Otevřený dopis primátorovi, náměstkovi Březinovi a GŘ Dvořákovi
Vážený pane primátore, Bohuslave Svobodo,
vážený pane 1. náměstku, Karle Březino,
vážený pane generální řediteli DP Praha, Martine Dvořáku,
nepochybuji o tom, že jste byli všichni vedeni těmi nejušlechtilejšími záměry jak zlepšit dopravu v Praze, když jste odsouhlasili (či někteří z Vás po svých předchůdcích potvrdili) investiční akci „Prodloužení tramvajové trati do Podbaby v Praze 6“. Pro neinformované to znamená posun točky tramvaje č. 8 o cca 450 metrů severně k dráze ČD....
Vážení pánové,
Celá akce za víc jak půl miliardy Kč sice v příštích několik letech nemá valný smysl, protože ČD posunuly přemístění nádraží Bubeneč do Podbaby na neurčito. Na přestup v rámci integrovaného systému si tedy počkáme pár let, ale městu a DPP se podařilo utratit městské a „evropské“ peníze, které by přece jinak „propadly“!
Nejde mi ale o nesmyslnost této investice v čase ekonomického poklesu, kdy se zoufale schází finance na potřebnější akce, ale zamýšlím se nad dopravním kolapsem, který tato investice, jako svůj vedlejší produkt, vytvořila v ulici Jugoslávských partyzánů. Jsem také pro omezování automobilů tam, kde mají mít přednost chodci, cyklisté a především MHD. Poněkud však pochybuji o zdravém rozumu tvůrce červeného pruhu pro cyklisty mezi jízdním pruhem a odstavným pruhem směrem na Vítězné náměstí, což byl jen malý začátek úprav před asi dvěma roky. Mimochodem – opačným směrem cyklisté nejezdí? Oni vlastně nejezdí ani po tomto cyklopruhu od Podbaby a nikdo se jim taky nemůže divit...
Letos město vymyslelo past na auta, a to zúžením vjezdu na kruhový objezd na Vítězném náměstí, čímž způsobilo dokonalý kolaps dopravy nejen od Suchdola, ale i v Dejvicích – jako místního mne to štve, ale nebojuji za hladký průjezd osobních aut od severu do města, ale vadí mi kolaps autobusů MHD ze směru od Suchdola a Roztok. Bohužel to znamená problémy i v opačném směru, neboť autobusy nemohou odjíždět včas z Vítězného náměstí. Informace o půlhodinových zpožděních zoufalých studentů ČZU v Suchdole či naopak o obtížném dojíždění do zaměstnání (mám takto postižené dva kolegy) proběhly médii a prý se stavem zabývala Praha 6. Chci věřit, že situace trápí i dopravní podnik a hlavní město. Návrh řešení, který byl zveřejněn, mne pobavil – ukončíme autobusy v Podbabě a všichni si na ty dvě stanice k metru přestoupí na tramvaj - když už jsme ji za ty peníze vybudovali. Doufám jen, že to nebylo míněno vážně... poslední léta se nelze divit už vůbec ničemu.
Nabízí se schůdné a levné řešení, které ovšem vyžaduje malou úpravu nedávno dokončeného tramvajového tělesa v těch místech, kde jsou koleje zatravněny. To je esteticky a především hlukově jistě příznivé řešení, které má opodstatnění v Jelení ulici u Hradu či tam, kde není nutné vjíždět na koleje. Ale zde těch pár stovek metrů trávy mezi mnoha zaasfaltovanými úseky kolejí od Podbaby po Vítězné náměstí znemožňuje, aby autobusy pokračovaly od zastávky Podbaba (kde je skvělý přestup na tramvaj na jedné zastávce!) až na Vítězné náměstí po fakticky skoro nevyužitém tramvajovém tělese (jedna tram č. 8 tam a zpět), a dokázaly tak dovést cestující k metru za pár minut, místo dnešní půlhodiny. Protože sdílení tramvajového pásu už není, díky bohu a odboru dopravy s Policí ČR v Praze tabu – viz například Evropská ulice), věřím, že se dočkáme rychlé nápravy i v ulici Jugoslávských partyzánů.
Za dva či tři roky, po dokončení nešťastně trasované Blanky, bude totiž spojení na Prašný most od severu totálně ucpané.
S pozdravem
Vaší práci zdar
Ing. arch. Jan Kasl
Zasláno HN, MFDNES a LN
PS: Další podařená investice hlavního města – a to úprava ulice Československé armády a Náměstí Svobody za mnoho milionů je také z kategorie akcí „zlacení kohoutků“ v situaci, kdy neteče voda...
vážený pane 1. náměstku, Karle Březino,
vážený pane generální řediteli DP Praha, Martine Dvořáku,
nepochybuji o tom, že jste byli všichni vedeni těmi nejušlechtilejšími záměry jak zlepšit dopravu v Praze, když jste odsouhlasili (či někteří z Vás po svých předchůdcích potvrdili) investiční akci „Prodloužení tramvajové trati do Podbaby v Praze 6“. Pro neinformované to znamená posun točky tramvaje č. 8 o cca 450 metrů severně k dráze ČD....
Vážení pánové,
Celá akce za víc jak půl miliardy Kč sice v příštích několik letech nemá valný smysl, protože ČD posunuly přemístění nádraží Bubeneč do Podbaby na neurčito. Na přestup v rámci integrovaného systému si tedy počkáme pár let, ale městu a DPP se podařilo utratit městské a „evropské“ peníze, které by přece jinak „propadly“!
Nejde mi ale o nesmyslnost této investice v čase ekonomického poklesu, kdy se zoufale schází finance na potřebnější akce, ale zamýšlím se nad dopravním kolapsem, který tato investice, jako svůj vedlejší produkt, vytvořila v ulici Jugoslávských partyzánů. Jsem také pro omezování automobilů tam, kde mají mít přednost chodci, cyklisté a především MHD. Poněkud však pochybuji o zdravém rozumu tvůrce červeného pruhu pro cyklisty mezi jízdním pruhem a odstavným pruhem směrem na Vítězné náměstí, což byl jen malý začátek úprav před asi dvěma roky. Mimochodem – opačným směrem cyklisté nejezdí? Oni vlastně nejezdí ani po tomto cyklopruhu od Podbaby a nikdo se jim taky nemůže divit...
Letos město vymyslelo past na auta, a to zúžením vjezdu na kruhový objezd na Vítězném náměstí, čímž způsobilo dokonalý kolaps dopravy nejen od Suchdola, ale i v Dejvicích – jako místního mne to štve, ale nebojuji za hladký průjezd osobních aut od severu do města, ale vadí mi kolaps autobusů MHD ze směru od Suchdola a Roztok. Bohužel to znamená problémy i v opačném směru, neboť autobusy nemohou odjíždět včas z Vítězného náměstí. Informace o půlhodinových zpožděních zoufalých studentů ČZU v Suchdole či naopak o obtížném dojíždění do zaměstnání (mám takto postižené dva kolegy) proběhly médii a prý se stavem zabývala Praha 6. Chci věřit, že situace trápí i dopravní podnik a hlavní město. Návrh řešení, který byl zveřejněn, mne pobavil – ukončíme autobusy v Podbabě a všichni si na ty dvě stanice k metru přestoupí na tramvaj - když už jsme ji za ty peníze vybudovali. Doufám jen, že to nebylo míněno vážně... poslední léta se nelze divit už vůbec ničemu.
Nabízí se schůdné a levné řešení, které ovšem vyžaduje malou úpravu nedávno dokončeného tramvajového tělesa v těch místech, kde jsou koleje zatravněny. To je esteticky a především hlukově jistě příznivé řešení, které má opodstatnění v Jelení ulici u Hradu či tam, kde není nutné vjíždět na koleje. Ale zde těch pár stovek metrů trávy mezi mnoha zaasfaltovanými úseky kolejí od Podbaby po Vítězné náměstí znemožňuje, aby autobusy pokračovaly od zastávky Podbaba (kde je skvělý přestup na tramvaj na jedné zastávce!) až na Vítězné náměstí po fakticky skoro nevyužitém tramvajovém tělese (jedna tram č. 8 tam a zpět), a dokázaly tak dovést cestující k metru za pár minut, místo dnešní půlhodiny. Protože sdílení tramvajového pásu už není, díky bohu a odboru dopravy s Policí ČR v Praze tabu – viz například Evropská ulice), věřím, že se dočkáme rychlé nápravy i v ulici Jugoslávských partyzánů.
Za dva či tři roky, po dokončení nešťastně trasované Blanky, bude totiž spojení na Prašný most od severu totálně ucpané.
S pozdravem
Vaší práci zdar
Ing. arch. Jan Kasl
Zasláno HN, MFDNES a LN
PS: Další podařená investice hlavního města – a to úprava ulice Československé armády a Náměstí Svobody za mnoho milionů je také z kategorie akcí „zlacení kohoutků“ v situaci, kdy neteče voda...