Byl to ten slavný den, kdy k nám byl přivezen, starý TGV vlak
Nejslavnější den v dějinách Brna! Po momentálně nejmodernější brněnské trati - vlečce na BVV - Správa železnic "přivezla muzejní jednotku francouzského rychlovlaku TGV z roku 1980" (citace ČTK).
A to je naposledy, co Brno vysokorychostní vlak (přitažený jinou historickou nákladní lokomotivou...), uvidí.
- Před 4 lety vláda řekla, že se bude odsunutovat nádraží. Od té doby se nic nestalo. Doteď SŽ nedořešila, jak by se tam mohly vejít současně nákladní i osobní vlaky, protože na koleje, co si nakreslila, se to nevejde. Neměla čas.
- Už čtyři roky se Brno snaží dokončit studii proveditelnosti, jak přesně má vypadat metro pod Brnem. Aktuální termín odevzdání je leden 2023. Termín realizace je tímhle tempem zhruba 2223. Bez metra (tunelové vedení železnice pod centrem) nelze odsunuté nádraží postavit, protože nelze obsloužit MHD.
- Nelze to obsloužit ani teoreticky, protože se to na povrchovou síť MHD nevejde, ale takhle daleko nejsme, Brno tu síť nikdy nebude schopno ani vybudovat, protože nedokázalo obsloužit ani zastávku ve Starém Lískovci, kam stačilo udělat pár metrů asfaltu a dráty pro trolejbus. Tím zcela znehodnotilo celou investici.
- Skupina, která má na SŽ na starosti přípravu VRT, pochopila, že v Brně nikdy žádné nové nádraží, kam by mohli jezdit VRT, nebude, proto nakreslila zastávku někde v Heršpicích. Brno proti tomu podalo ostrý protest a ministr slíbil, že se na to podívá. Není na co. Pokud by někdy někdo (optimisticky kolem roku 2060, bez ironie), VRT z Prahy do Brna postavil, jinde nebude možné, aby to zastavilo. Protože odsunuté nádraží jednak nebude, jednak by to na něj stejně nemohlo zajet, protože zdržení z této zcela iracionální úvratě je tak velké, že by to znehodnotilo ekonomiku celé tratě.
- Brno je 4 roky zapojeno do velké studie Masarykovy univerzity, která na rozdíl od studie proveditelnosti SŽ skutečně odpoví na dotazy, kde by měla být VRT nádraží a jak by to mělo být celé koncipované, ač je Brno partnerem projektu, vůbec se ho neúčastní.
A to je naposledy, co Brno vysokorychostní vlak (přitažený jinou historickou nákladní lokomotivou...), uvidí.
- Před 4 lety vláda řekla, že se bude odsunutovat nádraží. Od té doby se nic nestalo. Doteď SŽ nedořešila, jak by se tam mohly vejít současně nákladní i osobní vlaky, protože na koleje, co si nakreslila, se to nevejde. Neměla čas.
- Už čtyři roky se Brno snaží dokončit studii proveditelnosti, jak přesně má vypadat metro pod Brnem. Aktuální termín odevzdání je leden 2023. Termín realizace je tímhle tempem zhruba 2223. Bez metra (tunelové vedení železnice pod centrem) nelze odsunuté nádraží postavit, protože nelze obsloužit MHD.
- Nelze to obsloužit ani teoreticky, protože se to na povrchovou síť MHD nevejde, ale takhle daleko nejsme, Brno tu síť nikdy nebude schopno ani vybudovat, protože nedokázalo obsloužit ani zastávku ve Starém Lískovci, kam stačilo udělat pár metrů asfaltu a dráty pro trolejbus. Tím zcela znehodnotilo celou investici.
- Skupina, která má na SŽ na starosti přípravu VRT, pochopila, že v Brně nikdy žádné nové nádraží, kam by mohli jezdit VRT, nebude, proto nakreslila zastávku někde v Heršpicích. Brno proti tomu podalo ostrý protest a ministr slíbil, že se na to podívá. Není na co. Pokud by někdy někdo (optimisticky kolem roku 2060, bez ironie), VRT z Prahy do Brna postavil, jinde nebude možné, aby to zastavilo. Protože odsunuté nádraží jednak nebude, jednak by to na něj stejně nemohlo zajet, protože zdržení z této zcela iracionální úvratě je tak velké, že by to znehodnotilo ekonomiku celé tratě.
- Brno je 4 roky zapojeno do velké studie Masarykovy univerzity, která na rozdíl od studie proveditelnosti SŽ skutečně odpoví na dotazy, kde by měla být VRT nádraží a jak by to mělo být celé koncipované, ač je Brno partnerem projektu, vůbec se ho neúčastní.