Ostře sledované nákladní vlaky
Zdeňka Bakalu a Pavla Teličku spojuje zájem o železnice. První je majitelem největšího soukromého přepravce nákladů po železnici v Evropě, druhý je styčným důstojníkem Evropské komise pro jí dotovaný železniční koridor vedoucí z Pobaltí do Polska.

Joker: Plány Zdeňka Bakaly na ovládnutí světa pomocí firem s megalomanskými názvy jako New World Resources či Advanced World Transport poněkud vykolejily.
Ve stejném týdnu, kdy firma NWR Zdeňka Bakaly, jejímž prostřednictvím ovládá těžební společnost OKD, oznámila, že jí během pouhých devíti měsíců dojdou peníze, odhalil český tisk, že churavějící firma vyplatila v průběhu let 2006–2013 Pavlu Teličkovi (ANO 2011) a jeho společnosti BXL kolem 2,2 mil. eur za blíže nespecifikované poradenské služby.
Zpravodajský server bne.eu označil Zdeňka Bakalu za muže, který trefil jeden z největších kšeftů desetiletí, když provedl „spekulativní odkup černouhelné důlní společnosti za údajnou cenu 400 mil. eur v listopadu 2004, poté ji oholil o aktiva bratru za 2 mld. eur, a zbytek předhodil nadrženému trhu, který firmu ocenil na 4,5 mld. Kč.”
Možná se ptáte, jakou přidanou hodnotu může Telička přinést důlní společnosti, kterou vlastní takový všeobecně uznávaný ‚okrajovač aktiv‘, jako je Bakala. Koneckonců celý svůj profesionální život strávil buď v pozici úředníka, nebo lobbisty, který s úředníky ‚pracuje‘. A dnes se přes kandidátku ANO 2011 zkouší stát příštím eurokomisařem za ČR.
Odpovědí je železnice. V březnu 2014 byl Telička potřetí jmenován Evropským koordinátorem Evropské komise pro projekt železničního severomořsko-baltického koridoru, který patří mezi tzv. prioritní projekty v rámci programu Trans-European Transport Network (TEN-T). Severomořsko-baltický koridor má vytvořit přímé železniční spojení mezi přístavy na pobřeží Finského zálivu přes tři pobaltské republiky a severovýchodní Polsko až do Varšavy. Tam se napojí na západovýchodní koridor, který vychází z Brestu na bělorusko-polské hranici a přes Varšavu, Poznaň a Berlín míří do přístavů na pobřeží Severního moře.

Dejte se na východ od Varšavy po červené, a dojdete až k Bakalovu AWT Belterminalu v Brestu.
Teličkova klíčová úloha v projektu, placená evropskými daňovými poplatníky (jeho pozice jako taková je neplacená, avšak dostává měsíční příspěvek a refundaci výdajů své ‚mise‘), je zřejmě hlavním důvodem, proč si ho Bakala najal. Součástí Bakalových obchodních zájmů je spousta mašinek šíbujících ještě větší spoustu vagónků naložených koksem a rudou křížem krážem Střední Evropou, od německých a polských přístavů na východ do Běloruska a na jih až k Jadranu.
Bakalova AWT Group (AWT je zkratka z Advanced World Transport; Bakala si libuje v megalomanských názvech – viz zde http://www.awt.eu) o sobě tvrdí, že je „nejvýznamnějším privátním poskytovatelem služeb nákladní železniční dopravy v Evropě… s důrazem na přepravu těžkých komodit – uhlí, oceli nebo dílů pro automobilový průmysl“. V České republice jí patří terminál Ostrava-Paskov. Její zahraniční majetek zahrnuje brestský Belterminal na polsko-běloruské hranici. A objem zboží, které přes tento terminál prochází, se po dokončení severomořsko-baltického koridoru významně zvýší.
Marketingový ředitel AWT na loňském polsko-českém ekonomickém fóru vyzdvihoval potenciál polských přístavů: „AWT nedávno získala licenci pro působení na polském trhu a vyhodnotila jej jako jeden z nejslibnějších trhů v Evropě. Až doteď prochází skoro 75 % zboží přepravovaného námořní cestou do ČR přes přístavy v Německu.“
Asi vám to už došlo. Zdeněk Bakala je na úspěchu projektu severomořsko-baltického koridoru silně zainteresován. A Telička je od roku 2006 ‚styčným důstojníkem‘ EK pro tento projekt. Byla to tedy společná záliba v železnici, která přiměla Zdeňka Bakalu, aby získal Teličku na svou stranu.

Joker: Plány Zdeňka Bakaly na ovládnutí světa pomocí firem s megalomanskými názvy jako New World Resources či Advanced World Transport poněkud vykolejily.
Ve stejném týdnu, kdy firma NWR Zdeňka Bakaly, jejímž prostřednictvím ovládá těžební společnost OKD, oznámila, že jí během pouhých devíti měsíců dojdou peníze, odhalil český tisk, že churavějící firma vyplatila v průběhu let 2006–2013 Pavlu Teličkovi (ANO 2011) a jeho společnosti BXL kolem 2,2 mil. eur za blíže nespecifikované poradenské služby.
Zpravodajský server bne.eu označil Zdeňka Bakalu za muže, který trefil jeden z největších kšeftů desetiletí, když provedl „spekulativní odkup černouhelné důlní společnosti za údajnou cenu 400 mil. eur v listopadu 2004, poté ji oholil o aktiva bratru za 2 mld. eur, a zbytek předhodil nadrženému trhu, který firmu ocenil na 4,5 mld. Kč.”
Možná se ptáte, jakou přidanou hodnotu může Telička přinést důlní společnosti, kterou vlastní takový všeobecně uznávaný ‚okrajovač aktiv‘, jako je Bakala. Koneckonců celý svůj profesionální život strávil buď v pozici úředníka, nebo lobbisty, který s úředníky ‚pracuje‘. A dnes se přes kandidátku ANO 2011 zkouší stát příštím eurokomisařem za ČR.
Odpovědí je železnice. V březnu 2014 byl Telička potřetí jmenován Evropským koordinátorem Evropské komise pro projekt železničního severomořsko-baltického koridoru, který patří mezi tzv. prioritní projekty v rámci programu Trans-European Transport Network (TEN-T). Severomořsko-baltický koridor má vytvořit přímé železniční spojení mezi přístavy na pobřeží Finského zálivu přes tři pobaltské republiky a severovýchodní Polsko až do Varšavy. Tam se napojí na západovýchodní koridor, který vychází z Brestu na bělorusko-polské hranici a přes Varšavu, Poznaň a Berlín míří do přístavů na pobřeží Severního moře.

undefined
Dejte se na východ od Varšavy po červené, a dojdete až k Bakalovu AWT Belterminalu v Brestu.
Teličkova klíčová úloha v projektu, placená evropskými daňovými poplatníky (jeho pozice jako taková je neplacená, avšak dostává měsíční příspěvek a refundaci výdajů své ‚mise‘), je zřejmě hlavním důvodem, proč si ho Bakala najal. Součástí Bakalových obchodních zájmů je spousta mašinek šíbujících ještě větší spoustu vagónků naložených koksem a rudou křížem krážem Střední Evropou, od německých a polských přístavů na východ do Běloruska a na jih až k Jadranu.
Bakalova AWT Group (AWT je zkratka z Advanced World Transport; Bakala si libuje v megalomanských názvech – viz zde http://www.awt.eu) o sobě tvrdí, že je „nejvýznamnějším privátním poskytovatelem služeb nákladní železniční dopravy v Evropě… s důrazem na přepravu těžkých komodit – uhlí, oceli nebo dílů pro automobilový průmysl“. V České republice jí patří terminál Ostrava-Paskov. Její zahraniční majetek zahrnuje brestský Belterminal na polsko-běloruské hranici. A objem zboží, které přes tento terminál prochází, se po dokončení severomořsko-baltického koridoru významně zvýší.
Marketingový ředitel AWT na loňském polsko-českém ekonomickém fóru vyzdvihoval potenciál polských přístavů: „AWT nedávno získala licenci pro působení na polském trhu a vyhodnotila jej jako jeden z nejslibnějších trhů v Evropě. Až doteď prochází skoro 75 % zboží přepravovaného námořní cestou do ČR přes přístavy v Německu.“
Asi vám to už došlo. Zdeněk Bakala je na úspěchu projektu severomořsko-baltického koridoru silně zainteresován. A Telička je od roku 2006 ‚styčným důstojníkem‘ EK pro tento projekt. Byla to tedy společná záliba v železnici, která přiměla Zdeňka Bakalu, aby získal Teličku na svou stranu.