A komu tím prospějete, pane Donutile??? Co???
Role v reklamě na kloubní výživu Miroslavu Donutilovi nesedí.
Miroslav Donutil je pan herec. Potvrdil do v rolích Nikoly Šuhaje, Cyrana z Bergeracu, ve Sluhovi dvou pánů, v Černých baronech, v Pelíšcích. Léta to potvrzoval na prknech Národního divadla. Teď se nám představil v jiné roli. „Život je pohyb. Pohyb je Proenzi…S Proenzi mám záruku, že mé klouby dostávají vše, co potřebují. Já jsem si vybral. Vyzkoušejte Proenzi i Vy“, svěřuje se nám z reklamních letáků, inzerátů a spotů.
Statistiky hovoří jasně. Navzdory záplavě léků a zázračných prostředků kloubní výživy pacientů trpících bolestí kloubů přibývá. Kde udělali soudruzi chybu? Stačí jen trochu přemýšlet. Artróza ve skutečnosti není nemoc. Stav našich kloubů vypovídá o tom, jak jsme staří a jak s nimi zacházíme. Nemoc z artrózy udělal teprve medicínsko farmaceutický průmysl. Aby lépe prodal svoje výrobky. Specifický léčebný účinek kloubní výživy přitom není prokázán. Navzdory tomu ji užívá obrovská spousta lidí. Může za to brainwashing. Výrobci kloubní výživy a tvůrci reklam dali chytré hlavy dohromady. Úkol zněl jasně: "Vnutit lidem kloubní výživu za každou cenu". Skvěle se k tomu hodí oblíbení herci, zpěváci a vrcholoví sportovci. Do rolí proto už dříve obsadili Ladislava Chudíka, Jaromíra Hanzlíka, Lucii Bílou, Romana Šebrle, Jiřího Holečka, Jan Železného a další. Důvěru a sympatie, které k nim chováme, automaticky přeneseme na kloubní výživu. „Přece by nám nelhali“, říkáme si. Ale lhali. Možná, že o tom ale sami nevědí. Možná, že i jim vymyli mozky. Než abychom přemýšleli, raději jdeme s davem. „Když to berou všichni, něco na tom musí být“, říkáme si. Ale nemusí. Když něco dělá hodně lidí, neznamená to, že je to správně. Víru v léčebný účinek posiluje i vysoká cena. „Když je to tak drahé, tak to nemůže být podvod“, říkáme si. Ale může. Nebezpečí kloubní výživy není v tom, že by obsahovala zdraví škodlivé látky, nýbrž v tom, že lidi odvádí od aktivního přístupu v péči o vlastní zdraví. „Nestarejte se! Vypněte mozek! Odevzdejte nám sebe i vaše peníze! My už se postaráme!", hlásá reklama. A my se odevzdáváme. Pokud se člověk zdravě stravuje a udržuje v dobré kondici pravidelným pestrým pohybem, kloubní výživu vůbec nepotřebuje. Pokud jí špatně a o kondici se nestará, kloubní výživa je mu k ničemu.
Ve filmových Pelíšcích Miroslav Donutil skvěle naplnil režijní záměr Jana Hřebejka. Je to jedna z jeho nejlepších rolí. Role v reklamě na kloubní výživu mu nesedí. Možná, že nevěnoval dostatek pozornosti pročtení textu. Možná, že nepochopil režijní záměr. Selhala profesní zkušenost. Nevěřím, že by roli vzal jen kvůli penězům. Stalo se tak pravděpodobně proto, že v současné době do obludných rozměrů narostl fenomén toxické reklamy, nabízející iluzi snadného, rychlého a bezbolestného vyřešení všech lidských problémů, jejichž řešení patří k životu, prostřednictvím nějakého chemického produktu. Přijetím role v této pandémii Miroslav Donutil nevědomky přispěl k jejímu dalšímu šíření a stal se i živoucím důkazem její zničující síly. „A komu tím prospějete, pane Donutile??? Co???“.
Miroslav Donutil je pan herec. Potvrdil do v rolích Nikoly Šuhaje, Cyrana z Bergeracu, ve Sluhovi dvou pánů, v Černých baronech, v Pelíšcích. Léta to potvrzoval na prknech Národního divadla. Teď se nám představil v jiné roli. „Život je pohyb. Pohyb je Proenzi…S Proenzi mám záruku, že mé klouby dostávají vše, co potřebují. Já jsem si vybral. Vyzkoušejte Proenzi i Vy“, svěřuje se nám z reklamních letáků, inzerátů a spotů.
Statistiky hovoří jasně. Navzdory záplavě léků a zázračných prostředků kloubní výživy pacientů trpících bolestí kloubů přibývá. Kde udělali soudruzi chybu? Stačí jen trochu přemýšlet. Artróza ve skutečnosti není nemoc. Stav našich kloubů vypovídá o tom, jak jsme staří a jak s nimi zacházíme. Nemoc z artrózy udělal teprve medicínsko farmaceutický průmysl. Aby lépe prodal svoje výrobky. Specifický léčebný účinek kloubní výživy přitom není prokázán. Navzdory tomu ji užívá obrovská spousta lidí. Může za to brainwashing. Výrobci kloubní výživy a tvůrci reklam dali chytré hlavy dohromady. Úkol zněl jasně: "Vnutit lidem kloubní výživu za každou cenu". Skvěle se k tomu hodí oblíbení herci, zpěváci a vrcholoví sportovci. Do rolí proto už dříve obsadili Ladislava Chudíka, Jaromíra Hanzlíka, Lucii Bílou, Romana Šebrle, Jiřího Holečka, Jan Železného a další. Důvěru a sympatie, které k nim chováme, automaticky přeneseme na kloubní výživu. „Přece by nám nelhali“, říkáme si. Ale lhali. Možná, že o tom ale sami nevědí. Možná, že i jim vymyli mozky. Než abychom přemýšleli, raději jdeme s davem. „Když to berou všichni, něco na tom musí být“, říkáme si. Ale nemusí. Když něco dělá hodně lidí, neznamená to, že je to správně. Víru v léčebný účinek posiluje i vysoká cena. „Když je to tak drahé, tak to nemůže být podvod“, říkáme si. Ale může. Nebezpečí kloubní výživy není v tom, že by obsahovala zdraví škodlivé látky, nýbrž v tom, že lidi odvádí od aktivního přístupu v péči o vlastní zdraví. „Nestarejte se! Vypněte mozek! Odevzdejte nám sebe i vaše peníze! My už se postaráme!", hlásá reklama. A my se odevzdáváme. Pokud se člověk zdravě stravuje a udržuje v dobré kondici pravidelným pestrým pohybem, kloubní výživu vůbec nepotřebuje. Pokud jí špatně a o kondici se nestará, kloubní výživa je mu k ničemu.
Ve filmových Pelíšcích Miroslav Donutil skvěle naplnil režijní záměr Jana Hřebejka. Je to jedna z jeho nejlepších rolí. Role v reklamě na kloubní výživu mu nesedí. Možná, že nevěnoval dostatek pozornosti pročtení textu. Možná, že nepochopil režijní záměr. Selhala profesní zkušenost. Nevěřím, že by roli vzal jen kvůli penězům. Stalo se tak pravděpodobně proto, že v současné době do obludných rozměrů narostl fenomén toxické reklamy, nabízející iluzi snadného, rychlého a bezbolestného vyřešení všech lidských problémů, jejichž řešení patří k životu, prostřednictvím nějakého chemického produktu. Přijetím role v této pandémii Miroslav Donutil nevědomky přispěl k jejímu dalšímu šíření a stal se i živoucím důkazem její zničující síly. „A komu tím prospějete, pane Donutile??? Co???“.