Novák vypouští moc emisí, „řídí jako pr*se“, zjistil Brusel
(Vize z doby, která předchází definitivnímu zákazu spalovacích motorů)
„Předvolal jsem si vás, pane kolego,“ promlouval komisař pro životní prostředí k českému velvyslanci při Evropské komisi, „protože u vás v Čechii máte stále nadlimitní spotřebu PHM, a tím pádem vysoké emise.“
„Ale, to snad ne,“ bránil se diplomat, „naše vláda, naše policie, naše kontrolní stanice dělají maximum pro..“
„A to vám mám věřit?“
„Samozřejmě.“
„Pak ovšem to vaše české maximum je strašlivě málo!“ A podíval se do sjetiny.
„Mám tady zcela aktuální data z našeho Centrálního registru palubních měřičů spotřeby paliva – a jak víte, každé auto v Unii elektronicky sledujeme 24 hodin denně – a už tam zase figuruje jako největší hříšník mezi těmi ostatními z Česka, ten Novák ze Lhoty!
No ano, nekruťte hlavou, opět ta známá firma! To jste si ho u vás ještě nepodali? Vždyť řídí jako, ehm, jako vepř! Dupe na pedál jako blázen. Víte, jak velkou tím produkuje uhlíkovou stopu? To se pak oteplování nezastaví nikdy!“
Rozohněný Komisař k rudnoucímu velvyslanci potom jen dodal: „Už mě došla trpělivost. Když toho Nováka není schopna předělat na optimálního řidiče vaše vládička, budeme to muset vzít do rukou sami. A my už si s ním poradíme.“
U Nováků, manželka:
„Franto, volal Béďa, že s námi na narozeniny v sobotu počítá. Máme přijet už dopoledne. Máňa prý upeče husičku, takže.., “ upozorňovala Nováková manžela, ale ten ji přerušil.
„Z toho nic nebude. Dostal jsem předvolání. Nemůžu.“
„Předvolání? Na víkend? A kam?“ divila se.
„Do nedělní autoškoly, kvůli spotřebě, že mám prý těžkou nohu,“ dotčeně vysvětloval.
„Když do nedělní, tak ale v sobotu přece jet můžeme,“ namítala Nováková.
„Ale to se té škole jenom říká, že je Nedělní. Nástup je už v sobotu ráno.“
„A kde?“
„V Bruselu.“
„Cože?“ vyrazilo to Novákové dech.
„Je to Evropské koncentrační středisko pro nápravu řidičů. Každý víkend po tři měsíce budeme mít povinné jízdy, a důležitá bude co nejmenší spotřeba.“
„Jéžiš, Brusel,“ zahořekovala Nováková, „a víš, kolik zaplatíš za letenky?“
„Náhodou nic, to se hradí z fondů, ubytování taky,“ konejšil ženušku Novák.
„Aspoň že takhle. A to budete na závěr dělat nějaké zkoušky, kde půjde o řidičák?“
„Kdo nesplní limit spotřeby, tomu na dva roky seberou nejenom řidičák, ale i auto, aby nebyl v pokušení.“
"Proboha, a jak se dostaneme na chatu, jestli rupneš?"
"Neboj, měl bych nárok na 19 jízd bruselským elektroautem i s řidičem."
„Předvolal jsem si vás, pane kolego,“ promlouval komisař pro životní prostředí k českému velvyslanci při Evropské komisi, „protože u vás v Čechii máte stále nadlimitní spotřebu PHM, a tím pádem vysoké emise.“
„Ale, to snad ne,“ bránil se diplomat, „naše vláda, naše policie, naše kontrolní stanice dělají maximum pro..“
„A to vám mám věřit?“
„Samozřejmě.“
„Pak ovšem to vaše české maximum je strašlivě málo!“ A podíval se do sjetiny.
„Mám tady zcela aktuální data z našeho Centrálního registru palubních měřičů spotřeby paliva – a jak víte, každé auto v Unii elektronicky sledujeme 24 hodin denně – a už tam zase figuruje jako největší hříšník mezi těmi ostatními z Česka, ten Novák ze Lhoty!
No ano, nekruťte hlavou, opět ta známá firma! To jste si ho u vás ještě nepodali? Vždyť řídí jako, ehm, jako vepř! Dupe na pedál jako blázen. Víte, jak velkou tím produkuje uhlíkovou stopu? To se pak oteplování nezastaví nikdy!“
Rozohněný Komisař k rudnoucímu velvyslanci potom jen dodal: „Už mě došla trpělivost. Když toho Nováka není schopna předělat na optimálního řidiče vaše vládička, budeme to muset vzít do rukou sami. A my už si s ním poradíme.“
U Nováků, manželka:
„Franto, volal Béďa, že s námi na narozeniny v sobotu počítá. Máme přijet už dopoledne. Máňa prý upeče husičku, takže.., “ upozorňovala Nováková manžela, ale ten ji přerušil.
„Z toho nic nebude. Dostal jsem předvolání. Nemůžu.“
„Předvolání? Na víkend? A kam?“ divila se.
„Do nedělní autoškoly, kvůli spotřebě, že mám prý těžkou nohu,“ dotčeně vysvětloval.
„Když do nedělní, tak ale v sobotu přece jet můžeme,“ namítala Nováková.
„Ale to se té škole jenom říká, že je Nedělní. Nástup je už v sobotu ráno.“
„A kde?“
„V Bruselu.“
„Cože?“ vyrazilo to Novákové dech.
„Je to Evropské koncentrační středisko pro nápravu řidičů. Každý víkend po tři měsíce budeme mít povinné jízdy, a důležitá bude co nejmenší spotřeba.“
„Jéžiš, Brusel,“ zahořekovala Nováková, „a víš, kolik zaplatíš za letenky?“
„Náhodou nic, to se hradí z fondů, ubytování taky,“ konejšil ženušku Novák.
„Aspoň že takhle. A to budete na závěr dělat nějaké zkoušky, kde půjde o řidičák?“
„Kdo nesplní limit spotřeby, tomu na dva roky seberou nejenom řidičák, ale i auto, aby nebyl v pokušení.“
"Proboha, a jak se dostaneme na chatu, jestli rupneš?"
"Neboj, měl bych nárok na 19 jízd bruselským elektroautem i s řidičem."
BRUSEL NAOPAK OCENIL SNAHU ČESKÉHO PREZIDENTA JÍT PŘÍKLADEM OBČANŮM V ELEKTROMOBILITĚ. CESTOU MŮŽE BÝT I ADAPTACE KLASICKÉHO VOZU NA BATERIOVÝ. - dv