Místo 268. dílu Ordinace, pomozte politikům s vizí
Vize krize. Krize vize! Ne, nebojte, nebudu básnit. Anebo, že bych to zkusil? Raději k věci. Když si vygooglujete slovíčko „krize“, vyjede vám 9 390 000 odkazů. Když slovíčko „vize“ 7 690 000. Když se kouknete do databáze českých novin, pak článků se slovíčkem „krize“ bylo za poslední rok napsáno 10 407. S „vize“ pak 6 632. Rozdíl není tak strašný. Přesto, máme v hlavách více krize než vize. Pojďme to zkusit obrátit. Nevím, jestli analytik (básník teoretik) může vyzvat k něčemu národ… Vlastně proč ne, za rok udělám zase vyhodnocení podle výskytu slovíček. Když šéf poradenské firmy McKinsey Dominic Barton mluvil s jihokorejským prezidentem I Mjong-bakem, dostal zakázku na zpracování vize pro příštích 60 let. „Myslíte na šest let?“ zeptal se nevěřícně Barton. „Nikoliv, na šedesát,“ odpověděl Mjong-bak. Barton příběh popsal minulý týden na konferenci v St. Gallenu s tím, že právě dlouhodobé myšlení je u Asijců konkurenční výhoda proti Evropanům. Tak co myslíte, zvítězí u nás za rok vize, nebo krize? Anebo televize? Dnes večer můžete buď kouknout na 268. díl Ordinace nebo místo toho připomínkovat ministerstvu průmyslu na adrese www.bit.ly/strategieMPO novou strategii a vizi.