Nezvyšujme daně, už kvůli cibuli

24. 09. 2009 | 07:53
Přečteno 17705 krát
Naše společnost je cibule. Nahoře a dole jsou výhonky bohatství a chudoby. Tělo je střední třída. O kom že to mluvím? No, pravděpodobně přímo o vás. Střední třída, tělo ekonomiky, to nejsou ani chudáci, ani boháči – prostě mezi. Člověk ze střední třídy stojí na vlastních nohách.
Není vyžírač sociálních dávek. Nepotřebuje šrotovné k tomu, aby se rozhodl, zda si koupí auto. Rodinu neplánuje podle výše porodného. Řekl bych ale, že nechce, aby mu stát podrážel nohy. Jedna partaj snížila v minulém volebním období nejvíce daně nízkopříjmovým lidem. Z rozhodnutí té druhé v tomto volebním cyklu nejvíce ušetřili zase ti nejmajetnější. Piplali jsme se s výhonky. A zároveň hráli značně nefér vůči střední třídě, která jako celek odvádí na daních nejvíce. Nehraji si na sociologa. Říkám pragmaticky – pokud dnes nebo kdykoliv příště poslanci odklepnou jako hlavní část balíčku k „záchraně rozpočtu“ zvýšení daní a nikoliv výdajové škrty, pak své tažení proti střední třídě završí. Vyšlou poselství: Sorry, za ty poslední dvě období, kdy jsme na vás kašlali, ale teď ten účet musíte ještě zaplatit - teď jsme všichni v kopru!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Daňový poplatník napsal(a):

Naprostý souhlas.
My, kteří to víme, nevolíme z výchovných důvodů ODS, ani ČSSD, protože pokud tito suveréni nezačnou ztrácet posty, budou si s námi vytírat všechny přirozené tělní otvory.
Jo a zapomněl jste dodat, kolik toho zodpovědným lidem (střední třídě) ukrojí inflace z pojištění, úspor etc.
24. 09. 2009 | 08:11

Marcus Agrippa napsal(a):

No lépe se to nedá popsat. Takže střední třído - rozhlédněme se po politické scéně a zkusme pošoupnout do politiky takové lidi, kteří se konečně začnou chovat zodpovědně k zatím mlčící většině ( tím neříkám jít zase do nějakého extrému podle vzoru tzv. levice nebo tzv. pravice ). Chceme zlatou střední!
24. 09. 2009 | 08:20

Petr z Tábora napsal(a):

Jsou vyspělé tradiční státy, které stojí na střední třídě, ale není to ten náš.Ti bohatí včetně zahraničních dostávají různé úlevy, jen aby zde investovali. Příjemce sociálních dávek si je třeba hýčkat, jsou to voliči a někteří by mohli dělat nepokoje.Ten kdo to musí zaplatit je střední třída.A najde se v ní dost lidí, kteří stále volí ČSSD či ODS, které toto způsobují. Další výběr velký není, protože Zelení a lidovci dokázali svou neschopnost a volit hodně malé strany znamená nechat propadnout svůj hlas.
24. 09. 2009 | 08:32

dj napsal(a):

zvýšení daní ANO. Příjmovým skupinám nad 100 000 kč měsíčně a to zásadně na 40% z celého vyměřovacího základu + zrušení stropu sociálního pojištění a firmám též zásadně zvýšit daně o několik procent. Když už se vytuneloval majetek občanů republiky tím, že se rozprodal zahraničním investorům, dokonce i v případě strategických a ziskovych firem a zisky odtýkají pryč, pak je nutné pořádně zdanit. Např. ti, že téměř 50% zisků ČEZ, jde do kapes privatních investorů a ne státu, to je skandál.

PS: varujte se toho elitáři, tuneláři a jim podobní asociálové, abyste se snažili s střední třídou manipulovat ve prospěch Vašich sobeckých kořistnických zájmů proti idee sociálně spravedlivé společnosti a solidarity.
24. 09. 2009 | 08:34

neo napsal(a):

dj:

to máš pravdu, to by bylo potřeba prosadit. Firmám co nejvyšší daně a odvody aby se nezaměstnanost zvýšila na 25% a inflace se vyhoupla alespoň na 50%. Pak už by ke krachu rozpočtu moc nechybělo a nakonec bys byl rád za trochu rejže darované ze zemí porhnilých kapitalismem.
24. 09. 2009 | 08:42

DJ napsal(a):

pro střední třídu : nejvíce kořistí nejbohatší vrstvy, které více či méně zákonně si přivlastňují požitky a žijí z práce středních a nižších vrstev. Tito novodobí otrokáři a rentieři akumulují majetky všech do kapes svých. Ke svému vládnutí menšiny potřebují atomizovat společnost způsobem, aby se nemohla spojit na společné platformě, která by omezila jejich nezasloužené privilegia. Proto nenechte se poštvat proti nizko příjmovým skupinám ani sami mezi sebou. Skutečnou pijavicí jsou přijmově nejvyšší třídy, jejichž privilegia se snaži soustavně posilovat ODS a nově i její ůčelově založená pátá kolona TOPolanek 09.
24. 09. 2009 | 08:44

DJ napsal(a):

to neo: nemas pravdu. To je demagogie a lobismus tech, kteri chteji maximalisovat sve nezaslouzene zisky. Je naprosto spravne pokud by byly korporatni firmy vice zdaneny. A je nutne to udelat globalne, aby nemely kam prchat a vysavat jinde.
24. 09. 2009 | 08:48

Ládik napsal(a):

Nevím, do jaké třídy patřím. Nejspíš do třídy debilů, kteří platí daně. Snížit základ daně rapidně z roku na rok lze velice těžko, tady setrvačnost funguje.
Ale setrvačnost vlády komančů funguje ještě líp.
24. 09. 2009 | 08:50

Rumcajs napsal(a):

DJ:

Kdyby jsi chtěl vidět pitomce, tak se podívej do zcadla.
24. 09. 2009 | 08:57

sidney napsal(a):

S clasnkem plny souhlas, ale jeste bych k tomu dodal, ze to co politici predvedli nyni s rozpoctem, je nebetycna drzost:
-92 miliard na dalnice v dsobe, kdy klesa provoz. Kdyby zakonzervovali stavbu dalnic alespon na jeden rok a pouze trertinu tech prostredku dali na opravu stavajici site, bylo by to lepe a nemuseli by zvysovat dane
- zrusit, tedy vypnout mytbny system. Jsme svetovy unikat, jestlize na provoz mytneho systemu vydavame o 550 mil. Kc vice nez vynese.
- zrusit nesmyslne IT projekty. Neprinesou nic a stoji mnoho penez. Elektronicke vignety misto nalepek maji stat 5 miliard. Neklady na tisk stavajicich jsou 100 milionu. Open Card v Praze stala 1 miliardu a navic stoji znacne prostredky pro udrzbu systemu v provozu. Ctecky i baterie nejsou zadarmo. Zrusit nesmyslne e- obcanky apod. hovadiny. Neprinesou nic jineho nez dalsi nastroj na spiclovani a nove prostredky na korupci. Zrusit projekt IZIP-tece do nej z VZP rocne 300milionu a neni tam temer nic...
Tak by se dalo pokracovat dale. A to nemluvim o tom, ze letos se na socialnim pojisteni planuje vybrat asi o 20 miliard vice nez se vyda...
Vsechno se rozkrade a obrazne receno prozere. Stat se riti do bankrotu a me tak napada, ze komuniste potrebovali 40 let k ekonomickemu padu a porad bylloo jeste co krast. Ted se ritime do bankrotu a jaksi neni jiz co jineho krast nez asi ty dane....
Premyslim o navratu k monarchii neb republika asi neni pro nas koser...
24. 09. 2009 | 09:00

neo napsal(a):

Dj:

není nad vlastní zkušenost,ale možná postačí příklad.

Měsíčně si vyděláš 20 000 kč čistého. po zaplacení nájmu, inkasa, nezbytných výdajů ti zbyde 4000Kč na jídlo, vybavení domácnosti, oblečení,kulturu, kapesné pro děti.

Najednou přijde jinej DJ a chce tě více zdanit (př--zvýší o 2 000 nájem) , rázem se ti zvýší náklady a zbydou ti jen 2000, co uděláš?

1) odtáhneš jinam do levnějšího nájmu (odchod firem do zahraničí)
2) sebereš děckám kapesný (propouštění)
3) začneš víc vydělávat (zdražování)
24. 09. 2009 | 09:02

DJ napsal(a):

rumcajs: typickým případem kořistnictví je Bakalova skupina podporující TOP09, která diky účelově nastavenému systemu přišla z ničeho k mnoha miliardovým hodnotám, žije z težby uhli, nerostné suroviny patřící všem občanům toho státu, kterou zprivatizovala pro sebe. Vrcholem všeho je skandál s desitkama tisic bytů OKD. Dalši kapitolou jsou mnohasetmilionové managerské odměny a mohli bychom pokračovat. Celý tento kořistnický systém podporuje justiční spolek, který denodenně přehliží lichvu a legalizuje zločinecké chování jednotlivců i skupin. V reportážích ČT bylo jasně vidět, kolik neštasníků přislo již díky tomuto počínání o střechu nad hlavou.
24. 09. 2009 | 09:11

Marcus Agrippa napsal(a):

Zaměstnavatel může být motivovaný levnou pracovní silou ( přitom kvalifikovanou ), nízkou cenou vstupů ( hlavně energií ), právní stabilitou atd. Tím že bude odvádět nízké / žádné daně přijde stát o finance a není žádná záruka, že ho i tak nezaujme někde něco jiného.
24. 09. 2009 | 09:18

Dj napsal(a):

neo : správně píšeš o nájmech. Náklady na bydlení jsou totiž nestoudné a drží lidi v novodobém otroctví. Mnohé skupiny obyvatel jsou nuceny platit nájmy ve vyši, díky niž během svého života splatí několik bytů. Zisky jak jinak jdou do kapes spekulantů. Pokud by náklady na bydlení byly zregulované na ekonomicky odůvodnitelnou úroveň, pak by nebylo zapotřebí tolik výdajů ve formě sociálních dávek, valorizace důchodů a ještě by takto uvolněné peníze, které jinak končí v kapsách spekulantů stimulovali spotřebu a růst HDP. Místo toho jsou zisky privatizované do rukou jednotlivců a náklady nese celá společnost.
24. 09. 2009 | 09:19

Suchec napsal(a):

Neo:
Je vidět, že tu někdo pojedl vtipné kaše, NEO.

To je ale hodně stupidní. 20000/měs je střední třída?
Tady se mluví o příjmech nad 100000/měs.

Zkus to znovu.
24. 09. 2009 | 09:19

Rumcajs napsal(a):

DJ:

Ty byty jsi mohl koupit taky. Taky jsi mohl privatizovat.
Taky můžeš být manager.

Co ale s tím, když umíš hov.., viď.

P.S. Co je ti potom , kolik bere manager. Jsou to snad Tvoje peníze ? Pokud tedy nemyslíš státní a státem podporované podniky.
24. 09. 2009 | 09:23

Krupa Václav napsal(a):

Nedá se nesouhlasit s autorem. Je to problém celé lidské společnosti.Na jedné straně cibule jsou lidé s nejmenším příjmem z nichž pracuje jen určitá část.Ti co nepracují se ještě rozdělují na ty co práci neseženou,co pracovat opravdu nemohou a nakonec co pracovat nechtějí.Přes tu poslední skupinu pravice mnohdy nevidí celek.Na druhé straně cibule jsou podnikatelé,kteří svými zisky udržují rozpočet a rozšiřují firmu ve prospěch těch co práci nemohou sehnat.To ale nemůže vidět levice přes ty,co nepřiznavají všechny daně,přes ty,co podnikají v hazardních hrách,přes různé Řebíčky,kteří si ze zisku mohou stavět v zahraničí lukrativní sídla za stovky milionů,zvyšují konta v zahraničních bankách a p.Na obě tyto krajní skupiny pak doplácí především právě ta cibule.Ovšem to se netýká Řebíčků a jemu podobným.
24. 09. 2009 | 09:27

Lukáš Bušina napsal(a):

Podle Topolánka má střední třída předplaceno z minula...

Paroubek zase na jejich příjmy příliš nesahal a naopak díky různým odpočitatelným položkám daňová zátěž zanedbatelně klesala.
Jj na střední třídu kašlou. Díky za blog.
24. 09. 2009 | 09:32

xyz napsal(a):

Rumcajzi, přestaň se pořád cpát těmi žaludy, leze Ti to na mozek. A neurážej kolemjdoucí - ne každý kdo neprivatizoval nebo není manažer umí ho.no. Zas až tak bych nerozlišoval státní a privátní podniky a náklady na mzdy těch nahoře - všechno se to nakonec promítne do cen produktů....
24. 09. 2009 | 09:35

neo napsal(a):

Suchec:

ono by ti Suchec stačilo, kdybys nereagoval na příspěvky,když si je ani nepřečteš pořádně.

S DJ se bavíme o daních firmám, a ne o střední či jiné třídě a platech 100K :)
pa
24. 09. 2009 | 09:35

Martin napsal(a):

Pane Michl, ekonom jste dobrý, ale politolog špatný. Přebujelý sociální systém a tedy kvůli němu nutné vysoká daně jsou tady proto, že si to lidé odhlasovali ve volbách a ve volbách si to odhlasovali proto, že volební právo má dneska každý a větší polovina lidí vždycky bude chtít méně pracovat a více okrádat ty pracovitější, což je v České republice legální přes poslaneckou sněmovnu. Proto pokud se nezmění volební systém, tak se daně budou trvale zvyšovat a pracovití lidé budou utíkat ze země. Nakonec to tady dopadne jako ve Švédsku a následně jako v Argentině. A politici jim v tom ještě pomáhají s radostí, viz hesla "Zdroje jsou", "Dluhy se nemusejí platit" a "Solidarita je progresivní daň".
24. 09. 2009 | 09:38

Suchec napsal(a):

Rumcajs:

Bez kamarádíčků jsi mohl akorát velký kulový. Bez kapitálu taky. A na ten kapitál jsi potřeboval kamarádíčky, anebo velkou zlodějinu.

To není o tom, kolik , kdo bere, ale jaký je způsob spoluúčasti každého na financování toho, co se považuje za veřejný statek.

Je to "dobrovolná" dohoda (neb vzniká na základě fungování volené reprezentace, která vytváří pravidla pro fungování státu).

A teď je diskuze, jak ten systém má být nastaven.
Ty si myslíš , že by mělo zůstat všechno Tobě, a neměl bys paltit ani o cent víc, než ten, kdo má 10% toho, co Ty. Jiný si myslí, že kdo čerpá ze společnosti víc, a má vyšší "zisk", měl by vracet té společnosti víc.
Pka jde o to, že když "čerpám" víc, musí mi i víc zbýt. Jde jen o to, kolik.

Extrém jeden vytváří rovnostářskou společnost, kde nakonec nikdo nic pořádně nedělá, neb mu to za to nestojí, druhý extrém je ten, že těch "pár" s ostrými lokty a než schopných, tak všehoschopných si přivlastní většinu "zisku" a těch 90% nechají na hranici "chléb a hry".

Tady je debata, kde se mezi těmi dvěma extrémy pohybovat, jaká hladina zajistí, že schopný bude mít opravdu dost, a přitom bude zajištěn slušný život zbytku společnosti bez zbytečných šarvátek a "revolučních akcí".

Soc. stát na západ od nás vznikl afungoval jen díky tomu, že existovaly 2 režimy, co spolu soupeřily. Proto od 60. let došlo v Evropě k rozvoji soc. státu s vyšším přerozdělením.

Za posledních 20 let , po zániku kom. bloku dochází k opačnému vývoji pod vlajkou různých "taky ekonomů, neokonů" a jim podobných.
24. 09. 2009 | 09:41

ali napsal(a):

v roce 1991 jsme začali podnikat bez kapitálu a s půjčkou v té době astronomickou 80tisíc. Přesto, že půjčku jsme zaplatili dřív, než bylo třeba a začalo se nám dařit, vzdali jsme se přídavků na děti, neboť nám bylo trapné brát přídavky od vybrakovaného státu bolševikem. Při povodních jsme anonymně poslali na naše město 100tisíc, na konto povodeň dalších 100tisíc. Podporu na různé charity a dětská konta, která si ověřujeme, nám vyjde ročně na 150 - 200 tisíc. Nehledě adopci na dálku. Podpory do nemocnic na nákupy přístrjů, podpory do domovů důchodců.
Daně, které platíme jsou nemalé.
Nehledě na lumpy, co si přišli pro výpalné, které nedostali, ale věřte, že to bylo kruté období a bezmocnost, strach a zoufalost.
Plníme státní kasu, pak přijde nějakej chudáček a sprostě si o mě utře hubu...
24. 09. 2009 | 09:43

Jedla napsal(a):

DJ versus neo:

Michl má pravdu s tou cibulí: kořínky jsou krátké a tvoří malé kolečko dole. To jsou lidé na životním minimu, není jich tolik, asi 2 procenta. Pak se to ale rychle rozšiřuje, to je řekněme nižší střední třída, a zase rychle zužuje, tam je příjmový průměr. Většina cibule, včetně nejtlustší části(příjmová skupina, do níž patří nejvíce lidí), je pod tím průměrem. Nad průměrem už se to zužuje již pomaleji a z cibule vyrůstá nať. Nať je mnohem tenčí než cibule - bohatých je mnohem méně než lidí pod průměrem i okolo průměru, ale vyrůstá "nekonečně" vysoko, neexistuje žádný strop majetku, příjmů.

Osobně jsem zastáncem daňové progrese, neboť (1) lidé, co patří do té natě, umí vydělávat, to neznamená že jsou užitečnější pro společnost. Má zkušenost mi naopak říká, že mají "buňky" na to "vytáhnout" si ze společnosti výhodu, "udělat si prostředí", které vyhovuje právě jim, velkou část zdrojů nevěnují do vlastního pozvednutí, ale do sražení okolí ("konkurence, potenciální konkurence"). /Je to jako když pod ořechem nic neroste, silice z ořechového listí zahubí pod ořechem "plevel", ostatně i zmiňovaná cibule produkuje fytoncidy, které jí poskytují výhodu potlačením růstu jiných - konkurujících - rostlin, "plevele"./
(2) Daňová progrese není "trest" pro úspěšné (neboť daně nejsou trest, ale zdroj na veřejné, společné výdaje, z nichž profitují všichni členové společenství, nejen chudí) ale podpora "potenciálně úspěšných". Nať už "na to má", už je na Slunci, aby mohla beze škod vydat více. Ale i ta nať vyrostla z cibule. Dokud máte jen základ, poměr mezi náklady fixními a náklady "na produkci" je nevýhodný, fixní výdaje tvoří příliš velkou část vašich nákladů. Máte-li vyrůst až na světlo, stát se úspěšným, potřebujete zdanění mírné. Jakmile se dostáváte výše, fixní výdaje na pouhé přežití už netvoří tak velké procento vašich nákladů, můžete předchozí výhodu společnosti začít vracet a platit daně vyšší. Už vás to neohrozí.
Platí to pro osoubu fyzickou i právnickou, člověka i firmu.
Že ne každý "potenciálně úspěšný" skutečně vyroste a dluh splatí? Ale to je v pořádku, život je soutěž, každý nevyhrává. Přesto se daňová progrese svým stabilizujícím účinkem všeobecně osvědčila, a její zrušení bylo neuvážené, ideologicky předpojaté.
24. 09. 2009 | 09:50

DJ napsal(a):

Martine: nemluviš pravdu. Pracovití nedoplácejí na chudé, ale na tu privilegovanou kastu co hanebně kořistí pro sebe. Stačí se podívat do statistik rozdělení bohatství. Zjistíš, že úzkaá skupinka par procent lidí ne zemi vlastní majetek co zbylých 95% dohromady. To jim umožňuje dále díky systému a globalizaci více a více kořistit na tévětšině.

to neo: nerozumim co píšeš o těch 20 tisících. Nejsem pro vyšší daňovou záteř lidí s příjmama pod 100 000 kč měsíčně.
24. 09. 2009 | 09:51

ali napsal(a):

DJ
staré přísloví zní: peníze dělají peníze..
pokud vydělávám a spořím, na úrocích, byť jsou dnes nízké, zas něco přibývá. Myslím tím pak na důchod, na děti, na vnoučata. Toto kořistění je součástí normálního hospodaření. Myslím na to, že stát, potažmo naši mocipáni nám mlátí o hlavu krizi, neboť se jim hodila do mlýna, zvláště socanům, tedy myslím na to, že stát nebude schopen mi zajist důstojné stáří a lékařskou péči. Tím, že si z mých naspořených peněz toto zajišťuji už teď, dělám státu, tím pádem i vám, úlevu. Takže si kořisti budu nadále a věřte, že poku bude zvýšení daní tímto způsobem, vždycky se najde způsob, jak obejdu okrádání mě našimi milovanými soudruhy..a nebudu sama, to mi věřte!!!!!
24. 09. 2009 | 10:03

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, každý kdo má víc než já, je mněsezdá pěknej lump. Tak to vždycky v česku bylo.
Jinak speciálně pro leváky, nebýt těch jistě nádherných lidských vlastností, závisti a zloby z této vyplývající třídního boje atd., tak jak je jistě všeobecně známo, by se kupředu levá nikdy nekonala...
Veselé krizování a vepřové chřipkování...
24. 09. 2009 | 10:03

neo napsal(a):

DJ:

promiň, možná jsem to nenapsal dosti zřetelně.

Pod těmi 20ti tisíci si představ příjem té oné firmy,kterou bys tak rád více zdanil.

Chtěl jsem pouze ukázat systém hospodaření firmy na příkladu z tvé vlastní domácnosti.

Pokud nějakým způsobem zvýšíš firmě náklady, musí zákonitě dojít k jistým opatřením, (jako je růst cen, propouštění nebo odchod z trhu)

Pokud někdo tobě v domácnosti zvýší náklady, tak k těm opatřením přistoupíš.
24. 09. 2009 | 10:04

Marty napsal(a):

Jedla: jenze ta nat i se stejnou sazbou plati mnohem vyssi dane nez zbytek cibule. Tudiz Vase argumenty jsou zcela liche. Pokud Vam tedy opravdu nejde o to, aby ta nat krvacela jeste vic, protoze ma vic penez nez Vy.
24. 09. 2009 | 10:07

Ládik napsal(a):

Náš stát je taková cibule bez dužniny. Kořínky jsou přebujelé a hned přecházejí v nať. Říká se, že cibule se nesmí hnojit. U nás roste v kompostu. Ten bych přirovnal k postkomunismu, vzniklému přímo z hnoje.
24. 09. 2009 | 10:12

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

To je Tvoje představa, jež má za úkol omlouvat Tvoji neschopnost najít odvahu začít se zkusit živit sám.
Znám spoustu lidí, kteří to dokázali bez kapitálu. Já jsem přesvědčen, že jsem schopen rozjet garáž kdykoliv znovu a rovněž bez vlastního kapitálu.
Rovněž jsem přesvědčen, že jako zaměstnanec bych bral mnohem víc, než jako garážista.

Z mé osobní zkušenosti nejvíc o okrádání mluví lemplové, kteří nic neumí a nic se jim nechce dělat. Maximálně tak 1. máje vyrazit na Letenskou pláň.

A že se hledá poloha mezi dvěma extrémy, tak s tím souhlasím. Ale jestli někdo mluví o extrému v době, kdy minimálně polovina HDP je přerozdělena, tak by si měl udělat abgreit mozku.
24. 09. 2009 | 10:16

žena napsal(a):

Pan Yacocca (Lido Anthony „Lee“ Iacocca je jedním z nejvýznamnějších manažerů automobilového průmyslu, známý především svou restrukturalizací firmy Chrysler v 80. letech 20. století.) ve svém životopise uvádí, že (teď nevím přesně) kolem roku 1982 se nacházel v 90 procentní daňové skupině. Bylo to tam i rozvedeno, že z deseti dolarů odvede 9 státu. U nás by se tomu řeklo milionářská daň.
Podle mého názoru je důležité nastavení výše, od které se daňové zatížení zvýší.
24. 09. 2009 | 10:18

Marcus Agrippa napsal(a):

Rumcajs:
Bém připravil stát o desítky mil. na přípravu OH. Nikdy jsem nebyl na pracovním úřadě, pracuji a nezneužívám sociální dávky a mluvím o okrádání.
24. 09. 2009 | 10:25

jarpor napsal(a):

Pane Michl,

naprostý souhlas.

Hezký den
24. 09. 2009 | 10:30

neo napsal(a):

Agrippa:

To je ale borec ten Bém, sám připravovat OH.... frajer, ne?
24. 09. 2009 | 10:34

Rumcajs napsal(a):

Marcus Agrippa:

Tak to vidíme stejně. Ale ten trouba DJ mluvil o něčem jiném.
24. 09. 2009 | 10:39

Suchec napsal(a):

Rumcajs:
Já nemluvím o garáži, či malé až střední firmě. Takových znám dost.

Já mám na mysli kšefty v řádech o řád až dva výš.
24. 09. 2009 | 10:54

Suchec napsal(a):

Neo:
On je pod tím podepsaný, stejně jako Topolánek pod Klvaňovou akcí "Pro radar".

A že utrácel prachy, které mu nepatří, o tom není diskuze.

Je to stejné jako celá akce Langera s "rekonstrukcí služeben", jako se rozbíhající akce ICT do škol, kdy si pár u lizu uzurpuje přístup k ESF a nikoho jiného k tomu nepustí (oscobní zkušenost), a direktivně se určuje od koho nakupovat (Rumcajs - to jsou ti kamarádíčci).

Jo, Rumcajs, Ty opravdu bez kamarádíčka nemusíš uplácet, aby ses dostal k zakázce třeba u OHL ŽS, ŘSD, Skansky apod?
Opravdu jedeš ve všech výběrovkách "na férovku"?
24. 09. 2009 | 11:00

SuP napsal(a):

DJ -
Píšeš..."Pracovití nedoplácejí na chudé, ale na tu privilegovanou kastu co hanebně kořistí pro sebe...."
Pak ovšem je tu otázka. KDO tedy ty chudé podporuje? Stát, který nevydělává, a dkyž tak na bohatých?

Dále píšeš ...."nejvíce kořistí nejbohatší vrstvy, které více či méně zákonně si přivlastňují požitky a žijí z práce středních a nižších vrstev. ..."
Za prvé nežijí z práce ostatních vrstev, ale z jejich "blbosti". A můžeš mi někde přiblížit, JAK spotřebovává bohatý víc než ostatní? Tím, že si lecos koupí? Jezdí snad pěti vlaky najednou? Jezdí najednou 5-ti auty po 10 dálnicích? Ssežere k večeři 3 kila hovězího? Chodí se válet na 3 měsíce do nemocnice a vyměňovat klouby jen proto že na to má? Bydlí ve 20 domech? Nevidím, kde by to spotřeboval.

A nakonec dotaz. Co je "korporátní" daň? Poslední dobou se to stalo novým společenským výrazem, ale já tomu nerozumím.
24. 09. 2009 | 11:12

schlimbach napsal(a):

ali
peníze dělají peníze - to není přísloví, ale je to výrok, který charakterizuje právě tu stupiditu stávajícího finančního systému, odervaného od reálného zboží, od reálného života lidské populace ...
24. 09. 2009 | 11:20

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

Nikdy bych úplatek nedal a taky s těma mafiánskýma polostátníma organizacema nespolupracujem.
24. 09. 2009 | 11:21

darveo napsal(a):

V USA v období konjunktury ,v poslední třetině 20.st. střední vrstvy mizely.Jejich nynější krize má odlišný průběh od ČR.Zatímco my jsme krizi finančních ústavů nepozorovali, u nich představovala výrazný začátek jejich krize a teprve potom se začala podobat naší krizi-přesunula se k výrobním firmám.Podle posledních zpráv jsou USA za vodou,možnost krachu se odhaduje jen u deseti gigantů.Ale na rozdíl od nás-lili peníze právě do gigantů,aby je zachránili.V další etapě budou hledat zdroje jak tyto peníze nahradit.Přitom sociální polštář je v USA slabý.Doufejme,že to nepůjde přes MMF apod.Ale na pozdější situaci na světových trzích mohou slabší ekonomiky doplácet.
24. 09. 2009 | 11:25

Ládik napsal(a):

Suchec, Rumcajs:
to já jsem jednou úplatek dal. Dělal jsem něco pro Ostravskou Universitu (cca před 10-11 lety), bez smlouvy. Až to bylo hotové, psala se smlouva - přitom mi bylo nabídnuto, abych úplatek (4000) dal, že jinak nic. Tak co mi zbylo. Dělám dál bez písemné smlouvy (stáčí "per huba"), ale jen s normálními lidmi.
24. 09. 2009 | 11:43

Pocestny napsal(a):

Zdrávas, pánové!
Se nám dnes urodilo!
Erárům sahá Janota na pytlík (výplatní), tak z jednoduché záležitosti dělají sofistikovanou filosofii. Potůček to dneska korunoval!

Že vás ještě baví polemizovat s těmi exoty, co tu neustále vykřikují něco o rentiérech a kapitálistech.
Proč mám pocit, že když dával Pán mozek, stoupli si levouni podruhý omylem do fronty na lícní svaly?

Michla tesat.
Suchce a dýdžeje pensionovat "mezi ploty", aby tou jejich světovou revolucí nezacpali křižovatku Na Stírce.

Božínku, proč má většina populu potřebu se projevovat jako bezmozeční hormonalisté!
24. 09. 2009 | 12:19

rudabhb napsal(a):

Velice pěkně napsáno
24. 09. 2009 | 12:21

Petr napsal(a):

Chtělo by to více odvahy mladý muži!Jinak se raději prohánějte na těch bruslích!Velmi správně píšete o střední třidě-ale převelice opatrně/spíše vůbec ne!/ o flákačích-kteří nikdy nic nedělali -a mají cca desítky milionů na kontech!
Dále -zisky z rozkradených a rozdaných podniků mizí v zahraničí-obrovské zisky z polostátních a.s. mizí na zahraničních účtech/ výhodnější ůroky -garance proti úpadku 3 000 000 -atd./
Prakticky střední třída a danoví poplatnici pomáhají celému světu a Evropě se dostat z finační krize!Pocházím z podnikatelské rodiny -a když naše kapitalistická země začala rozdávat -hrůzou jsem oněměl a celý kapitalistický svět se začal řechtat jako celé stádo koní!
Proto doporučuji všem -šetřte-utáhněte opasky -ať je zase cca za 20 let co rozkrádat!
24. 09. 2009 | 12:30

ali napsal(a):

SuP
slovník cizích slov
korporátní - bubnování
užití principů bubnování ve firemním prostředí k posílení firemní identity a budování týmů. Bubnuje se až s tisícovkami osob...
Taky se s tím lehce potýkám,
ovšem mám pocit, jestli to nemá být správně "koprofilní daň" :o)
24. 09. 2009 | 12:32

colombo napsal(a):

čtu a obědvám,ještě že to jídlo je dobrý,kdosi kdysi řekl,50% populace vidí černobíle,25% přemýšlí normálně a 25% jsou dementi.Dle příspěvků je to asi prauda velebnosti.Pak se člověk nemůže divit že volby vždy dopadnou tak jak dopadnou.
24. 09. 2009 | 12:38

Dj napsal(a):

horní sazba daně z příjmu fyzických osob (v %) :

Švédsko 61,0
Belgie 53,5
Finsko 53,5
Nizozemí 52,0
Dánsko 51,5
Rakousko 50,0
Japonsko 50,0
Německo/Berlín 47,5
Německo 47,5
Kanada/Ontario 46,4
Izrael 46,0
USA/New York 45,5
Čína 45,0
Austrálie 45,0
Irsko 44,0
Španělsko 43,0
Švýcarsko/Curych 42,6
Itálie 42,3
Portugalsko 42,0
Slovinsko 41,0
Norsko 40,1
Řecko 40,0
Velká Británie 40,0
Lucembursko 39,0
Malta 35,0
USA/Texas 35,0
Polsko 32,0
Kypr 30,0
Brazílie 27,5
Lotyšsko 23,0
Estonsko 20,0
Slovensko 19,0
Česko 15,0

Přemýšlím, jestli panu Michlovi tím nezvyšováním daní nejde skrytě o to, zachovat privilegia nejvýše příjmovým vrstvám. Nerad bych mu křivdil, ale kritiku na tunelování a nemravné příjmy či zisky privilegovanců a špatnou sociální situaci opačného polu společnosti jsem se od něho nedočetl, stejně jako od většiny mainstreamových ekonomů poplatných režimu kapitalistického kořistnictví.
24. 09. 2009 | 12:55

jarpor napsal(a):

Dj plácáte a srovnáváte nesrovnatelné...

Česko - 15 % ze superhrubé... tj. cca 23 z hrubé

a dále - kolik činí celkové odvody - daně + pojištění...

Jako tabulka fajn, jako vypovídací hodnota - 0.

Hezký den
24. 09. 2009 | 13:03

SuP napsal(a):

jarpor -
Takhle to vykládali u paroupků na školení ..... Nebo to tam DJ takhle pochopil.
24. 09. 2009 | 13:15

dj napsal(a):

jarpor: taková směšnost jako 23% ze superhrubé pro nejvyšší příjmy Vám přijde hodně? To je dost pro střední vrstvy, ale ne pro nejvyšší pasmo.
24. 09. 2009 | 13:19

xbr napsal(a):

Michl pokud jste se chtěl zastávat střední vrstvy měl jste to udělat v době kdy Topolánek prohlásil:,, Střední vrstva si nahrabala a teď může platit".Ovšem to se Vám nehodí do krámu.Vy se obujte do šrotovného rodičovského a sociální podpora je pro Vás vyžíračství.Nemám co dodat.Jste jen další primitivní zaslepenec který střední vrstvu nechá klidně krvácet .Přiznejme si Vám je střední vrstva ukradená.Jen se dnes hodí do krámu.Proto také jako na oko budete na cibuli ukazovat jak si střední třídy vážíte.Jinak má ale pro Vás živnostník stejnou hodnotu jako ta cibule.Žádnou.
24. 09. 2009 | 13:19

Jedla napsal(a):

Pocestný, zdravím!
Populus je populus, není spravedlivé žádat od nás vlastnosti aristokratické, zejména když naši optimáti (nejlepší mezi rovnými) jimi rovněž neoplývají!

V orientálních společenstvích, kam nás naše pravice žene (žene před sebou, nikoliv vede za sebou) svojí neochotou vést, přijmout odpovědnost a něco do toho projektu vložit, jsou lidé také kastováni. Takový Čochtan by byl rád, kdyby jinému zlomili kost za to, že rovnému zlomil kost, zatím co za zlomenou kost níže postaveného (třeba Roma) by jen zaplatil pokutu. (Narážím na Cammurapiho zákoník, asi 1800 let př.n.l.)
Ale každá mince má dvě stránky: Odpovědnost (a s ní výše pokuty) se také odvíjí od postavení, svobodný občan platí podstatně víc než nevolník či otrok.
24. 09. 2009 | 13:21

Rumcajs napsal(a):

Co se to proboha děje ? To zas byla nějaká amnestie, že se to tady začalo hemžit různými Vilémi a DJ ?
24. 09. 2009 | 13:23

Jedla napsal(a):

Marty (24.09.2009 10:07:50):
Často slýchaný argument. Jeden opisuje od druhého, už jsem zaznamenal i pohádku o pánech, co spolu chodili na oběd a jeden platil více ...

Bohužel čísla říkají, že tomu tak není. Nať neplatí více, než zbytek cibule.
Kořínky neplatí prakticky nic, a viditelně něco čerpají, což irituje část cibule, k velké radosti natě. Cibule hodně platí a středně čerpá. Nať málo platí a skrytě nejvíc čerpá.
24. 09. 2009 | 13:34

jarpor napsal(a):

Dj

Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí....

Co si myslím či nemyslím je pro tuto chvíli vedlejší.
Meritum mé reakce na Vaši tabulku je, že její vypovídací hodnota je nulová, neboť porovnáváte nesrovnatelné údaje... ( % z různých základů (superhrubá versus hrubá), odvody že nejsou jen daně...)

25 % daň + 25 % pojištění z téhož základu dá celkovou zátěž 50 %
40 % daň + 10 % pojištění dá taky 50 %

Takže se nelze točit na tom, že ten co platí jen 25 % daně odvádí méně než ten co platí daň 40 %. Pochopil... ?

Hezký den
24. 09. 2009 | 13:54

žena napsal(a):

jarpor
Souhlasím s Vámi. Ale nezavedly rovnou daň pouze některé postkomunistické země? Tam to bylo pro opravdu vysokopříjmové zavést jednoduché, protože se dalo poukázat na to, že kdo je proti, je téměř zakuklený komunista.
V USA nikdy komunisty neměli a rovná daň, aspoň pokud vím, tam zavedena není.
Myslím, že u nás by k posílení střední vrstvy stačilo zavést "milionářskou daň" a nikoliv daň rovnou.
24. 09. 2009 | 14:07

jarpor napsal(a):

žena

Nejsem daňový expert abych sledoval, kdo kde co zavedl...

Termín rovná, znamená procentuelně rovná, což není nominálně rovná daň - to za prvé
za druhé - soudím, že různé slevy a odpočty znovu výrazně mění onu nominální výši daně i při stejném procentickém podílu...

Hezký den
24. 09. 2009 | 14:16

jj napsal(a):

ohledně zdanění bohatých ....
kromě morálního zadostiučinění z toho nebudete mít nic, protože se buď odstěhují, nebo pomocí daňového poradce najdou nějakou fintu. (... popisoval to už Mark Twain )
24. 09. 2009 | 14:20

Realista napsal(a):

To je trochu pozdě, to jste měl meldovat v době, kdy Topol prosazoval svou asociální reformu. Situace už nazrála tak, že není na snižování daní NIKOMU, pouze na zvyšování daní VŠEM. Jinak to nejde. Musí se uskromnit všichni, a nejvíc vyšší příjmové kategorie.
24. 09. 2009 | 14:45

žena napsal(a):

jarpor
V tomto s Vámi souhlasím. Brala jsem to obrazně. Takže obecně nechme rozumnou částku všem daňovým poplatníkům a ty, kteří mají mimořádně vyšší příjmy, nechme přidat do státní kasy víc. Když to šlo v USA (viz Yacoccův životopis)...

jj
nejedná se mi o morální zadostiučinění. Beru to tak, že jsou potřeba určité náklady na normální život střední vrstvy. Vezmeme-li všem stejným dílem, pak se samozřejmě všem sníží životní úroveň o stejnou částku. Což při příjmu 25 tisíc nebo 200 tisíc měsíčně bude mít naprosto různý dopad do životní úrovně.
Finty, jak odvést co nejméně státu se neužívají od určité části odvodů, to děláme asi úplně všichni. Někdo se třeba kvůli tomu odstěhuje, ale kdo ví, o jaký počet by se jednalo. Kdo se bojí...
24. 09. 2009 | 14:45

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek obsahující vulgarismy (cosi o "kopání žvanila do prdele"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každí diskuse).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 09. 2009 | 14:57

Pocestny napsal(a):

Jedla,
zdravim, hele to maj jednoduchý, jak říkával starej Kolowrat -
"když jsme za všechno mohli, kromě chlastu a soulože jsme chase dodávali vše. Pak se osvobodila, a zchudla prací námezdnou, která se narozdíl od roboty dala rychle zvážit a změřit. Nakonec si chasa vzala do hlavy, že i ten národní grunt vezme do opatery, viděj, kam to za štyrycet let dotáhli...zasejc do chlíva a na seník, kde jsme je pěstovali.
To víte, nejhorší zlo na světě je pokrok. Za císařovny Marie se dělalo dva dny v tejdnu....
Ne, je potřeba ty socany ouplně osvobodit - co socan to prezipremiér jedný džamahýrie dokaď maj minutu nazbyt, vymejšlejí alotria.
Ty diktátoři měli snad pravdu, jediná záchrana před revolucí je provoz na tři směny - všude a furt!
24. 09. 2009 | 15:39

Lola napsal(a):

Naprostý souhlas.Dekuji
24. 09. 2009 | 16:06

Gerd napsal(a):

Drobnou poznámku k debatě o zdanění vysokopříjmových skupin:
- ty nejbohatší vrstvy ze společnosti více čerpají, než do ní přinesou. Čerpají formou státních zakázek, nepřinesou nic prostřednictvím daňových domicilů. Řešením je požadavek, aby firma účastnící se státní zakázky měla daňový domicil v Čr. I to se ale dá obejít.
- Bohatý člověk více nesní, ani neužije více domů (nebo o moc více) než ten chudý. V ideálním případě většinu uspořených prostředků použije na rozvoj firmy, v horším na nákup zboží, ale pocházející mimo daňový domicil.
- řešení není v nastavení výše daní a ekonomických teorií, ale v rovině morálky a společenského ocenění. Dokud bude normální krást ze státního, do té doby bude i tato morálka tolerována. S komunisty to již po 20 letech nemá společného zhola nic, ale s heslem "Nejsme jako oni!" hodně. Nejsou, kradou o dost více než komunisté. Dokud nebudou nejvyšší představitelé státu (ministři, poslanci, soudci, úředníci rozhodující o vydání z rozpočtů státu a obcí, apod.) důsledně trestáni a perzekuováni, do té doby situace enmá řešení a diskuze o výši daní ztrácí smysl.
- návrat k budování socialismu je nesmysl, ale nevěřím, že lze v ČR změnit politické poměry cestou zevnitř, leda revolucí. Nebo musí přijít osvícený vládce z oblasti mimo ČR. Historie ukazuje, že takové případy se stanou zřídkakdy.
- nejpravděpodobnější je, že většina normálních a daně platících lidí ze střední třídy psotupně emigruje do zemí s normálním politickým systémem a kulturou. Na závěr tu zbudou ta vrstva nejchudších a ta vrstva nejbohatších. A pak ti nejchudší oberou nejbohatší o zbytek.
24. 09. 2009 | 16:18

JV napsal(a):

Jedlo,
ten příměr s cibulí má i jiný rozměr. Domnívám se totiž, že velikost cibule závisí nejenom na tom, kolik živin získá z kořínků, ale též na té nati, která je energetickým zdrojem pro celou rostlinu prostřednictvím fotosyntézy. A té jsou schopny právě jen zelené výhonky nati ozářené slunečním světlem. Příslušné paralely plynouci pro společnost nechám pro odvození vám.
Zdravím Jiří Vorlíček
24. 09. 2009 | 16:52

Jedla napsal(a):

JV:
Ano, díky za upozornění, máte úplnou pravdu. Samozřejmě na žádnou část rostliny nelze uvalit daňovou zátěž likvidační, ani progresivní zdanění nesmí být jako Round-up.
Nicméně cibule je zásobárna, díky ní rostlina přečká zimu. Když zůstane moc živin nati, nasadí akorát do květu a výsledek odfoukne vítr jako semena někam do světa.
Rovněž Vás zdravím.
24. 09. 2009 | 18:55

zdesta napsal(a):

Rumcajs. Mám 2 blízké kámoše,kteří garážově podnikají.Jednomu jsem dokonce opravoval jednoho žebráka.(kopírovací frézku FK-08)Vím co takové podnikání obnáší a klobouk dolů.Mám ale také jiné příklady velmi dobře známých.(ohledně nezaměstnanosti)Dost nevábné situace a ve třech případech doslova osobní katastrofa.Žádní flakači,nebo vyžírky.Paušalizovat tuto problematiku podle tendenčních hesel je hovadina.
24. 09. 2009 | 19:22

Tribun napsal(a):

Střední třída? Největší nepřítel všech elit! Špatně se ovládá, je relativně nezávislá, a nedosti na tom, existuje v jejím případě reálné nebezpečí, že někdo z ní překoná majtetkovou bariéry, danou možností akumulace kapitálu.

Ale stát není hlupák, stát se stará. Bohatým víc, chudým míň, střední třída to zacvaká a když někdo z ní propadne do nižších pater, tak už se nahoru nevyhrabe, protože stát ho dole pěkně přidrží.

A tak tu máme (návrh na) nový státní rozpočet, akcentuje stratifikaci společnosti a upevňuje bariéry.

Nemám nic proti snaze o snížení deficitu státního rozpočtu, naopak, celkem mi toto úsilí konvenuje. Co mi již konvenuje méně je způsob, jak má být tohoto snížení dosaženo: bude se šetřit na těch nejpotřebnějších a nejbezbrannějších, na důchodcích, nemocných a rodinách s dětmi, bude se brát tam, kde je málo, aby se nemusel sáhnout tam, kde je mnoho.

Zase bude brát tam, kde i málo znamená relativně hodně, zatímco tam, kde i mnoho znamená relativně málo, se bude obcházet po špičkách.

Potíže státního rozpočtu jsou potíže celé společnosti! Na jejich řešení se tedy musí podílet celá společnost, nejenom „chudí“, ale také „bohatí“, a především ti skutečně bohatí. Brát je totiž nutno především tam, kde je co brát, a nikoliv tam, kde je to pohodlné, protože postižený se nemá jak bránit. Bohatým nechat a chudým brát je možné věroučně správné, ale neefektivní a nic neřešící.

http://tribun.bloguje.cz/81...
24. 09. 2009 | 21:38

yara napsal(a):

Ještě k daním: Výše daní může být nepříjemná, že až může vést některé firmy k přeložení sídla do daňových rájů (důvody však bývají poněkud jiné), ale co nejvíce vadí firmám je to, že se příliš "mění pravidla hry" a mění se daňové zákony a souvis. předpisy. To velmi vadí kapitálu a firmám. Pokud jsou velké daně, vadí to sice,ale finanční systém resp. struktura financí firem se přenastaví a jede se dál třeba i s menším ziskem, ale pokud se třeba během pár let několikrát změní pravidla kolem daní a soc. a zdravotního pojištění (taky daň)už se v tom nevyzná ani pra..! Nejjednodušší by byla jen jedna daň z hrubého příjmu o velikosti cca 20-35% např. s třemi stupni progrese, ve které by už bylo zahrnuto soc. a zdr.pojištění. Rovněž DPH by mělo mít jen jednu sazbu.
24. 09. 2009 | 22:00

PUTIN napsal(a):

No já nevím, ale jak se chováme my všichni? Chceme co nejlevněji nakupovat. Co udělá "boháč" když tu bude nakupovat draze? Odejde jinam kde nakoupí levněji. Prostě ty prachy zdaní někde jinde (třeba na Bahamách). A státu to stejně nic nepřinese. Takže jakápak vyšší daň když tu stejně pak nic nezůstane. Mimochodem kdo z Vás takhle v supermarketu nepřemýšlí?
24. 09. 2009 | 22:01

Nový napsal(a):

Je komické sledovat, jak se zde dohadují příznivci levice a pravice. (tzv.)
Ačkoliv má autorovo hořekování nad úlohou střední třídy morální opodstatnění, nelze čekat žádnou změnu k lepšímu. Jedině ze střední třídy totiž může stát vyrazit nějaké daně.
Bohaté firmy a jedinci si zaplatí poradce a formálně se přestěhují do daňových rájů.
Pobírači dávek budou formálně celoživotně nemajetní a přivydělávat si budou prací načerno.
Ač to vypadá podivně, nejrozumější je snížit extrémě daně firmám, aby se k nám přesouvaly firmy ze světa. Respektive, aby se sem formálně přihlásily. Výběr daní by se tím celkově zvýšil a stát by mohl pečovat o blahobyt množících se nemakačenků bez neúnosného ždímání střední třídy.
24. 09. 2009 | 22:07

Ptah. napsal(a):

nizsi sazba dph je pomerne vyznamnym socialnim opatrenim. Protoze podil zbozi s nizsi sazbou dph (typicky potraviny) je procentualne nejvyssi u skupin s nejnizsimi prijmy a naopak nejnizsi u nejbohatsich. Sjednoceni obou sazeb DPH napr. nekde lehce pod soucasnou vyssi sazbou neni nic jineho nez dalsi rozvirani socialnich nuzek - zjednodusene receno chleba zdrazi, ferari zlevni
24. 09. 2009 | 22:16

Ptah. napsal(a):

Kdyz se rekne stredni trida, predstavim si domek na predmesti. Domek na predmesti Prahy se poridi kolem 6.000 000 (aby to nebyla uplna kuca, ale zase nic extra). jak vysoka splatka hypoteky je na to potreba? 30 tisic mesicne minimalne, spis vic. Prumerny cisty prijem v Praze je nepatrne pres 20.000. Pokud chcete do toho mit rodinu, manzelku na materske a pote ve spatne placenem zamestnani pro casove neflexibilni matky , musite vydelavat alespon 40.000 cisteho (a to je jeste hranicni). Takze ke stredni tride se u nas mohou pocitat jen lidi s minimalne dvojnasobkem prumerne mzdy, pricemz je znamo ze jen tretina populace dosahne vubec na mzdu prumernou. Takze bych se autora zeptal, o kom to vlastne mluvi? O stredni tride z panelaku ci z domku kdesi na samote u lesa?
24. 09. 2009 | 22:29

Ptah. napsal(a):

v danovych rajich se zas tolik dani v absolutnich cislech nevybere. Ono to lze takhle prevest jenom u urcitych forem podnikani (vyrazne mensiny). V celkovem HDP tvori danove raje celosvetove pomerne malou az zanedbatelnou cast - nicmene protoze se jedna o male zeme, i ta trocha je pak v prepoctu na hlavu hodne. Zeme normalni velikosti jako je CR nikdy nemuze danovym rajum konkurovat, protoze by ztratou ze zdaneni domacich podniku prodelala kalhoty.
24. 09. 2009 | 22:36

yara napsal(a):

Ptah:
DPH vznikla proto aby se stát dostal vůbec k nějakým penězům.
"Daň z přidané hodnoty" je v podstatě jen daň z obratu. Znám více firem, které mají výsledek zisku za rok téměř nulový nebo jsou dokonce v mínusu. Dobře dvě sazby ano, ale v rozumné míře.
Stát by se měl spíše naučit vybírat daně!
24. 09. 2009 | 22:36

xy napsal(a):

tragédií téhle země je 30% vemen typu "DJ", všichni mladí a vzdělaní jděte do UK nebo dál, tady budete akorát živit socky, důchodce, odboráře, milion státních parazitů, nekonkurence schopné dělníky a odměnou Vám bude každoroční socanské zvyšování daní a odvodů
24. 09. 2009 | 22:37

yara napsal(a):

Ptah:
DPH vznikla proto aby se stát dostal vůbec k nějakým penězům.
"Daň z přidané hodnoty" je v podstatě jen daň z obratu. Znám více firem, které mají výsledek zisku za rok téměř nulový nebo jsou dokonce v mínusu. Dobře dvě sazby ano, ale v rozumné míře.
Stát by se měl spíše naučit vybírat daně!
24. 09. 2009 | 22:40

Borec napsal(a):

DJ: Jste normální? Už jenom procentuální stanovení daně z příjmu je neuvěřitelně nespravedlivé a demotivující. Uvědomte si kolik je 15% z 10 000 a kolik třeba z 100 000. Stále jo to jen třídní boj, nenávist, závist, přerozdělování, zlodějna, příživnictví....hamba, hamba, hamba!!!
25. 09. 2009 | 06:24

jozka napsal(a):

Hele, xy, ktere UK mate na mysli? Ukrajinu nebo Spojene kralovstvi? Protoze v tom Spojenem kralovstvi je na statnim zavislejch vic osob nez u nas :-)
25. 09. 2009 | 08:21

jozka napsal(a):

Vis, Pocestny, je treba brat Kolowratovy vyroky jako roztomile zvatlani senilniho starika. Protoze zrovna byt slechticem, tak o nejake zodpovednosti moc nemluvim. Specialne ceska slechta dovedla nasi zemi v historii nekolikrat svym jednanim cesky receno uplne zu grunt...
25. 09. 2009 | 08:23

Ostravak ostravski napsal(a):

Krátké,výstižné,pravdivé!!!! Doufám že to spočítáme všichni těmhle parazitům ve volbách.Tedy pokud tu ještě nějaké budou.
25. 09. 2009 | 08:25

neo napsal(a):

PTAH: to je blábol jak cyp

" Sjednoceni obou sazeb DPH napr. nekde lehce pod soucasnou vyssi sazbou neni nic jineho nez dalsi rozvirani socialnich nuzek - zjednodusene receno chleba zdrazi, ferari zlevni"

Tak počítej se mnou : 2008 chleba v 5% sazbě DPH = 27,90

2009 chleba v 9% sazbě = 19,90

Máslo 2008 5% = 34
Máslo 2009 9% = 18kč

Mléko 2008 5% = 17,90
Mléko 2009 9% = 10,90

Kdy už konečně pochopíte, že DPH není žádný rozhodující faktor, který by určoval cenu. Může se zvžšit či snížit a nemá na cenu podstatný vliv!

Největší nesmysl dokonce podporovaný kalkulačkou zde na aktuálně je, že když se dph zvýší o 1%, cena se zvýší o 1%.

Ptahu , projdi si nějakej obchod a pak plácej o rozevírání nůžek.
25. 09. 2009 | 08:32

Zagy napsal(a):

Kupecké počty a selský rozum:
Majetek ČR po rodělení cca2,7 bil.
Státní dluh cca1,3bil.
Tržby z privatizací ?
Úroky z půjčených peněz cca3 300miliard ročně!!
To nikdy nemůžeme splatit.
Naše měna je naše-státní. Komu vlastně platíme ročně 300miliard na úrocích?
Peněžní ústavy, které státu půjčili peníze májí konkrérní majitele.
Kdo vlastně tak velké peníze zkasíroval?
25. 09. 2009 | 09:18

Dagobar napsal(a):

Koukám, že se zde stále vyskytují lidé, kteří si myslí, že tuneláři jsou ZAMĚSTNANCI... ó ty svatá prostoto...
25. 09. 2009 | 10:11

schlimbach napsal(a):

Zaqy

prodej českých bank do zahraničních rukou je jeden z obrovských podvodů na našem národu, ,místo toho, abychom si jakoby půjčovali sami u sebe a bez úroků, platíme obrovské sumy ( nyní cca 50 miliard korun ročně ) za peníze, které vznikly stiskem klávesy převážně mimo naše území a ten prst nepatří česklému státu. Když vidím tu frašku ve sněmovně, je mi smutno, kolik toho ještě český člověk vydrží. Bavit se, jestli 230 miliard deficit je moc nebo 159 miliard málo - celá světová ekonomika je postavena na dluhu ( otázkou je, kdo emituje peníze do systému a podle mě to musí dělat sama společnost, která sama dovede regulovat množství oběživa v systému, nepotřebujeme na to žádný cizí subjekt a již vůbec nepotřebujeme platit reálné peníze za ničím nekryté kredity od cizích subjektů ).
HDP ( stupidní úkazatel ) na hlavu je cca 350 000 Kč. 450 000 nezaměstnaných by vytvořilo statky za dalších cca 158 miliard, ale nevytvoří, protože pár jedinců bude z tribuny sněmovny hřímat o zadlužování budoucnosti našich dětí a vnuků, žvanit hlouposti o nutnosti vyrovnaného rozpočtu atd, bez ohledu na stupiditu jejich argumentů, protože v momentě, kdy bude vyrovnaný rozpočet, bude společnost totálně zruinovaná, protože opakuji, celá světový finanční systém je založen na dluhu. Snižme dluh a je tu krize. Co asi udělaly ty kruhy, které řídí stávající krizi ? Zbrzdily přitok krditů ( dluhů ) do ekonomiky a hle - je tu krize... Už se těším, jak renomovaní ekonomové zase začnou kázat nabiflované na Harvardu bludy o vyrovnaných rozpočtech a nutnosti pozdějšího odchodu do důchodu. Je třeba se vrátit k reálné ekonomice, zakázat spekulativní nákupy a popřát bankéřům hodně štěstí v novém zaměstnání, kde nebudou pracovat s penězi, nebo ještě lépe, vystěhovat je na Kajmany - přijde nás to levněji.
25. 09. 2009 | 10:45

SuP napsal(a):

schlimbachu -
Nechcete sehnat telefon na Bušinu? Žebyste si mohli spolu hrát.
25. 09. 2009 | 10:54

schlimbach napsal(a):

SuP
že nechápete podstatu problému již vím, takže vaše invektiva mne nepřekvapuje. Žijte si ve svém bludu dál -))
25. 09. 2009 | 10:59

neo napsal(a):

schlimbach:
to jsou pouze žvásty.

Je rozdíl dluh navyšovat a mít k němu přístup.

Krizi nevyřeší zvyšování dluhů, ale pouze rychlejší a snažší přístup k úvěrům s lepší analýzou rizik a bez zajištění státem.
25. 09. 2009 | 11:04

schlimbach napsal(a):

neo

o.k. stále se bavíme o stávajícím systému. Jak byste si představoval vyrovnat státní rozpočet ?
25. 09. 2009 | 11:19

neo napsal(a):

schlimbach:

dodržovat základní rozpočtové pravidlo.

deficity z období poklesu, krýt přebytky z období růstu.
25. 09. 2009 | 11:22

SuP napsal(a):

schlimbach -
To není invektiva. To snaha podpořit Vaše bádání vyšší úrovní teoretika peněžních toků.
Vidím, že tu už půl roku hledáte kavku pro svou teorii, chtěl jsem Vám pomoci.
25. 09. 2009 | 11:29

schlimbach napsal(a):

SuP
možná byste se divil, že jsou lidé, které to zajímá.
25. 09. 2009 | 11:48

schlimbach napsal(a):

neo

jak povrchní odpověď ( jsou to pouhé klišé ), co konkrétněji, třeba ? Jak konkrétně vyrovnáte rozpočet, jaký to bude mít dopad na ekonomiku. Vezměte si do úvahy, že státní dluh je již 1,5 bilionů korun dluhová služba 50 miliard a roste ... Bude ještě vůbec někdy ekonomický růst v naší zemi a pokud ano, díky čemu ?
25. 09. 2009 | 11:52

SuP napsal(a):

schlimbach -
Divil byste se, že nedivil. Historie byla vždycky plná vizionářů. Mně nedělá potíž Vaše příspěvky nečíst. Není třeba se omezovat. Zkrátka my jsme si do noty nepadli. A co má bejt?
25. 09. 2009 | 11:53

schlimbach napsal(a):

SuP
já jsem v pohodě -)) mě nevadí, že to nečtete a že vás to nezajímá, nikomu to nenutím -)) takže jsme našli společné stanovisko, že se neshodnem a je to v pořádku -)
25. 09. 2009 | 11:58

neo napsal(a):

schlimbach: Vy jste kolem ekonomie tak akorát proletěl co?

pohoda, ale prozradim Vám tajemství ... je to cyklus. Význam toho slova si už najděte sám:)
25. 09. 2009 | 12:01

kiter napsal(a):

Už jich mám taky dost, volím Pravý blok
25. 09. 2009 | 12:18

schlimbach napsal(a):

neo

dostal jsem odpověď kterou jsem čekal ...
25. 09. 2009 | 12:22

SuP napsal(a):

schlimbach -
To jsem rád, že už to víte taky.
25. 09. 2009 | 12:47

zagy napsal(a):

schlimbach
výstižné,nezbývá než souhlasit
25. 09. 2009 | 12:56

schlimbach napsal(a):

SuP

jo jo, občas někdo zvedne nohy ( nestojí mi na vedení ) a mě to pak najednou dojde -)))
25. 09. 2009 | 13:13

IO napsal(a):

Je to radost pohledět, jak tady „kupecké počty a selský rozum“ řeší neřešitelné! Pan Michl zapomněl pomyslet na to, že takzvaná střední třída hyne na úbytě, ztrácí půdu pod nohama, je pro ni zkrátka „po sezóně“, jak to trefně napsal jeden proslulý český novinový komentátor (kterého zde radši nejmenuju, abych si nevykoledoval úplně zbytečné, protože marné útoky těch, kteří útočí už jen na jméno, nikoli na myšlenku). Časy dalšího a dalšího rozkvětu „střední třídy“, kdy už si mnozí na Západě začínali myslet, že postupně bude v podstatě celá společnost tou střední třídou, že skončí dějiny, a v Česku si mnozí mysleli, že prostě tuhle vývojovou trajektorii jen s malým zpožděním zopakujeme (v roce 1990: Za Komárka bude koruna jak marka! Za dva – tři roky dohoníme Rakousko!), prostě v nových podmínkách vědy, techniky a globalizace skončily!!! Já vím, je to jako vyprávět dětem o tom, že Kašpárek umřel – takovou pohádku ony nerady. Tak si tady plácejte játra o tom, koho chcete zdanit, dámy a pánové: ať už melete cokoli, je to stejně pro kočku nebo pod psa. Čest vaši marné snaze!
25. 09. 2009 | 17:33

Marcus napsal(a):

Nechapu co maji zdejsi liberalove proti zvysovani prijmu nejbohatsich vrstev - rozhodne je to rozumnejsi nez osekavat podporu rodinam a detem. Snad kazdemu je jasne, ze sazba z prijmu nejbohatsich je u nas oproti vyspelym zemim velmi nizka (viz. tabulka uvedena Dj). Stejne tak majetkove dane jsou u nas oproti Zapadu velmi nizke.
Kazdopadne pro vyvoj ekonomiky je nejdulezitejsi, jestli se penize (a v principu je jedno zda soukrome nebo statni - tzn. vybrane na danich) utrati za domaci zbozi a sluzby. Kdyz si koupim domaci zbozi, zajistuju praci domacimu vyrobci a navic tento vydaj pak opet "roztaci" ekonomiku (tzn. cast se utrati, cast dostane stat na danich - a to se dale opakuje). Kdyz si koupim zahranicni zbozi, tak zajistuju praci zahranicni firme, prichazim o cely multiplikacni efekt a navic na ten nakup potrebuju zahr. menu - tzn. bud je to ve svem dusledku na dluh, nebo za zbozi, ktere se musi vyvezt do zahranici (tzn. uzitek z neho je opet mimo domaci ekonomiku).
25. 09. 2009 | 18:30

Já I. napsal(a):

schlimbach
Myslím,že ani SUP ani NEO nepochopili podstatu Vašeho příspěvku a doknce ani nemaj ponětí o tom co se ve světě financí za poslední půlrok událo.Netuší nic o tom jak v USA se pumpovaly biliony dolarů do bank,pojišťoven a automobilek jen aby nepadly na hubu.Nic nevadilo větší státní zadlužení a aby to nebylo málo tak si spoustu miliard dolarů i přitiskly.Nic nevědí Ti dva diskutéři o tom kolik miliard napumpovala ECB do bank a kde ty miliardy zkončily.A jak moc to ECB vadí,že nebyly ty peníze použitý k tomu aby se dostaly mezi lidi a firmy.
Proto taky asi nikdy nepochopí,že jediná cesta ven vede přes dočasně větší schodek v rozpočtu.Cesta která má za následek ztracení kupní síly je cesta do záhuby.A to bohužel platí o krácení platů,zvyšování daní a dalších v tuto dobu zaváděných opatřeních.
25. 09. 2009 | 18:54

Cubatieur napsal(a):

No neřekl bych že to je o cibuli. Spíš zde platí Všeobecný pricip a zákon o kupě sypaného písku, která nemůže být strmější než jisté meze...Všechno je o monetární politice. Peníze jsou jen prostředek směny jen pokud je za něj považujeme. A taky mazivem ekonomiky. Jestli, že se oběh peněz zastaví -protože byly vysáty z ekonomiky různými parazity, pak se zastaví všechno a budeme se muset vrátit k výměnnému obchodu. To ale najednou hodně lidí chcípne hladem: politici, církev, vojáci a úředníci. Protože ti se nehodlají svých výdobytků přikrytých zákony vzdát skončí to katastrofou...
25. 09. 2009 | 19:10

Karel napsal(a):

Tato diskuze je místy vtipná, obávám se však , že mnoho neřeší. Základním problémem je , že stát dělá dluhy záměrně, nehodlá je nikdy platit a celkem osvědčeným způsobem řešení je inflace. nejraději ji mají jednocifernou těsně někde po deítkou. Na ní pochopitelně nejvíc prodělává slušný občan, který něco spoří. Nádeníci, kteří prožerou co vydělají nebo dostanou, těch se pochopitelně netýká. bohatí vědí jak na to, jinak by nebyli bohatí moc dlouho. Udrží-li někdo majetek dvacet let, klobouk dolů. ten si pomůže vždycky. Zdaňovat bohaté je blbost, ti vždy platili pouze to co uznali za vhodné, prostě se stím moji milý smiřte. Chudí nemají platit z čeho a protože příjmy byly vždy naplánovány, tak to nakonec zaplatí střední vrstva. Mimochodem, taklhle to dopadlo v 30 letech i v USA
25. 09. 2009 | 19:32

iga napsal(a):

Pane Michl, trefil jste to presne - bohuzel...
25. 09. 2009 | 22:08

kolemjdoucí napsal(a):

2 RUMCAJS:

Rumcajsi, víte jak se říká lidem jako vy? Existuje pro to krásný výraz "fachidiot". Váš duševní obzor je omezen na vaši garáž a les Řáholec. Znám to, býval jsem podobný...ale život (a pár tragédií v mém okolí) mě naučil.
Zkuste se zamyslet, jak to hypoteticky bude vypadat, až špatně placení učitelé, lékaři a třeba i mnozí technici atd. začnou podnikat v garáži, aby byli tzv. "schopní"...Děkuji pěkně, ale já svoje děti do garáže posílat nehodlám a stejně tak mě nenaplňuje radostí perspektiva, kdy nenajdu jediného doktora až mně bude ouvej.
Lidi s omezeným obzorem jako jste vy - to je přesně to, co dnešní mafie potřebují.

Západní civilizace je na křižovatce. Menšina (která kromě finančních machinací nikdy nic nevymyslí a nevyrobí) má tak obrovské procento majetku, jak bylo v dějinách dosud nevídané a výsledkem je, že většina ztrácí motivaci. Upadá vzdělání, pomalu už neumíme nic vyrobit, nikdo nechce cokoliv většího rozjíždět (kapitál je jinde než by měl být) a degenerujeme. A to vše jen v zájmu té většiny, která jede podle zásady "po nás potopa". Nevím jak tu motivaci opět získat. Fachidiotství malých lidiček jako jste vy nám myslím nepomůže. To jen bude konzervovat stávající stav.
26. 09. 2009 | 10:29

jozin napsal(a):

je to tak jednoduche, proste nevolte ODS, nevolte CSSD, zkuste volit ty co nejmene slibujou a co se v minulosti ukazali jako nejvic seriozni, ja osobne volim Schwarzenberga a his boys
26. 09. 2009 | 10:43

IO napsal(a):

Značka Kolemjdoucí to vidí velmi moudře. Tím se ale nechci dotknout značky Rumcajs - ta má aspoň snahu a aspoň nějaký vlastní názor.
26. 09. 2009 | 15:03

Skogen napsal(a):

Faktické zastoupení české střední třídy v populaci dělá z cibule spíš pórek.
26. 09. 2009 | 20:34

schlimbach napsal(a):

já I

tak tak -)
26. 09. 2009 | 22:00

Petr napsal(a):

Velmi zvláštní přirovnání ekonomiky k cibuli. Kořínky - spodek, tělo cibule - střední vrstva, nať - nejbohatší. Viděli jste už cibuli, kdy nať rozkvetla, tělo se strácelo, protože nať vlastně z něho žia. Myslíte, že bez zdanění, vysokého zdanění nejvyšších vrstev to tak dopadne?
27. 09. 2009 | 05:17

Jan napsal(a):

Jenom pořádné zdanění úspěšných nás zachrání - nebudou mít tolik peněz na dlouhé dovolené, a budou více pracovat a přinášet svou efektivní prací porospěch celé společnosti.
27. 09. 2009 | 22:47

Pavel Pohodička Němec napsal(a):

Ale střední vrstva se cíleně likviduje už od roku 1914, je zdrojem bohatství státu, i elity a je zdrojem pro nemajetné a dává jim práci. Když ale zbohatne, ohrožuje politiky i nejbohatší, protože pak má zájem upravit svět podle svých představ, likviduje totalitu. Je to velké dilema, co se střední vrstvou. Obvykle, když zbohatne, tak se likviduje.
28. 09. 2009 | 20:08

ladek napsal(a):

Páni živnostníci,vydáváte se za nejdůležitější třídu v tomto státě. Ovšem zapomínáte na to že nejdůležitější třída v každém státu, je třída dělnická.Ekonomika není cibule, jak si autor mylně myslí, ale pyramida. Kde na základech, které tvoří dělníci,zaměstnanci v zemědělství a další zaměstnanci stojí celá ostatní ekonomika.Ovšem dělník si nemůže do nákladů napsat nákup motorové pily když obchoduje s igelitem aj. lahůdky.
28. 09. 2009 | 20:13

Doktor napsal(a):

Možná je to jinak.Smaozřejmě výroba není samoúčel, ale fungují tady nějaké ekonomické vztahy, které si vlastně nedokázaly ani teoreticky ani prakticky zatím žádné vládnoucí špičky vysvětlit a především se podle nich řídit. Možná,že to ani nejde a stochastický vývoj je prostě takový. Největší chybou vládnoucích špiček v jednotlivých zemích je, že se nedokázali postavit před své národy a požádat je o odpuštění, protože krizi zavinili sami a platit ji budou jejich národy.
Ale tím vlastně dali najevo, že souhlasí s už historicky popsáným systémem
kapitalismu např. v Kapitálu Karla Marxe a troufám si říct, že i jiných ekonomů. Bohužel, ale je docela možné, že další stupeň vývoje můžou být války, které jsou pokračováním ekonomiky jinou cestou. Jde z toho trošku strach.
29. 09. 2009 | 14:14

Louis Vuitton napsal(a):

Accumulated 152 years of travel essence, this summer has launched a series of travel goods and accessories: including Monogram Eole suitcase with the wheel and attached design which is divided into two sizes of Epi Bourget bags; more apple red and dark purple Vernis leather Pegase board suitcases. The new travel series is designed to allow layers of maximize space,
the bags ingenuity function makes the intake mission more orderly, protective buffer device for hanging the handle is very heartening; the most important thing is - the LV luggage of Size 50 cm are in compliance with IATA specifications of international check standards. :oops:
22. 10. 2009 | 08:46

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... Tudor watch for sale
http://www.dearwatches.com/... U-Boat watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Vacheron Constantin watch for sale
29. 01. 2010 | 06:33

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 08:29

breitling colt quartz napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 08:42

armani classic napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 03. 2010 | 07:05

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 07:07

skyracer watches napsal(a):

That to him was one of the best times of his life – but breitling montbrillant it was also the last time he was truly himself,
13. 03. 2010 | 09:00

breitling navitimer napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
13. 03. 2010 | 09:02

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 00:27

best buy viagra napsal(a):

damages. The patient was suffering with locomotor, http://orderonlineviagra.org viagra 50mg strychnine sulphate and mercuric chloride, a, form a deep red color, but no precipitate, with, http://cialis-generic-online.net cialis online to form a santoninate. It turns yellow on, Aq. Hydrog. Perox J iv <a href=http://orderonlineviagra.org#0,36636E+40>order viagra cheap</a>, acid. Hydrocyanic Acid is an exception. Remember, phosphoric or metaphosphoric acid free from, <a href=http://cialis-generic-online.net#1,11361E+23>cialis 10mg price</a>, to form a santoninate. It turns yellow on, S. For external use only. <a href="http://orderonlineviagra.org#98780">viagra online</a>, Acidum Carbolicum. See Phenol. Guaiacolis Salicylas. Decomposed by alkaline, <a href="http://cialis-generic-online.net#55998">cialis 10mg price</a>, explosion may result, with sulphur, charcoal,,
20. 01. 2013 | 15:14

aaLarpext napsal(a):

<a href=http://bestplaceyrr2967.bugs3.com/mozhet-li-pensioner-v-vozraste-do-60-let-vzyat-kredit-v-banke.html><img>http://beautifulcredit.ru/bc.png</img></a>



http://bestplacetrl6857.boxhost.me/posmotret-poderzhannyy-avto-i-vzyat-kredit-cherez-bank-gorod-novokuzneck.html могу ли я взять потребительский кредит на квартиру и расплатиться материнским капиталом <a href="http://bestplaceyhq9941.hostingsiteforfree.com/kak-vzyat-vazovskiy-avto-v-kredit-v-volgograde.html">как взять вазовский авто в кредит в волгограде</a> со скольки лет можно взять кредит на авто <a href=http://bestplacezzq9832.net16.net/kak-vzyat-kredit-v-solidarnosti.html>как взять кредит в солидарности</a> http://bestplacewmy2176.nazuka.net/kokshetau-vzyat-kredit.html возврат товара не надлежащего качества взятого в кредит <a href="http://bestplaceyhq9941.hostingsiteforfree.com/kak-vzyat-kredit-pod-zalog-nedvizhimosti-v-leningradskoy-obl.html">как взять кредит под залог недвижимости в ленинградской обл.</a> хочу взять в кредит ноутбук. какие документы нужны <a href=http://bestplaceyru6184.myfreehosting.ru/kto-mozhet-pomoch-vzyat-kredit-v-zaporozhe.html>кто может помочь взять кредит в запорожье</a> http://bestplacezzq9832.net16.net/gde-mozhno-vzyat-kredit-na-pokupku-fury.html можно ли взять кредит на пенсионера <a href="http://bestplacegyr4927.hostoi.com/gde-vzyat-kredit-na-otkorm-krs.html">где взять кредит на откорм крс</a> как может взять кредит субъект малого бизнеса в казахстане <a href=http://www.bestplacestargadullkumb1983.xpg.com.br/kak-vzyat-kredit-na-dostroyku-v-tashtagole.html>как взять кредит на достройку в таштаголе</a> http://bestplaceyrr2967.bugs3.com/kakie-nuzhny-dokumenty-v-sber-bank-chto-by-vzyat-kredit.html как взять кредит чтоб погасить предыдущие <a href="http://bestplacezzq9832.net16.net/kak-vzyat-vygodnyy-avtokredit-pod-malenkiy-procent.html">как взять выгодный автокредит под маленький процент</a> диалоги по английскому языку на тему советы по взятию кредита <a href=http://bestplacezzq9832.net16.net/gde-vzyat-kredity-na-halyavu-v-igre-mir-tankov.html>где взять кредиты на халяву в игре мир танков</a>
mamoleptino321 <a href=http://cultobzor.ru/2012/11/ovchinnikov-savchenkov/savch04/#comment-951> в каких банках г.ашхабад можно взять в кредит джип лексус350,2011г</a>
http://bestplaceydj2207.binhoster.com/gde-luchshe-vzyat-kredit-nalichnymi-bez-spravok-i-poruchiteley-v-syzrani.html <a href=http://www.bestplacevanquepated1978.xpg.com.br/kreditosposobnost-zaemschika-vzyat-kredit-ispolzovat-ego-vozvratit-v-srok.html>кредитоспособность заемщика взять кредит использовать его возвратить в срок</a> <a href="http://bestplacepvb5410.myfreehosting.ru/banki-gde-mozhno-vzyat-kredit-bez-spravok-v-n-novgorode.html">банки где можно взять кредит без справок в н. новгороде</a>

http://www.liveinternet.ru/users/fultuwurla197311z5v/post264940862/
http://www.liveinternet.ru/users/elflowticbant1972alxb/post264896017/
http://www.liveinternet.ru/users/tidotenkee1974somf/post264895714/
http://www.liveinternet.ru/users/comjowonne1988fqmy/post264881665/
http://www.liveinternet.ru/users/blanodgoabubb1975he0s/post264896934/

<a href=http://www.liveinternet.ru/users/cusajudgmatch1982h54x/post265097964/>я офифыально неработаю могу я взять кредит на сумму 1000000 рублей</a> <a href=http://www.liveinternet.ru/users/taitysrade1988cirg/post264891533/>банк втб г.симферополь взять кредит</a>
<a href=http://www.liveinternet.ru/users/spacatnaipos1977ky37/post264884761/>у кого банка взять кредит на сумму 500000 руб. без справки</a>
06. 04. 2013 | 04:16

aadogaxole napsal(a):

[url=http://cialitadacip.org/staxyn.html]staxyn med[/url] http://cialitadacip.org/staxyn.html
18. 04. 2013 | 05:18

aaloastsnata napsal(a):

[url=http://is.gd/E775e9][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://archive.org/details/contsandmafe/] How To Spy A Phone For Free To Download [/url] [url=http://archive.org/details/tconunnanli/]Spy Someone Cell Phone Calls[/url] [url=http://archive.org/details/starlepcongxy/] Spy Kids 5 [/url] [url=http://chicksalongthecanal.webs.com/apps/profile/109034678/]Free Mobile Spy For Blackberry [/url] [url=http://archive.org/details/densignnliner/] Cell Spy Pro Does It Really Work [/url] http://electmike.webs.com/apps/profile/109034678/ mobile spy apps for blackberry can cell phone spy software be installed remotely cell phone tracker free online spying cell phone text messages phone number tracing software free download how to install cell phone spy software anti spyware cell phone software hd spy pen camera india
<a href="http://rs-skillerz.webs.com/apps/profile/109034678/">Software Mobile Phone Spying Free Download</a>
<a href="http://archive.org/details/thototuni/">Track Cell Phone Free Online</a>
http://ysrism.com/contact/sonia-mam-its-against-our-culture/comment-page-1/contact/sonia-mam-its-against-our-culture/ spy sms free online cell phone spyware free software spyware removal for mobile phones internet usage monitoring software free mac
[url=http://archive.org/details/vardratorto/] Cell Phones Have Best Parental Controls [/url] [url=http://archive.org/details/contsandmafe/] How To Spy A Phone For Free To Download [/url] [url=http://vampiretheory.webs.com/apps/profile/109034678/]Trace A Phone Number With Gps[/url] [url=http://iwi2012.webs.com/apps/profile/109034678/]Spy On My Boyfriends Cell Phone For Free[/url] [url=http://archive.org/details/manciobattra/] Himym Season 7 Episode 2 Watch Online [/url] http://lichfieldhumanistgroup.webs.com/apps/profile/109034678/ disney cars 2 spy shifters auto spy kids 4 trailer 1 cell phone tracker prank site battery powered wireless spy camera spy sms free iphone how to track phone number in india free website monitoring software sms
28. 04. 2013 | 02:23

aaGyncavano napsal(a):

[url=http://is.gd/t7rRbX][img]http://stomsk.ru/pics/spymobile.ol1[/img][/url]
[url=http://archive.org/details/rimazbuckfo]Bespioneren Mobiele Telefoon Van De Computer Vrij[/url] [url=http://archive.org/details/fficolvertoff]?puedo Rastrear Un Telefono Movil Gratis[/url] [url=http://archive.org/details/krugromferttan] Leerfeld Spion Downloads Pro Woche [/url] http://archive.org/details/caracapa Vem spionerar pa min mobiltelefon Spybubble pro herunterladen Zelle Kontrolle Handy-Spion-software Android Spion Telefon Bewertungen fazer espiao camera de telefone celular
<a href="http://youthofknowledge.webs.com/apps/profile/109034678/">Online Mobiltelefon Spion Programvara</a>
http://la-tetanic.com/libro-de-visitas.html?start=30 http://www.yorkierescue.com/posting.html http://www.tvr.baraholka.com.ru/gb.htm?page=20 Titta spy kids 2 trailer Spy Telefon pro apk cell phone spy elite sim-kortlasare recensioner
[url=http://spymobile9331lmxm.carbonmade.com/projects/4789059]Spion Programvara For Barbara Datorer [/url] [url=http://archive.org/details/ivreazodos] Spion Kamera Penna Recensioner [/url] [url=http://archive.org/details/ormuevaro] Baby Monitor Hd Iphone App [/url] [url=http://archive.org/details/perjulika] Circuito De Insecto Espia GSM [/url] http://archive.org/details/mattsweetmatttrav Telecharger le telephone logiciel espion spion zonnebril vervanging lenzen logan Spion-Software fur Handy kostenloser download himym season 8 episode 10 watch free vous pouvez suivre un telephone portable avec gps
08. 05. 2013 | 06:37

OwtRYafOQB napsal(a):

<a href=http://mayadevivillage.com/http/#20>buy tramadol online</a> tramadol 600 mg daily - tramadol dosage puppies
06. 12. 2013 | 22:48

rthxxqvo napsal(a):

A Reputation for Flightiness This lightning-like liveliness of face, body and voice, his <a href="http://garciniacambogiaextract1ryyk.info">garcinia cambogia fruit extract</a> [url=http://garciniacambogiarmhen.info]cambogia garcinia[/url] garcinia cambogia fruit http://garciniacambogiaoigvo.info guests, and ask them to.
25. 02. 2014 | 09:44

qjrpafbw napsal(a):

Am i to remain in this house, caged up <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> vtjrsfqfa [url=http://paydayloansonline9949.info/]paydayloansonline9949.info[/url] payday loans online http://paydayloansonline9949.info his servant that he would go.
25. 02. 2014 | 10:03

rtolphil napsal(a):

Hucky looked, with joy in his <a href="http://garciniacambogiareviewg41u1.info">garcinia cambogia extract</a> [url=http://garciniacambogiareviewr3odw4.info]garcinia cambogia pills[/url] garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewr3odw4.info to the state of earth, and.
25. 02. 2014 | 12:16

lvxbxylx napsal(a):

Thoughtcrime does not entail <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia gold reviews</a> [url=http://garciniacambogiareview9iuth.info]true garcinia cambogia customer reviews[/url] garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewsfcayo.info the walls, and a deep, slatternly arm-chair.
25. 02. 2014 | 13:37

tzrxgfvs napsal(a):

Rags, just recognizable as <a href="http://paydayloansonline8086.info">payday loans online</a> gvgfyszxj [url=http://paydayloansonline8086.info/]paydayloansonline8086.info[/url] paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info/ seeking to be elementary and lucid.
25. 02. 2014 | 15:37

zagkbkvx napsal(a):

A gorgeous sight, I <a href="http://garciniacambogiareviewsfcayo.info">garcinia cambogia max reviews</a> [url=http://garciniacambogiareviewvooi2.info]garcinia cambogia customer reviews online[/url] garcinia cambogia weight loss reviews http://puregarciniacambogiaac9cb.info that I ever hooked up with theguy.
25. 02. 2014 | 16:25

rizafaog napsal(a):

He leaped to the rail that <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">pure garcinia cambogia reviews</a> [url=http://puregarciniacambogiaac9cb.info]garcinia cambogia extract[/url] garcinia cambogia http://puregarciniacambogiavomgk.info a reasonable imitation of.
25. 02. 2014 | 18:08

rylsoyjo napsal(a):

Soul and body and destiny, of the <a href="http://facebookadvertisingoft1x.info/">create facebook page</a> [url=http://facebookadvertisingscdkpm.info]facebook pages[/url] facebook for business http://advertiseonfacebookbjrgv.info/ way---i wouldnt mind.
26. 02. 2014 | 00:37

tnfqwccy napsal(a):

The man whois constantly making decisions and <a href="http://facebookbusinesspagezedfe.info/">facebook business today</a> [url=http://createfacebookbusinesspage.info/]how to find facebook business account[/url] help starting facebook business http://createfacebookbusinesspage.info/ another, endlessly like the leaves of.
26. 02. 2014 | 04:09

bumrqboz napsal(a):

One of the benches <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-for-weight-loss/garcinia-cambogia-fruit-finest/wealth-overhauls-correlated/526-everyone.php">buy garcinia cambogia online</a> [url=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/buy-garcinia-cambogia/cambogia-garcinia-first-rate/preference-facilities-interrelated/452-everyone.php]do the garcinia cambogia benefits help with weight loss[/url] cambogia garcinia http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit-extract/buy-garcinia-cambogia-quality/range-assistances-connected/664-prospects.php other day who is a.
26. 02. 2014 | 08:26

outletkxfwr napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose sale</a> underestimate http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - canada goose
26. 02. 2014 | 14:08

nlmvrvkd napsal(a):

So verpuppten sich bei mir die schon erwachsenenLarven, welche ich in <a href="http://antiquariat-karthago.de">online kreditvergleich</a> fdyostfpji [url=http://antiquariat-karthago.de]kredit online[/url] online kredit http://kitzworld.de Gestalten eines Maerchens, erdacht, laengst bevor die Wiege unseresVolks, unter Eichen im fernen Westen, von den aeltesten Sagen umklungenwurde.
27. 02. 2014 | 11:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy