V Praze je cestujícím MHD blaze
Pražští radní i zastupitelé mohou teď právem mít nosy vytrčené hodně vysoko, neboť přes všechny stesky zpovykaných Pražanů se hromadné dopravě dostalo téměř premiantského ocenění.
Vydavatel průvodců po městech TimeOut vyhlásil Prahu jako město s druhou nejlepší MHD na světě. Lepší je prý už jenom Berlín.
A nevycucal si to editor z prstu, je to výsledek zřejmě poctivé ankety, neboť pouhopouhá čtyři procenta dotázaných pražskou dopravu neadorovala.
Mohlo by se zdát, že smetanu teď nezaslouženě slízne primátor Svoboda, protože před ním byl v čele města pirátský náčelník Hřib.
Ale pravda je taková, že pevný základ famózního úspěchu dali už předchozí primátoři za ODS Koukal, Kasl, Němec, a zejména nezapomenutelný Pavel Bém. Ten kromě cizelování MHD má lví podíl i na Blance a na projektech dočasné přestavby Prahy na olympijskou vesnici, což mu zhatil neobjektivní MOV.
Ale i doktor Svoboda už jednou v čele města stál a snažil se tehdy poctivě vyrovnat s open kartou, což ho však stálo osm let popotahování justicí a nakonec zproštění nesmyslné obžaloby. Teď má další příležitost, jak MHD pozitivně ovlivnit.
Přitom už dnes - jak ukázalo ocenění, ale i zkušenosti cestujících nejen ze špiček - v Praze je dopravně blaze. Ale mělo by být ještě blaženěji.
Město na tom usilovně pracuje. Neklade si malé cíle, jak dokládají slova ředitelky Pražského prognostického ústavu L. Krokové.
K odelektrizování MHD, a to jak u trolejí, kdy starý typ tramvaje spotřebuje při svém provozu na jeden ujetý kilometr zhruba 4,2 kWh elektrické energie, a modernizované „stačí“ 2,7 kWh, tak u tramvaje „na baterky“ je velmi nákladná a neekologická výroba baterie a po čase její likvidace.
Proto jediným správným řešením je návrat ke koňskému pohonu vozů dráhy. Zatím je v provozu pouze zkušební podzemní linka K (jako koňská) ze stanice Hřibova na Mariánském nám. (u Magistrátu) do stanice 27 českých pánů na Staroměstském náměstí. Uvažuje se její přejmenování na stanici Svobodova.*
Berlín Prahu předstihl proto, že tamní magistrát přikázal obyvatelům, aby si za poplatek 5€ vyfasovali koloběžky (na nožní pohon) a používali je namísto postupně rušených motorických prostředků.
*nikoli podle nadporučíka Svobody z Dukly Praha, ani podle arm. generála Svobody, hrdiny od dukelského bojiště na Slovendsku a prezidenta, ale podle MUDr. Svobody, dvojnásobného primátora.
Vydavatel průvodců po městech TimeOut vyhlásil Prahu jako město s druhou nejlepší MHD na světě. Lepší je prý už jenom Berlín.
A nevycucal si to editor z prstu, je to výsledek zřejmě poctivé ankety, neboť pouhopouhá čtyři procenta dotázaných pražskou dopravu neadorovala.
Mohlo by se zdát, že smetanu teď nezaslouženě slízne primátor Svoboda, protože před ním byl v čele města pirátský náčelník Hřib.
Ale pravda je taková, že pevný základ famózního úspěchu dali už předchozí primátoři za ODS Koukal, Kasl, Němec, a zejména nezapomenutelný Pavel Bém. Ten kromě cizelování MHD má lví podíl i na Blance a na projektech dočasné přestavby Prahy na olympijskou vesnici, což mu zhatil neobjektivní MOV.
Ale i doktor Svoboda už jednou v čele města stál a snažil se tehdy poctivě vyrovnat s open kartou, což ho však stálo osm let popotahování justicí a nakonec zproštění nesmyslné obžaloby. Teď má další příležitost, jak MHD pozitivně ovlivnit.
Přitom už dnes - jak ukázalo ocenění, ale i zkušenosti cestujících nejen ze špiček - v Praze je dopravně blaze. Ale mělo by být ještě blaženěji.
Město na tom usilovně pracuje. Neklade si malé cíle, jak dokládají slova ředitelky Pražského prognostického ústavu L. Krokové.
koláž: .dv
K odelektrizování MHD, a to jak u trolejí, kdy starý typ tramvaje spotřebuje při svém provozu na jeden ujetý kilometr zhruba 4,2 kWh elektrické energie, a modernizované „stačí“ 2,7 kWh, tak u tramvaje „na baterky“ je velmi nákladná a neekologická výroba baterie a po čase její likvidace.
Proto jediným správným řešením je návrat ke koňskému pohonu vozů dráhy. Zatím je v provozu pouze zkušební podzemní linka K (jako koňská) ze stanice Hřibova na Mariánském nám. (u Magistrátu) do stanice 27 českých pánů na Staroměstském náměstí. Uvažuje se její přejmenování na stanici Svobodova.*
Berlín Prahu předstihl proto, že tamní magistrát přikázal obyvatelům, aby si za poplatek 5€ vyfasovali koloběžky (na nožní pohon) a používali je namísto postupně rušených motorických prostředků.
*nikoli podle nadporučíka Svobody z Dukly Praha, ani podle arm. generála Svobody, hrdiny od dukelského bojiště na Slovendsku a prezidenta, ale podle MUDr. Svobody, dvojnásobného primátora.