Jak jsem se stal nenávistným rasistou
Včera jsem se stal nenávistným rasistou. Alespoň dle ČT. Už ne jen xenofobem majícím nepodložený strach z islamistů. Už ne jen hloupým a neinformovaným, nepřejícným a zápecnickým. A se mnou dalších 8 – 9 milionů občanů ČR.
ČT se opět vyznamenala ve svém pořadu Souvislosti Jana Pokorného (včera od 22:30). „Vyváženě a objektivně“ si pozvala dvě dámy z NGO oblasti mající v názvu integraci a migraci (jejich jména jsem si nezapamatoval), sociologa Hartla a Petra Pitharta. Hartl sám uvedl, že odpůrců migrace je v ČR 80 – 90%, nikdo ze zúčastněných se ovšem nepodivoval, že tam chybí nějací jejich zástupci a moderátor sám se nijak nesnažil oponovat.
Hodinový pořad se nesl v jednotném tónu s gradací výše uvedenou: ke konci programu již padaly pojmy jako rasisté a nenávist. Zdánlivě v posunutém významu, ale nálepkování bylo zřejmé. Nejsmutnější na celém pořadu bylo unisono tvrzení, že je třeba rozlišovat (míněno mezi migranty) a neupadat do myšlenkových stereotypů (což je bezpochyby pravda). Sami diskutující však v těchto stereotypech (vůči naprosté většině české společnosti) vězeli až po uši.
Zoufali si nad „hloupými a neschopnými politiky“, které tyto nálady přiživují (což je pravda, ale už nezmínili, že u vládních politiků je zásadní rozpor mezi slovy a činy) a ještě hloupějšími občany, kteří jim to žerou. Z výrazu tváří bylo lze číst neštěstí z toho, že jejich zidealizovaný obraz šťastné společnosti lidí dobré vůle nechtějí ti hloupí a zaprdění venkovští balíci pochopit, natož přijmout za svůj.
Takže, milí „vítači“, na něco velmi podstatného jste zapomněli.
Nějak vám uniklo, že bychom v takové společnosti chtěli také žít, ale že realita je zatím zkrátka jiná. Tvrdá: plná násilí a vůle, kterou nelze nazvat „dobrá“. A chtěný svět nevznikne tím, že budete tuto realitu ignorovat. Mír je racionální a vědomá dohoda o hranicích a pravidla, která se dodržují.
Nějak vám uniklo, že onen strach plyne právě z toho, že dobrá vůle bude chybět minimálně u části migrantů, jejichž hodnotový systém je neslučitelný s naším a kteří nebudou ochotni se ho vzdát.
Nějak vám uniklo, že zde žije stovky tisíc cizinců bez jakýchkoli problémů, protože se prostě integrovali – jejich hodnoty jsou slučitelné s našimi.
Nějak vám uniklo, že existují důkazy a zkušenosti ze západní Evropy, kde se integrace nepodařila prostě proto, že je podmíněna ochotou integrovaného (no-go zóny, radikalizace, terorismus…)
Nějak vám uniklo, že součástí učení islámu je také způsob uspořádání společnosti, který jsou všichni muslimové povinni dodržovat, a který je v rozporu s naší Ústavou a Listinou základních práv a svobod.
Nějak vám uniklo, že islám je náboženství, jehož opuštění je trestáno na hrdle.
Nějak vám unikla neblahá zkušenost, že i národ Goetheho a Schillera se během několika let stal pohromou pro celou Evropu. Mechanismus toho, jak se sto stalo, popsal velmi dobře Erich Fromm. Pokud aplikujete tento mechanismus analogicky na muslimy, výsledek lze očekávat ještě horší.
Nějak vám uniklo, že skutečný uprchlík ohrožený ve své zemi na životě, se zastaví v první bezpečné zemi, pokorně děkuje za pomoc a chce se vrátit zpět hned, jak to bude možné. Na další cestě se z něho stává ekonomický migrant.
Nějak vám uniklo, že v migrační vlně je nepřirozeně vysoký podíl mladých mužů… s dostatkem peněz, ve značkovém oblečení, s nejnovějšími mobily, kde se občas nacházejí videa islámského státu; titíž dávají najevo pohrdání vůči nám, i to, že sem nepřišli pracovat, ale žít z dávek a přitom obsadit Evropu.
Zcela odmítám vaše nařčení. Nejsem xenofob, natož rasista. Moje obavy vyřčené v předchozích odstavcích jsou racionální a podložené. Nenávist necítím, migranty včetně těch zradikalizovaných vnímám jako oběti.
A teď to nejzásadnější.
Pokud výše uvedená fakta ignorujete, je to vaše osobní rozhodnutí. Prosím. Máte na něj právo. Ale nemáte žádné právo nutit do tohoto pštrosího postoje kohokoliv jiného. V opačném případě za každý trestný čin spáchaným migranty nesete minimálně morální odpovědnost. Unesete jí? Pokud jste politici, je vaše odpovědnost přímá a takový postoj je porušením zákonů a slibů.
Kolik lidí ještě bude muset zemřít, kolik žen znásilněno, než pochopíte, že kde chybí dobrá vůle, nepomůže ani dobrý vůl? Půjdete pak a omluvíte se obětem a jejich příbuzným? Přijmete jejich trest?
ČT se opět vyznamenala ve svém pořadu Souvislosti Jana Pokorného (včera od 22:30). „Vyváženě a objektivně“ si pozvala dvě dámy z NGO oblasti mající v názvu integraci a migraci (jejich jména jsem si nezapamatoval), sociologa Hartla a Petra Pitharta. Hartl sám uvedl, že odpůrců migrace je v ČR 80 – 90%, nikdo ze zúčastněných se ovšem nepodivoval, že tam chybí nějací jejich zástupci a moderátor sám se nijak nesnažil oponovat.
Hodinový pořad se nesl v jednotném tónu s gradací výše uvedenou: ke konci programu již padaly pojmy jako rasisté a nenávist. Zdánlivě v posunutém významu, ale nálepkování bylo zřejmé. Nejsmutnější na celém pořadu bylo unisono tvrzení, že je třeba rozlišovat (míněno mezi migranty) a neupadat do myšlenkových stereotypů (což je bezpochyby pravda). Sami diskutující však v těchto stereotypech (vůči naprosté většině české společnosti) vězeli až po uši.
Zoufali si nad „hloupými a neschopnými politiky“, které tyto nálady přiživují (což je pravda, ale už nezmínili, že u vládních politiků je zásadní rozpor mezi slovy a činy) a ještě hloupějšími občany, kteří jim to žerou. Z výrazu tváří bylo lze číst neštěstí z toho, že jejich zidealizovaný obraz šťastné společnosti lidí dobré vůle nechtějí ti hloupí a zaprdění venkovští balíci pochopit, natož přijmout za svůj.
Takže, milí „vítači“, na něco velmi podstatného jste zapomněli.
Nějak vám uniklo, že bychom v takové společnosti chtěli také žít, ale že realita je zatím zkrátka jiná. Tvrdá: plná násilí a vůle, kterou nelze nazvat „dobrá“. A chtěný svět nevznikne tím, že budete tuto realitu ignorovat. Mír je racionální a vědomá dohoda o hranicích a pravidla, která se dodržují.
Nějak vám uniklo, že onen strach plyne právě z toho, že dobrá vůle bude chybět minimálně u části migrantů, jejichž hodnotový systém je neslučitelný s naším a kteří nebudou ochotni se ho vzdát.
Nějak vám uniklo, že zde žije stovky tisíc cizinců bez jakýchkoli problémů, protože se prostě integrovali – jejich hodnoty jsou slučitelné s našimi.
Nějak vám uniklo, že existují důkazy a zkušenosti ze západní Evropy, kde se integrace nepodařila prostě proto, že je podmíněna ochotou integrovaného (no-go zóny, radikalizace, terorismus…)
Nějak vám uniklo, že součástí učení islámu je také způsob uspořádání společnosti, který jsou všichni muslimové povinni dodržovat, a který je v rozporu s naší Ústavou a Listinou základních práv a svobod.
Nějak vám uniklo, že islám je náboženství, jehož opuštění je trestáno na hrdle.
Nějak vám unikla neblahá zkušenost, že i národ Goetheho a Schillera se během několika let stal pohromou pro celou Evropu. Mechanismus toho, jak se sto stalo, popsal velmi dobře Erich Fromm. Pokud aplikujete tento mechanismus analogicky na muslimy, výsledek lze očekávat ještě horší.
Nějak vám uniklo, že skutečný uprchlík ohrožený ve své zemi na životě, se zastaví v první bezpečné zemi, pokorně děkuje za pomoc a chce se vrátit zpět hned, jak to bude možné. Na další cestě se z něho stává ekonomický migrant.
Nějak vám uniklo, že v migrační vlně je nepřirozeně vysoký podíl mladých mužů… s dostatkem peněz, ve značkovém oblečení, s nejnovějšími mobily, kde se občas nacházejí videa islámského státu; titíž dávají najevo pohrdání vůči nám, i to, že sem nepřišli pracovat, ale žít z dávek a přitom obsadit Evropu.
Zcela odmítám vaše nařčení. Nejsem xenofob, natož rasista. Moje obavy vyřčené v předchozích odstavcích jsou racionální a podložené. Nenávist necítím, migranty včetně těch zradikalizovaných vnímám jako oběti.
A teď to nejzásadnější.
Pokud výše uvedená fakta ignorujete, je to vaše osobní rozhodnutí. Prosím. Máte na něj právo. Ale nemáte žádné právo nutit do tohoto pštrosího postoje kohokoliv jiného. V opačném případě za každý trestný čin spáchaným migranty nesete minimálně morální odpovědnost. Unesete jí? Pokud jste politici, je vaše odpovědnost přímá a takový postoj je porušením zákonů a slibů.
Kolik lidí ještě bude muset zemřít, kolik žen znásilněno, než pochopíte, že kde chybí dobrá vůle, nepomůže ani dobrý vůl? Půjdete pak a omluvíte se obětem a jejich příbuzným? Přijmete jejich trest?