Když mi někdo nutí volební noviny, předpokládá, že je přečtu. Když je přečtu, předpokládá, že se zamyslím. Když se ale zamyslím, nemůže si myslet, že jsem idiot, který ztratil paměť.
K debatě o inkluzivním školství, kterým se začalo zabývat ministerstvo školství, přidala Česká školní inspekce (ČŠI) další díl poznání stávající situace. Doložila fakta o nadreprezentaci romských žáků ve speciálních školách a programech pro žáky s lehkým mentálním postižením (LMP).
Vzpomínám na debatu na známé konferenci o ekonomických reformách v Kolodějích v roce 1990, kde šlo také o politický rozměr plánovaných reforem, o jejich přijatelnost a veřejnou podporu. Prezentoval jsem tehdy výsledky čerstvého sociologického výzkumu, který ukázal, že lidé reformy chtějí a očekávají je, jakkoli budou těžké. A skutečně jsme prošli extrémními šoky deregulace bez demonstrací, bezmála s aplausem. Domácnosti dokázaly vstřebat a utlumit inflační nárazy, které by vyhodily ze sedla i dnešní úřednický kabinet.