Zaplať mi kampaň, kámo
Přijde na padesát milionů a bude zaměřená proti tobě. Nevadí ti to, že ne?
Občané české republiky mají vydat na provakcinační kampaň uvedenou částku, přičemž tato má být zaměřena proti neočkovaným. Těch je v populaci 30%, ale i oni svým dílem přispějí. Nic jiného jim totiž nezbývá.
Dobře zvolená částka! Dostatečně vysoká na to, aby si pod ní ani poslanci ani občané nedovedli představit nic konkrétního. Líp se to prohlasuje, tož tak.
Ale mě zajímá, za co se platí a kolik. V celostátním deníku to píšou: osm „míčů“ bude vydáno za návrh kampaně, její design a provedení a třicet dalších za nákup mediálního prostoru. To je třicet osm. K tomu DPH, a už jsme na čtyřiceti šesti. Čtyřicet šest není padesát. Chybí mi čtyři miliony. Páni redaktoři! Proč jste se nezeptali? Budou náklady nižší nebo se za ně něco koupí? Co se za ně koupí? Chlebíčky? Kdyby aspoň media byla důsledná v otázkách a odpovědích, když už neexcelují po stránce odborné.
Opakovaně zaznívá stesk, že ministerstvo spí, když počátek očkování čtvrtou dávkou není doprovázen mediální podporou. - A proč by měl být? Náš známý koronavirus je s námi třetím rokem a myslím, že není nikdo, kdo by o něm nevěděl. Každý za tu dobu o něm zjistil, co potřeboval, a zařídil se po svém. Proč o tom zase hovořit? Že se proti němu očkuje, víme. Kdo chtěl, ten se proti němu naočkoval. Kdo nechtěl, ten většinou taky, když nám naše vláda přiložila na krk nůž dobrovolnosti.
Propagovat čtvrtou dávku? To je jako reklama na mrkev z dob socialismu: „Jedzte mŕkvu, je zdravá!“. Tehdy jsem si myslel, že je to nejpitomější reklama na světě. Něco ale na té mrkvi je: nemá vedlejší účinky a nepůsobí myokarditidy.
Megalomansky bezstarostný rukopis je znát. Maximální kapacita je určena na 67 000 očkovaných za den. Kdo ale bude očkovat? Při dvou stech očkováních za den na jednoho očkujícího by muselo být k dispozici 335 očkovacích lékařů na plný úvazek. Kde se vezmou? Páni redaktoři! Proč jste se nezeptali? – Předpokládám, že někoho napadne, že lékaři vlastně nejsou potřeba: když už se třikrát nic nestalo, počtvrté, popáté a pošesté se snad také nestane.
Zajímavý bude i časový rozvrh kampaně. Vzhledem ke dvouměsíční až čtyřměsíční (u lidí nad 60 let / nad 80 let, resp.) trvanlivosti účinku vakcinace bude kampaň delší než ochrana očkováním. Určité náklady by se daly ušetřit, kdyby se kampaň na podporu čtvrté dávky spojila s kampaní na podporu dávky páté, šesté atd.
Na závěr se podívejme na návrhy osmimilionových sloganů:
… vláda má řešení pro každého…
(Tak určitě…)
… blíží se další vlna pandemie…
(Vlna se přiblížila tak rychle, že přešla dřív, než kampaň vůbec začala a než stačili vymyslet protivirová opatření. Pro českou ekonomiku jistě přínos.)
… nedopusťme další lockdown…
(Doufejme, že se najde dost odhodlaných osmdesátníků, kteří to svým pravidelným odběrem vakcíny nedopustí.)
… v těchto těžkých dobách si nemůžeme dovolit další pandemii…
(Doba je těžká a bude ještě těžší, jestliže budeme vyhazovat peníze oknem, přitom si lhát a trestat slabšího za jeho názor. Pandemie je anebo není, zcela nezávisle na našich přáních a možnostech. Není to norkový kožich nebo BMW řady 7, které si letos ještě nemůžeme dovolit…)
… myslete na své zdraví i na naši ekonomiku…
(Myslím na ni stále, hlavně při tankování. Nese to ovoce, přišel jsem na to, jak se bránit inflaci: ať benzin stojí, co chce, beru vždycky za 500.-)
A na úplný závěr ještě neodbytnou úvahu: zaměstnanci ministerstva nejsou dostatečně kompetentní k tomu, aby o potřebných věcech informovali veřejnost? Já myslím, že kompetentní jsou, a nevidím důvod, proč úkolovat externí firmu. Tedy kromě lákavého faktu, že takováto kampaň v sobě skrývá celou řadu lákavých výběrových řízení…
Občané české republiky mají vydat na provakcinační kampaň uvedenou částku, přičemž tato má být zaměřena proti neočkovaným. Těch je v populaci 30%, ale i oni svým dílem přispějí. Nic jiného jim totiž nezbývá.
Dobře zvolená částka! Dostatečně vysoká na to, aby si pod ní ani poslanci ani občané nedovedli představit nic konkrétního. Líp se to prohlasuje, tož tak.
Ale mě zajímá, za co se platí a kolik. V celostátním deníku to píšou: osm „míčů“ bude vydáno za návrh kampaně, její design a provedení a třicet dalších za nákup mediálního prostoru. To je třicet osm. K tomu DPH, a už jsme na čtyřiceti šesti. Čtyřicet šest není padesát. Chybí mi čtyři miliony. Páni redaktoři! Proč jste se nezeptali? Budou náklady nižší nebo se za ně něco koupí? Co se za ně koupí? Chlebíčky? Kdyby aspoň media byla důsledná v otázkách a odpovědích, když už neexcelují po stránce odborné.
Opakovaně zaznívá stesk, že ministerstvo spí, když počátek očkování čtvrtou dávkou není doprovázen mediální podporou. - A proč by měl být? Náš známý koronavirus je s námi třetím rokem a myslím, že není nikdo, kdo by o něm nevěděl. Každý za tu dobu o něm zjistil, co potřeboval, a zařídil se po svém. Proč o tom zase hovořit? Že se proti němu očkuje, víme. Kdo chtěl, ten se proti němu naočkoval. Kdo nechtěl, ten většinou taky, když nám naše vláda přiložila na krk nůž dobrovolnosti.
Propagovat čtvrtou dávku? To je jako reklama na mrkev z dob socialismu: „Jedzte mŕkvu, je zdravá!“. Tehdy jsem si myslel, že je to nejpitomější reklama na světě. Něco ale na té mrkvi je: nemá vedlejší účinky a nepůsobí myokarditidy.
Megalomansky bezstarostný rukopis je znát. Maximální kapacita je určena na 67 000 očkovaných za den. Kdo ale bude očkovat? Při dvou stech očkováních za den na jednoho očkujícího by muselo být k dispozici 335 očkovacích lékařů na plný úvazek. Kde se vezmou? Páni redaktoři! Proč jste se nezeptali? – Předpokládám, že někoho napadne, že lékaři vlastně nejsou potřeba: když už se třikrát nic nestalo, počtvrté, popáté a pošesté se snad také nestane.
Zajímavý bude i časový rozvrh kampaně. Vzhledem ke dvouměsíční až čtyřměsíční (u lidí nad 60 let / nad 80 let, resp.) trvanlivosti účinku vakcinace bude kampaň delší než ochrana očkováním. Určité náklady by se daly ušetřit, kdyby se kampaň na podporu čtvrté dávky spojila s kampaní na podporu dávky páté, šesté atd.
Na závěr se podívejme na návrhy osmimilionových sloganů:
… vláda má řešení pro každého…
(Tak určitě…)
… blíží se další vlna pandemie…
(Vlna se přiblížila tak rychle, že přešla dřív, než kampaň vůbec začala a než stačili vymyslet protivirová opatření. Pro českou ekonomiku jistě přínos.)
… nedopusťme další lockdown…
(Doufejme, že se najde dost odhodlaných osmdesátníků, kteří to svým pravidelným odběrem vakcíny nedopustí.)
… v těchto těžkých dobách si nemůžeme dovolit další pandemii…
(Doba je těžká a bude ještě těžší, jestliže budeme vyhazovat peníze oknem, přitom si lhát a trestat slabšího za jeho názor. Pandemie je anebo není, zcela nezávisle na našich přáních a možnostech. Není to norkový kožich nebo BMW řady 7, které si letos ještě nemůžeme dovolit…)
… myslete na své zdraví i na naši ekonomiku…
(Myslím na ni stále, hlavně při tankování. Nese to ovoce, přišel jsem na to, jak se bránit inflaci: ať benzin stojí, co chce, beru vždycky za 500.-)
A na úplný závěr ještě neodbytnou úvahu: zaměstnanci ministerstva nejsou dostatečně kompetentní k tomu, aby o potřebných věcech informovali veřejnost? Já myslím, že kompetentní jsou, a nevidím důvod, proč úkolovat externí firmu. Tedy kromě lákavého faktu, že takováto kampaň v sobě skrývá celou řadu lákavých výběrových řízení…