Můj poslední oblek z Prostějova
Jak je možné, že OP Prostějov krachl? Sázím malé pivo na to, že podnik nepohřbila ekonomická „krize“. Ani globalizace. Ani konkurence. Ani Čína, ani Vietnam. Sázím na selhání manažerů a akcionářů v posledních pěti deseti letech. Neměli vizi dělat kvalitní a značkovou konfekci doplněnou obleky na míru: (1) Vykašlali se na péči o značku. Všechny své obleky mám z Prostějova. Nechal jsem si je ušít na míru. A jsou perfektní. Tamní výroba musela šlapat. Nesmyslnou visačku Bernhardt jsem ale strhnul – chtěl jsem tam mít OP Prostějov. (2) Na „no name“ produkt z běžné konfekce nasadili vysoké ceny. A prodávali ho v prodejnách, kde se zastavil čas. Buď měli šít v Asii a prodávat levně, nebo zůstat v Česku a stavět na kvalitě. (3) Nezvládli ekonomiku firmy a boj s kurzem koruny. Podnik s obratem v miliardách vše projedl nebo prospekuloval na kurzu. Podle oborové asociace je u nás pět set padesát fungujících textilních a oděvních firem, které mají dvacet a více zaměstnanců. Když se chce a umíte to, tak to jde. Prostějovu to „jen“ nedocvaklo. Škoda.