Anonymní akcie: řešení tu už bylo. Vláda však mafii prodloužila život.

20. 03. 2013 | 12:06
Přečteno 3896 krát
Zrušení anonymních akcií je samozřejmě třeba podpořit, neboť se jedná o snadnou cestu, jakou organizovaný zločin napojený na některé politiky vysává miliardy z veřejných rozpočtů. Zároveň bych rád připomněl, že tento problém byl z hlediska státu z větší části vyřešen na základě mé novely zákona už od jara roku 2010. Nečasova vláda však hned na počátku svého vládnutí téměř bez povšimnutí opět zlegalizovala anonymní firmy jako příjemce veřejných peněz. Pokud teď anonymní akcie budou omezeny, znamená to, že vláda ODS, TOP09 a VV či LIDEM prodloužila poločas rozkrádání státu o plné tři roky. Kolik nás to všechny mezitím stálo, lze těžko dopočítat, bezpochy půjde o desítky či stovky miliard korun. Jak k tomu došlo?

Před třemi lety jsem ve Sněmovně předložil mimo jiné návrh změny zákona o věřejných zakázkách, která by uložila povinnost všem subjektům, které se o veřejné zákázky ucházejí, plně doložit vlastnickou strukturu. Jinými slovy, zveřejnit, kdo je finálním příjemcem veřejných prostředků z těchto zakázek (final beneficiary). Kdo by to neudělal, nesměl by se tendrů zúčastnit.

Světe div se, tento návrh se mi v končící Sněmovně podařilo prosadit a schválil jej i Senát. Jaké nastalo pozdvižení! Řada soukromých firem se začala připravovat na zveřejnění vlastnické trukury, aby se nadále mohly ucházet o zakázky státu.

To bylo na jaře 2010. V červnu 2010 proběhly sněmovní volby, Strana zelených a s ní i já jsme vypadli z parlamentu. Ovšem uspěla strana, která si boj proti korupci vzala do štítu (ano, myslím Věci veřejné), ba dokonce celá vláda TOP09, ODS a VV si slovo „protikorupční“ vetkla do svého titulu.

A byla to právě Karolina Peak z Věcí veřejných, která ihned po volbách (pokud se nemýlím, byl to hned její první návrh ve Sněmovně, takže spěch byl očividný) předložila novelu, která podmínku zveřejnit vlastníky ze zákona o veřejných zakázkách opět vyškrtla. A hlasovala pro ni celá slavná protikorupční koalice v čele s ODS a TOP09.

Jejich argument byl, že tato podmínka odporuje evropské regulaci, což nejen, že je velmi sporné tvrzení (na základě právního rozboru s tím nesouhlasím), ale i kdyby na tom něco bylo, bylo možné v zákoně změnit pouze několik slov ve formulaci a vyloučit jakoukoliv právní pochybnost v pravidle, jehož přínos a pozitivní dopad pro společnost a stát je zcela zřejmý. Vše se tak vrátilo aspoň na tři roky do starých kolejí a politicko-mafiánský kartel měl zase pré.

A protože jde o důležitou věc, která se týká nás všech, řeknu na plno: za rok budou volby, a proto, prosím, nezapoměňte, kdo proti korupci a vysávání veřejných rozpočtů něco účinně dělal, a kdo kartelu moci a peněz naopak umetal cestu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Láďa napsal(a):

Pane Liško, ať to již bylo jakkoliv, ať máte či nemáte pravdu, je to všechno jedno. Devastace této země dospěla do takové úrovně, že dnes nikdo nikomu nic nevěří. A vám také ne.
20. 03. 2013 | 12:20

vasja napsal(a):

Seděls ve vládě a nic. Tak nemel.
20. 03. 2013 | 12:28

ondrejliska napsal(a):

Pokud byste měl pravdu, nemělo by smysl nic dělat. A tomu já něvěřím.
20. 03. 2013 | 12:30

Ambra napsal(a):

To máte. milí zelení, z toho, jak jste jenom dokázali, že kůrovec sežral celou první zónu na Šumavě a stále se kvůli vám nedostavila dálnice do Ústí.
Proto vás lidé nezvolili ve volbách v roce 2010, protože vám nikdo hned tak něco už neuvěří. To je totiž třeba váš stejný podvod, jako jste zorganizovali u nás zdražování elektrické energie. Koho teď chcete přesvědčit, že jste vůbec někdy něco mysleli dobře?
Teď byste měli raději jít sázet stromky na Šumavu, abyste jednou v životě sami poznali, co to je někde vysázet zdravý les. Ale zelení jsou většinou na skutečnou práce typičtí nemakančenkové.
20. 03. 2013 | 12:41

jozka napsal(a):

To, ze jste z te vlady vyhuceli, je vase vlastni zasluha (mysleno Zelenych). Myslete na to priste, pokud se vam takova sance zase naskytne.
20. 03. 2013 | 12:42

recaptcha napsal(a):

nejhorší by bylo zase si zvolit zelené v čele s pány bursíkem a liškou. mohli by zase udělat báječnou pravicovou vládu v čele s buranem topolánkem, ruku k ruce s milošem zemanem, bez něhož by vláda nevydržela ani den a připravit půdu pro další vládu, tentokrát již klerofašistickou, že jo pane stejskale??
20. 03. 2013 | 12:45

David napsal(a):

"...A byla to právě Karolina Peak z Věcí veřejných, která ihned po volbách (pokud se nemýlím, byl to hned její první návrh ve Sněmovně, takže spěch byl očividný) předložila novelu, která podmínku zveřejnit vlastníky ze zákona o veřejných zakázkách opět vyškrtla. A hlasovala pro ni celá slavná protikorupční koalice v čele s ODS a TOP09...."

--------------------

Je to přesně tak.

Jen pro pořádek malé upřesnění.

"...byla to právě Karolina Peak a Kristýna Kočí z Věcí veřejných..."

--------------------

Poslankyně VV chtějí vrátit anonymní akcionáře do soutěží

Protikorupční opatření vylučující z veřejných výběrových řízení firmy s anonymními akcionáři, které poslanci schválili letos na jaře, navrhují teď pro odpor soukromého sektoru, zvláště ČEZu, odstranit Věci veřejné. A navrhují to udělat ve zkrácené lhůtě.

(čtk)

07.09.2010 08:53

Povinné veřejné akcie má na návrh VV Sněmovna v úterý zamítnout.

Související

Zpráva
Aktuálně.cz: politici z VV jsou ve firmách nejasných majitelů

Zpráva
Vláda odmítla kontrolovat lobbisty, není prý jasné, kdo jsou

Zpráva
Opencard jako příklad netransparentních veřejných zakázek

Zpráva
Stavební firmy s tajnými majiteli mají stamilionové obraty

Zpráva
ODS rozpustila zrušení anonymních akcií ve sněmovní rozpravě

Zpráva
Zázrak nebude - vláda akcie na majitele nezruší

Zpráva
ČSSD odmítá přístup anonymních firem k veřejným zakázkám

Zpráva
Budovy ČEZu bude nově hlídat i Bártova ABL

Zpráva
Anonymní vlastníci firem se možná opět dostanou k veřejným zakázkám

Zpráva
Sněmovna povolila firmám s anonymními akciemi přístup k zakázkám

Zpráva
Prokorupční koalice nepřekvapila, zrušení anonymních akcií zamítla

Poslanci budou v úterý rozhodovat o tom, zda umožní akciovým společnostem s anonymními akciemi přístup k veřejným zakázkám. Na mimořádné schůzi projednají novelu zákona o veřejných zakázkách, která z platného zákona vypouští povinnost uchazečů o zakázky dokládat jejich vlastnickou strukturu.

Když poslanci letos na jaře novelizovali zákon o veřejných zakázkách, vložili do něj povinnost firem předkládat seznam svých společníků. V případě akciových společností smělo jít jen o firmy s akciemi na jméno, které by musely předkládat aktuální seznam svých akcionářů. To ale znamená překážku pro akciové společnosti s anonymními akciemi na majitele, respektive doručitele. "Došlo by k vyloučení poměrně značné části dodavatelů z veřejných zakázek, a to včetně velkých nadnárodních společností se zaknihovanými akciemi na majitele," píše se ve sněmovní důvodové zprávě.

Vyvolalo to proto nesouhlas velkých firem, například ČEZu nebo Komerční banky. Některé firmy již začaly měnit své akcie do formy znějící na majitele.

Novelu, která má tento stav napravit, předložily poslankyně Věcí veřejných Kristýna Kočí a Karolína Peake. Návrh předkládají tak, aby ho Sněmovna mohla schválit urychleně již v prvním čtení. Pokud ho tedy poslanci schválí, půjde hned do Senátu.

Návrh poslankyň VV kritizovali v úterý dopoledne komunisté. Podle předsedy strany Vojtěcha Filipa se tím VV pustily do destrukce vlastního programu, neboť před volbami slibovaly, že vůbec nebude možné mít anonymní akcionáře.

Omezující ustanovení, které se týká vlastníků, nabývá účinnosti 15. září. Ministerstvo pro místní rozvoj předpokládá, že to akciové společnosti odřízne od přístupu k zakázkám na zhruba dva měsíce. Navrhovaná změna, o níž se bude jednat, má nabýt účinnosti dnem vyhlášení.

http://www.denikreferendum.cz/clanek/5804-poslankyne-vv-chteji-vratit-anonymni-akcionare-do-soutezi
20. 03. 2013 | 12:46

Likeke napsal(a):

To je sice pravda, ale Vám už stejně věřit nikdy nebudu. Ostatně nikdy nevěřil a nevolil. A jsou i takoví, kterým jsem kdysi věřil a už nevěřím.
Je to jako s tím chlapem, který močí na toaletě a vůbec si ho nepřidržuje. Soused se tomu podivuje a na to mu močící vysvětluje:
"Kdo mě jednou zklamal, tomu víckrát ruku nepodám"
Odpouštějí věřící (to je výhoda) a zapomnětliví. Tak špatně na tom ještě nejsem.
20. 03. 2013 | 13:00

jean napsal(a):

Nevymyslel to mj. Chmiel na Úřadu vlády?
20. 03. 2013 | 13:04

roman napsal(a):

Vždyť teď se rozjel projekt Rekonstrukce státu. Komu už jinému by se mělo v této zemi věřit než předkladatelům tohoto projektu? Anebo je tato aktivita odsouzena ke zpochybnění a zapomění, jako všechny ostatní průhledné a protikorupční návrhy? A kde jsou média? Nikde. Neinformují o tomto, nerozebírají to, nekomentují. Mlčí. Chytat a usvědčovat a jmenovat zloděje pro ně není důležité. Psát o spravedlnosti, jako o jednom z nejdůležitějších životních principů je nezajímá. Témata si nechají dále předhazovat, pak je budou od sebe opisovat, jako přihlouplí školáčci. Teď máme před sebou další velmi plodný mediální rok. Začíná předvolební boj, takže každý nový den "vyvstane problém". Budeme opět svědky totálního názorového levicovo pravicového každodenního rozporu. Politici, coby komentátoři jsou známi. Dál a dál se jen "plká" ku spokojenosti zlodějů a lhářů. A lid chudne nejenom na duchu.
20. 03. 2013 | 13:11

inkvizitor napsal(a):

Milý pane, 2 roky jste byl ministrem! Ani jednou jsem vás neslyšel, že by jste vystoupil ať už v médiích nebo na vládě a zcela prostě řekl, že se u nás krade, nebo nahlas pojmenoval zloděje. Teď už z nějakou kritikou běžte doprdele. Kdo vám má ještě věřit? V budoucnosti ani takoví jak jste vy, nemají šanci o něčem rozhodovat. O tu jste se připravili už dávno...
20. 03. 2013 | 13:13

David napsal(a):

"...A protože jde o důležitou věc, která se týká nás všech, řeknu na plno: za rok budou volby, a proto, prosím, nezapoměňte,..."

--------------

Pokud jste text předložil, jako důkaz boje strany Zelených proti anonymním akciím, tak to beru.

Pokud však to berete jako "důležitou věc" pro úspěch Zelených ve volbách, tak to neberu.

To, co strana Zelených předvedla s fotovoltaikou a kůrovcem byl do nebe volající vrchol neschopnosti.

Strany ODA, KDU-ČSL, Zelení a Věci veřejné dostaly mimořádně velkou šanci být ve vládě. Tu šanci promarnily!!! Proto jen hlupák může udělat stejnou chybu a dát jim znovu šanci v příštích parlamentních volbách.

Stále platí - Starého psa novým kouskům nenaučíš!
20. 03. 2013 | 13:17

Důchodce68r napsal(a):

Přesně tak. Tato vláda je zkorumpovaná a korupční.
20. 03. 2013 | 13:21

hejkal napsal(a):

Pan Liška se od beznadějných Zelených, kteří mají preference 1% hledí odpoutat.
Zapomíná se hlásit k tomu, že to byli oni s Bursíkem a Milanem Horáčkem, kdo zavlekli dobrot barel zpět do politiky.
Dobře věděli, že slibuje kněžnám, že zařídí, aby tu lidi neměli co žrát.

Teď bude tvrdit, že málem zabránil rozkladu a korupci.
To už jsou s Karolínkou dva.

Po Mládkově stažení posr... podvlíkaček už zůstávají jen dvě možnosti.
Komunistí nebo DSS. Bude jak vo Matějský pouti.
20. 03. 2013 | 13:26

hejkal napsal(a):

Pan Liška se od beznadějných Zelených, kteří mají preference 1% hledí odpoutat.
Zapomíná se hlásit k tomu, že to byli oni s Bursíkem a Milanem Horáčkem, kdo zavlekli dobrot barel zpět do politiky.
Dobře věděli, že slibuje kněžnám, že zařídí, aby tu lidi neměli co žrát.

Teď bude tvrdit, že málem zabránil rozkladu a korupci.
To už jsou s Karolínkou dva.

Po Mládkově stažení posr... podvlíkaček už zůstávají jen dvě možnosti.
Komunistí nebo DSS. Bude jak vo Matějský pouti.
20. 03. 2013 | 13:26

Daňový poplatník napsal(a):

Kecy, to zeleným vždycky šlo, ale daňoví poplatníci vždycky zaplatili za vaše činy, nečiny i zločiny.Biomase v plynových stanicích, solárním elektrárnám, etanolu v benzínu a všemu zelenému, zejména dotovanému zmar.
A pokud bude v této republice někdy schválen nějaký zákon týkající se anonymních akcií, tak bude mít dásně, jako stoletá stařenka, Váš koaliční ministr Kalousek Vám určitě vysvětlí proč.
20. 03. 2013 | 13:33

TOP napsal(a):

Vy jste byl ministrem školství, věděl -li jste, že se toto děje, měl jste razantně vystoupit v médiích, konkrétně popsat situaci, svolat tiskovku, zmobilizovat lidi...

Ano byl jste ve vládě a přece nebudete brojit ve vlastní řadě..

Po bitvě jste opět generál co?

Jste weak-slabý, neumíte komunikovat, jinak se tomu říká zbabělost a popravdě, takové lidi ve vládě nikdo nepotřebuje.

Politik má být především morálně silná osobnost, schopný manager a ne zbabělec...

Věřím, že jsou zde takový lidé, ale ryba smrdí od hlavy a jaký pán, takový krám..Tedy až bude premiér osobnost, jako třeba slovenský Fico..potom snad se pohne kára dopředu...ale s Vámi se nepohla, ani jste razantně nevystoupil.... Stačilo jen toto a věřím, že by jste jen získal...
20. 03. 2013 | 13:35

babočka napsal(a):

Pane Liško, pokud máte nějaké informace o mafiánském kartelu v naši zemi, tak jste povinen informovat polici ČR. Doufám, že už zítra nás budete informovat o vámi podaném trestním oznámení. V opačném případě zmizte z politické scény, paní Peake nesaháte ani po kotníky.
20. 03. 2013 | 13:38

Karel napsal(a):

Pane Liško, měl by jste chodit kanálama a ne se tady zviditelňovat. Byly jste součástí korupční mafiánské Topolánkovy vlády a drželi jste ji u moci. Vaše aktivity směrem k veřejným zakázkám byly pozdě a nic neřešící, a dělal jste to v době, kdy už jste šli do háje. Jediné účinné a světově bežné řešení je , že vlastníci budou zapsáni v centrálním a veřejném registru, a toto vlastnictví bude následně navazovat na daňové povinnosti. Pro to jste neudělal nic, proti vládnoucímu organizovanému zločinu jste nehnul brvou. Tak se tady nevykecávejte. Vaše řešení bylo jen kosmetickým nesmyslem a v důsledku by nešlo vlastnictví stejně ověřit. Ono totiž zamezit největší korupci a rozkrádání není až tak složité, stačilo by opsat zákony sousedních zemí a bylo by hotovo - evidence vlastníků akcií, majetková přiznání, registrační pokladny. Ale to se vám, podporovateli korupčních mafiánských vlád nechce.
20. 03. 2013 | 13:41

Al Jouda napsal(a):

Ekoteroristi a zvláště ti zelení mají v ČR u občanů UTRUM !!! Jen tahají lidem peníze z kapsy ! Ať je to zdražení elektřiny kvůli fotovoltaice nebo ekopoplatek za likvidaci auta (nahromadily se tam miliony a peníze byly použity na něco jiného !!!) atd., atd.
20. 03. 2013 | 14:51

nese pytel zazvoru napsal(a):

A taky o fotovoltaice lesni blechoune
20. 03. 2013 | 14:56

Yosif K napsal(a):

Věřím tomu že Zelení bzli jsou a budou proti anonymním akciím.

Nevěřím tomu že se dostanou do parlamentu pokud se nebudou otevřeně distancovat od svého podílu na fotovoltaickém tunelu za jeden tisíc miliard Korun českých.

Někdo škodí přes anonymní akcie, někdo škodí přes fotovoltaický tunel.
20. 03. 2013 | 15:03

JF napsal(a):

autor: je taky docela možné že jste jen účelově založená strana v rámci národněfrontovské politické scény v ČR. Třeba si někdo řekl že by mohla být poptávka po straně Zelených po vzoru SRN - tak to lidem nabídneme - zafinancujeme, prostor v médiích, prostor na bilbordech, domluven koaliční potenciál atd. může to být řízeno i z pozic našich národních sionistů.

To co popisujete můžou být jen kosmetické záležitosti. Také je možné žeani předseda strany si neklade zásadnější otázky. Zásadní například je že jste šli do koalice s Topolem Korsickým či kde to byl na dovče u Berlusca. ;-) A pak si můžete odpovědět zda v ČR náhodou nevládne třeba mafie (také je otázka odkud se rekrutuje) s pestrou nabídkou politických stran. ;-))

Ale jo raději agitujte, od toho v podstatě jste předsedou "vaší" partaje.
20. 03. 2013 | 15:04

Yosif K napsal(a):

Karel napsal:
Ono totiž zamezit největší korupci a rozkrádání není až tak složité, stačilo by opsat zákony sousedních zemí a bylo by hotovo - evidence vlastníků akcií, majetková přiznání, registrační pokladny. Ale to se vám, podporovateli korupčních mafiánských vlád nechce.
KONEC CITATU.
Nerad vám beru iluze, a nejsem proti registračním pokladnám ale přečtěte si někde co říká o registračních pokladnách FICO. Dá se to vygooglovat.

FICO minulý týden přiznal že přes existenci registračních pokladen a přes tvrdé tresty za prodej bez účtenky se ukazuje jde "ŠOKUJICI PODIL NEZDANENYCH A NEREGISTROVANYCH TRZEB".

Jinými slovy na Slovednsku jsou zatím registrační pokladny zcela na h.....ovno. Socani těží z naivků jako jste vy. Stačí zvolit socany, zavést registrační pokladny a propukne království proletářské nebeské na zemi.

Ve skutečnosti je to demagogie. Zavedou se registrační pokladny a socani budou bouřit proti korpupci a budou krást oni sami dál o sto šest. Hlavní je nachytat před volbami naivní trumbery, aby pak bylo na hypošky a na rolexky.
20. 03. 2013 | 15:19

Yosif K napsal(a):

Nejsem proti registračním pokladnám ale...... Hlavní je vzhrát volby, vbudit v českých proletářích iluze že všechno půjde snadno. registrační pokladnz a kanál Dunaj Odra Labe. A vzpukne ráj proletářů na zemi. Registrační pokladny jsou ZATIM na Slovensku zcela na h....vno, přiznává Fico......

„Dělali jsme kontroly v nejrůznějších zařízeních a byli jsme šokováni tím, jaký je rozsah neplacení daní a poskytování služeb na černo. A to i přes to, že na Slovensku máme na rozdíl od České republiky zavedené registrační pokladny," přiblížil důvod experimentu Fico.

Situace je totiž podle něj poměrně vážná. Jako příklad uvedl i to, že i on sám a členové jeho vlády se setkali s tím, že jim byla dána falešná účtenka či nabídnuta služba bez daně.
20. 03. 2013 | 15:25

Yosif K napsal(a):

jestli je Fico osobnost tak v mých očích hlavně tím že na rozdíl od českých socanů OTEVRENE A VEREJNE přiznal že registrační pokladny jsou ZATIM na h...vno. Ale at se zavedou, zkusit se může všechno......
20. 03. 2013 | 15:28

Yosif K napsal(a):

Anonzmní akcvie by se také měli zrušit ale politiky včetně socanů to asi ve zlodějnách moc neomezí.

Na Olomocku vzhrává softwarové zakýázky Autocont (výherce socanského tunelu INDOS) a ten pro jistotu má jako velkého subdodavatele firmu Tesařík - bratra pana hejtmana Tesaříka. A vadí to olomouckým proletářům? Nevadí..... A tak je to všude....
20. 03. 2013 | 15:31

Jim Devon napsal(a):

S křížkem po funuse ...

Když jste byli ve vládě, co jste pro toto udělali? Jen aféru Bursík-Kaťuška-Zubová. Mlsání z koryt plnými ústy. O anonymních akciích jste nejednali a nic nedělali. Váš (tehdy ještě nezávislý za SZ) Karel Schwarzenberg (dnes TOP09) byl ochoten ve jménu ekologického pokroku, kterým se Vaše strana zaštiťuje, zde nechat vystavět americký radar v Brdech. To je ekologie panečku. Byl to Váš Karel a jako strana nesete za něj svoji odpovědnost.

A což teprve ty štědré dotace pro sluneční elektrárny, to se Vám už vůbec povedlo. Co Váš místopředseda Bursík na školství a další nalité miliardy do státních maturit bez výsledku? Pohodlně se to mluví, když nemáte odpovědnost, protože jste ji v případě školství hodili na VV a Dobeše.

Byť mi Dobeš byl (a je) velice nesympatický, narozdíl od Vás ovšem dokázal CerMat dostrkat k tomu, aby KONEČNĚ ukázali, co za ty stovky miliard vyrobili. Proč jste se nesnažil Vy, když jste měl tu možnost a radši svou odpovědnost nechal na nástupcích? Za rok a půl se dalo udělat v této věci hodně, jen chtít.

Mlčel jste tehdy a protože toho zatím nelitujete, asi se Vám to osvědčilo. Proč nyní své osvědčené postupy přehodnocujete a najednou aktivně mluvíte? Proč jste mlčel tehdy? Je to snad tak, že "Oni měli a já měl. Dnes oni mají a já ne."?

Proč jste nebyli aktivní jako koaliční partneři u IZIPu a dalších podobných "aktivit"? Z loajality k Topolánkovi? Bursík s ním byl jedna ruka.

Koneckonců, už to předsednictvo řekne mnohé ( http://www.zeleni.cz/strana/predsednictvo/ ): Bursík, Stropnický, Kuchtová. Asi Zeleným ten Bursíkův skandál byl málo, proto ho volíte do předsednictva znovu. Asi chcete další. Kuchtová se na školství taky s tím CerMatem předvedla (ostatně jako Vy). A Stropnický? On má i nějaké jiné zkušenosti mimo politiku? Ani nevím, jaké jiné devizy může mít, kromě jeho slavnějšího otce. Co na to říct.
20. 03. 2013 | 16:01

mb napsal(a):

vasja napsal(a):
Seděls ve vládě a nic. Tak nemel.
20. 03. 2013 | 12:28

jasně vasjo ... a teĎ jednu o tom, jak zelení vyhráli volby ...

vidíte kam to vede, to je ta vaše liberálnost ...

NÁČELNÍKU LIŠKO, PROČ NÁS LIDI NEMAJ RÁDI ... ???

https://www.youtube.com/watch?v=rc7RTKrz4kQ
20. 03. 2013 | 16:08

aga napsal(a):

Chudák volič už má na výběr jen mezi stranami, kterým se MÁLEM povedlo něco prosadit nebo MÁLEM povedlo něčemu zabránit (třeba církevním restitucím). Budeme volit i za neúspěšný pokus, toho hodného policajta.
20. 03. 2013 | 16:16

vasja napsal(a):

mb
Seděl v korupční topolánkově vládě a o akciích ani nemek.
Nebo jak dělá liška, když zrovna nebzdí na blogu.
20. 03. 2013 | 16:36

Desiderius napsal(a):

Pane předsedo Liško, není vás - jako stranu - vidět ani slyšet. Bohužel se veřejně nevyjadřujete k dění v tomto státě, a že by bylo k čemu ! Je to velká škoda, protože lidé na stranu zelených zapomněli a tomu odpovídají i vaše nízké preference.Máte ještě rok a čtvrt na to, abyste se začali veřejně systematicky vyjadřovat ke všem průšvihům, jako jsou sKarty, pražský Dopravní podnik, korupce, atd.
20. 03. 2013 | 16:36

mb napsal(a):

jak můžete za svoje peníze chtít to, co chcete ???

to musíte za svoje peníze chtít to, co nepotřebujete ...

... to co vypadne ...

se vám divim, kde to žijete, berte to, co je ...

vasja hele já nevim ... co vam muzu rict ze na zaklade slibu ( ods, kdu) a jejich neplnění ... chteji ( pokud by se zeleni nekdy opet dostali do parlamentu potazmo vlady ) podepisovat presny harmonogram plneni koalicnich slibu ...

rekl bych ze si vlcaci z ods se zelenými vytírali ...

/ no ale to co delaj ted s lidem to uz je vrchol ... hlavne teda ze lidem drží vladu na kapackach /

zelení jsou dobrá strana vasjo ... vol je v příštích volbách ... zdravím ....

https://www.youtube.com/watch?v=Vo7R8kcUB9s
20. 03. 2013 | 16:44

vasja napsal(a):

mb.
Nemůžu. Ja už mám Svobodný :-)
20. 03. 2013 | 17:39

Petr. napsal(a):

Pane Liška,
Vy zelení čestňáci jste nespravedlivě vypadli z Parlamentu.
Dle Vás jsou voliči hlupáci?
20. 03. 2013 | 18:57

rejpal napsal(a):

Yosif K
Všechno je na hxxxo, jen včely jsou na med - a ten je taky na hxxxo.
V poslední době se nějak rozmáhá - pokud jde o jakýkoli krok, který má komplikovat život všelijakým vykukům - tvrzení, "nic proti tomu, ale nic to neřeší, tak proč to zavádět". Přesně tohle říkají i politici všech barev, když pohřbívají nějaký zákon. "My s tím souhlasíme, ale zákon je špatný a my připravujeme lepší." Ten ovšem předloží, až opadá z dubu listí. A takhle probíhá antikorupční politika vlády. Už to začíná být směšné.
Samozřejmě, že zákony jsou k ničemu, když není nikdo, kdo by je dokázal aplikovat a prámo vymoci. Ale když nebudou ani ty zákony, nemůže nikdo dělat nic, i kdyby byl sebeschopnější.
Proletáře bych do toho netahal, poněvadž žádný politik proletářem není.
20. 03. 2013 | 19:06

S.Š. napsal(a):

Petr. :
Voliči rozhodně nejsou "hlupáci". Někteří voliči se ale mohou mýlit a také se občas mýlí. Vynesou třeba do PS partu chlapců a děvčat z plakátů, o nich neví ani zbla. O rok či dva později ovšem bylo po voličské přízni. Teď zas, prozměnu, vidí už jiné mesiáše, takže již pěkných 7,5% voličů (podle některých průzkumů 5%) je ochotno volit pány Mynáře, Štengla a Nejedlého, další lidi s nulovými zkušenostmi v politice, o vysoké police nemluvíc. Cosi mně říká, že voličská skupina těch, kteří v r. 2010 volili VV, se do značné míry bude shodovat s těmi, jež jsou ochotni vhodit hlasy do urny pro SPOZ. Vidím jim to totiž na nose.
:-)
20. 03. 2013 | 19:30

S.Š. napsal(a):

... o nichž ...
20. 03. 2013 | 19:31

rejpal napsal(a):

S.Š.
To si nemyslím. V minulých volbách získala tahle strana tuším kolem 4 procent. Když přičtete něco navrch na účet popularity prezidenta, je to kolem těch šesti procent. Nejspíš to budou sociální demokrati, kterým se nelíbí buď osoby nebo umělecký dojem většího bratra - a samozřejmě fanklub Miloše Zemana.
Pokud si pamatuji, VV měly složení voličů od Šumavy po Tatry - od jasné levice po jasnou pravici - typické pro ideově nevyhraněnou stranu.
20. 03. 2013 | 19:41

S.Š. napsal(a):

Uvidíme, pane Rejpale. Sebevědomí má strana velké, pan Mynář předvídá nejméně 10% volebního zisku (MfD, 1. 2. 2013). Zeman niméně podpořil slyšitelně ČSSD a někteří politologové to již vyhodnotili jako ránu do vazu SPOZ (kterou dnes již nepotřebuje). Pokud se budu mýlit a lidé budou volit uváženěji a poučeněji, budu jenom ráda.
20. 03. 2013 | 20:10

rejpal napsal(a):

S.Š
No, na 10 procent bych taky nevěřil. Ale to procento navrch, které by mohlo stačit, je docela reálné. Třeba jen kvůli gravitačnímu efektu. Stačí, aby byli v průzkumech delší dobu nad 5 % a nějaké voliče to získá. Ale těžko je vydoluje zpod modrých vlajek, jako se to podařilo VV.
20. 03. 2013 | 20:42

Yosif K napsal(a):

S.Š. napsal(a):
.....Teď zas, prozměnu, vidí už jiné mesiáše, takže již pěkných 7,5% voličů (podle některých průzkumů 5%) je ochotno volit pány Mynáře, Štengla a Nejedlého, další lidi s nulovými zkušenostmi v politice, o vysoké police nemluvíc.
20. 03. 2013 | 19:30
Mynáře podcenujete, má v Osvětimanech lyžařský areál za 28 milionů, ze tří čvrtin zafinancovaný z evropských dotací.
Jezdí tam na lyžovačku a na skleničku s majitelem dokonce ni Ivánek Langer. Ten kdo dokáže urvat 20 mega z evropsklých dotací, ten se musí v politice celkem solidně vyznat.

Nyní povýšil na Zemanovo druhé já, místo desítek milionů půjde třeba o stomiliony. Třeba začne kopat ten kanál Dunaj Odra Labe......
20. 03. 2013 | 20:44

santawizard napsal(a):

ANONYMNI AKCIE:
Zajímalo by mne jaký je rozdíl mezi bytem a ubytovnou.Viděl jsem na televizi ,jak majitel ubytoven inkasuje 3000kč za osobu ,kde jsou namačkaní romové v několika metrů čtverečných a ještě jim to proplácí sociální úřad.Není to náhodou taky předražená zakázka?
20. 03. 2013 | 20:50

Yosif K napsal(a):

rejpal napsal(a):
Samozřejmě, že zákony jsou k ničemu, když není nikdo, kdo by je dokázal aplikovat a prámo vymoci. Ale když nebudou ani ty zákony, nemůže nikdo dělat nic, i kdyby byl sebeschopnější.
20. 03. 2013 | 19:06
Jo já jsem pro at se všechno zavede - anonymní akcie jsou svinstvo a registrační pokladny at se klidně zavedou taky.

Jenom upozornuji že nestačí zakázat anonymní akcie a přikázat registrační pokladnny a vše bude "velmi jednoduše v dokonalém pořádku" jak tvrdí pan Karel nebo kdo.

Na Slovensku (a dokonce i v Řecku, Španělsku a Itálii) obojí je zavedeno a bordel je tam furt dál. Nějak tam nestihli vyměnit lidi za nějaký švédy nebo co......

Jedinej ze socanů kterej se snažil zavést nějakou morálku a disciplínu byl Spidla. Proto jej socani vykopli nahoru do bruselu a zacpali mu hubu 15 tisíci EUR měsíčně držhubného. Neberte to......
20. 03. 2013 | 20:53

pavel v napsal(a):

Yosif K

Za fotovoltaický tunel Zelení nemohou. Pozměňovací návrh zákona, že dotované výkupní ceny elektřiny může klesnout za rok jen o 5 % podali sociální demokraté, ale hlasovaly pro něj v roce 2005 všechny parlamentním strany mimo ODS - viz http://ekonomika.idnes.cz/podpora-zelenych-zdroju-mela-klesat-rychleji-faa-/ekonomika.aspx?c=A130206_154217_ekonomika_neh.

Podle mého názoru jsou Zelení snad jedinou větší stranou, která není zatížena korupcí. Proč je tedy lidé nevolí? Jednoduše proto, že všudypřítomná korupce voličům vlastně nevadí. Přesněji řečeno, na korupci jim vadí to, že se obohacuje někdo jiný. Pokud by korupční peníze dostávali oni (ti takzvaní obyčejní lidé), nic by proti korupci nenamítali. Například v současné době ČSSD slibuje, že zvýší daně bohatým a zavede komfortní sociální stát. To je také korupce, která je zde příčinou vysokých preferencí sociálních demokratů. Říkat to však vám, je asi nošení dříví do lesa.
20. 03. 2013 | 21:49

Yosif K napsal(a):

Za rok budou volby. Politickým protivníkům zelených stačí jednou za uderský měsíc připomenout v tisku fotovoltaický tunel a čísklovku jeden tisíc miliard Kč a zelení jsou celkem spolehlivě odvařeni......

Magistře Liško! Hic Rhodus hic salta!!!!!
20. 03. 2013 | 22:28

S.Š. napsal(a):

Yosif K. :
Vůbec ho nepodceňuji. Co dokázal (spolu se Šloufem) v prezidentské kampani, bylo přece jedinečné. Sparta proti Kotěhůlkám, jak správně konstatoval Schwarzenberg. Za jakou cenu bylo vítězství dosaženo, je docela jiná věc.
Udělat v parlamentních volbách 10ti pctní zisk je ale něco jiného než zvítězit s Čubou na Zlínsku. Šikují se přece jiné síly, na které by lidé mohli slyšet. Třeba takový Úsvit, hnutí kolem Víta Bárty, Tomia Okamury a Holešovské výzvy. To by mohlo jistou voličskou skupinu také upoutat, nepochybuji, že Tomio je schopen uspořádat velké divadelní představení ... :-) Zdá se mi, že SPOZ (a mohu se mýlit, samozřejmě) se spíše může ucházet jen o hlasy na pomezí ČSSD a KSČM, resp. že bude odebírat voliče oběma těmto stranám, to přestože se deklaruje jako strana středová. To ale není ani náhodou. Uvidíme. Do voleb je ještě 14 mesíců.
21. 03. 2013 | 00:48

rejpal napsal(a):

pavel v
Myslím, že je tady jiný hlavní důvod - účast zelených v Topolánkově vládě, okolnosti kolem volby prezidenta a vystipovádníněkterých bedoucích funcionářů - Bursíka, Kateřiny Jacques a pár dalších. Ono se to nelíbilo ani řadě kandidátů zelených v následujících regionálních volbách (s některými jsem mluvil). V té době jsem zelené volil a v dalších volbách už ne. Volil jsem stranu s alternativním programem a ne satelita ODS (vstup do vlády byl v širším slova smyslu také korupcí). A znám víc lidí, kteří to vidí podobně. Bude nesnadné ty lidi získat zpět.
21. 03. 2013 | 06:19

Majkl napsal(a):

Ondřeji, vážím si vás, možná jste některé věci myslel i vážně, ale podělal jste si to. Doufám, že o tom víte. Sebereflexe je důležitá. Stejně jako kdysi měli hodně příznivců Zelení, i VV byla populární. Všechny tyto malé strany ale potkal stejný osud, ani jedna se nepoučila z historie. Malá strana je nutná v PS, jazýček vah, jenže jakmile se spolčí s gaunery z ODS, je to prostě špatně. Taková strana je k ničemu. Zásadní chyba. Nikdo neuvěří ani Vám, SZ ani VV. Prostě jste to projeli na plné čáře. A díky komu? Díky tomu, kdo měl odpovědnost, rozhodl a podepsal koaliční smlouvu, díky které fakticky zlikvidoval Vaší stranu. Spolčení s ODS je ďábelská smlouva.
21. 03. 2013 | 14:28

Pepa napsal(a):

Ta diskuze se nedá číst. Ano voliči jsou snadno zkorumpovatelní hlupác, proto mají vládu jakou mají, poslední dva prezidenty si čtenáři blesku rovněž zaslouží......
09. 05. 2013 | 14:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy