Václav Klaus junior mluví občas nesmysly.
Právo uvedlo v pondělí 2. května poměrně rozsáhlé interview s Václavem Klausem juniorem. Rád bych se k němu vyjádřil. V Právu, kde tohle vyšlo, mi to však neumožní. Už jednou mi nějaký článek neuveřejnili z důvodů značně kuriózních, snad, že jsem účasten v nějaké aféře a to prý bych neměl do novin psát. V žádné aféře jsem nebyl a nejsem, to si jen redaktor ve službě vymyslel. Budiž.
Názory pana Klause mladšího, zejména pokud jde o základní školy a nyní aktuální inkluzi, jsou skutečně neuvěřitelné. Vzhledem k tomu, že tento mladý muž, nepochybně vzdělaný, je současně i expertem na školství pro ODS, je potřebné tyto názory podrobit alespoň zevrubné kritice. Mohou totiž mít nepříznivý dopad na diskusi ze strany opozice, což se ostatně děje. Občas se něco podobného, co nám pan Klaus prezentuje, objevuje z úst předsedy ODS pana Fialy.
Poslyšte, co nám pan Kalus tvrdí, cituji: „Není pravda, že se speciální školy nebudou rušit. Samozřejmě je chtějí rušit, jen to nechtějí říkat do novin.“ Pan Klaus má zřejmě na mysli školy praktické. Ty se ale opravdu rušit nebudou a budou i dále sloužit pro děti v horší mentální pozici.
Dále tvrdí, že inkluze je „import“. Tento import zničí české školství jednoznačně. Zřejmě má na mysli rozhodnutí Evropského soudu o tom, že český stát byl vinen tím, že nechal zdravé romské děti studovat ve zvláštní škole. Proto ministerstvo školství již dlouhá léta se snaží spolu se spoustou dalších partnerů v tomto programu realizovat nastolení rovných šancí pro všechny děti. Rovné šance je totéž co inkluze! Tohle je tedy pro Václava Klause import! Jaké argumenty má pro jednoznačné ničení českého školství, nám už pan Klaus nesděluje. Jen si to myslí. On to prostě musí vědět. Ty děti (zřejmě ty romské a ještě ty mentálně lehce retardované, které romské vůbec nemusí být) prostě se pří vší snaze v pátém ročníku ZŠ dostanou k uvědomění, že při studiu cizího jazyka poznají nanejvýš, že to cizí jazyk je. Trochu troufalé, nemyslíte, když uvážíme, že romské děti při vstupu do ZŠ mají proti svým vrstevníkům již znalost svého mateřského jazyka romštiny a jdou se znalostí češtiny při vstupu do školy. V Anglii tyto děti zvládly angličtinu do mluvené formy během několika měsíců. Jak je to možné?
A dál: Asistenty pedagoga pan Klaus označuje za osmnáctileté se čtrnáctidenním kurzem Za to bych ho, být tím asistentem, žaloval pro nactiutrhání. Je všeobecně známou skutečností, že stovky těchto asistentů pedagoga jsou vysokoškoláci s titulem bakaláře, mnozí již s dlouholetou praxí. Což samo o sobě je důkazem, že inkluze probíhá již delší dobu a není to věc náhlého startu.
Pan Klaus upřesňuje, že mluví o dětech s mentálním handicapem, nikoliv o vozíčkářích. Nemusíme se příliš mýlit, když těmi dětmi s mentálním handicapem jsou myšleny romské děti, kterých bylo prokazatelně do dříve speciálních škol umístěno tak vysoké procento, že se to nedalo nijak rozumně pokládat za rovný přístup pro všechny děti. Nehledě na segregované školy, které se nám tím pádem pěkně rozmohly.
Zajímavý je také názor pana Klause na šátek „toho děvčete, které je tam nastrčené těmi lidmi, co okolo toho dělají show. Není to náboženský symbol, nosí ho jen ženy. Není to nic, co by měl český daňový poplatník podporovat“. Skutečně pozoruhodné, jak se dokáže na věci dívat český intelektuál.
Závěrem není opravdu těžké říci, že pan Klaus mladší rozhodně není kvalifikovaný odborník na české základní školy. Navíc není ani demokrat a to bez pardonu. Jinak by mu muselo dojít, že rovnost dětí ve škole je zásadní otázka pro každého člověka, který ctí principy demokracie a jejího uplatňování v organizaci českého školství. To je imperativ pro nápravu ducha společnosti a vzájemné tolerance mezi lidmi.
Jak to u nás nefunguje, právě zažíváme. To, co jsme se dověděli od mladého Klause, není nic, co by měl daňový poplatník podporovat!
Názory pana Klause mladšího, zejména pokud jde o základní školy a nyní aktuální inkluzi, jsou skutečně neuvěřitelné. Vzhledem k tomu, že tento mladý muž, nepochybně vzdělaný, je současně i expertem na školství pro ODS, je potřebné tyto názory podrobit alespoň zevrubné kritice. Mohou totiž mít nepříznivý dopad na diskusi ze strany opozice, což se ostatně děje. Občas se něco podobného, co nám pan Klaus prezentuje, objevuje z úst předsedy ODS pana Fialy.
Poslyšte, co nám pan Kalus tvrdí, cituji: „Není pravda, že se speciální školy nebudou rušit. Samozřejmě je chtějí rušit, jen to nechtějí říkat do novin.“ Pan Klaus má zřejmě na mysli školy praktické. Ty se ale opravdu rušit nebudou a budou i dále sloužit pro děti v horší mentální pozici.
Dále tvrdí, že inkluze je „import“. Tento import zničí české školství jednoznačně. Zřejmě má na mysli rozhodnutí Evropského soudu o tom, že český stát byl vinen tím, že nechal zdravé romské děti studovat ve zvláštní škole. Proto ministerstvo školství již dlouhá léta se snaží spolu se spoustou dalších partnerů v tomto programu realizovat nastolení rovných šancí pro všechny děti. Rovné šance je totéž co inkluze! Tohle je tedy pro Václava Klause import! Jaké argumenty má pro jednoznačné ničení českého školství, nám už pan Klaus nesděluje. Jen si to myslí. On to prostě musí vědět. Ty děti (zřejmě ty romské a ještě ty mentálně lehce retardované, které romské vůbec nemusí být) prostě se pří vší snaze v pátém ročníku ZŠ dostanou k uvědomění, že při studiu cizího jazyka poznají nanejvýš, že to cizí jazyk je. Trochu troufalé, nemyslíte, když uvážíme, že romské děti při vstupu do ZŠ mají proti svým vrstevníkům již znalost svého mateřského jazyka romštiny a jdou se znalostí češtiny při vstupu do školy. V Anglii tyto děti zvládly angličtinu do mluvené formy během několika měsíců. Jak je to možné?
A dál: Asistenty pedagoga pan Klaus označuje za osmnáctileté se čtrnáctidenním kurzem Za to bych ho, být tím asistentem, žaloval pro nactiutrhání. Je všeobecně známou skutečností, že stovky těchto asistentů pedagoga jsou vysokoškoláci s titulem bakaláře, mnozí již s dlouholetou praxí. Což samo o sobě je důkazem, že inkluze probíhá již delší dobu a není to věc náhlého startu.
Pan Klaus upřesňuje, že mluví o dětech s mentálním handicapem, nikoliv o vozíčkářích. Nemusíme se příliš mýlit, když těmi dětmi s mentálním handicapem jsou myšleny romské děti, kterých bylo prokazatelně do dříve speciálních škol umístěno tak vysoké procento, že se to nedalo nijak rozumně pokládat za rovný přístup pro všechny děti. Nehledě na segregované školy, které se nám tím pádem pěkně rozmohly.
Zajímavý je také názor pana Klause na šátek „toho děvčete, které je tam nastrčené těmi lidmi, co okolo toho dělají show. Není to náboženský symbol, nosí ho jen ženy. Není to nic, co by měl český daňový poplatník podporovat“. Skutečně pozoruhodné, jak se dokáže na věci dívat český intelektuál.
Závěrem není opravdu těžké říci, že pan Klaus mladší rozhodně není kvalifikovaný odborník na české základní školy. Navíc není ani demokrat a to bez pardonu. Jinak by mu muselo dojít, že rovnost dětí ve škole je zásadní otázka pro každého člověka, který ctí principy demokracie a jejího uplatňování v organizaci českého školství. To je imperativ pro nápravu ducha společnosti a vzájemné tolerance mezi lidmi.
Jak to u nás nefunguje, právě zažíváme. To, co jsme se dověděli od mladého Klause, není nic, co by měl daňový poplatník podporovat!