Nové kilometry dálnic – rekordní sklizeň po rekordní přípravě
V médiích čteme o nových rekordech ve výstavbě dálnic. Všichni víme, že dopravní projekty jsou během na dlouhou trať a že dnešní úspěchy jsou výsledkem práce odborníků a politiků z předchozího období.
Práce kvapná, málo platná
Ministerstvo dopravy pod vedením Martina Kupky k novému roku slavnostně propagovalo novinku – už jen jeden průkaz k vozidlu.
2024 - rok rekordních výsledků předchozí vlády
Hnutí ANO již není ve vládě přes dva roky, přesto ale letos sklidíme jeden z nejlepších výsledků naší práce. Bylo to hnutí ANO, kterému se podařilo změnit důležité zákony a konečně odblokovat přípravy dopravních staveb. A právě díky tomu bude dostanou v letošním roce řidiči rekordních 147,1 kilometrů nových dálnic a silnic první třídy!
Pane premiére, protiřečíte si. Jak to tedy doopravdy je?
Vlna teplých letních dnů si vybírá svou daň a politiky přitom nevyjímaje. Premiér Petr Fiala a jeho protiřečení je toho názorným důkazem. Nejdříve tvrdil, že předchozí vlády zanedbaly rozvoj země a zmínil například stavbu dopravní infrastruktury. O pár dnů později ale pro změnu zase tvrdil, že patříme mezi světovou špičku v obraně nebo dopravě. Pane premiére, jak to tedy doopravdy je?
Je to marný, je to marný, je to marný…
Není asi nikdo, kdo by neznal dnes již legendární hlášku z filmu Jáchyme, hoď ho do stroje. Zatímco Ladislav Smoljak tehdy v roli Karlíka varoval před braním úplatků, my v hnutí ANO dlouhodobě varujeme vládu před špatně sestaveným rozpočtem SFDI zahaleným různými tajemstvími a mlhou. Vláda při jeho tvorbě totiž využila účetní triky, které nás v budoucnu mohou vyjít pěkně draho. Pojďme se na to podívat.
Proč mají Češi platit za dálniční známku výrazně více než například „bohatí“ Rakušané?
Ministerstvo dopravy vedené Martinem Kupkou z ODS plánuje řidičům od příštího roku „nadělit dárek“ v podobě navýšení ceny roční dálniční známky. Za tu řidiči v letošním roce platí 1500,- korun. Od března 2024 si už ale výrazně připlatí. Ministerstvo ji totiž plánuje zdražit o více než polovinu, konkrétně na 2300,- korun. Pro takto skokové navýšení není žádný racionální důvod a budu proto navrhovat kompromis, který bude o poznání nižší, rozumný a férový vůči našim řidičům.
Stopadesátka na dálnici? Vrtěti psem v podání vládní pětikoalice
Zdá se, že to, po čem dlouhou dobu řidiči volali a proti čemu aktivně vystupují dopravní experti se stane od příštího roku realitou. Řeč je o zvýšení nejvyšší povolené rychlosti až na 150 km/h! na vybraných dálničních úsecích v Česku. Je ale stopadesátka skutečně to, co české obyvatele v této době skutečně trápí?
Vládní tanečky okolo spotřební daně u nafty
Chaos a nejistota. Přesně to jsou věci, na které si velmi často stěžují občané, podnikatelé a paradoxně někdy i dokonce samotní členové Fialovy vlády. Ani pro mě osobně není mnohdy jednoduché se ve vládní politice vyznat. Vláda jedná impulsivně a bez hlubšího zamyšlení. Jedinou jistotou proto zůstává absolutní nejistota. Protože to, co platí dnes, zítra již platit nemusí.
Připravte si peněženky, Fialova vláda chce zdražit naftu o 1,5 Kč na litru!
Pamatujete? Není to tak dávno, co Fialova vláda (částečně) vyslyšela náš návrh na snížení spotřební daně u nafty o 1,5 Kč do konce letošního roku. Díky tomu ulevila například podnikatelům a dopravcům od vysokých nákladů na přepravu, které by se jinak mnohem výrazněji podepsaly do konečných cen, které platíme my – zákazníci.
Příliš míchání škodí aneb kdo chce moc nemá nic
O pravdivosti obou tvrzení se nedávno přesvědčil český ministr Martin Kupka. Cenná zkušenost, za kterou bohužel zaplatíme my všichni.