Pane Václave Havle

18. 12. 2011 | 14:17
Přečteno 5972 krát
S Vámi to nikdy nebyla slepá cesta.

Podle námětu autora připravila Eva Pospíšilová s využitím siluety známé sochy
Podle námětu autora připravila Eva Pospíšilová s využitím siluety známé sochy

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Václav Havel je rozporuplná osobnost a rozporuplné proto nutně musí být i jeho hodnocení.Byl někým zcela jiným před rokem 1989 a někým zcela jiným po roce 1989.A zcela nepochybně způsobil mnoha svým příznivcům velká zklamání.
18. 12. 2011 | 14:25

ivo napsal(a):

Ani to humanitární bombardování civilistů v srbsku a uloupení jejich země?
18. 12. 2011 | 14:27

Al Jouda napsal(a):

To Ivo :
Bez bombardování Tokia klasickými bombami a atomového bombardování Hirošimy a Nagasaki by se Japonci jen tak nevzdali a jejich porážka by stála ještě statisíce životů spojeneckých vojáků. Kdyby tenkrát měli Amíci Václava Havla, tak by termín humanitární bombardování byl už dávno na světě !
18. 12. 2011 | 14:32

Klaus V napsal(a):

Byl to velký člověk. Podařilo se mu v restitucích navrátit obrovský majetek do svého vlastnictví za pomoci šišlajícího knížete a ekonomicky, morálně zdevastovat tuto zem. Jeho podpora humanitárního bombardování bývalé Jugoslávie radioaktivním materiálem při němž přišli o život děti, ženy atd. byl rovněž čin hodný pohrdáním tímto člověkem.
18. 12. 2011 | 14:38

Drzá zrzka napsal(a):

Přemýšlím o tom, zda v honbě zatím být v hodnocení první, nejzasvědčenější, nejpřesvědčivější, ono hodnocení nesklouzne někam, kam by nemělo.

Mnoho lidí v něm vidělo, ať v kladném či záporném smyslu, symbol sametu. Ten symbol už mu nikdo neodpáře.
18. 12. 2011 | 14:38

krásný den napsal(a):

Joudo, pokud by tehdy události v Japonsku někdo nazval humanitárním bombardováním, byl by to stejný lump jako VH. Ty argumenty, které tu prezentujete jsou vylhané, stejně jako ty co se týkaly Srbska.
18. 12. 2011 | 14:44

Atom napsal(a):

Ano, byl symbolem "sametového" předání moci, o tom není sporu.
Horší už je jeho podíl na demoralizaci národa - z pojmu "pravda a láska" se stal jeho opak a je dnes pro smích. Možná měl dobré úmysly, ale jak se říká - i cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly....
I jeho působení na Hradě bylo spíš špatnou komedií - nikdy vůdcovským botám nedorostl, pořád to byl v jádru komediant. Ale v té době se herci a komedianti začali dostávat k moci a kam to dovedli je dnes až moc dobře vidět. A Havel byl stejně jako ti další jen líbivou figurkou pro davy a svůj účel splnil dokonale.
Lidé herce milují - dávají jim zábavu a uvolnění, ale už nevidí že jsou to jen masky které řídí řežiséři v temném pozadí.
18. 12. 2011 | 14:56

JK napsal(a):

autor napsal:
S Vámi to nikdy nebyla slepá cesta.

já dodávám:
Václav Havel, mistr slepých uliček.
18. 12. 2011 | 14:58

Al Jouda napsal(a):

To krásný den :
Vylhané argumenty mají krátkou životnost. Argumenty, které jsem uvedl, žijí již 65 let a zpochybňují je jen zaslepenci.
Mimichodem, nevznikl ten Váš nick ne náhodou dneska ? Ještě jsem zde tento nick nezaznamenal.
18. 12. 2011 | 15:07

Josef K. napsal(a):

Vyrůstal jsem vedle VH více než patnáct let a zůstal pro mne výjimečným chlapíkem.
18. 12. 2011 | 15:10

Sladký napsal(a):

Joudo, jaderné bomby v Hirošimě a Nagasaki byly v první řadě a hlavně varováním a pohrůžkou Stalinovu SSSR.
18. 12. 2011 | 15:12

Dacan všech socanů napsal(a):

Je mi líto,ale nevidím velikánství pana Havla.
A to stejně jako např. u jiného komedianta -třeba Luďka Soboty či dalších podobných..
18. 12. 2011 | 15:13

Sladký napsal(a):

Josef K.Nešvyrůstal jste také vedle Einsteina a Járy da Cimrmana? A nejste vy nakonec ten slavný Kafkův K? Prvních patnáct let v životě, to je opravdu velmi reprezentativní období pro hodnocení člověka.
18. 12. 2011 | 15:15

Buvol napsal(a):

Slepá cesta to asi nebyla. Obávám se, že to spíš byla cesta do (_._) ..
18. 12. 2011 | 15:20

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Petr Klán:
Možná to opravdu nebyla slepá cesta, aspoň pro něj. Třeba mu na poslední chvíli dalajláma prozradil, jak se převtělit.
18. 12. 2011 | 15:24

Buvol napsal(a):

Zbyněk Matyáš
Nestrašte ..
18. 12. 2011 | 15:30

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Buvol:
You never know.
18. 12. 2011 | 15:32

Gru napsal(a):

Milý pane Al Joudo

poukazem na věkovitost svým argumentům moc nepomůžete - máme tu namátkou protichůdné arguenty křižáků a Saladina, které jsou staré více než 700 lůet - jsou kvůli svému stáří také pravdivé? A když, tak který z nich??
Pokud jde o vlastní obsahovou stránku, pak jsou vámi zmiňovaná odůvodnění více než sporná, neboŤ odporují objektivním faktům.
A konečně srovnávat bpombardování protivníka v průběhu regulérní války s činem zakládajícím porušení mezinárodního práva - to z vás nedčiní zrovna partnera serio=ozní diskuze. Každopádně je prosazování pojmu "humanitární bombardování" odpudivý cynismus.
18. 12. 2011 | 15:40

mb napsal(a):

... díky za blog/vyjádření ...
18. 12. 2011 | 15:42

Tupelo napsal(a):

Pane Klane, k umrti Vaclava Havla se vyjadrim jen jednou a to, s dovolenim, na Vasem blogu. Pres nektere (a pro me nekdy i zasadni) veci, se kterymi jsem s Vaclavem Havlem nesouhlasil, si myslim ze slo o patrne nejvyznamnejsiho naseho politika (z novodobe historie zcela jiste) a jednoho z nejznamnejsich obyvatel CR (provereno osobne). Doufam ze jeho duse dojde klidu a myslim ze ani tato jeho posledni cesta neni slepou ulickou.
18. 12. 2011 | 15:45

voroshilov napsal(a):

Pane Klane,ten obrazek jsem nepochopil,ale jestli to ma byt analogie s Kristem,to jste se ponekud unahlil...
18. 12. 2011 | 15:50

voroshilov napsal(a):

Gru:
Havel nikoho nebombardoval,nedaval k tomu svoleni ani rozkazy,stejne to resili jine osoby,ale ideologiockou obhajobu takovych cinu clovek nemuze prohlasovat verejne(leda tak v hospode).
18. 12. 2011 | 16:00

Petr Havelka napsal(a):

Pane Kláne

vím jednu věc. Vášnivým odmítáním Václava Havla bych v sobě udusil to lepší co ve mně je. Panu Havlovi nikdy nemůžu splatit to všechno dobré co pro mne udělal, všechno to dobré co se mu povedlo učinit pro naši, tedy i vaši, vlast.

Popírání Havlových zásluh a zveličování jeho chyb, ostatně chyby patří ke každé práci stejně tak i lidské slabosti k člověku, podle mne to popírání je ta slepá cesta.
18. 12. 2011 | 16:01

MA-FU napsal(a):

Pane Kláne

Vzpomenul jste p.prezidenta Havla,protže jste ho měl rád?Já také........
18. 12. 2011 | 16:18

voroshilov napsal(a):

MA-FU:
Ja take...ne.
18. 12. 2011 | 16:24

JenTak napsal(a):

Jistě pane Kláne. Obrázek souhlasí. U pana Havla jsou plusy výše než mínusy.
18. 12. 2011 | 16:25

voroshilov napsal(a):

JenTak:
Blog pana Klana vyjadruje nejaky smutek?
Ja vidim jednu vetu a nejasnou alegorii.
18. 12. 2011 | 16:38

voroshilov napsal(a):

JenTak:
Jestli mate v dusi nebo v rodine nejaky smutek ventilujte to v soukromi.
18. 12. 2011 | 16:42

MA-FU napsal(a):

Vorošilove-Vaše invektivy jsou poněkud hloupé
18. 12. 2011 | 16:42

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Pane Kláne,

s naprostou úctou k tomuto člověku, je nutno poděkovat, ať už jsou některé jeho životní záležitosti poněkud sporné. Bez Václava Havla bychom se nedostali k roku 1989 a nakonec ani k roku 1993. Je dobré pro všechny, aby si to dokázali přiznat a nestyděli se projevit úctu a účast na státním pohřbu.
Stejně jako v roce 1979 s L.Svobodou.

Děkuji, v listopadu 1989 jsem byl ve víru událostí, některým lidem to došlo až mnohem později.... Ale i tak Gloria Dei.

Ó pane, jenž jsi na nebesích, dopřej tomuto synu krátkou pouť do Tvého království.
Amen.
18. 12. 2011 | 16:50

slunečnice napsal(a):

Václava Havla jsem měla ráda. Nic mu nevyčítám, vše je odpuštěno a vzpomínám na něj jen v dobrém. Byl to můj první a zatím taky poslední prezident, kterému jsem v duchu dávala svůj hlas. Bude mi chybět.
18. 12. 2011 | 16:51

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....napíše už podruhé,.... pro Václava Havla,...Desiderio,...in silenzio in eterno. Tužka.
18. 12. 2011 | 16:54

voroshilov napsal(a):

MA-FU:
Ja take kdysi byl pred dvaceti let mladsi,zdravejsi,silnejsi,svet byl lepsi,holky krasnejsi a vubec...Vsak to neznamena ze mi rozum zakryje nostalgicka mlha a budu se modlit na padla bozstva.
18. 12. 2011 | 16:59

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

voroshilov
pane nebo soudruhu? To je vlastně jedno, rušíte duši Václava Havla cestu k věčnosti a spasení, opusťte laskavě tento chrám.

Nemáte úctu ani k Bohu, ani k lidem ani k sobě samému. Strašné, i soudruh JVS by vás umravnil.
18. 12. 2011 | 17:15

aga napsal(a):

Prach jsi a v prach se obrátíš. Memento mori.

Pan Václav zůstal divadelníkem až do konce. Jakoby svých odcházením chtěl zastínit radost z narození Krista.
18. 12. 2011 | 17:29

Honza999 napsal(a):

Zbyněk Matyáš

"Třeba mu na poslední chvíli dalajláma prozradil, jak se převtělit."

Lituji jeho příští tělesnou schránku... Bude muset hodně hodně platit za zla Havlem napáchaná.
18. 12. 2011 | 18:45

Ben napsal(a):

Pane Kláne,
děkuji za Vaši jedinou větu k odchodu člověka, kterého jsem si nesmírně vážil a vždy budu na něho vzpomínat jen v dobrém.
Jen pár slov jste napsal o temto výjimečném člověku, ale když se zamyslím, obsahují hodně......

Škoda, že mé bydliště není v blízkosti Prahy, přišel bych dnes zapálit svíčku a vzdát v tichosti úctu..., tak jen doma se svými blízkými vzpomínám....

Václava Havla jsem měl rád a Vám, pane Kláne, děkuji.....
18. 12. 2011 | 19:03

Elena napsal(a):

Pán Václav Havel bol a navždy zostane v pameti národov ako svobodomyselný, svobodoľubivý bojovnik za občianské a ľudské prava, skromný , pokorný , dobrý človek.
Česť jeho pamiatke.
18. 12. 2011 | 19:19

Divobyj napsal(a):

Dějiny Československa měly dva nejvýznamnější prezidenty.T.G.Masaryka,který Československo vybudoval a Václava Havla,který Československo zničil. Neděkuji,není zač !
18. 12. 2011 | 20:04

dennis napsal(a):

Zemrel Vaclav Havel. Zemrel posledni ceskoslovensky prezident. A zemrel prvni cesky prezident. Stal se historickou postavou v nasich dejinach jiz za sveho zivota. Kdysi se uzival v nekrolozich pojem jako je majestat smrti. Uzival se predevsim tam, kde kde byl zavrsenim majestatniho zivota. Zaden nactiutrhacny a nebo nenavistny projev pri prilezitosti umrti tohoto muze nedokaze v ocich slusnych lidi znesvetit ani okamzik, kdy nastupuje majestat smrti, ani odkaz, ktery po sobe zanechal Vaclav Havel, ktery reprezentuje vpravde majestatni zivot.
18. 12. 2011 | 20:05

Targus napsal(a):

To Petr Klán:

Obávám se, že se tentokráte šeredně mýlíte, ale samozřejmě Vám vaše přesvědčení nebudu vyvracet. Jste matematik a tudíž i zřejmě dobrý analytik, možná že valnou většinu věcí na Václavu Havlovi vidím z nesprávného úhlu.

To Zdeněk Wachfaitl:

Bez Václava Havla bychom samozřejmě také dospěli k listopadu 1989 i k 1. 1. 1993. Jsou věci a události, které se lajnují někde jinde, než na balkóně nad Václavákem.
O nevyhnutelném pádu tzv. reálného socializmu jsem slyšel od vysokoškolsky vzdělaných lidí již v r. 1984. Měli pro svá tvrzení vcelku nevyvratitelné argumenty - statistická čísla z národního hospodářství. Tehdy nebyla na pořadu dne otázka: "Jestli?", nýbrž "Kdy?"
Ostatně proto si komančové pěstovali prognostický ústav. Že tento nic smysluplného nevyprognostikoval, anebo strana a vláda na jeho doporučení kašlaly, je věcí jinou.
18. 12. 2011 | 20:31

Targus napsal(a):

To Honza 999:

Viděl bych to na strmý sešup někam do říše zvířat.
18. 12. 2011 | 20:33

Jan Vaculík napsal(a):

Žádnému z našich současníků nebylo dáno, aby se zasloužil o náš stát, národ či zem tak velkou měrou, jako Václav Havel.
Premiér Nečas to dneska v OVM vystihl moc dobře: VH se nejvíc zasloužil o to, že naše země byla nasměrována do západní Evropy.
Smutnou zprávu o odchodu VH jsem přijal v jistém smyslu i s úlevou: jako když se naplní očekávaná tísnivá předtucha.
Najednou jsme zase o kus dospělejší; teď je na nás, abychom důstojně pokračovali.
18. 12. 2011 | 21:10

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

No jestli tím zasloužením myslíte stav současný, tak to snad k chlubení moc není. A směřování k Západu bych taky neviděl jako extra výhru. Tedy při současném ekonomickém stavu, o politice se bavit nebudem.
18. 12. 2011 | 21:32

Jan Vaculík napsal(a):

Rargusi,
jako lék před tímhle rozumbradovstvím doporučoval bych vám, abyste zkusil žít aspoň čtyři dny v Rusku.
18. 12. 2011 | 21:42

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
samozřejmě, není pochyb, umíte číst mezi řádky, to se cení.
Já také píšu nejen mezi řádky, ale i nad řádky. Chápu jak to myslíte, ale napsal jsem to takto, hlubší smysl vyplyne jinde.
A zase na konec skončíme u toho omšelého - všechno je vždy jinak. Pro dnešek bych ale raději nechal hořet tu svíci, je to příhodnější.

Díky a mějte se, máme Advent, nezkažme si to.
18. 12. 2011 | 22:15

Emissary napsal(a):

Never say never, pane Kláne.

Vy jistě víte, že to myslím dobře. Všechno je objevené. A slepá cesta? To není šafrán.

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/justin-bieber/never-say-never-ft-jaden-smith-148801
18. 12. 2011 | 22:21

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

Teď jste mne docela rozesmál. Prohlídněte si diskuze pod blogy pana Klána. Třeba pod tím předposledním. Myslíte, že si ty své drobné postřehy cucám z prstu?
Jinak abych Vám osvětlil svou přítomnost v zemi, kde včera snědli to, co měli na zítra, vcelku pravidelně jsem tam zajížděl v době čečenských krizí a jinak každou zimu, když se většina lidí pobála ruských mrazů. Nebyly to lehce vydělané peníze, ale stály za to a příležitostí k poznání života bývalém CCCP bylo více, než bych si sám přál.
A samozřejmě vás musím ubezpečit, že život v dnešní Ruské federaci nemá zhola nic společného s životem v CCCP. Skutečnost, že mají poněkud jiné měřítko k hodnotě lidského života a tzv. lidským právům, je při tomto srovnání naprosto irelevantní a připadá na vrub mísení jiných kultur a tradic.
18. 12. 2011 | 22:21

Targus napsal(a):

To Zdeněk Wachfaitl:

Znám padlého a velice uctívaného hrdinu z W.W.II., který zahynul v situaci, řekněme, pro hrdinu značně netypické. Znám i pozadí toho, jak se pak následně hrdinou stal. O to komičtější, že se jedná o mého vzdáleného příbuzného. Nevím, zda je to k pláči či k smíchu.

Tichá vzpomínka a přání věčného a klidného odpočinku, proč ne?
Ale budování piedestalů snad už máme za sebou, ne? A nezlobte se na mne, ta hysterie, co dnes vypukla v médiích, takovým piedestalem poněkud zavání.

Svíce samozřejmě hoří a patří všem zesnulým v tomto roce. Nebylo jich málo a byli mezi nimi i lidé mému srdci velmi blízcí.
18. 12. 2011 | 22:33

Emissary napsal(a):

Targusi,

ale on, pan Klán to myslel jinak.

In nomine Patris et Filii et Spiritus sancti.
18. 12. 2011 | 22:45

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
ano, já jsem také v klidu a nikam nejdu, ale svíčku jsem zapálil. Řeším tady svůj počítačový blázinec a do toho sem tam kouknu. A pane Targus, vy toho strašně moc víte, máte zajímavé podněty, zkušenosti, zážitky a hlavně tu Evrasii máte v ruce a v očích. a v nohách za volantem.
To já žeru, v posledních letech jsem toho moc nenacestoval a když tak jen jako devizový turista s opečovávaným automobilem.

K vašemu padlému z války - neznám ty detaily, ale v každém případě je padlý, pieta k tomu patří třebas se vám to nezdá. V Itálii jsem byl na mnoha vojenských hřbitovech, i německých, nemám s tím problém. Stejně tak u Slavkova, již jsem to psal, Austerlitz.

Dnes klid.... díky.

Za Vranovského se omlouvám, ale já byl zvyklý z Jihlavy na vyšší esa, Gen.plk F.Veselý nám přistával za barákem, šajby jako měl Vranovský utíkaly rovnou do lesa ještě než stačil vyskočit z vrtulníku. A že to uměl, ze 2 metrů jako prd.
Já mu vždy podával hlášení na štábu,měli jsme tam štáb roty a byli sme první na ráně. Bylo to vždy scéna jako ze Švejka, ale když neuhnete pohledem a máte správné hadry, nemáte problém. A musíte řvát více než Franta, to uměl málokdo, mně to docela šlo ☺.

Vranovský se osvědčil v létš 1978 na rozvodněné Mži, nastrkal vojáky do vody a sám tam skočil za nima, Bdeněves, zachraňoval se majetek. Chaosáci jak se říkalo ŽKR se báli vody...
18. 12. 2011 | 23:08

sro napsal(a):

VH byl polovzdelany nedouk, jakym je i P. Klan, ktery to tady prezentuje v plne parade. Vzdy nekde neco vycte, upravi a pak to prezentuje jako velkou no, hloupost. Vi o tom? Proc przni sochu Krista v Riu? a jeste za pomoci nejake Pospisilove? To ji za to plati? Nesvede to jako docent z Pardubic sam? Co ma VH jako marxista a neznaboh spolecneho s Kristem? Je mi z toho na moralni zvraceni.
Jo, chapu, P. Klan se chce prizivit na smrti VH a docela se mu to tady dari, ze ano?
VH cely zivot placal nesmysly, byl absolutne neschopny, kdyz mel za ukol v OF odstavit Klause, malem se z toho podelal, vsechny dohody porusil a tim prispel k tomu, aby Klaus dokoncil dilo skazy VH v duchovni a moralni rovine jeste v rovine materialni- obrovska korupce a rozkradeni statu mafii kolem Klause.
Jedinci jako P. Klan jsou nestastni a nebezpecni, nemaji totiz charakter, vidi jen sobecky sebe.
18. 12. 2011 | 23:15

Targus napsal(a):

To Zdeněk Wachfaitl:

Zkušenost (trpká) mne naučila, abych nikdy neposuzoval činy i nečiny ostatních lidí v situacích, v nichž jsem sám nikdy nebyl. Teď se bavím o tom velmi vzdáleně příbuzném hrdinovi. Nevím, jak bych v zátěžovém testu dopadl já, proto pokorně držím hubu, krok i řadu. Příbuzného jsem vyhrabal jen coby ilustraci toho posmrtného divadýlka a milerád jej nechám dále spát v daleké cizině.

Pokud byl Franta Veselý poněkud menšího vzrůstu, měl jsem také dvakrát tu čest, pochybuju, že by byli dva geňové stejného jména. Jednou na inspekci roty, podruhé na Doupově. Lampasáci se holýma rukama zahrabávali do sněhu. Šlo jim to dobře, bylo ho tam dobře metr. Když mě ze závějí slyšeli, jak vysvětluji řidiči generálské 613-ky, aby laskavě vypadl z místa, kde zaparkoval, protože potřebuju přes to místo natáhnout lano navijáku, málem spáchali hromadnou sebevraždu. Vyhrožovali mi pak po celý zbytek cvičení. Samozřejmě zbytečně, řidič popojel jinam, Veselý se podivil, že auto stojí o kus dál a to bylo všechno.

To Emissary:

Já nevím, jak to podle Vás myslel pan Klán. Já si myslím, že jsme vykročili v listopadu 89 z jedné slepé uličky do druhé - totožné s opačným znaménkem.
Nevím, jak bych Vám to jinak kulantně - z úcty k zesnulému - pověděl.

Hrozně rád bych se mýlil, ale každý další den, který žiju, mne přesvědčuje, že mám pravdu.

Tajně doufám, že u konce této slepé uličky současné nás nečekají jatka.
Třeba takové jako v Kosovu.
Anebo v minulém blogu zmíněné Čečně.
Anebo ještě daleko horší.

Přeji Vám i všem ostatním diskutérům hezké a ničím a nikým nezkažené vánoční svátky, pokud je slavíte.
18. 12. 2011 | 23:47

Targus napsal(a):

To Zdeněk Wachfaitl:

Zkušenost (trpká) mne naučila, abych nikdy neposuzoval činy i nečiny ostatních lidí v situacích, v nichž jsem sám nikdy nebyl. Teď se bavím o tom velmi vzdáleně příbuzném hrdinovi. Nevím, jak bych v zátěžovém testu dopadl já, proto pokorně držím hubu, krok i řadu. Příbuzného jsem vyhrabal jen coby ilustraci toho posmrtného divadýlka a milerád jej nechám dále spát v daleké cizině.

Pokud byl Franta Veselý poněkud menšího vzrůstu, měl jsem také dvakrát tu čest, pochybuju, že by byli dva geňové stejného jména. Jednou na inspekci roty, podruhé na Doupově. Lampasáci se holýma rukama zahrabávali do sněhu. Šlo jim to dobře, bylo ho tam dobře metr. Když mě ze závějí slyšeli, jak vysvětluji řidiči generálské 613-ky, aby laskavě vypadl z místa, kde zaparkoval, protože potřebuju přes to místo natáhnout lano navijáku, málem spáchali hromadnou sebevraždu. Vyhrožovali mi pak po celý zbytek cvičení. Samozřejmě zbytečně, řidič popojel jinam, Veselý se podivil, že auto stojí o kus dál a to bylo všechno.

To Emissary:

Já nevím, jak to podle Vás myslel pan Klán. Já si myslím, že jsme vykročili v listopadu 89 z jedné slepé uličky do druhé - totožné s opačným znaménkem.
Nevím, jak bych Vám to jinak kulantně - z úcty k zesnulému - pověděl.

Hrozně rád bych se mýlil, ale každý další den, který žiju, mne přesvědčuje, že mám pravdu.

Tajně doufám, že u konce této slepé uličky současné nás nečekají jatka.
Třeba takové jako v Kosovu.
Anebo v minulém blogu zmíněné Čečně.
Anebo ještě daleko horší.

Přeji Vám i všem ostatním diskutérům hezké a ničím a nikým nezkažené vánoční svátky, pokud je slavíte.
18. 12. 2011 | 23:48

dN+Mp napsal(a):

Kdyby Havel zůstal břitkým dramatikem, možná jsme nebyli v takovém morálním úpadku, který vidíme dnes.
Škoda, že návnadu prezidentství spolkl takříkajíc i s navijákem.
Šťastnou cestu výtahem, Pane Dramatiku.
19. 12. 2011 | 02:09

Viola napsal(a):

11, 26,
velký pokrok a shovívavost?
19. 12. 2011 | 02:10

Jan Vaculík napsal(a):

dn, mp atd.
Největší morální úpadek kolem sebe, tedy alespoň právě teď, vidím v těch zlovolných slintech, co sem lidi jsou schopní napsat.

Obecněji pak, jestli nás v širčím měřítku trápí vlna morálního úpadku, pak je to tendence naříkat, jíž lidi propadají. "Za co, pane Bože, za co!" zanotuje si snad půlka národa s oním ukřivděným holobradem, na jehož těle bychom však marně hledali Jobovy rány, stopy podvýživy nebo mučení.

Najednou se lidi pateticky děsí, že (někteří) vrcholní státní úředníci berou úplatky; jenže čemu se máme divit v zemi, kde berou úplatky i (někteří) lékaři?

Naše země prošla genocidou, kdy po padesát let byly cílevědomě a podle sofistikovaného postupu vybíjeny či jinak eliminovány elity národa. Kdo se tedy může za těchto okolností divit, že nyní nemáme dost čestných a schopných lidí, kteří by byli ochotní nést kůži na trh a vstupovat do politiky? A když pak se někdo takový vyskytne, jakási paka ho sešlapou mezi hnůj, který jim odpadává od huby.
19. 12. 2011 | 02:30

Nasranej čtenář napsal(a):

Nevěděl jsem, až dnes ráno jsem slyšel z rádia, neb jsme měli včera oslavu až do pozdních večerních hodin a tudíž tato zpráva nás minula.
Chci se přidat k těm, kterým zpráva o úmrtí VH v duši udělala smutek. Myslím si, že odešel VELKÝ muž, který si zasluhuje úctu a poklonu za to, co udělal pro tento stát dobrého. Pane Václave Havle, odpočívejte v pokoji......
19. 12. 2011 | 07:48

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Targus
pokud jde o vlastní osobní dilemata vztahujícíse k válkám a bojům v předchozí době - předchozích generací, nemáme to vyřešené nikdo. Vždycky najdete v kořenech někoho, kdo zrovna "náhodou" byl na druhé straně barikády nejen za I. a II. WW, ale i dávno předtím. U nás je národ slepencem a promíchaninou různých ras, atnik i národů. Nejen v dávnověku ale třeba i za třicetileté války . Přes severní Moravu postupovala několikrát švédská vojska, vliv je tam patrný v genetice dodnes....

S tím vaším příbuzným, jak jsem již řekl, již s ním nepromluvíte - je třeba to brát lidsky, pietně. Já to dělám také tak, je to vcelku řešitelné. Myslím, že je to možné, mám sám kohoutí kříže na Šumavě, ještě na mně čekají. Mrtvých se nebojte, již jsou tam.

Nadějný den, pane Targus a pozor za volantem. Mějte se v klidu.
19. 12. 2011 | 07:52

Bazzy napsal(a):

"Naděje není možnost, že něco dobře dopadne, ale jistota, že něco má smysl..."
19. 12. 2011 | 08:16

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
ještě malý detail - s tím Kosovem atd. - to sleduji také s mírným tlakem a obavou. Mám dojem, že to co ještě nastane, o tom se nezdálo nikomu ani v Jitru kouzelníků.

Zkuste si odpovědět, co jediné má v životě smysl. Přijdete na to, kudy a kde je naděje a cesta. Občas to tu píše .... tužka.
19. 12. 2011 | 08:58

olga napsal(a):

Divobyj napsal(a):
Dějiny Československa měly dva nejvýznamnější prezidenty.T.G.Masaryka,který Československo vybudoval a Václava Havla,který Československo zničil. Neděkuji,není zač !

Tento názor plně sdílím i já.
19. 12. 2011 | 09:24

Elena napsal(a):

Молитва, Булат Окуджава
Пока Земля еще
веpтится,
Пока еще яpок свет,
Господи, дай же ты
каждому
Чего у него нет.
Мудpому дай голову,
Тpусливому дай
коня,
Дай счастливому
денег
И не забудь пpо
меня.

Пока Земля еще
веpтится,
Господи, твоя
власть,
Дай pвущемуся к
власти
Навластвоваться
власть.
Дай пеpедышку
щедpому
Хоть до исхода дня,
Каину дай pаскаянье
И не забудь пpо
меня.

Я знаю ты все
умеешь,
Я веpую в мудpость
твою,
Как веpит солдат
убитый,
Что он пpоживает в
pаю.
Как веpит каждое
ухо
Тихим pечам твоим,
Как веpуем и мы
сами,
Не ведая что
твоpим.

Господи мой, Боже,
Зеленоглазый мой,
Пока Земля еще
веpтится
И это ей стpанно
самой,
Пока ей еще хватает
Вpемени и огня,
Дай же ты всем
понемногу,
И не забудь пpо
меня.
Дай же ты всем
понемногу,
И не забудь пpо
меня.
https://www.youtube.com/watch?v=i8kbE57A6lg&feature=related
Kto bude chcieť, tu modlidbu pochopi, pre všetkych ľudi dobrej vole, chcieť pochopiť a vedieť odpušťať.
19. 12. 2011 | 09:32

olga napsal(a):

Elenka, děkuji. Moc pěkné. Zase to mám v blogu. Hodně štěstí.
19. 12. 2011 | 15:52

Elena napsal(a):

olga,
Milá Olinka, dnes rano som šla za Vámi , nebolo tam dnešne Božie slovo, mala som obavu čo je s Vámi, ráda Vás tu vidím.
Velá šťastia !
19. 12. 2011 | 15:57

Divobyj napsal(a):

Olga

Myslím,že úmrtí kteréhokoliv člověka by nemělo ty dosud živé lidi připravit o zdravý rozum a dobrou paměť.
Například si pamatuji jeho(Havlova) slavná slova-Naše země nevzkvétá...
Dá se říci,že za posledních 20 let naše země víceméně "vykvetla".Velmi dobře si pamatuji na šedá a špinavá města,neupravené parky,chodníky,poloprázdné obchody,atd.Je dobře,že mnohé se změnilo k lepšímu.Ale ouha,je to vůbec ještě NAŠE země?
19. 12. 2011 | 17:59

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

Nepřehánějte, vybíjení elit probíhá úplně, ale úplně jinak. Poptejte se Ády a Josifa Vissarionoviče. Anebo Poláků a Pobalťanů, ať to máte hezky z obou stran.
V lidově demokratickém Československu se nic takového ani zdaleka nedělo. Těch řádově tři sta obětí a pár tisíc zavřených, z nichž půlka seděla ve skutečnosti za kriminální činy a teprve po plyšáku zjistila, jak statečně podvracela režim, je smítkem proti tomu, co prováděli ti dva.
Proto když přirovnáváte oběti české komunistické vlády v 50. letech, potažmo za celých 41 let (nevím, proč zrovna 50 let), povražděnou polskou a pobaltskou inteligenci vlastně urážíte. U nás to bylo daleko spíše o osobní statečnosti. A světe div se, Čecháčci se opět ukázali jako přizdisráči. Pokolikáté už?
Postačilo přeci ty chytráky z KSČ a StB poslat do pr...e a klidně jim říci, že práce rukama nevadí a nebolí. A hošánci by byli v troubě.
19. 12. 2011 | 18:31

Fialenka napsal(a):

V tu neděli dopoledne, aniž bych věděla o Havlově smrti, jsme se o něm zrovna výjimečně bavili. Říkala jsem, že Havel je už skoro bez sil a stále žije. Taky jsem se poprvé bavila otevřeně o mých politických názorech (dostala jsem vynadáno). Pak jsem se z televize dozvěděla, že Havel umřel. Měla jsem docela radost, že se ještě stihl sejít s milým přítelem Dalajlámou.
Lidi měli Havla rádi, což bylo vidět i na tom, že se hned v ten den scházeli na Václaváku. Já jsem si hodně cenila jeho názorů a idejí. Teď je příležitost si ty ideje připomenout a oživit.
19. 12. 2011 | 20:07

Targus napsal(a):

To Fialenka:

Právě je problém, že se ty jeho ideje značně rozcházely s konkrétními názory na praktické problémy, o skutcích ani nemluvě. Tam je kořen problému jménem Václav Havel.
19. 12. 2011 | 20:39

Jan Vaculík napsal(a):

Targus
Odstraňování elit mělo v různých obdobích různou podobu, ale po celou dobu obou totalitních režimů bylo zcela zřejmé.
Ta tvrdší podoba - koncentráky - ta byla napřed. Ta byla později vystřídána měkčí podobou, kdy nesměly studovat děti, které neměly náležitý kádrový původ. K tomu patří i masová emigrace lidí, kterým bylo jasné, že ve zdejším režimu nenajdou uplatnění.
20. 12. 2011 | 00:05

Šimon T. napsal(a):

Přesně, jak říkáte, Targusi: "Postačilo přeci ty chytráky z KSČ a StB poslat do pr...e a klidně jim říci, že práce rukama nevadí a nebolí. A hošánci by byli v troubě." !! Máte naprostou pravdu. Kdo si neumí přiznat, že vlastně kolaboroval jen aby nemusel "opustit" pohodlí a jistoty, které mu bývalý režim přece jen garantoval, zůstává i nadále zbabělcem. A aby svoji zbabělost zastřel a ospravednil, potřebuje mýtus o člověku, který naší zemi údajně vrátil svobodu. Hluboce nesouhlasím, svobodu má každý člověk uvnitř sám sebe bez ohledu na režim, vše ostatní je bohapustá výmluva. Nám tehdy nešlo o svobodu v pravém slova smyslu, ale o výrobky ze západu, které měly zaplavit náš trh, o žádnou jinou svobodu nikomu z nás nešlo. Hnus, v kontextu s tím, co se teď děje.
20. 12. 2011 | 04:52

Šimon T. napsal(a):

Hlas lidu, článek však přes noc pro jistotu stáhly z hlavní nabídky -
http://www.novinky.cz/domaci/254014-v-cesku-bude-tridenni-statni-smutek.html

Názor s nejvíce souhlasnými hlasy (4025)

Jan Sítek, Hlohovec

Pondělí, 19.prosince 2011, 17:22:36 | Souhlasím | Nesouhlasím | +4025

Nic proti Havlovi nemám, nejsem komunista, Sametovou revoluci jsem také glorifikoval. Přesto mě vadí, jak jsou o jeho smrti neustále plné noviny a mluví se o něm jako o největším hrdinovi, jakého kdy Český stát měl.
Proč? Jednoduše proto, že:
Havel nebyl hrdina, ale archetyp českého hippies, který chlastal první ligu.
Havel nebyl revolucionář, revoluci začali úplně jiní lidé. On jen využil své známosti a na vlně popularity se dostal až do prezidentského křesla. Demonstrace začaly 17. listopadu, on vystoupil na balkoně až 21.
Byl to kamarád Landovského, který je ho...vado nejvyššího kalibru - viz jeho incident s PČR.
Společně s částí bandy ze 77čky utrácel významné částky ze zahraniční pomoci českému samizdatu za alkohol - existuje mnoho důkazů, přiznávají to i někteří členové charty 77.
Alkoholikem byl ještě v době svého prezidentování.
Podrazil mnoho členů 77čky, svých kamarádů. Zatímco on se hřál na výsluní, ti skuteční hrdinové upadli v zapomnění (snad nemusím jmenovat!!!!) - začal se chovat jako šlechtic.
Podváděl Olgu Havlovou s Dášou Veškrnovou - měsíc po její smrti s ní začal oficiálně randit.
Zatímco jiní političtí vězni v kriminále dřeli hubou zem, Havel si odseděl pět poklidných let v relativně slušném prostředí a to navzdory tomu, že proti režimu vystupoval velmi ostře. Co za tím stálo?
Viděl svět černobíle - USA = dobro, SSSR = zlo. Opravdu věříte tomu, že to tak je?
Vymyslel pojem "humanitární bombardování" - podpořil bombardování národa, který nám v roce 39 jako jediný přislíbil vojenskou pomoc v případě, že se postavíme Hitlerovi. Kdo na tohle může mít žaludek?!
Tvářil se jako humanista (jak může humanista mluvit o "humanitárním bombardování? Co to k...va je?!!), přitom byl členem Římského klubu, který propaguje těžkou redukci populace. To nejde moc dohromady, co?
A tak dále....
Ano, ať odpočívá v pokoji. Ale přestaňte ho, laskavě, stavět vedle Masaryka. Protože tomu nesahal ani po kotníky!
20. 12. 2011 | 04:55

Šimon T. napsal(a):

A ještě hlas lidu:
František Nagy, Karviná
Pondělí, 19.prosince 2011, 17:23:09 | Souhlasím | Nesouhlasím | +1254

Václav Havel zneužíval ideály, kterými se zaštiťoval. Ač celý život žil s maskou bojovníka s totalitou a s komunismem, již v období Charty 77 s (bývalými) komunisty ochotně spolupracoval. Po jeho úspěšném 17. listopadu 1989 Havel v čele Občanského fóra zajistil, aby si komunistická elita udržela moc ve státě. Symbolicky jmenoval federálním premiérem bývalého komunistického ministra Mariána Čalfu.

Svou maskou plachého, slušného a sympatického „Vaška“ ohlupuje Havel řadu občanů dodnes. Václav Havel je dokonalý symbol falešné a pokřivené morálky naší společnosti. Zradou vlastních ideálů, které hlásal v roce 1989, se na úpadku morálky a národního cítění Václav Havel podepsal ještě více, než celý komunistický režim. Ten, kdo jej uznává a uctívá jako „morální symbol“, tímto zároveň přijímá tuto pokřivenou a neupřímnou morálku za svou.
20. 12. 2011 | 04:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Šimon T.:
"Ale přestaňte ho, laskavě, stavět vedle Masaryka. Protože tomu nesahal ani po kotníky! " Výstižný doklad pravdivosti poznatku, že opakovaná tragédie se stává fraškou.
20. 12. 2011 | 14:00

Tužka napsal(a):

Tužka napíše, ... dobrá, jsou to vaše úhly pohledu, nebo jejich, těch co to psali. Ale horizont země je kruh, kruh má třistašedesát stupňů. Mnozí to vidíme jinak, a nejsou jen záporné hodnoty, jsou i kladné. Manipulací lze oblbnout pár jedinců,...4025,...1254,...to není tak moc. Já to vidím jinak,...jak, to je moje soukromá věc. Dějiny to znají,... revoluce vždycky pozřela své tvůrce. A do prvních řad se většinou pak postaví ti, co vyčkávali mimo "dostřel z barikády". Když je po všem nebezpečí, zvednou prapor a jdou,...většinou ke svým ryze soukromým cílům. Prostě historie se opakuje,...po kolikáté, v lidských dějinách, už. Tužka,...in silenzio.
20. 12. 2011 | 15:11

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/zdenek-mihalco.php?itemid=7988

pane Targusi, zkuste si projít celý tento blog, psal jsem tam právě o Listopadu 89 a nakonec jsem okrajově zmínil VH.
Nick se nazýval - Arlon /nikoliv argun/

Tam je to s tím Havlem pro jasné nad tisíc sluncí, napsal bych víc, ale o mrtvých jen dobré. Děkuji.
20. 12. 2011 | 15:39

Targus napsal(a):

To Zdeněk Wachfaitl:

Přečetl jsem a více méně souhlasím.
Omlouvám se za komolení nicku, argun tady svého času fungoval také. Kromě toho je to mně známé městečko (hádejte, kde asi), takže se mi to jaksi propletlo a popletlo.
20. 12. 2011 | 21:19

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

Znám celkem dost lidí s VŠ vystudovanou za socíku, jejichž rodiče hezky hačali v Jáchymově a v jiných obdobně kratochvilných institucích. 40 let se tady opravdu nikomu nezakazovalo studovat, možná tak deset, patnáct. Pak už se na komouše házela povětšině vlastní lenost, neschopnost a blbost.
Zkuste se zamyslet nad názorem nicku Šimon T. Je v něm hodně pravdy. Skoro celá.

To Tužka:

Krucinál a kde máte úsměv, prosím?
20. 12. 2011 | 21:31

Milan Bukovecký napsal(a):

Petr Klán
Nádherný den a večer. Stál jsem 3,5 hodiny na Havla. Samí slušní lidé, žádní hloupí, žádní zaťatí, žádný fanatik, spořádaní, nikdy jsme se tak společensky neměli, stáli jsme frontu a dělili se o smažené hranolky a svařené víno, klíďo čekali, všichni jsme to potřebovali, mrzli jsme a nikde nemeldovali frustráti z Aktuálně.cz, žádný blbeček nás nevzrušoval, pomalu jsme se sunuli a sunuli, ani černá kočka od grafitti nás nezastrašila, nádherný den, famózní a lidský s Havlem.
Hezký večer, pane Kláne, dámy a pánové bez výjimky
Milan Bukovecký
20. 12. 2011 | 22:28

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

M.Bukovecký

Ahoj Milane,
je dobře žes tam byl, beru Tvou zprávu jako autentické svědectví o tom, že se všechno skládá z mnoha úhlů pohledů a myslím si totéž.
Děkuji Ti osobně.

Targus
pane Targusi díky, někdy ze sebe musíme dostat vše, aby nás druzí nejen chápali, ale i brali. Je to stále stejný boj, nikdy to nekončí, ani když se možná někdy zdá, že je vyhráno.
Děkuji vám též a všem klidnou noc.

Slunovrat zimní bude ve čtvrtek, musím se na to připravovat, ani já nemám nikdy vyhráno.
21. 12. 2011 | 01:19

někdo napsal(a):

Pro Zdeněk Wachfaitl Praha :

Stará stavba každého Božího chrámu byla stavěna tak, aby ochránila a posílila duch.
21. 12. 2011 | 11:52

MA-FU napsal(a):

Pane Milane Bukovecký

Dnes jsem nabyla podobného dojmu jako Vy.Nabitá katedrála sv.Bartoloměje v Plzni.Reqiem za pana prezidenta Havla.Klid,lidé vstřícní-muži nechali stékat slám po tváři a nikdo nepoštěkával a byl "každý ponořen do svých pocitů a myšlének".Důstojné.........
21. 12. 2011 | 23:21

MA-FU napsal(a):

Oprava ...slzám po tváři.....
21. 12. 2011 | 23:23

Targus napsal(a):

Doprčic, to jsem zvědav, ve které katedrále budou sloužit requiem za mne, až mi budou brát míru na dřevěný spacák.

Jsem nejchytřejší, nejkrásnější, nejmilejší, nejpracovitější, nejzásadovější, nejbojovnější, nejskromnější - a funkce na obzoru veškerá žádná.
22. 12. 2011 | 00:07

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
pane Targusi nezoufejte, složte platbu předem u Svatých posledních dnů a ještě vám půjdou úroky. Poté Vaše duše odletí na Io za Jupiterem. Může být spokojen, jsou to nadějné vyhlídky.
Pěknou noc, už je slunovrat a vypukne v 6.29, pak se to s váma asi zase zhoupne na tu lepší stranu. Buďte připraven, řešení jistě najdete.

Ještě jste zapomněl na - nejchválenější.☺
22. 12. 2011 | 01:41

Milan Bukovecký napsal(a):

Targus
Všiml jsem si a jistě jste si všiml i Vy, že převážná část dlouhodobých přispěvatelů Vás vzala na vědomí, začala se obdivovat Vašim žánrovým obrázkům z cest, nezaměnitelným básním v próze a v posledním čase i obdivuhodně zralým povídkám. Proto se musím podělit i o můj názor na jakési pseudorevoluční žvásty, které zde, výše, napsal autor Vašeho formátu. Rozhodně neobstojí v hodnotovém kontextu historie, tak jak to podáváte. Nemá to úroveň levicové inteligence, kterou byste měl zastupovat, protože spisovatel je vždy levicový, je kritický k nešvarům společnosti, má se zastávat chudých a bezbranných, má mít nadhled, měl by být vizionář. Je to povinnost, je to dar, měl by ho věnovat pravdě a kráse života. Vaše načuřenost na poměry však neznamená, že budete nestravitelný. Vždy je to o písemné výpovědi, která je a má být vrcholem inteligence. Vaše poslední klackovité výkřiky, tomu nenasvědčují. Cesta spisovatele, kterou jste se vydal, je obtížná. Vždy trnu, když vytáhnete mindrák vzdělání, a otevřete škarohlídům šanci, Vás podceňovat. Přitom jste nejdále, ze všech těch lidí, které někdy kriticky, jiné nekriticky, obdivujete. Pane Targusi, dnes bych Vás nakopal.
Milan Bukovecký
22. 12. 2011 | 07:21

Petr Klán napsal(a):

Vážené, vážení, respektované, respektovaní,

děkuju Vám za komentáře a pohledy. Po slepé cestě nikdy nejdu s trojúhelníkovou formací: svobodou vnitřní, svobodou vnější a jejich vzájemným respektem. To je ukryto ve větě nahoře. Vím, že to nemusí být srozumitelné, omluvte mě prosím. Symbol rozpažených rukou pro mě znamená pokoj, mír, poděkování. Poděkování i požehnaným duším, které také měly přání a nedožily dobu respektu vnější a vnitřní svobody. Symbol připomínající prastarý hexagram říká, že z pohledu rozpažených rukou na typu vnitřní svobody nezáleží.

Nedělní spontánní podvečerní Václavské náměstí říkalo, že je nás mnoho. Děkuju.
22. 12. 2011 | 12:27

MA-FU napsal(a):

Pane Kláne

Přeji-li "Pokoj lidem dobré vůle"-mám na mysli i Vás,ano
"Je nás mnoho" MA-FU
22. 12. 2011 | 12:44

Targus napsal(a):

To Milan Bukovecký:

Nejsem ještě tak daleko, abych si čechral peří jen proto, že sem tam sesmolím jednu strojopisnou stránku. Jak jsem už zde napsal, za Vašeho vydatného přispění jsem jen zlehka nakoukl pod pokličku spisovatelského řemesla a docela jsem se zděsil, co všechno bych měl umět a neumím. Takže spisovatelská cesta opravdu ne, na to jsem starý, jinak řečeno je to práce bez efektu. Pokud budu dál něco smolit, jen pro svou potěchu. A pokud se to někomu dokonce líbí, prosím, nechť s chutí čte.

Co se týká mého pseudolevicového poštěkávání, asi tolik. Každý z nás je utvářen svou životní zkušeností a tím, co se mu cpe od malička do hlavy - škola, rodina, kamarádi, dětské idoly.

Nemůžete po mně chtít, abych započal hlásat liberální teze, když jsem byl vychován na veledílech typu Čuk a Gek a Timur a jeho parta. (Moje babi dlouhá léta splácela ze směšného důchodu docela velké dluhy za příbuzné, ačkoli nemusela).

Nemůžete po mně chtít, abych toleroval jakoukoli křivárnu, když mi odmalička vštěpovali šňůrou od elektrického vařiče zásadu, že lhát a krást se absolutně nesmí.

Nemůžete po mně chtít, abych opovrhoval nejubožejšími, když jsem mezi nimi vyrůstal (opilci, invalidé, životní ztroskotanci, kriminálníci, děti z rozvrácených rodin).

Nemůžete po mně chtít, abych toleroval jakékoli neumětelství, když jsem byl za toto odmala mlácen a třískán za odfláknutou práci s důraznou připomínkou, že snaha není, na rozdíl od černého uhlí, koksovatelná.

A pokud se Vám zdá, že jsem načuřen, tak tedy nejsem. Jen si s chladnou hlavou umím vypsat na papír vlevo plusy, vpravo mínusy. Bohužel z pohledu těch, kteří už dnes jen s obtížemi dosahují na to ohavné náhražkové žrádlo ze suprošů, o bydlení nemluvě.

Abych byl stylový, jedna větička - citátek v ruštině, Voroša a Elena prominou ašíbky i udarjénija.
Svabóda, éto krasívoje djélo, no kušáť chóčetsa.
Tak to je, svobody se ještě nikdo nenažral, čímž nechci říci, že není důležitá, alespoň ta vnitřní. Ale faktická vnější svoboda v tomto státě pro drtivou většinu obyvatel neexistuje již dnes a dnešní elity dělají maximum pro to, aby těch dolních deset mio zotročily ještě více - školné, placené špitály, osekávání důchodů.
Pokud se tedy máme bavit o svobodě v intervalu Plyšák - dnešek, výsledek je poněkud tristní, řekl bych dokonce téměř totožný s dobou před Plyšákem.

Pochopitelně můžete nesouhlasit a snažit se mne přesvědčit o opaku, občas mi i vynadat, urazit se, atd. Mně to vadit nebude. Na oplátku Vám slibuji, že Vaše přesvědčení Vám brát nebudu, z toho už jsem vyrostl.

Přeji Vám hezké vánoce.
22. 12. 2011 | 17:17

Targus napsal(a):

To Milan Bukovecký:

Já to zkusím v ještě větší zkratce.

Vy se jdete ze své svobodné vůle kouknout na Vénu a já jdu na špatně placenou šestnáctku, protože dvacátého dalšího měsíce bude po mně chtít manželka (z pohledu řadového pražáka naprosto směšných) patnáct litrů a já je ještě nemám.
V tom je mezi námi ten rozdíl ve vidění a chápání světa.
22. 12. 2011 | 17:27

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus + Bukovecký
pánové, myslím, že již bylo řečeno. Oba dva Vás chápu, prostě je to tak, že to každý vidíte jinak, protože jste na jiné životní dráze, v jiných životních podmnínkách, v jiných geografických místech a v podstatě i v jiných domácích společnostech.

Jak cituje sám sebe Targus - taková byla černá Ostrava, prostě to tak je. S tím nikdo nic nenaděláme. My z Prahy nebo jiných velkých měst u nás doma se s takovou zemitostí, syrovostí i surovostí skoro nepotkáváme.

Je to přesně o tom, jako když jsem si s panem Targusem vyměňovali názory ohledně sporu krz paní Tužku - mé problémy nebo ztráty lidi z Ostravska nepochopí nebo se jim klidně vysmějí. Já to vím i to chápu, obráceně to nám z Prahy někdy přijde, že Ostravaci-kratki zobaci jsou nějaký jiný svět. No - a jsou, je to tak, jenomže se s tím musíme všichni nejen vypořádat, ale i nějak vyrovnat, usmířit a žít. Nehledat v tom chyby, mouchy a problémy.
Prostě ten pro potěchu píšící Targus svým způsobem maká jako barevnej a přesto píše. Ulevuje si duši i tělu. Já mu to přeji, i když takové věci bych nedal dohromady, prostě jsem odjinud a píšu nebo se pokouším psát jinak.

Takže pánové - ořežte si řádně své tužky - a Úsměv, PROSÍM.
***
Omnia Vincit Amor
22. 12. 2011 | 18:23

Milan Bukovecký napsal(a):

Zdeněk Wachfaitl

Prosím, nepleťe se do nás, nevysvětlujte nevysvětlitelné, vyřídíme si to sami.

Milan Bukovecký
22. 12. 2011 | 23:13

Milan Bukovecký napsal(a):

Targus
Milý Targusi,
nezklamal jste a nevědomý svého hříchu, exelentně odpověděl. Předtím jste si to jistě po sobě přečetl, a jako vyjednavač zjistil, že to nemá chybu, vybruslil jste a skoro nemůžu ani ceknout. Ale, naše generace, ponížená Únorem a ruskou okupací je citlivá a mnohdy se z toho nevzpamatovala dodnes. Nemůžete si ji přivlastnit, tak jako my si nemůžeme přivlastnit Vaši. Proto, když se nám v tom motáte a říkáte, jak to bylo, nebylo, rád si vypůjčím Vaši ráznost, a basta.
Skoro by to bylo všechno, ale přípisem k Vaší hezké litanii jste to zazdil. Pořád ještě neumíte rozlišovat co je vydírání, co je existenční realita a jak to popsat. Pořád ještě nerozumíte, že nic není náhoda. V hlubokém omylu obviňujete jakousi masu lidí, která Vám nic neudělala. Asi byste se měl podívat kolem sebe, do toho Vašeho lokálního bordelu. Zatím to máte jednoduché, nasadil jste si klapky a našel si nepřítele jinde. Jste vedle, jako ta jedle. Řeknu Vám tajemství. Ještě Vás čeká dlouhá cesta v dunách!

Milan Bukovecký
22. 12. 2011 | 23:15

Milan Bukovecký napsal(a):

Petr Klán
Můj nejdelší den
V roce 1976 jsem napsal svůj první román Nejdelší den. Odevzdal jsem ho v nakladatelství na jaře 1977. Redaktor, který několik měsíců rukopis studoval, si dal schůzku mimo redakci. Bylo léto. Lípy se potily a polepily skla zaparkovaných aut. Potil jsem se také. Dobrý den, říkám uspěchanému editorovi, ten zabrumlal, rychle mi podal rukopis v síťovce, omluvil se a odpoklonkoval. Stál jsem, celý opařený a opakoval si jeho slova. Takhle ne. To nepůjde. Je to nepublikovatelné. Schovejte to, nebo Vás zavřou. Zahodil jsem rukopis. Někde zapadl, a nikdy už ho nenajdu, nikdy nenapíšu. Urazil jsem se a probudil z jakési svobody šedesátých let, a ještě než jsem došel domů, vstoupil do vnitřní emigrace, abych, po všech těch peripetiích ji nadějně opustil, sice až v roce 1999, bylo to v Americe, a napsal, na just, první básně v próze na v hlavě zasuté motivy Nejdelšího dne, potom přišel román a další, abych, dnes, jako na smůlu, stejně jako tehdy, stál na pomyslné hranici Československé socialistické republiky, a přemítal, jestli se do té emigrace vrátit.
Řeknu to takhle. Umřel rozum.
Milan Bukovecký
22. 12. 2011 | 23:17

Jan Vaculík napsal(a):

Targusi,
zdá se, že pro strom nevidíte les. A on to nakonec není ani strom, ona je to prostě vaše neschopnost vytřít si žluč z očí.
Koho vy znáte, to na podstatě věci totiž nic nemění. Tak jako - i kdybyste znal sedm židů, kteří utekli z koncentráku a přežili holocaust, tak to na podstatě holocaustu vůbec nic nemění.
A ten pan Šimon T., na kterého odkazujete:
Kdyby se o ty věci zajímal, získal věrohodné informace a přemýšlel o nich, tak by viděl, že nemá pravdu. Ale když to neudělá, tak by měl raději mluvit o tom, čemu rozumí.
23. 12. 2011 | 02:01

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
zkuste blog Zenová zahrada pana Klána, tam to není o žluči. Klídek.

Vaculík
systola/diastola - kolik?
23. 12. 2011 | 21:59

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík a Milan Bukovecký:

Pánové, lituji Vás oba, že jste na tom stejně jako já. Oba jste zřejmě v životě dostali pár facek dodnes jste to nepřekousli. To je velice špatné pro vaši duši, je mi Vás líto.

Na účet své osoby mohu říci pouze toto. Zdá se mi nedůstojné Evropy 21. století, aby člověk byl zdravotně diskvalifikován natolik, že má dost velký problém se uživit, a byl státem hozen přes palubu, zejména, když před tím platil čtvrt století daně jako mourovatý. To není snad ani středověk, to už můžeme slabé a neduživé házet rovnou do Macochy, jak se činilo kdysi ve Spartě s nedomrlými mrňaty. To je neoddiskutovatelná skutečnost, o které můžete mlít pantem a nijak se z ní nevylžete. A to je zhruba v kostce to, co mi dnes na tomto státě, který již dávno nepovažuji za svůj, vadí, za což jsem zde opakovaně napadán a urážen. Proto opakuji. Na to, co mne v životě potkalo špatného, zvysoka s**u, ale nidy se nesmířím se skutečností, že tento stát rezignoval na jednu ze svých základních sociálních funkcí, zabezpečit důstojný život slabým, nemocným, postiženým.

Na účet doby současné mohu pouze zopakovat, že jsem byl vychován k netoleranci podvádění a rozkrádaček, oblbování druhých, což je spolu s vysáváním peněz z tzv. střední třídy šroubováním daní a umělým zdražováním životních potřeb hlavním problémem naší doby. Pokud to vidíte jinak, je mi líto, naše dabata končí, nebudu vám v čase vánočním vysvětlovat, že jste hlupáci, nemám na to čas ani náladu.

Co se týká vašich prohlášení, již jsem zde jasně definoval, že trvám pokud možno vždy na nazývání věcí, jevů a událostí pravými jmény, byť se to nelíbí většině zdejších čtenářů i panu Stejskalovi (tomu hlavně).
Pokud zde někdo nemohl studovat 40 let, nechť se to hlásá. Pokud tomu tak nebylo, nechť dotyční polhávači drží hubu, anebo svá prohlášení upraví adekvátně objektivní skutečnosti.

Než vypěníte, zahloubejte se nad tím, jak je možné, že bratr Václava Havla, na něhož zde všichni pějí ódy coby nejčistokrevnějšího a nejskálopevnějšího disidenta, neměl výrazný problém se získáním vysokoškolského titulu. Kde je to komunistické pronásledování celých rodin až za hrob?
Pročež otřete slinu z retu a věnujte se v klidu vánočnímu kapru a přemaštěnému salátu.
Pokud ve Vás i přesto kypí žluč, doporučím tu nejlepší metodu k uklidnění. Dva kubíky dřeva, klátek, dřevěnou kozu, obloukovou pilu a dobře nabroušenou sekyru. Až to sami pořežete a posekáte, garantuju vám, že budete spíše, než nad nespravedlností světa a nebetyčnými drzostmi Targuse přemýšlet nad tím, jak si utřít svíčku pod nosem, aniž byste museli zvedat ruku.

Přeji Vámi i ostatním hezké vánoce.
24. 12. 2011 | 15:01

Ghost Dog napsal(a):

poruším svůj vlastní zákaz a ještě jednou vstoupím na tento blog ..

.. pan Targus
proč tolik zloby dnešní den .. ó ano, jsou věci, které by nás neměly nechávat chladnými žádný den v roce .. jste prý levicový, no já si to nemyslím, já vás vidím jako nespokojeného s dnešním stavem věcí .. a jedině nespokojenost nás posunuje neustále kupředu .. a jen poznámečka: od roku 1989 zde nikdy nebyla žádná vláda, která by jednala pravicově, buď byly levicové, nebo v nejlepším případě středolevé, ale to je jen hrubé označení, ony ty vlády a celá společnost spíš vykazuje známky chamtivosti bez ideí ..

v dnešní den, zatímco se koušu nudou v zaměstnání, bych vám všem rád popřál hezké prožití zbytku vánočních svátků a klidný a úspěšný nový rok 2012 ..
speciální pozdravení pro pana Klána, pana Bukoveckého, paní Tužku, paní MA-FU a moje srdíčko hřejivé sluníčko Naivku :-)
24. 12. 2011 | 19:10

Targus napsal(a):

ůkigz
24. 12. 2011 | 21:08

Targus napsal(a):

To stejskal:

Pane Stejskale, nemohu vložit příspěvek, ač v něm není žádný vulgarizmus, existuje seznam zakázaných slov?
24. 12. 2011 | 21:09

Targus napsal(a):

To Ghost Dog:

Vážený Duchovní Pejsku (dovolte mi pro tentokrát toto počeštělé oslovení, strašně se mi líbí),
já nevím, o jaké zlobě píšete. Já se na nikoho nezlobím a dnes nechávám věci a děje ve statu quo. Co je dobrým, nechť dobré zůstává, co je zlem, nechť dnes spočívá v úkrytu. A přeji sobě i ostatním, aby dnešní vigilie byla dnem jakéhosi generálního příměří.
24. 12. 2011 | 21:11

Targus napsal(a):

Pokračování:
Dál už nic nenapíši, Stejskalův komp tvrdí, že porušuji kodex. Znechucen odcházím.
24. 12. 2011 | 21:18

MA-FU napsal(a):

Ghost Dog

Díky pane,díky-vzpomínala jsem na Vás,jsem ráda,že tu jste s námi.To tím slunovratem-slunce se vrací a Vy s ním.Svatvečer pomalu za námi ...ale přece Vám přeji hezké a požehnané svátky-narození...veselme se!! MA-FU
24. 12. 2011 | 23:17

Jan Vaculík napsal(a):

Targusi,
(1)
nadáváte tady na stát, že není schopen se o vás postarat: ale proč by se o vás měl stát starat, když jste evidentně schopen postarat se o sebe sám?
(2)
Snažíte se vyvrátit moje konstatování, že zdejší totalitní režimy měly promyšlenou politiku, která vedla k eliminaci elit: na začátku to byla přímo fyzická likvidace, na konci už "jen" bránění přístupu ke vzdělání. To, že tato politika existovala, je nezpochybnitelné. Vy však argumentujete tím, že přesto někteří vystudovali: například IM Havel. - To je argumentační logika jako prase, vskutku.

Ldybyste si byl schopen vytřít žluč z očí a kdybyste byl schopen vidět příčiny našich problémů tam, kse skutečně jsou; snad by se vám pak i jevila cesta ven, a situace by už nevypadala tak beznadějně.

Neloučím se, vždyť se nikdo z nás nikem nevzdaluje, nepřeju Vám ani žádné radostné Vánoce, však vidíme oba, jaké ty Vánoce jsou: takové, jaké si je uděláme, jaké si je prožijeme.
25. 12. 2011 | 02:37

Jan Vaculík napsal(a):

eště se vracím k (1):
je fatální chyba velké části naší tzv. levice, že když strádá frustrací z nedostatku lásky, že si myslí, že láskou je zahrne stát: že je to povinnost státu, aby lidi byli šťastní.
Jenže lásku si lidi musí sami hledat a sami poskytovast sobě navzájem; stát dovede nanejvýš jen dávat peníze, a to ještě jen ty peníze, které druhým sebere. V tomto koloběhu se opravdu žádná láska nezrodí.
25. 12. 2011 | 02:45

Milan Bukovecký napsal(a):

Targus

Jste anděl. Konečně mne někdo politoval. Konečně to někdo analyzoval a otevřel si žvanírnu na Aktuálně.cz, ještě že Vás mám.
Správně jste to napsal. Melu si pantem, snažím se z toho vylhat, a můžu za to, že Vy jste nepochopil realitu, že nikdo, mimo rodiny Vám nepomůže, nebo Vy sám! Moje babička by řekla, kdyby to četla: nebudeš ho opakovaně napadat, měj ho rád, mumlala, nemůže za to! Mám babi, mám.
Přiznávám, že třetí odstavec se mi zdál celý jako klišé, zejména vysávání peněz střední třídy, chechtal jsem se, za to se omlouvám, asi bych to napsal jinak, přiznávám, jsem hlupák a snad tím debata nekončí, ale pořád ten smích, ha, ha, někdo by Vás měl za ty rozbory pocelovat, já ne, já se jen divím, čemu všemu nerozumíte a dáváte tomu na prdel.
Zejména se ozývám k mým prohlášením, nevím, jestli to byla prohlášení k věci, kde jste věci nazval pravými jmény, řekl bych, že kecáte, ale když říkáte, že jsem polhávač a ať držím hubu, tak jo, budu ji držet, bojim se bojim, ale nebudu svá zbloudilá prohlášení upravovat podle Vás, jestli to ovšem prohlášení bude, je to jen na Vás, jaký v Hostinci u Mamulů, kam chodí i Váš doktor Mengele, zplodíte závěr, á la komisař Žavér, nebo ukážete pěst dělnické třídy.
No to mě podrž, že bych vypěnil? Asi jo, víte to lépe, rozumíte tomu, i celé rodině bratří Havlů, už od 3 třídy ZŠ, kdy jste se s nimi rozešel u násobilky, oni šli tam, kam patřili, mezi elitu, kde na konci se z nich stali prebendáři, byli k tomu předurčeni a Vy jste bohužel jinde, mezi výprosníky, ani jste si nevšiml, že jsem tam s Vámi také, beru to tak, že Vy to chápete jinak, třídně, nikdo je nepronásledoval, že se mi to jen zdálo, že se kolem nich motal samý rudý lidumil, měl bych si raději otřít slinu, spolknout kost a sníst mastný salát. Tak jo, jdu na to, za chvíli snídáme, mě to víc omasti, volám manželku, kroutí hlavou, nekruť s ní, myslím v duchu, venku je krutý svět a pravdomluvný Targus, masti dál!
Pořád jsem nevěděl, co to se mnou zmítá, ještě že Vás mám, hele žluč, kypí, musím na dřevo, sem se dřevem, volám ženu, kde je dřevo, nasekám ho na příští rok, proč, ptá se, no, víš, Targus je drzej, nepotřebuju na něj myslet, dojez zvědavě mluví manželka, utři si olej, fuj, tak mastné, chceš kapesník, odbrknu, ne, utřu si nos vodfrkem, hele, vole, řekne žena a podá papírový, největší vynález za atomovou bombou.
Hezký den, Targusi, hezký den!
Milan Bukovecký
25. 12. 2011 | 10:37

Milan Bukovecký napsal(a):

Vážený pan Ghost Dog
Já se také zařekl, že sem nebudu psát. Nechal jsem si jen pana Klána a toho opouštěl už několikrát. Fakt se mi nechce, baví mě to, někdy je to inspirující, bohužel, sem tam si to někdo splete s arénou, vrazí sem gladiátorskou držku a čeká, až nymfomanka hodí s tribuny věnec. Děkuji za přání, vážím si toho, věřím ve dny příznivější. Přeji nádherné svátky plné zdraví a slunce.
MA-FU
Laskavou zimu, přeji, zdraví a pohodu. Jarní sen je na dohled. Zahrádka spí. Zvoní zvony. Našňoření půjdeme na mši. Bůh se dívá.
Tužka
Vážená paní, koupil jsem si podložku na cvičení, už normálně stojím na hlavě, sem tam se prohmatávám, pořád piju meduňku?, kopřivu občas, pomalu, tak pomalu kroužím. Dýchám pro věc. V tu chvíli jsem s Vámi.
Naivka
Chápu, vidím Vás u fontány Di Trevi, díváte se na sladký život a házíte na něj minci. Jako z hudební skříně zurčí v písních voda. Vzpomínám na jednotřídku a učitele Sládečkovi. Kantor natáhl klikou gramofon. Hrot přenosky šuměl po bakelitovém kotouči. Už tehdy jsem poslouchal zvuky Univerza. Rozumím Vaší vášni, děkuji za přízeň!
Petr Klán
Přeji Vám louku plnou kopretin, ohromné nápady a neprůstřelnou vestu. Je to jako v ekonomice. Nic netrvá věčně. Každý pátý rok, kdy jste na vrcholu, se musí něco změnit. Buď prodat, nebo vyhodit 30% zaměstnanců, nebo něco převratného vymyslet, jinak začíná pozvolný pád. Jsem tu u Vás rád. Rád sem píšu. Skoro bych se přimlouval, abyste začal vraždit „neviňátka“!
Hezký den, i všem, které jsem opomenul a mám rád.
Milan Bukovecký
25. 12. 2011 | 11:46

MA-FU napsal(a):

Pane Bukovecký

Krásné přání-takové,které umí napsat jen básník na Hod Boží Vánoční...Dík

Přeji Všem lidem dobré vůle ať je nadcházející nový rok rokem míru a vstřícnosti.
25. 12. 2011 | 22:50

helena - naivka napsal(a):

Když já jsem na tomto blogu srdcem i poznáním na Vaší straně, Targusi... snažím se však porozumět. Jsou lidé, kteří uvedli do světa něco tepla, a žijí dál v paměti těch, které tímto teplem obdarovali. Jsou lidé, kteří věří v sílu slova, ano, může být velká, může utvářet i dějiny, v rozmezí desetiletí a snad i staletí. Je to však práce, opravdová práce, jež nám dává teplo, najíst a v čase nepohody střechu nad hlavou. Podle mého soudu, práce spolu s technikou udávají základní směr vývoje a vedou k tomu, že některé způsoby organizace společnosti nejsou udržitelné, zatímco jiné jsou neodolatelné. V každém případě, v dnešní naší společnosti nevidím úctu k práci a pochopení jejího skutečného významu, práce není příliš hodnocena a lidé, bez nichž bychom neměli co jíst a kde bydlet, nedostávají za svoji práci důstojnou mzdu, hrubá práce je naší společností degradována na téměř podřadnou lidskou činnost. Vím to, živím se také rukama.

Pan Klán píše: "Nedělní spontánní podvečerní Václavské náměstí říkalo, že je nás mnoho." .. četla jsem kdesi, "Když člověk má strach, raduje se nebo zuří, jeho endokrinní žlázy produkují hormony, které působí jen na jeho vlastní tělo. Kolují v uzavřeném oběhu. Srdce zrychlí tep, člověk se zpotí, zašklebí, zapláče, dá se do smíchu. Je to jeho záležitost. Ostatní se na něj dívají a buď nesoucítí, nebo soucítí, jenže proto, že jim to velí jejich vlastní intelekt. Když má strach mravenec, když se mravenec raduje nebo zuří, hormony kolují v těle, pak z těla vyjdou a pronikají do těl druhých. Díky fero-hormonům, tedy feromonům, pláčí milióny jedinců naráz. Musí to být neuvěřitelný pocit, prožívat city těch druhých a způsobovat, že i oni cítí totéž co vy..." ..

Je naším osudem a údělem žít ve společenství lidí, ale je především na nás, jak zmiňuje i pan Vaculík, jaký život prožijeme.

Pane Bukovecký, jste fantastický, mám z Vašich poetických obrazů velkou radost, děkuji :-) ..
Ghoste, četla jsem tvé přání pár minut poté, co jsi je sem odeslal, tušila jsem, že tě tu spatřím, měla jsem velkou radost :-) ..
Paní MA-FU, ano, je i pro mě štěstím, že jsou mezi námi básníci jako je pan Bukovecký, cítím, jak z něho pulsuje tep života, sálá nezkrocená divokost, pohlazuje lyričnost, ale také smysl pro čest a hluboká opravdovost.. vážím si lidí, kteří nám otevírají svá srdce a své myšlenky, aby druhé obohatili a potěšili .. paní MA-FU, dlužím Vám poděkování v Neznámém městě za maminku, děkuji.

Všem bez rozdílu přeji krásné dny sváteční.

.. tohle mám ráda:
https://www.youtube.com/watch?v=TPMoOk5GzXk

děkuji.
26. 12. 2011 | 10:53

MA-FU napsal(a):

Helena-naivka

Je to telepatie má milá?? Říkala jsem si "Musím se podívat" a dobře jsem udělala.Je tu krásné přání od Vás..
Díky a budu vzpomínat na všechny včetně p.Klána na dnešním koncertu v chrámu sv.Bartoloměje v Plzni v tento svatoštěpánský sváteční podvečer...MA-FU
26. 12. 2011 | 12:03

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

Já se o sebe starám tak, že překračuji při práci všechny myslitelné bezpečnostní normy a nařízení, jakož i lékařské zákazy. Mám totiž zakázáno pracovat se stroji, řídit auta, atd. Pokud vám nevadí skutečnost, že při tom ohrožuji sebe i druhé, není co řešit. nezbývá, než obdivovat vaši sebejistotu, že mne nikdy nepotkáte na silnici.
Mně ovšem nejde o mou tělesnou schránku, jde mi o ty tisíce podobně či více postižených, kteří skončili na dávkách hmotné nouze a nemají příbuzné, kteří by je dotovali.

Pane Vaculíku, ten rozdíl mezi výší invalidního důchodu a dávkou hmotné nouze je propastný, nepřál bych ani vám, abyste ho musel poznat.

Zbytek vašeho příspěvku jsem nečetl, anio nehodlám dělat. Unavujete mne a jakákoli debata s vámi postrádá smysl. Jste zahleděn sám do sebe, neschopen jakékoli racionální úvahy.
26. 12. 2011 | 12:28

Targus napsal(a):

To Milan Bukovecký:

Původně jsem vám tady chtěl napsat, abyste mi vlezl na záda. Ono to ale nestojí za to. Kýble sraček, které se tu na mne s Vaculíkem snažíte nalít, mi v podstatě nevadí. Ukazují ostatním vaše nitro.

Pokud máte VH za elitu - skutečnou elitu, nikoli elitáře, jakákoli naše další konverzace je zbytečná.

Jelikož mi toto státní zřízení neumožňuje trávit svátky tak, jak činí většina ostatních, omluvte mne, jdu raději pracovat, je to pro mne daleko přínosnější.
26. 12. 2011 | 12:40

Targus napsal(a):

To helena - naivka:

"Jsou lidé, kteří věří v sílu slova, ano, může být velká, může utvářet i dějiny,..."

Je neštěstím, že sílu slova a své autority dokáží lidé zaprodat za prázdný titul, nepotřebnou funkci, zbytečnou cenu. Jistě si domyslíte, koho mám v hledáčku.

Hezký zbytek vánoc.
26. 12. 2011 | 12:47

Milan Bukovecký napsal(a):

Targus
Kýbl jste si přinesl sám. Nemůžete čekat, že Vás u něj budu litovat! Na to, abych to udělal, si Vás vážím. Rovněž mi nemůžete dávat otázky, kterým sám nerozumíte. A, jestli cítím hanbu, že jste v takové situaci? Jistě, cítím, a nejsem tady od toho, abych Vás zlomil. Targusi, mé nitro, je samý šprým, zkuste to jinak.
Milan Bukovecký
26. 12. 2011 | 14:27

Milan Bukovecký napsal(a):

Naivka

Úžasná skladba, úžasná žena s violoncellem. Přivlastnil jsem si ji jen pro sebe. Protože tady přes svátky nebudu, posílám báseň z knihy Cukrová zeď. Možná, že už tu někdy byla. Nevím, je skutečně z roku 1977.

Třicátého prosince 1977

Celých 822 dní šlapu na té dlouhé chodbě
Jdeš proti mně, vrtíš se po těch schodech
Tepané zlato Ti přešlapuje mezi prsy
Pohladil jsem Tě až do mokrého klínu
Ó Evropo, betonová sílo, ty monstrum
Jak je mi špatně z Tvých vyučenců

Řídil jsem pomyslný taxík, pokřikoval na rádio
Zpívala Joni Mitchell, říkal jsem, ať nasedne
Ať nechá na pokoji piloty z British Airways
Grilovaná žebírka z chicagské restaurace
Oblíkne si kalhotky a tričko z leknínů
Ale to už mávala nabalená děvčata z práce
Nasedala poštípaná vánočním mrazem
Olízla se, takový jsem měl strach o jejich rty
„Tak se dneska namažeme," řekla, šťouchala mě
Šéf už svítil, parkoval jsem, registroval holky
Mistrné zadečky se vrtěly při zaklapávání pojistek
"De muž, kterej nikdy neplakal, de pozdě do práce.
Do štvrtýho patra de. Nazdár!" pokřikovali vrátní
„Dobrý den," odpověděl jsem, šlápnul na první schod
A věděl, že mýdlový princ jde poroučet 160 lidem
Otočil se, skrz vestibul čuměla betonová pixla
Obrovské sklady, strašná kurva práce

Z úst mi pršely miliony kapek citu
Narodil jsem se běženci z Podkarpatské Rusi
Čekám, až mě tam někdy vezme
Děvčata zahákují dřevěně putny na ramena
Voda jim šplouchne nad obruče
Potom přijdou skvělé rýmy roku 1922
A Isadora Duncanová zatančí nahá
Na kašmírových šátcích
Internacionálu

Pak bylo poledne, měl jsem červené fleky na tváři
Volal matce, přál k Novému roku
Na stole jí kouřila houbová polévka
"Dobrou chuť mami. Už můžeš maso!"
V kantýně nemusel říkat: „Pusťte to nahlas."
Hráli: Oči čornyje, kak Kalifornyje
Tak chraplavý kornet Armstronga bečel
I vrátní, dřívější bachaři natahovali uši
„Přál jste si?" řekla černovlasá Slovenka
„Španělský víno s bejkem."
Až po mně šlehla očima, taková láce
Ale i od té lahve mě odtrhli

Zase jsme na někoho zapomněli
Na chlapa a jeho čtyřicet let u sortimentu
„Hele, ste blbej, nebo co? To je pro mě?" ptal se stydlivě
„Kdepak, já. Já sem jenom pošťák pro transistorák!"
„Dík! To je makačka, co? Tady je to hotovej lágr," řekl Venca
Plkám: „Nechte toho. Tak to musí bejt. Já Vás lituju. Nazdar!"

Šel jsem dál, jehličí Vánoc začalo opadávat
Holka v prvním patře mi dala francouzáka
Tancoval jsem s ní Holanďana
Vykopával nohu pěkně vysoko
Sádlo mi kapalo přes pásek
Kolem se míhaly mladé i starší žáby
Potrhané těžkou prací
Styděl jsem se za to
Nemohl jsem jim pomoci
Cinkal si s nimi o sklenice
Byl na měkko, navzdory tomu
Že mě některé neměly rády
Fascinovaně jsem koukal na běžící kotouč magnetofonu
Miláček zpíval
„Už dávno nejsi dítě!“
26. 12. 2011 | 15:30

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

M.Bukovecký

to je velmi silné, sedím a přehrávám si to jako film....
1977 hmmm, připomíná mi to světla nad Park Avenue. Jou strašně vysoko, svítí na dolů na zástupy. Stále tam jsou a pod nimi běží fascinující film tvořený zástupy klientů newyorkské banky zrovna utrácející svých pár babek. Někde v podzemce se zrovna chystají vyrazit vlci velkoměsta a jim uniknuvší se ženou k moři na lodích....
Děkuji.
26. 12. 2011 | 16:12

Targus napsal(a):

To Milan Bukovecký:

Každý z nás si nese svůj úděl. Já svůj džber sraček (pokud to tak vidíte), vy zas trauma ze zahozeného a posléze ztraceného románu. Dodnes jste nepochopil, že ono zahození a ztracení bylo pro vás dobrem. Bylo to pro vás tím nejlepším, co vás mohlo potkat. Ta facka vás posunula dál, než deset vydaných románů. Popřemýšlejte o tom.

Otázky vám můžu dávat, jaké chci, vy musíte nalézt sílu přiznat, že nemáte odpověď, pak můžete čekat na další posunutí směrem vpřed.

Vaše hanba je mi šumák. Neublíží a nepomůže. Aspro hozené do sklenice vody. Vyšumí a zbyde jen kal na kraji sklenice, který se dá setřít jedním prstem. Nebo se taky dá ignorovat. Klidně si myslete, že jsem ufňukaný idiot, tak jako Vaculík.

A jako diskutér stojíte za starou vypelichanou bačkoru. Pletete si diskuzi se slohovým cvičením. V diskuzi se odpovídá na věcné dotazy či věcné námitky věcnými odpověďmi, nikoli sprškami urážek a tupením imaginárního nepřítele u klávesnice. Nemyslím si, že patříte do jedné lajny s Rumcajsem, SuPem,Kormoránem a spol. Je vás tam škoda.

Dnes jsem při svařování zjistil, že se mi opravdu odešla jemná motorika na levé ruce, jak jsem se domníval. Pročež se může lehce stát, že se tu neobjevím nějaký čásek, anebo taky vůbec. Nebude to proto, že bych se naštval, řeším daleko důležitější problémy.
26. 12. 2011 | 23:03

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Targus,...zdravím Vás, pane.
Tak jemná motorika. Má li tělo jakékoliv problémy, snaží se je odsunout co nejdále od těch nejdůležitějších orgánů. I psychické problémy, třeba ty náhlé, nečekané,...jak rozklepou ruce i nohy i mladému a zdravému. To píšu na úvod, abych tím doložila, že problémy jakékoliv se promítají do rukou a nohou. A teď, jak jim čelit. Zavčas napětí odvádět.
Celou noc naše tělo likviduje nahromaděné škodliviny. Kolem půlnoci žlučník, pak játra, před východem slunce plíce, po východu slunce tlusté střevo,....a tak další orgány v pravidelném uspořádání.
Co můžeme udělat, aby škodliviny odcházely rychleji a nezůstávaly v těle, nebo se dokonce do těla nevracely.
Ráno, jak se probudíte,...prsty oklepávejte pomyslnou vodu, kterou tam na nich nemáte, ale je to ten správný cvik k jejich rychlému prokrvení. Pak položte ruce podle těla a prsty bubnujte do podložky, chvíli, znova oklepejte. Mněte je, jakobyste si na nich roztíral nejaký krém. Promasírujte postupně jednotlivé prsty tak, že pravou rukou palcem a ukazovákem rychle třete jednotlivé prsty druhé ruky, a naopak. Ruce, která má větší problémy se věnujte víc. Obyčejně je to levá ruka, souvisí to se srdcem. Připomíná to postup, jakože se chcete zbavit jakéhosi nánosu,...ta masáž. Pohyb se dělá jen směrem od zápěstí ke konečkům prstů. Nakonec velice rychle napínejte a zatínejte prsty v pěst. Ještě si můžete krouživým pohybem namasírovat jednotlivá zápěstí. Veškeré cvičení stačí dělat pět minut. Odměnou jsou pohyblivé a stále citlivé prsty. Už za týden, budete ji cvičit každý den,....a aby byl účinek,...musí se cvičit každý den,.. tak za týden poznáte zlepšení. Co to je pět minut, těch pět minut mnohdy promarníme. Bylo by ideální, kdybyste některý z těchto cviků opakoval i během dne. Ale, podmínka je, že cvičení musí být ráno, než vstaneme z postele,...souvisí to s energiemi těla, dost jsem už o tom psala jinde.

Tak, už jste objevil, kdo mi ukradl .....a úsměv, prosím.
Dovolím si pozdravit i pana Petra Klána, pana Milana Bukoveckého, pana Ghost Dog, paní MA-FU,....a všem dalším připomenu,...tři mudrcové už jsou na cestě,...i pro nás nesou své poselství. Zdraví vás Tužka.
26. 12. 2011 | 23:51

Targus napsal(a):

To Tužka:

Díky za rady, i když k užitku asi nebudou. Postiženo je vedení vzruchů. Zkuste si zapnout vysavač, když v elektrárně někdo přecvakl dráty...
Ale to nic, nebojuju s tím poprvé, i když úspěšnost spíše setrvale klesá, než aby stoupala.

Přeji hezké čekání na tři mudrce z východu.
A ten úsměv si ukrást nenechejte, je jen Váš.
27. 12. 2011 | 00:20

MA-FU napsal(a):

Tužko

...tužko,tužtičko,nevěděla jsem kde Vám přát,sama jste napsala,jste přece Tužka.A kde jinde se sejít než v matematické kavárně U Klána,nebo v Neznámém městě zkrátka v profesorově oaze.
Tak mudrcové již jdou a poselství nesou i takové může být: Neporovnávejte svůj život s druhými,nepoznáte cesty ,kterými museli ve svém žití projít.

Přeji Vám Tužko abyste Vaše moudra i nadále ventilovala,psala,dávala k dobru atd...po celý rok a byla hodně čilá,zdravá..dáváte naději i víru.MA-FU
27. 12. 2011 | 00:24

Elena napsal(a):

ešte sa mi nechce spať milý pán Klán , som taka nočna sova, stražim kludný spanok blizkych bdiem nad nimi

Všetko bolo pán Klán ako pán Boh požehnal , šťastné a vesele!
27. 12. 2011 | 00:42

Elena napsal(a):

v tých to dnoch pán Klán často myslim na pána Václava Havla, hovorili sme o nem doma, vspominali sme s manželom, vlastne 1989 rok, to boly naše študentské časy, plne očakavný, zmen, nadeje,
a viete pán Klán, nam sa všetko splnilo, presne ako sme snivali, ked sme sa brali, v ničom nie sme sklamane, postarali sme sa s manželom o všetko, čo sme si želali, nebolo, to lahke, manžel bol veľa rokov v zahraničii , ja som sa sama starala o rodinu , vštko za to stalo, bola to skuška svobody a zodpovednosti, sme spokojne.

pánu Václovi Havlovi, vďaka za tu svobodu, nech mu je zem ľahka,
s úctou Elena.
27. 12. 2011 | 00:54

Jan Vaculík napsal(a):

Tagusi,
dabata Vás unavuje... Inu, to tak bývá, když s váma někdo nesouhlasí, a vy byste měl pochopit jeho argumenty, zvážit je, a pak proti nim vyložit ty svoje.
Jistěže: když nám někdo jenom přitakává, tak se to debatuje sanmo!
27. 12. 2011 | 01:27

Jan Vaculík napsal(a):

Targusi,
věřte, že kdybyste Tužce napsal:
"Díky za radu. Hned ráno to zkusím a věřím, že mi to pomůže!"
tak byste měl pokoj od většiny zdravotních problémů.
Zdar a sílu přeje
Jan Vaculík
27. 12. 2011 | 02:03

Targus napsal(a):

To Jan Vaculík:

nejdřív jsem vás chtěl ignorovat, připadá mi to ale poněkud neslušné.

"Inu, to tak bývá, když s váma někdo nesouhlasí, a vy byste měl pochopit jeho argumenty, zvážit je, a pak proti nim vyložit ty svoje."

Pokud považujete za argument omílání bezduchých, poněkud primitivních a vyčpělých antikomunistických tezí, těžko po mně můžete chtít adekvátní reakci. Do takové diskuze nepůjdu. Připadá mi to jako mrhání vzácným časem. Věřte si tomu, že jste ten největší chudák a že současný režim je ten nejspravedlivější na světě.
"věřte, že kdybyste Tužce napsal:
"Díky za radu. Hned ráno to zkusím a věřím, že mi to pomůže!"
tak byste měl pokoj od většiny zdravotních problémů."

Pokud věříte svému automechanikovi tvrdícímu, že v případě zadřeného klikového hřídele v motoru postačí vyklepat a přestříkat přední blatníky, protože motor je přeci mezi nimi, máte úplnou pravdu.

Již se nedivím, že diplomovaný lékař (ano, na štítku dveří bylo opravdu MUDr.) odebírající mrzákovi s amputovanou rukou invalidní důchod napsal do zdůvodnění: stav se sice nezlepšil, ale pacient si zvykl.

Albert Einstein prý prohlásil, že vesmír a lidská blbost jsou ekvivalentem nekonečna, ale u toho prvního si není jist.
27. 12. 2011 | 10:21

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Vážení,
není tomu tak, úsměv prosím, jsem si přišel vzít nazpět já. Já, je to úsměv můj, se kterým jsem přišel k Tužce a byl odejit nakonec bez něj. Komu to ještě nedošlo ani po blogu Omnia vincit amor a diskusi pod ním, bude se muset tady nechat léčit tužkou, ale bez úsměvu.
Skutečný úsměv z duše odchází se mnou. Konec konců její rady pro léčení druhých jsou dávnou kompilací mého a jejího vědomí a vědomostí. Vyléčit tělo je ale málo.

Tužka
psala jste tu o mně že jsem lhář. Milá Tužko nejsem lhář, mohu dnes jen litovat, že jsem byl tehdy zachráněn a neposunut rovnou za zeď krematoria kolem jezírka tam dál.....
Mohl jsem být ušetřen Vašich náhledů těm, kdo o tom neví vůbec nic. Ušetřen všeho léčení, všeho odpírání života, všech zbytečných nadějí a beznaděje bez úsměvu. Vy byste zde nikdy nebyla Tužkou, co načmárá studánku, vztekne se a papír jen tak zahodí do koše.
Mohla jste mít alespoň kámen, který nemluví. Obelisk, který by úsměv už nepotřeboval a o Vás nepromluvil. Ostatním by stačil ten Váš, který skrývá bolest, se kterou již nejde nic udělat a hvězdy jsou daleko. Stejné by to bylo pro mně.
*
Jenže je to jinak a rozmazávat tuto starou historii zveřejněním mých básní se nikomu nevyplatí. Vy jste s tím začala první a bez mého vědomí. Nemůžete očekávat, že budu jen ten poslušný pacient jako na přístrojích, jako po operacích, jako po narkoze, jako na berlích, jako v Kladrubech. Musíte si konečně uvědomit, že jsem to já s tím vším, co patří ke mně a Vy to znáte dávno tomu. Jsem to já, a stojím dnes v klidu u zdi krematoria.
Každodenní cesta tím místem, vzpomínka k nezaplacení, každodenní FNM s pokorou a úctou k lékařům i pacientům. Každodenní svítání říká, že někde je ještě mrazové údolí, ač tam snad ještě vyvěrá proud světel nad Park Avenue i hořící slunovrat zároveň..
*
Slunovrat září nad ránem

Ruměné tony se svezly
úžasem do mého srdce,
jsem na cestě do města.
V tramvaji návratů,
v motolském úvoze
hořel slunovrat světlem,
údolí zářilo mnoha slunci.
Zmizel stín ze staré cesty,
nakláněl jsem se do jezírka,
kde obraz dne plul na hladině.
Na dně ztracená má duše,
za zdí krematoria, kde smrt
je vždy nebezpečně blízko
a Kristův věk mnohé ukončil.

Byl zimní Slunovrat,
oslněna darovaným sluncem,
duše má tvořila tyto verše.
Se Slunovratem jsem psal,
kometa přilétala od Slunce,
a nesla zář svého průniku
do mé dychtivé duše.

Byl jsem v místech ,
kde stará cesta končila,
stále oslněn slunovratem.
Četl v paměti Tvá slova,
Vůbec nic – a proč?
Co prochází nám?
My to zvládnem?
Má vesmírná lásko ….

Stál jsem v motolském úvoze
a viděl Tě v tramvaji návratů.
Stál jsem u zdi krematoria
a viděl Tě ve vlajících šatech.
Stál jsem nad jezírkem,
a slyšel z něj Tvůj hlas.
Stál jsem tam dlouho,
hladina se vlnila nepokojem,
a září ze Tvých očí.

Stál jsem u zdi krematoria,
nádherou rána ohromen,
v motolském úvoze že svítá.
Přicházel další slunovrat,
dráha slunce, jaká bude cesta?

Zdeněk Wachfaitl, Confiteor IV., 22.12.2011,
*
Vyberte si cestu, mějte na mysli, že i já jsem stále na cestě a jsem dnes výše než Vy, stojím v pravdě. Nejsem anonym a mám velmi dobrou paměť. Cesta vedle sebe, cesta od piánovek k Nobelovce, se zážitky vědomí ze světa po exitu a tím co nastalo potom - asi by na schodech školy Heyrovský nebyl – sám. Kdo přečte 10 knih denně, napíše za noc 20 básní a píše to bez světla, se svitem hvězd a měsíce? Rytíř, co se toulá po hvězdách a píše – Ahoj a usmívej se. Prosím.
Uměla jste jen Prosím. Úsměv jsem Vás naučil já. Ode mne máte úsměv – já Vám ho tedy nekradu, je můj. Můžete jej mít kdykoliv, musíte na to ale přijít sama, stejně jako po mých probuzeních z narkozy po operacích.
A Vy uděláte něco, s čím se nejde smířit.
Přišel jsem si pro ten úsměv sám, je to zase tragikomická náhoda? Nebo to vůbec není náhoda a je to ten život, který žijeme tak, že duše druhých jsou stále v nás.

Tady na blozích pana Klána to začalo zveřejněním mé básně, kterou jste měla pod polštářem, měla jste jich tam víc, nepovažuji to za nemožné. V knize dopisů z prvního penzionu se o tom mluví také, je to velmi náročné čtení i dnes. Pro budoucí čtenáře jistě zajímavost, nebo propadák. To je vlastně jedno, nemám problém to vydat pod svým jménem. Je to jen historie, která zůstane v knihách i s mým úsměvem. Děkuji za pozornost.
Přeji všem pěkný den.
27. 12. 2011 | 12:57

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Park Avenue Lights, Park Avenue Stars

Večer s nocí se snoubí,
nad domem o tisíci patrech,
kde spočíváme v objetí.
Nenalezli jsme vyšší,
a přesto si připadáme
jakoby na konci světa.
Sedíme v pohodě na terase,
a s citem na rtech,
báječné, chutnáme sami sebe.

Pozorujeme v objetí ruch,
město v barvách neonů,
noc, že má hvězdný plášť,
jenž i nás pokrývá.

Nad námi jen hvězdné nebe
a u nohou leží svět.
Počítáme hvězdy i s měsícem
a sami jimi jsme.

Svítíme žárem lásky,
ruku v ruce tomu stačí.
Jsme nejbližší hvězdy,
oslnivý neon nad Park Avenue.

/Zdeněk Wachfaitl, Confiteor II., 5.8. 1994/
**

Tohle se mi tam už nevešlo, mělo to být před Slunovratem.
*
Někteří lidé se dokáží najít, i když ublíží, nebo jim je ublíženo. Tužko - na Vašem piedestalu se nic nemění, nikdo Vás neshazuje, ani o to nejde. Neshazujte mně, i když ke mně stojíte zády. Jsem tam stále jako Vy, slunovrat je pro mně.
Děkuji.
***
Pěkný den všem i Tužce.
27. 12. 2011 | 13:03

Tužka napsal(a):

Tužka napíše, .....Zdeněk Wachfaitl,....slovní řezanka z Betlémské slámy mne nezajímá,....napište FAKTA, FAKTA, JEN A POUZE FAKTA, tak, jak jsem Vás o to žádala několikrát. Neznám Vás, nikdy jsem se s Vámi nesetkala, jste bazilišek, podlý lhář. Chcete si přivlastnit mé básně, kterých jsem po internetu natrousila bezpočet. Proto to nechutné divadlo. Sonety,.... sonet je složitá báseň, sevřená přísnými pravidly a notovou osnovou. Sonet musí zpívat, Vy to neumíte, Vaše sonety vržou jak rezavý lodní šroub na suchu. Pro ty moje sonety jste zosnoval tuto celou nechutnou frašku pouliční zahnojené šmíry.
Fakta, moje jméno, data, číla včech průkazů, telefon, číslo domu , SPZ auta,.....Fakta, nechutný lháři. Tužka ....a dejte si majzla, místo úsměvu Vám pošlu kletbu a stálé prokletí, tak bacha, už toho bylo právě tak akorát dost. Tužka.
27. 12. 2011 | 13:57

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Už i u pana Klána se hádají. ☻
A na vánoce!
Nám, náááááám narodil se. ♪♫♪
27. 12. 2011 | 22:27

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Zbyněk Matyáš,...pane, tohle není hádání, to je obrana,...a jak Vás znám, a znám i z vlastní zkušenosti, tak reakce Vaše, pokud byste musel hájit vlastní pravdu a bezúhonnost, tak Vaše reakce by byly podstatně nevybíravější. Tohle je pořád povánoční čajíček. Narodit se jako muž a v dobách soubojů, tak se peru od rána do večera a od večera do rána, nebo, to by bylo blíže pravdě, /píšu o té pravdě proto, že ji máte tak rád, hlavně tu svoji, že pro ni dokážete rozvrátit teorii pravděpodobnosti a zdeformovat Gaussovu křivku/,....dokončím původní myšlenku,... bych už dávno prohlížela krtčí díry zespodu. Tužka.
27. 12. 2011 | 23:31

Targus napsal(a):

To Zbyněk Matyáš:

Zdravím Vás a posílám přání všeho dobrého v příštím roce.

Ano, probíhá tu bouřlivá výměna názorů. Téma života, díla a skutků VH je poměrně třaskavé. Zejména proto, že si dotyčný nedělal příliš starosti s rozdílem mezi hlásáním ideálů a jejich praktikováním v reálném životě. Na tom by samozřejmě nebylo nic až tak podivného, kdyby se nevyrojila ta děsuplná mračna horlivců a přicmrdávačů, která jej postavila v době skonu na roveň Brežněva a spol. Takový tyjátr si VH opravdu nezasloužil.

Když už po něm s tak příšerným fofrem začínají přejmenovávat ulice a snad i letiště, počítám, že se ještě dožiju shazování tabulí s jeho jménem.
A věřte mi, radost z toho nemám...
28. 12. 2011 | 00:01

Elena napsal(a):

Targus ,
to si nektoré tym chcu preprat zle svedomie, čím horlivejšie to presadzaju, tym je jasnejšý ich ciel,
Targus , spatočný listok na trajekt Odesa-Sevastopol-Odessa v roku 1988 stal 300 rublev, zarabala som mesiačne stovku, myslite si že som si mohla dovoliť poznat krasy svojej domoviny? ked otec umrel matka zostala sama na bratov, sla som studovat dalkovo a pracovat aby som jej ulahčila starostlivost o ešte maloletych bratov, listok do Moskvy stal 30 rublov len tam, myslite si že som mohla cestovat po sojuzu a spoznavat sovkozy, kolchozy i dostiženia piatiletky? To si mohol kludne dovolit tolerovaný papalaš, ja nie je makala som na trech pracoviskoch aby som dokončila študium, bola som mlada a chcela som žit, spoznavat, preto že poznam jugoslovanske jazyky, robila som vo volnom čase sprievodkynu a tak som si mohla pozrieť Tretjakovskuju galereju, Carskoje selo, Petropavlockuju krepost, Ermitaž, Isakievský sobor, nekto tu vkuse pisal ako tak dobre pozna sjouz a pritom aký to šikovný desident, prevlečený kabat je to s komunistickymi metodami.
28. 12. 2011 | 09:29

Targus napsal(a):

To Elena:

Ano, máte pravdu. Ti co teď dělají z VH poloboha, mají sami máslo na hlavě a chtějí být papežštější, než sám papež. Ty šaškárny se státním smutkem, převozy na Hrad a spol. mi připomínají maňásková divadla, když postupně padlo slavné sovětské trio Brežněv, Černěnko, Andropov, nebo jak se jmenovali.
Uplynulo čtvrt století a zase se tady někdo snaží nastartovat uctívání kultu osobnosti. Věřím, že by se to těm u koryt napájených z erární kasy líbilo. Deset mio lidu bude čumět na absurdní dramata a oni si budou v klidu krást.

Památky, co jste popsala, jsem viděl skoro všecky, ale viděl jsem je o pauzách, kdy se ostatní moji kolegové opíjeli levnou ruskou vodkou nebo sháněli různé šmeliny. Nebylo mi líto vstupného, ani času.
Přeju vám hezký den.
28. 12. 2011 | 14:49

Elena napsal(a):

Targus,
pracovala som v logistike od roku 93 do konca roku 2010, viem o čem pišete:))
Inač vdaka služebnym cestam už zo Slovenska som videla Minsk, Kiev, Pobalty, snivala som aby aspoň raz bola vystava v rodisku ale nepoštastilo sa , naposledy v Kieve kamaratky pricestovali za mnou na vystavu a tak sme sa videli, doma som bola za celých 22 rokov v 1991,1999 a tohto leta, pritom celý život s manželom pracujeme, tak že tak .
Majte sa pekné, vďaka za pozdrav.
28. 12. 2011 | 15:17

Elena napsal(a):

Ak ste v obdobii od roku 1994 -2000 vezol na Kavkaz a na Balkan plný kamion liekov a zdravotnického materialu, tak bola v tom priložena aj moja ruka, bola som sučastou teamu , ktorý organizoval charitu pre Bosnu a Grozný, vspolupráce s Lečiva Praha, Imuna Šarišske Michalany, Biotika Martin, Slovakofarna Hlohovec.

Majte sa Targus, aký je ten svet malý.
28. 12. 2011 | 16:39

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Targus
pane Targusi, vždy kyž se podaří jednomu člověku vyjít vstříc druhému tak, že se v sobě potlačí hněv, emoce a rozrušení může dojít k napřímení vztahů, pochopení uvažování druhého a k lepšímu poznání jeho osobnosti a duše. Je dobře, že se to podařilo i Vám. Není to vždy jednoduché.
Rozhodně sem pište dál, jste jeden z kamenů zahrady. Dost velký a dost důležitý. Soliterní kvádr, chce se mi říci. Jsou zde pokusy Vás otesat, Vy však odoláváte, jste neobyčejně tvrdý - nedejte se.

Zbyněk Matyáš
my se tu nehádáme, vysvětlujeme si odlišná stanoviska a pohledy k pojmům jako je shoda a neshoda. Nese to jen drobná nedorozumění, která jsou však řešitelná. Zenová zahrada...

K Zenové zahradě bych ještě doplnil - je v mých silách zahradu zde pomoci udržovat a pěstovat v daných principech. Slušnost a úcta k druhým především. S náhledy na mne zde jsem smířen.

Děkuji a všem pěkný den.
***
29. 12. 2011 | 08:38

Elena napsal(a):

Zdeněk Wachfaitl Praha ,
napriklad ako vznikla basnička :))

Elena napsal(a):

Za oknom je vsetko zlte
kopiruje prez kopirak
kazdy naucny referat
pise o tom ako svoje
mile naucne pozorovanie
jedno vsak zltej kopirke unikne
nebolo by mozne obetovanie
kto je mierumilovny ten nezabije
na fresky, malby nenamaluje
pre kralovnu Saby ukojenie
Este vcera bolo vsetko zelene
Este vcera to vyzeralo nadejne

25. 10. 2011 | 11:06

Naozaj som bola zvedava kedy začnu žltnut listja, rano v kuchyne sme sa vždy bavili že už je hlboka jesen a v tom to čase sme zbierali opadnute listja z orecha, preto že ten naš orech je obrovitansky, vyše 50 ročný s mohutnou korunou stromu, musíme sa na tento akt pripravovat, hrable, plastove vrecia a tak, tak že som netrpezlivo čakala a pozorovala som zmenu pigmentu v kazdom listočku, v ten den rano som odostrela žaluzie a bac , všetko kolom dokola ako prez kopirak žlte .

Len že mi bizantijci nikoho o ničom nepresvedčame

Všetko dobre , koniec dobrý.
29. 12. 2011 | 10:35

dN+Mp napsal(a):

Všem přítomným na kopci pana Klána i panu Klánovi přejí do nového roku 2012 všechno dobré a hlavně zdraví dN+Mp
31. 12. 2011 | 23:55

Elena napsal(a):

Vážený a milý pán Klán ,
všetko dobré Vám prajem do Nového roku!
S úctou Elena
01. 01. 2012 | 11:52

Petr Klán napsal(a):

Paní dN+Mp, děkuju Vám za přání, těším se, postavím Vám u milovaného akvaduktu vysokou věž, s výtahem, viditelnou jen pro pozorovatele, a společně se pustíme do akvarelů akvaduktu shora, odkud ho známe zatím jen z představivosti.

Paní Eleno, děkuju Vám za přání, někde jste psala o výborné "kapustičce," vlastně je v ní ukryto nejvyšši přáni. Roste celé léto a podzim, aby nás bezchybně naložená těšila v zimě a na jaře. Tedy rosťme v létě i na podzim a těšme sebe i blízké v zimě a na jaře.
08. 01. 2012 | 13:42

Zdeněk Wachfaitl Praha napsal(a):

Petr Klán
pane Kláne, je velice dobře, že jste tento blog vpustil mezi duše na této zemi. A děkuji, že byl slovně krátký, citově však naplněný až po okraj, studánka citů přetékala.

Děkuji Vám, snad se již Václav Havel s Karlem Krylem na sebe nehněvají, i když.....
18. 01. 2012 | 06:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy