Automobilová doprava představuje ekologickou zátěž a je nesporné, že zdaleka nejvýrazněji tato zátěž dopadá na velkoměsta. To platí tím spíše pro Prahu, kde počet provozovaných vozidel od ledna 2001 vzrostl téměř o 30 % na více než 1 milion. V důsledku nedostatku financí se trvale oddaluje dostavba vnitřního i vnějšího okruhu, takže těžká tranzitní doprava musela být svedena do hustě obydlených čtvrtí.
O víkendu jsem se vrátila z Ostravy. Poprvé jsem se jako senátorka zúčastnila sjezdu politické strany. V případě ČSSD se navíc jedná o stranu, která po příštích parlamentních volbách s největší pravděpodobností převezme zodpovědnost za exekutivní správu naší země.
Pokládám za potřebné komentovat dění na dnešní schůzi Senátu a zejména to, proč jsem se spolu s 37 dalšími senátory rozhodla hlasovat pro návrh na podání žaloby proti presidentovi republiky. Dovolte mi zdůraznit, že cílem podání ústavní žaloby proti presidentu republiky Václavu Klausovi není a nebylo dehonestovat pana presidenta. Alespoň já tuto ambici nemám a ostatní senátoři, kteří podepsali návrh, jistě také ne. Využíváme pouze našeho ústavního práva obrátit se na Ústavní soud, aby přezkoumal, zda president nezneužil svých pravomocí.