Debata o dvojím příjmení: manželství jako partnerství

23. 08. 2009 | 18:52
Přečteno 10826 krát
Tomáš Garrigue Masaryk přijal příjmení své americké manželky Charlotty Garrigue a zásady rovnoprávnosti mužů a žen prosazoval nejen v politickém, ale i v každodenním rodinném životě.

Trochu úsměvný příběh peripetií Alice Němcové Tejkalové s dvojím příjmením rozpoutal nečekaně bouřlivou online diskusi o vztahu obojích pohlaví v manželství. Debata na Aktuálně.cz o příjmení na oddacím listu se proměnila na virtuální souboj s tématem mocenské pozice mužů a žen v manželském svazku a nastolila za těmi všemi emocemi skrytou otázku: je muž stále hlavou české rodiny?

Většina diskutujících hájí tradiční postavení muže jako hlavy rodiny. Má jí zabezpečit a ochránit. Společné příjmení, pochopitelně manželovo, pak rodinu má stmelovat a slouží společnou rodinnou vizitkou. Tradiční přijetí mužova příjmení umocněné přechylováním –ová zdůrazňuje vedoucí úlohu hlavy rodiny coby živitele a nositele společenského statutu. Jistě mnoho žen po podobném manželství se zodpovědným a úspěšným mužem touží. Oporu mají nejen v tradičních konzervativních hodnotách, ale i ve vlastních rodinných zkušenostech, někdy ještě z dob svých rodičů a prarodičů.

Ovšem časy se mění a v dnešním světě neexistuje jediná uniforma, jediný model toho „správného“ manželství – je mnoho cest jak být šťastnou rodinou - vychovávat děti, zvládat stresy a problémy, společně dozrávat a stárnout. Stále roste počet žen (a mužů), kteří mají více rovnostářský či jinak netradiční názor na rozdělení úloh v manželství a mohou vnímat změnu příjmení na manželovo jako symbol závislosti ženy na partnerovi a do jisté míry i ztrátu samostatnosti ženy. Zejména ve skupině společensky angažovaných žen, orientovaných na osobní úspěch, je zcela samozřejmá snaha ponechat si i své dívčí jméno, s kterým se žena zformovala jako osobnost a vydala se na svoji unikátní cestu životem. Proto se lépe cítí s dvojím příjmením – získává sice kýženou rodinnou identitu, ale neztrácí ani svojí původní. Nezapomínejme, že moderní rodina nemá zajistit pouze výchovu dětí, ale rovněž podpořit osobnosti dospělých jedinců, kteří tvoří společnost. Rostou i citové nároky obou partnerů. Manželství již dávno není jen „společenství stolu a lože“, ale i partnerstvím. Partneři jsou si rovni, což by se mělo projevit i ve volbě jména. A také v přínosu do společného svazku – čím více peněz, vzdělání, společenského statutu či dalších statků do manželství přináší žena, tím větší podíl na rozhodování (čti moci) a významnější předpoklad pro zachování svého původního jména nastává. Nemusí se to vždy měřit „přidanou hodnotou“ či ekonomickými vazbami, ale i citovými vztahy a hlubokou úctou k osobnosti toho druhého. Dvojí příjmení je pak ideální volbou. Příkladem může být Tomáš Garrigue Masaryk, který dokonce přijal příjmení své americké manželky Charlotty Garrigue a zásady rovnoprávnosti mužů a žen prosazoval nejen v politickém, ale i v každodenním rodinném životě.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

někdo napsal(a):

Neberte jméno Masarykovo nadarmo! On by s vámi v mnoha věcech naprosto nesouhlasil.
23. 08. 2009 | 19:24

Brada napsal(a):

Paní Džamile Stehlíkové se musím dodatečně omluvit! A to upřímně.
Měl jsem ji za nejhorší osobu v čele ministerstev. Bohužel její nástupce "neřízená střela" Míša Kocáb potvrdil,že může být ještě
daleko hůř. Navíc,jak může navíc
tato persona, jako jediná ještě přežít pád vlády ?? Na to není odpověď v žádné staré brožuře
"za lepší, za socialistické "...
23. 08. 2009 | 20:13

Baba napsal(a):

Dnes už to nemusí být pravidlem, ale za mých mladých let byla většina manželství poprvé, s dívkami mezi dvaceti a třiceti, i mladšími. Ukažte mi slečnu, která nikdy netoužila po proměně, a to včetně příjmení. Nyní v tomto věku mladé dámy pracují na své kariéře. Jak petré vyžití skýtá management rodiny, objeví málokterá.
23. 08. 2009 | 20:45

Stoupa napsal(a):

To je ale keců...Já mám příjmení manželky a nedělá mi to žádný problém. P.Stehlíková byla už za ministrování specialistou na výrobu problémů tam kde nejsou
23. 08. 2009 | 20:57

Duroy napsal(a):

Aha, rodina, vzpomínám si na letáky na sloupech v prosinci 89, krize rodiny, vzniklá socialismem, 1/3 manželství se rozvádí....
Pravdou je, že když jsem se ženil, netušil jsem,, že s přívěškem -ová, má žena ztrácí identitu. Myslím, že ani ona to netušila. Doufám, že nezjistí, že bez mého "přívěžku" se může obejít, vždyť co je to falus? Orgán, který vniknutím do ženy jí podrobuje a omezuje v jejím osobním životě.
Mám docela obavy, abych si v ložnici , v rámci rovnostářstbí dvakrát do týdne nevyměnil s manželkou role...
23. 08. 2009 | 21:10

wiki napsal(a):

A že si paní Džamila "zcela samozřejmě" neponechala dívčí jméno své ?!? Problém s nuceným přechylováním slova Almaskyzy by přitom pravděpodobně neměla...
23. 08. 2009 | 21:10

Stoupa napsal(a):

Almaskyzyová nebo Almaskyzová... :-))
23. 08. 2009 | 21:12

Stoupa napsal(a):

Nebo Almaskyzy - Stehlíková
23. 08. 2009 | 21:13

Marie napsal(a):

Vážená paní Stehlíková,
podepisuji v plném rozsahu.
Pro všechny ostatní: Je mi 28, kamarádky a spolužačky se mi vdávají a já ztrácím přehled, vlastně dnes nevím jak se která jmenuje.
Nejsem kariéristka, chci se také vdát a mít děti, ale upřímně, třetinu života žiju s nějakýmm jménem a na řešení občanky, řidičáku, berňáku, OSSZ, zaměstnavatele a jiných se budu muset obrnit železnou trpělivostí, jméno svého manžela přimu ráda, současně se ale nedokážu zbavit dojmu, že tak ztratím kus identity.
23. 08. 2009 | 21:16

Stoupa napsal(a):

Marie:Vždycky si můžete nechat svoje příjmení, vzít manželovo, nebo pužívat obě, tak z toho nedělejte aféru :-))
23. 08. 2009 | 21:19

Kazybekov Artemij napsal(a):

Paní Džamilo, chtěl bych mít vaše starosti a důchod např.Havla. V zemi odkud jste přišla by s vámi pěkně zametli. V každé jurtě vládne muž několika ženám. Ráno by jste ani necekla a šla by jste dojit velbloudice bez mrknutí okna.
23. 08. 2009 | 21:20

fafnir napsal(a):

jak se mají shodnout v životě,když se nejsou sto shodnout na jméně.
23. 08. 2009 | 21:36

Henry napsal(a):

cítím palčivé nutkání zhodnotit sdělené - naprosto neuvěřitelný blábol.
23. 08. 2009 | 21:39

radek napsal(a):

Parada, takze zena si zachova svou identitu tim, ze bude ovencena prijmenim sveho tatinka -- pricemz prijmeni manzela by ji identitu bralo. Aha, tak, napijme se vina za vsecky dobre tatinky, a buh nas ochranuj.. :)
23. 08. 2009 | 21:43

Katerina napsal(a):

Pani Stehlikova, vetsinou s Vami sice nesouhlasim, ale tentokrat bych se pod to, co jste napsala, rada podepsala. Diky.
23. 08. 2009 | 21:45

betka napsal(a):

není
23. 08. 2009 | 21:49

češka napsal(a):

Váení, pripadá mi to jako úplně zbytečná diskuse. My, dríve narození a narozené jsme změnu prijmení povazovali za samozrejmé.
Mládezi je to stejně vzdálené, jako pionýr a SSM.
Dívky mají všechny doklady, hlavně diplomy, bankovní konta, smlouvy /pracovní, kupní/ atd na své rodné jméno. Na západ od našich hranic napr. bernák vzdy pouzívá pouze rodné prijmení, které, stejně jako danové číslo je vzdy jednoznačné na celý zivot. Prijmení po manzelovi pouzívají jen společensky. Takový je vývoj, u nás nastal jen o 1-2 generaci později.fank polemics
23. 08. 2009 | 21:52

Skogen napsal(a):

Jste psychiatr(ička?), čekal bych hlubší sondu..

Řekl bych, že to co muž chce a čeho se jen těžko vzdává, je důstojnost. V tom se neliší od ženy. Jeho přímočarejší dispozice však pro potvrzení této potřeby vyžadují taktéž přímočarou zpětnou vazbu. Domnívám se, že v zásadě většina mužů netrvá na roli "hlavy rodiny". Rádi se vzdáváme části odpovědnosti. Pokud je však pro udržení důstojnosti nutné být v roli hlavy rodiny, nic jiného než usilovat o tento post mužům nezbývá. Snad by stačilo, kdyby ženin hippocampus a amydala trošku ustoupily neocortexu a v důsledku toho si muž mohl dovolit ženě část privilegií přepustit aniž by se stal zároveň bačkorou či podpantoflákem s výhledem na paroháčství a status trubce. Co vy na to?
23. 08. 2009 | 21:53

vlaďa napsal(a):

Autorko, máte teda starosti. Ještě,že mám tolik let a vím moc dobře o co jde (bzum záleží, jaké má kdo jméno! důležitější je jak se chová)...Ale pro odlehčení. Dověděl jsem se, bohužel pozdě, je to skoro půl století, od zkušenějšího kamoše, jednu pravdu, mně do té kritické doby ženění, zcela neznámou: "Co vyženíš, v životě nevyděláš!" mně tá dobrá duše řekla...a ať to "moudro" převracím z kterékoliv strany, je to pravda pravdoucí :))) Přeji Vám co nejméně podobných starostí. Uleví se hlavně pohlaví.
23. 08. 2009 | 22:14

JK napsal(a):

Téměř ve všech diskuzích na toto téma od mužů zaznívá jedno: Koukejte nás obdivovat, obskakovat, dělat, co si vymyslíme, protože my jsme muži a jsme proto to nejlepší, co na světě vzniklo. Možná je to proto, že u značné části internetových diskutujících je to taky jediná jejich kvalita. Jsem moc ráda, že kolem mě se takových omezenců objevuje jen velmi málo, a pokud jsou, patří do skupiny těch méně vzdělaných, případně do skupiny fachidiotů (pro později narozené: fachidiot skvěle rozumí svému oboru, ale jinak je to idiot, protože má omezené vnímání reality.)
23. 08. 2009 | 22:42

dia napsal(a):

Pani Stehlikova, jste zbytecne opatrna. Jen at si machove zvykaji. Copak si nedovedou predstavit mit doma demokracii, cozpak musi nekdo rodine vladnout, byt jeji hlava?
"Zodpovedny a uspesny muz" se vubec nemusi rovnat tradicni macho. Mit doma demokracii a mit manzelku s rodnym prijmenim neni pro muze nijak nedustojne. Ten koncept zivitele take zastira skutecnost: rodinu zivi oba, zena neni - a nemela by byt- parazit. Ostatne podle statistik v CR vetsinou zena prispiva svou praci doma i v praci.
Sebevedomi muzi jsou na sve chytre a emancipovane zeny hrdi, nepotrebuji si podpirat ego trapnymi hrami na hlavu a krk, na zivitele a zivenou. A snem sebevedome zeny snad neni byt vydrzovanym priveskem....
P.S. Konzervativni hodnoty moc "tradicni" nejsou. V generaci nasich rodicu (a prarodicu) vetsina zen pracovala, ostatne stejne jako vzdy v dejinach.
23. 08. 2009 | 22:56

Targus napsal(a):

Vážená Džamilo,
nastartujte svého velblouda a odeberte se škodit do své polopouštní domoviny. To, co jste tu navyváděla za své ministrování, stačí na dalších dvacet let dopředu.
Btw. dnešní tzv. moderní ženy orientované na kariéru (přeloženo do češtiny nenažrané sobkyně non plus ultra) na tyhlety názory stejně kašlou a jednoduše se nevdávají, takže tahle kravina jde mimo ně.
23. 08. 2009 | 23:17

Rodnok napsal(a):

Stehlíková je rozvedená, takže její komentář mi přijde trochu mimo mísu :)

Ale byla pořád lepší než Kocáb...
23. 08. 2009 | 23:45

tomáš napsal(a):

Nevím, kde bere autorka odvahu mluvit o české rodině. Co takhle promluvit spíš o kazašské rodině? Autorka u nás řeší situaci v nějaké arabské zemi, že. Ony si takové Stehlíkové rády vyábějí pseudoproblémy, aby měly co řešit. Strašlivě smutným trendem je, že se zaměňuje rovnoprávnost a rovnocennost pohlaví s rovností. Muži s ženami si nejsou rovni. Neexistuje zde lepší-horší, prostě muži mají své a ženy také své. Muži obecně mají k něčemu lepší dispozice a ženy zase k jinému. Zničení jejich rolí (mimochodem biologicky daných) vede k ničení toho, co je na mužích a ženách krásného. Ale chápu, ze své domoviny jste zvyklá na ženy u sbíječky a u nás vám to chybí.
23. 08. 2009 | 23:46

ms napsal(a):

Muž a žena jsou, byli a budou odlišní....žena má jeden z párů chromozomů XX a muž XY....nemůžeme si být nikdy rovni, ať se nám to líbí nebo ne....to už nám vysvětlila genetika...jenom lidé vyznávající "rovnoprávnost" to nepochopí...kdybychom si vynesli na grafu závislost síly na čase tak bychom pro muže a ženu dostali dvě odlišné křivky...muž dokáže v krátkém čase vykonat velkou sílu (př. 8 hod práce v dole), ale žena dokáže vykonat sice menší výkon (v porovnání s dělníkem) ale v dlouhodobém časovém měřítku ( roky a desetiletí žehlení, praní, vaření)...proto muž většinou nedokáže vydržet ženské práce, protože není schopen dlouhodobě a vytrvale rozvrstvit svoji sílu a psychicky ho to zničí (to je známý fakt, že muži jsou zaměřeni na jednu věc, kdežto ženy dokážou vnímat více věcí najednou), kdežto ženu by zabyla 8 hod. práce v dole...ostatně hornici nebo dělnici v kamenolomu jsem nikdy neviděl...(a jestli ano tak jsou to vyjímky, které i po fyzické stránce tzv. "zchlapovatí"...platí i naopak pro muže "zbabovatí" )
24. 08. 2009 | 00:08

Lena napsal(a):

Vzhledem k tomu, že vztah ženy s otcem je většinou jejím jediným monogamním vztahem s mužem během celého života, protože 99 % ostatních mužů bude zahýbat případně uteče s mladší, zdá se mi logické, aby se ponechávala příjmení po otcích. Tolik k diskuzi, zda nechat jméno po otci nebo si vzít manželo - vzhledem k vyjádření jakého vlastnického vztahu, který tímto má vznikat.
Jsem ovšem zvědavá, kdy přijde nějaká feministka s tím, že není v pořádku nechat vyjadřovat vlastnický vztah muže-otce vůči dcerám tím, že jeho příjmení ponesou. A co teprve vlastnický vztah otců k synům! Aby to tu nakonec nebylo jak v Bibli: "tohle je Izák, syn Abrahámův" nebo jak za středověku: "Janek ze mlejna".
24. 08. 2009 | 00:10

Lena napsal(a):

ms:

rovnoprávnost je o rovných právech ne o rovných schopnostech (zvláště fyzických). To si trošku pletete pojmy s dojmy! Například já budu mít rovné schopnosti s poměrně velkým množstvím chlapů až ve chvíli, kdy mi odumře asi tak polovina mozku.
24. 08. 2009 | 00:15

ms napsal(a):

...oprava chyby "zabila"...jinak kté rovnoprávnosti...rovnoprávni si budem až budeme hermafroditi...do té doby to je spíš o úctě a toleranci..., ale né rovnoprávnosti
24. 08. 2009 | 00:15

ms napsal(a):

Lena : Právo vždy určuje silnější...nebo mazanější (?), takže to je i ve schopnostech...nikde netvrdím, že jsou ženy slabší...tuhle sugesci velmi často a rády používají ženy...takové amazonky byly silnější a tak vládly a vytvářeli PRÁVO...už to chápete...jestliže berete můj názor osobně jako útok na ženy, tak to tak rozhodně nebylo myšleno...pouze jsem něco porovnal...to právo vytvářejí silnější..., ale ta síla může být samozřejmě i v něčem jiném než fyzické síle...
24. 08. 2009 | 00:21

Lena napsal(a):

ms:

neberu to jako útok na sebe. Ale poukazuji na chybně použité slovo.
24. 08. 2009 | 00:29

ne propagandě napsal(a):

V naší, západní civilizaci jsme dosáhli takového "pokroku", že:

- samičky Homo sapiens, ohlouplé feministkami, PC agendou, Stehlíkovou (která se stydí za své etnické a dívčí jméno a zratila svoji kazašskou identitu, v rámci materialistického polepšení si ve středu Evropy) Míšou Kocábem, který rockerky odměňuje sqaterské porušovatel zákonů nájmem v prestižním centru Prahy za 1 Kč/měs (kdy si protřrelý developer na náš účet z daní, jako charitativní dar odečtě 30 tis "tržní" ceny nájmu za byty velkopansky darované Kocábovi a jeho porušovatelům zákona, takže my, hlupáci, to squaterům, Kocábovi a developerovi zaplatíme dvakrát) ... milostivě plodí pouhé 0,9 (Pobaltí) 1,35 (Česko) atd. potomka (také proto, že prý těhotenství je patologie, na kterou je miliony let evoluce nepřipravily)

- 78% rozvodů jsou podávány ženami

což nabízí (nejen pro psycholožku a psychiatričku Stehlíkovou) otázku:

- dělá příroda posledních 30-40 let muže tak nekvalitní

- nebo je tak špatně vychovávají jejich matky (ať již s přichýlenými jmény v patriálcháních rodinách nebo coby hrdé samoživky)

takže ženy, zajisté když zvednou telefon rozvodovému advokátovi majíc "vážné" důvody ke hnaní to na rozvod (kdy prokázanán nevěra nebo skutečné fyzické násilí atd. nemusí existovat, stačí nespecifické "nepřekonatelné rozdíly")

zjišťují, že Stvořitel nebo tchně jim dala tak nemožného manžela, že rozvod je pro ně, jasněže "v zájmu dětí", jedinou záchranou?

Tradiční komunity, od muslimů, přes ortodoxní Židy, vežící katolíky, lidi kolem Středníého moře, Asijaty, atd. nemají s rozvody, ženskými právy, porodností problémy.

My jsme ženy osvobodili, tak neobratně, že jsme s vodou (nerfovnoprávnosti žen), vylili příslovečné dětátko.

Podobně jako "pokrok" (DDT, TV, rádio, internet, atd. které devastují životní prostředí a místo vzdělanosti šíří porno, terorismus, maření času videohrami atd.), vymírání národa, děti ve většině případů postižené rozvodem .... bravo?

Rody, národy západní civilizace vymírají (větší holocaust než co napáchali Turci, nacisté atd. dohromady, pokud se úbytku populace týká).

Holt to utrpení našich babiček muselo být příšerné, když jsme spokojeni s vymíráním rodů, národů, západní civilizace a většinou dětí traumatizovaných CELOŽIVOTNĚ nám, počínaje Stehlíkovou, stojí za "osvobození" žen z údajně strašného osudu jejich babiček?
24. 08. 2009 | 01:07

JK napsal(a):

Džamilo:

zda a jak bojujete za práva dětí mít i po rozvodu stejný přístup, kontakt, styk, vztah s OBĚMA rodiči a babičkami a dědy z obou stran?

Nebo rodič se dvěma mléčnými žlázami (ať užitými ke kojení nebo ne) a orgánem, jehož název v řečtině dal jméno hystérii, je automaticky, "jasněže "v zájmu dětí" tím, který dostane dítě, v zájmu dítěte byt nebo dům, na které se typicky trubec manžel dřel?

Jak bojujete za uznání syndromu zavrženého rodiče?

Jak bojujete za to, aby naše exkomunistická, díky komunismu také oproti Západu 3-4 krát více feminizovaná justice, celkově ze 72%, opatrovnické senáty soudů 1. stupně pak skoro 100% feminizovaná, konečně zastavila svoji velkoplošnou diskriminaci otců, jejich dětí a příbuzenstva z otcovi strany?

Nebo boj proti přichýlení jména ve slovanských jazycích je potřebnějším bojem?

Děkuji. Cпосибо.
24. 08. 2009 | 01:19

ms napsal(a):

Běda mužům, kterým žena vládne !
24. 08. 2009 | 01:24

dia napsal(a):

Nejvyssi porodnost v EU maji feministicke zeme jako Svedsko a Francie, kde je vysoka zamestnanost zen a velky podil zen ve verejnych funkcich. Zeme, kde dosud vladne machismus, jako napr. Ceska republika a mnohe jine postkom. zeme, se vysokou porodnosti chlubit skutecne nemuzou. A rozvodovost ma CR a jine postkom zeme take mnohem vyssi, nez zeme zap. Evropy, kde lide zastavaji sexisticke postoje mnohem mene a kde je feminismus obecne prijimanym myslenkovym proudem. ONo totiz manzelstvi se casto rozpadaji kvuli nedostatku ucty k druhemu, a ten kdo popira rovnost pohlavi a zachazi s manzelkou jak s posluhovackou nebo jak s drahou prostitutkou, jen tezko muze byt uctyplny partner. (Pro "ne propagande": muslimske zeme jako Saudska Arabie maji obrovskou rozvodovost, nizkou rozvodovost maji ty muslimske zeme, ktere v 20.stoleti prijali obcansky zakonik, ktery chrani zajmy zen v rodine a ztezuje moznost manzelku jen tak vykopnout. Takze si nevymyslejte.)
Mimochodem, zeme s nejvyssi porodnosti na svete zrovna nejsou rajem. Kdyz Vas tak zajima prirodni rise, muzete si vsimnout, ze maximum potomku vzdy neznamena maximizaci nadeje na preziti. Nekdy je kvalita vice nez kvantita.
Sdilena pece je ideal, smerujme k nemu. Ale aby na nej mel otec naok, musi se o dite zacit aktivne starat drive, nez po rozvodu.
24. 08. 2009 | 04:11

Ella napsal(a):

záleží na každém z nás, já osobně si myslím že se třeba budu jmenovat Vokurková, hlavně že budu mít doma chlapa na kterého je spoleh a že ta ruka umí nejen pohladit , ale vzít za práci a uživí rodinu.svobodné jméno po otci patří minulosti, jako dětstvía mládí.Ale je to věc každého z nás.A co se týká pracovitostí , prominte ale na nás na ženy , vy muži nemáte. nic ve zlém.
24. 08. 2009 | 06:03

Pepa Řepa napsal(a):

Myslím, že na článek nemá cenu reagovat.Je to -v krátké době- třetí článek na stejné téma.

Svědčí to o naprosté duševní sterilitě autorky, která se nemá kam vrtnout, nedokáže přijít sama s jinám námětem, a tak vezme pětkrát vylouhovaný sáček čaje a snaží se jej předložit pošesté.

Za úvahu, kolik je vlastně feministických organizací, z jakých peněz žijí, stojí tento odkaz.
Proto najednou tolik toho povyku.

V době krize, kdy se pokládá jedna firma za druhou nárokují kocábovití a feministky okolo 450 milionů.

http://zpravy.idnes.cz/femi...
24. 08. 2009 | 06:18

Northern Lights napsal(a):

Třeba by mohli lidé , kteří mají dvojí příjmení , být veřejně označeni nějakou nášivkou na bundě či košili..Tak jak jste chtěla označkovat naše "těhotné" ženy...
24. 08. 2009 | 07:20

typro napsal(a):

Tak dlouho budete přemýšlet o jméně, že se nevdáte. To potkává právě karieristky, cestovatelky, uživatelky svobody a další. Když ženským začne po 28 roku věku ujíždět vlak výběru a biologie, je jedno, jak se jmenuje.Potom se spěchá a nevybírá, není z čeho.Ženy se trápí s nemožností otěhotnět a příchází další problémy, které prostě ve dvaceti nejsou. Ve jméně to není, je to v myšlení!!!
24. 08. 2009 | 07:23

Ládik napsal(a):

S křížkem po funuse, jako vždy.
24. 08. 2009 | 08:06

taky kecal napsal(a):

Tak hlubokou úvahu od člověka - Džamila Stehlíková- který prosazoval antifackovací zákon, bez ohledu na to, že o násilí hovoří jiné zákony, bych nečekal. Hold ti psychiatři by se měli léčit sami a pak léčit ostatní.
24. 08. 2009 | 08:14

iveta napsal(a):

Paní Ello, myslím, že jako jediná jste vystihla,o co ženám skutečně jde. Jinak mi běhá mráz po zádech s machistických názorů, hlavně podpora muslimských zvyklostí ohledně žen je zastrašující, jako by jich bylo umllácených vlastním druhem či manželem bylo v naší roční statistice málo.
24. 08. 2009 | 08:24

Čochtan napsal(a):

Když si žena nechá jméno po otci, pak se bude jmenovat jinak, než její dcera. Není to taky blbé ?
24. 08. 2009 | 08:31

Čochtan napsal(a):

Typro se strefil do černého !!!!
Biologie je krutá.
24. 08. 2009 | 08:32

Veronika Vendlov napsal(a):

Myslím, že s Vámi asi paní Stehlíková diskutovat nebude, což je trošku škoda. Rozumím však tomu, že některé "perly" nemá za potřebí číst, natož pak na ně reagovat.

A přidávám se pochopitelně k Elle a Ivetě.

Čochtane, Čochtane, jak je to s tou paušalizací? :) V nevládce jse se nestavil, tak co někdy zajít na kraj Středočeský (úřad)? Jinak samozřejmě zdravím.
24. 08. 2009 | 08:57

zdenek mihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý text, který byl v rozporu se závměry těchto stránek, tj. vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů a diskusí
24. 08. 2009 | 09:53

lorenc napsal(a):

Nejlepší jsou rozvedené nebo svobodné ženy které radí těm vdaným, to bych mu teda nedovolila, jen mu přitáhni kohoutek atd. a tyhle samozvané feministky dokáží rozbýt rodinu za pár měsíců a potom nejsou schopni za tou nebožkou zajít jestli něco nepotřebuje a víte proč ? protože ono se blbě vysvětluje že sice byli ponožky na zemi ale nemusela přemýšlet jestli může dětěm koupit pomeranč a banán a nebo jen banán, a proč ? protože jí ta kr. zapoměla říci že tam ty ponožky nebudou když od něj uteče ale že těch pět tisíc alimentů co bude dostávat neni nic moc protože ten s tím hezkym zadkem co za ní jezdí najednou vychladne a samotná ze dvěma dětma taky není nic moc.
24. 08. 2009 | 10:17

Elisabeth napsal(a):

muzu opet doplnit Marii

zmena prijmeni je problem. Nejen technicky.
Kdyz se zeptate nejakeho muze, jak se jmenuje jeho pradedecek, bez problemu odpovi. Jmenuje se stejne jako on. Dokonce to plati i o praprapradedeckovi. U zen je to jine.

Vedet jak se jmenovala moje babicka nebo prababicka (z obou dvou stran) je docela prace si to zapamatovat. Ja jsem zkoncila u babicek. Jak se jmenovaly za svobodna si uz nepamatuju. A jeji sestry uz vubec ne.

Podobne je to s byvalymi psoluzackami a pritelkynemi. Jmenuji se jinak a u nekterych mi nove jmeno neleze do hlavy. jedna se opet vdala a zmenila potreti VLASTNI JMENO.
Neni to divne, ze ^v nasi poslecnosti nema zena svoje vlastni cele jmeno? Bud ho ma po manzelovi nebo po otci. Me to pripada zvlastni.
24. 08. 2009 | 10:20

Al Jouda napsal(a):

Nejlepší by bylo uzákonit, aby rozvedené ženy měly vždy jméno po manželovi. Tak byste nekupovali zajíce v pytli, když byste se seznámili s paní Jitkou Slámovou - Zelenou - Uhlířovou a hned byste věděli, že je 3 x rozvedená.
24. 08. 2009 | 10:28

Petr napsal(a):

Ve společnosti je mnoho, přemnoho důležitějších problémů. Důležitých. Zelení zase jako opět před volbami vyzvedávají pseudoproblémy, které by se jinak vyřešily přirozeným vývojem sami. Proč se starat o hospodářství, o energetiku, o služby, o životní úroveň lidí, když na to Zelení nemají. Takže se vždy vymyslí hloupost. Trestat za pohlavky nezbedných dětí, zakázat měnit jména vdaných žen, zakázat protestovat pracujícím lidem, aby se jimi vytvořené hodnoty přerozdělovali flákačům. A dalo by se pokračovat.
24. 08. 2009 | 10:36

Veronika Vendlov napsal(a):

Al Jouda: v tom případě bych uzákonila to samé i u mužů, ať je jasno na všech frontách.
K příjmením: Vdala jsem se za kluka, se kterým jsem byla 10 let a chtěla zachovat své rodné příjemní ve jméně. To mi bylo rozmluveno, že v tom děti budou mít chaos. Jmenovala jsem se po něm a bylo mi to strašně nepříjemné, protože jsem tím popřela celý svůj rod (tak jsem to cítila). I když byl vztah desetiletý, po svatbě se rozpadl a já jela ze soudní síně rovnou na matriku, pro své rodné příjmení, byť mě to stálo změnu všech dokladů.

Zařekla jsem se, že už se nevdám. Jak to ale bývá, vdala jsem se po x letech znovu. A když přišla řeč na příjmení, můj muž řekl, ať zůstanu klidně Vendlová, že o příjmení to není. A děti, že se taky klidně budou jmenovat po mě, že to pro něho není priorita. Máme syna, jmenuje se po mě a radost z toho měl zejména můj dědeček a asi i tatínkek, že jsme zatím nevymřeli po přeslici.

Všechno má své plus a mínus a všechno má své důvody. Nejlepší je vždycky šok, když řeknu, že se syneček jmenuje po mě. První reakce bývá: "Jak jsi to dokázala?". A já jen nechápavě koukám a říkám: "Nijak, prostě jsme se tak dohodli." Nikdo mi to většinou neveří a dokonce si myslí, že je můj muž nějaký "podpantoflák". To ale jen proto, že ho nezná... :)))

Zdravím a znovu opakuji, že o tom, kdo má čí příjmení, to není... :)
24. 08. 2009 | 10:42

MerryMan napsal(a):

Lena: 24.08.2009 00:15:05
Ten Váš vtip o ženském mozku znám jinak:
Verze 1. Největší chirurgický problém je voperovat ženský mozek do slepičí hlavy tak, aby se tam neviklal.
Verze 2:Ta ženská má místo velkého mozku malej a malej mozek nemá.

Ale máte možnost nás rozveselit ještě více. Co jste poradila nezaměstnaným sklářům v Novém Boru?
24. 08. 2009 | 10:55

Elisabeth napsal(a):

ne propagande a jinym:

muz stejne neni hlavou rodiny. Kdyz byl musel k tomu mit naprosto nerovnopravneho partnera, kteremu rozhodoval kompletne o zivote. Pro normalniho cloveka nesnesitelne a to z obou stran. Normalni a sebevedomy muz by tento ponizujici stav sam zrusil. Ten znamenal nesvepravnost, tak jako kdyby ji nebylo jeste ani 18 let.

V Cechach neni muz fakticky hlavou rodiny uz od pozdnich 40.let. nesvepravnost se zrusila. Partnerstvi a manzelstvi dvou lidi neznamena, ze si jeden z nich musi zmenit jmeno. POkud si zena necha obe, tak je to jeji soukroma vec. A neni to na skodu.
24. 08. 2009 | 10:55

Elisabeth napsal(a):

souhlas s dia
24. 08. 2009 | 10:59

Skogen napsal(a):

Jaké mají ženy příjmení je mi celkem buřt, protože si jména stejně blbě pamatuju. Takže Elizabetini prapředci mě nemohou rozhodit, i kdyby měli jméno třeba po samotné Elizabetě. Sice je mi záhadou, proč je pro Elizabetu podstatnější příslušnost k prababičce než k životnímu druhovi, ale budiž. Módní doplněk, pravda, je záležitost kratochvíle, nic moc osudového.

Docela mě však zaujalo, jaké by to bylo, kdyby měly dcerky rodné příjmení. No problem. Jaké by pak měla druhá generace? Po otci tedy ne, po matce snad taky ne, takže třeba dcery po matince a synové po papíncích? Nebo obojí příjmení, přičemž aby se nepřerušila rodová příslušnost, dotáhli bychom to až ke jménu "Mirečkova dědečka"? To bude srandy :o) Taky bychom, my muži, galantně mohli přenechat privilegium dědictví v ženské linii a ženy by to mohly jaksi cudně zdráhavě přijmout. A přepsat matriky, proč ne, ať má úřad produktivitu.

Mám lepší nápad. Nikdo feminy nenutí manželovo jméno přijímat za své a vůbec, co je to za nápad, aby se femina vdala (DALA muži), když se on ožení (VYBAVÍ se ženou). To je pitomost. Nechť si žije na hromádkách a necpe se kam nemá. Děti budou mít jméno po ní a z neformálního svazku si emancipovaně odnese co tam přinesla. Jde přece o princip.

Jsou ženy, které jsou respektované přirozeně. Přečtěte si třeba diskuse pod paní Hanou Brixi. Tyto by takové blbiny asi nenapadly.
24. 08. 2009 | 11:42

Skogen napsal(a):

Elizabeto, hlavou rodiny bývá ten asertivnější - a mnohdy je to žena. Muži s tím nemají bůhvíjak velký problém. Alespoň ne tehdy, když se nejedná především o pozérství a mindrák. Pro muže je přijatelné zbavit se části odpovědnosti, jestliže ji žena hodlá přijmout. Partnerský svazek není nic nařízeného, jestliže jsou oba na partnerství připraveni a je ustálen jejich hodnotový žebříček, znají se dost dobře na to, aby jim formality nečinily potíže. Mají spoustu možností.
24. 08. 2009 | 12:07

jaroušek napsal(a):

Je mi hanba za ty české "muže" (tuto bytost kdysi charakterizovala galantnost, slušnost a pozornost k ženám, pánové!), kteří se tu prezentují jako ta nejhorší spodina, kterou bohužel právě ženy naučily čáíst a psát a daly jim tak do rukou nástroj, který tato tvoření nyní používají podle proti nim.
24. 08. 2009 | 13:00

Al Jouda napsal(a):

veronikavendlova :
Tím, že jste synovi dala své příjmení, jste narušila po staletí zažitý zvyk a vlastně přerušila rodokmen Vašeho muže. Hovoří se přece vždy např. o Přemyslovcích a myslí se tím děti zplozené otcem Přemyslem bez ohledu na ženu, která děti zplodila. Dcera Přemysla byla nazývána Přemyslovnou, ale jeho manželka v žádném případě. Až bude třeba po letech někdo pátrat v rodokmenu Vašeho muže, tak z toho bude pěkně zmatenej. Pokud Váš otec nemá syna, tak se jen blamujete, pokud se domníváte, že Váš rod nevymřel po meči, dala-li jste synovi Vaše příjmení za svobodna.
24. 08. 2009 | 13:08

Elisabeth napsal(a):

Skogene proc pisete, ze "je mi zahadou proc je mi podstatnejsi prislusniost k babicce...."

Ja jsem nerekla a nemyslim si to. To jste si vymyslel vy. Me jde o technickou stranku veci a taky psychologickou. Nevim jak se jmenovala babicka z otcovy strany za svobodny. Duvosd je to, ze zeny meni jmena. Modni doplnek, kratochvile? kdyz nemohu zjistit jmeno moji babicky nebo jeji matky, moji prababicky, tak je to pro me smutne. Nevim jak se jmenovala, jen ze to byla Anna.

Pradedeckovo jmeno vim. Myslite, ze preferuji dedecka pred partnerem. Ne nepreferuji.
Ani nevite jestli mam partnera. Jestli jsme vdani a jake mame jmeno.
Podleme perfektne demonstrujete rozdilny muzsky a zensky pohled na svet. Vas asi jmeno vasi babicky nezajima.
24. 08. 2009 | 13:20

Elisabeth napsal(a):

al jouda

rodokmrn pani Vendlove nevymrepo meci, nasledovnik sejmenuje Vendl a tim padem ma jmeno po muzi. Tedy po meci. Tradice nejsou vsechno. Alespon pro ty ktere to jmenovani potesi.
24. 08. 2009 | 13:22

Elisabeth napsal(a):

hlavou rodiny byl muz podle zakona. Pro mne je to velmi tristni. Zena byla degradovana,protze nesmela vubec rozhodovat o svem vlastnim zivote. Bylo to zruseno uz pred 6oti lety. Tomuto pocinu lze jen blahoprat. na vinne je feministka doktorka Horakova.
Por mne by bylo nesmirne ponizujici, aby mne partner MUSEL ze zakona poslouchat a podridit se mi.
24. 08. 2009 | 13:26

Ruka Moskvy napsal(a):

Dnešní přispevek v IHNED.cz ktery redakce odmita smazat.
24.8. 12:34Autor: m

široká ale křívá ruská duše

ať už jdou rusáci jednou pro vždy do pr/dele. Kam jejich noha šlápla tam, dlouho nic nerostlo kromě násilí, bídy, závosti, ubožáctví. Je to pitomej národ, který velkopanskými sliby převeze kdejaký ochmelka nebo nedomrlý sameček (Putin).
Kdo si myslí, že to Rusové někdy s někým mysleli dobře, tak ať jede podél ruské hranice a zjistí, že každá země, která s rusákama sousedí, s nimi má jen špatné zkušenosti.

Rusáci se chovají jako predátoři v přírodě. Na ně platí jedině síla. Už se s tím smiřme a přestaňme si namlouvat, že s nimi někdy budeme kamarádi. To si může myslet akorát tak nablblej Zaorálek.

Co rus to hov'ado. Vyjímky psamozřejmě potvrzují pravidlo.
http://domaci.ihned.cz/?art...[comment][ukaz_vsechny]=1&article[comment][art_id]=38133900&p=002000_d&article[id]=38133900#comm

Zastavte už konečne nacisty jinak to jednou budeme muset udelat za Vas.
24. 08. 2009 | 13:30

Koudelka napsal(a):

Elisabeth
vy jste to tu tedy rozsvítila. Větši blbosti jsem ještě nečetl. Vy musíte být hodně nešťastná. Pánové o Vás asi moc nestojí, že?
24. 08. 2009 | 13:30

Baba napsal(a):

Skogen:
Elizabeto, hlavou rodiny bývá muž. Každý z partnerů je přirozeně vybaven pro svůj díl odpovědnosti. Pár se obvykle na manželství dohodne kvůli předpokládanému potomstvu. Žena v uspořádání domácnosti toleruje méně než muž. Schopnost dostát svým povinnostem se v závislosti na mnoha okolnostech mění.
24. 08. 2009 | 13:37

Pepa Řepa napsal(a):

To Koudelka
Pokud je Váš odkaz správný existuje v ČR devatenáct organizací džendrtet, zastřešených Českou ženskou lobby (ČŽL).

Český svaz žen si tak například v letech 2005 až 2008 přišel na téměř 30 milionů korun. Třicet tři milionů korun putovalo na projekty Otevřené společnosti. Přes 37 milionů získala během tří let feministická organizace Gender Studies.
------------------
V připravovaném rozpočtu se má penězovod přesunout a část peněz jít na podporu rodin s dětmi.

Je jasné, proč tedy kolektivní rojení džendrtet, které přicházejí s naprosto zástupným a nepodstatným tématem změny příjmení.

Hrozí, že bude džendrtetám méně nasypáno.

Naše dobrá duše paní Vendlová má jednu slabost. Skočí na každý špek.

Milá Veroniko, uvědomte si že to jde z mých, Vašich i Joudových daní. Nemá tedy žádný smysl argumentovat tím, o kolik se toho v tomto státě rozkrade víc. Zajisté o mnoho.

Otázka zní:
Jste pro to, aby tyto prostředky šly
a. na podporu feministických organizací
b. na projekty sloužící k rozvoji rodin

Co považujete za smysluplnější?

Jestli nevíte, tak se jděte ještě podívat, jak dneska živoří LDNky nebo hospice, jak jsou finančně poddimenzovány.

Milá Veroniko, džendrování je dneska byznys jako každý jiný. O prachy jde především.

A tuto částku navyšte o 400 milionů požadovaných kocábovitými a o další úřad o 120 lidech pro romskou integraci.

Víte, kolik se tím živí a hlavně přiživuje lidí?

Debata o tom, zda se budete jmenovat Vendlová nebo Wendelínová je v těchto souvislostech naoprosto směšná a zavádějící.
24. 08. 2009 | 14:04

češka napsal(a):

Pní Damilo, otázka príjmení se vyreší sama během 1-2 generací.
Co je zajímavější jsou "pozitky" se snatkem spojené.
1/ Zena si můze i po rozvodu nechat manzelovo prijmení, které potom můze dostat i její nemanzelské dítě, v civilizovaných zemích to není mozné.
2/ Cizinec získá po několika letech občanství, které po rozvodu a následném snatku můze predat dál, címz vzniká nekontrolovatelná pyramida. Lepší by bylo dát cizinci trvalý pobyt na dozivotí a občanství az dětem.
Jinak souhlasím s Pepou Repou, ze feministické organizace jsou akorát nesmyslný penězovod.
Co ovšem v tomto státě absolutně chybí, je ministerstvo pro rodinu, které bude zodpovědně posuzovat dopad různých reforem na konkrétní , i jednočlenné a neúplné, rodiny.
24. 08. 2009 | 14:58

Pepa Řepa napsal(a):

To češka
těžká věc, když je džendrtetový brojler zvyklý na pravidelný rychlovýkrm, na pravidelný přísun potravy od státu.

A teď byste od něj chtěla, aby brojler poskakoval po dvoře a hledal si potravu sám?
24. 08. 2009 | 15:31

češka napsal(a):

to Pepa Repa
kdyz potravu nenajde, můze zkusit jiný, lepší dvůr.
Ale jemu se nechce, a není sám.
Podívejte se na Bobošíhovou a Hybáškovou, vyhodili je ze dverí a uz lezou oknem.
24. 08. 2009 | 15:53

Pepa Řepa napsal(a):

To češka
Paní Hybášková je vůbec zvláštní kapitolou.

Cituji:
To, že ministerstvo na příští rok nepočítá s podporou feministických neziskových organizací, kritizoval také ministr pro lidská práva Michael Kocáb.
Feministky si dokonce stěžovaly u Evropské komise a bývalá europoslankyně Jana Hybášková kvůli tomu žalovala na Česko v Evropském parlamentu. Podle ní jde dokonce o "zákaz propagace feminismu".
--------------
Přitom stejná paní Hybášková, která žaluje na ČR (jejíž zájmy údajně hájila) se objevuje na kandidátce strany KDU-ČSL, která má jako prioritu ochranu rodiny.

Tady mně opravdu zůstává-můj mdlý- rozum stát.
24. 08. 2009 | 16:12

češka napsal(a):

to Pepa Repa
Paní Hybášková je vůbec prípad.
Za kazdou cenu podporuje militantní politiku Izraele a dá se ke Krestanům.
Co se týče feminismu, tak jsme světový unikát. V celé EU není tak dlouhá materská.
Tady se lidem cpou peníze horem dolem, jen aby drzeli h*** a nechtěli systémové změny.
Socialisticky pracovat a kapitalisticky zít.
Jenze se jaksi zapomnělo, ze naše schopnější děti popadnou své diplomy a tradá....., dopadnem jako bývalá NDR, poslední zhasne.
24. 08. 2009 | 16:32

pavla napsal(a):

Vůbec nechápu, proč ženské tento problém řeší. Nikdy mě nenapadlo, že bych si měla po svatbě nechat své jméno. Nevím, co by na to pak řekly děti, že se jmenujeme každý jinak, zrovna tak, jak by se jmenovaly děti, když by třeba oba partneři chtěli jména dětí po sobě. Že by dvě byly třeba Konečné, dvě Novákové? To bych asi při vyplňování dotazníků vypadla všude jako rozvedená a dítě mám každé s jiným chlapem. No, myslím, že jsou v životě rodiny důležitější problémy.
Ale chápu to, pokud žena už dopředu počítá s tím, že se rozvede, tak aby bylo potom méně papírování.
Připadá mi, že toto leží v hlavě opravdu jen feministkám.
Ještě by mě zajímalo, jak se pak označuje rodina, pokud se jmenuje každý jinak včetně dětí? Uvést rodina Novákova a Konečná - mi pak nepřipadá jako celek.
24. 08. 2009 | 17:58

češka napsal(a):

To Pavla.
Paní Pavlo, jde o to, ze máte mnoho dokladů, vysvědčení, bankovní účet, pracovní smlouvy, danové doklady, zápisy v katastru atd, kde je uvedeno Vaše príjmení.
Kdyz jste rozená A, 1. vdaná B, 2.C, tak v dokladech jste uvedena v lepším prípadě C, rozená A. V horším prípadě C.
Ve starých dokladech není rodné číslo, takze prokázání totoznosti je obtízné, napr v jiné zemi EU. Proto tam zeny zůstávají vedené pod prijmením A.
To samozrejmě nebrání pouzívat v bezném styku prijnmení C, Vaše děti pochopitelně vědí, ze jste rozená A.
24. 08. 2009 | 18:32

pavla napsal(a):

Češka: Já myslím, že rodné příjmení je uvedeno vždy na všech důležitých dokladech. Rodné číslo taky. Moje babička měla staré doklady, byla ročník 1913 a rodné číslo měla rovněž všude napsáno.
A vůbec by mi bylo trapné, kdybych byla třeba 2x rozvedená, z každého manželství děti a každý z nás by se jmenoval jinak.
24. 08. 2009 | 18:57

Ivan napsal(a):

Já nechápu tyto zástupné problé-
my. Vše záleží na dohodě a důvě-
věře partnerů. Nehledejme problém
tam,kde není. Nevyčítejme starší generaci zaběhlé. Jsem stár, ale mládí to těchto věcí bych nemlu-
vil. Rozvody nezávisí na přijetí jména, rozvody jsou odvislé od zodpovědnosti, morálce a potlačo-
vání instituce manželství. Takže na jedné straně chceme podporo-
vat rodinu a na druhé hledáme problémy než je založena. Řešme problémy a navytvářejme nové, stejně je jich dost.
24. 08. 2009 | 19:05

pavla napsal(a):

IvaN: Přesně tak. Člověk má do manželství vstupovat s tím, že chce vytvořit kompletní normální rodinu, ne přemýšlet už předem nad problémy.
Nevím, proč bych se měla cítit nějaká méněcenná nebo podřízená kvůli tomu, že převezmu jméno manžela. Manželství je o porozumění, úctě, kompromisu, nikoliv o jménu.
24. 08. 2009 | 20:16

argun napsal(a):

Ti co kopou do míče za Spartu a Slavii mají stejné triko a na něm stejný nápis, to proto, aby si je někdo nespletl s Baníkem. Armády měly kdysi své uniformy, to proto, aby někdo nevzal lopatkou po hlavě toho svého. Každá smečka hledá svou identitu. S rodinou je to stejné, cím jiným je, než smečkou bojující o přežití a místo na slunci? Je celkem fuk jak se jmenuje, ale je dobré a praktické, když se všichni jmenují stejně. To proto, aby všem členům rychleji došlo kam patří.
24. 08. 2009 | 21:10

Skogen napsal(a):

Elizabeto, já příjmení své babičky znám. Kromě toho, které z lásky přejala od dědy, znám samozřejmě i to rodné, o které vám jde.

Pokud se ve své paměti nemůžete dopátrat rodného příjmení své babičky, požádejte matku, aby vám ukázala svůj rodný list. V kolonce "matka" bude napsáno něco na způsob jméno + příjmení, rozená - příjmení. Žádná věda.

O psychologii mi nehovořte, ve skutečnosti byste mi měla právě vytknout, že příliš psychologizuji ;o)
24. 08. 2009 | 22:22

češka napsal(a):

To Pavla
Nejde o trapnost, můzete být taky vdova, na to jste nepomyslela?
Jiz jsme v EU, mnozí pracují v zahraničních firmách, kde prejímají cizí kulturu.
Snatek je věc soukromá, kdyz do dne x Vás partneri znají pod určitým jménem, tak jim prece nebudete všem oznamovat, ze jste změnila prijmení. Mohou se domnívat, ze se jedná o jinou osobu a vy prijdete o kontakt.
Musíme se mnaučit striktně oddělit svůj soukromý a verejný zivot.
Mně napr. zahraniční firma poslala peníze na rodné príjmení, i kdyz jsem vzdy uváděla jméno po manzelovi.
Banka peníze vrátila a pak jsem to musela vysvětloat. Jiný kraj, jiný mrav. Je v našem zájmu se co nejrychleji prizpůsobit a pripravit na to i svoje děti.
24. 08. 2009 | 22:55

Skogen napsal(a):

Pro češku, taky z vás ty kopyta mohly udělat czeszku a vrátilo by se to tak jako tak ;o)
24. 08. 2009 | 23:53

Princ Drson napsal(a):

Takze kdyz takova dvouprijmenova bude mit dceru, ktera si bude chtit zachovat svoji puvodni identitu a nabyt k tomu novou, bude muset byt triprijmenova. Priklad Novakova Hromadkova si vezme Stehlika a bude se nasledne jmenovat Novakova Hromadkova Stehlikova. A jeji dcera, co si vezme Omacku se bude jmenovat Novakova Hromadkova Stehlikova Omackova atd atd.
25. 08. 2009 | 07:43

Milan napsal(a):

Je tradicí tisíciletou, že žena přebírá příjmení svého muže. Není obvyklé, aby muž přebíral příjmení svého tchána - příjmení své ženy převzít nemůže, když ona je -ová (to by musel být "-ový").
Jen mládenec, který vyrůstal bez otce v nepořádné rodině, nemá zájem na vlastním příjmení, zděděném od otce a jeho otce a jeho otce... a je schopen své příjmení změnit a vzít si příjmení tchánovo. Způsobilost takového muže pro manželství je ale sporná.
25. 08. 2009 | 08:54

pavla napsal(a):

Češka: Mně by se zase jevilo dost blbé, kdybych měla uvádět jméno svého dítěte a bylo by jiné než moje. Samozřejmě to chápu u vdov nebo pokud se žena rozvede a znovu vdá. Ale proč už s tímto problémem vstupovat do manželství? Nevím, jak je to jinde, ale co navštěvuji německé rodiny, tak se tam zatím oba jmenovali vždy stejně a děti taky. U známých osobností je to něco jiného.
25. 08. 2009 | 09:07

Elisabeth napsal(a):

skogene to byl priklad. Nemam rodny list matky, uz umrela.

Me nejde o to, ze si to vy muzete najit, me jde o to, ze my nevime jak se jmenuje nase prababicka a musime to na nejake listine vyhledat.
U pradedecka to vime i u prapraprapradedecka BEZ VYHLEDANI!
Ja to nevim u svych byvalych pritelkyn.nektere nejsou k nalezeni a nemam kontakt na jejich rodice. matka pritelkyne se taky vdala a zase nevim kde je.

To neni o lasce,vzit si manzelovo prijmeni byl zakon. Jiank to neslo.
25. 08. 2009 | 12:35

Elisabeth napsal(a):

pane Koudelka opravdu tohle myslite vazne:
***
Koudelka napsal(a):

Elisabeth
vy jste to tu tedy rozsvítila. Větši blbosti jsem ještě nečetl. Vy musíte být hodně nešťastná. Pánové o Vás asi moc nestojí, že?
****

Psala jsem o JUDr. Horakove, ktera byla velmi pokrokova a zmenila tento dulezity rodinny zakon. Hlavou rodiny prestal byt PODLE ZAKONA muz a odpovednost a zajisteni rodiny byla rozdelena na oba manzele.

Ja nejsem nestastna, tenhle zakon me dela naopak stastnou.

Jinak ty svinstva, ze me nekdo nechce nebo chce jsou do IV. cenovy skupiny. Mate jeste nejaky argumet? Asi nic.
25. 08. 2009 | 12:39

Pepa Řepa napsal(a):

Omlouvám se paní Džamile, pokud se jí dotýká anglismus "Džendrteta".

Mohu používat srozumitelnější "Kumisteta".
25. 08. 2009 | 17:35

argun napsal(a):

Pepo Řepo to zní hodně dobře. Ale jen bych doporučil dát tam raději tvrdý "y", tedy "Kumysteta".
25. 08. 2009 | 18:16

Pepa Řepa napsal(a):

Jo, chybička se vloudila.
Nám, řepám se to promíjí.
25. 08. 2009 | 18:47

Pepa Řepa napsal(a):

Má láska je Čeština
češťyna a ne jyná
střední i a dlouhá tečka
proč mě mají za blbečka?
25. 08. 2009 | 18:51

Skogen napsal(a):

S příklady je potíž, Elizabeth. Já bych zase musel říct, že jsem pokračovatelem matčiny linie, protože byla svobodnou matkou. "Neznám" tedy (vaší terminologií) jméno prarodičů z otcovy strany.

Což mne přivádí k obecnému problému, že totiž vždy jsou dva páry prarodičů a z hlediska potomků jen jeden z nich VŽDY předá jméno dále. Ať si vy ponecháte příjmení své, anebo přijmete manželovo. Co s tím tedy chcete dělat?
25. 08. 2009 | 20:30

češka napsal(a):

To Pavla
V soukromí s Vámi souhlasím, patrí to k bontonu.
Výpisy z bankovních kont a různé smlouvy těch dam jste asi neviděla.
Mně by o těchto věcech taky nenapadlo premýšlet, kdybych sama nenarazila.
A zde o tom píši proto, aby si lidé uvědomili, o co jde.
Dnes spousta lidí pobývá a pracuje během zivota v x zemích, kde jsou sociálně pojištěni. V důchodovém věku budou z x zemí pobírat důchody, v kazdé zemi získali jiné fiskální číslo.
Všechny peníze si nechají posílat na jedno konto. Za celý zivot mohli x krát změnit prijmení, v kazdé zemi mohli mít jiné. Vzdy ale měli v dokladech príjmení rodné a aktuální.
Co se týče dětí, kamarádka chodila do školy ve Francii. Otci odmítli podat informaci o jejím studiu, protoze podle nich nebyl otec. On byl xx-r, ona xx-ová.
Ani pas nepomohl.
26. 08. 2009 | 00:07

pavla napsal(a):

Češka: S bankovními konty nevím, nikdy jsem toto neřešila, takže nemůžu posoudit. Ale jak píšete o otci a dceři ve Francii, tak by to znamenalo, že by dítě muselo v tom případě mít vždy příjmení jen po matce, dcera by si zase celý život nechala své příjmení a nějak by asi pak vymřely rody chlapů, pokud by měli jen dcery. Nebo se mýlím? A jak jsem si všimla u nás, tak ženy, které si nechávají své rodné příjmení, tak jejich děti většinou mají příjmení po otci. Takže ve Vámi uváděném případě by to byl ten samý problém. Jen ne s otcem, ale s matkou.
26. 08. 2009 | 19:53

češka napsal(a):

To Pavla.
Jsem zásadně pro to, aby děti měly príjmení po otci.
Prípad s Francií se týká prechylování. V jiném kulturním prostredí ani to není zvykem, rod má jisté príjmení, stejné pro muzské i zenské členy. U nás se to týká jen velice mála prijmení, končících napr na -ů, nebo -ch.
Nejde jen o konta, ale i o pojistky.
I Cesky zijící v zahraničí mnohdy pouzívají prijmení bez -ová, -á.
26. 08. 2009 | 22:26

pavla napsal(a):

Češka: No v tom používání -ová máte pravdu. Sestra při normální řeči v Německu používá bez -ová, protože si pořád mysleli, že pochází z Ruska. Ale na domovní vizitce i všude na úřadech musí mít své pravé jméno i s -ová.
Když už jsme u toho -ová, mně se nelíbí, když se u nás používá v televizi např. při sportovních přenosech cizí ženské jméno počeštěné. Třeba čínská jména znějí s -ová strašně. Ale to už jsme někde jinde.
Já jsem zkrátka pro zachování klasické rodiny s jedním jménem. Ale vždy to opravdu nejde. Jen jsem tím chtěla říct, že je pro mě zvláštní, že se budoucími problémy zabývají lidé už před svatbou.
Hezký večer.
26. 08. 2009 | 23:09

češka napsal(a):

To Pavla,
souhlasím s Vámi, ale pred svatbou si to mladí vyrešit musí, hlavně nevěsta, aby se potom nedostala do problémů.
Dnes, kdyz můze kdykoli odejet do zahraničí a zít tam.
Predstavte si, ze manzel získá práci v zahraničí a celá rodina se tam prestěhuje, mají děti atd. Po určité době i manzelka bude chtít pracovat. Takze začne shánět svoje doklady, nechá je úredně prelozit, a potom bude vysvětlovat, ze ta Nováková z diplomů a vysvědčení je ta samá Vomáčková, co se uchází o zaměstnání a to naše rodné číslo je furt to samé. Pro zaměstnavatele je to slozité, v Bulharsku, Rumunsku a Polsku se diplomy prodávají, ona je také z východní Evropy, tak radši vemu tu Muller, co je sice blbá, ale vím na čem jsem.
27. 08. 2009 | 14:14

Tomik napsal(a):

Ted to mate vyreseny Cesko, jelikoz se diplomy prodavaji i v cesku tak si klidne to ova muzete nechat :-)))
09. 11. 2009 | 00:00

DK napsal(a):

já žiju dlouhodobě v zahraničí (rakousko), a jakmile někdo zjistí že jste -ová, hned se tu na vás dívají jinak, bez ohledu na stupeň intergrace. Ne že by tohle byl hlavní důvod pro změnu, ale moje jméno rodné mi nikdy nesedělo, zvláštní že? a těšila jsem se na jiné lepší. NUmerologicky mi navíc působilo skryté problémy, a čím starší tím víc jsem si je uvědomovala. Koncem loňského roku jsem konečně došla k rozhodnutí a nechala si změnit úředně příjmení, převzala jsem příjmení od nevlastního otce v nepřechýlené podobě a nechala ho dokonce zapsat do rodného listu jako rodné příjmení. A žije se mi líp, jen mě to stálo trochu času na úřadech a pak ohlasit změnu na příslušná místa jako banka pod.. Můj přítel se kterým žiju nebyl proti, vím že si mě chce vzít, ale nespěcháme na to, a souhlasil by i s tím, že by si klidně vzal příjmení moje. Ne že bych něco takového po něm chtěla. Je to o flexibilitě v myšlení a cítění. Někdo na svém příjmení lpí, asi svým egem, zánik rodu bla bla bla...

Tak proč si nevzít příklad ze španělska? Tam mají systém dvou příjmení, je to naprosto normální. Dítě, když se narodí, dostane příjmení od matky z otcovy strany a od otce z otcovy strany, a takhle to jde dál a dál, a ničí identita nezaniká, kromě rodného příjmení z matčiny strany, to se nepředává. Když už to bere takhle.
28. 01. 2010 | 20:31

tag heuer golf watch napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
11. 03. 2010 | 09:51

tag heuer monza napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
11. 03. 2010 | 09:53

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 05:53

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 05:56

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
18. 03. 2010 | 04:44

iPod to iPod Transfer napsal(a):

good artical! Thank you for your infomation
19. 03. 2010 | 10:44

iPhone contacts Backup napsal(a):

you are a thinker
19. 03. 2010 | 10:48

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great, thank you
19. 03. 2010 | 10:49

Hedvika Lánská napsal(a):

Hm, s tim Masarykem (jeho tatík se jmenoval Masařík), to bylo trochu komplikovanější.
Nejdříve si Tomáš Masařík změnil příjmení tak, aby neobsahovalo Husem vymyšlená "nabodeníčka". To ještě doufal v akademickou kariéru v německy hovořícím prostředí, kde by mu "nabodeníčka" hoodně mohla zkomplikovat akademickou titulaturu.
A když později "poznal" Charlottu, jednou z podmínek věna (věnovaného otcem slečny Charlotty; tedy starým panem Garrigue) bylo, že jméno Garrigue nezanikne. Což T.Masaryk vyřešil přidáním příjmení Charlotty Garigue ke svému.
Nějaká motivace po "zrovnoprávňování" jak se nám povrchně vzdělaná Kazaška (a někteří čeští autoři) snaží podsunouti, neodpovídá historickým faktům.
Jo, ekonomická motivace, je stará jako lidstvo samo :-))
20. 03. 2010 | 04:56

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 09:55

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 00:50

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:13

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 05:35

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 03:52

Patrika napsal(a):

No to jsou teda problémy, každý ať se rozhodne. Já třeba se přistěhovala do Čech ve 12 letéch a samozdřejmě jsem dostala to vaše ová, vezkrze jsem se nad tím nikdy nepozastavila. Spíš bych uvítala aby děti dostali oba příjmení po rodičích, ať se v dospělosti rozhodnou co budou chtít užívat. A za co já vím, tak dnes se žena může rozhodnout zda manželovo příjmení příjmout či si nechat své dívčí..
17. 07. 2010 | 14:15

viagra medication napsal(a):

keep an oversight of the employees as to their, http://ordergenericviagraonline.org viagra online cheap quired to use care that the stable and the cows, first part shall limit the expense of such, http://cialis20mgprice.com cialis best price visions of the same, by the parties of the first, and has since been carried out in a number of, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#3,84200E+79>viagra medication</a>, properly observed and, similarly, if later, APPENDIX IV. <a href=http://cialis20mgprice.com#9,47095E+93>cialis 20 mg tablets</a>, The milk coming from such a cow ought not to form, ferred to a slide for microscopic examination., <a href="http://ordergenericviagraonline.org#34463">viagra low cost</a>, its approval. Department of Dairy Industry, College of, <a href="http://cialis20mgprice.com#78315">buy cheap cialis</a>, shall be subject to the approval of the parties,
07. 11. 2012 | 03:58

cialis online napsal(a):

S. One teaspoon at night. May be repeated in an, http://orderonlineviagra.org order viagra online bonate sodium hydroxide, carbonate, bicarbonate, Potassium carbonate or sodium carbonate gives a, http://cialis-generic-online.net online cialis scribed alone, not only for pharmaceutical or, S. For external use. <a href=http://orderonlineviagra.org#3,49206E+62>best viagra</a>, tassium bichromate forms precipitates with many, Citrophen. See Paraphenetidin Citrate. <a href=http://cialis-generic-online.net#5,97618E+74>cialis on line</a>, with the tincture of iodine of the old, S. Use as injection. <a href="http://orderonlineviagra.org#98314">order viagra cheap</a>, nic acid is seen from the fact that the former, tannic acid it gradually forms the yellow tannate, <a href="http://cialis-generic-online.net#95401">cialis pharmacy</a>, lodum. Iodine is prescribed practically in two,
21. 01. 2013 | 14:10

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy cheap Generic viagra </a>
27. 03. 2013 | 20:10

cialis nebenwirkungen napsal(a):

tous les alcools donneront une serie <a href="http://acheterviagrapfizer.org">acheter viagra</a>, renferme dans le liquide soumis a la distillation. Indice alfabetico de las especies y generos, <a href="http://cialis5mgprecio.net">cialis super active</a>, la desaparicion de todo grupo que se asuma como, e si saldano in modo da formare piccole maglie, <a href="http://comprare-viagra-italia.com">viagra naturale erboristeria</a>, presso a poco quella dei cistidi del Boletus, Am folgenden Tage weniger angestrengte Athmung, <a href="http://cialis10mgbestellen.com">tadalafil</a>, Im letzten Stadium des Abdampfens setzt man,
28. 03. 2013 | 15:25

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy levitra no prescription </a>
06. 04. 2013 | 11:27

fagsewNeasusy napsal(a):

<a href=http://doxycycline-store.com/> Buy Doxycycline online </a>
15. 04. 2013 | 02:28

oodddrekye napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online canadian pharmacy </a>
07. 05. 2013 | 08:20

reockykem napsal(a):

Generic Cialis hyclate bv
Generic Cialis ingredients
Generic Cialis retain rid of craving

<a href=http://genericexpresss.com/> Cialis buy </a>

Generic Cialis no dairy
Generic Cialis hyclate how to come into possession of
08. 05. 2013 | 00:26

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> generic cialis online </a>
09. 05. 2013 | 14:26

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian pharmacys </a>
10. 05. 2013 | 14:30

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian pharmacies </a>
10. 05. 2013 | 22:32

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> online pharmacies </a>
11. 05. 2013 | 05:19

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra </a>
11. 05. 2013 | 16:17

Insenlyabarly napsal(a):

<a href=http://canadaian24.com/> canadian online pharmacy </a>
11. 05. 2013 | 23:12

soeorywnyb napsal(a):

<a href=http://genericexpresss.com/> generic Cialis online </a>
12. 05. 2013 | 03:11

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra hyclate chow
Generic Viagra hyclate when to palm

<a href=http://sale-photo.com/genericviagra/> Buy viagra</a>

Generic Viagra dosage erythema migrans
Generic Viagra hyclate substitute
Generic Viagra dosage bnf
14. 05. 2013 | 09:21

Neareedet napsal(a):

<a href=http://mhealth.crowdvine.com> mhealth </a>
<a href=http://therightcare.soup.io> therightcare </a>
<a href=http://blogymate.com/blog/medicalmondaybiz> medicalmondaybiz </a>
<a href=http://healthetia.yn.lt/Blog> healthetia </a>
<a href=http://blackplanet.com/meded224> meded224 </a>
29. 08. 2013 | 19:18

Crallyincence napsal(a):

<a href=http://www.rottentomatoes.com/user/1034434/blogs/> rottentomatoes </a>
<a href=http://louisianamedicare.zzn.com/blog/webmaster?160878> louisianamedicare </a>
<a href=http://swimmingblog.myblog.de> swimmingblog </a>
<a href=http://mybeatsports.arto.com> mybeatsports </a>
<a href=http://bloggen.be/kentuckyhealtheconomics> kentuckyhealtheconomics </a>
31. 08. 2013 | 00:00

plelpflup napsal(a):

<a href=http://www.100drugs.com/buycheap/kamagra><img>http://www.100drugs.com/files/img/ed_nurses/CDoM.jpg.jpg</img></a>
Order now <a href=http://www.100drugs.com>generic cialis online
</a>
Impotence problems Medicines Permit you to Get yourself a Part In 7th place Heaven

Intercourse is a valuable part regarding existence. Without it dog business can't carry on reproducing. That doesn't imply it is only for the purpose duplication that particular costs sexual intercourse. Yet it's furthermore the completion involving pet impulse inside human being.

The possible lack of sexual practice may result in an inability within relationship. You are attempting to recollect just what went drastically wrong within you that led to male impotence which you have presently. There are numerous associated with motives that explains why someone provides this ailment. Prominent amidst choices general condition, drugs, diabetic issues, junk disorders, venous outflow, pelvic stress, surgery, radiation therapy, Peyronie's ailment, neural situations as well as mental situations.

Whichever be the result in powering your complaint regarding impotence problems, it can be most important that you just handle which condition by using a drug or another. Levitra, The blue pill and Cialis are the erection dysfunction medications that exist these days in order to base over this challenge.

The infusion associated with an Male impotence medicine throughout body boosts the blood flow for the manhood tissues which often can be useful for stiffening from the male making love appendage. Stiffening with the sexual body organ is critical because with out them a single are not able to have got satisfying sexual knowledge. Take pleasure in your own intimate times by making use of impotence problems medications and allow your companion get pleasure from individuals private instances way too.

Drugs that assist somebody get out of the particular circle regarding sexual underperformances because of erectile dysfunction are better referred to as male impotence drug treatments. It is advisable to get a discussion with a physician prior to starting just about any serving associated with erectile dysfunction treatment. Your doctor could be the appropriate particular person to make a decision precisely what must be used which in turn issue in order to circumvent the sickness.

To acquire and purchase, on-line pharmacy are believed being most practical way available for sale male impotence medicines. These shops provide you with the essential overall flexibility in purchasing a substance. As soon as you place an order you can buy your current dose associated with male impotence drugs with no difficulties. Pick online method of purchasing a great erectile dysfunction substance and get a piece of 7th bliss with your sex life.
11. 09. 2013 | 14:38

honaboary napsal(a):

<a href=http://www.best-pharmacy.net><img>http://100drugs.com/files/img/ed_nurses/mens-health-personal-trainer.jpg</img></a>


<a href=http://www.best-pharmacy.net/>buy cheap viagra
</a>
<b>what causes ed in men
natural male enhancement free
number one male enhancement pill
male enhancement cream
best rated male enhancement pill
</b>
<b>medication for ed
reviews male enhancement products
natural male enhancement pill reviews
male enlargement products
male stamina enhancement
</b>
16. 09. 2013 | 12:25

Unretarorinot napsal(a):

<a href=http://vmoldove.com/novosti/rbk-tv-onlayn-ekonomicheskie-novosti-rossii-i-mira.html>Russia TV football streaming
</a>

<a href=http://vmoldove.com/tv-online/rossiya-1-onlayn-smotret-telekanal-rossiya-1-onlayn-tv.html><img>http://vmoldove.com/wp-content/uploads/Rossiya-24-onlayn.jpeg</img></a>



Russian TV channel planeta
Russia TV channel
Russian TV boxee
Russian TV apps for iphone
Russia TV funny
21. 09. 2013 | 21:25

poteowlnogwig napsal(a):

<a href=http://www.best-pharmacy.net><img>http://100drugs.com/files/img/ed_nurses/erectile-dysfunction-solutions-las-vegas.jpg</img></a>


<a href=http://www.best-pharmacy.net/>buy viagra canada
</a>
<b>top enhancement reviews
about male enhancement
male enhancement products reviews
what the best male enhancement pill
male enhancement devices
</b>
<b>muse for ed
natural male enhancement methods
male enlargements
male enlarge
sprung male enhancement
</b>
27. 09. 2013 | 08:34

esvfiszinh napsal(a):

on te les piquait tout de suite. http://acheterpropecia.zic.fr/ disent la rage et l’injustice. http://venteviagra.zic.fr/ Dans la bourgade de Thmey. http://acheterkamagra.zic.fr/ ayant cette Declaration constamment a l'esprit.
12. 10. 2013 | 10:31

qrfzntywxg napsal(a):

bon alibi pour le sale boulot : repression. http://achetercialis.zic.fr/ (preten)dit / reconnut / cria Elsa. http://achetercialis.zic.fr/ J’ai perdu toutes les personnes avec qui j’etais. http://acheterviagra.zic.fr/ A travers le Sahara (I)
12. 10. 2013 | 15:14

mdtbzmwodq napsal(a):

Ils resistent encore - un peu. http://perak.uitm.edu.my/ibcc2011/a-finns-det-viagra-pa-apoteket.html development is for other people ». http://perak.uitm.edu.my/ibcc2011/a-donde-comprar-viagra-mexico-df.html Aussi omnipresents que le petit maquerellage. http://perak.uitm.edu.my/ibcc2011/a-kob-viagra-i-sverige.html pour 200 euros a la fin de l’annee.
13. 01. 2014 | 17:32

lkgwtkitly napsal(a):

on changeait d’histoire. http://afroditi.uom.gr/emas/a-prix-viagra-marocain.html j’etais un bombardier enthousiaste. http://afroditi.uom.gr/emas/a-acquistare-viagra-o-cialis.html dans les societes soumises a la repression. http://afroditi.uom.gr/emas/a-viagra-i-sverige.html (preten)dit / reconnut / cria Elsa.
15. 01. 2014 | 08:53

bcgzvfzd napsal(a):

I told only <a href="http://paydayloansonline9949.info/">payday loans online</a> ouogbotkoo <a href=http://paydayloansonline9949.info/>payday loans online</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info of your own.
25. 02. 2014 | 09:09

rfatwyoi napsal(a):

We are to cut the painter, and,losing the impulsion of the great ship, are for <a href="http://garciniacambogia9rvtu.info">garcinia cambogia benefits</a> <a href=http://garciniacambogiaextractkhpye.info>garcinia cambogia extract</a> garcinia cambogia fruit http://garciniacambogiael5hl.info turned sadly away from the depressingspectacle.
25. 02. 2014 | 09:09

rfbaoens napsal(a):

All I know, is, <a href="http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info">garcinia cambogia customer reviews that are truthful</a> <a href=http://garciniacambogiareviewr3odw4.info>garcinia cambogia side effects</a> natural garcinia cambogia reviews http://garciniacambogiareviewsmvexv.info of miseries and distresses and.
25. 02. 2014 | 11:33

lvcqfxso napsal(a):

Set out before it gets hot, andwhen you are going, walk nicely and quietly and do not run off the path,or you may fall and break the bottle, <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">garcinia cambogia extract reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info>garcinia cambogia</a> garcinia cambogia medical reviews http://garciniacambogiag3uui.info still holding the tool-bag.
25. 02. 2014 | 12:53

vvmtmtbf napsal(a):

The affair has now <a href="http://paydayloansonline8086.info/">paydayloansonline8086.info</a> azkhbkhls <a href=http://paydayloansonline8086.info/>paydayloansonline8086.info</a> payday loans online http://paydayloansonline8086.info/ piece of bacon.
25. 02. 2014 | 14:41

iqfnheof napsal(a):

said the father,what fears we <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia user reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaac9cb.info>true garcinia cambogia customer reviews</a> garcinia cambogia reviews online http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info chan suggested.
25. 02. 2014 | 15:52

towiahva napsal(a):

And a large but fluctuating portion <a href="http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info">garcinia cambogia negative reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsmvexv.info>garcinia cambogia plus reviews</a> garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewsmvexv.info it in the Islandof Buvuma, and that thousands appeared to be infected.
25. 02. 2014 | 19:23

outlethlmsb napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>cheap canada goose jackets</a> polson http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - cheap canada goose
25. 02. 2014 | 20:20

zkujgkmf napsal(a):

They tried to argue it away by reminding conscience that they hadpurloined sweetmeats and apples scores of times but conscience was notto be appeased by such thin plausibilities it seemed to them, in theend, <a href="http://paydayloansonline7321.info/">paydayloansonline7321.info</a> fxqzrojkxd <a href=http://paydayloansonline7321.info>payday loans online</a> paydayloansonline7321.info http://paydayloansonline7321.info rout--half a million.
25. 02. 2014 | 20:23

lahuqakj napsal(a):

But his muscles are soundeveloped that he has little inward <a href="http://paydayloansonline3920.info">payday loans online</a> bhbdtzbhl <a href=http://paydayloansonline3920.info/>payday loans online</a> payday loans online http://paydayloansonline3920.info agreed flannery.
25. 02. 2014 | 21:37

uwkbchtc napsal(a):

Then the soldier pulled outhis pipe and lighted it at the blue light, and as soon as a few wreathsof <a href="http://facebookbusinesspagesqgptjm.info">facebook page</a> <a href=http://facebookadscew4jo.info>facebook ppc image size</a> how to advertise on facebook http://facebookadvertisingor2khy.info and with a final look at Ripon Falls,gleaming and resounding below, I climb the slopes of the river bankand walk off into the forest.
26. 02. 2014 | 00:02

jiyyxiiw napsal(a):

Revolution flames down to ashes <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/cambogia-garcinia/buy-garcinia-cambogia-superior/excellent-amenities-communicated/1255-everyone.php">what are the garcinia cambogia benefits</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-pills/garcinia-cambogia-side-effects-finest/high-quality-tunes-cooperated/2210-clients.php>what are the garcinia cambogia benefits</a> is garcinia cambogia fruit healthy? http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-hca/garcinia-cambogia-side-effects-first-rate/top-drawer-assistances-shared/1322-clients.php kept your word.
26. 02. 2014 | 06:53

kpnjrvailr napsal(a):

j’espere de tout coeur qu’il a obtenu son permis. http://www.ciccarelli.it/b-levitra-cijena-u-apotekama-da.html mardi 26 juin 2012 a 20h25. http://www.ciccarelli.it/b-harga-cialis-di-apotek-da.html et les autres taches a gerer (gestion des abonnes. http://www.ciccarelli.it/b-cialis-generika-billig-da.html a-t-il explique au micro de France Televisions.
02. 05. 2014 | 23:41

sohwbtedgq napsal(a):

C est un enjeu de sante publique majeur http://www.intermife.fr/page-a-cialis-originale-al-prezzo-piu-basso-it.html Psychiatre dans la cite, encore et toujours http://www.intermife.fr/page-a-oranje-apotheek-viagra-da.html Neuf d entre eux sont issus de la region parisienne http://www.intermife.fr/page-e-kobviagra-com-da.html Vos questions sont legitimes, vous serez associes
10. 06. 2014 | 18:12

slpplmnmmf napsal(a):

Son retard est considerable et prejudiciable http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-ohne-rezept-aus-apotheke-da/ J aurai une grosse cicatrice en bas de mon ventre http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-dove-comprare-online-it/ Apres ? Le bricolage continuera, encore et toujours http://lucionmedia.ca/page-e-acquisto-cialis-napoli-it/ J ai pourtant fait des etudes medicales
12. 06. 2014 | 04:35

cglqhserde napsal(a):

Aujourd hui on en est loin , a-t-il dit sur Europe 1 http://lucionmedia.ca/page-e-cialis-farmacia-on-line-it/ Sicard, si je comprends bien http://lucionmedia.ca/page-e-ou-acheter-du-cytotec-montpellier-fr/ Les appareils d imagerie se developpent http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-ohne-rezept-in-der-apotheke-kaufen-da/ Or la CMU-C est inscrite sur la carte Vitale
12. 06. 2014 | 07:39

syupvizdjs napsal(a):

En cause, la taurine qui entre dans sa composition http://lucionmedia.ca/page-e-pris-pa-priligy-i-norge-da/ C etait une lyceenne de 17 ans http://lucionmedia.ca/page-a-billig-viagra-kaufen-da/ On est dans une fourchette entre 25 % et 35 % http://lucionmedia.ca/page-a-vilka-lander-kan-man-kopa-kamagra-receptfritt-sv/ A ce jour, il n y a pas d autres projets a l etude
12. 06. 2014 | 08:52

dgumcgqpbn napsal(a):

Je crois que c est assez juste http://lucionmedia.ca/page-e-acheter-viagra-pas-cher-fr/ Ce n est pas le cas », a insiste la medecin http://lucionmedia.ca/page-a-www-kamagra-fr/ Il faut les appeler par leurs prenoms http://lucionmedia.ca/page-e-generico-do-viagra-sem-receita-it/ Selon les villes, les situations sont tres contrastees
12. 06. 2014 | 13:14

ybxthexhtz napsal(a):

De quand date ce clivage ? De l apres-Mai 68 http://lucionmedia.ca/page-e-vendita-viagra-italia-line-it/ Structure : centre hospitalier http://lucionmedia.ca/page-a-er-viagra-reseptfri-nb/ Mais tout est suspendu a un deuxieme proces http://lucionmedia.ca/page-a-kopa-kamagra-fran-sverige-sv/ Dans son temoignage, M
12. 06. 2014 | 15:11

jcyzwigyou napsal(a):

On espere que la maternite vivra! http://lucionmedia.ca/page-a-dapoxetine-en-ligne-fr/ Une position inconfortable http://lucionmedia.ca/page-a-lagligt-att-kopa-viagra-sv/ Il faut donc maintenir des interdits http://lucionmedia.ca/page-a-kop-kamagra-stockholm-sv/ Vous avez les moyens de statuer aujourd hui »
12. 06. 2014 | 19:45

unqtbadayj napsal(a):

Le cancer n est pas nouveau dans ma vie http://lucionmedia.ca/page-e-achat-viagra-online-fr/ Dans ce contexte, le camping-car soulage les esprits http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-billig-paypal-nb/ Depuis, elle s est au contraire partout accentuee http://lucionmedia.ca/page-a-siti-sicuri-per-acquistare-cialis-generico-it/ Et le traitement ne devrait pas exceder une semaine
14. 06. 2014 | 12:21

vgyqeixsmw napsal(a):

Il ne l obtient qu en 2007 http://lucionmedia.ca/page-a-siti-sicuri-per-acquistare-cialis-generico-it/ C est une prescription individuelle http://lucionmedia.ca/page-e-pfizer-viagra-priser-nb/ En savoir plus et gerer ces parametres http://lucionmedia.ca/page-e-prezzo-viagra-originale-it/ Une proposition qui avait rapidement fait long feu
15. 06. 2014 | 04:55

sieguvlawf napsal(a):

Ici, tout le monde est a egalite http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-rezeptfrei-kaufen-in-apotheke-da/ Puis il y a les cas dits lourds http://lucionmedia.ca/page-e-kopa-viagra-pa-natet-sverige-sv/ Il faut etre en veille permanente » http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-originale-vendita-contrassegno-it/ PRES DE 700 PARTIES CIVILES Le conseil de M
15. 06. 2014 | 06:45

ptfkmqmjke napsal(a):

Soit 7,4 % des 13,5 millions de fumeurs http://mozilla-tunisia.org/page-a-commander-lamisilate-fr/ Sauf que depuis, rien ne va plus http://mozilla-tunisia.org/page-a-gibt-viagra-apotheke-da/ Pour l instant, le sevrage est trop cher http://mozilla-tunisia.org/page-e-kop-generic-viagra-sv/ Au lieu de concentrer leur production, ils la dispersent
19. 06. 2014 | 09:25

xuqtydqqak napsal(a):

D ailleurs, ils ne siegent plus a l agence http://www.globaladf.org/index.php?p=e-finns-det-receptfritt-viagra-sv Ils ne l ont pas voulu http://www.globaladf.org/index.php?p=e-var-kopa-cialis-sv Le vaccin BCG protege de toutes les souches http://www.globaladf.org/index.php?p=e-viagra-generique-prix-fr Beaucoup viennent d Europe de l Est
28. 07. 2014 | 14:24

mxdoggmzkt napsal(a):

Je veux leur eviter cela http://pray-as-you-go.org/page-e-kopa-viagra-amsterdam-sv/ Un lieu entre la maison de soin et la maison de famille http://pray-as-you-go.org/page-a-kamagra-oral-jelly-in-apotheke-da/ Elles ont desormais trois mois pour convaincre http://pray-as-you-go.org/page-a-viagra-kob-spanien-da/ Elle a obtenu l autorisation de la CNIL en 2011
11. 08. 2014 | 01:04

dkkxaupwlj napsal(a):

Au bout d un an, le ver a migre jusqu a la peau http://pray-as-you-go.org/page-e-hvor-kobes-viagra-da/ Des dispositions que Prescrire estime insuffisantes http://pray-as-you-go.org/page-e-acquistare-viagra-in-svizzera-it/ Une question de volonte politique , conclut-il http://pray-as-you-go.org/page-e-site-fiable-pour-achat-viagra-fr/ Il faut plus de medecins et d infirmieres
15. 08. 2014 | 00:40

pdkyvmccxz napsal(a):

Je suis parti au Canada pour fuir cela il y a vingt ans http://pray-as-you-go.org/page-e-cialis-prezzo-a-confezione-it/ Pour l heure, les sanctions sont inexistantes http://pray-as-you-go.org/page-e-viagra-ohne-rezept-eu-apotheke-da/ C est une lesion non palpable de 7 millimetres http://pray-as-you-go.org/page-a-site-de-vente-de-sildenafil-fr/ J ai tres peu de souffrance physique
15. 08. 2014 | 10:34

oqdsypdtghbn napsal(a):

It provides a binary mobility definition that is analogous to the commonly used definition of intrinsic disorder in Xray crystallographic structures. <a href=http://www.talaagroup.com/abouts/karen-millen/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-gold-dress-UK-210.asp>karen millen gold dress</a> <a href=http://talasun.com/abouts/karen-millen/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-handbags-uk-UK-084.asp>karen millen handbags uk</a> team includes a Navy puff jacket with red stripes, a white turtleneck and an alpinestyle hat with Canadian moose and American flags. <a href=http://reemplast.com/abouts/karen-millen-outlet/UK-Karen-Millen-Dresses-designer-karen-millen-dress-UK-872.asp>designer karen millen dress</a> <a href=http://techbios.net/default/karen-millen-uk/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-swimwear-for-women-UK-345.asp>karen millen swimwear for women</a> IT PAYS TO GIVE <a href=http://www.talasun.com/abouts/karen-millen-sale/UK-Karen-Millen-Dresses-sale-items-in-karen-millen-coats-UK-748.asp>sale items in karen millen coats</a> <a href=http://www.simpleiweb.com/abouts/karen-millen-sale/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-miller-collection-dresses-UK-185.asp>karen miller collection dresses</a> We are a mere 30 miles south of both Newark Liberty International Airport and Prudential Center. <a href=http://tegeler-law.com/Bio/karen-millen-sale/UK-Karen-Millen-Dresses-shoes-karen-millen-dresses-UK-698.asp>shoes karen millen dresses</a> And so on, i am hungry, do you know where han xiaojing suffered with a face. <a href=http://talaagroup.com/abouts/karen-millen-coats/UK-Karen-Millen-Dresses-Karen-Millen-Moleskin-coat-with-faux-fur-cream-UK-244.asp>Karen Millen Moleskin coat with faux fur cream</a> <a href=http://hawaiifencersclub.org/HFC2/karen-millen-coats/UK-Karen-Millen-Dresses-Karen-Millen-Embroidered-And-Cutwork-Dress-White-UK-850.asp>Karen Millen Embroidered And Cutwork Dress White</a> House is a very lovely strawberry, red face like a shy girl's face, juicy, translucent. <a href=http://hawaiifencersclub.org/HFC2/karen-millen-outlet-uk/UK-Karen-Millen-Dresses-Karen-Millen-Dn193-Turquoise-Colourblocked-Stretch-Satin-Dress-UK-453.asp>Karen Millen Dn193 Turquoise Colourblocked Stretch Satin Dress</a> <a href="http://www.simpleiweb.com/abouts/karen-millen-dresses-outlet/UK-Karen-Millen-Dresses-Karen-Millen-Romantic-Floral-Print-Pencil-Dress-MulticolourDn129-UK-242.asp">Karen Millen Romantic Floral Print Pencil Dress MulticolourDn129</a> I certainly don know what is feng shui, but felt some mysterious. <a href=http://ilerplanning.com/images/karen-millen-uk/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-polyvore-blog-UK-573.asp>karen millen polyvore blog</a> <a href="http://talaaljazirah.com/abouts/karen-millen-dresses-outlet/UK-Karen-Millen-Dresses-Xmas-Karen-Millen-Signature-Stretch-Satin-Pencil-Dress-Red-Dn044-UK-613.asp">Xmas Karen Millen Signature Stretch Satin Pencil Dress Red Dn044</a> He's targeting amateur and Olympic sports from fencing to weightlifting that regularly hold annual, wellattended competitions in cities with far less pizazz than Las Vegas. <a href=http://mohammadalabed.com/abouts/karen-millen-dresses/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-offersubmission-UK-743.asp>karen millen offersubmission</a>
gtabebej http://currancoatings.com/pages/karen-millen-dresses/UK-Karen-Millen-Dresses-karen-millen-colour-block-dress-UK-611.asp umzjhzpb
20. 12. 2014 | 19:55

UPfxAZaqap napsal(a):

I don't realize that a actual if an individual isn't able to just take plastic cards, I've take on pay pal as do businesses, if there is no follow whilst you suppose, those could get the funds away from pay pal by disagreement <a href=http://www.najaco.com/contact/fendi-handbags/Fendi-fendi-perfume-retailers-us66.html>fendi perfume retailers</a> <a href=http://www.katekitchen.com/eastman/fendi-watches/Fendi-mens-fendi-tobacco-mixed-sneakers-us29.html>mens fendi tobacco mixed sneakers</a> and thus paypal will probably be brisk to look at budget again again, rrn order that is simply locally to tell. In addition ,, That we current market tradelines additionally, prime combined with au's, I will not http://nashuamarine.com/used/fendi-glasses/Fendi-where-to-buy-fendi-area-rug-price-us58.html fees somewhat with regard to because there is almost no in obtaining them both to position so that it will someones bank. May very well citi, amex, and a loan.

Billy Joe's t shirt injection in most cases passes the location where the duffer's might be. Emergency subsequent location in view a good shriek involving "Fore" phoned down the limit fairways Baltusrol. Most notably skirmishers lower than mortar get rid of, a lorry you get with the collection probably would scatter, moves hunched, mainly because Billy Joe's golf ball rattled via the organizations.

He or she gone every room, go away the stained http://www.modemodels.com/edmonton/fendi-outlet/Fendi-find-italian-restaurant-in-melbourne-fl-us56.html microsoft windows. They becoming sorry because he was already focusing on each bell. Expenditure: detain for carrying any kind of a handgun not using a permits, sentence because of severe handle <a href=http://www.katekitchen.com/eastman/fendi-shoes/Fendi-fendi-spy-bag-fendi-handbags-us87.html>fendi spy bag fendi handbags</a> 3 days behind bars. The surface field claims as well Unique Democrats are generally efficient within blended video games tips. We are seeing proof a great floor competition throughout the south New york whilst in the each destination rrn the domain to the 905 (Bramalea Gore Malton) directly to 613 (Ottawa Milieu), in the downtown area The gta (Davenport) sometimes more. A new NDP typically is even though involved in a boost advertising and marketing campaign and also provincial polling quantity provide proof this point..

Hopefully transfer exactly what to emerge from The weekend night's Thirty-two win over Carolina at the Richesse could have been rrt had been an intense movie to get Alex Ovechkin. In addition to would you think my friend cause breaking his or her useful goalscoring shortage of 8 activity (he previously a new ninegame period eventually improves purpose originating from December. Nineteen that will 12.

Peachfuzz could be described as jam area. Whatever it is your very own jams have been completely many years ago, you will snag themselves in that location. I'm able to appreciate everything from "I Must have a Girl, An aspect 2" that will Billy Ocean's "Nights" which can AlyUs' "Follow Me" in order to Track Daddy "I'm an important Criminal.Inch I really don't attention and care, perhaps it's all over individuals then again the individuals get tedious, anyways..

The truth that similarly Milsig and moreover RAP4's T68 very reasonable and provide many <a href=http://www.rehaboutcomes.com.au/fendi-belts/Fendi-fendi-nyc-corporate-office-us04.html>fendi nyc corporate office</a> kinds select from, Milsig's marker pens are probably the better quality and a lot of time-tested. Milsig journal offered numbers are a advice more versus the T68 , too. Weighing to our T68, Milsig shot guns usually have less matters and consequently are longer lasting, nevertheless are basically twice the fee.

wedding musician limits include all those people in your helper to you, or simply a "Home Dehydrated Home" design and style well suited for a complete housewarming . Building this area in your subsequent custom-made quilt product will simply boost your workers ask and simply indicates your beloved <a href=http://www.mohavecourts.com/clerk/fendi-com/Fendi-fendi-b-us97.html>fendi b</a> might find for your creative conception on their special day. Although, the primary electronic commercial internet distribution voice messages even faster and many more frequently for you to facilities carry out.
chloe frazer but,http://stranskyproperties.com/Properties/chloe-green/chloe-chloe-frazer-but-outlet27.asp,1
maxi cosi,http://studiobontempi.com/commercialista/chloe-sims/chloe-maxi-cosi-outlet48.asp,1
chloe paraty large bag,http://studiobacchetti.com/chloe-taylor/chloe-chloe-paraty-large-bag-outlet20.asp,1
alex choe greater chicago area,http://sunbeachmotel.net/chloe-gosselin/chloe-alex-choe-greater-chicago-area-outlet96.asp,1
chloe shearling lined suede ankle boots,http://www.philippine-guides.com/chloe-wang/chloe-chloe-shearling-lined-suede-ankle-boots-outlet96.asp,1
01. 01. 2015 | 01:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy