Uniformy v českých školách?
Pomohlo by zavedení školních uniforem setření sociálních rozdílů v našich školách?
Ad domácí úkoly - rozum do hrsti
Poláci ruší domácí úkoly. S pětadvacetiletou pedagogickou zkušeností si dovolím jasný názor.
Tak přidáme učitelům na 130 %, nebo ne? Můj zodpovědný názor
Raduji se, vypadá to, že od roku 2024 budou mít učitelé garantovaný plat ve výši 130 % vůči průměrnému českému výdělku.
Sněmovnou v prvním čtení prošla novela Zákona o pedagogických pracovnících
Měnit se má to, co nefunguje, nebo zastaralo, nebo žádá doplnění. V případě zákona 563/2004 zákona o pedagogických pracovnících se dle mého úsudku dlouholetého ředitele školy v případě zákona se jedná o doplnění ustanovení, které nám jako učitelům a ředitelům chybělo.
Problém nejsou víceletá gymnázia, ale jejich počet
Ministr školství Vladimír Balaš při svém nástupu deklaroval, že se v problematice regionálního školství úplně neorientuje. S klasikem řečeno: To nemusíte hlásit, to vidíme, prvním tématem je diskuse o smyslu víceletých gymnázií. Ach jo, v době, kdy české školství mělo našlápnuto ke skutečné reformě, se vracíme k nepodstatným tématům a smysl víceletých gymnázií takovým tématem je. Navíc s argumenty 15 let starými.
Kolegové z učitelských fakult, vyndejte si hlavu ze své akademické brašničky
Parlament bude brzy schvalovat novelu zákona o pedagogických pracovnících, která loni neprošla. Letos možná na malichernostech nezhyne, ale bude to boj. Boj za „čistotu profese“.
K lex Ukrajina - školství
Mimořádná situace si žádá mimořádný přístup. Ukrajinští občané dostávají status uprchlíka, ten na sebe váže další zákonné povinnosti i práva, mj. i právo či povinnost školní docházky.
Trampoty českého řídi aneb „Musíte se víc snažit, pane správče!“
Dnešní poznámku píšu s vědomím, že zítra může být všechno jinak. Narážím na nevysoutěžené testy pro školy, Správa hmotných rezerv to nedala a vláda reaguje větou: Ať si to vysoutěží kraje nebo školy samy, my jim to proplatíme.
Co ses dnes ve škole naučil?
Jaká je nejčastější otázka českého rodiče po návratu dítěte ze školy? No přece: Co bylo ve škole? Nějaká známka?
V té větě vidím největší problém českého vzdělávacího systému.
Soukromé neznamená alternativní, často jen zrcadlo hlavnímu proudu.
Možná čekáte polemiku o kvalitě soukromých škol, ale o tom to není. Školy jsou dobré, nebo špatné, to nezáleží na zřizovateli, ale na řediteli a vůli sboru se vzdělávat.