Prohlášení nejmladšího účastníka odboje a odporu proti komunismu tzv. III. odboje.

12. 05. 2014 | 15:48
Přečteno 6399 krát
Dne 12. května bych se měl účastnit slavnostního předání osvědčení, pamětního dekretu ministra obrany a odznaku účastníka odboje a odporu proti komunismu z rukou ministra obrany ČR.

Na toto setkání nepůjdu, a to z několika důvodů:



1. I 25 let po pádu komunismu řídí Českou armádu, a nejen tu, tehdejší zastánci komunistického režimu, prospěcháři a podporovatelé okupace našeho státu vojsky tehdejšího Sovětského svazu.

2. Ti, co páchali bezpráví na občanech naší republiky,především z řad policistů, prokurátorů a soudců, vesměs dodnes nebyli potrestání. Navíc velká část z nich pobírá nebo do své smrti pobírala vysoké odslužné a důchody. Na druhou stranu velká část odpůrců komunistického režimu žila a žije v nuzných podmínkách. Novodobé dějiny jsou se státní podporou popisovány a připomínány vesměs v duchu, kterému nastupující generace nerozumí a pamětníci nevěří.

3. Aktivitu, kterou jsem za minulého režimu konal proti tehdejšímu zřízení, jsem dělal dobrovolně a s vědomím, že jde o nápravu zkorumpovaného režimu vedeného bandou ideologických lumpů. Obávám se, že dnešní papaláši jsou na tom dosti podobně. Velkým příkladem je právě Ministerstvo obrany, kde je řada vysokých funkcionářů vyšetřována za korupci, úplatkářství,rozkrádání státního majetku a za zneužívání svěřené moci.

4. Během vyřizování mé žádosti o uznání účastníka III.odboje jsem se setkal s naprostou neprofesionalitou těch, co toto právě mají na starosti. Narazil jsem na celou řadu věcí, proč vyřizování trvá tak neúnosně dlouho. Nic z toho nebylo řádně napraveno a neutěšený stav nadále trvá.

5. O uznání účastníka odboje a odporu jsem požádal zejména proto, abych se jasně vymezil od dnešních tzv. bojovníků proti komunismu, kteří své hrdinství projevují vesměs až po 17. listopadu 1989.

Rozhodl jsem se udělat toto gesto s tím, že doufám, že se někteří z novinářů či novinářek, případně politiků či političek, nad shora popsaném zamyslí a začnou se zabývat podstatou věci, a ne předkládanou propagandou, která se stálým opakováním stává jakoby pravdou.

Upozorňuji, že finanční náhradu 100 tisíc Kč, která náleží k ocenění, jsem věnoval na udržení bydlení trvale usídlené romské rodině nedaleko od mého bydliště. Rodina léta žije ne vlastní vinou v tak neskutečně neutěšených podmínkách, že až nelze uvěřit, že je to v podstatě státu, obci a občanským sdružením, pobírajícím subvence a dotace na poli sociálním, skoro jedno.

I přes shora uvedené neklesám na mysli a věřím, že se dá řada věcí v naší zemi změnit. Věřím v novou generaci nepoznamenanou totalitním režimem a v pravdu, lásku a mír.

Stanislav Penc

tel: 605/701081
e-mail stanislavpenc@volny


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

xerox napsal(a):

... :-)
12. 05. 2014 | 15:57

Radek napsal(a):

Pane Penc.
Za to,že jste se rozhodl nepřevzít nabízené ocenění,si Vás velice vážím.A to právě kvůli Vašemu věku.Jste světlá vyjímka mezi Vašimi vrstevníky.
12. 05. 2014 | 16:06

JAD napsal(a):

Pan Penc věří v pravdu, lásku a mír?? Ještě pořád?? :-))
12. 05. 2014 | 16:07

Gustáv Kočí napsal(a):

Dobro došli...
12. 05. 2014 | 16:08

Libertad napsal(a):

Máte moji úctu. To co jste udělal není gesto, je to konkrétní přípěvek k napravení ne příliš vábné reality.

S pozdravem

Sidonio Libertad
12. 05. 2014 | 16:08

Ládik!!! napsal(a):

Čestný chlap.
12. 05. 2014 | 16:18

Al Jouda napsal(a):

V mnohém máte pravdu, ale ty peníze pro ty Cikány jste vyhodil :)))))
12. 05. 2014 | 16:32

Joe Ratata napsal(a):

Před volební místností se potkají dva kamarádi.
"Koho budeš volit?", ptá se jeden.
"Komunisty."
"No, to je jasný, ale z které strany?"
12. 05. 2014 | 16:35

Divobyj napsal(a):

Autor

Komediant bude navždy komediantem,ať už mu říkají disidente,nebo prezidente.
12. 05. 2014 | 16:51

strýc virus HxNx napsal(a):

jen více takových Penců, mohou si přát romské rodiny...

my obyčejní lidé se skláníme v němém úžasu nad světcovým dalším zázračným činem...
12. 05. 2014 | 16:54

jenda benda napsal(a):

5. O uznání účastníka odboje a odporu jsem požádal zejména proto, abych se jasně vymezil od dnešních tzv. bojovníků proti komunismu, kteří své hrdinství projevují vesměs až po 17. listopadu 1989.

A ze jich tu je,predevsim na aktualne plno.
Hrdinove jako resl, BT, scallop a jini co bojuji pomoci klavesnice a za komousu drzeli tlamu a krok jsou dnes nejaktivnejsi. ale ti zadat nemuzou neni to jak dolozit tak aspon mlati tlamou.
Jinak pane Penc to ze to je v CEZku tak jak popisujete je zasluhou tech vasich jako byl otylej Pithart co slysel travu rust a pak Havelco s Calfou koralku chlemtal.
12. 05. 2014 | 16:55

Libertad napsal(a):

Pro: Jenda Benda

Ano soudruh Pithart, co slyšel trávu růst, a pan Havel ,co potvrdil doživotně v soudcovských funkcích řadu komunistů, mají nemalý podíl na tom co zmínil autor textu.

s pozdravem

Sidonio Libertad
12. 05. 2014 | 17:14

Jindra napsal(a):

V roce 1989 bylo Pencovi 19 let. To by mě zajímalo, kolik a jak toho nabojoval v třetím odboji?
Že by ho vyhodili od maturity, protože nebyl schopen vyřešit kvadratickou rovnici. A při troše dobré vůle se to dá specifikovat jako odboj, neboť matikář byl členem strany. Konečně řada našich uměleckých děl takto pozměňuje historické skutečnosti. Hlavně jsou v nich vždy hrdinové ti, kteří švindlovali zdravotní potíže, aby nemuseli jít na vojnu.
Takže Penc bojoval čestně proti komunismu, protože se odvážně nedostavil k odvodu?
Tak napiš, hrdino-odbojáři, kde a jak ses někde za totality před něčím zašíval, aby z tebe byl hrdinný odbojář.
P.S.
Jedině si pamatuji, jak S.Penc po váhání změnil názor na bombardování Jugoslávie s tím, že zničení živoního prostředí bombami je menší zlo, než ponechání komunisty Miloševiče naživu. Takto se u nás rodí hrdinové!
12. 05. 2014 | 17:27

marxík napsal(a):

Penci,
bojoval jste s komunistama v letech, kdy jste z toho ještě neměl rozum, a podle toho to taky dopadlo.
Kdybyste totiž tak usilovně nebojoval, komunisti by byli třeba ještě u moci, a vy byste nemusel vypisovat žádosti, abyste mohl obdarovat své cikány.
Komunisti by se vám o ně postarali sami, jsou-li opravdu tak pracovití.

Ale proč dělat věci jednoduše, když podobného efektu dosáhneme i složitou cestou.
12. 05. 2014 | 17:31

gaia napsal(a):

zatímco jedni budovalže druzí bořili.

Nikdy bych nevěřila, ze budu muset přiznat, že i soudružka Semelová má mnohdy pravdu.
To jsme to dopracovali, nemakačenkům, co rebelovali, že nemohli kouřit trávu, budem vyplácet statsícové odměny z peněz daňových poplatníků.
12. 05. 2014 | 17:38

mb napsal(a):

Na druhou stranu velká část odpůrců komunistického režimu žila a žije v nuzných podmínkách.

... tak tos musel vědět, že se boj proti kchomunismu nevyplácí ...

přeci jsi to, u Joviše, neděl pro prachy ten boj nebo jo ? ...

Aktivitu, kterou jsem za minulého režimu konal proti tehdejšímu zřízení, jsem dělal dobrovolně a s vědomím, že jde o nápravu zkorumpovaného režimu vedeného bandou ideologických lumpů. Obávám se, že dnešní papaláši jsou na tom dosti podobně.

... tak určitě ...

O uznání účastníka odboje a odporu jsem požádal zejména proto, abych se jasně vymezil od dnešních tzv. bojovníků proti komunismu, kteří své hrdinství projevují vesměs až po 17. listopadu 1989.

... to už tak chodí ... třeba Václav Klaus

Upozorňuji, že finanční náhradu 100 tisíc Kč, která náleží k ocenění, jsem věnoval na udržení bydlení trvale usídlené romské rodině nedaleko od mého bydliště.

... tím určitě potěšíte zdejší diskutéry ...

chci taky 100 000 kč ... třeba za recitování pionýrského slibu ... nebo tak něco ...

I přes shora uvedené neklesám na mysli a věřím, že se dá řada věcí v naší zemi změnit. Věřím v novou generaci nepoznamenanou totalitním režimem a v pravdu, lásku a mír.

... tak určitě ... pan Březina, Kristýna Kočí ... mládí vpřed, vpjerjod ....

hezký den
12. 05. 2014 | 18:09

JAHA napsal(a):

Ad: autor
Cesky narod este nie je na tom celkom tak zle, ako to vyzera. Byvali bolsevici, cervene hlavy takmer vo vsetkych stranach, cervene hlavy takmer vo vsetkych podnikoch (kto mal peniaze na privatizaciu, ked nie cervene hlavy, alebo nepoliticki, tzv. "obycajni" zlodeji a mafiani, kseftari s bonami a valutami...- vsetci si dobre navzajom rozumeli a dobre rozumeju dodnes) urcite neverili, ze by sa nasiel ASPON jeden rovny charakter, ktory by im to takto jasne, BEZ KLUCKOVANIA, ako to robia takmer vsetci, ktori bazia po oceneni, NAROVINU NATREL . So vsetkymi Vasimi dovodmi odmietnutia plne suhlasim a stotoznujem sa.
Pamatam si, ako sa Vas pri kazdej prilezitosti snazia pre Vas sposob zivota niektori urazat. Aj ked Vase mnohe nazory nezdielam, Vas sposob videnia sveta akceptujem ako jeden z mnohych, kde moze byt ten povestny kusok pravdy.

Klobuk dolu za Vase rozhodnutie.

P. S. Co sa tyka Vasho rozhodnutia, ako nalozit so 100 tis. korun, a nehladajte za tym ziadne romsko-ciganske sentencie (mohol ste napisat aj bez uvedenia etnika, aj tak by som mal rovnaky nazor), vedel by som najst zmysluplnejsie uplatnenie (naucit chytat ryby, nie ryby davat, ved to poznate), ale su to Vase peniaze a Vase rozhodnutie.
12. 05. 2014 | 18:15

Rudi Koutek napsal(a):

Jindra napsal(a):
"V roce 1989 bylo Pencovi 19 let. To by mě zajímalo, kolik a jak toho nabojoval v třetím odboji?
Že by ho vyhodili od maturity, protože nebyl schopen vyřešit kvadratickou rovnici. A při troše dobré vůle se to dá specifikovat jako odboj, neboť matikář byl členem strany"

Jindro , Vy jste se projevil jako klasicky diskuter z Aktualne.
Vubec nic o Pencovi nevite, ale hlavne jste se musel projevit. V dobe internetu neni az tak tezke se dostat k informacim, takze hledejte. O tom jak se Penc angazoval se jiste neco dozvite.
12. 05. 2014 | 18:34

Analytik napsal(a):

Penc: "I přes shora uvedené neklesám na mysli a věřím, že se dá řada věcí v naší zemi změnit. Věřím v novou generaci nepoznamenanou totalitním režimem a v pravdu, lásku a mír."

Já také neklesám na mysli a věřím, že řada věcí se (a nejen v naší zemi) dá změnit. Nevěřím ale v novou generaci (ač nepoznamenanou totalitním režimem), ale spíše v novou (ještě silnější) ekonomickou krizi, nebo přímo válku. Lepší stav se nedá vymodlit nebo to hodit na někoho jiného (mladou generaci), ale jen vybojovat a dotáhnout věc až do konce.
12. 05. 2014 | 18:43

gaia napsal(a):

co nám je potom, co Penc dělal nebo nedělal, my se ho o nic neprosili, nikdy jsme ho k ničemu nepotřebovali a teď si akorát jedna parta rozdává cizí prachy a tuneluje budoucnost.
12. 05. 2014 | 19:04

jura napsal(a):

pane Penc, rozmyslete si to, budete tam opravdu, ale opravdu chybět. Leda by jste bojoval proti bordelu v tomto režimu a před důchodem by jste si pak mohl diploom klidně vzít
12. 05. 2014 | 19:09

každý chvíli vousatou ženou napsal(a):

Já jsem ještě mnohem mladší účastník odboje proti Zápotockému.
Nebo že to byl Motejl?
Jinak je to všechno hezké. Thc udržuje dobrou náladu a současně odlehčuje mozku od zbytečného myšlení.
Co ale nikdy nepochopím je, proč 12. května, proboha?
Snad má Chovanec narozeniny?
12. 05. 2014 | 19:11

Maximus napsal(a):

Chovatel koz, co mu bylo v r.1989 19 let byl velkým bojovníkem proti indiánskému kmeni Komančů.......nádherné! Ještě by k němu měli přiřadit Herr Hellera, ten taky proti nim tvrdě bojoval už jak se narodil!

Když jsme u těch koz, přidám jeden:

Mezi dřevorubce hluboko na Šumavě přibyl jeden mladý eléf. Starej mazák mu všechno vysvětlil a upozornil ho, že se odtamtud dostane mezi lidi tak jednou za měsíc. Takže chlast a žádný ženský apod. Mladík posmutněl a zeptal sem jak to tedy řeší, ty přírodní potřeby? Starý se k němu naklonil a tiše mu pošeptal, na to máme támhle za barákem stádo koz! Mladý se znechuceně odvrátil a prohlásil něco o čuňatech. Jenže asi za 14 dní na něj přišla příroda a zvýšená hladina testosteronu umí s chlapem zacloumat. Když si ověřil, že chlapi spí, tak se vyplížil z baráku a hup na jednu kozu. Jenže v nejlepším uviděl jak chlapi se svíjí smíchy za oknem, tak toho nechal a vyčítavě řekl, vždyť sami využíváte jejich služeb, né? Alespoň jste to říkali!
No jo, to jo, ale když ty sis vybral tu nejošklivější........cha cha cha.
12. 05. 2014 | 19:13

jenda benda napsal(a):

Rudi Koutek napsal(a):
Jindro , Vy jste se projevil jako klasicky diskuter z Aktualne.
Vubec nic o Pencovi nevite, ale hlavne jste se musel projevit. V dobe internetu neni az tak tezke se dostat k informacim, takze hledejte. O tom jak se Penc angazoval se jiste neco dozvite.

Nejznamejsi je snahou o legalizaci gandzi. Ale v tom neni sam. Co se tyce roznaseni plagatu tak to delal kde kdo. Moc toho o nem nevim jen se ptam Koutku kolik toho ma odsezeno?
A za jakyn paragraf se da zadat o penizky za 3 odboj?
Je to 203 a 155/1b. Pokud ano tak to by bylo odbojaru. Musim zapatrat, 100k se hod. Treba resl.
Ale mozna to zas dostavaj jen ti spravni
12. 05. 2014 | 19:15

Radek napsal(a):

Stejskal.gala s Vámi chrápe ????
12. 05. 2014 | 19:17

veverka napsal(a):

Sranda bude až se budou rozdávat medajle za 4.odboj.

Tedy odboj proti současnému mafiánskému kapitalismu.

Dějiny totiž ukazují,že každý režim měl svůj odboj....a každý režim dříve či později skončil.

Brzo už nebude co rozkrádat a agenti STB Burešové toho času oligarchové už jen tak pražáky neukoblihují.

Jó už se nestojí fronty na banány,ale stojí se rovnou fronty na úřadech práce.
12. 05. 2014 | 19:39

Radek napsal(a):

Nikdy jsem netušil,že se budu muset snížit k podobným argumentům,ALE...
Příspěvek ze 17.38 podle mne jasně naplňuje § 403/404, tr.zákoníku č.40/2009.
Jelikož si ale myslím,že tvorové kalibru Semelové nejsou právně způsobilí,tak asi i podobné příspěvky jsou v pohodě...
12. 05. 2014 | 19:42

KAteřina napsal(a):

Někdo o to uznání musel požádat. Byl jste to Vy, pane Penci?
12. 05. 2014 | 19:49

Radek napsal(a):

19.39.
Tak to jsem se uklidnil.Pokud se podíváme na "odboj" třeba v Británii nebo v USA,tak já se už revoluce nedožiju.Což je hodně dobře.Opravdu bych nechtěl,aby opět vládla lůza. PS.V Rusku je plná zaměstnanost ? Pochopitelně žádní bezdomovci,asi jako v kldr,že ?Jo a ještě na Krymu teď bude ráj...
12. 05. 2014 | 19:53

Radek napsal(a):

Pane Stejskale(vážně).
Nemohl byste smáznout tu mojí hovadinku ze 19.17 ? Ono je to stejně házení hrachu na zeď...
12. 05. 2014 | 19:56

Divobyj napsal(a):

Stejskal

Nemohl byste smáznout raději všechny ty jeho hovadinky?
12. 05. 2014 | 20:09

gaia napsal(a):

Radku, jste hysterik ( podle Bělohradského)
Myslím totiž, že potřeba dělat ze života za normalizace, v níž ''se toho zas tolik nedělo'' pupek světa v utrpení , je reakcí na trauma, které v lidech zanechalo 3 posttraumatické příznaky. ( dále ty 3 příznaky Bělohradský rozebírá, aby zakončil)
Za protektoratu se toho''dělo alespoň tolik'',aby se lidé za svůj strach nemuseli stydět,aby bylo možné ospravedlnit přijetí protektorátnich podmínek před vlastním svědomím.O normalizaci to ale neplatí.Proč by si Semelová nemohla myslet, to co si myslí?

Článek s názvem Trauma z šedých let.

Myslím, že byste u soudu prohrál.

Navíc já napsala naprosto nevinnou větu.
Zatímco jedni budovali, jiní bořili.

A marxík správně napsal, že kdyby nepodkopávali
komunisti by byli třeba ještě u moci, a vy byste nemusel vypisovat žádosti, abyste mohl obdarovat své cikány
12. 05. 2014 | 20:14

Chovanec ho nikam nezve napsal(a):

Nejvíc podkopával generál Lorenc, a kde je vděk?
12. 05. 2014 | 20:25

gaia napsal(a):

nebo takový Janoušek. První miliony vydělal na drogové prevenci, ale výsledky ta prevence žádné neměla, kdyby nedělal nic, nemusel se z něj v očích národa stát gauner.

S Pencemje to to samé, pořád bojuje a rebeluje, ale vše jde od 10 k 5.
K čemu mu nakonec bude ten diplom, zvlášť když peníze vyhodí oknem.
12. 05. 2014 | 20:36

Radek napsal(a):

Panenko Maria.
Já jsem chtěl jenom po cenzorovi malou laskavost a hned se ozývá veškerá l....a,která se přilepila pod blog pana Pence.To jsem skutečně zaskočen.A dokonce tady nějaké individuum píše o "soudu".Panebože,jaký soud.To chce pouze OSUD,jako to potkalo soudruha Dolejše.Vždyť není všem dnům konec.Jsem zásadně proti násilí,ale když už se to stane ? Snad usnu,jestli se někde dočtu,že třeba Semelové někdo upravil vizáš?Nebo neusnu ?
12. 05. 2014 | 20:41

gaia napsal(a):

to jsme to dopracovali, lidi cinkali klíčema, aby se pak za osud považovalo, když někdo dá někomu nakládačku za politické názory.
12. 05. 2014 | 20:47

JAHA napsal(a):

KAteřina napsal(a):

Někdo o to uznání musel požádat. Byl jste to Vy, pane Penci?
12. 05. 2014 | 19:49
Precitajte si jeho blog. Pytat sa na napisane znamena ukazat, ze neviem citat, alebo nachapem napisanemu.
12. 05. 2014 | 20:55

JAHA napsal(a):

Ad: gaia
Raz budete vidiet v nocnych morach vsetky obete komunistickeho rezimu. Bolo ich viacej, nez za protektoratu v Bohem und Moren. Potom si spomente na svoju "lahkost" posudzovania utrpenia ludi od roku 1945 do 1989. Zasluzite si to. Pre vlastne dobro.
12. 05. 2014 | 21:00

Radek napsal(a):

Já teda klíčema necinkal.Taky nemám dnes čas postávat ve frontě kdesi na pracáku.Pokud jsem zrovna na dovolené,tak si kontroluju na noťasu,že důchod je už na účtu.A když jsem na nákupech v Německu každých 14 dní,tak taky nemůžu stát v nějaké frontě.Ani nevím,co se na tom pracáku tak levně prodává,že jsou tam fronty.A pro soudružku galu mám úplně na závěr jednoduchou otázku.V naší ulici stojí čtyři barevné kontejnery.A v přízemí bydlí pan Novák komunista.CO si myslíte,že je pro lidi z naší ulice důležitější ??? Věřím,že to zvládnete i bez nápovědy.Mějte se fajn,jdu poslouchat americké internetové rádio "181 fm.country".Je to požitek,celé hodiny nepustí ani Davida,ani Zaňákovou...
12. 05. 2014 | 21:04

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, pane Radku,

mám zde takovou zásadu, že útoky mířené na mne nemažu (vysvětlení viz zde http://blog.aktualne.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=753).

Jinak je fajn, že jste rozšířil řady těch, kdo mne označují za cenzora a různě mi spílají. V poslední době přeci jen začali mezi těmito lidmi mírně převažovat extrémisté z levé strany názorového spektra, obhájci různých diktatur či diktátorů, internacionální antisemité apod. Už jsem se začal obávat, zda něco nedělám špatně. Mám rád, když jsou věci v rovnováze.

Přeji zajímavou výměnu názorů (pokud o něco takového stojíte).

Libor Stejskal
12. 05. 2014 | 21:04

veverka napsal(a):

Radek

Co do toho motáš Rusko?

V Rusku je stejný mafiánský kapitalismus jako u nása v USA,zavedli ho tam agenti pravdy a lásky Gorbačov s Jelcinem.
12. 05. 2014 | 21:05

Radek napsal(a):

Pane Stejskale.Fakt se omlouvám,někdy vidím rudě(nebo modře?).Tak se na mě už nezlobte...
12. 05. 2014 | 21:16

gaia napsal(a):

JAHA

reklamujte u Bělohradského, já to doslova opsala.

z téhož článku

Proč by si Semelová nemohla myslet, že těch několik tisíc mrtvých a uvězněných v 50. letech stálo za ,,vítězství socialismu''.Znám mnoho pravičáků, kteří si myslí, že vražda miliónů Indonésanů levcových názorů byla ospravedlnitelná v rámci boje proti komunismu.

Zajímalo by mne,jestli by se stejná histerie rozpoutala, kdyby nějaký pravicový politik řekl v ČT, že pro generála Pinocheta a pro podporu, které se mu dostalo z USA, musíme mít pochopení, protože režim, který nastolil byl sice nedemokratický, věznil a mučil své odpůrce, ale měl i ekonomické úspěchy.
12. 05. 2014 | 21:25

stejskal napsal(a):

Nezlobím se, pane Radku.

Podobnou debatu jsem zde za uplynulých více než sedm let, co tyto stránky existují, vedl už možná tisíckrát. Nevzbuzuje ve mně žádné emoce.

Byl bych jen rád, aby si ti, co třeba sem chodí debatovat, občas uvědomovali svou zodpovědnost za veřejný prostor a za to, jak v něm vystupujeme. Aspoň někteří, je jistě řada těch, kteří nic podobného prostě nesvedou (zlobit se nakonec nelze ani na ně, každý jsme nějaký). Zde je zcela otevřený názorový prostor s minimáln pravidly (viz záhlaví každé debaty). Je poměrně těžké ho za takto nastavených podmínek udržet funkční. Naopak je velmi jednoduché jej zničit. Řada lidí (někteří vědomě, jiní spíše z nedostatku představivosti) pro to dělají, co mohou.

Hezký večer.

Libor Stejskal
12. 05. 2014 | 21:26

santawizard napsal(a):

Mučedníci a válečníci ,bratři a sestry v Kristu:
1)My už jsme se transformovali z diktatůry proletariátu do pluralismu parlamentární demokracie.2)Právo na práci bylo nahrazeno právem na nezaměstnaneckou podporu.3)Doopravdy však už nemusí pracovat jenom důchodci a buržoazie. 4)Jejich společným smyslem života leží v otázce co dělat s volným časem ,když máš hodně nebo málo peněz..5)Dneska však už existuje nová svoboda náboženská,politická a podnikání pro všechny. 6)Češi jsou rození bohémové jako zemský ráj to napohled.7)Bohémský císař, který má toho lidem zvoleného prezidenta a Bohem vyvoleného krále na každé straně trůnu,jako ten arijský čaroděj na burze býka a medvěda existuje.8)Češi jsou válečnou rasou jako Jan Hus a Jan Žižka v mučednictví a válečnictví samého Ježíše Krista i kdyby socha Jana Žižky držela v ruce místo palcátu svatou bibli.9)Jedině Čechoslováci ze všech ostatních slovanů ve velké panslovánii byli normalizovaní vojskem waršavské smlouvy..
12. 05. 2014 | 21:51

Mac napsal(a):

věří v pravdu a lásku??????

v roce 2014???

Penci, to už radši věřte v kozí bobky......
12. 05. 2014 | 22:42

Boltzmannův protivný mozek napsal(a):

Lidé s myšlením a jednáním Stanislava Pence,
se obvykle říká fundamentalisté....
12. 05. 2014 | 23:05

joza prosek napsal(a):

Takovýchto bojovníků se vyrojilo jako houby po dešti.Ještě nějaký čas a ani je nespočítáme.
12. 05. 2014 | 23:31

michal napsal(a):

demokracie a lidská práva se dělají jinak, i na českém internetu lze najít

Souboj u Bundyho ranche

jiné věci jen řeči ba žvásty
12. 05. 2014 | 23:38

Evžen Losa napsal(a):

Veškeré represivní složky v tomto zbytkovém regionu, o státu už se nedá mluvit tu zůstaly a budou tu snad na věčné časy. Soudci, prokurátoři, policie a úředníci co zůstali stále pod vnitrem a nikdy nepochybili, občan je u všeho blbec a jenom levný otrok. Celý převrat byl dobrý jen pro estébáky, viz. Babiš a spol.
13. 05. 2014 | 05:55

Belgičan napsal(a):

Pane Penc,
co vlastně chcete? Slušných lidí je v této republice málo. Vás počítám mezi slušné. Ale podívejte se na debatu pod Vašim blogem. Uznávám, že se tu nemusí jednat o reprezentativní průřez společnosti, a že zde hraje jistou roli anonymita (v hospodě by dostal za své kecy přes hubu, tak se chodí vydovádět sem), jenže i přesto to je hrůza.
Nejspíš musí lidé postižení výchovou v reálném socialismu vymřít, aby se změnil poměr zabedněných a otevřených hlav.

Váš krok uznávám - klobouk dolů.
13. 05. 2014 | 06:50

antipolitik napsal(a):

Belgičan. To asi musíte počkat až vymřou lidi s mozkem a zbudou jen vám podobní bezmozci. Čtu si tady už řadu let, ale vaše příspěvky jsou naprosto idiotské. Mažte Stejskale. To vaše nálepkování přispěvovatelů cenzore (viz. výše) je ubohé a přesně odpovídá tomu co dnes lidem na médiích a novinářích vadí! Argument tam nemáte, jen pravdoláskařsky nálepkujete! Klasický novinářský svinstvo! Howgh
13. 05. 2014 | 07:14

patriot napsal(a):

gaia:

Promiňte, ale o jakých několika tisících mrtvých to píšete?

V padesátých letech bylo u nás z politických důvodů popraveno 248 osob.
http://www.policie.cz/clanek/obeti-komunistickeho-rezimu.aspx

JAHA:

Během protektorátu Böhmen und Mähren bylo zavražděno 360 000 československých občanů.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%9Bti_nacistick%C3%A9ho_N%C4%9Bmecka_v_%C4%8Ceskoslovensku
13. 05. 2014 | 08:30

Divobyj napsal(a):

manželka.....
Je to smutné,ale je to tak.
Vám podobní fanatici těmi zbraněmi disponují a dnes již nepochybuji o tom,že se jim nakonec podaří tu III.světovou válku vyprovokovat.
Je to jen otázkou času.
Osobně se smrti nebojím,Bojím se však jedné věci.Válečné konflikty v moderní době nenávratně devastují přírodu.A ta za lidskou blbost nemůže.....
13. 05. 2014 | 08:32

Divák napsal(a):

Pan Penc napsal:
"O uznání účastníka odboje a odporu jsem požádal zejména proto, abych se jasně vymezil od dnešních tzv. bojovníků proti komunismu, kteří své hrdinství projevují vesměs až po 17. listopadu 1989."

Není to nic nového. Oslav výročí Pražského povstání se také každý další rok zúčastnilo víc "přímých" účastníků než v roce předchozím.
13. 05. 2014 | 08:33

gaia napsal(a):

Belgičan je Němec, to vysvětluje jeho nepřátelské názory.
13. 05. 2014 | 08:33

Rudi Koutek napsal(a):

patriot napsal(a):
"Během protektorátu Böhmen und Mähren bylo zavražděno 360 000 československých občanů.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%9Bti_nacistick%C3%A9ho_N%C4%9Bmecka_v_%C4%8Ceskoslovensku
13. 05. 2014 | 08:30"



Kouzlo nechteneho, ano bylo to za protektoratu, ale ty obeti jsou opravdu ceskoslovenske - to znamena taky slovenske a podkarpatske, ve sve vetsine 275 000 zidovske.
13. 05. 2014 | 09:09

resl napsal(a):

zdejší komouši a svazáci už dohazují Pencovi jména, která dnešní stav zavinila. Penc mluví např. o stavu min. pobrany, které dlouho vedli jen komouši v čele s oplechovaným
primitivem Pickem. Ten po volbách okamžitě běžel na Hrad a Zeman z něj udělal voj. odborníka-poradce. A tak bysme mohli pokračovat.
13. 05. 2014 | 09:26

Eru napsal(a):

Gayio, v tom se pletete. Pod tím pseudonymem k vám promlouvá Sauronův oblíbený králík (https://www.flickr.com/photos/7729179@N07/7913706216), který si už uvědomil proč ho páníček krmí. Tak si přeje, aby lidé pomřeli dřív než on a neměl ho kdo dát na pekáč. Neuvědomuje si, chudák, že všichni lidé nejsou jako Dmytro Jaroš a Parubyj, Sauronovi kamarádi, kteří si hned každého pečou plamenometem. Utvořil si z čistě utilitárních důvodů ve své mysli kategorii "slušných lidí" (možná mu to paní š-š-š. které se Emil Hakl tolik bojí nasyčela do pr.., no jak to řikávala Antonínova babička vo těch hasičích), které ale nelze v pozitivních termínech nijak charakterizovat.
Pouze negativně, buď jsou anti- anti- anti-, nebo aspoň neřikaj Vašek Ruzyně.
Tak do roku 97 myslim pozitivní charakteristikou bylo, že slušní lidé věří pohádkám, z toho ale králík mezitím vyrostl (i to se vám při chovu drobného zvířectva stane).
S tím pečením, abych to nezamluvil. Jak říká Elrond, Sauron se takový nenarodil.
Jenže v základní škole zpíval falešně a spolužáci se od něj v odporu odvraceli. Tak se pak doma tajně cvičil ve zpívání všelijakých falešných kousků, až z něj tatínek, bankéř udělal vrchního opékače králíků, což je činnost, u které si své záliby může do sytosti užít.
Tak je všechno, Určením, osobními zvláštnostmi a stříbrnými lžičkami v puse řízeno do svých kolejí.
Jedněm kanou vetřelecké sliny při představě velkého opékání a druzí nic netuší a chodí si po ulici, jako by Vólstrýt snad ani neexistoval.
Jak jsem tak uvažoval o různých naivních malých bytostech, které posílám do dalekých končin Karlína aby se tam účastnily zbytečných pindání, stále víc vidím, jak je tvořím víc a víc z té lidské strany názorového spektra, jako obhájce života a ne smrti, nepřátele plutokrata a otroctví.
Teď jsem zrovna četl u Kische z jeho první výpravy do Sovětského svazu, že tam lidem ve výkonu trestu přináležela plná výplata pracovníka na stejném místě na svobodě.
V té době v Americe vězni, rozbíjející v chain-gangu palicemi štěrk na silnicích dostávali symbolický jeden cent denně. Ti první, když si odeděli desítku za protistátní činnost měli naspořeno a mohli se zařadit do společnosti, těm druhým nezbylo než krást hned za branou věznice.
V ČSR v té době vězni lepili pytlíky, jejichž cena se limitně blížila nule. Mám obavy, že resocializace tu neměla větší naděje než v USA, tatíčci netatíčci.
Humanizmus zdá se být pojmem z pohádek pro králíky nebo hašišového snu. Ale jenom proto, že vám nějací Ruzyňové něco naslibují a pak vás zavedou do bažin. Nakonec jim nezbyde, než se dožadovat, aby vás celé generace pomřely. Protože proti rytmu, který jsem na začátku nastavil žádný falešný zpěv nepomáhá, pomřel žadatel dřív než celé generace. A tak bude i s ostatními zpěváky nenávisti. Někteří, protože se celý život bojí, že jim zelený, posléze modrý nebo černý mužík vytrhá kytky (a netuší, že válku proti drogám tu zavedl vyhlášený udavač od Zpěváčků, který se stal služebníkem plutokrata) a pošle je někam pracovat bez grantů (žijou zcela mimo čas, nikdo už nikoho nikam pracovat nepošle, ani pracovní úřad ne a plutokrat sám dávno z kšeftu s drogami žije a bude ho víc a víc legalizovat, jako po prohibici, protože jinak nemá lidem co nabídnout), dali se do "boje" proti nějakému vymyšlenému nepříteli. Který mimochodem, ještě pod ochrannou známkou eurokomunismu stál u zrodu bruselského minotaura. Některým jednobitový mozek na zpracování víc informací než jsou tři hesla nestačí. Nemá cenu se na ně za to zlobit. Až je ale Sauronovi kamarádi začnou řadit do pochodových útvarů, je nutné je bezpečně dovést za Zeď, kde pro ně mají lékaři zaopatření.
Co se Tolkiena týče, musíte se na všechno co napsal dívat mutatis mutandis. Lordi by mu jinak zrušili sesli pod zadkem, že.
JÁ jsem se nakonec usnesl, že mám rád, když humanizmus je v rovnováze sám se sebou. Opékači mohou v klidu napadat po hlavě do chřtánu pekla. Nedělám nikdy nic špatně, vždycky jen nejlépe jak čas a možnosti dovolují.
13. 05. 2014 | 10:39

patriot napsal(a):

A co jste tím chtěl jako vyjádřit, koutku?
13. 05. 2014 | 10:58

gaia napsal(a):

no já skončila u Medvídka Pů, aleitzam se lze poučit. Medvídek Pů snědl všechen med ve svém doupátku a pak byl tak tlustý, že nemohl vylézt a musel být o hladu,než zase zhubne. Proto musela padnout železná opona, aby jistí mohli žrát pořád a nemuseli tu dietu držet. Akorát Penc si naivně myslel, že padne díky jeho odboji.
13. 05. 2014 | 11:08

už hodně paranoická metoda napsal(a):

santo, bratře a sestro v Kristu
O Češích si nedělej zbytečné iluze. Musíš vždycky brát v úvahu, že je mezi nimi 47% holohlavých, nejvyšší procento na světě. A nedělá to testosteron.

Bratr Žižka, Jan Hus a Jiřík z Poděbrad nosili docela slušnou deku. Procopius Rasus byl cizinec a stříhal se podle renesanční módy, ale přišel vhod.
Znal jsem, když to uvážím, pěknou spoustu Čechů (občas trochu židovského původu, ale to nikdo neví co je), kteří v té poslední velké válce (nemyslím tu ve Vietnamu, kde bylo shozeno 3x tolik bomb než na Německo) bojovali proti silám Satana. Z jedné i z druhé strany. Většinou to byli normální chlapi, kterým se, podobně jako heftlinkům z koncentráků, kterých jsem taky řádku znal o věcech které v té válce museli vidět za špatných nocí zdálo.

Uniforma proti ničemu nechrání.
Bible také ne.
Pokud nějaké válečné rasy jsou, buďte rád, že k nim nepatříme.
Co se týče spásy, přinesené varšavskými tanky v roce 1968, podívejte se na rok 1953 v Německu, kdy se fašouni dožadovali nějakých výhod, nebo rok 1956 v Pešti, kdy šípáci začli (a paranoickokritická teorie říká, že to bylo pod vlivem vysílání sítě Max přes Svobodnou Evropu, tedy od Andropova malá domů) věšet a střílet zaměstnance ministerstev.
Přišli jak vojska z bájných kronik.
Když se Napoleon zbláznil, přišli uhasit plamen Revoluce.
Teda, já bych na místě Zaorálka a Stropnickýho netrval na tom, že musej přijít zase.
Ale Zao a Poslední milovník se přizpůsoběj čemukoli, i šikmejm očím.
Penc bude furt stejnej, otázka je, jestli mu to projde.
13. 05. 2014 | 11:17

KAteřina napsal(a):

JAHA:
Zaráží mě, že o uznání účastníka odboje požádal, přestože všechny výtky, které dnes uvádí jako důvod odmítnutí (s výjimkou bodu 4), platily i v době, kdy o něj požádal. Mně to přijde jako předem připravená póza, spíš nechutné než obdivuhodné.
13. 05. 2014 | 11:18

patriot napsal(a):

Mimochodem, penc, jak jste vlastně v té své pubertě odbojničil?

Já si pod pojmem „odboj“ představuju přestřelky, vykolejování vlaků, partyzánskou válku atd. Když vás chytli, mučili vás? Strkali vám třísky pod nehty? Když jste prchal z vězení, byla varta silná a střílela?
13. 05. 2014 | 11:24

Dzarda napsal(a):

v Pravdu, Lásku a Mír. Amen
13. 05. 2014 | 11:26

Belgičan napsal(a):

antipolitik - 07:14
gaia - 08:33

Zatraceně, jak jste přišli na to, že bych v 06:50 měl mít na mysli zrovna vás?

Eru,
moc pěkný králíček. A k tomu to poutavé povídání - tím by jste se mohl živit.
13. 05. 2014 | 12:59

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Znám osobně pár lidí, co se na to dívají stejně. Nechce se jim brát nějaká ocenění od establishmentu, který jen kdysi převlékl kabát.
Někteří z nich by asi nevzali ani tu finanční částku, ale pokud jde na dobrou věc...tak tomu se dá rozumět.

resl
Ministerstvo obrany měli v pařátech po celá ta leta spíše tkzv. lidovci, však jich už pár vyšetřuje policie doufám že i odsoudí justice.
Pokud se definitvně odklauzuje a odkalouskuje /ta justice, ne lidovci - tin apř. Kalouska vygenerovali a dlouhá leta ho poslouchali, něktří s ním odtáhli i do té vyfabrikované , respektive tunelováním ústyvy vzniklé knížecí partaje/, bude to vyžadovat ještě mnoho kvalitní a efektivní policejní práce.
Vojenský analytik Koller tvrdí, že např. Úřad pro vyzbrojování /tuším že se tak jmenuje/je jen shlukem místností ve kterých se dostává zaměstnancům glejtu, že mají zkušenosti se státní správou. Kompatibilní a účinné je prý ve výzbroji naší armády snad jen grázlovství a hloupost, proto s emusí stále něco dokupovat a přemontovávat.
Lidovci by se měli modlit za implementaci lásky a milosti - do společnosti , a ne se plést do vojenství, pak to tak vypadá.

Kdysi prý /řekl mi to kdysi jeden sociolog a voják v jednom, po roce 1968 tkzv. normalizovávaný/ některým zájemcům o členství v KSČ řekli ať vstoupí k lidovcům, že tam budou využitelní více. Kdoví kolik lidí to tak udělalo. Podle mě dost.
Není to náhodou, že Kalousek v jedné chvíli volal po spolupráci s KSČM - sex, moc a peníze jsou fajn věci, je dobré si je uchovávat, i rodina z toho občas něco má.
13. 05. 2014 | 13:35

Analytik napsal(a):

Je to velmi smutné, když člověk musí prožít celý svůj život jako disident, jak v komunismu tak i v post-komunismu. Holt někdo se neumí narodit na správném místě na ve správnou dobu.
13. 05. 2014 | 13:42

Radek napsal(a):

13.32.
Jak vzácné,když někdo má v záhlaví textu svoje celé jméno...
13. 05. 2014 | 13:43

dedek napsal(a):

Tak nějak si nedovedu představit váš boj proti komunismu. Zřejmě jste byl géniem již v plenách a podělával jich víc, než všichni ostatní a tím se zasloužil, že jich nebylo dost na tehdejším trhu a v pozdější době pokračoval v tom samém, takže se stály fronty na toaletní papír, čímž bylo nahlodáváno národní hospodářství. Jako školák jste odmítl vstoupit do pionára a později do SSM. Nějak mi uniká, co jste mohl stihnout za devatenáct let do změny režimu když tak do 10-12 let vám trvalo pobírání informací a rozumu. I když pochybuji i o tom, protože i v plných 19 letech se nedá říct, že by byl člověk myšlenkově vyzrálý a hlavně zkušený. Pak by bylo na místě vlastně vyznamenat každého občana ČSSR, protože každý protestoval a bojoval po svém třeba rozkrádáním, nechozením do průvodů a podobně. Jo holt boj je boj že. Pak to tady nemá takhle vypadat.
13. 05. 2014 | 14:15

Radek. napsal(a):

14.15.
Opravdu děkuji za Váš příspěvek.Teď jsem konečně pochopil po těch mnoha letech,proč nás "devatenáctileté puberťáky" oblažil režim dvěma lety zeleného ráje.Vy jste teď vlastně potvrdil,jaká zrůdnost byla používat skoro děti k buzeraci od pologramotných politruků.A nebo musíme uznat,že pokud mohl 19ti letý kluk stát třeba na hranici s ostře nabitým kvérem,tak mohl být jeho vrstevník třeba disident.Tak si to prosím ujasněte.Máte v tom zmatek asi jako Semelová v názorech na morálku.
13. 05. 2014 | 15:44

dej_v napsal(a):

<i>
• Z předrevoluční doby je znám jako aktivista nezávislých iniciativ. V roce 1988 byl trestně stíhán za distribuci letáků na připomenutí 20. výročí okupace Československa, v lednu 1989 byl zatčen a následně odsouzen spolu s dalšími devíti aktivisty nezávislých iniciativ (mimo jiné s Václavem Havlem) za položení květin k soše sv. Václava v Praze k uctění památky Jana Palacha.
• Spoluzakládal a stal se mluvčím Mírového klubu Johna Lennona, stál u zrodu Helsinského občanského shromáždění, byl členem přípravného výboru kulturní organizace Artforum – Jazzová sekce. Podílel se na organizaci protestních demonstrací na Václavském náměstí v Praze v letech 1988 -1989.
</i>
Vím, že se to spousty zdejším remcálkům nehodí do krámu, ale jeho aktivity opravdu vyžadovaly odvahu.
13. 05. 2014 | 16:21

antipolitik napsal(a):

Nic proti bojovníkovi Pencovi, ale pořád je to stejný. Stejně jako se po válce objevili tisíce partyzánů a odbojářů, (patrně nejvíce z řad kolaborantů) tak se nám po r. 89 objevilo tisíce bojovníků proti socíku a opět z řad vesměs kolaborantů s komunisty-netvdím, že Penc. (pro neznalé-komunismus tady nikdy nebyl-další mediální žvást, který se mezi novinářskou lůzou používá) až se jeden diví, že to nekrachlo daleko dřív, když jsme měli tolik odbojářů. Asi to bude tím, že nebyli do r. 89 vidět a slyšet.
14. 05. 2014 | 07:44

Oldřich Čubr, Týnec nad Sázavou napsal(a):

Chlap je chlap podle svých činů. Pan Penc chlap je.
14. 05. 2014 | 10:01

gaia napsal(a):

jen jestlil s námi a charitou pro romskou rodinu nehraje pan Penc nečistou hru.Dnes jsem se dočetla, že zdevastovaný dům , kde žije romská rodina, před 2 lety koupil a chce ho zrekonstruovat, nyní mu ještě chce obec poskytnout obecní pozemky. Uvidíme, jak se to bude s romskou rodinou odvíjet dál.jestli mu rodina platí nájemné , jako jiným podnikatelům s chudobou z článku jasné není, v každém případě 100 litrů použije na rekonstrukci SVÉ nemovitosti, ve které ZATÍM žijí Romové.
14. 05. 2014 | 10:07

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

gaia
Pan Penc ale píše, že : ..."Upozorňuji, že finanční náhradu 100 tisíc Kč, která náleží k ocenění, jsem věnoval na udržení bydlení trvale usídlené romské rodině nedaleko od mého bydliště. Rodina léta žije ne vlastní vinou v tak neskutečně neutěšených podmínkách, že až nelze uvěřit, že je to v podstatě státu, obci a občanským sdružením, pobírajícím subvence a dotace na poli sociálním, skoro jedno...."

Takže pan Penc nelže - ani skutečnost nezkresluje , romská rodina bydlí nedaleko jeho bydliště, ne vlastní vinou v "neskutečně neutěšených podmínkách" /ty nyní investice pana Pence (dle Vás do vlastního)vylepší/.
"Neutěšené podmínky" mohou znamenat například to, že nemovitost si žádá investic.
Pan Penc nyní toto částečně vyřeší. Mohl protředky použít jinak.
Myslím si, že Vaše výtka je neoprávněná.
14. 05. 2014 | 11:15

gaia napsal(a):

no vzhledem k tomu, že projekt na vylepšení mu dělal Vávra, určitě ne zadarmo, ve stylu vily se zimní zahradou, tak na to určitě 100 litrů nebude stačit a kdo ví,jestli to je i styl vhodný pro tu romskou rodinu. V každém případě je to divné. Článek i s obrázky je v dnešním Právu. A autor ty peníze vrazí do SVÉ nemovitosti.Také nevím, jak tam ta rodina bude moci vegetovat během kompletní rekonstrukce, původní dům je na zbourání.
Ráda bych rozklíčovala,na co konkrétně těch 100 tisíc bude vynaloženo.
Na přestěhování rodiny jinam?
14. 05. 2014 | 11:24

Dej_v napsal(a):

gaia
No jo v Právu, to ledacos vysvětluje.
A proč Vám tolik jde o to "rozklíčování"? Seníze dostal snad pan Penc a může si s nimi udělat co uzná za vhodné, to, že se to takhle snažíte monitorovat jen ukazuje na Vaší malou českou závist.
14. 05. 2014 | 11:52

Radek napsal(a):

Dovoluji si opravit svůj příspěvek ze 12.05./2104.
V poslední větě není pravda "celé hodiny".Správně má být "NIKDY".Děkuji.
14. 05. 2014 | 12:37

gaia napsal(a):

Dej_ve

víte, ono je dle mého rozdíl dát někomu 100 000 z občanské lásky a nezištnosti, nebo si opravit svůj barák a někoho tam nechat bydlet za normální nájem a tvrdit, že je to charita a že jsem mim něco dal.
14. 05. 2014 | 12:48

gaia napsal(a):

navíc o rodině se píše, že tam bydlí dlouhodobě,(stav nemovitosti dle foto v Právu odpovídá stavení dlouhodobě obývanému Romy) ale Penc jim koupil střechu nad hlavou přede 2 roky, takže je vinou majitele, že své nájemníky nechá bydlet v tak nevyhovujících prostorách, Romové mu také za koupi jistě něco zaplatili, takže peníze by měl mít alespoň na zakonzervování katastrofického stavu, kde dle foto přímo hrozí zřícení střechy a vystavení nájemníků ohrožení,kterému v letošní zimě jistě unikli jen díky tomu, že nebyl skoro žádný sníh. Nezodpovězených otázek je víc a tak mne napadá, jestli člověk, který po okolí stále žádá, aby bylo správné a nekorumpovatelné, zda je takový sám a začíná u sebe.
14. 05. 2014 | 12:57

Dej_v napsal(a):

gaia
Je to rozdíl, ale nemění to nic na tom, že to je jen jeho věc, to nakolik svůj "závazek" splní se těžko soudí, když k tomu ještě nedošlo, ale doufám, že se ho na to budu moci brzy zeptat. Bohužel(Bohudíky) článek z Práva sem nedohledal a nečetl, protože ho neodebíráme a nekupujeme.
14. 05. 2014 | 13:05

Dej_v napsal(a):

gaia
ale logicky, kdyby po nich chtěl horentní nájmy, tak by tam ta rodina asi nebydlela. Na webu CT se píše, že by tam chtěl vybudovat sociální byty.
14. 05. 2014 | 13:23

gaia napsal(a):

Článek se jmenuje Aktivista Penc daroval stotisícovou náhradu Romům

a během 14 dní to bude v archivu, takže jestli vas to zajímá, tak si to můžete vyhledat. Ty fotky jsou opravdu výživné.
Dále se tam píše, že nemovitost Penc koupil přede 2 roky v dražbě, tudíž to tipuji na řádění exekutora a získaní nemovitosti za hubičku.
Možná, že z těch Romů se již formuje 4. odboj. Nevím, neznám podrobnosti, proto jsem to sem dala, třeba bude někdo vědět, zda je ten Penc ve svém altruismu skutečně obdivu hodný, či svým poselstvím naznačuje, nejsme jako oni, jsme daleko horší.
Mezi skutečně slušnými lidmi je slovo disident už tak profláknuté, že je to spíš sprosté slovo.
14. 05. 2014 | 13:30

gaia napsal(a):

aha, takže sociální byty, obchodník s chudobou za peníze daňových poplatníků. No vynáší to víc, než kozy. To chápu. Nač potom ale ty pózy?
14. 05. 2014 | 13:32

Dej_v napsal(a):

no jo, v ČR hold nejsme zvyklí na věci jako je "charita"
14. 05. 2014 | 13:51

gaia napsal(a):

ale jsme zvyklí na ty ušlechtilé, kteří ale chtějí tu ušlechtilost jen po druhých.
Že je disident sprosté slovo a že nejsme jako oni, jsme daleko horší není můj copyright, ale rozčarování,z těch ušlechtilých a spravedlivých, kteří však, jak se časem ukázalo, byli mnohdy navrch huj a ve spod fuj. Možná to není Pencův případ, ale doufám že má svědomí a ten svůj titul, který mu stejně přijde poštou , bude brát jako svůj morální závazek. Že nebude jako oni a obzvlášť ne ještě horší.

A jako charitu bych si představovala spíš zorganizování veřejné sbírky nebo charitativního koncertu či kozlích hodů na pomoc lidem,kteří se ocitli ve spárech exekutora, aby se vyhnuli dražbě.
14. 05. 2014 | 14:05

Rudi Koutek napsal(a):

Netvrdil nekdo pod minulym blogem, za nema Penc na zaplaceni elektriny a ze mu to zase zaculuje nejaka nadace, ze se mu rozpadava barak a kozy trpi hladem?
Najednou Penc kupuje kolem sebe nemovitosti, pozemky a nejaky Vavra mu navrhuje vilu se zimni zahradou.
Jo tady se clovek dozvi veci...
14. 05. 2014 | 14:10

gaia napsal(a):

jakýpak nějaký Vávra, David Vávra, architekt, člen divadla Sklep.
14. 05. 2014 | 14:15

dej_v napsal(a):

Rudi, gaia (14:15):
pomluvy, které mají do reálného základu opravdu daleko.

gaia (14:05):
Ale proč by to organizoval? Prostě vezme své peníze a daruje je konkrétnímu člověku, rodině (dá se tomu říkat "přímá pomoc"). Navíc transparentnost svého jednání si zajišťuje tím, že o tom informoval media.
nebo co by jste mu poradila vy? peníze strčit do polštáře a až umře nechat je nasypat do rakve?
14. 05. 2014 | 14:22

gaia napsal(a):

Donedávna se o Pencově projektu mnoho nevědělo.Nyní,když existuje studie , jak by měl dům vypadat (od renomovaného pražského architekta Davida Vávry), tak obec schválila prodej pozemku pod domem panu Pencovi, aby mohl získat nezbytné dotace, konAktivista Penc daroval stotisícovou náhradu Romůmstatoval starosta Lichkova Soukup.
Gestem odmítnutí osobně převzít odbojářské osvědčení a stotisícovým vkladem do romského domu ( jaký romký dům , když je jeho a budou i pozemky?)chce Penc zvednout ''ustálenou hladinu české společnosti''.Je to nutné hlavně proto, aby lidé viděli, že nejsou sami, apeluje Penc.

Aktivitu proti tehdejšímu zřízení jsem dělal s vědomím, že jde o nápravu zkorumpovaného režimu vedeného bandou ideologických lumpů. Obavám se, že dnešní papaláši jsou na tom podobně.Příkladem je právě ministerstvo obrany,kde je řada vysokých funkcionářů vyšetřována za korupci, úplatkářství a zneužívání svěřené moci, píše Penc na ospravedlnění svého odmítnutí.
Takže co vzkázat? Budem vás sledovat a na disidenty si uděláme názor. Investovat do vlastního baráku pak nepovažuji za charitu. Ta rodina z nich neuvidí ani korunu a už dnes to jsou potencionální bezdomovci. Doufám, že nebude zneužita jen jako prostředek na dosažení dotací na přeměnu chatrče na vilu se zimní zahradou, pro sociální bydlení pochopitelně naprosto nevhodnou.
14. 05. 2014 | 14:40

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

gaia
Dotyční obyvatelé domu ale .... tak jak chápu já vyjádření pan Pence.... mu platí jen asi nějaký symbiolický nájem, proč jej podezříváte i z toho, že je mu přeposílán státní příspěvek na bydlení /tak aspoň chápu Vaše sdělení/ - nějaké významnější výše ?
Víte, opravdu si myslím, že si pan Penc může se svými /teď už jeho ty veřejné peníze jsou/ penězí dělat co chce. Kolik z politiků takové peníze jen prochlastá, onehda jsem v hospodě natrefil na Škromacha, lil do sebe rumy za 3 kila /za štamprli /jak nějaké pařeniště s okurkama.
14. 05. 2014 | 14:49

dej_v napsal(a):

1) Sledovat člověka, který veřejně vystupuje v médiích nedá moc práce
2) Udělat si názor na kohokoli či jakoukoli skupinu je v 21 století celkem normální
3) Investovat do baráku, který mu sice patří, ale žije v něm rodina, je přirozené, chce jim udělat lepší podmínky pro život či pro start do nového života
4) "Naprosto nevhodnou" vy jste architekt, či urbanista? David Vávra mimo jiné ano.
14. 05. 2014 | 15:06

gaia napsal(a):

no jako sociální bydlení bych jim navrhla něco skromějšího, udržitelného, s malou zahrádkou a dvorkem, kde by mohli něco pěstovat a trochu si s malými nálady přilepšit, místo zimní zahrady spíš skleníček či pařeniště a hlavně menší plochy na vytápění. Takový barák je těžké udržet i dobře vydelávajícímu člověku.
14. 05. 2014 | 15:40

dej_v napsal(a):

gaia:
Vy máte ty plány jak to bude vypadat? nechápu kde to furt taháte ty informace?
14. 05. 2014 | 15:46

gaia napsal(a):

vidím v Právu ty fotky,kamenná ruina s probořenou střechou, kde bydlí ti Romové, vedle vizualizace Vávrová návrhu, vila se zimní zahradou a obyvatelným podkrovím s vikýři. Na vytápění tak 160 metrů plochy.
14. 05. 2014 | 15:59

dej_v napsal(a):

gaia:
no je zvláštní že to nikde není, alespoň ta vizualizace, ale tak ruďas měl asi vždycky své zdroje. ale i to co jste uvedla stejně nijak nepřináší pádný důvod proč by ty peníze neměl dávat právě tam.
mimochodem v tom článku z práva (je citován na novinkách) autor píše -
„Jde o rodinu, s níž doposud nebyly žádné problémy. Její členové patří v Libáni mezi starousedlíky,“ přiblížil libáňský starosta Petr Soukup
14. 05. 2014 | 16:30

gaia napsal(a):

ať si je dává kam chce, ale když si za to oprava SVŮJ barák, ať neříká, že to dává Romům, zvlášť když v dražbě je o ten domek připravil
14. 05. 2014 | 17:02

dej_v napsal(a):

gaia
Když ten barák "byl v exekuci" tak by se asi museli stěhovat a nikoho by nezajímalo kam. Standa ho nejspíš odkoupil právě proto, aby ti lidé nemuseli na ulici. Sám bydlí v úplně jiném baráku a ten spravuje vlastníma rukama. Místo, aby jste podpořili dobrou věc a třeba mu nějakou tu připomínku k tomu napsala, jen tu spíláte a nadáváte. Vyhráváte dnešní soutěž Miss demagogie.
14. 05. 2014 | 17:13

gaia napsal(a):

jen jestli nejste Mr. demagog vy.
Ta rodina bude závislá na Pencových rozmarech, Penc naopak získal nemovitost, na kterou bude pobírat dotace a participovat na soc. dávkách té rodiny a adorovat se pojmem mecenáše.
Kdo bude tahat za kratší konec je nasnadě.

Nebo máte jinou verzi?
14. 05. 2014 | 17:24

dej_v napsal(a):

gaia:
nemám jinou verzi než tu kterou tu předložil pan Penc a nemám důvod jí nevěřit, proto jí podpořím, protože dává smysl. Zištnost o které mluvíte mi k němu vůbec nesedí a ani nevím, že by se tímto směrem jednání a myšlení kdy vydával.
ani jeden ale nemůžeme říct jak to dopadne, protože je to jaksi věc zítřků, jen mi přijde hloupé a nedůstojné někoho předem očerňovat (či snad si do něj projektovat vlastní zmatek v hlavičce?).
14. 05. 2014 | 17:32

gaia napsal(a):

Mně zas dává smysl, po tom, co jsem přečetla, že když autor napsal

jsem věnoval na udržení bydlení trvale usídlené romské rodině nedaleko od mého bydliště.
Tak že lže.
Správnější by bylo
jsem věnoval na udržení bydlení trvale usídlené romské rodiny nedaleko od mého bydliště, v mnou vlastněné nemovitosti, kterou jsem získal od nich v exekutorem nařízené dražbě , což většinou bývá hluboko pod cenou.
14. 05. 2014 | 19:04

dej_v napsal(a):

No ale nechápu v čem je ten strašný zločin?
To že neuvedl, že barák vlastní tak to je spíš ze slušnosti k "starousedlícké romské rodině." to že někdo koupí barák pod cenou v exekutorem nařízené dražbě taky není žádný přečin a pokud ho dává k užívání původním majitelům tak je to přeci jeho věc a navíc ještě k tomu je to dobrý skutek, jiný by barák koupil a nechal je vystěhovat.
14. 05. 2014 | 19:31

gaia napsal(a):

degradace hodnot, toho co dělá člověka člověkem. Co k tomu dodat? mějte se.
14. 05. 2014 | 20:12

K.V napsal(a):

Promyšlená frajeřina- nejprve si zažádat o status Bojovníka 3. odboje a potom ho demonstartivně odmítnout a honem to publikovat.
Inu, profesionální disident, zviditelní se za každého režimu
15. 05. 2014 | 14:24

Medvěd napsal(a):

Stando jen tak dál.Oni ty rudý paka nemaj rádi,když se do nich šije,a co nejvíc nemusej je to,když jim někdo tu jejich zaflákanou rudou knížku,kterou mají někteří možná dodnes v mrazáku ( co kdyby,že),mlátí někdo o tu jejich nevymáchanou hubu!

Punku zdar!
04. 06. 2014 | 07:32

santawizard napsal(a):

STRANA PRATEL MARIJUANY PROSPEKTUS MANIFESTO

Díl první.
Tak jako církev,která žije z víry v boha,tak by strana měla žít ze své ideologie.Tak jako stát,který by měl žít z daní,tak by strana měla žít z členských přízpěvků.Např. 1000 členů s 1000 kč ročně je milionový rozpočet.Toto je zakládající ideologie.
Strana přátel marijuány by si však neměla myslet,že musí legalizovat marijuánu a nastolit prohibici alkoholu a tabáku.Strana přátel marijuány nechce vyhrát volby,protože je to strana podle vzoru strany přátel piva,nebo podle vzoru ,tak zvané vánoční strany nebo ,tak zvané novinářské strany Konkrétně a v mezích zákona ,je strana přátel marijuány na ochranu spotřebitelů v první řadě a na ochranu výrobců v druhé řadě.Každý politický vězen a pseudoblázen takové strany ví dobře v jaké době žijeme.Jinak řečeno kriminalizace marijuány nás vydala na pospas černému trhu,kde vládne lidové léčitelství a máfie!!!
Je marijuány izotop molekule inteligence a podpůrná k větší účinnosti skoro všech léků a to i těch na léčení rakoviny ,který šíří tabákový notorismus?Musí se všechny nové léky nejprve vyskoušet na zvířatech,kromě oblasti z psychiatrie, kde mohou experimentovat přímo na lidech?Měla by se marijuána používat jako lék na předpis nebo bez předpisu?Jsou přírodní a syntetické léky jako akademičtí lékaři a lidoví léčitelé?Kdo odpoví na všechny takové otázky?
Proto by se strana přátel marijuány měla podílet i na průmyslové revoluci s průmyslovým konopím.Jedno pole průmyslového konopí vynese víc než slunečnice a to mluvíme jenom o konopném oleji k přirovnáním k slunečnicovém oleji.Proto by taková strana přátel marijuány měla být spjata s konopnýma novinami,konopným závodem,konopnou farmou či firmou,řečeno legálně,ale taky by měla žít s dobou jak a proč by s druhé poloviny měla žít na černo v hospodách,v domácnostech a u táborového ohně!!!
Tato strana je pochopitelně mezinárodní a měla by být i v evropském parlamentě.Sedivá vláda a válečný kabinet této strany by měli v prvé řadě pečovat o sebe a svoje členy.Z toho důvodů je strana přátel marijuány raději jako nezávislý kandidát a nebo soukromný podnikatel.Ministr spravedlivosti v šedivém kabinetě této strany má konopnou paruku na jedné hlavě a oběma rukama přinese konopné kroje a konopné uniformy,mnišské a kněžské roucho a noční šaty a noční košile.Dále v tomto kabinetu existuje dalších 7 ministrů s dvojitým ocasem..:1/ ministerstvo vojenských a policejních záležitostí 2/Ministerstvo výrobního a obchodního tajemství 3/Ministerstvo finančních a sdělovacích prostředků 4/ ministerstvo práce a školství 5/ministerstvo zdravotnictví a zemědělství 6/ministerstvo dopravy a životního prostředí a 7/ ministerstvo zahraničních věcí a místního rozvoje.
Proto je strana přátel marijuány taky jako stát ve státě,členové strany jsou jako občané státu ,členské přízpěvky jsou jako daně ,členové strany jsou jako státní úředníci,pléno strany je jako jeden parlament i na úrovni obecního zastupitelstva.Tímto způsobem ,by politici měli vládnout státu,který by měl sloužit občanům, tak ten, tak zvaný stát ve státě, jak se říká,by měl pomáhat svým občanům žít ve svém vlastním státě.
V podstatě se jedná o 4 druhy konopí:
1/ průmyslové konopí,které se může bez ohlašovací povinnosti pěstovat až do 100 metrů čtverečných.2/marijuána pro zdravotnické účely ,kde povolení k zacházení mohou dostat patrně jenom lidoví léčitelé,protože všichni ostatní doktoři to dostávají automaticky.3/marijuana pro pohostinské účely v osobním vlastnictví podle vzoru alkoholu a tabáku,kteří jsou stejně více společensky nebezpečnější než celá marijuána dohromady4/ křestanská marijuána jako pomazání,kde není, jak se říká žádná droga,ale je tam Ježíš Kristus,což se pochopitelně nedá dokázat žádným laboratorním testem ,ale jedině vírou v Ježíše Krista.
30. 06. 2014 | 17:48

santawizard napsal(a):

Díl druhý.
Vážený odbore a ministerstvo životního prostředí.!!!
Na každém poli mám zámek a v každém lese mám hrad.
(aneb šetřte naše peníze a naše lesy.)
Našimi novými zaměstnavateli jsou politici a nebo soukromníci.Politik ani soukromník však nemusí být žádný odborní pracovník ,ale musí umět takové odborné pracovníky zaměstnávat.Životní úroveň a pracovní podmínky takových odborných pracovníku jdou však dneska od deseti k pěti pod úroveň.Proto je nutné ,aby hospodářská soutěž a politická soutěž přinesla nové politiky a nové soukromníky,kteří by se uměli lépe starat o svoje odborné pracovníky a nebo aby taková politická a hospodářská soutěž pomohla k tomu těm starým politikům a soukromníkům..!!!!To je paradox změny ,závislý na bohactví každé země.Např.nemůžeme přirovnávat hospodářství země k hospodařením s lesy.Nemůžeme dokolečka se vzrůstajícím tempem kácet lesy a hned vysazovat stejné množství sazeniček,protože v tomto každoročním tempu ,dříve nebo později už tady nebudou žádné velké stromy ,ale budou tady jenom samé sazeničky a vánoční stromečky!!!!Stromy by se totiž neměly,jak se říká, kácet mladé jako Ježíš Kristus ,ale měly by se nechat dorůstat do dospělého věku 100,200,300,400,500,600,700,800,900 atd roků.Čím déle je tam v lese necháme tím větší nárůst dřeva získáme a až 7x více kubíku dřeva vytěžíme.Toto by bylo nejenom ekologicky krásnější ,ale taky ekonomicky ziskovější.Např. jeden 30-letý strom není jenom jako 3 desetileté stromy ,ale jako 7 desetiletých stromů.Podobně jeden 300 letý strom není jako tři 100 leté stromy ,ale jako 7 stoletých stromů...čím starší je strom tím je nárůst vnějších letokruhů větší co se týče kubíku dřeviny.Tím mluvím jenom o zdravých jedincích .Je známo ,že zhnilé dužiny mají jak staré tak mladé stromy. Dlouhodobé zisky s lepším hospodařením s lesy by se ihned mohly kompensovat s pěstováním průmyslového konopí na výrobu nejenom papíru a konopných vláken ale všemožných konopných dřevotřísek,překližek či lepenek a nebo jako biopalivo.Jde jenom o to vypočítat kolik dá jeden hektar lesa a jeden hektar konopného pole za 100 až 1000 let.Tímto způsobem by se to mohlo úplně přesně přirovnat. Je známo,že dřevorubci dneska nenechají dorůst stromy přes sto let staré ,protože by podléhaly vyhlášce,kde by takový 100letý strom ihned připadl parkům a nesměl by se v lese už kácet.V tomto pojetí by se lesy stávaly zároveň i parky ,které by měly 200,300,400,500,600,700,800,900,1000 leté atd. stromy a kácely by se když už,tak jenom pod dohledem parků,či jakýsi kompromis.Ekonomie a ekologie by se stali jako bratr a setra.
03. 07. 2014 | 12:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy