Nobelova cena míru zleva i zprava

10. 10. 2009 | 10:01
Přečteno 7380 krát
Zleva: Michael Moore – Otevřený dopis Baracku Obamovi

Vážený pane prezidente,

je to vskutku mimořádná zpráva, že vám byla udělena Nobelova cena míru. Vaše rozhodné výroky a činy hned na počátku funkčního období – že uzavřete Guantanámo, stáhnete vojáky z Iráku, že budete usilovat o svět bez jaderných zbraní, vaše oficiální přiznání Íráncům, že jsme v roce 1953 svrhli jejich demokraticky zvoleného prezidenta, vaše znamenitá řeč v Káhiře adresovaná muslimskému světu, to, že jste eliminoval z veřejné debaty onen zbytečný termín „válka proti teroru“, udělal jste přítrž mučení – tím vším jste přispěl k jistému zklidnění situace na mezinárodní scéně, narozdíl od katastrofální politiky vašeho předchůdce. Za osm měsíců jste udělal obrat o sto osmdesát stupňů a vykročil jste v čele naší země mnohem příčetnějším směrem.

Jenže...

Nikomu nemohl ujít fakt, že jste tuto cenu obdržel paradoxně na samém počátku devátého roku války v Afghánistánu, která se rychle stává vaší vlastní válkou. Ocitl jste se na křižovatce. Buď budete dále naslouchat generálům a hnát válku do vyšších obrátek (což jen vyústí v naprosto předvídatelnou porážku), nebo Bushovy války prohlásíte za skončené a přivedete naše vojáky domů. Tak. Co by udělal pravý zastánce míru?

Není nic špatného na tom, že se snažíte uspět v tom, v čem váš předchůdce selhal – dopadnout muže zodpovědné za masakr 3 000 lidí, který byl spáchán 11. září 2001. Letadly a tanky však toho nedosáhnete. Stíháte přeci hrstku kriminálníků, nikoli armádu. Myši se také nechytají dynamitem.

Talibán, to je něco úplně jiného. Talibán je problém, který si musejí Afghánci vyřešit sami mezi sebou. Stejně jako jsme to udělali my v roce 1776, Francouzi v roce 1789, Kubánci v roce 1959, Nikaragujci v roce 1979, a občané Německé demokratické republiky v roce 1989. Pro všechny revoluce, které mají lidem přinést svobodu, platí jedna pravda - lidé si je musejí vybojovat sami. Ostatní jim mohou poskytovat pomoc a podporu, ale zpoza volantu cizího Humvee se svoboda nastolit nedá.

Pane prezidente, ukončete naši anabázi v Afghánistánu hned teď. Pokud tak neučiníte, nezbude vám, než vrátit Nobelovu cenu míru do Osla.

Váš Michael Moore

P. S. Vaši političtí protivníci na vás útočili celé ráno za to, že jste naší zemi zprostředkoval toto poselství dobré vůle. Proč tak nenávidí Ameriku? Mám pocit, že kdybyste vynalezl lék na rakovinu, vyčetli by vám, že poškozujete ekonomiku, protože by musela zavřít všechna specializovaná střediska léčby této nemoci. Jsou tací, kdo říkají, že jste zatím neudělal nic, čím byste si Nobelovu cenu zasloužil. Osobně jsem přesvědčen, že už samotný fakt, že jste vpochodoval do minového pole a rozhodl se odčinit škody, které napáchal váš předchůdce, je nejen skutkem, který obdivují miliony lidí po celém světě, ale rovněž projevem pravé odvahy. Proto vám tu cenu udělili. Spojené státy – a vy – mají v rukou osud celé naší planety a lidé se k vám obracejí s nadějí. Nezklamte je.

xxx


Zprava: Paul Craig Roberts – Nobelova cena války

Trvalo to o 25 let déle, než George Orwell předpověděl, ale nakonec se jeho slova stala realitou i v Americe:

„Válka je mír“, „Svoboda je otroctví“, „Nevědomost je síla“.

A já bych dodal „Lež je pravda“.

Nobelův výbor udělil cenu míru za rok 2009 prezidentu Obamovi, muži, který začal novou válku v Pákistánu, znásobil válku v Afghánistánu a dál hrozí Íránu útokem, pokud Teherán neudělá, co po něm americká vláda chce, a nevzdá se svých práv signatáře Smlouvy o nešíření jaderných zbraní.

Předseda Nobelova výboru Thorbjorn Jagland prohlásil: „Jen velmi vzácně se někomu podaří do takové míry inspirovat celý svět a dát lidem naději v lepší budoucnost.“

Obama, rozplýval se výbor, vytvořil „nové klima v mezinárodní politice“.

Povězte to oněm 2 milionům vysídlených Pákistánců a neznámému počtu mrtvých, které si Obama připsal na konto za pouhých osm měsíců v úřadu. Povězte to Afgháncům, kde počty zabitých civilistů hrozivě narůstají, především „díky“ bezpilotním letadlům, které nerozlišují mezi ozbrojenci a neozbrojenými. Taková je Obamova „válka z nezbytnosti“.

Bushova politika se nezměnila ani v nejmenším. Spojené státy stále okupují Irák. Guantanámo je stále v provozu. Nezákonné převozy osob a úkladné vraždy dál pokračují. Špehování Američanů bez soudního povolení je stále na pořadu dne. Občanské svobody jsou dál pošlapávány ve jménu bezpečnosti Oceánie a její „války proti teroru“.

Nobelův výbor se zřejmě nechal unést představou, že Obama, coby příslušník etnické menšiny, učiní přítrž západní nadvládě nad lidmi snědé pleti.

Cynikové tvrdí, že výbor cenu míru Obamovi doslova vnutil, aby jej přiměl ke splnění jeho slibů. Inu, doufejme, že to bude fungovat. Pravděpodobnějším ovšem je, že jeho rozhodnutí udělalo z Orwellovy literární fikce skutečnost. Válka je mír.

Obama neučinil nic pro to, aby byl zločinný Bushův režim pohnán před soud. Navíc vyhrožuje a uplácí palestinské představitele, aby se nevzpouzeli americko-izraelské snaze zahrát do autu oficiální zprávu Výboru OSN pro lidská práva o zločinech spáchaných během letošní izraelské invaze do pásma Gazy.

Americké Ministerstvo pravdy krmí svět vládní propagandou, že Írán přiznal MAEE existenci svého „tajného“ jaderného zařízení jen proto, že se mu doneslo, že americké tajné služby o něm už ví. Tato propaganda má za cíl znevěrohodnit fakt, že Írán dodržuje Bezpečnostní doložku Smlouvy o nešíření, a připravit půdu pro útok na něj.

A „Válka je mír“ je nyní i oficiálním sloganem nejvýznamnějšího levicového protiválečného hnutí Code Pink. To se evidentně rozhodlo, že práva žen za válku v Afghánistánu stojí.

Když důvody pro válku neberou konce – ropa, nadvláda, ženská práva, demokracie, odplata za 11. září, snaha neposkytnout al-Kájdě bezpečné útočiště a ochrana před terorismem – válka se stane cestou k míru.

Nobelův výbor vydal prestiž své ceny všanc newspeaku a doublethinku.

xxx


Michael Moore je dokumentarista a levicový politický aktivista. Paul Craig Roberts je profesorem politické ekonomie na Georgetownské a Stanfordově univerzitě a bývalým náměstkem ministra financí ve vládě Ronalda Reagana.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel napsal(a):

TO Bavič a pumprlidentlich :

Chováte se jako čuňata.

Zkuste a argumentovat s čímkoliv z obou článku. Můžete nesouhlasit, ale snad máte nějaké základní vlastnosti civilizovaného člověka.
10. 10. 2009 | 11:07

mirekP napsal(a):

Pro Obamu je dost příhodné rčení:

Nikdo Vám nemůže tolik dát, kolik já Vám mohu slíbit.

Zatím jsme ve fázi slibů a šíleného utrácení (ekonomika i vojenská oblast).
10. 10. 2009 | 11:12

Béda napsal(a):

alesdrobek,

jakkoliv si cením aktivit pana Moorea, myslím, že v tomto hodnocení je na správné stopě spíše p. P.C. Roberts. M.Moore jako kdyby svou výpovědí popíral odkazy svých předešlých filmů - ve kterých sám rozkrýval "Podraz jménem Obama". Nerozumím tomu.
10. 10. 2009 | 11:35

xyz.xx napsal(a):

Nektere politicke Nobelovy ceny jsou ubohou fraskou a nebohy Nobel se musi v hrobe obracet. A to se netyka zdaleka jen Obamy.
10. 10. 2009 | 11:48

veverka napsal(a):

Nikdy by mě nenapadlo že budu souhlasit s pravičákem Robertsem.Ale souhlasím.To jsou věci.
10. 10. 2009 | 11:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky obsahující hrubé nadávky a urážky ("vemeno", "duševní mrzáci"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 10. 2009 | 12:00

Lena napsal(a):

Je jasné, že když dostal cenu míru Arafat, může ji dostat už úplně každý. Podle toho to vypadá. Nemám celkem nic proti Obamovi, ale pokud jde o cenu míru, ptám se: za co?

Tato cena neodpovídá původní idei Nobela, neměla nikdy vzniknout a když už vznikla, tak by po zkušenostech s jejím udělováním měla být zrušena. Není to cena za vědecké poznatky, je to cena politická. Už s cenou za literaturu mám docela problém, cena míru mi pak připadá úplně "mimo mísu".
10. 10. 2009 | 12:19

Ládik napsal(a):

Nobel v hrobě rotuje tak, že se kolem odpařuje hlína.
10. 10. 2009 | 12:24

Proto napsal(a):

Kdyby cenu za mír udělovala komise z ČR, jistě by jí obdržel již Obamův předchůdce G. Bush (nejlépe ku příležitosti jeho návštěvy u nás) :-)
10. 10. 2009 | 12:43

Béda napsal(a):

Tzv. Nobelova cena míru je jenom prostředek prosazování zájmů jedné názorové skupiny na úkor skupin jiných. Stačí si proletět seznam jejich laureátů. Nechybí mezi nimi lidé figurující na seznamu teroristů (Arafat), resp. na seznamu antihumanistů vedených humanitárními organizacemi (Kissinger), anebo různých kontroverzních osobností (Ahtisaari)...

Ještě jsem neslyšel, že by byl výborem A. Nobela navržen a oceněn třeba někdo z odbojníků proti násilnému šíření vlivu USA ve světě.

Taková cena je ryze účelová, její udělování jednostranné a dle mého soudu by se měla zrušit spolu s udělováním kdejakých čestných doktorátů z politických důvodů.

Myslím, že udělením ceny A.Nobela B.H.Obamovi cenu míru strážci Nobelova odkazu v podstatě definitivně pohřbili.
10. 10. 2009 | 12:50

Lena napsal(a):

Bédo, tak to jsme dva se stejným názorem. Napíšeme výboru a připomeneme mu, že splnit závěť je nejen slušné, ale hlavně závazné?
10. 10. 2009 | 13:00

Béda napsal(a):

dodatek:

Proč Nobelovu cenu míru nedostal třeba onen irácký novinář, co mrštil po Bushovi ze vzdoru a nemohoucnosti botama a pak to šeredně odskákal ve vězení?
10. 10. 2009 | 13:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Bédo,

v kategorii vrhání bot či jiných sportovních výkonů se zatím Nobelovy ceny neudělují. Ale kdo ví...

Libor Stejskal
10. 10. 2009 | 13:03

Paterik napsal(a):

Obama hodlá nahradit radar ještě výkonnějším vojenským systémem, tlačí na zesílení sankcí vůči Iránu, posiluje vojska v Afghánistánu, chce, aby se tam víc angažoval i zbytek NATO... jedná víc v rukavičkách než Bush, ale to je asi vše.
10. 10. 2009 | 13:04

Béda napsal(a):

p. Stejskal,

to vržení bot bylo symbolem vzdoru - protestu proti bezpráví, násilné okupaci, zločinům proti lidskosti, proti porušování mezinárodního práva ve velkém. To nebylo ledajké vržení bot po kolemjdoucím na silnici.

A taky "odměna" byla velice "symbolická". Ten človek byl za svůj názor - nikoliv za pouhé vržení bot po jiném člověku - vězněn a mučen.

Jestliže to popíráte, pak popíráte současně udělování Nobelovy ceny komukoliv v barmě, Číně...
10. 10. 2009 | 13:08

stejskal napsal(a):

Proboha,

já nepopírám, že někdo po někom vrhal botu. Osobně jsem to viděl na youtube. Stejně tak nezpochybňuji, že jej zavřeli, což mi za vrhání bot přijde absurdní (o tom mučení nevím, ale nemohu jej vyloučit; předesílám, že případný odkaz na BL mne asi jednoznačně nepřesvědčí ;-) Ani symboliku gesta nepopírám, nemyslím, že jej dotyčný chtěl třeba tou botou zabít.

I tak si ale myslím, že třeba paní Su-Ťij, či ti, kteří se postavili tankům čínské armády udělali pro lidi, kteří chtějí žít důstojně, trochu více.

Ale neberu Vám Váš názor. Jistě by se našli i lidé, kteří by chtěli Nobelovu cenu pro ty, kdo protestovali (možná házeli boty, i když spíš asi ne, jen se užírali vnitřně) během Eisenhowerovy návštěvy v Berlíně na jaře 1945. Nebo Kennedyho v roce 1963.

Mějte se, pane Bédo. A nezlobte se, mě se tato debata nechce vést. Přijde mi naprosto absurdní a s tématem udělování Nobelovy ceny prakticky nesouvisející (i když věřím, že Vy to vidíte jinak).

Hezký víkend.

Libor Stejskal
10. 10. 2009 | 13:31

Jan Vaculík napsal(a):

Snažím se jednání Nobelova výboru pochopit, a nacházím pro něj argumenty:

Zvolení Obamy byl dobrý signám o Americe jako takové. Schopnost projevit vůli po změně (změna slibovala být přímo revoluční!) demokratickým způsobem. Zvolení černošského kandidáta samo o sobě byla přece bomba!

V tomto smyslu je třeba Nobelovu cena chápat ne jako vavříny vítězi (na to je opravdu brzo), ale jako pochvalu američanům jako celku.
10. 10. 2009 | 13:45

Jan Vaculík napsal(a):

Bédo,
já bych chtěl vidět, jak by ten novinář dopadnul, kdyby vrhnul botu po Saddámu Husainovi!
10. 10. 2009 | 13:55

veverka napsal(a):

stejskal
"v kategorii vrhání bot či jiných sportovních výkonů se zatím Nobelovy ceny neudělují. Ale kdo ví..."

Pravda.Nobelova cena míru se dnes neuděluje za vrhání bot,ale za vrhání bomb.Obama se chystá vrhnout jich pár na Peršany,tak za to dostal v předstihu cenu míru.Rovněž se uděluje za vrhání dalších a dalších okupantů do mlýnku na maso v Afghánistánu.
10. 10. 2009 | 14:02

Rumcajs napsal(a):

Příští kandidáti NC:
Putin - Ahmadínežád
10. 10. 2009 | 14:17

Béda napsal(a):

Rumacajs,

kdepak, ti cenu určitě neobdrží.

Spíše bych tipoval Bush mladší, Cheney, Lieberman anebo Netanjahu.
10. 10. 2009 | 14:21

Rumcajs napsal(a):

Béda:

To by se ta cena musela udělovat v Řáholci.
10. 10. 2009 | 14:23

zdesta napsal(a):

Souhlas s Lenou.Žádné další rozvádění a argumentování je bezpředmětné.
10. 10. 2009 | 14:40

Ládik napsal(a):

To nebyla Nobelova cena míru, ale Cena na míru.
10. 10. 2009 | 14:41

Ládik napsal(a):

Zdesto, o blog dál.
10. 10. 2009 | 14:42

Béda napsal(a):

p. Stejskal,

jasně, ten novinář nebyl vězněn a už vůbec nebyl mučen. Naopak za vržení bot obdržel od loutkové vlády čestný doktorát.

Nevím proč pletete páté přes deváté - Eisenhowera s Kennedym dohromady s aktuální okupací Iráku, která je prokazatelným mezinárodním zločinem.
10. 10. 2009 | 14:48

stejskal napsal(a):

Pane Bédo,

tak ještě jednou: zavřít někoho za to, že po někom hodil botu, je zvrhlost. To znamená zavřít iráckého novináře, který hodil botu po Bushovi, je též zvrhlost. Je to neuvěřitelně zhovadilé a pitomé, o tom, že zavírání za házení bot nemá nic společného s demokracií, snad ani není třeba psát (o mučení nevím, ale nemohu ho vyloučit).

Pozor: To, že je někdo paranoidní, ještě neznamená, že po něm opravdu nejdou ;-)

Do debat o prokazatelných mezinárodních zločinech resp. zločinech proti lidskosti se opravdu nemíním teď znovu pouštět. Již z poslední Vaší repliky je vidět, že bychom se asi v pochopení jeden druhého daleko nedostali.

Libor Stejskal
10. 10. 2009 | 15:19

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://i1.korzik.net/2009-0...
Jinak s tím mírem, teda volně podle já, problém není v tom, že amerika uhne, ale ty hordy, co po tisíciletí se snaží roznést civilizovaný svět na kopytech, kdy ty s tím přestanou..???
Veselé krizování a vepřové chřipkování…
10. 10. 2009 | 15:51

Rilian napsal(a):

Tyhle myšlenky pana Moora mne zaujaly: "Talibán, to je něco úplně jiného. Talibán je problém, který si musejí Afghánci vyřešit sami mezi sebou. Stejně jako jsme to udělali my v roce 1776, Francouzi v roce 1789, Kubánci v roce 1959, Nikaragujci v roce 1979, a občané Německé demokratické republiky v roce 1989." Divím se, že ještě nepřidal Rusové v roce 1917, nebo Číňané v roce 1949. Kromě vzbouření Američanů proti Anglii a pádu berlínské zdi v roce 1989 se vždy jednalo o revoluce, při kterých doslova tekly potoky krve, které skončily buď totalitními, nebo diktátorskými režimy, tzn. výsledkem bylo jen zmohonásobení utrpení lidí. Mimochodem, k pádu zdi v Berlíně z velké části přispěla politika presidenta Reagana. Obávám se, že problém Talibanu svými prostředky sami Afgánci nejsou schopni vyřešit.
10. 10. 2009 | 15:53

ms napsal(a):

Rilian, a co jestli Afgánci si něco podobného Talibanu přejou ? Pokud to nebude zasahovat do jiných zemí, tak máme je násilím učinit šťastnými a nebo se řídit podle zásady každý svého štěstí strůjcem. Navíc pořád mi vrtá hlavou, proč se šije do Talibanu a například Saudskou Arábii, kde režim je vlastně totožný s tím co chce Taliban máme za přítele a spojence se kterým kšeftujeme, kam létáme na delegace atd.
10. 10. 2009 | 16:08

Roman napsal(a):

Bedo:

Ucast USA ve valce v Koreii byl take valecny zlocin? Kdyby tam nebojovali americti vojaci, tak by cely korejsky poloostrov byl pod diktatem komunistu dodnes.... Jedte se do Koree podivat, napred do jizni a potom do severni casti. A potom si rikejte neco o valecnych zlocinech. Pan vseznalek Moore by mel udelat to same.
10. 10. 2009 | 16:27

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://i1.korzik.net/2009-0...
10. 10. 2009 | 16:31

Béda napsal(a):

Roman,

doporučuji nastudovat
http://cs.wikipedia.org/wik...

z toho je vidět, že útočníkem byla S.Korea (okupační zóna SSSR) a dokonce i OSN (tedy mezinárodní právo) bylo na straně obránce.

V Iráku jsou útočníkem USA a OSN byla podvedena v přímém přenosu - žádné chemické zbraně ani ZHN nebyly dodnes v Iráku okupa¨ntem - seč se snažil sebevíc - nalezeny. Navzdory tomu válka pokračuje dál, vraždění a ničení pokračuje, nedošlo k omluvě, odškodnění, ani pohnání zločinců odpovědných za tento stav k mezinárodnímu soudu.
10. 10. 2009 | 17:51

karel matousek napsal(a):

Nevim, jestli Ales Drabek je pouze zmateny, nebo umyslne mate pojmy. A proc dale unavuje s tim irelevantnim exotem. Roberts ani ve snu neni a neargumentuje ZPRAVA. Zprava na Obamu utoci ti, kteri jej nazyvaji rasistou (reformou zdravotnictvi podle nich chce znicit bilou rasu), komunistou nebo peacenickem (appeasenickem), ustupujicim Rusku a islamistum. Roberts mozna slouzil za Reagana a zvykl si vse vnimat uzce ideololgicky, ale take se zjevne zcela zcvoknul, takze si s nim notuji mistni hlodavci a posukove. Moore, ktery je vniman jako levicovy extremista, ac jim tak uplne neni, pise jako celkem racionalni clovek. Ja bych se pod to podepsal, i kdyz ohledne Afghanistanu se bohuzel jedna o zero sum game. Ja bych taky radil ven, a kdyz se vrati Taliban a v situaci, kdy al-Kajda tam zacne znovu stavet vycvikove tabory, bombardovat jim je zpet do doby kamenne.
10. 10. 2009 | 18:01

Béda napsal(a):

karel matousek,

výcvikové tábory bombardovat do doby kamenenné, pokud nám jejich budovatelé nejdou na ruku. Pokud jdou, podporovat. Problém mudžáheddínů obecně není v tom, že vraždí a ničí, vždyť to samé dělali i před 30 lety s pomocí USA. Jejich problém je v tom, že se nezeptali svých cvičitelů, původních podporovatelů a dělají si co chtějí.

Doufám, že se jednou dovíme, co bylo skutečnou příčinou 11/9/2001.
10. 10. 2009 | 18:11

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://i2.korzik.net/2009-1...
10. 10. 2009 | 18:17

karel matousek napsal(a):

Beda

Jasne, spiknuti CIA a zidu. Vyhodili to do povetri. Welcome to the nuthouse. Ja uz memuzu.
10. 10. 2009 | 18:20

Jan Vaculík napsal(a):

Hm,
tady pan Moore ukázal, že o historických souvislostech opravdu moc hluboce neuvažuje:
"Talibán je problém, který si musejí Afghánci vyřešit sami mezi sebou. Stejně jako jsme to udělali my v roce 1776, Francouzi v roce 1789, Kubánci v roce 1959, Nikaragujci v roce 1979, a občané Německé demokratické republiky v roce 1989."

Netroufám si soudit, jak to přesně bylo v r.1776, ale na rok 1989 si pamatuju. Co by zmohli NDR-áci, kdyby nebylo Reaganova tlaku!

To jsem si myslel o Moorovi víc...
10. 10. 2009 | 18:31

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,

dovolím si malý vstup. Co by mohli NDR-áci, kdyby nebylo Gorbačova?
10. 10. 2009 | 18:42

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, tak by určitě přišel někdo jiný...
http://i1.korzik.net/2009-0...
10. 10. 2009 | 18:59

Jan Vaculík napsal(a):

Béda
Co by dělal Gorbačov, kdyby SSSR nebyl ekonomicky v koncích, neschpen držet krok (nejen) s americkým zbrojením?
10. 10. 2009 | 19:05

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://i1.korzik.net/2009-0...
10. 10. 2009 | 19:09

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,
no já tedy nevím, jestli SSSR nebyl schopen držet krok s americkým zbrojením. Podle mého SSSR byl po zuby ozbrojen a díky odstrašující strategické síle (ZHN) měl zajištěn naprostou nedotknutelnost.
10. 10. 2009 | 19:10

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat...
http://i015.radikal.ru/0910...
10. 10. 2009 | 19:47

... napsal(a):

Béda,
SSSR byl po zuby ozbrojen, ovšem zastaralou technikou, na novou neměl, dokonce i na údržbu té staré už docházely peníze a občané Svazu měli hlad. Výcvik v Rudé Armádě byl na mizerné úrovni, morálka na mizerná v důsledku konfliktu v Afghánistánu, zásobování vázlo i v době míru, natož kdyby se něco semlelo a vojáci si dělali z armády holubník.
Množství zbraní není všechno. RA byla možná velká, ale vždycky byla, je a bude naprosto neschopná.
10. 10. 2009 | 19:50

stále rebel napsal(a):

The Norwegian Nobel Committee -

The Nobel Peace Prize for 2009
The Norwegian Nobel Committee has decided that the Nobel Peace Prize for 2009 is to be awarded to President Barack Obama for his extraordinary efforts to strengthen international diplomacy and cooperation between peoples. The Committee has attached special importance to Obama's vision of and work for a world without nuclear weapons.

Obama has as President created a new climate in international politics. Multilateral diplomacy has regained a central position, with emphasis on the role that the United Nations and other international institutions can play. Dialogue and negotiations are preferred as instruments for resolving even the most difficult international conflicts. The vision of a world free from nuclear arms has powerfully stimulated disarmament and arms control negotiations. Thanks to Obama's initiative, the USA is now playing a more constructive role in meeting the great climatic challenges the world is confronting. Democracy and human rights are to be strengthened.

Only very rarely has a person to the same extent as Obama captured the world's attention and given its people hope for a better future. His diplomacy is founded in the concept that those who are to lead the world must do so on the basis of values and attitudes that are shared by the majority of the world's population.

For 108 years, the Norwegian Nobel Committee has sought to stimulate precisely that international policy and those attitudes for which Obama is now the world's leading spokesman. The Committee endorses Obama's appeal that "Now is the time for all of us to take our share of responsibility for a global response to global challenges."
Oslo, October 9, 2009
http://nobelpeaceprize.org/...

Barak si cenu zaslouží a Američanům můžeme jejich současného prezidenta jen závidět. Doporučovat místním …, aby si o důvodech udělení ceny něco přečetli a pak teprve blekotali je asi zbytečné.
10. 10. 2009 | 19:57

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, rebelící útočí..
http://i1.korzik.net/2009-0...
10. 10. 2009 | 20:22

right napsal(a):

radši vždy připojte co je americky levé nebo pravé,protože se to plete,je v tom zmatek a lze to stěží rozpoznat Něco jako Moebiuv list -podobně jako argument co Rusko za M.Gorbačova muselo nebo nemuselo nutně.
Není sporu jen o jednom:že naprosto celý svět by bral pohodu posledního roku před Gorbačovem ve srovnání s r.2009
Zdá se,že myšlenka soutěže a koexistence dvou systémů nebyla zase tak debilní,když se srovná s dnešní situací světové totality-molocha,kterého nervově ničí rozdíly.Ale nejsou právě rozdíly svědectvím demokracie? Pro mne je totalita totéž jako glajšachtizace:je povolen povinně jen jeden vzor a podle něj se všichni musí chovat.Kdo nevyhovuje šabloně-zdechni zrůdičko! Přesně jako za nácků:kdo není pro třetí říši,zdechni potvoro!
10. 10. 2009 | 20:46

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, rozdíly jsou teda pozoruhodné...
http://i2.korzik.net/2009-0...
10. 10. 2009 | 21:19

Béda napsal(a):

napsal(a)

Množství zbraní není všechno. Viz USA ve Vietnamu, v Afghánistánu...

Pokud jde o uzbrojení - je to paradox, ale země, která dokázala "uzbrojit", t.j. ekonomicky vyčerpat SSSR, je dnes v tom samém stavu jako SSSR před svým pádem. Ekonomicky totálně na dně a navíc ve vleklé prohrané válce v Afghánistánu. A v čele má obdobu Gorbačova.

Jako kdyby se historie v soustředných kruzích opakovala.
10. 10. 2009 | 21:59

Jan Vaculík napsal(a):

Righte,
to nemáte vůbec soudnost, anebo jen tak lacině mudrujete?
Poslední rok před Gorbačovem - to byl 1986? Pro "svět" to byla možná pohodička, pro lidi v našem zeměpisném pásmu zase až tak moc ne. Hlavně pro ty, kterým moc neseděla právě ta "glajchšaltizace", vámi zmíněná.

PS
S prvním odstavcem ovšem souhlasím.
10. 10. 2009 | 22:02

Pocestny napsal(a):

To je hezky srovnání toho, jak ultralevičák a duševní punker (fuck the state anytime & anyone)Moore a systémovej prefabrikát, kterej vyšel z mody dokáží použít stejné argumenty v opačném smyslu, aby zdupali Obavu i Nobel Price Commission.

Ten Orwell je koukám v anglosasku po obou březích hořce aktuální, reakce jsou podobně hysterické jako Chytilová o radaru, ta agitka o "okamžitém odchodu z Afpaku", to je zase Fischerová o čemkoliv.

Pánové, teď zapomeňte na vaši politickou lobotomii a pokuste angažovat obě hemisféry.

Pokud by Mr. Buback Obava (neplést s americkým presidentem, taková interpretace by byla opravdu, opravdu nemístná, to ne, zlé větičky, to ne..) zejtra ráno zešílel a opařil se čajem, pročež by zavelel odchod, bude to jednak trvat cca 30 měsíců, než se to podnikne, což poskytne Talibánu dalších 30 měsíců zostřeného teroru na všech pod záminkou boje s okupanty.
Pak to také učiní z nasazených sil veřejné terče, protože je bude lovit každý, kdo si bude chtít šplhnout u vlastenců.

V severopuckistánských vesnicích zabije sice bezpilot "34 vesničanů", ale kdyby jste tam poslal company, stanou se z nich okamžitě snajpeři. Víte, být u Talibanu je tam jako bejt u nás u hasičů. Po práci....nejdříve se pase, v noci se střílí, pasák je venku v noci přirozenej jako tma.
Druhá věc je ta, že není komu moc předat, protože ani Karzáí, ani nikdo jinej jí nemá dost na celý stát, který je stejně dobře vyhraničen jako většina evropských kolonií, blbě.
Hrozí proliferace chaosu do té míry, že tam stejně budou muset expandovat okolní státy, protože talibánský wahhábitský extremismus popírá v podstatě jiné než religiosní řízení společnosti.

Pokud vycouváme nyní, jednak necháme napospas ty zbylé civily v zemi, protože prostě zase vypukne tádžicko - paštůnský konflikt, vznikne další padlý stát, překladiště všeho, co svět nemá vidět a opiový klondike.

Podrazí to i Pákoše, ti konsolidují moc na jihu od Svátu, na sever od tohoto údolí je ovšem obrovské pásmo hor s kmeny naprosto diuviálních kultur, které sotva chápou význam slova Pakistán natož něco mezinárodního. Pokud si Taliban vezme zpět Afghán, sever Pakistánu bude novou frontou. Při vratkosti vládních režimů tak vzniká nebezpečí i rozpadu Pakistánu, v oblasti je také spousta těch, kterým by zavlečení Indie do takového konfliktu velmi hrálo do karet.
Al Kajdá, tedy vůdce a SS, i Talibán (NSDAP)se chovají stejně jako jejich vzory, západní fronta odvety západu se úspěšně rozvíjí, je otázkou času, kdy si mohaedáni otevřou blitzkrieg v Asii.
Pamatujeme si základní pravidlo revoluce - musí expandovat, protože jakmile dojde vnější nepřítel, bestie začne žrát vlastní vnitřnosti a hledat toho vnitřního.
Tak holt v Kábulu budou zase stahovat lidi, kteří se spustili s jinověrcem, zaživa z kůže.

Nám se morálně uleví. Konečně si prožijme "klidný Mnichov" na té pohodlné straně, z cizího krev neteče....

Pro každého místního blouda lapidárně, Afghánců se na to jestli mají rádi Taliban nikdo neptá, jen jsou zabiti okamžitě poté, co podniknou cokoliv na podporu čehokoliv, co Taliban nepovolil. To je středověk, ne hostinec Pod kaštany, víme?
11. 10. 2009 | 00:21

Jan Vaculík napsal(a):

Pocestný,
samozřejmě, že máte pravdu.

Jenže zatím to vypadá, že ať se udělá cokoliv, tak to dopadne špatně. Takže na ten hlavní chytrej tah se teprve bude muset přijít.

Třeba že Obama veřejně přijme Islám, nebo tak nějak.
11. 10. 2009 | 01:18

Oldis napsal(a):

no je to zvlastni ale me oba ty nazory prijdou jako levicove, mooruv klasicky castnecne ironicky.
11. 10. 2009 | 06:42

Béda napsal(a):

Pocestny,

ale neříkejte!

1) Žeby ta válka v Afghánistánu, Pákistánu musela být bezkonečná?
Není ji možno ukončit? To samé vykládali bloudi o válce ve Vietnamu, 1.SV, 2.SV... A přesto ty války skončily. Dokonce časem skončil i ten chaos.

2) A o tom, co si přejí Afghánci se nám ani nezdá. Ostatně jejich názor již desítky let v podstatě
ani nikoho nezajímá. Prostě si tam s odstupem času vždycky vlítne nějaká velmoc nabít držku.

Kdyby to bylo jak tvrdíte vy a většina Afghánců by toužila po dovezené svobodě a prosperitě, již dávno by s pomocí nejmodernější a nejvyzbrojenější armády světa vyhnali Talibán a měli zde parlamentní systém západního typu se vším všudy.
Opak je pravdou. Americká armáda se svými satelity je v totální defenzivě, prakticky po celém území Afghánistánu.

Nevím čím to je, ale zdá se mi, že pro Afghánce je největším zneuctěním ohýbání hřbetu před cizí mocí. Proto Američané nutně skončí tak jako před nima Britové a sověti.
11. 10. 2009 | 07:18

Béda napsal(a):

Po Obamově ocenění navrhuji přejmenovat Nobelovu cenu míru na Nobelovu cenu války, anebo na Nobelovu cenu slibů.
11. 10. 2009 | 08:51

Brundibár napsal(a):

Komentář k Michaelu Mooreovi:

Ve výčtu historických dat mu chybí 1945 - Německo (resp. jeho tři okupační zóny), 1945 - Japonsko, 1950 - Korea (resp. její jižní část) a 1955 - Rakousko. Troufám si tvrdit, že bez amerických zbraní by další demokratický vývoj v těchto zemích nebyl možný. Argumentovat zde Kubou, Nikaraguou a hlavně NDR je dost mísu. Občané NDR "hlasovali nohama", nejdříve přes Maďarsko, později přes ambasády NSR v Praze a Varšavě, definitivní tečku za NDR udělala dobrá otázka a nejednoznačná odpověď na ni během tiskové konference. NDR se prostě jedné listopadové noci zhroutila a problém pak řešil Helmut Kohl
11. 10. 2009 | 12:32

Brundibár napsal(a):

Béda:

Ke Koreji - v zásadě ano, USA a OSN uchovali alespoň Jižní Koreu mimo moc Kim Ir Sena, ale upřímně, ten život v (Jižní) Koreji až do 80. let se od KLDR v podstatě nelišil, v KLDR byla dokonce až do 70. let vyšší životní úroveň.

K Afgánistánu - Afgánci vidí, že jim "západ" chce pomoci a nemají pocit, že by je "západ" chtěl ovládnout nebo jim vnutit svoje hodnoty - nevnímají tedy cizí vojska jako nepřítele. Na druhou stranu, jednotlivé kmeny nemají nějakou společnou autoritu, kterou by všichni uznávali a jednotliví kmenoví vůdci se snaží ovládnout zemi - přitom si vzájemně nevěří. Nikdo ale nemá takovou moc, aby si získal respekt a úctu ostatních.
11. 10. 2009 | 12:44

voroshilov napsal(a):

Pan Moore asi vubec necetl Orwella,neni tam Otroctvi je svoboda,Nevedomost je sila,ale Pravda je lez neni od autora dopisu,nibrz napis na Ministerstvu Pravdy:-)
Ohledne te Ceny-takova servilita uz tady davno nebyla,ted vzali za sve veskere pochybnosti o nezavislosti a etnickem slozeni Nobelevske komise,je odporna fraska,proste americko-zidovske show...
11. 10. 2009 | 13:43

Jan Beránek napsal(a):

Michael Moore zveřejnil dnes ještě jeden text, kde své stanovisko opravuje:

http://www.michaelmoore.com...
11. 10. 2009 | 14:01

Jan Beránek napsal(a):

Friends,
Last night my wife asked me if I thought I was a little too hard on Obama in my letter yesterday congratulating him on his Nobel Prize. "No, I don't think so," I replied. I thought it was important to remind him he's now conducting the two wars he's inherited. "Yeah," she said, "but to tell him, 'Now earn it!'? Give the guy a break -- this is a great day for him and for all of us."
I went back and re-read what I had written. And I listened for far too long yesterday to the right wing hate machine who did what they could to crap all over Barack's big day. Did I -- and others on the left -- do the same?
We are weary, weary of war. The trillions that will have gone to these two wars have helped to bankrupt us as a nation -- financially and morally. To think of all the good we could have done with all that money! Two months of the War in Iraq would pay for all the wells that need to be dug in the Third World for drinking water! Obama is moving too slow for most of us -- but he needs to know we are with him and we stand beside him as he attempts to turn eight years of sheer madness around. Who could do that in nine months? Superman? Thor? Mitch McConnell?
Instead of waiting to see what the president is going to do, we all need to be pro-active and push the agenda that we want to see enacted. What keeps us from forming the same local groups we put together to get out the vote last November? C'mon! We're the majority now -- the majority by a significant margin! We call the shots -- and we need to tell this wimpy Congress to get busy and do what we say -- or else.
All I ask of those who voted for Obama is to not pile on him too quickly. Yes, make your voice heard (his phone number is 202-456-1414 ). But don't abandon the best hope we've had in our lifetime for change. And for God's sake, don't head to bummerville if he says or does something we don't like. Do you ever see Republicans behave that way? I mean, the Right had 20 years of Republican presidents and they still couldn't get prayer in the public schools, or outlaw abortion, or initiate a flat tax or put our Social Security into the stock market. They did a lot of damage, no doubt about that, but on the key issues that the Christian Right fought for, they came up nearly empty handed. No wonder they've been driven crazy lately. They'll never have it as good again as they've had it since Reagan took office.
But -- do you ever see them looking all gloomy and defeated? No! They keep on fighting! Every day. Our side? At the first sign of wavering, we just pack up our toys and go home.
So, at least for this weekend, let us celebrate what people elsewhere are celebrating -- that America now has a sane and smart man in the White House, a man who truly wants a world at peace for his two daughters.
Many, for the past couple days (yes, myself included), have grumbled, "What has he done to earn this prize?" How 'bout this:
The simple fact that he was elected was reason enough for him to be the recipient of this year's Nobel Peace Prize.
Because on that day the murderous actions of the Bush/Cheney years were totally and thoroughly rebuked. One man -- a man who opposed the War in Iraq from the beginning -- offered to end the insanity. The world has stood by in utter horror for the past eight years as they watched the descendants of Washington, Lincoln and Jefferson light the fuse of our own self-destruction. We flipped off the nations on this planet by abandoning Kyoto and then proceeded to melt eight more years worth of the polar ice caps. We invaded two nations that didn't attack us, failed to find the real terrorists and, in effect, ignited our own wave of terror. People all over the world wondered if we had gone mad.
And if all that wasn't enough, the outgoing Joker presided over the worst global financial collapse since the Great Depression.
So, yeah, at precisely 11:00pm ET on November 4, 2008, Barack Obama won the Nobel Peace Prize. And the 66 million people who voted for him won it, too. By the time he took the stage at midnight ET in the Grant Park Historic Hippie Battlefield in downtown Chicago, billions of people around the globe were already breathing a huge sigh of relief. It was as if, in that instant, one man did bring the promise of peace to the world -- and most were ready to go wherever he wanted to go to achieve that end. Never before had the election of one man made every other nation feel like they had won, too. When you've got billions of people ready, willing and able to join a cause like this, well, a prize in Oslo is the least that you deserve.
11. 10. 2009 | 14:13

Jan Beránek napsal(a):

One other thought. The Peace Prize historically has been given to those who have worked to throw off the yoke of racial discrimination and segregation (Martin Luther King, Jr., Desmond Tutu). I think the Nobel committee, in awarding Obama the prize, was also rewarding the fact that something profound had happened in a nation that was founded on racial genocide, built on racist slavery, and held back for a hundred-plus years by vestiges of hateful bigotry (which can still be found on display at teabagger rallies and daily talk radio). The fact that this one man could cause this seismic historical event to occur -- and to do so with such grace and humility, never succumbing to the bait, but still not backing down (yes, he asked to be sworn in as "Barack Hussein Obama"!) -- is more than reason enough he should be in Oslo to meet the King on December 10. Maybe he could take us along with him. 'Cause I also suspect the Nobel committee was tipping its hat to all of us -- we, the American people, had conquered some of our racism and did the truly unexpected. After seeing searing images of our black fellow citizens left to drown in New Orleans -- and poor whites seeing their own treated no better than the black man they had been raised to hate -- we had all seen enough. It was time for change.
Thank you, Barack Obama, for giving us the opportunity to redeem ourselves. Now for the tasks ahead. We need you to do all that you promised to do. We need it. The world needs it.
My prediction for the future? You become the first *two-time* winner of the Nobel Peace Prize! Yeah!
Fred (that's Norwegian for "Peace"),
Michael Moore
11. 10. 2009 | 14:13

voroshilov napsal(a):

A co tohle,kdyz to ctu primo vidim Josifa Vissarionovice nebo Leonida Iljice jak prijma uprimni gratulace celeho pokrokoveho lidstva:
http://www.time.com/time/wo...
11. 10. 2009 | 14:38

Martin napsal(a):

Udělení Nobelky Obamovi je komickým pokusem o podporu jeho politiky, který mu ale paradoxně natrvalo mydlí schody. Vtipnější podraz jeho politiky už nelze vymyslet
11. 10. 2009 | 14:46

Marty napsal(a):

Pokud je Roberts pravicak, tak je Moore seriozni a objektivni zurnalista.
11. 10. 2009 | 18:57

alesdrobek napsal(a):

Marty, budete se divit, ale ne všichni pravičáci jsou neokonzervativci. Právě naopak - neokonzervativní hnutí má své kořeny zčásti v trockyismu a bolševické myšlence permanentního revolučního boje. Několik nejvýznamnějších neokonzervativců začínalo v Demokratické straně, a teprve později přestoupili k republikánům. Trochu si o tom počtěte, možná pak změníte na leccos názor (stačí zadat do Googlu "neoconservatism trotsky").
11. 10. 2009 | 23:14

Marty napsal(a):

alesdrobek: a Vy snad jednou zacnete premyslet misto papouskovani cizich nazoru. Zda je nekdo pravicak si s dovolenim posoudim sam podle jeho nazoru a ne podle toho, zda kdysi nepracoval pro Reagana. Ale ve Vasem jednoduchem svete je asi kazdy s jinym nazorem neocons.
13. 10. 2009 | 08:11

Ara napsal(a):

Nobelova cena pro Obamu je ze všech stran je chucpe. Vždyť co ten člověk vykonal tak velkého pro mír ve světě, že si to zasloužilo nobelovku? Fakt nevím o ničem. Zatím jen hezky řečnil. Nic víc.
13. 10. 2009 | 22:35

alesdrobek napsal(a):

Marty - z papouškování názorů obviňujete vy mně? Zvláštní.

Každopádně v mém světě je Roberts stoupencem tzv. Staré pravice, což je tradiční americká pravicová platforma, která ovládala Republikánskou stranu od Občanské války zhruba do poloviny 70. let minulého století. Základním kamenem její zahraniční politiky byl svobodný obchod a silná diplomacie se všemi, ovšem zároveň přísné nevměšování do rozbrojů jiných států a nechuť k roli světového četníka, tedy zásady, které prosazoval Washington, Jefferson a ostatní zakladatelé Spojených států.

V důsledku studené války však k republikánům začali infiltrovat tzv. neokonzervativci, ideoví potomci Trotského a extrémně levicových ideálů násilného šíření "demokratické" revoluce po celém světě, kteří to předtím zkoušeli v Kennedyho a Johnsonově administrativě.

Během administrativy Bushe staršího tahle revolucionářská klika americkou pravici v podstatě infikovala a přizpůsobila k obrazu svému a vrcholu své moci dosáhla za Bushe mladšího. Proto dnes ten všeobecně rozšířený omyl, že podpora militantního "šíření demokracie" patří do portfolia pravicových názorů. Je dílem zčásti neznalosti historie a neochoty o problému racionálně přemýšlet a zčásti mimořádně účinné a bohatě financované neokonzervativní propagandy vedené Fox News.

A právě proto mi vaše hlasité trvání na tom, že VY uvažujete vlastním rozumem, kdežto JÁ papouškuju cizí propagandu, přijde tak paradoxní.
14. 10. 2009 | 15:53

david napsal(a):

No teda Kubanci a Nikaragujci skutecne si to vyresili, stat sice bez kapitalistu, zato v totalnim rozkladu. Moore je fakt dement, jde to videt z jeho obhajoby kubanskyho zdravotnictvi. je to takovy narudly zvanil jako u nas Horejsi.
15. 10. 2009 | 07:45

karel matousek napsal(a):

ales drobek
Myslim, ze na Martyho nemate. Asi vsichni vime, ze Wolfowitz a jini neokoni evolvovali z Trockeho. To z nich nedela levicaky. Z mnoha nacistu se stali komuniste, nebot obe ideologie jsou si velmi pribuzne. Takze zustali cely zivot nacisty? My zde mluvime o nazorech Robertse, jehoz vy absurdne a scestne prezentujete jako konzervativce, a s nimz souhlasite, coz je jeste trapnejsi.
18. 10. 2009 | 18:12

Ara napsal(a):

Až nyní, když jsem tu podruhé, mám čas přečíst si i pár příspěvků což taky namátkově činím :o)

Jan Vaculík:
Ok, tato argumentace pro udělení té ceny se mi jeví docela logická (a proto dobrá), nicméně za prvé nevíme jestli tam takové důvody vskutku byly a za druhé si nevím, jestli to může být takto dostatečně morálně ospravedlnitelné a tudíž relevantní k dělení takové ceny. Možná ano, možná ne. Každopádně cena která by oceňovala celé národy, zatím vymyšlena nebyla. Naštěstí ;)

K všem těm, co furt melou okolo Iráku a Afghánistánu:
K válce v Afghánistánu byl důvod naprosto relevantní, ta okupace byla v podstatě nevyhnutelná, jiná možnost aktuálně ani nebyla. Poté co Taliban prohlásil Ládina za "milého hosta" kterého nikdy nikomu nevydá... a udělil azyl i všem jeho teráčům, vyhlásil tímto vlastně USA (a nejen USA) i on otevřenou válku...
Jinou věcí však je, jak dál, jelikož je jasné, že konec té válečné mise je v nedohlednu. Taliban má k válce dost prostředků, nechybí mu ani peníze, ani vojíni, mladí muži rekrutující se především z jednoho notoricky známého zdroje, prakticky bezedného - z pákistánského Vazíristánu. Nejlepší by tedy bylo pacifikovat hlavně ten tzv. Vazíristán, pro tu válku klíčové území, nad nímž však pákistánská vláda zjevně nemá kontrolu. Je tu ale velké riziko destabilizace celé této jaderné mocnosti... rakovinou radikálního islámu tam není zasažen jen Vazíristán :-(
Tak co tedy? Odejít a nechat tu zemi opět šílenému Talibanu? To by ale mj. automaticky vedlo k aktivizaci už poněkud uvadající Kajdy...
Nabízí se však ještě jedna možnost. Prostě vyzbrojit všechny Afghánce, kteří Taliban nechtějí (a těch je prý většina), a nechat je, ať svou vůli po svobodnějším životě prosadí vůči Talibanu sami.
Pokud jde o Irák, tak důvody (aslespoň některé) k jeho pacifikaci jsou vskutku poněkud problematické, i když nejde ani tak o ty omílané ZHN, neboť toto nebylo nikdy hlavním důvodem k útoku, ale jen jedním z nich.
Ale je především problém v tom, že Saddám nebyl na rozdíl od Ládina ani tak nebezpečný přímo USA a Evropě, jako Izraeli a svým sousedům.
"Výběr" Afghánistánu pro Bushe vlastně ani výběrem nebyl, tam to měl jasné, dalším teráčským státem vhodným pro pacifikaci byla asi Lybie, nicméně Irák byl zřejmě víc na ráně pro celou řadu relativně "menších" hříchů, hlavně však asi kvůli značnému nebezpečí pro Izrael.
S Irákem ale dnes už není taková potíž a pokud se podaří líp od sebe oddělit hlavní znepřátelené strany, mohlo by se odtama v krátké době vypadnout.
19. 10. 2009 | 01:26

nokia 8800 arte napsal(a):

It is better to waste chi hair straighteners one's youth than to do noting bose on ear headphones with it at all. One cell phones thing I know. If a jewel falls into the nokia 8800 arte mire, it remains as precious as before; and though dust should ascend to bose in-ear headphones heaven, its former worthlessness will not altered. http://www.joyceb2b.com/
19. 10. 2009 | 07:52

metin2 power leveling napsal(a):

metin2 power leveling
19. 10. 2009 | 09:25

cheap wow gold napsal(a):

cheap wow gold
19. 10. 2009 | 09:26

maplestory mesos napsal(a):

maplestory mesos
19. 10. 2009 | 09:28

hong napsal(a):

<p>Our is a website of selling game online gold. and we have a number of customers, Our specialty is to make a long-term relationship across multiple game players. In meeting the demand of game players to buy, sell and trade in-game currencies and items, we provides gamers with fast transactions, 24-hour customer service and transactional security guaranteed.</p>
<p>Our is intercommunion and trade flat roof of <a href="http://www.dofuslove.com/">dofus kamas</a>,<a href="http://www.buyalz.com">cabal alz</a>,<a href="http://www.aocgold-buy.com/">age of conan gold</a>,<a href="http://www.cheap-2moons.com/">2moons dil</a>,<a href="http://www.eveisk-shop.com/">eve isk</a>,<a href="http://www.flyffpenya-shop....">flyff penya</a>,<a href="http://www.goldmaplestory.com/">maplestory mesos</a>,<a href="http://www.rfgold-shop.com/">RF gold</a>,<a href="http://www.aionkina-shop.com/">Aion kina</a><a href="http://www.wonderlandgold-s...">,Wonderland Gold</a>,<a href="http://www.rosezulyvip.com/">Rose zuly</a>,<a href="http://www.knightnoahshop.com/">Knight Noah</a>,<a href="http://www.lotrogoldok.com/">lotro gold</a>,<a href="http://www.jjsgold.com/">cheap kamas</a>,<a href="http://www.bugba.com/">bug</a>,<a href="http://www.daifaba.com/">一键代发</a> and more online games. At the meaning time we have instanted reliable delivery methods . We are offering the safe , circumspect and 100% service.</p>
<p>We will provide you the best 7/24 online service; you could get in touch with us by live chat or MSN at all times!</p>
12. 11. 2009 | 02:55

bugatti obuv napsal(a):

Nikomu nemohl ujít fakt, že jste tuto cenu obdržel paradoxně na samém počátku devátého roku války v Afghánistánu, která se rychle stává vaší vlastní válkou.
22. 11. 2009 | 08:37

mbt shoes napsal(a):

V pátek jsem si koupil jeden z regionálních týdeníků a přečetl jsem si článek věnující se anketě o státním svátku. Co se slaví 28.října? To byla anketní otázka, kterou novináři kladli lidem na ulicích jednoho krajského města. Mezi respondenty byli lidé důchodového i aktivního věku. Ti všichni odpovídali správně. Samostatnou skupinou byli studenti. V novinách byly zveřejněny odpovědi tří z nich, všichni ve věku 18-22 let, to znamená okolo maturity nebo těsně po ní. Nevěděl ani jeden. Jeden „vtipně“ odvětil, že neví, protože nepochází z toho města, ostatní dva se shodli, že to je zřejmě něco z roku 1989.
07. 12. 2009 | 12:40

McFarlane Sports Picks napsal(a):

At some point I will tell my family and friends my fascination with the brilliant Ales Drobek.
19. 01. 2010 | 06:49

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

30. 01. 2010 | 03:42

Hicks23Maryann napsal(a):

Various people all over the world get the <a href="http://lowest-rate-loans.co...">personal loans</a> in various banks, because it's comfortable and fast.
18. 03. 2010 | 10:29

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 04:32

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:02

nba jerseys napsal(a):

http://www.jerseys2trade.com

welcome to buy nba jerseys
25. 03. 2010 | 07:12

creative recreation shoes napsal(a):

http://www.brandshoes2trade...

welcome to buy creative recreation shoes
25. 03. 2010 | 07:13

Moving Message Sign napsal(a):

http://www.led-signs-mart.com
Welcome to buy our Moving Message Sign,and you may find your surprise!
15. 04. 2010 | 04:40

is the game gold napsal(a):

If you play the online game,you will know<a href="http://www.buyluniagold.com/">lunia gold</a>is the game gold.
12. 05. 2010 | 09:40

earth eternal gold napsal(a):

Do you know <a href="http://www.eartheternalgold...">earth eternal gold</a>? if you play the online game, you will know that <a href="http://www.eartheternalgold...">eartheternal gold</a> is the game gold.
13. 05. 2010 | 03:35

dj01 napsal(a):

Some stories last longer than others. Now my wife's[url=http://www.wow-gold-wow.com/]wow gold[/url] feelings were hurt, Philono's[url=http://www.gold-wow.mobi/]wow gold[/url], and nowonder: for [url=http://www.wow-gold-wow.com/]world of warcraft gold[/url]the occasion she's [url=http://www.gold-wow.mobi/]world of warcraft gold[/url]made ambrosia with her own hands
20. 05. 2010 | 09:50

dj01 napsal(a):

Moments ago in the confusion—just before he had stolen off from the <a href="http://www.wow-gold-wow.com/" title="wow gold">wow gold</a>Colonel's side to go <a href="http://www.wow-gold-wow.com/" title="world of warcraft gold">world of warcraft gold</a>behind a tree and get sick—Lieutenant<a href="http://www.gold-wow.mobi/" title="wow gold">wow gold</a> Culver had had a glimpse of a young sweaty face <a href="http://www.gold-wow.mobi/" title="world of warcraft gold">world of warcraft gold</a>grimed with dust.
20. 05. 2010 | 09:52

dj01 napsal(a):

Moments ago in the confusion—just before he had stolen off from the wow goldColonel's side to go world of warcraft goldbehind a tree and get sick—Lieutenantwow gold Culver had had a glimpse of a young sweaty face world of warcraft goldgrimed with dust.
20. 05. 2010 | 09:53

napsal(a):

Moments ago in the confusion—just before he had stolen off from the wow goldColonel's side to go world of warcraft goldbehind a tree and get sick—Lieutenantwow gold Culver had had a glimpse of a young sweaty face world of warcraft goldgrimed with dust.
20. 05. 2010 | 09:54

asfasf napsal(a):

09. 06. 2010 | 07:39

asfaf napsal(a):

<a href="http://www.mytheon.us/">mytheon gold</a> plays an important role in building team.The next, I will introduce how to build team in Guild wars. <a href="http://www.mytheon.us/">buy mytheon gold</a>.Rule of Thumb: do not just grab the first 7 random people that are LFGing <a href="http://www.mytheon.us/">cheap mytheon gold</a>.Take time to ask them questions so you can tell if they are competent.<a href="http://www.mytheon.us/">mytheon online gold</a>.
29. 06. 2010 | 10:43

Cronous Cro napsal(a):

In my mind in the game if you do not had enough <a href="http://www.lvinn.com/Cronou...">Cronous Cro</a>, you will not feel happy, my friends know that I do not had enough <a href="http://www.lvinn.com/Cronou...">Cronous Gold</a>, so he send me some <a href="http://www.lvinn.com/Cronou...">Buy Cronous Cro</a>, I was very like the <a href="http://www.lvinn.com/Cronou...">Buy Cronous Gold</a>, he was kindliness, he know how to <a href="http://www.lvinn.com/Cronou...">Cheapest Cronous Cro</a>.
15. 07. 2010 | 04:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy