FRAUD není vídeňský psychoanalytik, část 3.
V období 2010–2012 dostal PORG na sponzorských darech téměř 100 mil. Kč. Nemáme ale nic, podle čeho bychom mohli určit, kolik z toho připadá na Romanovy obchodní partnery, a kolik na vděčné rodiče absolventů PORGu.
Sponzoruji, tedy jsem
PORG o sobě prohlašuje, že je nezávislou školou. Bližší pohled na jeho management a způsob financování ale naznačuje, že je tomu poněkud jinak. Složení správní rady mluví samo za sebe – je tu jeden člen Romanova klanu či jeho obchodní partner vedle druhého. Pokud však chceme rozklíčovat, na kom je PORG skutečně závislý, je třeba vydat se po stopě peněz.
Příjmy PORGu za období 2010–2012 činily zhruba 335 miliónů Kč. Z toho 50 % představuje školné, 30 % sponzorské dary a 20 % státní dotace.
Školné a dotace jsou transparentní, sponzorské dary nikoli. PORG sice ve svých výročních zprávách otiskuje seznamy dárců, nikde však veřejně neuvádí skutečnou výši jednotlivých příspěvků. Například ve VZ za školní rok 2012/13 se dozvídáme, že jistý Daniel Beneš dal PORGu nějaké peníze, avšak víc ani muk. Na sponzorských darech si v onom roce PORG přišel na více než 23 mil. Kč. Kolik z toho přišlo od pana Beneše, zůstává tajemstvím.
MfD tento týden uvedla, že Roman sám daroval PORGu od roku 2006 zhruba 28 mil. Kč a k tomu z příjmů své rodinné nadace ještě přispíval na stipendia, jejichž hodnota podle VZ v roce 2012/13 dosáhla 1 mil. Kč.
Uvedený deník dále tvrdí, že od Škody JS PORG dostal neuvěřitelných 40 mil. Kč. Připomínám čtenářům, že v roce 2004 prodal Appian, tehdy nový vlastník nedávno před tím privatizované Škody Plzeň, její jadernou divizi Škoda JS ruskému státu. Škoda JS přiznává, že PORG finančně podporuje, ale neuvádí, jakým způsobem ani jakými částkami. Škoda JS je také jedním z největších dodavatelů ČEZu.
V období 2010–2012 dostal PORG na sponzorských darech téměř 100 mil. Kč. Nemáme ale nic, podle čeho bychom mohli určit, kolik z toho připadá na Romanovy obchodní partnery, a kolik na vděčné rodiče absolventů PORGu. Jinými slovy: je možné, že někteří sponzoři vyjadřují vděčnost Martinu Romanovi spíše než škole.
PORG uvádí, že za outsourcing služeb utratil v letech 2011 a 2012 téměř 38 mil. Kč. Z této částky bylo 23 mil. použito na nákup položkově nerozepsaných služeb, např. IT či reklamy. Kdopak například zaplatil BigBoardu za PR kampaň, kterou pro PORG realizoval v loňském roce? Je-li pravdou, že je Roman jedním ze skutečných vlastníků BigBoardu, jak tvrdí týdeník Reflex, pak jakákoli suma zaplacená BigBoardu končí v Romanově kapse. Představte si situaci, kdy Romanův vděčný obchodní partner zasponzoruje PORG, který z těch peněz vyplatí BigBoardu, kteréžto peníze pak skončí u Romana.
A jestli billboardovou kampaň nikdo nesponzoroval? Nepeněžní dary PORG ve svých VZ rozepisuje: Tak například Radek Pokorný je uveden jako poskytovatel právních služeb. Co na tom, že Pokorného právní služby využívá ČEZ! A Miroslav Jansta zase dodává basketbalové dresy. Co na tom, že za tyhle dresy ve skutečnosti nejspíš zaplatil ČEZ, takto největší sponzor Janstova klubu ČEZ Basketball Nymburk!
Pokud billboardovou kampaň PORGu nikdo nesponzoroval, BigBoard by měl být v letošní VZ uveden na seznamu poskytovatelů nepeněžních darů – bez ohledu na to, kdo ho vlastní. Mějme tedy oči na stopkách, jak se říká. A mezitím je nespouštějme z billboardů BigBoardu. Kdopak je asi za kampaní Čtení pomáhá, která má momentálně na bigboardích billboardech pré? Martin Roman je iniciátor a donátor projektu.
Strkanice mezi Martinem Romanem a akademickou hlavou PORGu se těší velké pozornosti – nikoli pouze proto, že onou hlavou je syn Václava Klause. Tento konflikt si zasluhuje pozornost i proto, že může vrhnout trochu světla na nepřiznané Romanovy zájmy, pokud v jeho důsledku bude PORG poněkud sdílnější ohledně svých sponzorů.
Bez zveřejnění částek, které PORGu poskytli jednotliví sponzoři, můžeme jen těžko vyloučit možnost, že tato elitní ‚nezávislá škola‘ není nic jiného než další butik s předraženými hadříky v Pařížské – totiž pračka, v níž její vlastník a jeho obchodní partneři legalizují své peníze.
undefined
Sponzoruji, tedy jsem
PORG o sobě prohlašuje, že je nezávislou školou. Bližší pohled na jeho management a způsob financování ale naznačuje, že je tomu poněkud jinak. Složení správní rady mluví samo za sebe – je tu jeden člen Romanova klanu či jeho obchodní partner vedle druhého. Pokud však chceme rozklíčovat, na kom je PORG skutečně závislý, je třeba vydat se po stopě peněz.
Příjmy PORGu za období 2010–2012 činily zhruba 335 miliónů Kč. Z toho 50 % představuje školné, 30 % sponzorské dary a 20 % státní dotace.
Školné a dotace jsou transparentní, sponzorské dary nikoli. PORG sice ve svých výročních zprávách otiskuje seznamy dárců, nikde však veřejně neuvádí skutečnou výši jednotlivých příspěvků. Například ve VZ za školní rok 2012/13 se dozvídáme, že jistý Daniel Beneš dal PORGu nějaké peníze, avšak víc ani muk. Na sponzorských darech si v onom roce PORG přišel na více než 23 mil. Kč. Kolik z toho přišlo od pana Beneše, zůstává tajemstvím.
MfD tento týden uvedla, že Roman sám daroval PORGu od roku 2006 zhruba 28 mil. Kč a k tomu z příjmů své rodinné nadace ještě přispíval na stipendia, jejichž hodnota podle VZ v roce 2012/13 dosáhla 1 mil. Kč.
Uvedený deník dále tvrdí, že od Škody JS PORG dostal neuvěřitelných 40 mil. Kč. Připomínám čtenářům, že v roce 2004 prodal Appian, tehdy nový vlastník nedávno před tím privatizované Škody Plzeň, její jadernou divizi Škoda JS ruskému státu. Škoda JS přiznává, že PORG finančně podporuje, ale neuvádí, jakým způsobem ani jakými částkami. Škoda JS je také jedním z největších dodavatelů ČEZu.
V období 2010–2012 dostal PORG na sponzorských darech téměř 100 mil. Kč. Nemáme ale nic, podle čeho bychom mohli určit, kolik z toho připadá na Romanovy obchodní partnery, a kolik na vděčné rodiče absolventů PORGu. Jinými slovy: je možné, že někteří sponzoři vyjadřují vděčnost Martinu Romanovi spíše než škole.
PORG uvádí, že za outsourcing služeb utratil v letech 2011 a 2012 téměř 38 mil. Kč. Z této částky bylo 23 mil. použito na nákup položkově nerozepsaných služeb, např. IT či reklamy. Kdopak například zaplatil BigBoardu za PR kampaň, kterou pro PORG realizoval v loňském roce? Je-li pravdou, že je Roman jedním ze skutečných vlastníků BigBoardu, jak tvrdí týdeník Reflex, pak jakákoli suma zaplacená BigBoardu končí v Romanově kapse. Představte si situaci, kdy Romanův vděčný obchodní partner zasponzoruje PORG, který z těch peněz vyplatí BigBoardu, kteréžto peníze pak skončí u Romana.
A jestli billboardovou kampaň nikdo nesponzoroval? Nepeněžní dary PORG ve svých VZ rozepisuje: Tak například Radek Pokorný je uveden jako poskytovatel právních služeb. Co na tom, že Pokorného právní služby využívá ČEZ! A Miroslav Jansta zase dodává basketbalové dresy. Co na tom, že za tyhle dresy ve skutečnosti nejspíš zaplatil ČEZ, takto největší sponzor Janstova klubu ČEZ Basketball Nymburk!
Pokud billboardovou kampaň PORGu nikdo nesponzoroval, BigBoard by měl být v letošní VZ uveden na seznamu poskytovatelů nepeněžních darů – bez ohledu na to, kdo ho vlastní. Mějme tedy oči na stopkách, jak se říká. A mezitím je nespouštějme z billboardů BigBoardu. Kdopak je asi za kampaní Čtení pomáhá, která má momentálně na bigboardích billboardech pré? Martin Roman je iniciátor a donátor projektu.
Strkanice mezi Martinem Romanem a akademickou hlavou PORGu se těší velké pozornosti – nikoli pouze proto, že onou hlavou je syn Václava Klause. Tento konflikt si zasluhuje pozornost i proto, že může vrhnout trochu světla na nepřiznané Romanovy zájmy, pokud v jeho důsledku bude PORG poněkud sdílnější ohledně svých sponzorů.
Bez zveřejnění částek, které PORGu poskytli jednotliví sponzoři, můžeme jen těžko vyloučit možnost, že tato elitní ‚nezávislá škola‘ není nic jiného než další butik s předraženými hadříky v Pařížské – totiž pračka, v níž její vlastník a jeho obchodní partneři legalizují své peníze.