Zastavte penzijní reformu!

06. 09. 2012 | 23:02
Přečteno 2968 krát
Petr Nečas nechal vládu znovu schválit daňový balíček v nezměněné podobě. Rozdíl je jen v tom, že hlasování ve Sněmovně spojí s vyslovením důvěry vládě. Zaplaťbůh, že se nám ve Sněmovně podařilo stopnout tzv. církevní restituce. Ale proč nám vláda stále nutí hlasování o penzijní reformě? Stejně jako u církevních restitucí se jedná o rozhodnutí na třicet - padesát let dopředu. K takovému konání už vláda rozhodně nemá mandát. Nikdo neví, jak důvěra vládě za dva měsíce ve Sněmovně dopadne.

Navíc hlasování o daních se přímo týká penzijní reformy. Ministr Kalousek nedokázal vybrat na zvýšené DPH těch dvacet miliard, které tvrdil, že použije na zavádění druhého pilíře penzijní reformy. Takže celá vládní kalkulace kolem penzí se hroutí. Je třeba skončit pokus, který nevychází dřív, než začal.

Do omrzení opakujeme, že penzijní reforma na padesát let musí být dohodnuta v širokém politickém spektru. Tuhle nemůžeme podpořit, protože bude výhodná maximálně pro dvacet procent nejbohatších (a to ještě možná). V CERGE spočítali, že tato reforma zásadně sníží důchody v základním systému – za dvacet let bude průměrný důchod 6 500 Kč ve stálých cenách oproti dnešnímu průměru cca 10 400. Prostě jestli důchody ještě dosud byly aspoň trochu k životu, tak zítra to bude pro velkou část penzistů jen živoření. Jestli dosud jsme měli poměrně homogenní společnost, kde i penzisté mohli mít nějaký kousek radosti ze života, tak zítra budou stát bokem.

Občané dnes informace o tom, co obnáší penzijní reforma nemají. Vláda sice reformu prosazuje ve Sněmovně, občany ale neinformovala. Pokud vláda přesto ve Sněmovně uspěje, tak jedinou kampaň povedou privátní fondy. Ty už se nezakecají a použijí všechny marketingové finty. Už dnes tiknou inzeráty, kterými hledají agenty na přesvědčování občanů. Reklam bude všude plno, ale naše důchody budou o to nižší.

Jestli zákon projde, tak říkáme rovnou, že ČSSD povede kampaň proti téhle penzijní reformě a budeme přesvědčovat lidi, aby se do privátních penzijních fondů nepřihlašovali a nepodíleli se na tunelování průběžného systému, který by byl nutně jejich účastí v privátním pilíři oslabován. Říci oslabován je ale málo. Každý rok se z něj budou vyvádět desítky miliard a z toho, co zbude, nebude možné udržet slušnou úroveň důchodů drtivé většiny obyvatelstva. Nemůžeme jen tak přihlížet rabování tzv. průběžného fondu – základního pilíře naší penzijní politiky.

Budeme například občanům vysvětlovat že i ti, kteří mají zrovna dojem, že pobírají relativně vysokou mzdu a mají šanci na vyšší důchod z privátního fondu, tak se jim může stát, že o práci přijdou nebo onemocní, z fondu nebudou moci vystoupit a nakonec budou po zásluze potrestáni.

Protože není dohoda, bude zavádění reformy provázet boxmač. Takto se ale penzijní reforma v civilizované zemi nedělá. Vláda by měla penzijní reformu stáhnout z programu Sněmovny stejně jako to učinila s církevními restitucemi. O obou položkách by se mělo začít znovu jednat a tentokrát se všemi.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Jak můžete psát "zaplaťbůh", když jse marxista. Necítíte v sobě nějaký rozkol? Nebo je Vám to jedno?
06. 09. 2012 | 23:13

Ládik!!! napsal(a):

A boxmač je co? Slang z Lihového domu?
06. 09. 2012 | 23:15

Yosif K napsal(a):

V CERGE spočítali, že tato reforma zásadně sníží důchody v základním systému – za dvacet let bude průměrný důchod 6 500 Kč ve stálých cenách oproti dnešnímu průměru cca 10 400.
KONEC CITATU.
Mily pane dutohlave! V Cerge spocitali ze duchopdy budou nizke, POKUD LIDI NEZACNOU NA DUCHODY VICE SETRIT!!!! Proti tomu aby lide na duchody vice setrili jste hlavne vy, trubkohlavi socialiste!

Svym blogem si stezujete za zadubenost svou vlastni a vasich zadubenych soudruhu!

Vasi obavu ze se duchodove fondy mozna rozkradou ovsem chapu - mohou je rozkrast manageri bank, mohou je rozkrast politici typu Rath, Fencl Zgarba a nebo i za vaseho rodneho kraje Vam tak mily Palasek, ktery nedavno roztroubil do sveta ze Dluhoslav Sobotka COBOTKA nenapadne pomnoukal hejtmany k rozkradani!

Nakonec proletarum nezbude, nez aby si setrili do strozoku!!!!

Ale proboha - neobelhavejte proletare detskymi balboly ze za socanu VSECHNO DOBRE DOPADNE! To tvrdil malmasek spidlasek v cervenci 2011 ze v Italii maji nadherny penzijni system dvakrat drazsi nez v Cesku a ze tato obudnost vyboxovana desitkami let boju zfanatizovanych zbolsevizovanych odboraru skvele funguje! A tu mas certe kropac - v Italii se to totalne pos...alo asi za 4 dny potom, co spidlacek napsal svuj naivni blogacek!

Pane Zaoralek, prestante obelhavat proletare s tim ze stavajci penzijni system bude za socanu skvele fungovat! Venujte se nejakemu jinemu lhani, napiste neco o odbrarskych vydobytcich ve Spanelsku a Recku! Treba jak 60mmesicni odstupne v pripade vypovedi ma ohromne positivni vliv na tovrbu delnicych pracovnich mist!

PROLETARI, NA BARIKADY! BOJUJTE ZA PRUBEZNY PENZIJNY SYTEM a za genialniho proletarskeho vudce Zaoralka! Je to novy Kristus - za jeho vedeni utahne 5 delniku penze pro 5 tisic duchodcu a jeste nadela ze dvou chleby pro dva tisice lidi a jeste dva kose chleba zbudou!!!!

Volte Zaoralka, Zgarbu a Fencla do cela penzijniho systemu!
Ptate se proc mate volit Fencla? A proc volit Zaoralka, kdyz ne Fencla! Zaoralek, Fencl a Zgarba jsou ekonomicti geniove! Ti dokazi i namnozit fondy v prubeznem penzijnim systemu!
06. 09. 2012 | 23:54

Viola napsal(a):

Pane Zaorálku

přeji vám vše nejlepší k narozeninám, ať se vám dílo daří.
06. 09. 2012 | 23:57

Yosif K napsal(a):

O obou položkách by se mělo začít znovu jednat a tentokrát se všemi.
KONEC CITATU.
Hlavne jednat s temi, kteri o nicem jednat nechteji a tvrdi jako Spidla, ze vsechno dobre dopadne, ze staci jenom furt volit socialisty a vsechno dobre dopadne.

Vsechno dobre dopadne. Tak jak to dopadlo po 22 let vladnuti socialistu v Recku.
07. 09. 2012 | 00:02

Yosif K napsal(a):

Zaoralek slibuje ze "budou obcanum vysvetlovat".
To je jedine dobre. Pokud buyde vysvetlovat zaoralek, tak by i lide od nadraznich jesterek a z nadvorni cety mohli nakonec pochopit ze socialiste jsou slibotechna ktera nevi o cem mluvi.

Jako tento slavny blog, kytery se 'dovolava CERGE".

Zaoralek to zaridi - nechte bezet prubezny system, Zaoralek GARANTUJE 16 PENZE A BLAHOBYT NA STARI A ZDRAVOTNMICVTI V UPLNE NEJVYSSI SVETOVE KVALITE UPLNE CELE ZADARMO uplne pro vsechny I PRO STAROU BLAZKOVOU Z NADVORNI CETY SZD nadrazi Osoblaha.

Zaoralek to garantuje - puvodni povolani pohadkar z televize.
Sobotka CSOBOTKA a pes JUDr Mareckove to garantuji - Sobotka puvodni povolani proletarsky vudce v Parlamentu Ceske republiky. Hned po skole.
07. 09. 2012 | 00:11

Yosif K napsal(a):

Volte Zaoralka, Zgarbu a Fencla do cela statu!
At zije Slovacky Velkostatek s.r.o.!
Volte genialniho aktuarniho matematika Zaoralka! Zajisti propseritu prubezneho sytemu na vecne casy!
At ziji nakupy dslnicnich pozemku za 10 kc na metr ctverecni!
No zcela jinak nez Zaoralek reagoval na poravicovou propagandu o budouci krizi prubezneho systemu Spidla. Rekl ze prubezny system nemuze byt nikdy v krizi, protoze do nej vzdycky budou prispivat nejaci lide. A kdyz tech lidi nude NAHODOU prilis malo (ale ciste nahodou, socani s tajkovou aletrnativou ze porodnost je na 1.2 se nijak nezabyvaji) tak e proste UPRAVI PARAMETRY!!!!

A jak se upravi parametry? Inu, odchudek do penzicky se trosicku oddali, a penzicky se trosiucku trosicku zkrati - trebna na tech 6250 Kc.....

Tady vidite ze pobyt v Bruselu za 15 tisic EUR mnesicne prece jen i naivniho cloveka jako je spidla prece jen trosicku zuslechti, takze opatrne uzna ze asi prece jen muze DOJIT K UPRAVE PARAMETRU!

Coz je vec ktera nejakeho blba z Horni Dolni (jak krasne mluvil Topolanek o mistopredsedech!!!!!) nemusi hned tak napdnout.

Takze - pane Zaoralek - ta budouici hodnota duchodu 6250 Kc v dnesnicu cenach - to neni nic jienho nez Spidlovska UPRAVA PARAMETRU!

Je toi smutne - genialni a o trosicku mene genialni proletarsti vudcove se pred psanim blogu nejak trosicku zapomneli zkoordinovat.......
07. 09. 2012 | 00:31

Bunny napsal(a):

Dovoluji si upozornit soudruhy Yosifa K. a Hovena, že až budeme řešit dopady katastrofální agendy této vlády, tak oni už pravděpodobně budou čichat k fialkám zespoda. Proto bych ocenil, kdyby nesvinili diskuzi prázdnými plky a nemají-li co říci k věci, šli dělat něco užitečnějšího - třeba klauniádu na nádraží, nebo tak něco.
07. 09. 2012 | 00:40

kaarmba napsal(a):

Luboši! Zastav to! Obětuj se! Oblož se semtexem odpráskni se v parlamentu! Nebuď měkej!
07. 09. 2012 | 00:40

český maloměšťák napsal(a):

Yosif K
Měl byste se léčit.

Maucta.
07. 09. 2012 | 00:47

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

bunny,
vy budete něco řešit? leda kam zaparkovat hovnocuc. tahle vláda by alespon něco udělat měla, protože nas po volbách zřejmě čeká sockomunistická katastrofa. dluhy, velká nezaměstnanost, korupce. prostě sockomunistickej bordel. ztracený roky, refromy se odsunou a oranžový komunisti si nakradou. republika bude před krachem.
07. 09. 2012 | 00:52

Komsomolskaja pravda napsal(a):

Viola , ta dá všem . Od biskupa až po Zaorálka :-)
07. 09. 2012 | 00:56

Maximus napsal(a):

Liborovi Stejskalovi

"Žalovat se nemá, ale hlásit se to musí"!

Vážený pane Libore, nedávno jste mě napomenul pod blogem D.Municha se školskou tématikou, jestliže budu ještě s jedním pánem pokračovat v "této dikci", že mě budete napořád mazat. A to si už dávno dávám pozor, abych se vyhnul slovíčkům, které nemáte rád. Ale jak jsem si všimnul, některé lidičky operující zde pod nicky parabellum, Yosif K. a podobné hašteřivé a přisprostlé individua zde necháváte řádit a jaksi Vám to nevadí, že se chovají doslova jako zástupci prasat tj. sprosťáci. Viz např. dnes tady nablblý Yosif K. píše své tupounoviny a také lži a uráží čelného opozičního politika, ale hlavně ze zdejšího diskuzního fóra dělá hospodský lokál nádražní úrovně IV.cenové skupiny. Libore už to zde není ono, přestáváte být objektivní a férový korektor a ne cenzor jak to o sobě rád říkáte a už přestáváte mít zřejmě objektivní nadhled. Já vím, Vaše pravicové srdíčko musí asi trpět, když se stále více ukazuje, že jim to vládnutí moc nejde a ČR se propadá oproti ostatním státům na úroveň Ulambátáru a Rávalpindí.....Nebojte se, jsem jako podnikatel také pravicově založený, ale s touto pravicí to nemá nic společného, to nejsou pravičáci, ale něco jiného!
Uvažuji, že už tento prostor opustím, neboť si již uvědomuji, že tady se žádná korektní a přínosná debaty nevedou, ale je to tu nahrazováno jen sprostými štěky
a invektivami zejména příznivci české pseudo pravice, pod vlídným dohledem "spravedlivého a férového cenzora" l.s. Navíc si uvědomuji, že je to ztráta času, už jeden chytrý pán před časem řekl jedno moudro: Největší ztráta v životě, je ztráta času! Žijeme totiž jen jednou a číst výkřiky a duševní zvratky některých zdejších lidí mě už přestává bavit, na ty neplatí žádné argumenty a hlavně už tu není ani legrace, jen tupouni Avanti popolo .. tu exhibují.....
Takže po Vašem: Přeji Vám hezký den a mějte se!
07. 09. 2012 | 03:52

Hana napsal(a):

Jak vidno z diskuze - k důchodové deformě není co kloudného dodat. Jedině snad vzkaz pisateli blogu - vydržte a přitrvďte!
07. 09. 2012 | 05:43

Mirka napsal(a):

Poslouchejte Yosife a Ládíku, co si o sobě myslíte ? Vy nemůžete být normální. Plevelíte tady debaty hloupými puberťáckými kecy od rána do večera. Diskuse tady úplně ztrácí smysl.
07. 09. 2012 | 07:30

Pavel napsal(a):

Yosif, Bohorodička (Hoven, Ghándí, Rumcajs), Ládík
jsou Stejskalova "reformní" ALTER EGA.

Proto mohou likvidovat diskuzi pod jakoukoliv diskuzi.

S tím se bando smiřte.

O diskuzi tu nejde. A už vůbec ne bdělému Liborovi.
07. 09. 2012 | 07:44

Karel Hampl napsal(a):

Pane Zaorálku, jako politik to píšete slušně a mírně.
Jako občan to řeknu jinak. Rozjíždí se zákonem krytá zlodějna, která skončí průběžným vykrádáním, novočesky tunelováním. Pokud by se stal zázrak a vykrádání se nekonalo, skončí důvěřivci kteří se dobrovolnš upíší k tomuto okrádání nakonec s privátním důchodem nulovým nebo nicotně nízkým proti tomu jaké hodnoty do fondů nacpali. To je jistota. Je to test inteligence lidí, kteří se nechají napálit. To mi nevadí. Ale vadí mi, že to mám financovat i já.
Ať si tenhle systém existuje, ale skutečně pouze pro ty, kteří si chtějí těchto tunelů budou odkládat peníze zcela nezávisle na průběžném důchodovém systému, bez jakékoliv souvislosti s daněmi a státním rozpočtem.
Jinak řečeno - nic nevyvádět z průběžného systému a potom ať si do fondů dává každý kolik chce.
V základu podvodu zvaného penzijní reforma jsou přece podvody dva. Předstírání, že lze obrátit směr toku času. Ale produktivní generace vždy živí svou prací generaci odcházející, to je jasné. Druhým podvodem je nalhávání, že úspory na účtech fondů budou mít po letech nějakou hodnotu a to je nesmysl, budou to jen čísla na účtech. Tedy pokud fond nezanikne.
07. 09. 2012 | 07:44

Ládik!!! napsal(a):

Mikro,
jen čistím vzduch.
07. 09. 2012 | 07:46

jarpor napsal(a):

Jediná pravdivá penzijní reforma, dle mého, spočívá jen v jednom :
Otevřeně z úst politiků zprava i zleva říci jasně občanům :
nespoléhejte se na to, že stát Vám zajistí na Vaše stáří důstojný důchod. Šetřete si sami a vychovávejte své děti tak, aby rodinné vazby považovaly za normální, že to, co investujete do Vašich dětí Vám ony budou ve vašem stáří vracet.

Jiné řešení totiž při stárnutí populace a při snižování podílu aktivních pracujících vůči důchodcům neexistuje, pomineme-li neúnosné zvýšení sociálních pojištění.

Druhý pilíř není totiž nic jiného než jistý státní dirigismus ve smyslu - musíte si spořit.

Pochybuji, že to nevíte, pane poslanče a místopředsedo ČSSD, ale Vaše falešná "starostivost o obyčejného člověka" Vám tuto holou pravdu nedovoluje jasně sdělit... Ono by se totiž v celé nahotě ukázalo, že ta Vaše "starostlivost" je jen prázdná floskule. /Zde si nemáte co vyčítat s vládními stranami... i tito politici o výši důchodů v budoucnosti jen cosi nesměle naznačují, místo jasného sdělení reality.../

Neříkejte, že jste nebyli přítomni jednáním o důchodové reformě. Není to pravda, lžete. "Bezděkova komise" pracovala dost dlouho a byli jste v ní účastni.
A jak dlouho chcete znovu o důchodové reformě jednat ? Dalších dvacet let protože "zdroje jsou" ?
Nejsou.

"Nějak bylo, nějak bude." To je, dle mého, Vaše představa o důchodové reformě.
Dost málo na stranu která má plná ústa oné "starostlivosti o ..."

Hezký den

P.S.
Žalovníček žaloval... na své jisté repliky obsahující hrubé osobní výpady zapomněl...
Aktuálně.cz utrpí nenávratnou "škodu" při odchodu... :-))
07. 09. 2012 | 07:49

Karel Hampl napsal(a):

Připadá mi to divné, ale nemohl jsem svůj příspěvek zkorigovat, začal mi poskakovat na monitoru, mizet ze zorného pole...v posledním řádku má být užitnou hodnotu. A mou zmatenou větu v půlce textu pochopí každý. Kromě ládíků a yosifů, pochopitelně. Ti si ovšem reformu zaslouží tak jak je bez korekcí.
07. 09. 2012 | 07:54

rorýs napsal(a):

To maximus:
Nejlepší reklamou pro každou zbytečnost a totální zhovadilost je v podstatě se v ní začít hrabat, nípat a vůbec jinak ji rozebírat. Vámi zmiňované naprosto, ale naprosto zbytečné a bezduché nicky jsou v situaci kdy už je nikdo kolem nich neposlouchá, nechce je poslouchat a nikdy je neposlouchal. A tak se snaží zaplevelit místní diskuzi. Jako pseudoanonym.
Arabské přísloví hovoří o štěkajících psech a karavaně jdoucí přesto dál.
Nechte je štěkat, když nedostanou nažrat, potáhnou jinam.
07. 09. 2012 | 08:01

Karel Hampl napsal(a):

Pane Jarpor,
Vy o věci přemýšlíte. Ale zkuste si zvolit, jak uchovat dnes uspořené peníze, aby mi sloužily ve stáří třeba za čtyřicet let.
Schovávat si peníze?..inflace je sežere.
Dávat do fondu?...sežere je inflace, náklady fondů, vykrádání fondů, splasknutí bublin zvaných finanční trhy.
Kupovat nemovitosti?...to by každý důchodce musel mít alespoň dva byty k pronájmu v Praze nebo jinde kde je vyšší nájem a kdo v těch bytech bude bydlet?
Kupovat zemědělskou půdu?...stačí vynásobit její rozlohu v republice cenou nebo výnosy a porovnat s každoročně potřebnými sumami na přežití důchodců.
Kupovat zlato a ve stáří ho odprodávat?...ale kdo ho koupí a kdo mi za něj poslouží, když tu budou za 40 let samí důchodci a nikdo produktivní....tady se obhajovatelé podvodu s reformou sami chytají do pasti lži stárnutí populace...a není to pravda, prodloužení důchodového věku tenhle problém už přece ostranilo pro příštích několik desítek let. A je tu přes půl milonů nezaměstnaných, to je podstatná rezerva, jen jim tu práci dát.
Jaké jsou další možnosti?... Nelhat lidem!
07. 09. 2012 | 08:12

rorýs napsal(a):

To Jarpor:
Je dobře že jste to řekl za politiky zprava i zleva Vy sám.
Jenom by možná stálo za upřesnění, kterak to vlastně mají dělat ty rodiny kde pečlivý rodiče jsou pokladními v supermarketech, poštovními doručovateli, zdravotními sestrami, učiteli, řidiči, sociálními pracovníky, zaměstnanci nadnárodních koncernů, zdravotně postižení, popeláři atd., a hlavně slušnými lidmi.
To kdyby jste trochu rozvedl šířeji, kterak investovat kromě morálních hodnot do svých dětí v těchto případech, tak aby se ty děcka pak vlastně mohli postarat o své rodiče.

"Druhý pilíř není totiž nic jiného než jistý státní dirigismus ve smyslu - musíte si spořit."
5ekl bych, že zde máte drobnou chybu, mělo by tam být spíše - musíte nám spořit. Nejsou tam totiž žádné záruky, víte.
07. 09. 2012 | 08:13

jarpor napsal(a):

Ejhe... k tématu - Velké NIC... za to k osobám - PLKY a NÁLEPKY.

Toť Mac opět "debatuje"...

.
07. 09. 2012 | 08:14

Historická paměť napsal(a):

Mám návrh na nový předvolební klip po vzoru pana Nečase. Tentokráte ne o slibech, ale o skutečnosti. Třeba by to tentokrát mohla být modrá a červená síťovka. V obou by se objevily potraviny, které by se daly koupit třeba za 100,- Kč. V té červené skutečnost před rokem 1989, v té modré dnešní realita. Hádanka pro dogmatiky. V síťovce jaké barvy by bylo více potravin?
07. 09. 2012 | 08:18

Mac napsal(a):

pane jarpore,

já psal o jakémsi noname politrukovi.....
vy jste nějak přecitlivělej, že jo? a chytlavej :-))))

jinak - "plky"...hmmm, ano, tak se dají nejlépe vaše fanatické modrobolševické "příspěvky" modrého statutára a zastupitele charakterizovat.

Vám by se líbilo, aby si lidi platili zdravotní péči, platili životní náklady svých rodičů-důchodců a přitom odváděli státu stále více a více.

A to jenom proto, aby darebáci podporovaní modrými politruky měli větší krajíc k rozkradení.

jedinkrát jsem od Vás nečetl byť půl slova proti korupci.

V duté hlavě modrého fanatika jsou takové pojmy vytěsněny ... až odkloněny, že ano....
07. 09. 2012 | 08:22

jarpor napsal(a):

Karel Hampl

Jak uschovat ? Jedině diversifikace zmírní riziko ztrát...
Všechno najednou se nepos..e.

rorýs

Chcete mi namluvit, že ty profese jež jmenujete nemohou "neivestovat" do svých dětí a tedy že ty nebudou mít možnost to rodičům vracet ?
Vidím kolem sebe jinou realitu...

Chybu tam, dle mého, nemám... Jde o úhel pohledu... ten Váš nesdílím.

Hezký den
07. 09. 2012 | 08:26

zuzka napsal(a):

Samotní důchodci tvrdí, že je stát ve sračkách a že oni se tudíž mají velice špatně.
Já zde zveřejním moudrosti mé babičky (ta si mimochodem nikdy nestěžovala)
1. moudrost: Mladí ležáci - staří žebráci.
2. moudrost: Jak si ráno usteleš, tak si večer lehneš.
3. moudrost: Každý jsme si svého osudu strůjcem.
4. moudrost: Pomož si a bude ti pomoženo.
Takže vážení - starejme se o své stáří už od mládí sami a neobtěžujme na stará kolena spoluobčany svým nářkem. Naříkáním si stejně nepomůžeme. Náše nářky pomůžou jen takovému Zaorálkovi a jemu podobným pijavicím. Sobě si každý musíme pomoci sám.
07. 09. 2012 | 08:29

jarpor napsal(a):

Maximusi a Maci

Bavte se spolu... to Vám půjde. Budete si rozumět, můžete se hezky titulovat, zesměšňovat, urážet... dle Vaší ctěné libosti.

Nestojíte mi za další reakci...

Mějte se
07. 09. 2012 | 08:30

jarpor napsal(a):

zuzka

Vaše babička byla moudrá žena. Jeví se mi, že kráčíte v jejich stopách.

Hezký den
07. 09. 2012 | 08:33

neo napsal(a):

nejlépe to vystihl/a kaarmba 07. 09. 2012 | 00:40

Luboši! Zastav to! Obětuj se! Oblož se semtexem odpráskni se v parlamentu! Nebuď měkej!
07. 09. 2012 | 08:34

jozka napsal(a):

rorys:

nepochopi (nechce) marna prace, o to se tu pokouseli uz jini kofri.

zuzka:

cist vas muj deda, ktery makal od chlapeckych let od nevidim do nevidim, v lete, v zime, pomysli si neco ve stylu ůkomu neni shury dano...".
07. 09. 2012 | 08:35

gaia napsal(a):

zuzko

a víte vy, že všechna přísloví mají také své pravé opaky, které ta přísloví znevěrohodní?

tak třeba za 1.
ranní ptáče dál doskáče, ale dřív se unaví a brzy chcípne

jak si usteleš, tak si lehneš pouze v případě, že ti v průběhu dne nepřestele někdo jiný
či osud rozdá karty , my musíme jen hrát
a to pomož si a bude ti pomoženo je z bible, to je víra a ne moudrost, dogma vytvořené jako opium lidstva

takže k tomu vašemu
starejme se o své stáří už od mládí sami a neobtěžujme na stará kolena spoluobčany svým nářkem.

jen další moudrost

jez do polosyta, pij dopolopita vyjdou ti naplno léta

můžeme dnes jen doporučit

přejídejte se a chlastejte, ať se moc vysokého věku nedožijete.
07. 09. 2012 | 08:40

gaia napsal(a):

neo

co čekat od vás?

Dnes máte obzvlášť nenávistné období
PS.

já zas chválím jozku, že zuzce odpověděl lépe, krátčeji a srozumitelněji
07. 09. 2012 | 08:42

neo napsal(a):

gaia:

skončily prázdniny tak jste nervní?

Nemam nenávistné období, nikdy... jsem klidný, tolerantní, spokojený, nekonfliktní člověk.

Zuzka má v mnohém pravdu, jozka ale taky.
07. 09. 2012 | 08:46

gaia napsal(a):

Nemam nenávistné období, nikdy... jsem klidný, tolerantní, spokojený, nekonfliktní člověk.

tak to jsem tedy poprskala obrazovku.

v živé paměti mám ještě tu gotwaldovu rozhoď nožku a vymaštěný plech a dnes zas semtex.

copak v tom si libují klidní, tolerantní, spokojení, nekonfliktní lidé?
07. 09. 2012 | 08:53

neo napsal(a):

Davídek Rath se nám v base malinko zbláznil a tak sepsal zákon jak ulevit zločincům:

Při umístění odsouzených se vybírá věznice, která je nejblíže místu trvalého pobytu.
2. Umožňuje odsouzeným objednat si za své peníze ve vězení mimořádnou stravu.//// zajímavý bod, ale možnost připlatit si za lékařskou péči odmítá a ve vězení by zaváděl nadstandardy.
3. Odsouzení mohou ve vězení nosit vlastní oděv, prádlo a obuv./// další zajímavá věc, ale ve školách by chtěl unifomy kvůli sociálním rozdílům... erár je mu málo, chce další nadstandard? U nemocnic si naopak stěžuje, když lidé musí mít vlastní obuv, pyžamo či župan.
4. Věznice musí zajistit sprchování teplou vodou minimálně pětkrát týdně./// no tak tady pán bejvalej hejtman hodně přestřelil. Pětkrát týdně se sprchuje slušný člověk, ale mukl?
5. Odsouzení si mohou denně volat s blízkými a mohou pod dozorem vězeňské služby používat i mobilní telefon./// totální nesymsl, to by bylo jak v hotelu a ne v base. Jaké omezení svobody by to bylo?
6. Lidé odsouzení na více než 60 dní dostanou právo se každých 14 dní soukromě setkat s blízkou osobou v samostatné místnosti s postelí a sociálním zařízením./// ááá souložit se muklovi zachtělo. Hošánci v base nestačej, chtěl by milenku a manželku. opět žádné omezení svobody, vězení postrádá smysl.
7. Odsouzený má nově právo přijmout balíček nikoli jen dvakrát ročně, ale dvakrát měsíčně. Mladistvý odsouzený pak jednou měsíčně./// kolik by těch pilníků a provazů chtěl? Opět dělá z basy hotýlek.
8. Ve věznicích se zřídí prodejny, kde si odsouzený může minimálně dvakrát týdně nakoupit.//// totální šílenost. Co takhle jim tam zbudovat kino, bowling, restauraci?
07. 09. 2012 | 08:54

neo napsal(a):

gaia:

buďte ráda, že jste si přitom nekrápla do trikotu
07. 09. 2012 | 08:56

gaia napsal(a):

neo

a pak že nejste nenávistný, dnes ještě závistivý.
S jídlem by se mělo ve věznicích něco dělat, paštiky, chleba a knedlíky, to vůbec neodpovídá stravě 21. století.
Proti tomu mi vařený tuřín , co dávali v koncentráku a jako příklad že je to hrůza, připadá docela přijatelnější a zdravější.

Já např. ty 3 mnou uvedené položky vůbec nejím, ale Rarthovi prý dávají každý den.

Pancová také již vypadá jak z koncentráku a to jsou tam jen 4 měsíce.

I inženýr Havlíček výživový poradce z Pořadu jste to co jíte, říkal, že to je hrůza a ukázka naprosto nevhodné stravy.
07. 09. 2012 | 09:01

matů napsal(a):

Jarpore,jsem sice za vodou,ale nezdílím váš nazor.Podle vyjadřování jste zneuznalý a závistivý občan,který by rád do vyšších míst,ale jaksi se nedaří.Snažíte se přes pravičácké praktiky,ale nedaří se.Po čase se pokusíte jinde,nevěřím vám ani slovo napsané nebo vyřčenéS takovou retorikou neuspějete nikde,mám dojem,že už vás znají všude,proto se snažíte zbyečně.Na odpověď nečekám,na diskuze se nevracím.
07. 09. 2012 | 09:03

David napsal(a):

Naprostý souhlas!

--------

"...Takže celá vládní kalkulace kolem penzí se hroutí. Je třeba skončit pokus, který nevychází dřív, než začal.

...Jestli zákon projde, tak říkáme rovnou, že ČSSD povede kampaň proti téhle penzijní reformě a budeme přesvědčovat lidi, aby se do privátních penzijních fondů nepřihlašovali a nepodíleli se na tunelování průběžného systému, který by byl nutně jejich účastí v privátním pilíři oslabován...."

--------

ČSSD by měla

podstatně více - PŘITVRDIT -

v informování veřejnosti o všech rizicích, které je s penzijní reformou čekají, protože až občany začnou "masírovat" penzijní fondy, kdy se už upíší ďáblu, bude už pozdě.

Je potřeba jasně, srozumitelně a důrazně občany upozornit, že pokud ČSSD zvítězí ve volbách, tak reformu penzí radikálně změní a proto není dobré vstupovat do druhého pilíře a - POČKAT - si tak na ty změny.

Oslabování prvního pilíře opt-outem do druhého pilíře bylo v Maďarsku, Slovensku a Polsku tou klíčovou - CHYBOU -, a tu my děláme také.

Penzijní reforma je proto velmi špatná a teď

je nutné co nejvíce lidí - ODRADIT -

od toho, aby vstupovali do druhého pilíře, který bude jen výnosným

tunelem pro penzijní fondy.

Proč reforma nebude mít úspěch je jasné. Byla založena na lži a podvodu ze strany penzijních fondů, a to se jim teď vymstí. Lidi už nejsou až takoví hlupáci, jak se zdálo.

Penzijní fondy počítají s tím, že záměrně nedostatečně informované lidi a v časové tísni snáze zlomí ve svůj prospěch.

Ptám se. Budu muset spořit i když budu nezaměstnaný, nebo prostě na spoření nebudu, třeba 10 let, mít nadbytečné peníze, když je budu muset „odklánět“ do neustále se zvyšující DPH?

Nějak se zapomíná na obyčejné lidi, kde 60% nebere ani průměrnou mzdu.

Mladí lidé si nemohou spořit významnou výši v penzijním fondu, protože si zakládají rodinu a splácejí hypotéky. Takže významně si spořit na důchod mohou tak nejdříve od 40 let. A ti starší 40 let? Těm už se to nevyplatí – jak propočítali někteří odborníci.
07. 09. 2012 | 09:09

Z.W. napsal(a):

Maximus
jste pod kontrolou, buďte raději více v klidu, abyste zase nevalil Legerkou 110, podruhé už vám to nevyjde. Máte dluh, co s tím uděláte?
*
Hezký den a s panem Zaorálkem bych se netrápil. To je Zaorálek.
07. 09. 2012 | 09:10

neo napsal(a):

gaia:

vy jste o těch prázdninách dlouho pobývala na slunci že?
co je závistivého na tom, že věznice neni hotel a má být trestem pro zločince? Ani ty paštiky bych jim nedával. chleba vodu a bič jednou týdně jak v Monte Christu
07. 09. 2012 | 09:13

CarlosV. napsal(a):

Zaorálek má pravdu ve myšlence zastavení II. pilíře. Ano, tato myšlenka je příliš postavena na ne/skryté podpoře finančnímu sektoru.

Z reformy bych ale zachoval myšlenku, že lze snížit procento odvodů výměnou za nižší důchod. Věřím, že tento nástroj by použili mnozí.

I chudší člověk si může za uspořený peníz zateplit svůj domeček a uspořit tak mohem více, než je výše budoucího důchodu - a navíc rychleji. Navíc by tohoto ustanovení určeitě využili i ti, kteří ze zdravotních či genetických důvodů předpokládají, že se nedožijí vysokého věku.
07. 09. 2012 | 09:13

gaia napsal(a):

CarlosV.

to by ale odporovalo principu solidarity, který u penzí je významný a má své opodstatnění.

Penzijní reformy také pocházejí od lidí, pro které je solidarita sprosté slovo a nechápou její obsah.

I chudší člověk nemusí být chudý po celý život, ani boháč boháčem pořád a solidarita se mu může hodit nebo na ní být závislý, osud je vrtkavý a nic není stálé.

solidarita znamená, že platím dle svých možností, ať jsem chudý nebo bohatý.
Chudák i když platí třeba 200Kč, tak je to pro něj hodně a platí štědře, zatímco boháč když platí třeba 20 tisíc, tak to jsou pro něj jen drobné.
V průběhu života se ale může situace změnit, chudák si polepší, boháč zase zchudne.
Takže by měl každý platit spravedlivě podle svých možností.
To je ta solidarita.
07. 09. 2012 | 09:23

Carlos V. napsal(a):

gaia : Máte pravdu pouze částečnou. Bylo by to pouze oslabení pronicipu solidarity, ovšem ten by byl dále zachován ve velmi vysoké a věřím že dostatečné míře.

Byl by to krok spárvným směrem, i když osobně jsem spíše pro minimální rovný důchod a hodně sníženém procentu pojistného - v kterémžto systému je princip solidarity obrovský. Chápu ale, že nenastal ještě čas na jeho zavedení, protože spolenost na něj není připravena. Nemluvě o dosti těžkém přechodu, kdy by bylo třeba zajistit financování důchodů starodůchodců a lidí před důchodem, kteří by měli dále dostávat důchody podle starých pravidel.
07. 09. 2012 | 09:37

SuP napsal(a):

Důchodová reforma se může měnit v extrémním případě každé 4 roky.
Tak k čemu ten humbuk? Jen proto, aby se s ní už náhodou nezačalo?
07. 09. 2012 | 09:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řadu příspěvků, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 09. 2012 | 09:59

Al Jouda napsal(a):

To jarpor :
Naosal jste, že politici zleva i z prava by měli říci občanům : Nespoléhejte se na to, že stát Vám zajistí na Vaše stáří důstojný důchod.
Tak na co pak bychom potřebovali stát ? To zde rovnou můžeme vyhlásit Divoký Západ s právem silnějšího a BEZ DANÍ!
07. 09. 2012 | 10:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Maxime,

už jsem to tu psal dříve mnohokrát, ale rád to zopakuji.

Váš pohled je ryze subjektivní, stejně jako pohled jednoho každého z nás, mě nevyjímaje.

Z tohoto mého pohledu zde prakticky každý má jakýsi svůj pandán či spíše antipod. Agitky pana Yosifa K. si v ničem nezadají například s litaniemi pana Českého maloměšťáka (ani jednoho už dávno nečtu, jen přelétnu, zda tam není nějaký zvlášť hnusný útok či nadávka a může se stát, že občas něco přehlédnu), výpady pana Maca mohou směle soupeřit s útoky pana Kuchaře, kousavé impertinence pánů Vica a Pepy Řepy zde sklízejí potlesk tu jednoho, tu druhého tábora příznivců. Výrazové prostředky a styl jsou prakticky stejné, jen strana ideologické barikády je vždy opačná.

Prakticky se všemi výše uvedenými (a stovkami dalších) jsem se kvůli jejich představě o výměně názorů na těchto stránkách dostal do sporu. V určitý okamžik jsem jim napsal to samé, co Vám. Tedy pokud budou v této dikci pokračovat, budu mazat vše, co sem napíší. Většinou tomu nevěřili a pokračovali, tak jsem mazal vše, co sem napsali popř. zablokoval adresu (postupně se to dělo třeba v případě pánů hovena, Rumcajse, vandala, Sladkého, Čochtana, Konvičky, Maca, Vás a desítek dalších).

Prakticky vždy to splnilo svůj účel (i když mně to zabere pár hodin, které bych mohl věnovat něčemu daleko smysluplnějšímu. Musím tyto stránky kontrolovat daleko častěji a důsledně mazat vše, co sem dotyční napíší, zpravidla tak od rána do půlnoci, tedy cca. 15 hodin denně). Nikoho samozřejmě nepředělám (ani to není mým cílem), ale dotyční si začnou dávat větší pozor, aby vše, co napíší, nakonec nezmizelo a podstatně omezí to, kvůli čemu jim zde texty mizí.

Čili jinými slovy: někomu to takto vyhovuje, jiný se pořád dožaduje, abych mazal tu tohoto, tu zase jiného. A že on napsal tamto a jeho daleko tvrdší, osobnější a útočnější odpověď jsem smazal. Znovu opakuji: zásada "na hrubý pytel ještě hrubší záplata" zde není žádoucí, a kdykoliv to někdo začne opakovaně přehánet, zasáhnu.

Pokud tento prostor opustíte, bude mi to osobně líto (ostatně jako v případě jednoho každého debatujícího), ale je to Vaše věc. Nebudu na tomto svém přístupu nic měnit, velmi se osvědčil.

Přeji zajímavou, korektní a pokud možno slušně vedenou debatu (tedy pokud ji chcete vést. V takovém případě doporučuji debatovat jen s těmi, kdo mají podobný zájem. Jinak to nemá moc cenu).

Libor Stejskal

P.S. Pro jedny jsem moc pravicový, pro druhé zase levičák (obojí se zde dozvídám poměrně často). Záleží na tom, z kterého extrému se na to díváte. Nejsem příznivec této vlády, stejně jako žádné jiné. Stejně tak ale nejsem její odpůrce (stejně jako žádné jiné demokratické, tedy jakékoliv od roku 1989). Ale dost těžko se to vysvětluje lidem, kteří naopak někomu bezmezně fandí a jiné nenávidí.
07. 09. 2012 | 10:26

recaptcha napsal(a):

permanentní bulík "ládík" nazývá zaorálka marxistou.pane,víte kdo to je marxista?četl jste vůbec marxe,vyznáte se v těchto termínech nebo tady jen tak blábolíte a urážíte lidi??
07. 09. 2012 | 10:27

český maloměšťák napsal(a):

...já taky pseudovysvětlování pana Stejskala o tom, že " přeci nemůže být všude"....a že " agitky Yosifa K nečte" -což je divné a mrzce úsměvné - takto totiž přiznává, že TYTO AGITKY MAZAT NEBUDE NIKDY ...jak by také mohlo mazat něco, o čem NIC NEVÍ ...to nedělá ani Svaté Officium či Rampula - natož editor blogů /.....

...já tato pseudovysvětlení také nečtu. Je to totiž pořád dokola.

Ostatně Babiš si už pořádek asi udělá - po svém.
" Babiš, Babiš - a špíny se zbavíš".

P.S. Bylo by zajímavé vědět, zda " bohorodička", " ghándí", " Yosif K" či " hoven" hlavu do Rusnokova chomoutu strčí.
07. 09. 2012 | 11:09

Bavor napsal(a):

Pane Zaorálku, ČSSD nejlépe zabrání pravicové důchodové "reformě" a i případným arbitrážím bank a fondů, když ZÁVAZNĚ PROHLÁSÍ, že po případném volebním vítězství ČSSD zákonem tuto "reformu" zruší. To je jediný marketingový tah, kterým zabráníte, aby druhý pilíř vůbec vznikl. Udělejte to a většina vám dá hlasy!
07. 09. 2012 | 13:20

Viola napsal(a):

Komsomolskaja pravda
a pan Stejskal

také bych mohla požadovat vymazání, ale proč? Dát všem slyšení, to je úžasné, ale stejně to nedělám, je toho tu moc a tak si jen prohlédnu známé tváře blogerů i ty neznámé a nové, pak si přečtu nadpis, když mi nadpis řekne málo, přečtu si trochu více a když mě to nějak osloví, přečtu si celý článek.
Když si čtu příspěvky hledám své oblíbené a můžou to být nesouhlasné i souhlasné a podle chuti diskutuju, nebo jen čtu a přemýšlím si.
07. 09. 2012 | 14:30

Viola napsal(a):

český maloměšťáku

Yosifa K pan Stejskal nemaže, i když blogera častuje urážkama proto, aby se sám znemožnil - tedy ten Yosif K.
07. 09. 2012 | 14:35

Karel Hampl napsal(a):

Jarpor
Ten kdo věří, že svou investici ochrání rozložením do více položek cenných papírů, žije v omylu. Ať už z nedostatku informací nebo z důvěry v klamavou reklamu těch, kteří se tímto investováním živí. Je pravda, že pokud budete ivestovat sám, rozložíte svoje peníze do méně položek než přes fond nebo fond fondů. Fond toto riziko diverzifikuje více, ale počítejte s tunelováním. Navíc má fond jako správce své náklady a zisky které jsou vyšší, než i hypotetické výnosy z investování vašich peněz, takže vám fond už může garantovat jen ztrátu. Toto jsou jen kupecké počty, nic víc. A k té ztrátě připočtěte jistotu inflace. To jsou fakta.
Bezpečnost investování do fondu pro vás je dána pouze tím, že s vámi někdo neznámý uzavře smlouvu, že vy od teď do důchodového věku musíte platit a on vám za to slíbí, ano jenom slíbí(!!) bez jakýchkoliv záruk, že třeba za čtyřicet let vám začne platit důchod. Nebudete mít žádné právo ovlivňovat fond jak má investovat, natož ho kontrolovat. Dokonce nebudete vědět, kdo vůbec za vás rozhoduje. Pouze se budete asi moci rozhdnout, že vaše peníze z jedné černé díry chcete přesunout do jiné.
Podstatné je, že finanční investice jsou násobně vyšší, dokonce řádově, než je objem reálné ekonomiky a tento nepoměr roste. Nikdo neví jaký je opravdu objem tohoto finančního čachrování, těch různých podivných derivátů, investic do vzduchu,budoucnosti, záruk, naděje a očekávání.
A jestli nás někdo bude ohlupovat, že přeci můžeme vstoupit do konzervantivní varianty důchodového fondu, tak si z nás taky dělá srandu. Stačí sám sobě dát otázku.- Jakou hodnotu bude mít vládní dluhopis ČR dnes vydaný, třeba 1000Kč, např. v roce 2020? Nebo jakou jistotu dával vládní dluhopis Řecka v roce 2000, jakou dává dnes, jakou dá příští rok?
Tak zvané finanční investování skončí další krizí, to je jistota, jen nikdo neví jestli letos nebo později. A kdy bude krach a jaké bude mít důsledky. Možná už ten krach běží, jen zběsilé klikání centrálních bankéřů na počítačových myších,kterým emitují další a další peníze podstatu problému zakrývá.
07. 09. 2012 | 14:52

český maloměšťák napsal(a):

Viola
Jo, s Yosifem K se pan Stejskal neumaže - jak správně díte.
To takovou komsomolskuju pravdu......si přečte vždy s chutí a rád.
Virtuální gurmán je to.
:)
07. 09. 2012 | 14:54

martin_ka napsal(a):

neo nechápe že vyšetrovací vazba není trestnice! ale on toho nechápe více

a k tématu penzijní reformy.....řešním je jeden jediný průběžný fond (systém) s řádně nastavenými parametry aby nebyl deficitní
vše ostatní je jenom zločiiný pokus o jakési finanční perpetuum mobile...a to jak známo nemůže fungovat....chudáci ti co do toho vlezou....bohužel asi pak nebude mít nikco žaludek na to aby je nechaal pochcípat hlady až v 70ti letech zjistí, že jejich fond vytunelovali
07. 09. 2012 | 15:10

český maloměšťák napsal(a):

Karel Hampl
W, Buffet tvrdí , že „Neměli bychom se domnívat, že se zbavíme rizika tím, že investujeme do mnoha podniků, o kterých nic nevíme.“

Druhý pilíř je v podstatě lenním systémem - ba ani vykoupit se nemůžete...takže spíše otrockým systémem. Jediná možnost tedy je - nevstupovat.
/zajímavé ale bude - jak se s tím vypořádá Ústavní soud....jedinec nemůže být ve feudálním vztahu vůči jinému subjektu - v ekonomické rovině, vždy musí mít právo vztah zrušit...ale to nechme plénu US - které snad co nevidět už bude faktické, nikolivěk pouze fiktivní (onehdá rozhodovali tři soudci - přičemž dva byli pro a třetí proti ....úsměvné - časem možná bude stačit nějaký Miroslav I./.

Víte ale co podle mě převálcuje rozum ?
Nějaký n - násobek. Tedy náborový příspěvek /penzijního fondu/.
Koženému to vyšlo s desetinásobkem, Julínek málem uspěl se stonásobkem /chystaný tunel na zdravotní pojišťovny/...Rusnokovi podle mě bude stačit nějakých 5 táců. Aby Lojzek Retard a Anča Hlupačka " vstúpili" /jak do družstva kdysi....chtělo by se podotknout.../

Reklamky si už mnou ruce.
To bude penízků...zlaŤoučké, kulaťoučké...chechtáčky.... Lojzíčků a Anč...
07. 09. 2012 | 15:10

Karel Hampl napsal(a):

český maloměšťák

V nějakémm cestopisném článku (snad Koktejl) jsem kdysi četl, že v Tibetu byly rozšířené dědičné dluhy. Lidé platili, už ani nevěděli za co, dluhy byly nesplatitelné a dědičné. A že se s tím skončilo až po obsazení Čínou. A vypadá to, že "naše" vláda natočila kormidlo tímto směrem.
07. 09. 2012 | 16:31

jarpor napsal(a):

Karel Hampl

Když jsem zmínil diversifikaci, nemínil jsem pouze diversifikaci ve fondech... ani "rozložením do více položek cenných papírů".

Vy se věnujete pouze oněm uvažovaným fondům z uvažovaného 2. pilíře... ano, jako každé fondy, jako každá jiná investice mají své rizika. Tedy ti, co do něj vstoupí ponesou riziko své investice stejně, jako by jej nesli, když by investovali do jiných soukromých fondů...

Vy jste se ptal, já odpověděl. Nedělám si nárok na patent na rozum... pokud ovšem by měl přijít krach, jak se o něm zmiňujete, pak jsou ohroženy všechny investice... takže - pokud máte tyto myšlenky, nemyslete na zadní kolečka, nespořte, neinvestujte, vše projídejte, propíjejte... užívejte si.
Pak, ve stáří... si ale nestěžujte, že nemáte na slušné živobytí. Vzpomeňte si, jak jste si užíval... tedy - že už jste si života užil.

Hezký den
07. 09. 2012 | 16:36

SuP napsal(a):

Karel Hampl -
Po technické stránce máte určitě pravdu. Nicméně v dnešní době, kdy obrovská část finančního zhodnocení čehokoliv vzniká virtuálnámi operacemi na PC, je třeba počítat, že i ono zhodnocení bude virtuální. Je to totiž spravedlivý "trest" za to, že si dotyčný odloží zbytné peníze a čeká, že mu je někdo bez jakéhokoliv přičinění rozmnoží.
Pro lidi, kterým je reforma důchodů určena z toho plyne, že jediná trochu méně riziková investice je do vzdělání a výchovy dětí a vnuků a pomoci s jejich hmotným zajištěním. Včetně dosažení dobrého technického stavu těchto investic - například včasné opravy a zateplení obydlí, investice do moderních zdrojů tepla atd atd. Ostatně píše to "Jarpor" (07. 09. 2012 | 07:49), kterého tímto zdravím.
I pak může dojít k tomu, že se jim posléze rodina rozpadne a velká část investic přijde vniveč. Ale aspoň si můžete říct:"Kurva aspoň jsem to zkusil..."
Krom toho žádný fond nezajistí dostatek peněz pro důchodce bez potomstva. Stačí se zamyslet nad různými módními vlnami soužití mladých lidí - singles, Nevaž se, odvaž se!, Když musíš, tak musíš .... a dalších a zjistíte, že se pomalu a jistě blíží stav, kdy do důchodu půjdou tyhle generace. Myslí si snad někdo, že někomu bude možné poručit, aby je solidárně vyživoval, když oni svoje povinnosti "prochlastali"? (prochlastali - zde jako příklad rozmařilého života) Slidarita totiž například musí řešit situaci lidí, kteří svoje děti mít nemohli, stejně jako lidí, kteří nemohli být srovnatelně ekonomicky výkonní alespoň jako průměr.
07. 09. 2012 | 16:56

SuP napsal(a):

Tyhle sociálně demokratiky patetické výkřiky: "Zastavte důchodovou reformu!!" mají za cíl zakrýt to, že kdo nechce, nemusí se k té reformě připojit.
Přitom je zřejmé, že těm, kdo se do reformy aktivně zapojí, hrozí menší nebezpečí než těm, kdo skočí na volební sliby sociálních demokratů a dalších bolševiků a vhodí jim svůj hlas. Ti totiž stáhnou do žumpy i 50% spoluobčanů, kteří volili jinak. A taky nikdo z opozice neječí "Zastavte volební kampaň levice!!"
07. 09. 2012 | 17:05

neo napsal(a):

martin_ka :

a vy nechápete, že mi je to úplně jedno. basa jako basa, zločinec jako zločinec.a jen proto, že sedí Rath, bych se to rozlišovat ani nesnažil.
07. 09. 2012 | 18:11

Ládik!!! napsal(a):

"rekaptcha 10:27" -
marxista je marxisticky vzdělaný člověk, něco jako Záviš Kalandra, ale do toho má pan Zaorálek hooodně daleko. Jeho odborností (podle toho, čím se prezentuje) je politruk. Určitě ve volných chvílích studoval leninismus, tím se ovšem dnes nechlubí.
07. 09. 2012 | 19:37

Ládik!!! napsal(a):

Kdyby pan Zaorálek zvolal "Zastavte čas!" - myslel by to upřímně.
07. 09. 2012 | 19:39

Joe Ratata napsal(a):

martin_ka
Aby se zmenšily škody v průběžném systému,je zapotřebí,aby se proti masivní kampani penzijních fondů postavila neméně masivní kampaň,že ti,kdo odkloní část svého sociálního pojištění do soukromých fondů,nemohou v případě jejich krachu počítat s ŽÁDNOU pomocí od státu.
Jsou to přeci dospělí lidé a musí nést následky svého rozhodnutí stejně jako ti,kteří se spolehnou na průběžný systém (ti ale za celoživotní příspěvky mohou právem po státu požadovat adekvátní důchod,protože musí přispívat POVINNĚ).
07. 09. 2012 | 20:01

MARNOV napsal(a):

"Možná už ten krach běží, jen zběsilé klikání centrálních bankéřů na počítačových myších,kterým emitují další a další peníze podstatu problému zakrývá." Klikání myší nahradili počítače, které vychrlí objem obchodů z 100,- na 10000,- řádově za minuty... Ty počítače jedou 365dní v roce a asi nikdo neví kolik jich je... Investování důchodových fondů na burzách/dluhopisech je stejný hazard jako v Las Vegas. Jistě se někdo těší jak si ZASE zahraje MONOPOLY...
V případě krachu současného finančního systému je opět nejvhodnější průběžný systém ve kterém zůstává pouze rozdíl příjmy/výdaje tedy žádný zásadní majetek/investice. Opečovávat tento systém je podstatou vládnutí vedoucí ke spokojeným/plodícím občanům a ne parazitujícím požitkářům.
Je charakteristické pro ODS, že většinu sporných zákonů prosazuje silou. ČSSD musí být připravena ještě větší silou zákony zrušit. Nemyslím to obrazně.
07. 09. 2012 | 21:49

Platan napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Jak můžete psát "zaplaťbůh", když jse marxista. Necítíte v sobě nějaký rozkol? Nebo je Vám to jedno?
06. 09. 2012 | 23:13

Asi tak nějak, jako může maoista říkat "bohužel". Tomu je to taky jedno...
:-)
08. 09. 2012 | 10:12

recaptcha napsal(a):

ládík:tak se ho zeptejte,co studoval,vždyť o něm nic nevíte.musíte argumentačně vyvrátit to,co říká.nevím,zdali má daleko do záviše kalandry,ale zkuste se zeptat jeho studentů,co si o něm jako o odborníkovi myslí.zkuste to,místo hloupých výkřiků,kterými se zde prezentujete.navštivte někdy nějakou socanskou přednášku a argumentačně tam pana zaorálka "zadupejte" do země.pak vás zde přede všemu uznám za borce a omluvím se vám.nezdá se vám, že zastavit čas chtějí především konzervativci?musíte si přečíst taky něco z historie.čeká na vás pane ládíku ještě hodně práce na to,abyste argumentačně a intelektuálně sahal panu zaorálkovi alespoň po kotníky.nevím kolik vám je let,připadá mi,že tak asi do dvacítky.pište "recaptcha",buďte přesný v pravopise i ve vyjadřování,to je začátek.jinak se intelektuálně nikam nehnete.
08. 09. 2012 | 11:14

Ládik!!! napsal(a):

rekaptcha -
proč bych měl navštěvovat socanskou přednášku? Neškolíte náhodou v agitačním středisku? Vzbuďte se!
Proč socani nerozjeli důchodovu reformu, když byli 8 roků nonstop u moci (+ připočíst dobu oposmlouvy a fišera)? Jaký měli důvod? Jedině ideologický a politický! Každému druhému ještě čouhá z kapsy rudá knížka a z očí jim žhne touha po moci.
Osobně si myslím, že slovo "důchod" se v dohledné době stane archaismem. Od státu dostanu prd, ač do něj dlouhá léta cpu prachy horem dolem. Socan prachy rozkrade pod pláštíkem státu (podle zákona), jiný je rozkrade jinak. Je nutné se zabezpečovat sám, bez pomoci režijních agitátorů.
09. 09. 2012 | 09:39

recaptcha napsal(a):

ládíku,máte nějaký jaterní vítr.napsal jsem vám zcela jasně,proč byste měl navštívit socansku přednášku.abyste přece toho "neználka" zaorálka osobně přesvědčil o své pravdě. nejsem agitátor nikoho a vzbudit potřebujete především vy. už vás vidím, jak se sám zabezpečujete na stáří. můžete mi prozradit jak? to si peníze budete dávat do banky? agitátor není režijní ale režimní. můžete mi říci,jak se rozkrádá průběžný důchodový systém? je vidět, že kromě historie musíte ještě nastudovat něco o důchodových systémech. člověče, na vás je práce jak na kostele. ale postupně to spolu zkusíme vás trochu zcivilizovat.
09. 09. 2012 | 10:41

Ládik!!! napsal(a):

rekaptcho -
máte to popletené. Peníze na stáří musí z banky - ne do banky! Agitátor jste samozřejmě režijní (agitujete za stranu, na kterou podle zákona musím se svých příjmů platit daně), ale cítíte se zžejmě i režimním (agitátor mimo režim je divný, ne?). Podstatné je, že agitátor jste špatný, Vámi přesvědčené stádo musí být k pohledání. Vám neporadím, co s penězi, Vy byste je jistě prožral, tak jako byste otrávil studnu a spálil zemi.
10. 09. 2012 | 07:10

recaptcha napsal(a):

ládíku,pakliže chodíte k volbám,platíte ji stejně tak jako já ze svých daní.pakliže k volbám nechodíte,tak nemáte právo vůbec nadávat.jak jsem očekával,co s penězi na důchod mi neporadíte,protože to sám nevíte.stejně tak jako mi neporadíte v jiných věcech.mrzí mě to,přitom jste takový moudrý člověk.
10. 09. 2012 | 10:34

Thomas Jefferson napsal(a):

Správně, pane Zaorálku.Jak ukazují zkušenosti našich sousedů (Slovensko, Maďarsko),zkušenosti mnoha zemí Evropy a světa,je průběžný penzijní systém pro občany dlouhodobě nejjistější a nejbezpečnější,jelikož nelze vykrást,jak podotýká Miloš Zeman.

Nicméně,i ten průběžný systém je založen na předpokladu,že počet pracujících na 1 důchodce bude stejný,aby bylo stejné procentuální zdanění mezd a příjmů pro všechny generace během jejich produktivního života.

Což jsou samozřejmě ideologické vzdušné zámky.Dlouhodobě totiž počet pracujích na 1 důchodce nejen osciluje,ale hlavně klesá.Máte řešení,pane Zaorálku ?Fakta jsou fakta.

1.Demografická struktura složení populace(počty narozených v populačních ročnících klesají a jsou mezi nimi velice významné rozdíly)

2.Demografické cykly/dlouhodobý trend.Rostoucí střední délka života.
30.létech 20.st.byl nárok na důchod od 65.Střední délka života byla:muži 59let,ženy 64 let.2012:Nárok na důchod by dnes měl být od cca 81.Stř.délka života je:73/80.

3.Štědré,snadno získatelné soc.dávky.

5.Demotivující,pro mnoho firem likvidační zdanění práce 43% (28% soc., 15% zdrav.daň).

6.Stále rostoucí počet vysokoškoláků v populačním ročníku.Má skutečně více než 60% populačního ročníku potenciál na dokončení VŠ při zachování špičkových standardů pro získání VŠ diplomu ?

7.Zbytečný posun ukončení stř.školy na 19 let.

8.Možnost předčasného důchodu.

7.Snadnost,štědrost získání invalidního důchodu.V ČR je dnes v evidenci cca 531 000 údajných "invalidů" jako kdyby právě skončila nějaká strašná a mrzačící válka. :-)
Atd.

Vzhledem k výše zmíněným faktům a (ne)nabízeným reálným systémovým dlouhodobým řešením od ČSSD,p.Zaorálku, to vypadá,že celá ČSSD strká hlavu do písku anebo mluvíte slibotechnicky ve stylu "zdroje jsou".

V ekonomice platil,platí a vždy bude platit jednoduchý zákon bez ohledu na to,kdo je u moci.

Čím více stát něco zdaní,tím méně toho bude v oficiální ekonomice.
Aneb čím více stát něco zdaní,tím více se daná aktivita bude přesouvat do šedé ekonomiky.

Chce ČSSD, aby maximum občanů mělo práci ? Tak proč lpí na zdanění mzdy pracovníka cifrou 43% (28% soc., 15% zdrav.daň) ? Aby maximum občanů mělo práci, musí být maximální poptávka po pracovnících od firem. Maximální potávka po pracovnících nastane u firem, když bude minimální, tedy nulové, ano,nulové zdanění mezd pracovníků, tedy i fixních mzdových nákladů firem.

Pro firmu je rozdíl zaměstnávat 10 lidí s fixními náklady 2 000 000 Kč ročně nebo 4 000 000 Kč ročně (soc.,zdrav.+další daně/poplatky a náklady s tím spojené) bez jistoty budoucího odbytu a zisku. Klíčová slova: fixní náklady, bez jistoty. Firma, na rozdíl od vlády, musí být v plusu pořád, jinak přijde o všechno.

ČSSD by naopak měla usilovat o zdanění luxusní spotřeby, tzv.zdanění bohatých (auta dle kubatury,domy od částky X dle lokální medián.ceny,nápoje dle % obsahu alkoholu, cigarety,hazard,erot.služby, atp.) .

Proč je zdanění spotřeby,včetně té luxusní, výnosnější, nákladově efektivnější na výběr a mnohem férovější a solidárnější pro všechny občany než zdanění příjmů ?

Bohatí občané a firmy se mnohem snadněji vyhnou zdanění svých příjmů(viz mnoho odpisů z daní,složité firemní struktury, přesun sídla do jiné země,existence globálních poradenských/účetních firem, atd.) než zdanění své luxusní spotřeby.

Nulové daň.náklady na prac.sílu=>maximální poptávka po prac.síle. Max.poptávka po práci =100% zaměstnanost=prosperita=konec krize.

Aplikace:Zrušení daň.odvodů z mezd na soc.,zdr."zabezpečení".Zrušení daně z příjmu fyz.osobám. Zrušení zdanění úspor(=podpora spořivosti). Zavedení zdanění úvěru(=demotivace se zadlužovat).

Kompenzace:Zavedení historicky ověřené daně z prodeje(sales tax),jež se sama přizpůsobuje vývoji ekonomiky,se 3 sazbami+zrušení nákladné DPH.Či ponechání DPH také se 3 sazbami.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_tax

1.Nejnižší sazba na nezbytné věci k životu(potraviny)
2.Prostřední sazba na zbytné zboží/služby(většina zboží/služeb vč.bankovních)
3.Nejvyšší sazba na luxusní zboží/služby,alkohol,cigarety,hazard,erot.služby(auta dle kubatury,domy od částky X dle lokální medián.ceny,atp.)

Cíl:Daň.progrese a málo plýtvání (vyšší spotřeba=vyšší daně), motivace k práci a spořivosti (kdo pracuje a spoří, bohatne, kdo jen spotřebovává, chudne), solidarita s chudými (bohatí konzumují více a dražší věci=platí více na daních),společenský dlouhodobý smír.
10. 09. 2012 | 21:38

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy