schlimbach:

Na vojně jsme měli politruka a ten taky na nepříjemné otázky reagoval jako Vy. Všechno odbyl tím, že tomu nerozumíme.

Nedělal jste politruka na vojně ?
02. 11. 2011 | 21:11

er napsal(a):

foreste foreste ...
pro hloupého každý hloupý:))
argumenty žádné, jen zaslepené negování... určitě budeš krásný, mladý, zdravý a hlavně inteligentí... Že jsi při nějakém průzkumu prozradil, jakou volíš stranu...:))
02. 11. 2011 | 21:39

Maximus napsal(a):

Pěkný článek pane autore!
02. 11. 2011 | 21:46

Forrest Gump napsal(a):

er:

Žádné argumenty ?

1. Pan Schlimbach tvrdil, že v jeho systému se hodnota peněz nemění.

Takže dotaz zněl , jak to pan Schlimbach zajistí, když se mění produktivita práce, zmetkovitost, různé nasazení a schopnosti lidí.... různé produkty mají různou cenu v čase a místě (Třeba voda na poušti nebo na Bajkale atd.)..to všechno mění cenu nahoru i dolu, včetně ceny práce, takžehodnota peněz nemůže zůstat stejná, zrovna jako cena zlata vůči věrteli obilý, nebo kus vepřovýho ku hovězímu.
Na to pan Schlibach nedokázal odpovědět.

2. Pan Schlimbach tvrdí, že každý může mít práci a zaručeny určité standardy. Neprosto si ale neláme hlavu s tím, jak to zajistí a už vůbec ho nezajímá strukturální rozložení výrobních a lidských kapacit. On to zkrátka zařídí tak, že bude optimální a zcela pokryje potřeby obyvatel.

Tudíž málo nebo hodně zemědělců...hodně nebo málo důchodců.... velká nebo malá robotizace...hodně nebo málo flákačů ....pan Schlimbach se nad tím tak nějak vznáší a vše řeší rukou mávnutím.

A když má konkrétně odpovědět na konkrétní dotaz, reaguje tím, že tomu nerozumím.

Tož rve mi to srdce, protože jako rodilý levičák toužím po takovém systému, kde se budeme mít všichni skvěle, ale po pár kontaktech s panem Schlimbou a jeho reformou mohu říci jediné ... Pan Schlimbach je blekota, kterému bych se bál svěřit i sirky, natož ho nechat dělat reformu.
02. 11. 2011 | 22:06

stará čarodejnice napsal(a):

Schlimbach
Tak jsem si přečetla návrh Vaši ekonomické reformy. Ne, že bych tomu moc porozuměla, ale objevují se tam podle mě prvky tzv. komunizmu ( každému podle jeho potřeb) spojené s mírnou diktaturou, žili bychom jako „jedna velká rodina“. Nějak mi uniklo, jak těch nízkých daní může stát zabezpečovat služby (armáda, policie, apod) a kde obce vezmou finanční prostředky nejen na svou činnost, ale i na odměnu armádě nezaměstnaných. Pokud jsem pochopila dobře, budu moci vlastnit omezené množství peněz, jako prostředku směny, ale můžu mít hmotného a nehmotného majetku, na kolik mě zbyde po uhrazení režijních nákladů na domácnost a stravu a onoho omezeného množství uložených finančních prostředků. Hromadění hmotného a nehmotného majetku má také své meze, případně už nebude k dispozici a tudíž nebudeme mít motivaci pracovat a tak může dojít ke zhroucení systému.
02. 11. 2011 | 22:10

enema napsal(a):

Tady je přímo nadsvoboda. Jistému gaunerovi, mafiánovi je dovoleno nadále kvákat, jeho ultrablbé písně jsou neustále pouštěny v rádiích, jeho pitomé muzikály sklízejí úspěchy, ba dokonce si ten megagauner navlékne na upoutávku na své turné triko s americkou vlajkou. Neskutečné! A spousta blbů, tedy většina společnosti, nic nenamítá, nadále tomu zmetkovi fandí, ač onen totálně domrvil vkus většiny, zcela jasně ukázal, že se "vyplatí jít s dobou" čili převlékat kdykoli a cokoli. S takovou společností, která tomuto "hitmakerovi" ještě tleská, ba dokonce za ten balast platí či dobrovolně tu hrůzu poslouchá, nelze dojít nikam za "něčím lepším". Je tu přespříliš svobody pro gaunery, veskláky a další svoloč, která se nikam nevypařila, nezmizela, a která nadále určuje pavkus, prohlubuje mentální defekt většiny.

Jo a nezapomeňte si pořídit značkové čili čínské zboží. Všem to náramně sluší.
02. 11. 2011 | 22:22

Martin napsal(a):

Forest, do teho ! do teho ! Gump na hrad, akorát se vyhni Řáholci, tam číhá vlk
02. 11. 2011 | 22:42

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

hodnota peněz - je daná nominální hodnota peněz. Touto nominální hodnotou se poměřuje v konkrétní transakci skutečná, tržní, dohodou smluvních stran daná hodnota statku. Opakuji - reálná hodnota statku se určuje pouze a jen na základě svobodné vůle smluvních stran. Takže i voda na poušti bude mít nějakou reálnou hodnotu pro smluvní partnery a jinou třeba v době povodní atd. Nikdo vám nenutí na čem se musíte dohodnout - je to vaše věc - kupte, nebo nechte být. Vy se nemusíte rozhodovat, jestli dnes pro vás má tato tisícikoruna hodnotu tisíc nebo tisícstokorun - nekupujete si peníze, kupujete si statek. jestli budete souhlasit, že tento statek, který chcete vám stojí za pět tisíc korun, dáte za něj 5 000 korun, někdo jiný za něj dá třeba pouze tři tisícikoruny, když se s prodávajícím tak dohodne. Peníze jsou pouze prostředek směny - neurčujete hodnotu penězům, ta je daná - nominální, ale určujete hodnotu pořizovanému statku.
02. 11. 2011 | 23:15

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

píšete:
2. Pan Schlimbach tvrdí, že každý může mít práci a zaručeny určité standardy. Neprosto si ale neláme hlavu s tím, jak to zajistí a už vůbec ho nezajímá strukturální rozložení výrobních a lidských kapacit. On to zkrátka zařídí tak, že bude optimální a zcela pokryje potřeby obyvatel.

Nemusím nic zajišťovat, nenavrhuji ani komunismus ani plánovanou ekonomiku. Navrhuji jen nový systém, který nastavuje mantinely, mezi kterými se uskutečňuje svobodná volba občanů na základě jejich vlastní odpovědnosti. Takže, jestliže se společnost rozhodne, že občan bude mít nějaký minimální ekonomický standard, který zahrnuje právo (ne povinnost) pracovat, právo na bydlení atd, ocení to hodnotou například 26 500 Kč/měs, bere se to jako výchozí bod, který musí být propojen s celým systémem. Tuto minimální mzdu může dostat ale jen ten, kdo pracuje nebo ten, kdo chce pracovat. kdo chce pracovat, ale nemá práci, registruje se na OÚ a dostává práci tam za MM. Pokud chce někdo více než MM, musí jít do soukromého sektoru a dohodnout se se zaměstnavatelem nebo musí začít podnikat nabo se o sebe jinak postarat (svobodná povolání atd...).
Ve společnosti máme různé skupiny občanů - ekonomicky aktivní a ekonomicky neaktivní (nezletilí, studenti VŠ, mateřská dovolená, invalidé, penzisté) - společnost se musí postarat o to, aby přežili a důstojně aby přežili. Právě prostřednictvím zabezpečení životního standardu těmto skupinám ekonomicky neaktivních občanů + prostřednictvím realizace programů schválených obcemi, kraji a parlamentem se dostávají peníze do oběhu v ekonomice společnosti. Dalším kanálem jsou spotřebitelské půjčky a dalším úvěry podnikatelům - to jsou ty 4 kanály, kterými se dostávají peníze do oběhu.
Takže ne bankovní systém, ne frakční rezervy, ne zadlužování skrze dluhopisy atd. Zcela jiný systém, který slouží občanům společnosti. Toto vše je provázáno s individuální volbou občanů (někdo chce podnikat někdo pracovat, někdo být u OÚ ...)

Nastavení je provedeno tak, že se systém přizpůsobuje reálné volbě občanů a ne tak jak je to dnes, kdy občané se musí přizpůsobovat stupidnímu systému. Proto je navrhovaný systém průběžný, reaguje na změnu reálné volby občanů v celém jejím komplexu a různorodosti v reálném čase, právě teď.

Jak chcete plánovat lidské kapacity a jejich rozložení - to mohou naplánovat pouze občané svojí volbou. Opakuji znovu nenavrhuji komunistickou společnost ani jinou diktaturu - vše je o svobodné volbě občana.
02. 11. 2011 | 23:31

schlimbach napsal(a):

Forrest Gump

... Tudíž málo nebo hodně zemědělců...hodně nebo málo důchodců.... velká nebo malá robotizace...hodně nebo málo flákačů ....pan Schlimbach se nad tím tak nějak vznáší a vše řeší rukou mávnutím ...

Nějak se nad tím vznáším? Dnes vám to někdo nějak plánuje a určuje? Já to v novém systému nemusím plánovat ani určovat - občané sami se rozhodnou, co chtějí. Systém jim dává všem stejné možnosti. Je jasné, že je všichni stejně využít nemohou, protože každý je individuální, má jiné subjektivní schopnosti a tím i možnosti seberealizace. To znemná, že ne všichni mohou podnikat - mohou to udělat, ale nemusí jim to vyjít, protože na to nemají schopnosti. Ne všichni budou stolařem, ne všichni budou zemědělcem...

Pokud bude málo zemědělců, asi se dá dovodit, že některý šikovný občan si toho všimne a založí si farmu a bude něco pěstovat třeba. Když bude hodně zemědělců, někteří z nich farmu prodsají a budou dělat něco jiného. Proboha, co je na tom tak nepochopitelného?

Navrhovaný systém je bezúročná fyzická ekonomika, bez finančních spekulací, což mimo jiné znamená, že peníze se "posunou" v systému pouze a jen při konkré=tní transakci s konkrétním statkem. jediné co musíte zajistit, je to, aby peníze v systému mohly volně cirkulovat a aby nikdo nemohl omezit jiného v přístupu k nim. Můj systém toto zajišťuje a z toho důvodu množství peněz v systému je konstantní, jen volně cirkuluje v systému a rychlost cirkulace se buď zrychluje nebo zpomaluje, přesně v souladu s reálnou hodnotou uskutečňovaných transakcí v daném čase. Nikdo to nereguluje, nikdo to nehlídá - nastavuje se to samo automaticky podle volby občanů.

Ještě pořád něco blekotám???
02. 11. 2011 | 23:41

schlimbach napsal(a):

stará čarodějnice

škoda, že vám to uniklo, protože vám unikla podstata - daně se nevybárají primárně k jejich dalšímu přerozdělení - viz ony 4 kanály emise peněz do systému - popsáno Forrestovi. Opakuji znovu - navrhovaný systém je zcela odlišný od stávajícího - nehodnoťte jej optikou stávajícího systému, nemůžete jej pak pochopit. Dívejte se optikou potřeb společnosti i občana a dívejte se z pohledu jeho svobody a osobní odpovědnosti. potom nikde neuvidíte komunismus ani diktaturu - to můžete vidět pouze v případě totálního nepochopení provázanosti systému a také to můžete vidět v dnešním systému :)

Můj systém není postaven na růstu růstu, ale na růstu kvality života občana - spotřeba občanů nemusí být přece jen konzum něčeho, může být zaměřena na smysluplné využití volného času, tedy i zkracování pracovní doby, cestování, využívání služeb, vzdělávání se ...

Každý má jinou motivaci a v mém systému si ji může rozhodnout sám využít.
02. 11. 2011 | 23:46

Jirka13 napsal(a):

Co ta Česká lotynka? Už to máte všechno v pořádku? Už stát definitivně odepsal Dům U Hybernů a u Černé matky boží, za který ručil KB vašemu podnikání? 400 milionů to bylo? A co pan Kratěna? Furt dobrý? Tak přeji hezké teoretizování o tom, jak by to tu mělo vypadat.
03. 11. 2011 | 02:53

Jan Žura napsal(a):

Pane Havlíku, dokud nebude zle Praze a pánům umělcům, nebude dobře v celém státě. Udivuje mě nevědomst pana prezidenta, který veřejně prohlašuje, že se u nás nežilo nikdy v takovém blahobytu jeko nyní. On si v něm žije a žil vždycky, i za komunistů. Ať si zkusí žít ve dvoučlenné rodině za dvanáct tisícovek s pětitisícovým nájmem měsíčně. Je to pokrytectví, nestoudnost na entou. Pryč s takovými lidmi jaké představuje současná vládní koalice. A co páni disidenti? Ti se nestydí za třeba za tisíce bezdomovců? I oni na tom mají svůj podíl. Neudrželi vexláky, bývalé komouše na uzdě, lidé bez morálky brali vše.
03. 11. 2011 | 07:25

Terry napsal(a):

Podle různých odhadů (včetně odhadů Transparency International) jsou škody způsobené korupcí v ČR ve výši 70 až 200 miliard ročně.

Až 200 000 000 000 Kč ročně !!!!!!!

4 otázky:

1) KDO si tady dvacet let úspěšně budoval skvěle fungující korupční systém? KDO z něj profituje?

2) KTERÁ korupční kauza byla v ČR vyšetřena?

3) KDO byl za tak velké škody potrestán? KOMU byl zabaven majetek?

4) JAKÁ účinná protikorupční opatření přijala jakákoliv česká vláda, včetně té současné?

Pokud si otázky zodpovíte, tak vám musí být jasné, CO lze očekávat od našich zkorumpovaných politiků, zákonodárců, policie, státních zástupců a justice (či správně: justiční mafie).

Andrej Babiš: Korupce překročila únosnou mez (http://hn.ihned.cz/c1-52891140-andrej-babis-korupce-prekrocila-unosnou-mez):
Naše země se změnila v Palermo, v němž vládne mafie. Korupční systém v Česku po roce 2006 tak zbytněl, že umožňuje rozkrádat státní majetek po miliardách. Do systému je zapojena i policie a justice. A je čas začít se proti tomu bouřit. Takový je názor Andreje Babiše, majitele skupiny Agrofert, jednoho z nejúspěšnějších byznysmenů v zemi.
(konec citace)

Andrej Babiš: V Česku se od revoluce prošustrovalo 2000 miliard korun (http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/andrej-babis-v-cesku-se-od-revoluce-prosustrovalo-2000-miliard-korun):
· Mluvím o korupci, kdy se rozkrádají miliardy a desítky miliard.
· U nás platí jedenácté přikázání: Neprokážeš!
· Říkali jsme (premiérovi), kraďte méně, ne tolik.
(konec krátké citace)

!!!! V Česku se od revoluce prošustrovalo 2000 miliard korun !!!!!

2 000 000 000 000 ROZKRADENÝCH korun !!!!

!!!! ŘÍKALI JSME (PREMIÉROVI), KRAĎTE MÉNĚ, NE TOLIK. !!!!

("A nedají si říct, a nedají..")

Když (už!) to vadí miliardáři Babišovi (který je osobně finančně "za vodou"), tak UŽ by to SAKRA (!!!) KONEČNĚ mělo začít vadit nám, kteří to všechno dvacet let platíme !!!!
03. 11. 2011 | 07:37

Terry napsal(a):

A pár článků k připomenutí 20. výročí slavné "sametové" kuponové privatizace a následného (připraveného?) "sametového" tunelování

aneb

Díky, pane "profesore"! Neděkujeme, není zač, odejděte!!

Jak to skutečně bylo s prací MF ČSFR v kauze IPF (investičních privatizačních fondů)? (http://www.blisty.cz/art/60840.html)

K výročí kupónové privatizace: JAK SE ROZKRÁDÁ ČESKÁ REPUBLIKA (http://www.czechfreepress.cz/tema-tydne/k-vyroci-kuponove-privatizace-jak-se-rozkrada-ceska-republika.html)
03. 11. 2011 | 07:46

Terry napsal(a):

Až příliš všechno ladí s

Operace Golgota - Tajný plán perestrojky (http://www.volny.cz/ingvesely/GOLGOTA.htm)

Jen pro připomenutí - československý prognostický ústav byl založen "podle sovětského vzoru" a úzce spolupracoval s prognostickým ústavem sovětským.

To by také vysvětloval, proč tolik (!!) pracovníků prognosťáku:

Stranickou buňku zde řídil Vladimír Dlouhý – svého času nejpopulárnější politik, partijní basu s ním drželi veleknězi privatizační „malé domů“ Karel Dyba, Kočárník, Tomáš Ježek, najdeme zde Štěpánova kamaráda známého z Mitrochinovy knihy o KGB (nakl. Academia) Karla Koechera, poradce kubánského vůdce Castra a revolucionáře Gevary Valtra Komárka, Jiřího Dolejše, Miloslava Zemana, Václava Klause, Miloslava Ransdorfa – co jméno, to osudové spojení s „blahem“ národa, co jméno to multimilionář. Kromě vlády v zemi jim (kým asi?) bylo posvěceno i dokonalé pokrytí celého politického spektra zleva doprava (Klaus ODS, Dlouhý ODA, Ransdorf – jediný obdivuhodně ve stejném kabátě – KSČM, Zeman ČSSD).

se tak VEHEMENTNĚ (!!) (Valtr Komárek: „Na začátku listopadových událostí 1989 jsem byl požádán, abych se zúčastnil schůze koordinačního centra Občanského fóra. Byl jsem zaneprázdněn. Svolal jsem ústav a zeptal se, chce-li někdo jít. Dlouhý a Klaus se hlásili tak vehementně, že si málem utrhli ruce.“) v listopadu 1989 zapojilo do "revolučních" změn (a proč musela být ta "revoluce" SAMETOVÁ !), proč tolik (!!) pracovníků prognosťáku v nejrůznějších státních pozicích řídilo celý polistopadový proces (a zjevně či skrytě řídí dodnes!).

Hlavně že
"Máme demokracii, ne, vole?"
03. 11. 2011 | 08:08

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach:

Jinými slovy... pokud bude mít člověk svobodu jako má dneska, pak nejste schopen vyloučit nic ze současných negativ. Tedy nezaměstnanost, změnu hodnotu peněz,... zadlužování atd.
A nic na tom nezmění ani učená rétorika. Nejste schopen zajistit ani minimální plat (To je úplná fantasmagorie) ani odchod do důchodu v 53, protože nejste schopen zajistit ani zaručit takové strukturální rozložení výrobních kapacit, které by to byly schopny zajistit.Zrovna jako to nezajistili v jediné zemi s centrálním řízením.

Pokud říkáte, že strukturální rozložení výr.kapacit bude fungovat jako dneska, pak všechno co slibujete je blábol.
03. 11. 2011 | 08:09

Terry napsal(a):

K mému předešlému příspěvku:

Zjistil jsem, že odkaz http://www.volny.cz/ingvesely/GOLGOTA.htm již není funkční, ale článek Operace Golgota (Tajný plán perestrojky) lze "vygůglovat", např:
odkaz http://www.i-sn.cz/clanky/dokumenty-doby/operace-golgota-----gen.-michail-petrovic-ljubimov.html.
03. 11. 2011 | 08:11

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Pane Schlinbachu, zdravím Vás a jen sleduji tu Vaši NADLIDSKOU trpělivost a včelí pracovitost k vysvětlení reformy BEZÚROČNÉ EKONOMIKY, s cílem systémové změny tohoto KOLABORANTSKÉHO zločinného spolčení grázlů a lumpů, likvidujícího již 22 let naši společnost,její morálku, kulturu, vztahy, všechny rezorty atd. (Je to asi 5% občanů národa PROTI národu ČESKÉMU - této VĚTŠINY!! )A ještě zde v diskusi jste některými českými OVČANY vysmíván a cíleně NEPOCHOPEN!!!
Ano toto je určitá množina ANÁLNÍCH - kolaborantů s touto množinou pachatelů LIKVIDACE národa tvořící systémový průnik k jednotné občanské DESTRUKCI lidské součinnosti, spolupráci, morálcé a všech lidských hodnot !!
Výsledek této politické KAPITALISTICKÉ PRAXE za 22 let je zde jasný, známý a důsledky tohoto ZAHNÍVAJÍCÍHO systému se promítají do denního života každého z nás !!

Ti co jsou součástí tohoto marasmu Vás cíleně NECHÁPOU ty nezměníme, na ty najdeme řešení POZDĚJI !!
Prosím jen se nenechejte těmito PACHOLKY ZLA otrávit a dál bojujme o prosazení Vaší systémové změny u této občanské většiny!! 95% občanů dříve nebo později pochopí, že je tento systém DLUHOVÉ SVĚTOVÉ PASTI dovede jen do hrobu!! Já taky jak mám možnost tlačím na občany - NEPODPORUJTE toto ZLOČINNÉ SPOLČENÍ !!
Vaše reforma by se měla stát SNEM nás obyčejných vesnických občanů a POSTRACHEM aktérům a vědomým spolutvůrcům tohoto ZLOČINU !!!

Jak nám sdělují p.Nevařil a Mudr. Hnízdil - bojujme proti PSYCHOPATŮM !!!
Děkuji Vám za prezentaci reformy SES a jen doufám, že se nás najde na tisíce co Vás podpoří a hlavně pochopí, že život není o TERORU, NÁSILÍ a MAMONU, ale o žití a PŘEŽITÍ !!!!
Vás Stejskal do NÁROĎÁKU NEPOZVE - to si buďte jistý !!!
Sedláček by musel vrátit ŠKOLNÉ !!!

Mnoho zdraví a ODVAHY - škodná číhá a škodí na každém kroku!!
03. 11. 2011 | 09:09

schlimbach napsal(a):

ing. Břetislav Marek - děkuji za podporu
Forrest Gump - víte, první podmínkou, aby člověk něco nového mohl pochopit, je chtít to pochopit. Vy nemáte zájem nic pochopit, vy máte zájem jen nasazovat psí hlavu a prudit, v tom vám asistovat nebudu - žijte blaze - dokud to jde.
03. 11. 2011 | 09:17

nabroušená vidle napsal(a):

Dalimíre - souhlasím s tebou, ale neštvi lidi proti Pražákům ! To je přesně, coo ti zloději u moci chtějí - rozeštvat jednoho proti druhému, venkovany proti Pražákům, cikány proti bílým, "střední vrstvu" - která je vlastně chudá - proti "chudým" - kteří už jsou žebráci. A mezitím žerou a žerou a cpou se k prasknutí. Tak jim nepomáhej.
Kromě toho - já jsem Pražačka,nejsem dělnice - a chodím na demonstrace - i jsem se osobně pohádala s Kalouskem. Je potřeba, aby lidi vyšli HROMADNĚ a ORGANIZOVANĚ do ulic - jako teď v USA. Nemusejí do Prahy - ale je potřeba ve všech městech tohle zorganizovat - třeba 18. října - kdy bude GENERÁLNÍ STÁVKA. Kromě toho je potřeba podepsat PETICI ZA ODSTOUPENÍ HRŮZOVLÁDY PÉŤI NEČASE. Bude zapsán v historii hodně záporně - i s pérozlodějem Klausem.
V Praze je nejmíň polovina lidí z Moravy a Slovenska, další třetina cizinců.
Takže je logické - jako v každém hlavním městě- že tady je nejvíc možností - ale jestli si myslíte, že tady jsou vysoké platy -kromě "manažerů" - tak se hodně mýlíte. A ceny jsou tady vyšší než na venkově. Dělníků je tady taky dost - to byste se divil.
NEJVĚTŠÍ PARAZITI VE VLÁDĚ JSOU Z MORAVY - nic proti Moravákům. Je to prostě fakt.
LIDI -NENECHEJTE SE ROZDĚLOVAT PODLE HESLA "ROZDĚL A PANUJ" A 18.11. POJĎTE DO ULIC NEJLÉPE S VIDLEMA!!!!!!!!!!!!
03. 11. 2011 | 09:48

Bob napsal(a):

Pane Havlíku,?negativismus nestačí,to není program,takže palec dolů
03. 11. 2011 | 09:52

Papaya napsal(a):

TERRY - já to říkám pořád - je to plán KGB - jehož jsou "Prognosťáci agenty.
... A JÁ VÁM ŘÍKAL: NEBERTE ÚPLATKY, NEBERTE ÚPLATKY, NEBERTE ÚPLATKY!, - NEBO SE Z TOHO ZBLÁZNÍTE!...!

a už je to tady - nebo někomu připadají poslední činy a výroky pana NEprezidenta KLAUSE "normální"? nebo Vláďy DLOUHÉHO - což je i agent GOLDEN and SACHS - zločinecké finanční organizace USA? - ktrerá mimochodem brzo krachne?
a ZEMAN - a jeho pravá ruka ŠLOUF se nedá ani komentovat.
CHCE TO DEFENESTRACI A GENERÁLNÍ STÁVKU - žádná diskuse nepomůže - jdou přes mrtvoly.
UŽ NAKRADLI MOC - NEMŮŽOU TO ZASTAVIT - I KDYBY CHTĚLI.
03. 11. 2011 | 09:58

nabroušená vidle napsal(a):

UŽ JSEM POCHOPILA, proč KLAUS tolik NESNÁŠEL pana SMOLJAKA!
03. 11. 2011 | 10:01

Forrest Gump napsal(a):

schlimbach,ng. Břetislav Marek:

Nezlobte se pánové, ale dneska jsem si nevzal kýbliček a lopatičku. Budeme si hrát někdy jindy.
03. 11. 2011 | 10:59

perskalejdy napsal(a):

Zdravím Petře,
jelikož snad patřím k těm zakládajícím, chtěla bych tě tímto pozdravit.Budeš-li tohle číst a budeš-li mít chuť, dej vědět. Mirka Franková -perskalejdy@seznam.cz A pokud ti náhodou ihned nezaplo, manažer PV, pochopitelně býválý.
03. 11. 2011 | 13:21

Pepa z depa napsal(a):

Tak to se nám líbí, ta diskuze má již grády a všichni kdo chtějí HEDVÁBNOU ZMĚNU, nechť přeladí na www.vymenilijsmepolitiky.cz a hlavně tyto stránky dostaňme do co nejširšího okruhu dělníků, zemědělců, pracovníků všech oborů a služeb, kteří jen dostávají drobné na ubytování a stravu i svých rodin, aby těm vykořisťovatelům nechcípla a jen mrzačila se pracovní síla. Tak pozor na ně. Teď je již nestačí jen uhlídat, ale odstranit od VLÁDY A MOCI V NAŠÍ VLASTI. Tak chlapi jdeme do toho 18.11.2011 a ukážeme jim ZAČ JE TOHO LOKET. Prostě ještě není tak zle, ABY NEMOHLO BÝTI JEŠTĚ HŮŘE, když je nezastavíme. Vidle nechejte doma, stačí když nás budou miliony a utlučeme je ČEPICEMA. Jsou to srabi, kteří utečou i před bojovou písní, kterou nám jistě některý skladatel nasířený složí, že? Takže chlapi, nechce to sedět doma za pecí a schovávat se za ženské sukně. A také Pepa z depa jako tiskový mluvčí DÁMSKÉHO KLUBU před volbami 2010 pod zn: DK+1, nabádal ženy k jednotě a vytvoření MATRIARCHÁTU v naší vlasti, protože jejich 4,202.000 legitimních a právoplatných hlasů musí udolat každou zločinnou politickou stranu, která je ochotna posílat jejich děti do válek a nebo jako instruktory na zabíjení a také ty děti plodit pro možnost zbohatnutí mafií drogových, hazardu, násilí všeho druhu, obchodu s lidským a bílím masem a vůbec jim nedávejte možnost zdegenerovávat naše děti a jejich potomky. Chránit je, je NAŠE RODIČOVSKÁ POVINNOST. Ke zlepšení naší situace musí přispět jedině PŘÍMÁ DEMOKRACIE A VŮLE A MOC OBČANŮ ČR. K tomu se také seznamte s návrhem nové OBČANSKÉ ÚSTAVY, která je na těch stránkách zpřístupněna pro vaše posouzení. To by byl základní zákon OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI. Nebojme se, nebudeme první. Takto již zatočili na ISLANDU z kapitalisty jeho občané a dotáhli to až do konce. Pozavírali všechny viníky a znárodnili banky a vůbec, DLUHY AŤ PLATÍ TI KDO JE UDĚLALI. Takže věřitelé budete míti volný přístup do arestů a ať vám ti lotři dají čísla a hesla svých kont, ale až po nás, kdy si vezmeme zpět co nám patří. No a teď co k tomu máte Vy další občané ČR? Zatím Vás zdraví 4. odboj a Pepa z depa.
03. 11. 2011 | 16:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy