Pravdoláskaři a profesionální cynici

13. 01. 2011 | 14:12
Přečteno 15940 krát
Někdo si před časem konečně dal tu zbytečnou práci a vytvořil normalizační seznam pravdoláskařů: jsou tam herci, režiséři, sochaři, filozofové, ekonomové a finančníci, intelektuálové. Nikdo mi nemohl vyseknout hlubší poklonu, než mne zařadit, neb si osobně myslím, že ostatním lidem "na seznamu" sahám tak po kotníky... když si hodně stoupnu na špičky. Děkuji a slibuji, že se budu snažit více.

Nepopulární pravdoláskaři

Ale jinak. Pokud zde máme termín pravdoláskaři (a mně se ten termín opravdu upřímně moc líbí!), co to svědčí o společnosti, která jej s úšklebkem používá? Že zde máme též jejich opak, tedy lžinenávistníky?

Nebo lidi, kteří leží "mimo kategorie", lidi, kteří ani v pravdu, ani lásku nevěří, naopak jsou jim tyto termíny, v jejich perverzním pojetí světa, vhodnou urážkou. Čemu, tedy, tito lidé věří? Ničemu, protože všechno vědí? Nebo čemu, když ne pravdě? Lži a nenávisti, která nakonec vyhraje nad pravdou a láskou?

K tomu, aby člověk dokázal zesměšňovat tyto dva termíny, musí dotyčný nebo dotyčná být profesionálním cynikem. Ten je ovšem v mnoha případech velice užitečný. Třeba umožňoval přežití reálného socialismu tak dlouho, jak (oproti všem svým do očí bijícím rozporům) dokázal přežít.

Ve své Moci bezmocných tento fenomén Havel popisuje na příkladě zelináře, který vyvěšuje nápisy ve své výloze, kterým sám nevěří, ale co, je to jedno, jen aby neměl problémy. Je totiž profesionální cynik, kterému o žádnou pravdu nejde, hlavně, aby kšefty šly a nebouřily se zaběhnuté vody. Jakkoli perverzně zaběhnuté jsou.

Nejsilnější ideologie

Pozoruhodnější je ovšem toto: onen režim vlastně ani nechtěl, aby jeho ideologii někdo věřil. Naopak, takoví lidé by byli pro takový režim velice nebezpeční. Onen režim nechtěl víru či zapálení, chtěl fingovanou víru a fingované zapálení. Chtěl cynické lidi, kteří zopakují cokoli - aniž by tomu věřili nebo se proti tomu bouřili. S takovými se totiž manipuluje nejlépe.

Nejsilnější ideologie je taková, o které si její oběť myslí, že neexistuje. Se zapáleným komunistou totiž zas tak libovolně - v rámci reálného socialismu - postrkovat nemůžete, protože něčemu věří. A víra, jak známo, je mocnější než ideologie, stejně tak jako pero je mocnější než meč. Ale jak mít ideologii bez víry? Odpovědí je: profesionální cynismus.

Nesahejte na cynismus

Problém, který komunismus měl (třeba s křesťanstvím), ani nebylo to, že někteří lidé věří něčemu jinému, ale v tom, že věří. Totiž, že nepřipouští cynismus, se kterým se tak lehce pracuje. "Mrzí mne, že vám šlapu po ideálech, nemáte je mít tak nízké" - to bylo to, co komunistům vadilo, protože právě a přesně toto byla ta zpráva, kterou pravdoláskaři v té době vysílali do světa. Nikoli tedy, že žádné ideály, ale to, že jsou nízké, nemělo ideály, ale že je mělo nízké. Pokud někdo opáčí, "já ideály nemám, nelze mi po nich šlapat", hluboce se mýlí - ideály nelze nemít, bez ideálů není schopné lidské psyché fungovat ani vteřinu.

A tak se stane, ve společnosti trénované profesionálním cynismem, že se z člověka, který hrdinně upozorní na krádež (nebo korupci), stane práskač. Stačí problém prezidenta "trošku pootočit" a je to. Problém by tedy nebyl v tom, že se kradlo ("všichni víme, že se tu krade, jsme ale cynici, hurá, dáme si další pivo"), ale v tom, že to někdo řekl oficiálně a nahlas.

Ano, svůj profesionální cynismus si žádnými pravdoláskaři ničit nenecháme, žádné práskače pravdy tu nechceme. To může opravdu říci jen člověk, který si nepřiznává, že nějaké hodnoty má, nebo o nich raději nemluví (a tváří se, že žádné nemá), protože i jemu samotnému přijdou příliš nízké. A snadno zašlápnutelné.

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Otázkář napsal(a):

Pane Sedláčku, stále více mě překvapujete. Pomalu, ale o to asi jistěji se přesouváte z pozice ekonoma do role "morálního guru". Zdá se, že jako Pavel Kohout jste už také pochopil, že problém není jen ekonomice.
Větší potíže máme spíše s morálkou a odtud pramenící potíže s korupcí, což je ta největší černá díra a pijavice, která pouští žilou státnímu rozpočtu.
Zdá se, že po Pavlu Kohoutovi jste prohlédnul i Vy a jsem zvědavý jak se k tomu postavíte.
13. 01. 2011 | 14:37

Hugo napsal(a):

Souhlasím, ale myslím, že se trochu mýlíte v tom, že by si ti anti-pravdoláskaři nepřiznávali, že nějaké hodnoty mají, nebo že by o nich raději nemluvili, protože by jim samotným přišly příliš nízké.

Oni mají jeden velký ideál, kterým se ohání na všechny strany a při každé příležitosti, a to "svobodu". (Samozřejmě otázkou je, co si pod tímto pojmem sami představují.)
13. 01. 2011 | 14:44

Evžena napsal(a):

Navrhuji sestavit seznam těch, kteří nejsou v žádném seznamu. :o)
13. 01. 2011 | 14:50

Al Jouda napsal(a):

Nejdokonalejším profesionálním cynikem je Tunelosaurus Rex.
13. 01. 2011 | 15:01

ujo napsal(a):

autor píše:
"Ve své Moci bezmocných tento fenomén Havel popisuje na příkladě zelináře, který vyvěšuje nápisy ve své výloze, kterým sám nevěří, ale co, je to jedno, jen aby neměl problémy. Je totiž profesionální cynik, kterému o žádnou pravdu nejde, hlavně, aby kšefty šly..."

A čím se bankéř propagující nyní propagující třeba pensijní fondy liší od toho zelináře?
13. 01. 2011 | 15:02

Ládik!!! napsal(a):

Profesionální cynik je dlouhé. Zkráceně je to profik.
13. 01. 2011 | 15:05

zdenekb napsal(a):

autor:

Jaképak někdo... byl to snaživý žáček Pana Profesora Adam Bartoš. Jeho černou listinu nepřátel "Věční petenti" sám Velký Kormidelník (dále VK) označil za "geniální". To abychom měli jasnou představu, jaké kde jsou pro presidenta této země VK hranice geniality. Myslím, že Milý Láďa a Hájek musejí trošičku žárlit, že se o nich VK takto nikdy nevyjádřil...

Doporučuji osobní stránky sličného konzervativního dorostence.
Mimo jiné je tu rozsáhlá fotogalerie, aneb když Narcis potká Narcíska... Z té čtvrté fotografie (protestní pochod) na mě marš henleinovců přímo dýchá.

http://abbartos.wordpress.com/about/
13. 01. 2011 | 15:06

Kelt napsal(a):

Problém "pravdoláskařů",nebo spíše těch,kteří byli nejvíce vidět spočívá v klasickém rozporu hlásání "vody a pití vína".
V etapě,kdy mohli z titulu svého postavení i reálné moci positivně ovlivňovat vývoj této země vyklidili pozice a přenechali vše cynickým pragmatikům,kteří konali pod heslem,že peníze jsou vždy až na prvním místě.
Potom se nechali unášet proudem a mnozí se připojili k "budování kapitalismu"tou správnou cestou.
V praktické politice to naplňovali Zelení a dnes VV.
13. 01. 2011 | 15:12

Naštvaný napsal(a):

Autore! pozor: ten kdo začal používat pojem lžinenávistníci, tím myslel ty, kteří pro svou nenávist a nadávky zpravidla jedné osoby, se nestydí používat zaklínací krásné pojmy jako je pravda a láska. Nedokážu pochopit, že lidé, kteří se výrazy pravda a láska ohnánějí, jedním dechem pomlouvají, sprostě nadávají, prostě nenávidí. Amerika posledních dnů nám ukázala, k čemu takové sprosté a nenávistné pomluvy mohou vést. Dnes jedna stará žena ve svém článku v LN použila opět totéž. Nevím, jestli to je u ní stařecká demence, nebo chorobná nenávist, ale do svého textu opět přimíchala, naprosto nemístně, plivanec na Václava Klause.
13. 01. 2011 | 15:14

LANDA napsal(a):

Pane Sedláčku dovolte pár poznámek:

K Vaši citaci: Někdo si před časem konečně dal tu zbytečnou práci a vytvořil normalizační seznam………

Dodávám: …ale možná takovýchto normalizačních seznamů a tedy zbytečné práce bylo více.Kdo není dnes na seznamu není "in"

K Vaší citaci: ….co to svědčí o společnosti, která s úšklebkem používá slovo „pravdoláskaři“?…..

Dodávám: ….toto nepoužívá společnost, ale jedinci. To, že někdo se nepojmenovává „pravdoláskař“ nemusí hned být nazván „lžinenávistníkem“. To, že skupina jedinců vysloví něco s čím nesouhlasíte, neznamená, že budete házet všechny do jednoho pytle a hovořit o společnosti. Většina lidí, které znám věří ve spravedlnost, pravdu a lásku, akorát to halasně nevytrubují. A obviňovat je z umožňování přežití reálného socialismu…..to už je hodně, ale nosí se to, je to „in“

Závěrem.
Myslíte si, že v této zemi v současné době (a nesouvisí to s žádnou ideologií) vítězí pravda a láska?
13. 01. 2011 | 15:15

Karel Matoušek napsal(a):

zdeněkb

Je to asi jediný člověk, který při pění ód na Milého Vůdce dokáže plácat víc o sobě než o Klausovi. Já čtu jeho věci na Prvnizpravy.cz pravidelně, přes Vánoce mi moc chyběl. Trpí 'delusions of grandeur' a paranoií zároveň, což není dobrá kombinace. Poslední výplod je super, samý zednář, žid a Bilderberg.
13. 01. 2011 | 15:15

Miflonides napsal(a):

„Všichni víme, že se tu krade“

Já k tomu dodávám. Všichni víme, že zákony jsou u nás trestuhodně nedodržovány. Jenže. „My“ krademe, vy taky, ale míň. „My“ nedodržujme zákony, vy taky ne. Vy naštěstí míň, jinak by už dávno bylo všechno rozkradeno. „My“ máme svoje kamarády, vy taky. „My“ ale s těmi svými dosáhneme víc. Morálka? Nikoli. Morální marasmus.

Změní se to někdy? Jen tehdy, přijde-li nějaká ta nová sametovka. Aby bylo jasno: ona sama o sobě nepřijde. Víte jak to myslím.
13. 01. 2011 | 15:18

Tupelo napsal(a):

Tento clanek se mi libi a to hodne. Onim kadrovakem, ktery sesmolil seznam je nejaky Bartos, myslim ze byl vyhozen z idnes, snad za az prilisnou servilitu k ing. Klausovi a jeho hradni particce. Kdyz uz byl pripomenut Michalek, prave z teto hradni strany lzi a nenavisti prichazely nalepky typu stbak, fizl (inu i tunelari maji sve projekce, ostatne je verejnym tajemstvi ze nejvetsi prospech z privatizace meli ti, co meli nejlepsi kontatky - prave na stbaky a normalizacni kadry).

Pane Sedlacku, osobne bych se timto kadrovanim moc nezabyval (i kdyz Vam umisteni mezi lidmi na seznamu preji), pochazi od lidi (ted nemyslim primo autora), jejichz era konci. Sice pomalu, bude nas to jeste hodne stat (nejen rozkraqdenych statnich financi), ale postoje typu pane Michalka ale i treba zmeny v okolnich vyspelych zemich (majetkova priznani, pruhledne zakazky a ucetnictvi na internetu, ...) budou snad dostatecnym tlakem proti CEZkym tunelarum (mozna zarodky nenavisti proti EU maji koreny zde)
13. 01. 2011 | 15:20

zdenekb napsal(a):

Karel Matoušek:

Ano, mě také podobné texty dřív sloužily k pobavení... ale poslední dobou mě z nich spíš mrazí. A mám za to, že lidé typu ABB (a těch, co se motají kolem akce D.O.S.T) mohou být potenciálně nebezpeční... zvlášť když mají tak silné zastánce na Hradě i ve vládě.

naštvaný:

Za "pravdoláskaře" se opravdu, ale opravdu nikdo sám neprohlásil - tak byli v 90.letech posměšně nazváni ti, co neviditelné ruce trhu neaplaudovali vestoje. Zvláštní, že "jedovaté sliny" vidíte pouze u kritiků Klause, ne v jeho nejbližším sektářském okolí.
13. 01. 2011 | 15:26

zdenekb napsal(a):

opr. *mně (sypu si popel...:o)

Tupelo:

Závidět se nemá, ale ten optimismus Vám závidím...
13. 01. 2011 | 15:28

RFE napsal(a):

ABB zkrátka shlédl film Zeitgeist (http://www.dailymotion.com/video/x4jhkg_zeitgeist_news) a filmy následující, nic originálního. Malý rybník, velký myslitel :). Seznamy jsou však káva trochu jiná, to má asi z vlastní hlavy.
13. 01. 2011 | 15:40

zdenekb napsal(a):

RFE:

další úryvek z ABB (mj. o statečných špílcích z Hradu):
http://abbartos.wordpress.com/2010/12/15/hovory-na-pravici-je-konecne-na-case-postavit-se-pravdolasce/

"Je možné – pro mne coby řadového občana ČR – nějak bojovat proti al gorům, sorosům, rockefellerům, brzezinským, obamům a holdrenům a dalším více či méně skrytým figurám, které si pohrávají s našimi národy na jakési pomylsné světové šachovnici? To přenechme prezidentu VÁCLAVU KLAUSOVI, ten má šanci občas uštědřit nějaký ten ŠPÍLEC těmto vlivným lidem.
Co ale mohu prakticky proti novému světovému řádu dělat já?
Tady přichází má další teze – spojencem zahraničních elit budujících Nový světový řád je v našem českém prostředí skupina kolem exprezidenta Václava Havla. Tedy hledáme-li, co můžeme dělat proti Novému světovému řádu, ptejme se, co můžeme dělat proti „pravdolásce“."

zde blog p.Matouška (četl jsem až nyní, výborný!):

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-matousek.php?itemid=11722
13. 01. 2011 | 15:52

kovar napsal(a):

Fakt výborně napsáno! A kromě toho je to pravda...
13. 01. 2011 | 15:56

RFE napsal(a):

Mě k tomu D.O.S.T.u ještě napadá, že před nedávnem v rámci Historie.cs běžel díl o českých fašistech před a během 2.sv.války. (http://www.ct24.cz/vysilani/2010/12/16/10150778447-210452801400037-20:00-historie-cs/1/). Doporučuji, zaujala mě tam řada konsekvencí s dneškem.
13. 01. 2011 | 16:05

Pbčan napsal(a):

Pane Sedláčku, už se na to asi fakt vykašlete, už trajdáte po skutečně hodně tenkém ledě.

Čím se, prosím Vás, liší Vaše bankéřská morálka od té Havlozelinářovy? On byl loyální stejně jako Vy - k systému. Jediný rozdíl je v tom, že on kradl v malém a postavil si za to možná barák a koupil Favorita o pár měsíců dřív než soused. Zato Vy osobně se jako bankovní makroekonomický stratég přímo podílíte se svými kolegy na likvidaci celých států.
A Vy chcete kázat o morálce???
Pravdoláskaři si právem zaslouží nejvyšší opovržení, protože prokázali naprostou faleš. Káží slušnost, skromnost, tolerantnost, ale konají se žlučovitou nenávistí, nadutě a bez náznaku tolerance.

A za komunistů, milej pane, fungovalo mezi lidmi SKUTEČNÉ nezištné přátelství a kamarádství. Lidi DOBROVOLNĚ dělali něco pro druhé, klidně i úplně cizí - neočekávali za to žádné ovace a nečinili tak z marketingových důvodů, jako to dnes dělají cele-, půl- a čtvrtbrity. Dnes je "přítelem" jen ten, kdo může být nějak užitečný a pouze po tu dobu, kdy je schopen být užitečný. V případě změny je odložen jak špinavé fusekle.

Takže mi jděte k šípku s "pravdoláskařstvím"; to je nejhorší forma pokrytectví, jako jsme si asi mohli vymyslet.
13. 01. 2011 | 16:23

hele napsal(a):

Pane Sedláčku ,ten cynismus je judaismus?
13. 01. 2011 | 16:25

Stařeček napsal(a):

pane Sedláčku, nic proti pravdě a lásce. Jenom ji musí hlásat ti, co se podle toho řídí.
13. 01. 2011 | 16:26

jan napsal(a):

pane sedláčku blahopřeji Vám k umístnění na seznam, je to skutečně velká čest ocitnout se mezi tak morálními lidmi, snad toho také jednou dosáhnu - to myslím naprosto bez ironie

co je horší je že se podržtaška bartoš raduje z toho že si ze seznamu může škrtnout dvě jména - má na mysli úmrtí Ladislava Smoljaka a Jana Kaplického ("Nikoho přitom nepřekvapí, že jde pořád o stejná jména. Jisté je jen, že letos bude chybět Kaplický a Smoljak (i když v jeho případě převzal rodinnou štafetu syn David)" http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/vecni-petenti-ve-sluzbach-pana-vanka/

zatímco sám seznam je vlastně relativně vtipná záležitost (malý stbáček leze do zadnice) a bartoše může člověk pro jeho roli adoranta kikiny i politovat tak tohle už je tak odporná věc, že by zasloužil spíš pár facek
13. 01. 2011 | 16:27

Karel Matoušek napsal(a):

zdenekb
styďte se, že jste to četl až teď. :) Klaus, ABB a tady soudruh Pbčan jsou si lidé velmi podobní.
13. 01. 2011 | 16:31

hele napsal(a):

kdo roznáší cynismus
http://blisty.cz/art/56475.html

Václav Havel zesměšňuje člověka, který je za hanebných podmínek vězněn, aniž by byl obviněn z nějakého zločinu
13. 01. 2011 | 16:32

jan napsal(a):

to hele: když to nechápete tak o tom nepište- havel kritizoval možnost že se voják XY může dostat tak snadno ke statisícům diplomatických depeší, vůbec nešlo o konkrétního vojáka ale o způsob práce s tajnými daty - wikileaks fandim ale vy melete uplně z cesty
13. 01. 2011 | 16:36

Béda napsal(a):

Občan,

souhlas. Pan Sedláček si zřejmě nevšimnul, že termety Pravda a láska v ústech "Pravdoláskařů" znamenají svůj opak. Humanitární bombardování, svět bez vojenských bloků se zvacím listem č.2, demokracii se zavřeným poslancem v průběhu prezidentské volby, antikomunismus s premiérem Čalfou a obchody s p. Junkem z Chemopetrolu, účelový dvojí metr v zahraniční politice...
Zařazení bankéře - makroekonoma - filosofujícího o morálce do tohoto seznamu je velice případné.

Ostatně samo heslo "Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí zasazeno do reálného politického kontextu je jak vystřiženo z Orwellova románu.

Ale jinak jsou texty p. Sedláčka velice čtivé a hezky učesané.
13. 01. 2011 | 16:36

vasja napsal(a):

Jste jak lupen v potoce, pane Sedláčku.
Jednou Vás proud zanese k Bóžoj Sobotkoj nasekat dluhy, potom do NERVU dluhy odsekat a dneska k Pravdoláskařům. To je k zbláznění, co?
13. 01. 2011 | 16:40

scallop napsal(a):

hele

Manning myslim obvinen byl. VH kritizoval, ze Manning ukradl diplomaticke zaznamy (nikoliv video z Iraku). Naznacovat, ze VH is za komunismu uzival ve fesackem kriminalu je ubohe.
13. 01. 2011 | 16:40

hele napsal(a):

jane
pokud drby a pravdu považujete jako Havel za tajné ,pak je mi líto ,

ale to video se střelbou z vrtulníku do civilů je poučné ,podobné věci známe jen z válečných filmů

http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D5rXPrfnU3G0
13. 01. 2011 | 16:44

Vít Jedlička napsal(a):

Pokud na serveru Reformy.cz najdete kritiku pravdy a lásky je to ta pravda a láska jako jí používal Orwell ve filmu 1984. Zapadá do tohoto zcela Havlovo slovní spojení „humanitární bombardování“ a Schwarzenbergovo “adekvátní násilí“
http://www.reformy.cz/zpravy/film-george-orwell-1984/
Doporučuji tento dialog mezi Bartošem (Zakladatel freeglobe.cz) a Jochem (ředitel Občanského institutu)
http://www.reformy.cz/zpravy/spor-o-pravdolask/
13. 01. 2011 | 16:44

hele napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=to3Ymw8L6ZI

tohle miluje Havel
13. 01. 2011 | 16:47

scallop napsal(a):

Karel Matoušek

Na Bartose na Prvnizpravy.cz jsem se podival poprve v zivote a nelituju. Treba
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/z-domova/lovec-bilderbergu-klaus-je-lidr44-knize-patri-do-zoo/highlightSearch=adam%20bartos/ ... vzdyt to je lepsi nez hradni particka !
13. 01. 2011 | 16:55

jan napsal(a):

to hele:
to jsou ty klasický kecy o humanitárním bombardování etc. opakujete je pořád dokola video collateral jsem viděl
ano válka je krutá
občas je ale nutná - destabilizace balkánu by dokázala evropu položit, jedinej kdo by na tom vyděla jsou rusové takže chápu že máte na zásah NATO pifku

válka v iráku je méně jednozačná - civilní obyvatelstvo trpí i když méně než za sadáma a USA je slon v porcelánu - zase jednostraná kritika USA je naivní Rusko je mnohem tvrdší a vášnivým kritkům havla to přitom vůbec nevadí

obecně v boji proti teroru platí princip přenesení boje na území nepřítele, nechtěl bych vidět ten řev a scény "pacifistů" kdyby v čechách proběhl teroristický útok

zvací dopis- to si děláte srandu ne? srovnávat okupaci 68 s umístěním radárku a stovky vojáků, celý ne, základnám je ve stylu hnutí za jaderné odzbrojení které je prokazatelně financované KGB

ruský styl rozděl a panuj (a používej naivní blbečky a po moci toužící podržtašky) je z hlediska MV legitimní nicméně stokrát radši budu když nás ovládne německo nebo usa - proto budu rád za každý stupen integrace do EU a za každého amerického vojáka co tu bude
13. 01. 2011 | 16:57

Ivan napsal(a):

Tímto článkem prokazujete, pane Sedláčku, že ne jen ekonom, ale člověk, který chápe morální hodnoty, vlastně hodnoty vytváří a to, ztrvalejší. Děkuji. Těchto poznatků od ekonomů zde jak šafránu.
13. 01. 2011 | 17:02

Béda napsal(a):

jan,

humanitární bombardování znamená bombardování bez rozlišení (voják, civil, dítě...) ve "vyšším zájmu", který si můžete účelově vyfabrikovat jak chcete. Třeba tím, že účelově podle svých zájmů převrátíte teroristy (sám je vedete na seznamu teroristů), kterým pomáhají jejich militantní kámoši, které jste před časem podporoval ve vlastence, anebo na základě velice kontroverzního zřícení nezasaženého mrakodrapu WTC7, či akrobatockého cvičení pilotů - diletantů zasáhnuvších bez problémů Pentagon (co asi dělala po celou dobu protivzdušná obrana), anebo na základě fotografického podvrhu...

PLácáte o ruském vlivu, který je v podmínkách EU a NATO snad pouze vaší fóbií a přitom vám z odkudsi koukaj již pouze vlasy.
13. 01. 2011 | 17:05

Ara napsal(a):

"Ve společnosti trénované profesionálním cynismem se z člověka, který hrdinně upozorní na krádež (nebo korupci), stane práskač."

Ano, až tak daleko jsme to v tomto bezbřehém morálním marasmu a mravním relativismu dopracovali. Vítězí ideologie "profesionálního cynismu" a obludně nemravný politický "pragmatismus". Jistě smutné až tragické, položme si však otázku, čí je to vina.
Sedláček sice nikoho konkrétně nejmenuje, ale i tak je snad většině lidí jasné, o koho jde. Najdeme takové nejen mezi soudobými politiky, podnikateli a vysoce postavenými úředníky, ale i mezi mnohými zdejšími "internetovými" diskutujícími, tj. zřejmě i mezi "řadovými občany".
Plakat nad "rozlitým mlékem" nám ovšem nepomůže, bohužel účinný nápravný recept nezná asi nikdo.
13. 01. 2011 | 17:07

olga napsal(a):

Zásadní otázkou zůstává: "Co je pravda?" Asi máme každý svou pravdu. Tím, že máme vlastně pravdy zcela odlišné, tak to asi ve skutečnosti pravdy ani nebudou. Asi vidíme a slyšíme pouze to, co sami chceme vidět a nebo slyšet. Ještě že věřím v pravdivost toho Nejvyššího. U Něj poznáme, kde jsme dělali chybu.
13. 01. 2011 | 17:12

unikomplex napsal(a):

mírou všech věcí je člověk. ano, morální rozměr , to je oč tu běží.
13. 01. 2011 | 17:13

paco napsal(a):

Kdyz je pravdolaskar pochvala, jak p. Sedlacek usilovne zduraznuje, proc psat mravokarny blog? Podekuji za uznani a jdu delat neco uzitecnejsiho. Takze asi tak uplne pochvala neni, kdys se osiva nejdrive Jan Urban, a ted i Tomas Sedlacek. Pak proc ten kycovity patos "nesaham liedm v tomto seznamu ani po kotniky"? Mozna aby se pravdolaskarske parte zalibil a nasbiral u ni body, koneckoncu ma rozsahle konexe, jeji prizen muze byt hodne uzitecna. Takze, kdyz uz ne cynicky, tak aspon pragmaticky se k ni pridam.
Proc se ovsem cela reakce toci kolem neutrele teze, ze pravda - dobre, lez - spatne, laska - dobre, nenavist - spatne? To jako nikdo nevi? Kdyz na blba povesite ceduli "pravdomluvny" a na moralizujicho a exhibujiciho pokrytce "laskavy", tak z nich ty kladne postavy udelate? Veri tomu p. Sedlacek? Anebo neveri, ale bere sebe a prostredi, ktere ho odchovalo a ktere mu zajistuje karieru, natolik vazne, ze humor a nadsazku vyklada jako znak moralni zkazenosti nevdecneho cynickeho naroda? Zrejme ta nadsazka trefila do cerneho a potrefena husa kejha. Pak lze v rozcileni tvrdit, ze odmitani vzit vazne blaboly nejakeho jaloveho intelektuala je totez co odmitani treba pravdy samotne, kdyz uz slovem pravda ty blaboly oplyvaji. Obecne je az s podivem, jake potize maji cesti radobyvzdelanci s rozlisenim nalepky a obsahu, to uz je na urovni predskolnich deti.Zrejme cesky narod, jakkoli je schopen obcas vygenerovat sikovneho remeslnika (a velky pocet unosnych lokaju a sluzek) je bytostne neschopen vyprodukovat vzdelance na urovni, az na velmi vzacne vyjimky. Asi Marie Terezie mrhala prostredky, kdyz ve zdejsich koncinach zavadela povinne skolstvi.
A na zaver: pokud je pravda, ze Tomas Sedlacek postavivsi se na spicky rovna se existence typu Petra Uhla nebo Jiriho Hromady (nebo nekdo jiny z toho prislovecneho Bartosova seznamu), tak potes Panbuh.
13. 01. 2011 | 17:19

berkviz napsal(a):

Disent přece sám vytvořil seznam sebe sama v r.1977 svými 250 podpisy.Dnes je jich více nebo méně ? Po pochvalných a navíc mnoha nekrolozích navrhovatele Charty-zakladatele J.Dienstbiera to snad jmenovaní mohou považovat jedině za svou výhodu,nebo snad ne? čili hovoří se o tom nemít právo bez někoho uveřejňovat jeho vlastní veřejný seznam? Trochu odlišná situace od Cibulky.
Nebo od toho když někdo kdo STB využíval pro sebe užitkově,je později publikuje,když jim to nemusí být k užitku,ale zase ne všem.A vůbec pravdivost takových seznamů není asi vysoká.
Pokud slýchávám a čtu o disentu,vysoko se kotoval veřejností Dienstbier,ale u řady jiných v tomto spíše otazník.Nakonec člověj je individuum,ne skupinová bytost-pokud jde o jeho hodnocení.
13. 01. 2011 | 17:23

Luba napsal(a):

Pane Sedláčku,
vynikající úvaha!

Díky!

P.S.:
Opravdu mi zatrnulo a dělalo se mi na nic, když se množily komentáře typu: "On ten Michálek je stejně nějakej divnej ..."
Vítejte v ČEZkozlodějsku, zemi Klause Koženého-Železného!
13. 01. 2011 | 17:25

Sladký napsal(a):

Jan- cituji volně "(V Iráku) civilní obyvatelstvo trpí, i když méně než za Saddáma." To stačí, víc nemusíte psát.Člověče, kde berete drzost zapojovat se do diskuse s tak ubohými znalostmi??
13. 01. 2011 | 17:28

Béda napsal(a):

Luba,

a Nomury - IPB, a banky Skala a Union banky ... Oni ti bankéři umějí taky hezky pustit žilou.
13. 01. 2011 | 17:30

Jirka napsal(a):

Vazeny pane Sedlacku,
(dale recene bez ironie), sleduji s napetim, kde se zastavite, a drzim Vam palce.
JP
13. 01. 2011 | 17:38

Karel Mueller napsal(a):

Pane Sadláček,

pero může být silnější než měč jen tehdy, když ho meč včas neusekne :-/ a to ani zdaleka ne vždy.
Nicméně mě Váš odstavec Nejsilnější ideologie zaujal: Situaci v reálsocialismu jste vystihl docela trefně. Ale myslíte si, že tam nemůžeme skončit? Omyl, nezadržitelně se tam blížíme.

Označení Pravdoláskař má vskutku pejorativní nádech. Nikoliv pro hodnoty oficiálně deklarované, alpro - řekněme - rozpor mezi slovy a činy.
13. 01. 2011 | 17:40

Gekon napsal(a):

Problem "pravdolaskaru" je v tom ze si tak nejak udelali "monopol" na pravdu.
Druhy v tom ze nam nektere "pravdy" radeji zamlceli..
13. 01. 2011 | 17:41

Nečasův Kočkopes napsal(a):

Je až neuvěřitelné co všechno české stádo hloupých ovcí vydrží! Co Češi chtěli - to dostali!
13. 01. 2011 | 17:41

Kleopatra napsal(a):

Vážení (někteří) výše diskutující,
myslím, že je potřeba nechat stranou to, kdo z konkrétních lidí se za "pravdouláskou" ukrývá, ale spíš si uvědomit to, že těmto dvěma pojmům - tedy Pravdě a Lásce není radno se pošklebovat. Ćlověk, ať si to přizná nebo ne, má v sobě jakousi touhu po těchto ideálních pojmech zakódovanou, s výjimkou snad oněch profesionálních cyniků. Takže, i když je člověk zklamán děním kolem sebe, je naprosto mimo mísu opírat se do pojmů, protože snad ten nebo onen se jim zpronevěřil.
Protože právě vírou v ideály se odlišují ti od těch, kterým zbyl jen ten cynismus... a je mi těch cyniků upřímně líto.
13. 01. 2011 | 17:49

Ara napsal(a):

Ládik!!! napsal:
Profesionální cynik je dlouhé. Zkráceně je to profik.

Tedy je podle vás každý profík zároveň i cynik? :-o
Zajímavá úvaha. ;)
13. 01. 2011 | 17:50

Béda napsal(a):

O "pravdoláskařích" (kterýchkoliv) obecně:

Čím to je, že když se derou k moci a nikdo je nezná dokáží nastavovat falši zrcadlo a v momentě, když se dostanou k moci stávají se z nich duté nádoby a cynici?
13. 01. 2011 | 17:57

unikomplex napsal(a):

sladký, jsem rád že nemáš žádnou moc a nezbývá ti než kádrovat pouze virtualně. jsi komický, ale asi ti neoznamuji nic co by jsi z okolí neslyšel.a pamatuj že tvůj názor můžeš díky vládnoucí demokracii napsat, nikoliv diktovat. zapiš si to za své rudé boltce, poražený soudruhu.
13. 01. 2011 | 17:59

Sladký napsal(a):

:o)))Unikomplexi, k těm "poraženým" soudruhům máš ty stokrát blíž než já.Navíc jsi evidentní primitiv, jinak bys polemizoval s tím, co píšu a odpustil si stupidní osobní útoky. Vyměň si slintáček, máš ho úplně mokrý.
13. 01. 2011 | 18:05

jan napsal(a):

to Sladký - shodou okolností studuju MV tak asi proto
budiž můžeme diskutovat o počtu mrtvích za jeden rok, připustme ale že Sadám byl diktátor a tvrdě potíral opozici i menšiny, má na triku dvě války (Irán - 8 let (vojenské ztráty Iráku cca půl milionu mužů zabito nebo zraněno a pak samozřejmě Kuvajt) proběhlo několik vln emigrace a za jeho vlády byly plná vězení, pak tu máme etnické čistky kurdů a dlouhou řadu poprav - přesná čísla se shánějí špatně
přiznávám ale, že nejsem expert na Irák a vždycky se rád poučim,
pro zajímavost jakou kvalifikaci máte vy?
13. 01. 2011 | 18:06

František Kocourek napsal(a):

Sedláčku,Sedláčku,
už opravdu , ale opravdu se neříká a nepíše pravdoláskaři , ani věční petenti ,ale nový a sprývný název na tyto postavy zní takto: havlolůza !!!
13. 01. 2011 | 18:14

Béda napsal(a):

Něco málo z Murphyho:

"Waltonův zákon politiky.
Čiň čertu dobře,volebním úspěchem se ti odmění.
Politické pravidlo:
Vytvoří-li si politik vlastní názor, je většinou mimo.
Wilkieho zákon:
Dobré heslo může pozdržet vývoj o padesát let.
Shermanovo pravidlo tiskových konferencí:
Neúspěchy objasní můj dvojník.
Rochův zákon:
Všechny americké válečné akce končí jako velký humbuk.
Millerův zákon:
Výjimka potvrzuje pravidlo - a nabourává rozpočet.
Buckwaldův zákon:
Jakmile se zlepšuje ekonomická situace, všechno ostatní jde do háje.
Finniganův zákon:
Čím je budoucnost vzdálenější, tím nám připadá krásnější.
Simonův zákon osudu:
Sláva je pomíjivá, zaslepenost věčná.
Thompsonův teorém:
Směřuje-li politický vývoj do háje, stávají se z hajných profesionální politici."
13. 01. 2011 | 18:25

Luba napsal(a):

Bédo,
to víte, že jeden z manažerů IPB, které označil ekonom Ježek za "vyložené lumpy" povýšil až na místa nejvyšší?

Schválně ... kde byste ho hledal?
No jo - uhodl jste: Jiří Weigl dělá Klausovi na Hradě kancléře! :)

"V roce 1992 přešel na Úřad vlády ČR, kde byl ekonomickým poradcem premiéra a od června 1993 do roku 1997 byl vedoucím Sboru poradců předsedy vlády. Poté pracoval v IPB jako vrchní ředitel pro strategii a marketing. V letech 2000 – 2003 působil jako ředitel Centra pro ekonomiku a politiku (CEP). V 90. letech byl členem dozorčí rady Fondu národního majetku a působil v dozorčích radách některých významných společností (České dráhy, Československé aerolinie, Investiční a Poštovní banka (IPB), Český Telecom, Sokolovská uhelná). Vedoucím Kanceláře prezidenta republiky je od března 2003."

Zdroj:
http://www.vlada.cz/cz/ppov/ekonomicka-rada/clenove/clenove/ing--jiri-weigl--csc--51441/

http://ekonomika.idnes.cz/cssd-odrizne-klausovy-muze-od-ekonomicke-moci-f4k-/ekonomika.aspx?c=A020617_223914_ekonomika_pol
13. 01. 2011 | 18:33

kira napsal(a):

:-)) díky pane Sedláčku, moc se mi to líbilo... to je totiž nesporný odkaz bolševiků - ten českej cynismus a remcalství. Můj otec mi vždycky v opilosti říkal -"hlavně žádný ideály!" no bez nich to fakt nejde. A je to inteligentní člověk - přesto ho to v tomto smyslu semlelo.
13. 01. 2011 | 18:33

Sladký napsal(a):

Jan-Diskutovat o počtu MRTVÍCH? Tohle by se vysokoškolsky vzdělanému člověku stávat nemělo, ale budiž- i mistr tesař se utne. Dále- člověk by se neměl ohánět kvalifikací, měl by ji potvrzovat znalostmi.Mezinárodní vztahy jsem nestudoval a nestuduji, prostě se o ně zajímám, jde o svět, v němž žiji a chci o něm vědět co nejvíc.
Nemíním v žádném případě hájit Saddáma a jeho režim (mimochodem, za válku s Iránem sklízel uznání a podporu USA (nejen verbální) a válka v Zálivu skončila vyhnáním jeho vojsk z Kuvajtu.
K útoku na Irák byly použity falešné záminky a více než sedm let poté je situace v zemi více než špatná.Nemám čas ani náladu rozepisovat se k celé věci detailně, informace jistě najdete sám- třeba počty obětí při nesčetných atentátech, počty utečenců, bezpečnostní situaci v zemi atd, atd.
13. 01. 2011 | 18:48

Míval napsal(a):

Autor: Nejsen si jist, zda onen zelinář, vyvěšující fángle, byl cynik. Co když to byl spíše více méně normální člověk, žíjící ve více méně nenormální době. Musí být nutně cynikem člověk, který uznává, že se vlk má nažrat, ale koza musí zůstat celá?

Kira: nejde ani tak o odkaz bolševiků, jako spíš stalinistů. Ač první připravili cestu druhým, je mezi nimi rozdíl. Ti první cyniky nebyli - oni opravdu věřili v určitý ideál. A pokud jde o naše remcalství, to jde historií tak hluboko, že vůbec není důvod svádět to na posledních pár desítek let.
13. 01. 2011 | 18:49

krajan napsal(a):

jane,jane,
ta čeština: ..."o počtu mrtvích"!!!,"...byly plná vězení"!!!,"...čistky kurdů.."!!!.Všiml jsem si toho, protože tvrdíte, že "studujete"
13. 01. 2011 | 18:52

jan napsal(a):

Já jsem se s podobným chováním tentokrát u českého managementu významné zahraniční firmy působící na našem území setkal osobně také. Outsorsovaná údržba spřažená s několika manažéry vcelku bez problému vyváděla velmi jednoduše předraženými a zbytečnými, mnohdy ani neprovedenými opravami peníze a těmi poté majitel údržbářské firmy honoroval své zpřízněné "duše" Několik let trvalo než se vše podařilo zvrátit zpět do firmy (myšleno údržbu). Kdo myslíte že byl ten špatný?
13. 01. 2011 | 18:58

habitant napsal(a):

Lze pochopit,že u Sedláčka nemůže dojít k adekvátnímu chápání disentu za normalizace,když rok 1968 nechápali ani mnozí současníci a nechápou příliš ani dnes.Pokud si pamatuji,tak o Dubčekovi se hovořilo slovy "slabý" politik,jako dnes o Nečasovi mnohde.Ale až když byl Dubček odstrčen.Vstup vojsk,v tom momentu,byl pro 100% překvápkem,disent nikdo do r.1990 neznal.Dnes už mnozí chápou,že kdyby SSSR nevstoupilo v r.1968 ta vláda Dubčeka s Dienstbierem a jinými by skončila špatně.Západ nebyl tehdy naladěn akceptovat nějaké odpadlíky od východního bloku.Proto tehdy se prosadili lidé zaměření na spolupráci s SSSR a navíc někdy i komunisté naladění proti represím z padesátých let.Disent tedy v žádném případě neznamenal lidi horoucně fandící antifašismu.Protože Husák byl oficiální vedhlava slovenského odboje.Ani lidi protestující proti padesátým letům-protože Husák byl 12 let vězněn Gottwaldovci.Naopak ovšem lze říci,že Husák ne zcela byl v linii KSČ před rokem 1948 a v něm,byl zastáncem slovenského separatismu a španělské antifašisty Kriegela a Smrkovského u nás nectil.Navíc ne Husák odstranil padesátá léta,ale to proběhlo i pro něj bez něj v politice o řadu let dříve.
U V.Havla pro jeho vztah k demokracii svědčí to, že vyšel vstříc lidovým náladám r.1989 ale naopak nesvědčí to,že odmítal přímou volbu presidenta,kde nemusel vyhrát.Nakonec lidé ho podezřívají i z toho,jak zde nejednou psali,že politiku bral účelově kvůli restituci jejich rodinného majetku -Barandovského filmu.Ovšem ani to,že spolu s disidenty byl placen zahraničím,v dějinách nikde nikdy nebrali jako vlastenectví opozice-mnozí takoví dopadli jako zrádci národa nejhůře.Ovšem v procesu vývoje devadesátých let V.Havel zastával i kompromisní hlediska,žádal potřebnou duchovnost lidí manifestačně a neutralizoval některá vybraná negativa vývoje,což mnohým ale připadalo pro něj výhodným konjunkturalismem.
13. 01. 2011 | 19:10

Béda napsal(a):

Řekl bych to takhle:

Vládní strany = profesionální optimisté.
Opoziční strany = profesionální pesimisté (cynici).

Po volební změně záměna optimistů za pesimisty (cyniky).
13. 01. 2011 | 19:34

Béda napsal(a):

Luba,

v ČR na rozdíl třeba od USA proběhla privatizace zisků a socializace ztrát již před časem. Teď dobíhají poslední vlny. Bankéři a finančníci jsou nalezlí v Nervu, v Bezděkově komisi a podobných institucích vědecky hloubajících nad tím, jak co nejefektivněji zadlužit a zprivatizovat stát.

Celkově je ovšem hezké a povzbuzující, že se lidé z bankovního sektoru a finančních kruhů (třeba typu p. Sorose) zamýšlejí nad morálkou světa.
13. 01. 2011 | 19:42

Ara napsal(a):

Béda:

Nestyďte se a klidně to vyjádřete naplno a "bezobalu".
;-)
Kdo je podle mého gusta, tj. kdo mi "voní", ten je profesionální optimista.
Kdo podle mého gusta není, tj. kdo mi "nevoní", je profesionální pesimista a cynik.
Stručné a jasné. ;)
13. 01. 2011 | 19:46

jih napsal(a):

No, krade se tu ne ze by se tu nekradlo. Podle segmentu zlocinu, ktere lze merit jsme vsak banalni prumer.
13. 01. 2011 | 19:48

Karel Kubrt napsal(a):

Pravdoláskaři jsou kdo? Lidé, které nikdo nevolil, sami sebe zvolili za mluvčí té jediné správné pravdy a s láskou to všem vnucují. Elitáři, kteří milují jen svůj vlastní světonázor. Narcisti ve stylu šmouly Fešáka, snažící se nám namluvit, při vší své těžko skrývané skromnosti, že oni všechno ví. Děkuji, já nemám zájem.
13. 01. 2011 | 19:56

Béda napsal(a):

Ara,

zřejmě si obsah toho sdělení vykládáte trochu jinak než bylo napsáno a míněno.

PS: nejsem profesionální optimista. A jak to tak vypadá ani hned tak nebudu bez ohledu na to kdo bude zvolen (tím míním celé politické spektrum obsažené ve sněmovně sprava doleva a všech politických stran z podhradí. O příčinách jsem psal již mnohokrát. Shrnul bych je do dvou bodů:
1) vnější podmínky dlouhodobě neoprávňují k žádnému optimismu - západní civilizace nemůže ustát bez ujmy konkurenci globálního kapitálu přelévající se z nákladových "rájů" zpátky do mateřských ekonomik. 2) bez prvků přímé demokracie a odpovědnosti politiků za svá rozhodnutí je zbytečné očekávat jakoukoliv podstatnou změnu klientelisticko-sponzorského politického systému. Kapři si samy rybník nevypustí.
13. 01. 2011 | 20:00

taky Jan napsal(a):

Mno. Tak proč jim neříkají pokrytci, když myslí pokrytci a ne pravdoláskaři? Asi proto, že používaji New speak.
Těší mne, že nejsem sám, kdo vidí, že žije v roce 1984. Ten pocit, že tohle není jediný možný svět...
Jsem 71 ročník a takhle nějak jsem si připadal v roce 85. Hrůza všude kolem, tiskové kampaně,vyhazování z práce, otroctví, beznaděj, lumpové u vlády... Tehdy jsme, ale měli nějakou naději, že se to změní. Teď máme spíš jistou, že k horšímu.
Tohle je myslím neopakovatelná zkušenost, ta změna režimu. Proto si nerozumíme s zápaďáky, nikdy nepoznali nic jiného. a proto jsem si nerozumněl s strejdou , zažil tolik režimů a věděl, že režim, nerežim - lidi jsou svině. A já byl tehdy idiot plný víry v privatizaci....
Dnes jsou zase přesvědčení, mladí, perspektivní...ale taková kreatura jako Chalupa, není to přes příliš?
13. 01. 2011 | 20:27

Pavel napsal(a):

Ano,naše společnost je pod vlivem ztráty morálních hodnot z doby 1945-1989 a nahrazením těchto hodnot penězi,ziskem bez skrupulí.Skutečné hodnoty jako kvalitní vztahy mezi lidmi založené na důvěře chybí. Jako úspěšní se prezentují rychle ev. lehce zbohatlí bez jakéhokoli morálního kreditu.Propad školních znalostí našich dětí je odrazem toho,že rodiče vzdělání nepovažují za prioritní,důležitou hodnotu.Heslo socialismu: Kdo neokrádá stát okrádá vlastní rodinu v nás zůstalo a snad vymře s generací ,kteří už jiní nebudou.Nadáváme na politiky,ale většinová populace není o moc lepší.Změnit to může jen nová generace mladých,kteří budou více ve styku s lidmi z pokročilejších demokracií.
13. 01. 2011 | 20:39

czyniczech napsal(a):

http://vimeo.com/10956427

Prosím Vás, vysvetlí mi tady někdo co to je to Pravdoláskařství ?
13. 01. 2011 | 20:40

n.o.s napsal(a):

czyniczech

ale jo toto
http://www.youtube.com/watch?v=qQXzNq239UY
13. 01. 2011 | 20:49

ghost napsal(a):

Jak psal K.Čapek,že "osudem každého je,že před sebou valí kuličku".Konec citátu.
Někdo si myslí,že je to po každém metru jiné,jiný zase naopak,že je to stále stejné.
13. 01. 2011 | 20:50

pgjed napsal(a):

To Otázkář:

Dovolte, prosím drobnou poznámku. Ekonomie bez morálních kritérií je buď účetnictví, nebo vykořisťování. A zapomeňte, prosím na zmysl a definici, které pojmu vykořisťování přiřazovali bolševici.
13. 01. 2011 | 20:59

Gerd napsal(a):

Pane Sedláčku,
nikoliv lidé, ale sami hlasatelé pravdy a lásky dodali slovu "pravdoláskař" pejorativní nádech. Těsně po revoluci mělo heslo o pravdě a lásce ještě napojení na Masaryka. V momentě, kdy se z "nebát se a nekrást" stalo "nebát se a nakrást" (a stačilo k tomu zaměnit jediné písmenko!), získali "pravdoláskaři" pejorativní nádech. Co jim brání, aby nynější pejorativní označení změnili?
Dva příklady z mnoha:
1. Společné pojmenování filipínských muslimů - Morové - bylo odvozeno od označení Arabů, tedy slova Maurové. Ve svém původním významu to byl vysoce pejorativní název, ale díky bojům s Američany či většinovou kulturou získal zejména mezi muslimskými kmeny velkou vážnost a v dnešní době označení Mor je pro ně symbolem hrdosti na příslušnost ke svému náboženství.
2. Baroko - Pejorativní název dali slohu teoretikové klasicismu, kteří ho odsuzovali jako projev zvráceného vkusu.

Stačí jen naplnit obsah a původně pejorativní název se stane
rázem něčím pozitivním. V případě "pravdy a lásky" jsme byli bohužel svědky procesu zcela opačného.
Pěkný večer
13. 01. 2011 | 21:19

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
1. Přečtěte si (znovu) Švejka, a pak budete přesně vědět, kdo je to pravdoláskař.
2. Zkuste napsat třeba něco ekonomického, povzbudivého, třeba o tom, jak mladý (mimopražský, i takoví existují) muž začne příští rok odvádět z čistého příjmu 16 000 Kč měsíčně řekněme čtvrtinu (4 000) do důchodového fondu, a jak se za to v důchodu poměje.
13. 01. 2011 | 21:22

jogín napsal(a):

czyniczech: Pravdoláskařství jsou morální kriteria bez ekonomie.
13. 01. 2011 | 21:26

Kritik napsal(a):

Právo je zpátky zahnáno, spravedlnost zůstala kdesi daleko; pravda ulicemi klopýtá, poctivost nesmí do města. Pravda se vytratila a ten, kdo se straní zla, je vydáván napospas...

Izajáš 59:14,15
(viz http://www.biblenet.cz/app/bible/Isa/chapter/59 )
13. 01. 2011 | 21:27

mb napsal(a):

tomáš sedláček si v uvaze odpověděl sam ...

ja bych zkusil odpovědět maličko jinak ...

ts se ptá: Čemu, tedy, tito lidé věří?

tak když si to vezmete věcně .... tak z toho co vím bych to rekonstruoval takto ....

adam b. bartoš ... autor seznamu:

antievropský ( viz. bobošíková, klaus, jakl, hájek, mach, ševčík )

protržní - trh bez přívlastků a problematizování ...

( mafiánský kapitalsmus vadí nebo nevadí ?)

extremně/ radikalně / bigotně věřící .... ( ultra konzervativní)

homofobní ....

nacionalistický ...

takhle nějak bych to popaměti rekonstruoval ....

a pravdoláskařům mohou vyčítat kosmopolitismus, elitářství ( okruh lidí urč. společnosti do které se vlastními silami / schopnostmi / usilováním prostě nemohou dostat )

zapomněl jsem na příznivce spikleneckých teorií ( hájek, bartoš ....)

antilidskoprávističtí ....

takže se asi nedá jednoduše uzavřít že by nevyznávali žádné hodnoty ....

pokud jsou antipody pravdoláskařů lidé shromáždění v iniciativě

d.o.s.t. ..... tak tam se hodnoty najít dají ...

(takže by se dal ten spor brat jako spor liberalismus vs. konzervativismus ???)

akorat teda pravý konzervativec teda nekrade ani zlodějny neomlouvá no .....

( takze by slo mozna o spor liberalu s verbalnimi konzervativisty .....)

pokus o rekonstrukci ............ zdravím .......
13. 01. 2011 | 21:31

Gren napsal(a):

Pravdoláskaře považuji za větší zlo pro naší společnost než komunisty!
13. 01. 2011 | 21:40

taky jan napsal(a):

Gren
Prima.
Zlo tedy pro Vás není abstraktní. Není to moc, nenávist, závist, či nějaká ideologie. Je to pan Havel, pan Sedláček, pan Halík...
Pro mě je zlo třeba fašismus. Ti kteří vědí, co je pro společnost dobré...
Třeba Vy.
Váš problem je v tom, že pravda a láska zvítězí.
Kdo tomuhle nevěří , je chudákem, politováníhodným ubožákem.
Že je takových spoustu, není argumentem.
Brou.
13. 01. 2011 | 21:50

MirekS napsal(a):

Takže, odhrnuli jsme záclonu, pane Sedláčku, a vykoukli ven? A ejhle, ono je pod mrakem a možná bude pršet.
Kolik záclon je třeba ještě odhrnout...? Kolik očí ještě musí vyhlédnout?

Zdraví

MirekS
13. 01. 2011 | 21:51

jjirka napsal(a):

Pěkný článek.
13. 01. 2011 | 21:53

učedník napsal(a):

Pane Sedláčku,
ještě to chce trochu pootočit, ale jinak dobrý, možná už po kolena.

Nazvat režim před něžným převratem jako komunismus je podobný mechanicky opakovaný blábol, jako se pokoušet dnes někoho v Česku přesvědčovat, že tu máme svobodný rozvinutý svět.

Komunismus měl původně být jakýsi cíl někde v mlhavé budoucnosti jako velmi nepodařená napodobenina novozákonního křesťanského ráje pod vládou neskonalé Boží moudrosti a lásky, ovšem už především bez moudrosti a bez lásky. Odtud cynismus, lhaní si do kapsy a nenávist k čemukoli jinému. Navíc o tom museli povinně všichni mlčet. Když se dva pokoušejí o totéž, není to totéž.

Kapitalismus, přesněji svobodný rozvinutý svět, měl původně i u nás být jakousi zbožně-vymoženostně-peněžní obdobou ráje na zemi uskutečňovaného díky hluboké svobodě, citlivě vnímající skutečnou společenskou potřebu a také ji bystře naplňující. Toužíme ale po předražených poplatcích, energiích, zboží a nemovitostech? Toužíme po potravinových náhražkových blafech často s jedy místo kvalitních surovin? Toužíme po korupci oklešťující svobodu? Toužíme po smogu? Touží většina po extrémních názorových a mocně vysosávajících pozicích? Toužíme po nemilých překvapeních, co všechno se smí, aby nás to připravilo o majetek (akcie)? Místo hluboké vnější i vnitřní svobody se nabízí použít spíš termín "pružná cochcárna". Už se nemusí mlčet, ale nikdo to stejně neposlouchá, nanejvýš kvůli tomu, aby vyrobil seznam nemlčících osobností. Forma svobodného světa na západ od našich hranic určitě není dokonalá, ale netroufám si odhadnout, kam až jí saháme my. Nakolik jsme schopni se řídit vyšší spravedlností? Moc Boží inspirace v tom, čím si vytváříme náš svět, taky zrovna není. Místo naplnění hluboké potřeby se pak často pídíme po náhražkách, anebo se uzavíráme do ulit.

Zdá se, že zapomínáme na jednu podstatnou věc, a to snažit se konat v našich subjektivních a dílčích zájmech mnohem objektivněji a celistvěji moudře, neboť pak se můžeme snáze téhož nadít i odjinud směrem k nám, ač každý chce něco jiného.

Pak vlastně také víc cítíme Boha ve svém srdci, necháváme se jím inspirovat, aniž si to vůbec uvědomujeme. Kdyby to bylo zhruba tak! Soulad s Bohem, to nejsou kázání či citace z nějakého duchovního pramene. Víra je živá pouze tehdy, když je neustálým praktickým východiskem jako morálka vyššího principu, jenž nás v naší lidské nedokonalosti sice hodně přesahuje jako nedosažitelný ideál, ale snažit se vidět svět skrze něj a tou cestou také jít dává našemu subjektivnímu konání hlubší smysl. Může to být nakonec vnímáno podobně tak, jako nás očaruje láska, hudba či květina.
13. 01. 2011 | 21:55

Tomáš Kúkola napsal(a):

Dobrý den pane Sedláčku,

zajímá mne zda bylo v rámci diskusí o důchodové reformě řešeno téma vědeckotechnický pokrok, jeho hodnota v budoucnu, na to navazující míra sociálních souvilostí, přerozdělnení hodnoty společnosti a vše by vyústilo v myšlenku, že nejlepší řešení je chodit do důchodu dřív nikoliv později? Je to myšlenka kterou se zabývám a chci ji rozpracovat. Myslím si, že právě tato teorie by mohla do určité míry popisovat součastnou nerovnováhu a neschopnost ekonomik v aktuálních paradigmatech realizovat lepší život více lidem. Je možno v rámci diplomové práce danou problematiku konzultovat s vámi. děkuji email na mne spsd@centrum.cz
13. 01. 2011 | 22:08

jezevec napsal(a):

Pravdoláskaři jsou jenom teoretici. V praktickém životě jejich teorie nikdy neobstály, neboť lidé nejsou andělé.
13. 01. 2011 | 22:11

pje napsal(a):

Tome, což takhle vyrazit do terénu a oslovit ty pětimiliardové sazkaarénní redistributory? Nicméně zaplať Příroda, že s Pavlem jste na dobré cestě neskončit jako oni se svými intelektuálními inkvizitory...
13. 01. 2011 | 22:21

mb napsal(a):

to kelt : V etapě,kdy mohli z titulu svého postavení i reálné moci positivně ovlivňovat vývoj této země vyklidili pozice a přenechali vše cynickým pragmatikům,kteří konali pod heslem,že peníze jsou vždy až na prvním místě.

( tak to ale nebylo ... např v roce 92 si prostě většina klause svobodně zvolila ... není to o tom že by někdo dobrovolně vyklidil pozice, tak to prostě není ... njn)
13. 01. 2011 | 22:24

učedník napsal(a):

jezevec

A kým by pak byli andělé, když by jimi byli lidé? Jaký by byl mezi nimi rozdíl? Lidé jsou přece lidé a andělé jsou andělé.

Potíž je spíš v tom, že lidé vylezlí z nory na konci nějaké totality, ať ubíjející násilím či dusnem šedi a nicoty nebo té dnešní peněžní, zpočátku pár desítek let ještě nejsou vesměs dost svobodně svébytně a společensky lidští v pravém slova smyslu a potenciálu homo sapiens sapiens.
13. 01. 2011 | 22:30

učedník napsal(a):

mb

Máte pravdu v tom, že zpochybňujete dobrovolnost vyklizení pozic pravdoláskaři.

Avšak opravdu si myslíte, že lidé právě opouštějící totalitu, jako vyoraná myš svou cestičku, se rozhodují svobodně? Že je nelze zmanipulovat? Že už mají jasno, co je to politické spektrum? Že už vědí, co skutečně chtějí?
13. 01. 2011 | 22:36

mb napsal(a):

no vidite ts jak sami sebe definují antipodi pravdolásky cit.:

Tedy obhajoba národní suverenity a obhajoba lidské svobody musí být naprostou prioritou v programu autentické pravice. Přidal bych i podporu rodiny,

spojencem zahraničních elit budujících Nový světový řád je v našem českém prostředí skupina kolem exprezidenta Václava Havla. Tedy hledáme-li, co můžeme dělat proti Novému světovému řádu, ptejme se, co můžeme dělat proti „pravdolásce“.
13. 01. 2011 | 22:42

mb napsal(a):

učedlník ... normalni politicka soutěž ... akorat je třeba ironické ... že ods vybojoval vítězství právě ( anebo mimo jiné) pan Havlík .... který se okamžitě s Klausem a jeho okolím rozešel ve zlém ....

prostě všichni ve svých klíčových záležitostech selhali ...

starej ruml v tom co se stane s LN

havel v tom že se nevěnoval rozpadu of

a havlík vybojuje vítězství straně, kterou ovládnou jeho slovy čermáci, helbigové a já nevim koho všeho ještě jmenoval ...

vítězství klause v 92 bylo fér ....

klaus slíbil prosperitu rychle a bez ptaní ... trh bez přívlastků a šokovou terapii ....(jestli to splnil nebo ne mohli občané ohodnotit za 4 roky ... a pak zas a zas a zas a zas v opakovaných demokratických volbách)

lidi mu na to kývli ....
13. 01. 2011 | 22:46

mb napsal(a):

dale z bartoše: Dovolím si říci, že tito lidé jsou více nebezpeční, než komunisté či sociální demokraté. Za tímto orwelovským názvem se skrývá skupina lidí, která je a musí být i pro nás, pro pravici, hlavním ideovým protivníkem. Pravicové strany by se tak neměly vymezovat primárně vůči ČSSD či KSČM, ale proti politice Václava Havla.
13. 01. 2011 | 22:48

P. napsal(a):

Myslím, že tady nejde o podstatu "pravdoláskařů", mnoho lidí je na Bartošově seznamu spíše nešťastnou náhodou, prostě jen podepsali několik petic. Vznik "Seznamu pravdoláskařů" ale indikuje jev, který se dal očekávat - dříve nebo později dojde ke konfrontaci zájmů národních států s agendou nadnárodních uskupení, v našem případě jde zejména o Bilderberg.

Debata o skupině Bilderberg v České televizi (čas 01:29:20):
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/211411034000001-planeta-zeme-2011/
13. 01. 2011 | 23:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 01. 2011 | 23:04

Břetislav Marek napsal(a):

Vážení občané,

tak se na toho KONÓPKA podívejme :

Víte já jsem ten seznam neviděl a také mne ani nezajímá ???

Jen se podívejte na toho NEUMĚTELU - ZAČÍNÁ MU ZAMRZAT rybníček a už začíná chápat, to jeho VĚDOMÉ NEVĚDOMÍ nelze ZAMASKOVAT ???? Občané vědí, že je nutné psát seznamy těch všech polistopadových ODPOVĚDNÝCH politiků ??? Posuzují,jak a kolik se každý současný mocný ZASLOUŽIL a nese osobní podíl odpovědnosti za tento ZDEVASTOVANÝ společenský DEMOKRATICKÝ systém???

Pane S - na každé prase se vaří voda a najde řezník ???
To je známé přísloví ?? Jen se MRKNĚTE na historii a občané se vždy budou dožadovati po příčině a kdo to způsobil ??
Nikdo se NESCHOVÁTE za nikoho a jen se začnete vzájemně dostávat do střetu a začnete před občany pěkně zpívat ???
Jistě máte před očima záznam jak v Rumunsku vyřešili pána mocného ČAUŠESKA i s paní ???
Ano tam zasedl tribunál a nestačil si ani nasadit čepici ???
Tak to bylo rychlé ????
Máte dojem, že občané budou za takový MARASMUS k někomu z Vás nějak LIDUMILOVNÍ ??? Nikdy ???
Zločin je nutno potrestat vždy a vždy zůstane zločinem ????
Vědomně dovést národ do kolapsu se musí příkladně řešit ??
Máte smůlu a jsou vás tisíce ????
Historie se NEPTÁ ta jen důsledně TRESTÁ ????

TAK JE TO V POŘÁDKU ???
Mocní opravdu zmodraji - většina se POKAKÁ a napráskáte se navzájem a to je cílem ???
13. 01. 2011 | 23:13

učedník napsal(a):

mb

Nepřu se o to, jestli bylo vítězství pana Klause korektní či ne. Transformace byla potřeba. Tunely nikoli, jenže když bylo právo nedotažené a on nechtěl jinak...

Spíš jde o to, že jsme na prahu nové doby hráli fotbal ještě jen na jednu branku a bez pravidel, i sama ODS byla strana jediného muže - byl to už fotbal? Nebo teprve taková ta klukovská čutaná a bago na návsi?

Pan Havel chtěl nepolitickou politiku. Možná dobrý nápad, kdo to posoudí? Jestli, pak spíš tam, kde už mají politikářské politiky plné zuby, ne kde teprve znovu začínají od nuly a nevědí, do čeho lezou a bojí se jedině návratu totality.
13. 01. 2011 | 23:21

Levandule napsal(a):

Autore,

článek se mi líbil a přesně jste v něm vystihl i mé vnímání tohoto prapodivného rozčlenění nás lidí. Mě spíš mile překvapuje, že ač jste mladší ročník, rád se ujímáte obsahové proklamace a obhajoby "pravdoláskařství". Jste-li Vy pyšný za ......., jsem já pyšná na Vás. Dnes je trendy neoliberalismus a neopodstatnělé povyšování se, nu a Vy píšete se zapálením o ideálech a hodnotách, ač víte, že budete velmi, velmi málo chápán. Jste super!!!
Nashle!
13. 01. 2011 | 23:29

mb napsal(a):

učedlník, já myslim že nejsme v rozporu ...

já taky klause nikterak neobhajuju ...

jen si myslim že dal nabídku a lidi mu na to skočili ...

(ač později vice než verbalně extremisticky pravicovy ( tatcherovsky) byl centristický či etatistický viz. neprivatizace bank a nederegulace nájmů ....

nepolitická politika je typicky neobratné havlovo vyjádření ( viz. humanitární bombardování) ...

pro ty kdo budou chtít ... si to vyloží tak, že přináší li tradiční politika politikaření, korupci etc. etc. my to budeme dělat jinak .... vědomě ´nepoliticky´ ..... ( ale mozna ze v tomto ohledu davam klausovi zapravdu s jeho resuscitací ´tradičních politických stran´ a pravolevou osou / škálou)

to same humanitární bombardování se dá vyložit tak, že zlu se musíte umět bránit včas a účinně .... a že agresor má být potrestán ....

ale oba pojmy nepoliticka politika i humanitarni bombardovani se daji snadno vyložit naprosto opačně ... snadno ironizovat, zesměšnit ..... to už je takovy havluv ( havlovský ? ) udel ....

zdravím a dobrou ......
13. 01. 2011 | 23:33

učedník napsal(a):

mb

nepolitická politika je pojem, který ještě lze chápat celkem jasně - bez klasických politických stran ve prospěch polis - občanů, takový havlovský sen

politikaření se do klasické politiky dostat může a nemusí - vláda ČCSD + US-DEU bylo jasné politikaření, pánové Pilip a Němec to nemohli myslet s liberalismem vážně, paní Marvanová s tím nechtěla nic mít a rezignovala...

humanitární bombardování, to už je moc protichůdné, jako pečený sněhulák, tam už asi ujel, i když známe i flambovanou zmrzlinu...

OK, ale nekomolte mi nikl...
13. 01. 2011 | 23:51

mb napsal(a):

omlouvam se ...
14. 01. 2011 | 00:08

NevericiTomas napsal(a):

No ono to ma jeste jeden aspekt. Jdete na kontaktni misto Zelena usporam (desetitisice lidi se nechaly nalakat na statni program, investovali a cekaji...). Ministerstvo nema sefa, fond nema sefa, program nema sefa. Nikdo nic nevi, vsechno preslapuje na miste. Je sice fajn, ze pan Michalek je zasadovej, ale zarovn byl a stale se povazuje za sefa SFZP. Ja bych cekal, ze krom hrani si na Jamese Bonda bude taky delat svoji praci. Ale ono to vypada, ze mu na to jaksi nezbyl cas a zatimco on nahraval, fond se potichu rozsypal.
14. 01. 2011 | 00:19

prirodovedec napsal(a):

Prisel jsem pozde, vse receno. Autoruv text se cte vyborne (koneckoncu je to jeho domena a nejsou tam zadne vzorecky, natoz matematika :) ) jak pise napr. Beda.

ABB se cte tez dokonale :) viz treba zminky "embecka". Byti jeho fanouskem vyzaduje bezesporu d.o.s.t. specialni pohled na svet. :) Navic sympaticky potvrzuje me postrehy k rustu protofasismu v CR pred tremi lety ... :)

Na druhe strane pro mne Kelt, Obcan, starecek, K.M. i Gerd napsali to podstatne. Viz:

"Problém "pravdoláskařů",nebo spíše těch,kteří byli nejvíce vidět spočívá v klasickém rozporu hlásání "vody a pití vína"."

Tak se podle mne rozsirilo toto oznaceni mezi "lid", at jiz puvodne bylo uvedeno a cileno jinak, a tak je asi dnes chapano. Co se tyka moralizujiciho bankere :) doporucuji klasiku Mary Poppinse a diskusi posleze tahanici mezi otcem, detmi a bankeri o pence :) viz:

http://www.dailymotion.com/video/x4w8rv_mary-poppins-11-deux-pences_shortfilms

http://www.youtube.com/watch?v=Lvn0fH3hgeU

http://www.youtube.com/watch?v=2bYutvjZhEI

http://www.youtube.com/watch?v=L5T3OWQNqcI

http://www.youtube.com/watch?v=Fcad3xHA32U

Moment, kdy ti mali chteji svoji penci z banky zpet a zpusobuji run na banku nema chybu ve sve jasnozrivem videni :) nasi budoucnosti. Bohuzel je jen ve francouzske verzi v prvnim odkazu :).

Cili s klasikem lze rici, ze nas autor je bezesporu supercalifragilisticexpialidociousni :)
14. 01. 2011 | 00:56

Ara napsal(a):

NevericiTomas:

S tím programem "Zelená úsporám" se to má poněkud jinak, než jako se snažíte tady sugerovat. Michálek neměl na jeho pozastavení prakticky žádný vliv, to mají "na triku" jiní šíbři, mnohem mocnější než nějaký "ouřada" Michálek.
Tak co si o tom prve něco víc přečíst a až pak plácat? ;)

Viz:
http://domaci.ihned.cz/c1-49237280-verit-programu-zelena-usporam-v-soucasnosti-jde-o-riskantni-sazku

nebo:
http://www.enviweb.cz/clanek/dotace/84827/dosahnout-na-ekodotaci-bude-tezsi
14. 01. 2011 | 04:31

Terry napsal(a):

Za všemi škodami, které tomuto pseudodemokratickému státu vznikly, stojí naši "skvělí" "demokratičtí" politici:

špatné zákony a obtížná vymahatelnost práva (i podle oněch špatných zákonů); "justiční mafie"...

vytunelovaná privatizace ....škoda cca 700 mld Kč (podle jiných odhadů až 1 bilión)

vytunelované a státem zachraňované banky a pojišťovny...škoda cca 300 mld Kč

vytunelovaná Česká konsolidační agentura...škoda cca 50 mld Kč

prohrané arbitráže...škoda desítky až stovka mld Kč (a další arbitráže za cca 30 mld Kč jsou "rozjeté")

špatné, díky korupčnímu prostředí předražené smlouvy...roční škody cca 50 mld Kč

A to jistě mnohé kauzy zůstaly "ututlány"; např. nemyslím, že "poradce" Knetig (kauza Drobil) byl jediným "géniem", kterého napadla metoda financování strany (politiků) "tunelem" z eráru; pouze se do té doby nenašel "práskač", "kterého už nikdy nikdo nezaměstná").

NIKDO (!!) za tyto škody nebyl odsouzen (ani morálně!) a natož potrestán (se zabavením majetku)!!

Výraz "TUNELOVÁNÍ", kterým jistý pan profesor obohatil světový slovník (jako druhý Čech po Karlu Čapkovi; ovšem Čapkův "robot" nás nic nestál, naopak - viz Tunelování-Wikipedie - http://cs.wikipedia.org/wiki/Tunelov%C3%A1n%C3%AD) se stal moderním českým synonymem pro beztrestné rozkrádání.

Politika se stala snadným a výnosným zdrojem vlastního obohacení se, doživotního zajištění.
Kde jinde než v politice by mladý mašinfíra k titulu a k miliónům přišel?!
Kde jinde než přes politiku by (a v té době opoziční!) politik za tři roky "nahrabal" 19 miliónů (viz Tři opoziční roky Hulinského z ČSSD ve firmách města? 19 milionů... - http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/159276/Tri-opozicni-roky-Hulinskeho-z-CSSD-ve-firmach-mesta-19-milionu.html)?!!

A když už občané-voliči v "demokratických" volbách ty nejvíce profláknuté ksichty, které jim strany na kadidátkách nabízejí, ODMÍTNOU (vykroužkují), jejich věrné strany se o ně "postarají" (viz ODS rozdala trafiky vlivným straníkům, kteří propadli ve volbách - http://zpravy.idnes.cz/ods-se-postarala-o-vykrouzkovane-kandidaty-rozdala-jim-trafiky-ps9-/domaci.asp?c=A101110_221147_domaci_vel). Stále platí

"Strana se Tebe postará, soudruhu!"

Již před několika roky jsem psal:

ČESKÝ POLITIK = ŠKODNÁ

Během té doby se "chování" "demokratických" politiků stalo natolik "standardní", rozšířené, že nyní už platí

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

Žádná škodná sama o sobě škodit nepřestane. Musí nastoupit "standardní" metody redukce stavu...
14. 01. 2011 | 07:52

Terry napsal(a):

Projev Olivera Cromwella vůči Sněmovně reprezentantů při rozpuštění Dlouhého parlamentu

20.4.1653

„Je nejvyšší čas, abych ukončil toto vaše zasedání, jež jste zostudili svým opovrhováním všeho dobrého a poskvrnili svými neřestmi; jste než sebranka a nepřátelé schopné vlády; jste než prodejní ničemové. Jako Ezau byste prodali svou zemi za kus bídného žvance a jako Jidáš zradili svého Boha pro pár drobných.

Je ve vás vůbec kousek dobrého? Existuje nějaká neřest, jež by vám nebyla vlastní? Nejste o nic více věřící nežli můj kůň; zlato je vaším Bohem; kdo z vás neprodal své svědomí za úplatky? Je mezi vámi jediný muž, který alespoň nepatrně hájí zájmy Commonwealthu?

Vy mrzké děvky, což jste svými nemorálními taktikami a podlými činy neznesvětili toto posvátné místo a neučinili z Božího stánku doupě zlodějů? Jste nechutně odporní celému národu; pověřili vás sem, abyste napravovali křivdy! Tak tedy! Seberte si své cetky a zamkněte za sebou. Ve jménu Boha, jděte!“
(konec citace)

Nutno dodat, že Cromwell měl tento svůj projev „podšprajcovaný" zbraněmi; proto uspěl.

Totéž bude jednou nutné i u nás; na výzvy „Děkujeme, odejděte!“ eventuálně na nějaké „cinkání klíči“ je dnešní politická „demokratická“ svoloč hluchá.
14. 01. 2011 | 07:53

insurgentes napsal(a):

Dřív měl ten zelinář povinně ve kšeftě transparent Závěry XVI. sjezdu splníme, a dnes je u každého prdu transparent Postaveno s přispěním fondů EU. Problém pravdoláskařů je ten, že si nejsou schopni připustit, že mezi tím není absolutně žádný rozdíl, a tím si lžou sami sobě do ksichtu.
14. 01. 2011 | 08:07

kuba napsal(a):

Moc pěkně napsané, je fakt smutné, že lidi ztrácí ideály
14. 01. 2011 | 09:13

Pavel napsal(a):

Pane Sedláčku,
děkuji za názor. Je opravdu smutné, že z člověka, který dodržel zákon, je "práskač" a "hajzl". Ještě smutnější ale je, že je to to jediné, co z aféry zůstalo. Kde je obvinění aktérů z půlmiliardové korupce, jak to, že už nesedí ve vězení, aby nemohli ovlivňovat svědky? Tato bezbřehá beztrestnost lumpů ve vládní garnituře vede k naprosté znechucenosti lidí, kteří stále více používají termín, známý u nás už od 15. století: Defenestrace. Nedojde-li do dvou let k faktické výměně politické garnitury, obávám se, že se tento termín objeví v CNN...
14. 01. 2011 | 09:16

Béda napsal(a):

Stačí dosadit do ústředního hesla "pravdoláskařů" "Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí" za jednotlivé pojmy skutečný obsah, kterému nejlépe odpovídá Orwellovo "Pravda je lež, láska je nenávist a válka je mír".
Pak se vyjeví holá skutečnost, že totiž Lež, nenávist a válka musí zvítězit nad lží a nenávistí. (zřejmě větší lež a větší nenávist nad menší lží a menší nenávistí)

PS: V reálné skutečnosti se slova "pravdoláskového proroka" naplňují tím, že na celé čáře vítězí filosofie neoliberalismu = bezohlednosti dovedené do absurdna, kde svou pravdu a svou morálku prosadí ten nejchamtivější a nejbezcitnější neznající špinavých peněz maximalizující zisk za jakýchkoliv podmínek. Této filosofii nevadí otrocká práce dětí, neomezená pracovní doba za reprodukční náklady - naopak cíleně je vyhledává, vypouštění jedů do vody, země a ovzduší, omlouvá "humanitárními" důvody a "nevyhnutelností" války pod smyšlenými záminkami, nahražuje morálku korupčně klientelistickým systémem peněz za které se kupují zákony, politika i spravedlnost, rozkládá solidaritu, rodinné vazby, obrací lásku, morálku a pravdu v bezobsažné pojmy. Sám autor vyprázdněného hesla - tvůrce absurdních dramat, které téměř nikoho nezajímají, je absurdním hrdinou absurdního dramatu.

Pan Sedláček, bankovní filosof - moralista, do absurdního dramatu pravdoláskařů právem patří.

Samozřejmě někteří, troufám si tvrdit, byli do skupiny zařazeni bez svého vědomí a jenom vzhledem ke své starší minulosti. Bůhví jestli by všichni (třeba P.Uhl) dnes souhlasili se svým zařazením po bok tvůrce hesla pravdoláskařů.
14. 01. 2011 | 09:22

DDD napsal(a):

Né že bych byl fanka VK nebo rozkrádání majetku ve veřejném vlastnictví, ale "pravdoláskaři" nemají s pravdou a láskou nic moc společného. Pravdoláskaři jsou skupinou, ktará je přesvědčena o mořnosti fungování státu na bázi občanské společnosti. Bez všeho toho nepěkného balastu stran, straníků, kampaní, "partikulárních zájmů", lobistů atd. Myšlenka je to pěkná, podobně jako i komunismus má coby idea některé lákavé aspekty, leč, jak dokazuje opakovaná zkušenost, v praxi nerealizovatelná. Opět je to idealistická teorie která jed bohužel proti lidské přirozenosi většiny. Pravdoláskařství se dopouštějí vesměs intelektuálové, kteří již nemají kontakt s některýmí socioekonomickými stratami společnosti. Podléhají pak dojmu, že všichni spoluobčané jsou inteligentní, zdělaní, angažovaní, plní zájmu o chod komunity i státu... jenže chyba lávky. Občané jsou vesměs závistiví, neangažovaní a úzce zacílení na osobní prospěch (biologické imperativy klackem neutlučete).
14. 01. 2011 | 09:46

Béda napsal(a):

DDD,

sám V.Havel po VLSR je živoucím popřením a vyprázdněnou morální skořápkou pravdoláskového hesla (více viz můj příspěvek ze 13.1.2011 16:36 hod.)
14. 01. 2011 | 10:10

argun napsal(a):

Pane Sedláčku,
to přece nemůžete myslet vážně!

Při Vaší inteleigenci, račte prosím chápat, že "pravda a láska vítězí nad lží a nenávistí" byl v ranných 90. především politický slogan pro davy. Bezpochyby velmi zdařilý, marketingově chytlavý a ve své době nesmírně důležitý. Splnil svou úlohu - tedy POLITICKY mobilizovat a aktivizovat ty pasivní.

Vracet se k němu v současné době a pokoušet se jakkoliv resucitovat jeho obasah (jakkoliv vágní a hluboce nepravdivý) považuji za infantilní.

Termín "pravdoláskaří" vznikl jako nálepka, mediální klišé, u vědomí toho, že samozřejmě každá nálepka hrubě zjednodušuje. Měl označovat ty, kteří si z účelového volebního sloganu vytvořili ideologii, a tu se snaží vydávat za reálný obraz tohoto světa. Ideologii stejně škodlivoou, jako je jakákoliv jiná.

Důkazem budiž Vaše neobyčejně hloupá myšlenka, že "kdo zesměšňuje pravdu a lásku, musí být cynik". já osobně zesměšňuji to zoufalé klišé, nikoliv pojmy jako takové. S těmi je ovšem třeba zacházat NESMÍRNĚ opatrně. Neboť kde je ta pravda a co je vlastně láska? Zklamal jste mě.
14. 01. 2011 | 10:13

scallop napsal(a):

Hlavni myslenka kritiku pravdolaskaru je ta, ze se znemoznili sami (hlasili vodu a pili vino). Co kdyz budu chtit chtit prikaldy tohoto pokrytectvi ? Nejspis to bude Vaclav Havel: Projevil snahu s omlouvat odsunutym Nemcum, souhlasil s bombardovanim Srbska, ozenil se smladou hereckou a je bohaty. Kazdy z techto duvodu staci "lidu", aby ho nemel rad. Navic to byla disidentska celebrita, u tech se jen cekalo na jakykoliv dukaz pokrytectvi.

Kdyz si odmyslite V.H., pokrytcu se najednou nedostava ...

Kdyby V.H. mlcel o Srbsku a Nemcich, mohl zustat popularni. To by udelali profesionalni cynici, kteri piji vino a (programove) nekazi vubec nic.

Ale Vaclava Havla si vazim vic. I tech bidnych pravdolaskaru.
14. 01. 2011 | 11:28

todi napsal(a):

To mě pane Sedláčku moc těší, že i lidé s ekonomickým renomé a s trvalým pobytem v ČR jsou schopni být lidmi a nakloněni měřit kvalitu lidského života i bez kalkulačky v ruce. Děkuji.
Jak se mám přihlásit k pravdoláskařům, abych tak vyjevil svůj odstup od lžinenávistníků?
14. 01. 2011 | 11:33

scallop napsal(a):

oprava "kteri piji vino a (programove) nehlasi vubec nic"
14. 01. 2011 | 11:41

EK napsal(a):

Pane Sedláčku, Vámi předestřené třídění charakterů na pravdoláskaře, lžinenávistníky a cosi vlažného mezi tím - cyniky, mne zaujalo! Přemýšlím o tom. Soukromě mne, to víte, zajímalo, kam asi patřím já... Tak jsem si "vyzkoušela kabát" všech zmíněných ktg, ale nepadl mi ani jeden... Co to?!
Moje pracovní rozdělení:
1.nevidím zlo (nemohu, nechci) a tím s ním bohužel mnohdy spolupracuji
2.vidím zlo a nespolupracuji
3.vidím zlo a ochotně z prospěchu spolupracuji
...a teď to zkuste "napasovat" na ty Vaše kategorie. Příjemnou zábavu...
P.S. zkritizoval jste cynika za to, že zesměšňuje pojmy Pravda a Láska. No, pokud (jakožto správný cynik) odsoudí zároveň i Lež a Nenávist, neviděla bych chudáka cynika až tak negativně...
14. 01. 2011 | 12:28

mb napsal(a):

beda maš to dobrý ... bartoš se chce s tebou spojovat abyste šli společně po krku havlistům ... takže to maš / mate dobrý ...
14. 01. 2011 | 13:45

Béda napsal(a):

mb,

o tom nic nevím. A nejsem si jist, jestli bych do toho spolku šel. Bartoš asi nebude moc pro sociální stát, pro společnou EU a zaražení islámského přílivu na hranicích Evropy (= taky zaražení přijetí Turecka, Bosny a Kosova do EU a Schengenu)a se špinavými penězi si asi taky hlavu moc nedělá.
14. 01. 2011 | 13:55

mb napsal(a):

no beda on se s vami ( s levici ) chce spojit spis s taktickych duvodu .... pro socialni stat neni, je proti eu, je silně protiislamistický, špinavé peníze nemůžu říct .... ale hlavne je antibilderbergovský .... zdravím ....
14. 01. 2011 | 14:24

Béda napsal(a):

mb,

Bartoš se chce spojit se mnou anebo s levicí? Teď jste mě malinko zmát.

A kdo se chce spojit s váma? (tedy krom p. Stejskala, Schmidta, Žáka) Která strana hájí v ČR program SDL? Žeby TOP-ka zeleného "ekologa" (jste ekolog, ni?) a bilderbergského světoobčana Kárla?
14. 01. 2011 | 14:32

Petr napsal(a):

Autor je dost mimo mísu už od začátku článku.

Pravdoláskaři nejsou označování jako pravdoláskaři proto, že by hlásali pravdu a lásku a ostatní názorové skupiny ne, ale proto, že se názorově seskupují kolem, dnes již názorově vypčklé, postavy Havla (co si budem povídat, není to politik pro 21. století), který je znám svým heslem "Pravda a láska"

Nazývat názorové oponenty této skupiny, jako lžinenávistníci, to je prostě úlet pátečního odpoledne...
14. 01. 2011 | 14:37

mb napsal(a):

s nama nikdo .... my jsme prašiví a na odpis ... navíc jsme falešní a prázdní ... kážeme víno, pijeme vodu, znáte to ...

něch odpadně čo je slabé, něch odpadnie čo je oportunistické ...

prijemny den ...
14. 01. 2011 | 14:41

Béda napsal(a):

mb,

žeby váš zelený guru (zelený podle lesnického munduru nikoliv podle ekologického programu svého "objevitele" - rovněž politického óbrturisty Bursíka) pil ze zámeckých číší a půllitrů při svých vypravěčských seancích v lidových hospodách 1. a vyšší cenové skupiny pouze vodu se mi věru moc nezdá.
14. 01. 2011 | 14:58

učedník napsal(a):

EK

Máte sice pravdu, v článku ale asi nemá valný smysl hledat přísný logický výčet všech kategorií lidí formou pravdoláskáři a ne-pravdoláskaři a potom jací.

Blog je spíš takový "brainwriting", kreativní snaha rozpustile vypíchnout typické aktivnější a přístupy k životu, k politice, ke společnosti, nejlépe aspoň trochu s příchutí jakési panoptikálnosti, přitahující čtenáře, pisatele, posluchače, davy. Není to samoúčelné, vzniká tím i inspirující materiál, polotovar.

Zbylá nezmíněná velká mlčící většina má své starosti, nehledá ideály, stará se o sebe a o svou rodinu, snaží se nanejvýš nějak něčím aspoň na chvíli rozptýlit, také většinou nedosahuje ani na průměrný plat, vzletné řeči kolem jí nijak zvlášť nezajímají, jejich praktický přínos pro život nikde nevidí.

Možná odtud pochází posunuté hodnocení pravdoláskařů jako těch, kteří káží vodu a pijí víno - ne že by snad přímo škodili, spíš z hlavního proudu vypadávají, jakmile politické akvárium vycítí, že se "proflákli" tím, že "pravdoláskově změkli", že se jen nad něčím "ofrňují", že "hledají třetí cestu", nemají pak už silný přesvědčivý konkrétnější reklamně populistický politický tah na branku jako ti druzí, takže se pak aspoň snaží postarat o to své, ale nevšiml jsem si snad nikdy, že tak pochybně, jako mnohdy oni druzí.

Přesto mám z vašeho příspěvku radost, ozývá se z něho srdce, hodnotící svět kolem sebe svébytně poctivým vhledem, hledající hlubší smysl. Věřím tomu, že právě tento přístup je nejhodnotnější, je to další a hodně přehlížený aktivní postoj, hodně tu chybí a už je na čase, ať má konečně větší prostor k oslovení srdcí lidí.
14. 01. 2011 | 15:20

urednik napsal(a):

Ad Mr Sedláček a z tlučhubů se stávají řešitelé problémů. Vláda a banky si pořídí kecací panáky pro media ti krásně mluví o theorii a vlády a banky v klidu řeší malou domů. Že pane Sedláček?
14. 01. 2011 | 16:04

mb napsal(a):

beda ja nemam jako gurua lesnika i kdyz se mi jeho rozsafny zpusob libi .... ( stejne to bude asi jen kalouskova loutka a top je hodne napravo ...) ... ja jsem spis environmentalni a liberalni ... zdravim ...
14. 01. 2011 | 16:49

Eva napsal(a):

Pravdoláskař je to samé, co lžinenávistník. V autorově názvosloví je logický rozpor.
Lži- nenávistník nenávidí lež, což implikuje, že má rád pravdu.
Je tedy to samé, co pravdoláskař, nebo možná jeho nižší vývojový stupeň.
Opakem pravdoláskaře je pravdonenávistník, či lžiláskař.
14. 01. 2011 | 17:35

Web Spiklenců napsal(a):

http://spiknutilekaru.wordpress.com/2010/04/29/udel-cesky-prezident-beztrestne-vydiran/
http://spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/
14. 01. 2011 | 17:49

Web Spiklenců napsal(a):

Bartoš se činil:
www.fragmenty.cz/iz000530.html
14. 01. 2011 | 17:55

EK napsal(a):

P. učedníku,
zdravím Vás a děkuji za reakci. Jste laskav... kdybyste byl totiž trošku zlomyslnější, zeptal byste se, do které z těch mých 3 kategorií (když jsem tak chytrá) stavím sama sebe, a to bych se tu pěkně kroutila!
Tak dobrá, já to řeknu (i když se mne nikdo na nic neptá), abych se poctivě "shodila":
A) ach, jak bych si přála mít svůj kabátek čistý a sněhobílý!
B) pravda je, že je popatlaný barvami ze všech 3 kyblíků (ano, i trojku jsem si, myslím, určitě někdy aspoň zkusila!!)
C) z béčka vyplývá ta výhoda, že mohu trošku porozumět pravdoláskařům, lžinenávistníkům, cynikům aj. A moc přísně je, pokud možno, nesoudit...
14. 01. 2011 | 18:54

Miguel napsal(a):

Díky, dobře se to četlo...a souhlasím. Oni vůbec ty věci od vás se dobře čtou. BIG UP!
14. 01. 2011 | 19:13

Láďa napsal(a):

Vazeni ctenari,
diskuze na tomto blogu je nesporne zajimava a objevuji se tu ruzne myslenky, o kterych stoji zapremyslet. Ale spousta clanku jen na nekoho nadava, coz do jiste miry odrazi naladu ve spolecnosti. Tento postoj se mi ale vubec nelibi. Lidi by si meli uvedomit, ze spolecnost je rizena odspoda, tedy lidmi. Nase chovani ovlivnuje cely svet kolem nas. Firmy nam nemaji nabizet zbozi, ktere ani vlastne nepotrebujeme, ale maji reagovat na nasi potrebu. Politici nemaji predkladat svoje vize, ale tyto myslenky maji vzejit z myslenek a vizi obcanu. Bohuzel tomu tak vetsinou neni, protoze lide si neuvedomuji, ze na jejich chovani zalezi. Je skoro nepredstavitelne, ze v 10 milionovem state mohu neco ovlivnit, ale kdo jiny nez my obcane ovlivnujeme temer vse. Takze misto vasich nadavek a urcovani viniku se prosim zamyslete nad vami samotnymi, co muzete zmenit. Dam priklad - Pracujete-li pro nejakou firmu, urcite se v praci nepretrhnete, jako kdybyste pracovali pro sebe. Ale zvysite-li svoji efektivitu muzete firme vydelat neco navic. I kdyz vas ve firme financne neoceni, tak to jeden efekt prinese, prijde vice penez do statni kasy. A hle vic penez na zdravotnictvi, dopravu, skolstvi tedy sluzby, ktere kazdy pouzivame. Jestli se nekdo tady bude ohanet korupci, tak jen reknu, ze ta je jen odrazem spolecnosti, kterou vytvarime.
Je jednoduche na vse nadavat, volit vzdy jinou politickou stranu a cekat, ze zakrakem prijde zmena k lepsimu a nebo na vse rezignovat. Zadny zazkrak neprijde, budeme se mit tak dobre, jak si k tomu sami prispejeme. Zacneme tedy kazdy u sebe

PS - Osobne nemam tendenci menit veci k lepsimu, ale aspon tady nenadavam a jsem si vedom i sve vlastni odpovednosti
14. 01. 2011 | 21:38

skřivan, i kdyby měl zmrznout napsal(a):

Co je smutneho na pravdolaskarich? Jejich elitarstvi, semknutost a nizka sebekriticnost (aspon ta kolektivni). Ve smyslu Krylova songu o jistem "..V. a jeho parte..", nebo tak neco.
Co je smutneho na profesionalnich cynicich? Jejich vycuranost, lokajstvi a bezzasadovost. Byli stejni za komancu v prvomajovych pruvodech a jsou to dnes ti sami ve stylu "...modra je dobra..". Fuj zivot.
Vazeni, vzdyt jsou to jen dva umele a docasne produkty nasi bipolarne vnimane medialni reality. Kdo nas takhle rozdeluje a kazi v tehle zemi radost obecnou?
Je treba nechat do toho mlzneho smradku nad kotlinou ceskou zase fouknout vetrik, nedostava se nam Slunicka. Velmi barevny, nezatuchly a naplneny muze byt zivot mezi temi dvema kostlivci. Neverim, ze jsem sam, kdo by o to stal.
15. 01. 2011 | 00:55

Sol napsal(a):

Prší.Je to pravda nebo ne? Špatná otázka.Prší je výrok, který je podle okolností
pravdivý nebo nepravdivý.Relativnost přísluší výroku.Pravda nebo nepravda je jeho hodnocení, kategorie a jako taková je absolutní.Pojednávají o tom přímo či
nepřímo celé knihovny. Akademia vydala v roce 2000 lehce čtivou práci Józefa Marii
Bocheńskeho "Slovník filozofických pověr",která vysvětluje pojem pravdy myslí filozofa.A láska?Kolik je představ o lásce, tolik je vnímavých duší.Zástupy zamilovaných ji vidí ve svém prožitku,jiní ji staví na vrchol poznání, třeba
Leonardo da Vinci, další o jejím účinku pochybují.Jako mnoho jiných lidí, také jsem
hledal podstatu nevyčerpatelných podob lásky,nějaké zobecnění,kterého se moje mysl může dotknout.V lásce vidím univerzální harmonizační princip,který spojuje do souladu rozměry světa.Harmonie je podstatou struktur, harmonie struktur podstatou života a její rozvoj odhaluje čas.
Z tohoto pohledu se mi jeví věta "Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí" jako nadbytečná,jako verš,který je pouhým výdechem do větru.
15. 01. 2011 | 09:55

Pepa z depa napsal(a):

Milý diskutující, aniž bychom to četli, tak Vás jen tak mírně upozorňujeme, aby jste si přečetli jaký názor na věc mají PRACUJÍCÍ OBČANÉ ČR na www.vymenilijsmepolitiky.cz a také na www.hzpd.com, kde je již připravena v návrhu ZMĚNA stávající nevyhovující ústavy na NOVOU OBČANSKOU ÚSTAVA, kde jsou všem vysvětlena jejich práva a povinnosti. Tak se s tím prozatím seznamte, aby jste viděli jest-li si zde zbytečně necintáte pentli, že? Tak hezký den a pracujícím hezké zítřky přeje 4. odboj a Pepa z depa.
15. 01. 2011 | 10:53

Harry napsal(a):

Pane Sedláčku, z diskuse patrno, že cynikové přemnoženi a jejich obranné teze zabíhají v demagogii do ad ad absurdna. I pojem "láska" zde mnohdy vyznívá jako pojem štítivý, ideálno, nazíráno prozaicky, je zamlouváno, nerado chápáno, ale což. Víte své, já vím své, pravdoláskaři ví své. Osobně stále piji vodu a za víno si občas zaplatím, cynikům se vyhýbám, neb mě neba jejich chandry a jejich zašmodrchané teorie.

Be happy, Tom!
15. 01. 2011 | 14:58

Martin napsal(a):

Sedláček je vedle jak ta jedle. Shodou okolností to s "Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí" a "Nejsme jako oni" bylo tak, že tyto hesla vymysleli právě ti cynikové, najali si populární osobnosti které tyto hesla poté opakovali do omrzení a tím zmátli a ukonejšili veřejnost a cynikové takhle získali moře času na rozkrádání toho co zbylo ze socialismu. Nebýt Klause co jim v roce 1992 udělal čáru přes rozpočet s malou a velkou privatizací, patrně by se rozkrádalo mnohem déle a to všechno za veselého notování veřejnosti "Pravda a láska" a "Nejsme jako oni", jako v absurdním dramatu.
15. 01. 2011 | 18:13

Petr napsal(a):

Reakce p. Haslingerové na odmítavé reakce (včetně p. Sedláčka)

www.fragmenty.cz/iz000529.html
15. 01. 2011 | 21:56

Ondřej napsal(a):

Tak jsem si ten výtvor pana Bartoše přečetl, ale nevím jestli se mám smát nebo brečet.
15. 01. 2011 | 22:06

Ploskolebec napsal(a):

Vřele doporučuji pro pobavení stránky Adama B. Bartoše

http://abbartos.wordpress.com/vyber-z-publikovanych-clanku-prvnizpravy-cz/
16. 01. 2011 | 15:16

učedník napsal(a):

EK
Zlomyslnosti je na světě už tak dost, proč přidávat další...

Vytvořit seznam pravdoláskařů zlomyslné bylo. Jeho autor varuje před hrozbou z nich plynoucí pro svobodný svět. Recipročně je asi spíš sám hrozbou, napovídá, komu se má "svobodymyslná elita" vyhýbat, koho izolovat. A záleží taky na tom, zda do seznamu nepřidal nějaká jména tak nějak navíc, aby jimi shodil a pošpinil ty ostatní - nemusí přidávat zločince, úplně stačí zařadit politické měňavky, mravně podezřelé zkrachovalce nebo obecní kecaly. Takovéto rádobyseznamy beru s rezervou.

Něco úplně jiného je například seznam 669 převážně židovských dětí, odvezených vlaky v roce 1939 z protektorátu Čechy a Morava do Londýna díky odvaze a pohotovosti sira Nicholase Wintona, a tak uchráněných před nacistickým režimem.

Ale také se říká: Věř kritice od svého nepřítele. Trefil se pan Bartoš v něčem? V hlubším smyslu slova je ošidné vypichovat zvlášť pojmy pravda a láska. Není snad (opravdová) láska zároveň pravdivá, tj. víc láskou? Není snad (hluboce vnímavá) pravda zároveň láskyplná, podobně jako v duchu vašeho ad C), tj. víc pravdou?

Hlouběji se nad tím zamýšlím i v souvislosti s mým úžasným tátou, kterého jsem tento týden pochoval. Prožil čtyři režimy, vesměs svým způsobem společensky prapodivné s mnoha absurditami, ale on si přesto v každém z nich díky svému svébytnému nezávislému vyrovnanému úsudku a přístupu zachoval svou čest tváří v tvář vyšší spravedlnosti.

Promiňte mé dvoudenní odmlčení se.

Hezký den
16. 01. 2011 | 20:36

Břetislav Marek napsal(a):

Vážení občané,

tak se na toho KONÓPKA podívejme :

Víte já jsem ten seznam neviděl a také mne ani nezajímá ???

Jen se podívejte na toho NEUMĚTELU - ZAČÍNÁ MU ZAMRZAT rybníček a už začíná chápat, to jeho VĚDOMÉ NEVĚDOMÍ nelze ZAMASKOVAT ???? Občané vědí, že je nutné psát seznamy těch všech polistopadových ODPOVĚDNÝCH politiků ??? Posuzují,jak a kolik se každý současný mocný ZASLOUŽIL a nese osobní podíl odpovědnosti za tento ZDEVASTOVANÝ společenský DEMOKRATICKÝ systém???

Pane S - na každé prase se vaří voda a najde řezník ???
To je známé přísloví ?? Jen se MRKNĚTE na historii a občané se vždy budou dožadovati po příčině a kdo to způsobil ??
Nikdo se NESCHOVÁTE za nikoho a jen se začnete vzájemně dostávat do střetu a začnete před občany pěkně zpívat ???
Jistě máte před očima záznam jak v Rumunsku vyřešili pána mocného ČAUŠESKA i s paní ???
Ano tam zasedl tribunál a nestačil si ani nasadit čepici ???
Tak to bylo rychlé ????
Máte dojem, že občané budou za takový MARASMUS k někomu z Vás nějak LIDUMILOVNÍ ??? Nikdy ???
Zločin je nutno potrestat vždy a vždy zůstane zločinem ????
Vědomně dovést národ do kolapsu se musí příkladně řešit ??
Máte smůlu a jsou vás tisíce ????
Historie se NEPTÁ ta jen důsledně TRESTÁ ????

TAK JE TO V POŘÁDKU ???
Mocní opravdu zmodraji - většina se POKAKÁ a napráskáte se navzájem a to je cílem ???
18. 01. 2011 | 01:34

Hora ktera porodila mys napsal(a):

Jo on nekde nekdo neco napsal a dokonce o panu Sedlackovi. To je teda sila. Kam ta civilizace speje.
18. 01. 2011 | 11:25

mb napsal(a):

hannah napsala : Abych to shrnula. Nevadí mi, že pár „intelektuálů“ proti něčemu protestuje. Vadí mi, že ale dělají kolem toho humbuk, jako by to chtěl celý národ. Jménem národa nemůže žádná zájmová skupina, byť pod laskavým vedením presidentissima Havla, hovořit. Mediální manipulace a humbuk kolem jakékoliv jejich akce je velice škodlivý. Od doby Sarajeva jsem neměli ani jednou skutečně pravicovou vládu. A kam nás to vedlo, vidíme nyní, když je země na pokraji státního bankrotu. Přesto to těmto petentům nestačí. Prostě si přejí neustále pád vlády, budování třetích cest ke komunismu, a pokud budu živa, budu v rámci svých omezených sil proti tomuto smrtelně nebezpečnému snu protestovat.

dá se to samozřejmě vyložit i jinak ...

jsou li veřejné zakázky předraženy o cca 1/3 viz. zdravotnictví a informace doktorky ( a nyní senátorky) Dernerové ...

tak by se umořil celý státní dluh a ještě by zbylo na velkorysé ocenění lékařů, učitelů ...

takže ono to není tak, že lidé principielně odmítají kapitalismus ...

lidé odmítají korupci ( ne nahodou etablovanou v podobě struktur rukarukumyjeodsčssd ) .....

v tom je jadlo pudla ...

ale ja vim že vykořenit korupci je nesnadné ...

tak radši udelame neoliberalni reformy a ještě více zpolarizujeme společnost ...

njn ... to by nám šlo .... něch žije Klaus, něch žije špecificky česká cesta kapitalismu .... njn
18. 01. 2011 | 21:52

Doma napsal(a):

Ano, svůj profesionální cynismus si žádnými pravdoláskaři ničit nenecháme, žádné práskače pravdy tu nechceme - Klaus,Drobil,Nečas...
19. 01. 2011 | 06:42

Baba napsal(a):

Moc ráda bych se dožila dne, kdy ještě po dvaceti let budu přispěvatelkou tohoto blogu.
19. 01. 2011 | 14:32

qed napsal(a):

@Otázkář (k prvému príspevku):
> Pane Sedláčku, stále více mě překvapujete. Pomalu, ale o to asi jistěji se přesouváte z pozice ekonoma do role "morálního guru".
Zrkadlí nás. My sme to urobili a on nesmie stratiť krok, inak by stratil nasledovníkov.
21. 01. 2011 | 12:53

Břetislav napsal(a):

Pane Sedláčku, děkuji Vám.
04. 02. 2011 | 10:57

overnight cialis napsal(a):

auch den Anforderungen der
13. 11. 2012 | 08:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy