Vládní pětikoalici se podařilo úspěšně zdražit auta o statisíce korun!
Vládní pětikoalice potvrzuje, že dělá politiku pro vyvolené a nikoliv pro občany této země. Byla to totiž právě vláda Petra Fialy, která se v rámci českého předsednictví EU významně podepsala pod dvě problematická rozhodnutí. V prvním případě se jedná o přísnou a kontroverzní normu EURO 7, v tom druhém jde o úplný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Jasné důkazy toho, jak česká vláda hraje reál politiku dvojí tváře. V Bruselu se snaží zalíbit, přitom však poškozuje vlastní občany. Z veřejných zdrojů je lehce ověřitelné, jak vláda lidem lže a jak koaliční strany bez zábran porušují vlastní předvolební sliby.
Nejdříve ona přísná norma EURO 7
„Přijetí návrhu v předložené podobě bude mít fatální dopady na zaměstnanost u finálních výrobců i v dodavatelských řetězcích. Hrozí, že by v rámci EU o práci přišly statisíce lidí. Škoda Auto upozorňuje, že pokud bude návrh přijat v předložené podobě, dojde k uzavření řady výrobních závodů nejenom v Česku, ale i v dalších zemích, například v Maďarsku či v Polsku,“ uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.
A nejen to. Norma, která má začít platit už od července 2025, bude mít dopad nejen na nová vozidla, ale zároveň již i na ta homologovaná. To je ale ohromný problém, protože vyráběná auta od tohoto data budou muset splňovat nová pravidla, ačkoliv budou mít homologaci podle tou dobou již starých norem. „To v podstatě není možné stihnout. Nemůže to stihnout žádná automobilka a já nevím, jestli je to ignorance nebo arogance Evropské komise, ale jsem tímto faktem velmi zklamán,“ dodává Martin Jahn ze Škoda Auto v rozhovoru pro Seznam.cz.
Realita dneška? EURO 7 kritizoval premiér Petr Fiala velmi hlasitě už před volbami 2021. Tvrdil, že s ní nesouhlasí a že se s ní musí něco udělat. Evropská komise zveřejnila její znění v listopadu 2022. Ano, čtete správně. Během českého předsednictví. Ani Petr Fiala, ani ministři Kupka a Síkela neudělali vůbec nic! Mlčeli, nekonali, nesvolali Evropskou radu. Evidentně si nechtěli evropské státníky nahněvat. Až nyní - v únoru 2023 - čteme oslavné ódy, jak je vláda proti, jak náš ministr dopravy jedná s eurokomisařem Thierry Bretonem atd. atd. Je to pozdě, je to farizejství a politika dvojí tváře. Naše vláda totálně promarnila své předsednictví a dnes hraje na občany falešnou hru s cílem vyvolat zdání, jak se stará.
Smutný příběh spalovacích motorů
Stejně falešná je naše vláda i v otázce zákazu spalovacích motorů. Ještě dne 19.12. 2021 Petr Fiala (už coby premiér) tvrdil v rozhovoru pro seznam.cz a CNN Prima toto: “Zákaz spalovacích motorů je nepřijatelný, ohrozil by mnoho lidí”. Ani tuto věc se ale česká vláda pod vedením profesora politologie Petra Fialy neodvážila řešit. Během předsednictví mlčela, nechala se pochválit a neodvážila se jít do věcné diskuze. Skandální a smutnou tečkou je hlasování koaličních europoslanců v evropském parlamentu ze dne 14.2. Část z nich zákaz odmítla. Část se zdržela a co je nejhorší, část vládních europoslanců tento sebevražedný krok aktivně podpořila! Jedná se o poslance ze stran TOP09 a Piráti.
Jako stínový ministr dopravy za hnutí ANO mohu veřejně deklarovat, že uděláme maximum pro snížení dopadů normy Euro 7 i zákazu motorů na Českou republiku. Uvidíme, zda se nám podaří najít spojence v okolních zemích, jako jsou například Polsko, Slovensko, Maďarsko či Německo. Výsledek je však velmi nejistý a může za to vládní pětikoalice v čele s premiérem Petrem Fialou a ministrem dopravy Martinem Kupkou.
Nejdříve ona přísná norma EURO 7
„Přijetí návrhu v předložené podobě bude mít fatální dopady na zaměstnanost u finálních výrobců i v dodavatelských řetězcích. Hrozí, že by v rámci EU o práci přišly statisíce lidí. Škoda Auto upozorňuje, že pokud bude návrh přijat v předložené podobě, dojde k uzavření řady výrobních závodů nejenom v Česku, ale i v dalších zemích, například v Maďarsku či v Polsku,“ uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.
A nejen to. Norma, která má začít platit už od července 2025, bude mít dopad nejen na nová vozidla, ale zároveň již i na ta homologovaná. To je ale ohromný problém, protože vyráběná auta od tohoto data budou muset splňovat nová pravidla, ačkoliv budou mít homologaci podle tou dobou již starých norem. „To v podstatě není možné stihnout. Nemůže to stihnout žádná automobilka a já nevím, jestli je to ignorance nebo arogance Evropské komise, ale jsem tímto faktem velmi zklamán,“ dodává Martin Jahn ze Škoda Auto v rozhovoru pro Seznam.cz.
Realita dneška? EURO 7 kritizoval premiér Petr Fiala velmi hlasitě už před volbami 2021. Tvrdil, že s ní nesouhlasí a že se s ní musí něco udělat. Evropská komise zveřejnila její znění v listopadu 2022. Ano, čtete správně. Během českého předsednictví. Ani Petr Fiala, ani ministři Kupka a Síkela neudělali vůbec nic! Mlčeli, nekonali, nesvolali Evropskou radu. Evidentně si nechtěli evropské státníky nahněvat. Až nyní - v únoru 2023 - čteme oslavné ódy, jak je vláda proti, jak náš ministr dopravy jedná s eurokomisařem Thierry Bretonem atd. atd. Je to pozdě, je to farizejství a politika dvojí tváře. Naše vláda totálně promarnila své předsednictví a dnes hraje na občany falešnou hru s cílem vyvolat zdání, jak se stará.
Smutný příběh spalovacích motorů
Stejně falešná je naše vláda i v otázce zákazu spalovacích motorů. Ještě dne 19.12. 2021 Petr Fiala (už coby premiér) tvrdil v rozhovoru pro seznam.cz a CNN Prima toto: “Zákaz spalovacích motorů je nepřijatelný, ohrozil by mnoho lidí”. Ani tuto věc se ale česká vláda pod vedením profesora politologie Petra Fialy neodvážila řešit. Během předsednictví mlčela, nechala se pochválit a neodvážila se jít do věcné diskuze. Skandální a smutnou tečkou je hlasování koaličních europoslanců v evropském parlamentu ze dne 14.2. Část z nich zákaz odmítla. Část se zdržela a co je nejhorší, část vládních europoslanců tento sebevražedný krok aktivně podpořila! Jedná se o poslance ze stran TOP09 a Piráti.
Jako stínový ministr dopravy za hnutí ANO mohu veřejně deklarovat, že uděláme maximum pro snížení dopadů normy Euro 7 i zákazu motorů na Českou republiku. Uvidíme, zda se nám podaří najít spojence v okolních zemích, jako jsou například Polsko, Slovensko, Maďarsko či Německo. Výsledek je však velmi nejistý a může za to vládní pětikoalice v čele s premiérem Petrem Fialou a ministrem dopravy Martinem Kupkou.
null