Eric Margolis – Nejostudnější tajemství americké vlády

08. 06. 2009 | 12:33
Přečteno 5176 krát
Úvod autora blogu: Tento článek sem nedávám, protože bych nenáviděl Izrael a nevynechal jedinou příležitost židovský stát pohanět (ve skutečnosti je to spíš naopak), nýbrž jako další učebnicovou ukázku neuvěřitelného cynismu, chladnokrevnosti a arogance politické moci obecně. Pokaždé, když čtu něco podobného, vzpomenu si na výrok Lorda Actona, že moc má sklon korumpovat a absolutní moc korumpuje absolutně a že velcí vůdcové jsou téměř vždy amorální. Všichni teď budou psát o volbách, tak aby měli co číst i ti, které Evropa nezajímá :)

xxx


Eric Margolis: Čtvrtého dne Třetí arabsko-izraelské války, která se odehrála během šesti červnových dní roku 1967, se v mezinárodních vodách asi 20 kilometrů od Sinajského poloostrova pomalu plavila americká loď USS Liberty. Po Sinaji se mezitím hnaly izraelské ozbrojené síly v těsném závěsu za prchající egyptskou armádou.

Liberty sloužila za 2. světové války jako nákladní loď. Po válce si ji však vzala do parády supertajná americká zpravodajská agentura NSA, přestavěla ji na špionážní plavidlo a vybavila nejmodernějším signálním a odposlouchávacím zařízením. Loď se ježila anténami a elektronickýma „ušima“, včetně systému TRSSCOMM, který předával do Washingtonu odposlechnutou komunikaci v reálném čase prostřednictvím mikrovln odrážených od Měsíce.

Liberty byla narychlo vyslána k Sinaji, aby tam monitorovala komunikaci mezi aktéry Šestidenní války – Izraelem a jeho nepřáteli Egyptem, Sýrií a Jordánskem.

8. června v osm hodin ráno přeletěl nad Liberty, které se na můstku třepetala velká americká vlajka, izraelský průzkumný letoun. Ve čtrnáct nula nula na loď opakovaně zaútočilo několik nízkoletících izraelských útočných bombardérů Mystere a Mirage-III – raketami, napalmem a palubními kulomety. Útok trval 20 minut a soustřeďoval se na elektronické a parabolické antény. Když skončil, loď hořela a ostře se nakláněla na bok. Osm členů posádky bylo po smrti a stovka utrpěla vážná zranění, včetně kapitána, fregatního kapitána Williama McGonaglea.

Ve čtrnáct dvacet čtyři napadly Liberty izraelské torpédové čluny a zasypaly ji palbou z 20mm a 40mm kanónů. Ve čtrnáct třicet jedna zasáhlo Liberty torpédo, přímo doprostřed trupu, kde se nacházely hlavní zpravodajské systémy. Zemřelo dalších pětadvacet Američanů.

Izraelské čluny kroužily kolem lodi a pálily na námořníky, kteří hasili požár. V patnáct patnáct dostala posádka pokyn opustit loď. Izraelská vojenská plavidla se přiblížila k přeplněným záchranným člunům a zasypala je kulometnou palbou. Dva z nich potopila. Americký transportní letoun Šesté flotily, který se vydal na pomoc chladnokrevně masakrovaným námořníkům, byl z neznámého důvodu na příkaz Bílého domu povolán zpět.

Hodinu po útoku se izraelské letouny a lodě vrátily. Kapitán McGonagle vydal rozkaz „připravte se na odražení“, ale Izraelci, zřejmě z obavy před intervencí Šesté flotily, se záhy obrátili nazpět. Liberty byla rozstřílená, ale stále se držela nad vodou. Vlajka na můstku se dál hrdě třepotala.

Při útoku zahynulo 34 amerických námořníků a 171 bylo raněno, z celkového počtu 297. Byla to nejtragičtější ztráta amerického námořnictva v důsledku nepřátelské akce od 2. světové války.

Necelou hodinu po útoku oznámil Izrael Washingtonu, že jeho síly se dopustily „tragického omylu“. Později izraelští představitelé tvrdili, že jejich vojáci si spletli Liberty se starým egyptským koňským přepravníkem. Americký ministr zahraničí Dean Rusk a náčelník štábu admirál Thomas Moorer trvali na tom, že izraelský útok byl úmyslný a měl za cíl Liberty potopit. Stejné stanovisko zaujaly tři zprávy CIA. Jedna z nich dokonce tvrdila, že útok osobně nařídil izraelský ministr obrany generál Moše Dajan.

Narozdíl od rozhořčené reakce na severokorejský útok na zpravodajskou loď Pueblo, dosud nevysvětlený raketový úder Iráku na USS Stark, bombový útok na USS Cole v jemenském Adenu loni na podzim a na nedávný vzdušný incident s Čínou bylo napadení Liberty prezidentem Lyndonem Johnsonem a ministrem obrany Robertem McNamarou rychle zahráno do autu.

Bílý dům i Kongres bez váhání akceptoval vysvětlení Izraelců a dál se věcí nezabýval. Izrael později vyplatil USA symbolickou reparaci ve výši 6 milionů dolarů. Objevily se zprávy, že dva izraelští piloti, kteří se na útoku odmítli podílet, skončili na 18 let za mřížemi.

Ovšem přeživší členové posádky Liberty se nenechali umlčet. Trvali na plném vyšetření incidentu a snažili se vypovědět svůj příběh médiím. Izraelská vláda ale všechny podobné snahy v zákulisí mařila a dokonce přiměla americké proizraelské kruhy, aby přeživší obvinily z antisemitismu a nepřátelství k Izraeli. Velké televizní stanice plánovaná interview s námořníky zrušily. Kniha o Liberty od Jamese Ennese, jednoho z členů posádky, byla stažena z distribuce. Izraelská lobby označila Ennese za „arabského propagandistu“.

Útok na Liberty pomalu upadal do zapomnění až do minulého týdne, kdy zpravodajský analytik James Bamford přišel se svou nejnovější knihou Body of Secrets, která pojednává o NSA. Bylo to šokující odhalení. Bamford píše, že vysoko nad Liberty se v čase útoku vznášel špionážní letoun amerického námořnictva EC-121, o němž neměli Izraelci ani tušení a který celou událost elektronicky monitoroval. Záznamy letounu překládají jasný důkaz, že izraelští piloti věděli velmi dobře, že útočí na americkou loď plující pod americkou vlajkou.

Proč se Izrael pokusil potopit plavidlo svého dobrodince a spojence? Nejpravděpodobnější důvod zní, že zachycené odposlechy Liberty jednoznačně vyvracely oficiální izraelský důvod k zahájení války (Izrael 5. června, na samém počátku války, oznámil, že byl napaden egyptskou armádou a že jeho rozsáhlý vzdušný útok na tři arabské státy byl útokem odvetným). Ve skutečnosti začal válku Izrael, ničivým a zcela překvapivým náletem ve stylu Pearl Harbor, během něhož zastihl Araby v posteli a rozmetal jejich vzdušné síly na kusy.

Izrael se rovněž chystal zaútočit na Sýrii a obsadit strategické Golanské výšiny. Washington jej před tím varoval. Sýrie do konfliktu mezi Izraelem a Egyptem nezasáhla. Bamford tvrdí, že izraelská offenziva do Sýrie byla kvapně pozdržena, když se Liberty objevila u Sinaje, a znovu zahájena, jakmile bylo americké plavidlo zneškodněno. Oficiální stanovisko Izraele, že Sýrie zaútočila jako první, mohla Liberty snadno vyvrátit.

Ale hlavně – monitoring Liberty mohl ukázat, že Izrael využil toho, že vztahy mezi ním a Araby se v květnu 1967 začaly prudce zhoršovat, a spustil dlouho připravovaný plán anexe Západního břehu, Jeruzalému, Golan a Sinaje.

Mnohem skandálnější však byla reakce Washingtonu. Bamford píše: „Navzdory množství důkazů, že Izrael zaútočil na loď úmyslně, Johnsonova administrativa a Kongres celý incident ututlaly.“ Proč?

Domácí politika. Johnson, muž, který zrovna neproslul vysokými mravními kvalitami, si nechtěl rozhněvat klíčové voličstvo a významné sponzory Demokratické strany. A Kongres nechtěl mít s touto „dynamitovou“ záležitostí už vůbec nic společného.

Fregatnímu kapitánovi McGonagleovi byla v tichosti udělena Medaile cti – nikoli v Bílém domě, jak je zvykem, nýbrž během uzavřeného obřadu v administrativním sídle amerického námořnictva ve Washingtonu. Na náhrobních kamenech zabitých námořníků stojí: „Zahynul ve Středozemí.“ Jako by ti muži nezemřeli v boji, nýbrž na nějakou chorobu.

Jeden z bývalých členů Johnsonovy administrativy je přesvědčen, že k utajení celé záležitosti existovaly složitější důvody – Johnson nabídl židovským liberálům bezpodmínečnou podporu Izraele, včetně ututlání incidentu s Liberty, výměnou za to, že zmírní kritiku války ve Vietnamu.

Izrael, který tvrdí, že se v roce 1967 jen bránil a že předtím neměl žádné teritoriální ambice, Bamfordova kniha nepotěší. Ti, kdo věří, že Izrael okupuje Západní břeh a Golanské výšiny protiprávně, to povzbudí.

Ale co je nejdůležitější – aféra s dlouhým a ostudným utajováním úmyslného útoku na Liberty, které má americká vláda na svědomí, se nyní provalila na veřejnost a lidé žádají podrobné vyšetření. Po čtyřiatřiceti letech musí být hlasy mrtvých námořníků z Liberty konečně vyslyšeny.

xxx


Eric Margolis je americký novinář a přispěvatel deníku Toronto Sun. Zaměřuje se na americkou zahraniční politiku, zejména na Blízkém Východě a v Jižní Asii. Text původně vyšel roku 2001 a byl přeložen se svolením autora.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dříve ruda napsal(a):

Nezdá se vám, pane Drobku, že Izrael mohl daleko snáze dosáhnout utajení toho, co Liberty odposlechla, než utajení takového masaskru AMERICKÝCH námořníků?
Postrádá to logiku. Jako bych léčil třísku amputací ruky.
08. 06. 2009 | 12:50

češka napsal(a):

Tato zpráva asi nepotěší zastánce Izraele v EU před dojednáním nové smlouvy.
08. 06. 2009 | 12:51

ruleta napsal(a):

Krásná logika "„Navzdory množství důkazů, že Izrael zaútočil na loď úmyslně, Johnsonova administrativa a Kongres celý incident ututlaly.“ ....takže vlastně stačilo - když přistoupíme na autorovu logiku - zvednou sluchátko a zavolat do Bílého domu....,ale ne ti chytří Izraelci to udělali až potom co úmyslně zabili kupu amíků...:-)) Mimochodem k válce úplně stačilo, že byla blokována pro Izrael Tiranská úžina(květen 67).
08. 06. 2009 | 13:03

Zbyněk Matyáš napsal(a):

dříve ruda:
Proč tedy podle Vás Izraelci Liberty napadli?
08. 06. 2009 | 13:06

Čochtan napsal(a):

Potopení Liberty - to se nemělo stát.
Likvidace arabských po zuby ozbrojených armád, - to se zaplať Pánbůh stalo.
08. 06. 2009 | 13:12

alesdrobek napsal(a):

dříve ruda - zní to logicky, co píšete, ale na druhé straně co my, obyčejné ovečky, víme o motivem a důvodech těch mocných nahoře?

Každopádně znovu opakuji, že jsem Margolisův článek vybral nikoli jako obžalobu Izraele. Židé byli stovky, možná tisíce let nenávidění a pronásledovaní a já k nim mám sympatie (ačkoli tím neomlouvám ohavnosti, k nimž při obraně svých zájmů leckdy sáhli). Chtěl jsem jen poukázat na krutost velmocenských her obecně, kdy ve víru velkých geopolitických a mocenských zájmů nestojí život obyčejného vojáka ani za zlámanou grešli.
08. 06. 2009 | 13:19

Marty napsal(a):

alesdrobek: clanek vyzniva silne protiizraelsky, kdy kritika Izraele je zalozena na dohadech a udajne konspiraci nejake zidovske lobby v USA.
08. 06. 2009 | 13:21

SuP napsal(a):

Konspirační teorie jsou od 20010911 velmi v kursu. A mají čím dál víc posluchačů, je to tedy "Good Job". Asi jako Blesk....
08. 06. 2009 | 13:28

SuP napsal(a):

Pane Drobku -
Myslíte, že by v případě relevantnosti celého příběhu "ti nahoře" nedokázali autorovi zavřít ústa?
08. 06. 2009 | 13:30

Alex Koenigsmark napsal(a):

Ptejte se pana Margolise, ne pana Drobka,
08. 06. 2009 | 13:31

dříve ruda napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
to nevím. Vadí to? Jak piloti stíhaček mohou nevědět o letounu nad sebou, to taky nevím. Letouny v těchto výškách se vznášejí? O tom nevím rovněž. A když ten druhý útok přišel za hodinu a on se tam stále vznášel...
08. 06. 2009 | 13:34

Béda napsal(a):

Pokud je původním zdrojem této zpravodajské "třaskaviny" zpravodajský analytik a opírá se o svědectví přímých účastníků, z nichž mnozí jistě ještě žijí (uplynulo pouhých 42 let!) jistě proběhne soudní státní, kde budou krom očitých svědků vypovídat i žijící členové Johnsonova kabinetu. Věřme tomu, že média, jako hlídací pes demokracie ohlídají, aby záležitost opět nezapadla trezorovým prachem.

A pak budeme chytřejší. Zatím to vypadá na další velký průser a potenciální pád dalšího velkého tabu.

Nekritické ochranářství a privilegia izraelského státu jsou beztak po Gaze dlouhodobě neudržitelná.

Král začíná být úplně nahý. Postupně z něj opadávají poslední zbytky spodního prádla.
08. 06. 2009 | 13:44

Zbyněk Matyáš napsal(a):

dříve ruda:
Mně osobně vždycky vadí, když mne někdo chce vodit za nos.
Logické vysvětlení je, že Izraelci provedli to, co chtěli a o čem byli přesvědčeni, že provésti mohou. Tvrzení o omylu bylo jenom oficiálním zdůvodněním pro veřejnost.
08. 06. 2009 | 13:44

Čochtan napsal(a):

Pane Drobku,
"..neomlouvám ohavnosti, k nimž při obraně svých zájmů leckdy sáhli.."
Když stojíte zády k moři, kolem vás dvěstěnásobná přesila nepřátel, kteří vás do toho moře chtějí nahnat, to pak přestává veškerá sranda a boj na život a na smrt není sportovní utkání.
08. 06. 2009 | 13:45

Čochtan napsal(a):

Válka je logická záležitost, a potopení Liberty muselo mít logický důvod. My ho zatím neznáme. Můžeme se pouze dohadovat. Rozhodně Israel musel mít k tomu činu důvod, pokud to nebyl (dost nepravděpodobný) tragický omyl.
08. 06. 2009 | 13:48

Emissary napsal(a):

Autor napsal

„Proč se Izrael pokusil potopit plavidlo svého dobrodince a spojence? Nejpravděpodobnější důvod zní, že zachycené odposlechy Liberty jednoznačně vyvracely oficiální izraelský důvod k zahájení války (Izrael 5. června, na samém počátku války, oznámil, že byl napaden egyptskou armádou a že jeho rozsáhlý vzdušný útok na tři arabské státy byl útokem odvetným). Ve skutečnosti začal válku Izrael, ničivým a zcela překvapivým náletem ve stylu Pearl Harbor, během něhož zastihl Araby v posteli a rozmetal jejich vzdušné síly na kusy.“

Třetí arabsko-izraelská válka
„Šestidenní válka započala leteckým útokem Izraele na Egypt brzy ráno 5. června 1967. Navzdory tomuto je obvykle jakožto agresor uváděn Egypt, neboť Izrael pouze reagoval na to, že Egypt uzavřel pro izraelské lodě Tiranskou úžinu, což i dle nejužšího výkladu mezinárodního práva představovalo jednoznačný válečný akt. Přestože Egypt byl na útok „připraven“ a přispěchaly mu na pomoc další arabské státy (Jordánsko a Sýrie), skončila šestidenní válka zdrcující porážkou arabské koalice. Izraelská armáda pod vedením Moše Dajana obsadila Sinajský poloostrov a další jednotky dobyly Jeruzalém, celý Západní břeh Jordánu a Golanské výšiny na hranicích se Sýrií (významné pro svou strategickou polohu. Z jejich vrcholků může být ostřelována velká část severu Izraele včetně životně důležitého vodovodu spojujícícho severní a jižní část státu).“

http://cs.wikipedia.org/wik...

Pane, než něco napíšete, tak si to ověřte. To byla jediná válka, kterou Izrael samostatně a preventivně zahájil jako první.

Ve všech ostatních případech byl napaden.
08. 06. 2009 | 14:00

dříve ruda napsal(a):

Zbyněk Matyáš:
Sherlock Holmes měl taky ve všem jasno. Nemusel kolikrát vytáhnout paty. Jen si přečetl zprávy. To jste už dva.
08. 06. 2009 | 14:00

Rumcajs napsal(a):

Rovněž Rumcajs v tom nevidí logiku a přijde mu to značně přitažený za vlasy.

Napadli nejmodernější loď, co se týká špionáže a domnívali se, že tím smažou nějaké důkazy ? To jako odposlech neprobíhal online někam do ústředí?

Nechce být někdo zase zajímavej ?

I jsem tam četl, že nějaké letadlo mohlo zasáhnou a nezasáhlo. Neumím si představit, jak probíha dialog mezi pilotem , velením až do Bílého domu a tam během chvíle zosnují tento podivný plán.

Bzum,bzum...
08. 06. 2009 | 14:12

SuP napsal(a):

Rumcajsi -
logiku to má hlubší, než se zdá. Viz příspěvek Emissary / Wikipedie.
Egypt vyhlásí válku, ale Izrael ji zahájí.
sleduj ten tok wikipedie:
"..„Šestidenní válka započala leteckým útokem Izraele na Egypt brzy ráno 5. června 1967. Navzdory tomuto je obvykle jakožto agresor uváděn Egypt, neboť Izrael pouze reagoval na to, že Egypt uzavřel pro izraelské lodě Tiranskou úžinu, což i dle nejužšího výkladu mezinárodního práva představovalo jednoznačný válečný akt...."
Připomíná to rčení - "Je to sice dál, ale zato horší cesta..."
Emissary - NIC Proti Vám! Vaše vstupy jsou na mé vlně.
08. 06. 2009 | 14:33

Vasja napsal(a):

Pane Drobku, s židama si nezahrávejte a hlavně, nepopírejte izraelské vysvětlení incidentu. Jste ještě mladej......
08. 06. 2009 | 15:07

alesdrobek napsal(a):

Rumcajsi, třeba je Margolis s těmi důvody vedle - ani mně se to nějak nezdá - ale pořád zůstává faktem, že Izrael chtěl záměrně potopit americké plavidlo a že Američani to ututlali.

"Bzum bzum" říkám zase já na vysvětlení, že si Izraelci spletli Liberty s koňským přepravníkem. Nebo vy snad máte rád, když z vás dělají papaláši pitomce?
08. 06. 2009 | 15:20

Admirál napsal(a):

Aleš Drobek - Že si spletli Liberty s koňským přepravníkem, hhm..., trochu krkolomné. O co lépe by znělo, že Libertas bombardovali jen tak "humanitárně", to zní přece mnohem moderněji? Néé?
08. 06. 2009 | 15:40

MerryMan napsal(a):

Žádost autorovi:
Nedalo by se zjistit kdo byl Eric Margolis a z jakých pramenů čerpal. Hodně by to napovědělo.
08. 06. 2009 | 15:43

Hloupý Goyim napsal(a):

Podle TALMUDU my Goyimové vlastně nejsme lidské bytosti. Tzn. když ctihodní ne-Goyimové postřílejí pár Goyimů - jedno jestli Američanů nebo Sémitů (ano, Palestinci jsou Sémité) tak ctihodní ne-Goyimové ani nehnou brvou, necítí žádnou vinu, lítost atp.

Tento důležitý fakt je nutné mít vždy na paměti.

A pokud byste náhodou chtěli kritizovat vyvražďování Sémitských (tj. Palestinských) dětí a žen, riskujete obvinění z "anti-semitismu".

Je to více nebo méně šílené oproti postřílení námořníků z Liberty?
08. 06. 2009 | 16:04

Rumcajs napsal(a):

SuP:

S tou naší logikou je něco špatně. Měli bychom zajít na seřízení do Lihového domu.
08. 06. 2009 | 16:16

suchánek napsal(a):

zajímavý příběh, pokud to chcete v obraze, tak to najdete zde:

Israeli attack on USS Liberty (US Navy ship)
https://www.youtube.com/watc...

samotný útok tam samozřejmě není, každopádně loď před a po ano, a odnesla to teda fakt krutě :-O

jinak další verze
(text je kopírován, chyby neopravuju):

Tedy, proč Izrael zaútočil? Zpravodajské i jiné analýzi dlouho předpokládali, že to bylo proto, aby znemožnil americké lodi podat zprávu o chystané invazi do Golanských výšin. Obránci Izraele tuto verzi odmítají.

Nedávné zprávy v izraelském i egyptském tisku však naznačují jinou možnost. Podle očitého svědka a některých izraelských důstojníku a novinářů popravila izraelská armáda - ta, která se hlásí k vyším morálním standardům než jiné armády - více než 1000 arabských vězňů běhém války roku 1967.

Historik Gabby Bron napsal v izraelském Yediot Ahronot, že byl ráno 8. června 1967 svědkem popravy egyptských vězňů v sinajském městě El Arish.

Bron prohlásil, že viděl asi 150 egyptských vězňů zadržovaných na letišti v El Arish, jak sedí na zemi s rukama za hlavou. Každých pár minut, líčí Bron, vybrali izraelští vojáci jednoho vězně a odvedli ho k výslechu vedenému dvěma muži v izraelských vojenských uniformách. Pak byl vězeň odveden pryč s rýčem v rukou, kterým si měl vykopat vlastní hrob.

"Viděl jsem, jak jeden muž kopal díru 15 minut." Bron píše. " Poté mu příslušník izraelské vojenské policie nařídil, aby odhodil lopatu pryč. Namířil na něj revolver a dvakrát vystřelil."

Bron říka, že byl svědkem asi deseti takovýchto poprav, než byl hrob zaplněn. Potom na něj izraelský plukovník namířil revolver a nařídil mu opustit onu oblast.

Zatímco probíhaly tyto popravy, plavila se americká nejelitnější výzvědná loď USS Liberty necelých 13 mil od El Arishe.

Byli jsme natolik blízko, že jsme viděli městskou mešitu. S pomocí dalekohledu jsme mohli rozpoznat jednotlivé budovy a spatřit popravy, pokud bychom se dívali správným směrem.

Mohli naši operátoři zachytit hlášení odhalující tyto vraždy? Potrestali izraelští vyšší důstojníci své podřízené, nebo se od nich poučili? Jak by asi reagovali na zprávu, že USS Liberty byla poblíž a mohla zaslechnout inkriminované rádiové vysílání?

Mohli by být natolik zoufalý, aby zaútočili na americkou loď?
08. 06. 2009 | 16:20

Rumcajs napsal(a):

Aleš Drobek:

Že ze mě dělají papalášové blbce, na to jsem zvyklej a nemám s tím problém.

Ale ....

Nebylo by bývalo jednodušší ututlat tu zprávu, než nejdřív vymlátit tu loď a pak to ututlat oboje ?

To mi fak mapa nebere. To budu spíš věřit tomu, že se spletli. Když si vzpomenu na to, jak jsme "válčili" na vojně a útočili i dost často kde nikdo nebyl, nebo kde byli "domácí", tak se tomu ani moc nedivým.
Jestli tam maj podobný Zelený giganty jako my, tak to berte jako velice reálnou možnost.
08. 06. 2009 | 16:23

alesdrobek napsal(a):

MerryMan - Margolis je už čtyřicet let uznávaným válečným reportérem. Nevím, z jakých zdrojů čerpal, ale žádné konspirační samizdaty to rozhodně nebudou :))
08. 06. 2009 | 16:29

Michal Macek napsal(a):

kdyz clovek hleda tak vyhrabe takovehoto svinstva hodne - jako napriklad ze spojenci maji nezanedbatelny podil na poctu obeti holocaustu - hned vysvetlim:

nejmene od roku 1943 existovaly plany na bombardovani plynovych komor a krematorii velkych nacisatickych vyhlazovacich taboru,zejmena osvetimkse skupiny taboru smrt.Cilem melo byt ochromeni infrastruktury vyhlazovacich taboru,a zastaveni a nebo alespon vyznamne zpomaleni prumysloveho charakteru tohoto hromadneho vrazdeni.Od planu ale bylo nakonec upusteno a k realizaci mise nedoslo - proc? na tajne konferenci bylo rozhodnuto ze vezni budou ponechani svemu osudu,protoze existoval strach z vlny stovek tisic zubozenych uprchliku z techto taboru,kteri by,jak se spojenecke vedeni obavalo,zcela zaplavili zapadni evropu...co dodat ze?
08. 06. 2009 | 16:34

alesdrobek napsal(a):

Rumcajs - nemáte přece jen dvě možnosti. Ve skutečnosti jsou tři:

1. Chtěli Liberty potopit, aby ututlali tu zprávu.
2. Chtěli Liberty potopit z nějakého jiného lampasáckého/národně-bezpečnostního/papalášského důvodu.
3. Za bílého dne si spletli americkou vojenskou loď, na které se třepetaly hvězdy a pruhy jako kráva, s egyptskou nákladní lodí pro přepravu lichokopytníků.

Ééé, kteráže možnost vám připadá nejpravděpodobnější?
08. 06. 2009 | 16:35

Rumcajs napsal(a):

Aleš Drobek:

Za 3.

Ano! Toto je správná odpověď.
P.S. To že se tam třepotaly hvězdy jako kráva, to ještě nic neznamené. Copak Vy jste se nikdy nemaskoval ?
08. 06. 2009 | 16:40

Pepa Řepa napsal(a):

Lichokopytníci

Koňovití je čeleď štíhlých zvířat uzpůsobených k rychlému běhu. Mají zachovaný pouze jediný, třetí prst, chráněný mohutným kopytem. Mezi koňovité patří i domestikovaní lichokopytníci, kůň domácí a osel domácí.
--------------
Tolik wikipedie

Proč jen mně článek připomíná díla jistého nestora tohoto serveru, Martina Škapíka?
Také si myslel, že je kůň domácí.
Nebyl.

Konspirativní teorie lampasácko/národně-bezpečnostního/papalášského důvodu.
Ach,ti píšící lichokopytníci, to je ale krása.

A nějaký článeček o konspirativní samodestrukci dvojčat by nebyl?
08. 06. 2009 | 17:04

Neopřemyslovec napsal(a):

Aleš Drobek, 27.9.995 provedli Přemyslovci akci vůči Slavníkovcům a jiným kmenům. No a co? V životě se dějí věci. Vy jste byl, jste a budete jen sběratel historie. Život se jede ale načisto. V příštím roce dojde v Praze k příšernému aktu. Prohlásil to telepatický alternativista. Dopředu nelze ničemu předejít. Libertas je mrtvá historie. Věřte, lidé s telepatickým pohledem do budoucnosti přišli s tolika vizemi, a nic. Dívat se zpět do historie umí každý mamlas. Dejte se k Sysifosákům. AV žere miliardy a oni akademičtí dědci se vymezují vůči tomu, čemu nerozumí. Libertas a lety jsou na tom stejně. Pojmy se fackují s dojmy. Jestli se nepotvrdí vaše spekulace, měl by jste být potrestán "Osvětimskou dietou:
08. 06. 2009 | 17:31

Lichokopytnik napsal(a):

Antisemita Drobek a antisemita Margolis (ten je ještě záludnějším antisemitou, protože je Žid) se snaží očernit Izrael! To by se rozhodne nemělo trpět!
Základní premisa Svobodneho Světa přece je, ze Izrael NIKDY nedělá nic špatného! Zpochybňují to pouze nepřátelé Svobody a agenti Usámy!
08. 06. 2009 | 17:34

SuP napsal(a):

Pane Drobku -
Jak psal Čochtan..:"Když stojíte zády k moři, kolem vás dvěstěnásobná přesila nepřátel, kteří vás do toho moře chtějí nahnat, to pak přestává veškerá sranda a boj na život a na smrt není sportovní utkání..."

Zkuste si při výběru podobných článků představit tuhle situaci....
a my si z toho pak nebudeme muset (chtít) dělat srandu.
Ono se nejspíš časem taky objeví "očité svědectví", že v preventivně zlikvidovaném iráns(nebo c?)kém reaktoru nevyráběli plutonium, ale holubičky míru a to bude mazec! Tentokrát od zelené ligy na ochranu ptáků.
08. 06. 2009 | 17:35

SuP napsal(a):

Pepa Ř -
na zkázy dvojčat je expert Tupelo.
08. 06. 2009 | 17:36

Pepa Řepa napsal(a):

To Neopřemyslovec
chcete snad naznačit, že existuje spojitost mezi Liberty a Libertasem?

Co to je "telepatický alternativista"?
08. 06. 2009 | 17:37

alesdrobek napsal(a):

Pepo Řepo zrovna vás bych netipoval na člověka, který by měl v oblibě doporučovat druhým, aby sklapli a podřídili se oficiálnímu stanovisku, poněvadž politici a generálové - jak všichni víme - nikdy svým občanům nelžou.

Já netvrdím, že šlo nutně o nějaké spiknutí. Možná to byl omyl. Jen mi to přijde nepravděpodobné. Doporučuji vám, Pepo Řepo, zasadit se na chvilku do úrodné půdy Wikipedie a trochu načerpat živiny.

Možná se pak zastydíte, že jste sáhl k tomu starému podpásovému triku s konspiracemi. Tenhle incident je totiž na úplně jiné úrovni závažnosti než internetové blouznění kolem dvojčat.
08. 06. 2009 | 17:39

Béda napsal(a):

Dovolím si malou úvahu:

Problém při zničení USS Liberty zajisté není v tom, že se vysíláním zpráv mohl provalit izraelský útok na egyptské letectvo. Jak praví článek egyptská armáda již byla na ústupu (útěku), tudíž zprávy o tom, kdo zaútočil nyly zajísté odeslány. Navíc útok Izraele (viz Wiki, ze které cituje Emissary) se stejně neutajil ani utajit nemohl.

Důvod útoku na loď musel být jiný. Jistě lze jenom těžko předpokládat, že by si izraelský průzkumný letoun spletl loď ježící se anténama a americkými výsostními znaky s něčím jiným a v průběhu opakovaného útoku se izraelská armáda několikrát spletla.

Otázkou je, co se izraelská armáda pokoušela zazdít. Dle mého mínění jistě nešlo o to, co se již událo (a bylo tudíž odesláno), ale spíš o to, co se právě dělo, resp. co se mělo udít a mělo zůstat cizímu zpravodajskému oku a zejména uchu utajeno.
08. 06. 2009 | 17:40

Hajný napsal(a):

to Rumcajs:
Zelení Geniové se vyskytují ve všech armádách světa.Ba dokonce se říkalo,že čím je civilní sektor chytřejší,tím víc jich nachází útočiště v armádě.
S tím spojením to v r.1967 ještě nebylo tak jednoduché.Sice si to již nepamatuji,ale myslím,že spojové družice ještě nebyly.A jestli byly,tak vždycky určitě ne tam,kde je armáda potřebovala.Dle známého vojenského pravidla.
Jinak v červnu 1967 jsem v Egyptě byl.Montovali jsme tam radary na polní letiště.Domů jsme dávali zprávy normálním morse.
Říkalo se tam lecos,ale co jsem neviděl na vlastní oči nebudu tady rozšiřovat.Jen to,že za bombardování jsme byli posraní všichni.Doslova.
08. 06. 2009 | 17:44

Pepa Řepa napsal(a):

Milý pane Drobku, nikde vám nedoporučuju, abyste sklapl.Pište si, co chcete.

Za války se ničí v první řadě komunikační body, ke kterým zajísté loď s naježenými anténami patřila.
Chyba v komunikaci, řekl bych.Na obou stranách.Zřejmě byl předpoklad, že slouží druhé straně.
Zřejmě. Opět spekulace, nic víc.

Stane se.Myslíte, že i dneska ostřeluje někdo afghánskou svatbu úmyslně?
Kde je podpásový úder?
Inu, milý pane, jednak v tvrzení, že by Izrael popíral preventivní úder na egyptské letectvo. To snad ví každý, kdo historii šestidenní války zná. Ony totiž byly v tu dobu soustředěny na hranicích všude okolo obrovské arabské ozbrojené síly,bylo jasné, že válka začíná.
Vše s ruskou komunikační podporou.

A druhý podpásový úder?
To, co se na Liberty nabaluje a to, co tady uvádí suchánek.

Snaha podsunout jakousi Katyň.
Takových spekulací je plný internet.Konečně nedávno to tady bylo na pořadu s Gazzou. Nevinné oběti odpalující rakety z nemocnic, udatní bojovníci, převážení sanitkami.

Vám oběma se divím, že ty teorie žerete.
08. 06. 2009 | 18:06

Béda napsal(a):

Pepa Řepa,

zdá se, že se v Gaze chybička vloudila.

Navzdory přísnému izraelskému informačnímu embargu unikla celá řada zpráv očitých svědků - cizích doktorů, patologa... o tom, co se tam ve skutečnosti dělo. Tomu nepřímo nasvědčuje i izraelský zákaz nezávislého mezinárodního vyšetření obětí a izraelských postupů přímo na tváři místa.

Kdo jest v právu, nepotřebuje zatloukat - není liž pravda?
08. 06. 2009 | 18:15

Michal Macek napsal(a):

osobne mam proste pocit ze je izraelske veleni nechalo potopit - a to proste proto ze lod byla v izraelskych vysostnych vodach - a pak zahrala klasickou diplomatickou fintu s "tragickym omylem" - takovy vzkaz USA: na tomhle kousku sveta sme pani my a jestli vas napadne jeste nekdy sem strkat nos vic nez je nam libo dopadnete takhle.

jen se divim ze je nepotopili - oni vetsinou veci dotahuji do konce
08. 06. 2009 | 18:16

bigjirka napsal(a):

Každopádně zprávy již byly odvysílány - v článku je řeč o tom, že loď používala spojení E-M-E. Že by úmysl popravovat zajatce měl takovou závažnost, aby vedl k potopení spojenecké lodě? Zajímavá šaráda.
08. 06. 2009 | 18:29

Hajný napsal(a):

Zanechte všech teorií o hodných Arabech a zlém Izraeli.Jak už jsem napsal,já jsem tam byl.Nemohi mluvit o tom,co plánovaly generální štáby,protože to nevím,ale co jsem viděl.
Na Sinaji byly připraveny velké svazky tankových a motorisovaných vojsk k ůtoku na Izrael.Kdyby byli Izraelci nezaútočili v ty poslední dny ramadanu,tak už překvapivě nemohli už nikdy.Maximálně za týden by byl radarově pokryt vzdušný prostor Sinaje.

Jinak tam byl obrovský zmatek.Egypťané vůbec neměli přehled o situaci.Spjení nefungovalo,průskumná letadla byla rozbita na zemi.Takže Liberta byla jediná kdo,kromě Izraelského velení,měl přehled o situaci.A kde měli Izraelci jistotu,že se USA o informace nepodělí.Zájmy velmocí se ubírají ne zrovna čistými cestami.
A rok 1956,kdy USA silou zastavila Izraelce byl ještě v živé paměti.
Mějte na paměti,že se chystala nejdůležitější část operace a to bylo překročení Suezkého průplavu.Protože právě ten čtvrtý den,kdyby měli Egypťané správné informace,tak přesně nasměrovaným protiútokem Izraelské tanky na Sinaji odřízli a rozdrtili.Naštěstí pro Izrael se tak nestalo.

PS:Je už to dávno.Ne přesně si všechno pamatuji.Ale v kostce to bylo tak.
08. 06. 2009 | 18:29

Pepa Řepa napsal(a):

To Hajný
jistě, za války se děje ledaccos.
Za invaze přes kanál se bombardovaly vlastní jednotky.Při chybě v komunikaci, si dovedu klidně představit,že by na loď zaútočily americké stihačky, kdyby tenkrát zasahovaly.

To víte, že izraelcům tenkrát poskytovaly američané údaje o pozicích egyptského letectva, na druhé straně tu samou logistickou podoru poskytoval Sovětský svaz arabům.Oni prostě takovou technikou nedisponovali.To asi víte vy sám nejlépe.Expertem na radary je tady bigjirka, se kterým jsem se míjel na největší letecké základně ve středomoří Ogba-Maitiga.

Tehdy to byl test těchto dvou bloků, ve kterém šlo židům o krk.Já byl v těch místech až o patnáct let později.Znám to z druhé ruky.

V dnešní době jde o něco jiného. Na skutečnou událost nabalíte jinou spekulativní teorii, abyste zasáhl a manipuloval veřejné mínění.Tak pracují všechny zpravodajské agentury.

A to si měl autor uvědomit, když často brouzdá po internetu a článek přeložil. Liberty je dost omílaná záležitost.
Čekal jsem, že někdo sem vylepí to, co suchánek.

Ať si každý vylepuje co chce, ale ode mne nečeká, že ho budu povinně drbat za uchem.

Ono to je podobné, jako posuzovat po šedesáti letech Churchillovo finální rozhodnutí bombardovat či nebombardovat Drážďany.
08. 06. 2009 | 18:31

Béda napsal(a):

Michal Macek,

to je velice svérázná interpretace. Izrael v té době bojoval o své holé přežití.

Nebyl žádnou (jadernou ani jinou) velmocí a každé šlápnutí vedle vůči velmocenské ruce na které byl závislý mohlo znamenat osudovou - fatální chybu, rovnající se sebevraždě.
08. 06. 2009 | 18:32

alesdrobek napsal(a):

Pepa Řepa - no spekulací je nejen plný internet, ale zjevně také masmédia jako Time (http://www.time.com/time/in...) nebo BBC (http://video.google.com/vid...).

Prostě Liberty není vražda JFK nebo 9/11. Tím přirovnáním jste mne ranil do hloubi srdce, to už mi nedělejte, jsem ještě mlád a rychle se rozpláču.
08. 06. 2009 | 18:35

Pepa Řepa napsal(a):

To bigjirka
co si my dva budeme povídat. Bédo vám nebo panu Hořejšímu bych přál aspoň půl roku života na arabské vojenské základně.

Pak by vás přešly ty naivní, pseudohomanistické kecy.

Takoví lidé jako vy, chtěli po měcící domů, protože nesnesly Mirage s forsáží nad hlavou.Celý den, po pár minutách.když to nebyla Mirage byl to Mig (ne ten Macháčkův) nebo Herkules.L 29 je proti tomu komár.
A to žádná válka nebyla.

To Hajný. Nepochybuju o pravdě toho, co říkáte.Proto jsem už jednou napsal, že si vážím lidí jako vás nebo jako byl Marko.

A teď si -výjimečně- srandu nedělám.
08. 06. 2009 | 18:43

alesdrobek napsal(a):

Hajný - představ o zlých Židech a hodných Arabech jsem dalek. Svět není černobílý. Průměrný Arab není žádný zloduch, akorát drtivá většina trpí urputným antisemitismem, za který by je v Evropě okamžitě zavřeli.

Židé se brání pokusům o totální likvidaci už pár tisíc let. Posledních padesát let je rozdíl jen v tom, že mají hromadu tanků a letadel a pár atomovek a umírněnou podporu civilizovaného světa. A je jasné, že když člověk vede totální válku, uchýlí se často k zoufalým činům (viz Hirošima/Nagasaki). Není to nepochopitelné. Ale pokud útok na Liberty byl opravdu plánovaný (a prakticky všechny nepřímé důkazy silně nasvědčují tomu, že o omyl nešlo), pak je mi zkrátka zatěžko uvěřit, že by k tomu Izrael mohl mít jakýkoli byť i vzdáleně ospravedlnitelný důvod.
08. 06. 2009 | 18:47

Béda napsal(a):

Pepa Řepa,

mohl byste být s tím pseudohumanismem konkrétní? Jenom aby řeč nestála.
08. 06. 2009 | 18:47

Emissary napsal(a):

Pro: alesdrobek

Pane Drobeku,

když už tak tu svou teorii hájíte, dám Vám ránu z milosti.. Argumentujete americkou vlajkou, kterou by i slepý uviděl. Ovšem vlajka může být i falešná. Egyptská loď může mít americkou vlajku, americká ruskou atd., jen tak kvůli matení nepřátelských vojsk.

Dále se mi nezdá, že armáda USA poslala do oblasti válečného konfliktu nechráněnou loď, to asi ve zvyku nemají. Je to přece snadný cíl a nemůže se bránit. Myslím tím proti Arabům.

A nakonec, v takovémto případě se armádní velení musí rozhodovat velmi rychle. Prostě tam byla špionážní loď a pokud o ní izraelská armáda nevěděla, rychle ji zničila, ať měla vlajku jakoukoli.

Stává se i to, že si Američané sestřelí svůj vlastní vrtulník, či pálí na své vlastní vojáky i přes velmi sofistikované identifikační a zaměřovací systémy.

Takže vaše verze dejme tomu může být pravdivá, ale také to mohla být jen náhoda. Konspirační teorie se tvoří a jakmile se utvoří, je spousta lidí náchylných jim věřit. A pak je už nikdo nepřesvědčí.
08. 06. 2009 | 18:50

Pepa Řepa napsal(a):

To Drobek
co to má společného s tím, že podsouváte teorii, jako kdyby Izrael pozměnil průběh války a preventivní útok na egyptské letectvo.
Opět ještě jednou. Chyba v komunikaci. Zřejmě jak na americké, tak izraelské straně,
Co z toho chcete vyvodit?

To samé jako když dneska někdo bombarduje afghánskou svatbu.
Myslíte, že cíleně? Jste taky tak naivní?

To, že se tady seběhne houf zoufalců blábolících o ničemných amerických imperialistech na věci nic nemění.
08. 06. 2009 | 18:53

Pepa Řepa napsal(a):

To Drobek
Už se vám schází kompars, tak to balím.Kecy o židácích a židobolševicíchh nemusím.
Myslím, že jste tentokrát šlápnul do h.vna.

P.S. Jinak proti vám nic nemám.Čtu Buchanana i Zakaryu.Váš blog je dobrej.
Mějte se.
08. 06. 2009 | 18:59

Béda napsal(a):

Emissary,

1) "Loď se JEŽILA anténami a elektronickýma „ušima“,...

2) 8. června v osm hodin ráno přeletěl nad Liberty, které se na můstku TŘEPETALA VELKÁ AMERICKÁ VLAJKA, izraelský průzkumný letoun.

3) Ve čtrnáct nula nula na loď
OPAKOVANĚ ZAÚTOČILO několik nízkoletících izraelských útočných bombardérů Mystere a Mirage-III – raketami, napalmem a palubními kulomety. Útok trval 20 minut a SOUSTŘEĎOVAL SE NA ELEKTRONICKÉ A PARABOLICKÉ ANTÉNY.

4) Ve čtrnáct dvacet čtyři napadly Liberty izraelské torpédové čluny a zasypaly ji palbou z 20mm a 40mm kanónů.

5) Izraelské čluny kroužily kolem lodi a pálily na námořníky, kteří hasili požár.

6) V patnáct patnáct dostala posádka pokyn opustit loď. Izraelská vojenská plavidla se přiblížila k přeplněným záchranným člunům a zasypala je kulometnou palbou. Dva z nich potopila.

7) Americký transportní letoun Šesté flotily, který se vydal na pomoc chladnokrevně masakrovaným námořníkům, byl z neznámého důvodu na příkaz Bílého domu povolán zpět.

8) Hodinu po útoku se izraelské letouny a lodě vrátily. Kapitán McGonagle vydal rozkaz „připravte se na odražení“, ale Izraelci, zřejmě z obavy před intervencí Šesté flotily, se záhy obrátili nazpět. Liberty byla rozstřílená, ale stále se držela nad vodou. Vlajka na můstku se dál hrdě třepotala.

Při útoku zahynulo 34 amerických námořníků a 171 bylo raněno, z celkového počtu 297. Byla to nejtragičtější ztráta amerického námořnictva v důsledku nepřátelské akce od 2. světové války.

Necelou hodinu po útoku oznámil Izrael Washingtonu, že jeho síly se dopustily „tragického omylu“. "

Ještě si myslíte, že to vypadá jako náhoda?
08. 06. 2009 | 19:01

Emissary napsal(a):

Sorry Bédo,

ale já nemám čas, říkal jsem to již včera. Jen jsem se mimořádně podíval. :)
08. 06. 2009 | 19:05

Hajný napsal(a):

to Pepa Řepa:
Máte pravdu,že Izraelců šlo doslova o život.Kdyby včas nezaútočili,tak by se možná ubránili,ale za cenu nesmírných obětí na životech.Ta spolupráce mezi USA a Izraelem,myslím,ještě nebyla tak jednoznačná jako v 70.letech.
Oni to ani Izraelci nepotřebovali.Z deseti civilů,kteří se potloukali v okolí a na základnách jich nejméně tři prodávali informace Izraelcům.A s vojáky to nebylo o nic lepší.
I my jsme měli rozpisy hlídek a další věci
A to jsme tam byli noví.
08. 06. 2009 | 19:05

george napsal(a):

Myslivecká latina a šikovná dezinformace ...kdo umí, umí a internet se podobnými výlevy jen hemží.
Vyhnout se havarii CNS -použijte kritické myšlení (Ocamova břitva)
08. 06. 2009 | 19:06

Michal Macek napsal(a):

pepa repa:

s tema svatbama je to sporne - oni na oslavu strili do vzduchu a AK47 je tam odevni doplnek - takze z letadla vidite velkou grupu arabu co mava samopalama a strili do vzduchu - kdyz ste novacek tezko rozeznate svatbu od bandy mudzahidu
08. 06. 2009 | 19:07

karel II napsal(a):

I kdyby to byl omyl, co dává "nejmorálnější armádě světa" právo ostřelovat záchranné čluny?
08. 06. 2009 | 19:07

Michal Macek napsal(a):

pepa repa:

bezpilotni letoun to uz nema sanci poznat vubec
08. 06. 2009 | 19:08

Béda napsal(a):

Tak nám to kluci pomalu balí. zrovna v době, kdy došlo na argumenty. Škoda.
08. 06. 2009 | 19:09

Hajný napsal(a):

to alesdrobek:
Důvod by byl jediný.Životy tisíců vojáků a úspěch celé operace.Protože při neúspěchu by pravděpodobně stát Izrael zanikl.A to je setsakra pádný důvod.A izraelští velitelé neměli čas hodiny hloubat a neměli k dispozici informace,které máme my.
08. 06. 2009 | 19:13

Béda napsal(a):

Hajný,

1) míníte snad, že Izraelci podezírali Arabi, že tam mají špionážní loď s americkou vlajkou?

2) že dalekohledem nerozeznali v záchranném člunu Američana (bělocha anebo černocha) od Araba?

3) že rádiovou komunikaci (vysílané SOS), která zajisté probíhala v angličtině si spletli s komunikací v arabštině?
08. 06. 2009 | 19:18

george napsal(a):

Kritické myšlení používá Pepa Řepa perfektně (viz výše)
Pokud pro nějaký jev existuje vícero vysvětlení, je lépe upřednostňovat to nejméně komplikované.
-
http://niniveskal.blogspot....
08. 06. 2009 | 19:23

Karel Mueller napsal(a):

Dobrý den pane Drobek,
v té hypotéze jsou strašné logické faux pas.

První základní otázka zní takto: Válka začla už 5.6. a tak není jasné, jaké relevantní informace bylo možné získat o začátku čtyři dny po začátku? Odposlechy? Směšné - všechno důležité už muselo být řečeno a odesláno. Umlčet posádku, aby zmizeli svědci? Postavené na hlavu - to by museli všechny do jednoho pozabíjet. To se nestalo.

Jinými slovy, likvidace té lodi neměla žádný smysl. A pokud byl Johnson hadr v izraelských rukou, tak mu snad stačilo dát pokyn, ať ta loď promptně zmizí z teritoria. Nehledě na to, že snad mohl svému spojenci dát informaci o tom, že tam bude jejich výzvědná loď. A Izrael mu mohl odpovědět, ať s ní vypadne.

Prostě je to celé pochybné. Vaši teorii by mohl podepřít pouze následující průběh:
- Johnson se rozhodl tam poslat za zády Izraele výzvědnou loď
- Přes varování Izraele ji nestáhl
- Izrael ji tedy zničil, z nějakého důvodu nechal přežít část posádky s rizikem, že to celé praskne
- Johnson dostal vítr z židovské loby a celé to zahrál do autu.

Nemyslím si to. Pokud tomu tak bylo, tak je to poněkud tristní ...
08. 06. 2009 | 19:25

Hajný napsal(a):

to Béda:
Od kdy vojáci myslí.Voják dostane rozkaz a musí konat.Když myslí a nekoná,tak jde do báně nebo před válečný soud.
Kdyby vojáci mysleli,tak by žádná armáda na světě nebyla bojeschopná.

Na ty Vaše otázky Vám neodpovím.Protože odpovědi neznám.To byste se měl zeptat těch vojáků a nebo vyčkat na výsledek vyšetřování,bude-li jaké.
08. 06. 2009 | 19:29

alesdrobek napsal(a):

Karel Mueller - za prvé to není moje hypotéza. A řekl bych, že ani Margolis není vyloženě autorem.

Mrkněte na ten dokument BBC. To je asi nejserioznější mediální materiál, který o tomhle incidentu existuje. Jsou tam rozhovory s tehdejším ředitelem CIA, náčelníkem izraelského námořnictva, s McNamarou, mnoha očitými svědky. Jsou tam i zmínky o odtajněných odposleších NSA, protokoly Johnsonových porad v Bílém domě, nejrůznější mema a záznamy atd.

Aby bylo jasno - ten důvod, který uvádí Margolis, je skutečně dost nepravděpodobný, a já jsem to tady řekl už několikrát. Ale hoodně bych se divil, pokud i po shlédnutí toho dokumentu alespoň nezapochybujete o oficiální verzi.

http://video.google.com/vid...
08. 06. 2009 | 19:35

Béda napsal(a):

Hajný,

za myšlení je odpovědna osádka průzkumného letadla, která vytypovává a určuje cíle.

Za myšlení je odpovědný velitel, který vydává rozkaz. Předpokládám, že k útoku na cíl označený vlajkou spojeneckého státu (velmoci) nerozhoduje nižší velitel jednotky, ale vysoký velitel. Obzvlášť když došlo k tomuto účelu k současnému užití letectva, ponorky a loďstva.
08. 06. 2009 | 19:49

Karel Mueller napsal(a):

Béďa:
Správně. Ten, kdo vydal či potvrdil rozkaz musel být nadřízený všem druhům vojsk - tedy náčelník generálního štábu.

Politicky ho musela posvětit hlava státu, nikdo jiný by se toho neodvážil (nechávám stranou, jestli by to mohl z hlediska kompetence).
08. 06. 2009 | 20:03

Béda napsal(a):

Karel Mueller,

nabízí se ještě jiné vysvětlení:

" Později izraelští představitelé tvrdili, že jejich vojáci si spletli Liberty se starým egyptským koňským přepravníkem. Americký ministr zahraničí Dean Rusk a náčelník štábu admirál Thomas Moorer trvali na tom, že izraelský útok byl úmyslný a měl za cíl Liberty potopit. Stejné stanovisko zaujaly tři zprávy CIA. Jedna z nich dokonce tvrdila, že útok osobně nařídil izraelský ministr obrany generál Moše Dajan.

Útok na Liberty pomalu upadal do zapomnění až do minulého týdne, kdy zpravodajský analytik James Bamford přišel se svou nejnovější knihou Body of Secrets, která pojednává o NSA. Bylo to šokující odhalení. Bamford píše, že VYSOKO NAD LIBERTY SE V ČASE ÚTOKU VZNÁŠEL ŠPIONÁŽNÍ LETOUN amerického námořnictva EC-121, o němž neměli Izraelci ani tušení a který celou událost elektronicky monitoroval. Záznamy letounu překládají jasný důkaz, že izraelští piloti věděli velmi dobře, že útočí na americkou loď plující pod americkou vlajkou.

Proč se Izrael pokusil potopit plavidlo svého dobrodince a spojence?.. (zde pominu vysvětlení autora - bylo pojednáno jako neaktuální již výše)

Izrael se rovněž chystal zaútočit na Sýrii a obsadit strategické Golanské výšiny. Washington jej před tím varoval.

Bamford tvrdí, že izraelská offenziva do Sýrie byla kvapně pozdržena, když se Liberty objevila u Sinaje, a znovu zahájena, jakmile bylo americké plavidlo zneškodněno. Oficiální stanovisko Izraele, že Sýrie zaútočila jako první, mohla Liberty snadno vyvrátit."

Nazdávám se, že právě zde by mohlo být jádro pudla, proč musela být Liberty umlčena. Izrael vyhodnotil strategicky situaci a rozhodl se jít svou cestou bez ohledu na přání a názor svého velmocenského spojence. Liberty mohla učinit naplnění této strategie rázný konec.

A nakonec obvyklý politický handl bez ohledu na tragické osudy vlastních vojáků: "Johnson nabídl židovským liberálům bezpodmínečnou podporu Izraele, včetně ututlání incidentu s Liberty, výměnou za to, že zmírní kritiku války ve Vietnamu."
08. 06. 2009 | 20:05

Ládik napsal(a):

Po bitvě je každý generál. Ale k likvidaci Liberty musel být pádný důvod. Nepátral bych po něm, čo bolo, bolo.
08. 06. 2009 | 20:11

SuP napsal(a):

Hoší -
Konec kočkování, právě to běží na ČT-2. Z francouzských zdrojů.
08. 06. 2009 | 20:15

bigjirka napsal(a):

Nevím tedy, proč to dokolečkakolem opakování. Bédo, hrabe vám? No, každopádně, jako náhoda ten útok nevypadá. Jaký měl důvod, to lze jen hádat. Možná tam Israelci tu Liberty prostě nechtěli. Víte, v těch pionýrských dobách tam nebyly žádné číslicové počítače, žádné družice, které vidí a slyší všechno. Všechny parametry radového spojení a radiotechnických systémů se musely oměřit pěkně na dostřel. Když Židi chtěli znát radar P12, zalítli si pro něj vrtulníkem a odnesli ho i s posádkou a IFF systémem NRZ... Rozhodně to nemohlo mít nic společného s tím, co se už stalo. Možná, že tam tu loď prostě nechtěli.
08. 06. 2009 | 20:27

Karel Mueller napsal(a):

Béďa:
Vaše hypotéza zní logicky, závěr je nejspíš správný, ale podívejme se na podmínky její "verifikovatelnosti" :-).

Klíčem je věta " ... Liberty mohla učinit naplnění této strategie rázný konec". Práě toto mi na tom nehraje. Pokud byl Johnson natolik ve vztahu k Izraeli slabý, že nedokázal tuto loď zachránit a Američané jen přihíželi její likvidaci, tak mi není jasné, jak by mohl díky informacím z této lodi učinit nějaký zásadní zvrat, zejména když nahlédnete, že to bylo nepřímé měření sil se SSSR. Samozřejmě, ve vztazích v mocenské špičce USA mohly bý faktory, které neznám. Pouze uvádím svůj názor.

Pane Drobek,
já nikoho nechci hájit ani napadat, pouze upozorňuji na logické nesrovnalosti. Jinak s tím výrokem lorda Actona - který je i mým politickým kredem - jste mě potěšil :-).
08. 06. 2009 | 20:31

suchánek napsal(a):

šmarjá pepo řepo, já nic nežeru :-)

zaujalo mě to jako příběh, o šestidenní válce (přiznávám se bez mučení) nevím vůbec nic. v roce 1976 jsem tahal kačera. každopádně jsem z toho všeho pochopil, že rychlé oficiální stanovisko zabraňující vzniku konspiračních teorií nepřišlo (a jestli jsem správně pochopil, tak nepřišlo dodnes). je evidentní, že šlo o velmi vysokou hru, byť by ta hra začala trapným omylem. a být veteránem z té lodě, asi bych chtěl vědět, proč se to mým kámošům stalo.

ale opakuju, vím o tom absolutní prd.
08. 06. 2009 | 20:41

suchánek napsal(a):

SuP: díky za tip :-)
08. 06. 2009 | 20:45

VK-Can napsal(a):

Vazeny pane Drobek.

Mate neobycejne zajimavy vyber clanku.
Myslim, ze jen nekolik malo jedincu vi, jaka je skutecna pravda kolem tohoto incidentu.

Pro neverici, tento incident se skutecne stal.
Dovolim si trochu spekulace ve spojeni se znamymi fakty.

Tento clanek byl psan v roce 2001. Vyborny a respektovany zurnalista E. Margolis je take oddany Zid, kteremu je osud statu Israel velmi blizky.
To znamena, ze ma take sve "pany", kteri v pripade potreby se obrati o pomoc.
V tomto pripade (v roce 2001) se domnivam to bylo vedeni Likudu.

Tento clanek, pokud se nepletu, byl psan kratce po zvoleni A. Sharona za predsedu vlady Israele! Zvoleni Sharona, rychle vyburcovalo mnoho Zidu ve svete z letargie!
Nikdo nevedel, co Sharon udela a byly obavy, ze by mohl udelat neuvazene kroky!

Bylo treba donutit Sharona, aby jednal v souladu s USA!
Tento clanek byl jen varovani Sharonovi, co by ho mohlo cekat, kdyby chtel jednat "na vlastni pest"!

Incident samotny? Pres. Johnson nebyl velkym fandou Israele. Navic se situace ve Vietnamu zacinala zhorsovat.
Pres. Johnson potreboval pomoc. Kdo mu ji mohl poskytnout ? SSSR, ktere bylo hlavnim "sponsorem" Vietnamu. Kdo mel velky vliv v SSSR ? Egypt !

Israel mel podezreni, ze Johnson pomoci zpravodajskych zprav o pohybech Israele, ktere by predal Egyptu si zajisti silny vliv Egypta v SSSR.

Kdo ma jen trochu poneti o schopnostech Mossadu, muze vedet, ze asi tyto spekulace Israele o umyslech pres. Johnsona mely nejake opodstatneni!

Toto je jen ma spekulace. Necham na Vas posoudit jak moc spekulace je v tom obsazeno.

Jen snad malou perlicku nakonec.
Se soucasnym zvolenim Netanyahu premierem bych rekl, ze je situace dost podobna te v roce 2001!
Jen mozna mnohem vaznejsi!
Prem. Netanyahu ma sice dost oklestene "teritorium" tesnym vysledkem voleb, ale preci jen je predsedou vlady!
V dobe, kdy v ocich mnoha obyvatel Israele se jedna o HODNE!
To dava prem. Netanyahu hodne pravomoci, i kdyz je nema v parlamente.
Neni pochyb, ze pan Margolis vi, kdy dat svoleni k uverejneni stareho clanku.
Nutno rici dobreho a zaroven alarmujiciho!
08. 06. 2009 | 20:47

Béda napsal(a):

Karel Mueller,

dospěl jsem k přesvědčení, že na průběh zničení Liberty a vývoj poté mněla klíčový vývoj nejvyšší (světová) politika.

Zničením Liberty izraelské velení dosáhlo toho, že nikdo, krom povolaných (Izraelců) neměl ponětí o tom, co se dál chystá.

Izraelci postavili svého spojence napadením Liberty před holý fakt. (Uvedený dokument na to odpověď nedává, končí před útokem Izraele na egyptská letiště).

Všichni byli jako již mnohokrát předtím i poté pod velkým tlakem - balancovali doslova na "ostří nože". Byla to citlivá šachová partie, ve které každý sledoval své vlastní zájmy. Izrael existenční, Arabové vsadili na vysokou hru a spoléhali na své sdružené vojenské síly ve snaze konečně vyřešit Palestinskou otázku a zbavit se izraelského státu, ovšem zaútočit nemohli - neměli k tomu podporu SSSR. Izrael situaci nemohl natahovat - vycházel z blokády životně důležité úžiny.
A velmoci hráli svoji velmocenskou přetahovanou o vliv ve světě.

A teď bych se vrátil k původní otázce: Zničením Liberty Izrael eliminoval prozrazení svých úmyslů, ovšem Johnson hrající svoji nejvyšší diplomatickou mocenskou hru se sověty zasáhnout nemohl, ani nehodlal. Svoji roli zde mohla sehrát "všudypřítomná" židovská lobby, která jistě mohla mít zprávy z první ruky přímo z okolí Johnsona, tedy z Bílého domu.

Nic jiného mě v tuto chybu nenapadá.

Další vývoj dal izraelským zpravodajcům a válečným stratégům za pravdu.

Potrestáním Izraele by USA prohrály svoji velkou hru o Blízký východ. Proto došlo k výše popisovanému handlu.
08. 06. 2009 | 21:15

Zbyněk Matyáš napsal(a):

dříve ruda:
Je lépe logicky uvažovat než zůstavat v nevědomosti, jako Vy.
08. 06. 2009 | 21:19

bigjirka napsal(a):

Ano, tak nějak to může být. Přítomnost lodě nebyla projednána s Israelem a nebylo jasné, zda je tam ve prospěch, spíše to vypadalo v neprospěch Israele...
08. 06. 2009 | 21:22

Pepa Řepa napsal(a):

To Sup
chvíli jsem na ten francouzský dokument koukal. Líčí poměrně přesně tehdejší vybičovanou atmosféru, egyptské masy vybízející (údajně váhajícího) Násira ke spláchnutí Židů do moře.

První část dokumentu (viděl jsem ho od půlky) měla dvě slabá místa.

1.Líčí Násira jako člověka hnaného davem. Není tomu tak.Násir byl jeden z největších řezníků arabské historie. Háf nebo Saddám byli slabým odvarem.
Násir atmosféru davů sám cíleně vyvolával v touze stát se symbolem a vůdcem arabského světa, což se mu celkem dařilo.

2. Dokument líčí jak Násir sonduje, zda Sovětský svaz Egypt ve válce podpoří. Kosygin to údajně odmítá.
Úsměvné. Ve stejné době fungují v egyptské armádě sovětští poradci a Hajný montuje jako voják Varšavské smlouvy radar na Sinaji!!!!

Glosy george, zpochybňující Hajného osobní zkušenost jsou hodny "užitečných idiotů, tedy lidí, kteří jakoukoliv osobní zkušenost zpochybńují, protože jim nezapadá do toho, jak svět chtějí vidět. Odmítají připustit, že tomu bylo jinak, že jistí lidé to zažili na vlastní kůži.

Dneska to je totiž jedno.Bolševik Hajného nebo mne za vyzrazení vojenského tajemství honit nebude.
Mimochodem, pane Hajný, Sinaj znám dobře, v kterých místech to bylo?

Co tím chci říct?
Je potřeba nakládat s informacemi velice obezřetně. Na internetu je nejen spousta pitomostí, ale i přehršel účelových desinformací nebo informací zkreslených, či informací pouštěných v pravou chvíli tak, aby splnily určité poslání. Věhlasnost serverů je irelevantní.

Viz Vk-Can. Zdravím. Můj názor pozděki.
08. 06. 2009 | 21:26

SuP napsal(a):

Pepa Řepa -
Já to vim! Jsme stejné krve, i když to tak nemusí vypadat. Já se těším na pokračování, tuším za týden v tutéž dobu. Jak oni budou vyprávět tu loď.....
08. 06. 2009 | 21:36

Karel Mueller napsal(a):

Béďa:
Dobře, uzevřu to jadrnou češtinou: Johnson určitě neměl v úmyslu Izraelcům bránit napadení Sýrie, ale chtěl mít v ruce kartu, kterou by Izraeli mohl případně omlátit o hlavu, proto tam tu loď poslal. Samozřejmě museli v Bílém domě probrat variantu, co dělat, pokud ji Izrael zlikviduje. A "někdo" Izraeli prásknul, že neudělá nic.
Takto se mi to zdá pravděpodobné.
VK Can.:

Zdravím pane VK :-),
pokud jde o příčinu zveřejnění toho článku, tak se Vaše arguenty zdají velmi pravděpodobné. Pokud jde o průběh celé akce, tam se asi v názorech významně nelišíme. Co Johnson sledoval a chtěl - tady si netroufám říct víc, než jsem napsal. Ale myslím si, že tou kartou chtěl zavřít pusu případným kritikům války ve Vietnamu, jak se nakonec stalo.
08. 06. 2009 | 21:38

Béda napsal(a):

Pepa Řepa,

ad1) souhlas
ad2) dokument poskytuje autentické záběry a svědectví očitých svědků, kteří byli přitom. To, že v Egyptě byli poradci s sovětská vojenská technika automaticky neznamená, že Egypt dostal od sovětů podporu k útoku a příslib obhajoby takového útoku v OSN.
Je možné, že kdyby tu podporu dostal (a sověti se rozhodli riskovat kvůli Blízkému východu konflikt s USA - ostatně stejně vyhýbavá byla i odpověď USA na sondáže Izraele, který nakonec musel horký kaštan rozhodnutí vytáhnout sám), že by zaútočil.

Nezaútočil Nakonec zaútočili Izraelci.
08. 06. 2009 | 21:43

Michal Macek napsal(a):

USA si nepraly vznik Izraele - mohla to byt i takova mala pomsta
08. 06. 2009 | 22:00

Béda napsal(a):

Michal Macek,

v r. 1967 Izrael jako stát existoval již téměř 20 let. navíc byl v tomto období již v zájmové sféře USA - pomstu bych proto nepředpokládal.

Pouze vysokou diplomatickou a zpravodajskou hru o mocenský vliv, které obětí se stala USS Liberty se svojí posádkou.
08. 06. 2009 | 22:03

Pepa Řepa napsal(a):

To Vk-Can
máte absolutní pravdu. Je třeba položit si otázku, proč jsou podobné "staré známé historie" vytahovány právě teď.Účelově.

Vaše teorie je pravděpodobná, ale tady oba jdeme do království spekulací.
Dovolím si jednu paralelu, i když vím, že kulhá.

Představte si hypotetickou situaci. Náš soused bude chtít, abychom odstoupili Sudety. Ponechme stranou, zda oprávněně či ne, to by byla debata nekonečná.

Co udělá velmoc, která vás k tomu chce dotlačit?

Nebude náhodou chrlit články-ve spolupráci s místní oposicí- o excesech v Ústí či Postoloprtech, tedy pravdivých událostech?
Na to se nabalí-ať již připraveně, či lidovou tvořivostí- údaje o tom, že češi vyraždili v Praze deset německých mateřských školek?

Jaký bude důsledek? Nikdo nebude zkoumat příčinu, ale řeč se převede na následek. Tím nechci říct, že jsem -jako čech - na excesy pyšný, nota bene, že s nimi souhlasím.

Výsledkem mediální masáže bude, že si člověk situace neznalý řekne: Ti češi jsou ale parchanti.Ať vypadnou.

Přinejmenším se dosáhne toho, že budete muset být při vyjednávání povolnější, oslabíte vyjednávací pozici.

Ale tady opět spekuluju. Stejně jako vy.
Mějte se.
08. 06. 2009 | 22:05

VK-Can napsal(a):

Zdravim take Pepo Repo.

Mam obavy, ze jsme se dostali do oblasti, ktera bude jen velmi tezko mnoha lidem pochopitelna.

Je to oblast vyvoje, kdy kazda situace ma vzdy siroky dopad a siroke souvislosti, ale MUSI se posuzovat individualne vzhledem k dane situaci mezinarodni, politicke a k osobam v te dobe v klicovych posicich!

Spravne rozhodnuti pro Israel?
Kdo by ho znal se stava pohadkove bohatym clovekem!

Mam obavy, ze situace Stredniho Vychodu uz nema SPRAVNE reseni. Ma jen reseni volby nejmensiho zla.
Ma ovsem take reseni "BUD a NEBO". O tom radeji nespekuluji!
08. 06. 2009 | 22:07

Jozef napsal(a):

Suhlasim s VK-Can,tak sa to robi.

Aj kosovski lidri nedavno boli v tlaci obvineni zo skutkov brutalneho teroru.
V slobodnej,demokratickej, civilizovanej europskej tlaci to obvinenie zilo dva dni.Kym kosovski lidri nepustili na slobodu agentov nemeckej tajnej sluzby,prichytenych pri cine podobnej hodnoty.
V predmetnej veci odcitujem nieco zo zdroja takmer oficialneho.
"Kratce pred vypuknutim boju/1956/ Ben Gurion udajne tajne navstivil Pariz.Francie se stala nejdulezitejsim a v urcitem smyslu i jedinym spojencem Izraele,predevsim pokud slo o nakup zbrani a ochranu pred svetovou verejnosti.Po roce 1967 tuto roli prevzala Amerika."
In:Michael Krupp:Sionismus a stat Izrael.Vysehrad 1998,uvodni slovo Teddy Kollek,starosta jeruzalema.

Michael Krupp uvadza/s.132/ aj jednu z neuspesnych hier Mossadu.:
"Ben Gurion obvinil ministra obrany Pinchasa Lavona,ze je osobne odpovedny za nezdar izraelske tajne sluzby v roce 1954,po nemz bylo osm Zidu odsouzeno v Kahire k trestu smrti pripadne k dlouhodobemu vezeni.Trebaze cenzura po vice let zamlcovala,co se vlastne stalo,pronikly na povrch zvesti ze Izraelci a egyptsti Zide prevleceni za Araby provedli utok na americkou ambasadu v Kahize aby narusili egyptsko-americke vztahy."

Ben Gurion potreboval nielen americku vladu,chcel aj sympatie americkej verejnosti.Nevyslo to.
Sympatie britskej verejnosti stratil,ked donutil terorom britsku armadu opustit koloniu./Paul Johnson:Dejiny zidovskeho naroda/

Utokom na Libartas Izrael demonstroval,kto je uz panom Ameriky.
08. 06. 2009 | 22:15

Pepa Řepa napsal(a):

To Karel Mueller
ještě bych doplnil, jak byly komunikační zdroje důležité,
když zmiňujete Syrii.

Tam šlo o Golany. Je to vrchovina, kde stačí jeden kulomet na ovládnutí celého údolí. Léta se tam oralo jen v jistých hodinách a to obrněným traktorem.Mopc arabů tam nežilo, spíš Drůzové.

Na Golany vedla jen jedna silnice, kterou drželi syřani. Židům se podařilo, během pár dní udělat v utajení silnici novou, po které se dostali nad obrněná palebná opevnění. Dodnes nikdo nechápe, jak bylo možné operaci utajit.
Nevím, jestli to zrovna bylo v této válce, myslím, že ne, ale na věci to nic nemění.

Na otázku, zda Liberty byla omylem, či ne, bych odpověděl, že nevím. Spíše se přikláním k omylu, ale válka je válka.Mám Churchillovi vyčítat, že obětoval Coventry?
08. 06. 2009 | 22:19

Karel Mueller napsal(a):

Pepa Řepa:

Ale já nijak nemoralizuji, vždyť mě znáte :-). Pokud se na to podívám pohledem Izraele, tak mohu říct Good job. Pokud pohledem USA, ta mohu říct Bad job.
08. 06. 2009 | 22:35

VK-Can napsal(a):

Zdravim pane Mueller.

Predevsim jsem velmi rad, ze ctu opet Vase vstupy.

Jen velmi nerad pisi o situaci Israele.
Mam totiz obavy, ze Israel se stal a jeste dlouho bude tim hromosvodem, na ktery podle potreby odvadi blesky "hnevu" svetova i politicka verejnost.

PRAVEM i NEPRAVEM!

Israel neni imunni dobrym a spatnym politikum, radikalum, patriotum i hochstaplerum.
Stejne jako USA, Rusko, Cesko atd.

Problem pro Israel je, ze je neustale pod drobnohledem a kazda akce rozjede tiskarske stroje i televisni obrazovky po celem svete.

Samozrejme se verejnost seznamuje s hodicim se vykladem toho, co se vlastne stalo, stat mohlo, ale nestalo, stat se muze atd. v uzke souvislosti s tim, kdo ovlada to, ci ono medium, ktere zpravu uvadi.

Podle meho i samotni politici Israele musi spekulovat co by meli udelat.
Nikdo nema vsechny "trumfy" v ruce a tak se musi "blafovat".
V Las Vegas je to normalni. Ve svetove politice mi to dost vadi!

Preji dobre zpravy.
08. 06. 2009 | 22:36

Karel Mueller napsal(a):

Pane VK,
děkuji za přání, musím zase přijít na jiné myšlenky, dám Vám vědět :-).

Nejsem v žádném směru povolán, abych se k Izraeli a jeho politice jakkoliv vyjádřil, ale jedno je zcela jasné a vcelku jste to napsal: Bez souhlasu USA a společné koordinované akce už nemůže přijímat žádná radikální řešení. Svět se příliš změnil a nadto je stále trvající prohlubující se hospodářská krize s perspektivou krizí i jiných.
08. 06. 2009 | 23:09

Hajný napsal(a):

to Pepa Řepa:
Na Sinaji to nebylo.Bylo to na egyptské stranějižně od města Suezu podél břehu Suezkého zálivu.Kdybych jsme byli na Sinaji,tak tady takto neklábosím.To by s největší pravděpodobností přišel domů plíšek s oznámením,že jsem zahynul při obraně vlasti.Nebo nějaké ty podobné kecy.
I z těch egyptských vojáků,kteří byli obklíčeni na Sinaji se zachráni málokdo.Většinou zahynuli žízní.
08. 06. 2009 | 23:23

Hajný napsal(a):

to george:
Já vás nenutím,abyste mě věřil.Ale vězte,že se tady dělo mnoho věcí o kterých se nesmělo mluvit.
08. 06. 2009 | 23:29

george napsal(a):

to Hajný: Jak tady už někdo pravil, šikovnost dezinformací proniká cíleně na uznávané servery (incializace deprivantů) cituji:"Věřím, protože je to absurdní".
Kritické myšlení to nevylučuje, ale chrání nás před poškozením CNS.
Žijme svůj svobodný život a sněme své sny, dokud kyslík neurony osvěžuje (než si škrtne Parkinson, Alzheimer a Atherosclerosa.
09. 06. 2009 | 03:04

Vasja napsal(a):

To ste si nadrobil, pane Drobku, co.
Dalo se taky čekat, že se do Vás pustí pan Řepa, kerý nejni moc oběktivní. Dyk nedávno udělal skvělý kšeft a za párek Šakalů tam do Orientu udal svou spanilou dcerku...... a kdo ví, co tam musel podepsat..... jako by tuna nebylo dost sličných chalanů.
Tak bacha.
Příště si vyberte méně konfliktní téma.
Říkám, máte život před sebou.
09. 06. 2009 | 06:52

petr.sleder napsal(a):

Pane Drobku, skutečně mě dojímá vaše úporná snaha o to, aby váš článek nevypadal protiizraelsky. :) Měl byste si uvědomit, že publikováním takovýchto faktů se stáváte v současném sionistickém systému antisemitou na věčné časy. Ještě pár takových článků a máte to spočítané.
Přeji hezký den.
09. 06. 2009 | 11:43

Béda napsal(a):

petr.sleder,

žeby o některých tématech bylo zakázáno mluvit?

Proč?
09. 06. 2009 | 13:35

petr.sleder napsal(a):

to Béda

Jednoduchá otázka, ale složitá odpověď. :)

Většina historických faktů, nebo teorií, které se nehodí do obrazu židovstva, jako ubohých obětí je u nás tabu.
09. 06. 2009 | 13:45

P. napsal(a):

Major 9 11 Truth Breakthrough KBDI Denver Airs 9 11 Press for Truth

https://www.youtube.com/watc...
09. 06. 2009 | 21:11

Pepa Řepa napsal(a):

Prostě Liberty není vražda JFK nebo 9/11. Tím přirovnáním jste mne ranil do hloubi srdce, to už mi nedělejte, jsem ještě mlád a rychle se rozpláču.
-------------
Hmmm, škoda, mphl jsem si vsadit u Fortuny, že po takovém článku nevyhnutelně přijde 9/11.
A to tvrdé jádro ještě leží na matracích.

Inu, jste ještě mlád, neznáte své pappenheimské. Plakat nemusíte.
09. 06. 2009 | 22:07

bigjirka napsal(a):

P. for p***?
09. 06. 2009 | 23:19

P. napsal(a):

Klausův rádce Hájek vydal knihu. Havel je marxista a Usáma výmysl, napsal.

http://zpravy.idnes.cz/klau...
10. 06. 2009 | 07:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy