Potřebujeme funkční systém silnic dnes, ne megalomanské projekty realizovatelné za dvacet let.
Proč připravovat projekt, který bude fungovat (když všechno dobře půjde) až za dvacet let, když můžeme existující stavby městského okruhu propojit v odlehčené, investičně méně náročné podobě, s minimem tunelových úseků a mimoúrovňových křižovatek? Je třeba maximálně využít již existující koridory, včetně například tzv. průmyslového polookruhu ulic Kbelská a Průmyslová, a okruh dostavět tak, aby byl maximálně využitelný i pro MHD.
Debata o dostavbě městského okruhu je zatížena několika nebezpečnými mýty a řadou informačních faulů. Bez ohledu na to, zda preferujeme při pohybu po městě auto či MHD, je proto důležité mít na stole úplné a pravdivé informace o projektu, který zásadně zatíží rozpočet hlavního města a nevratně ovlivní jeho podobu.
Mýtus: Zelení blokují výstavbu městského okruhu
Fakta: Zelení prosazují dokončení vnitřního okruhu v podobě, která je realizovatelná do sedmi let a s náklady, které nezablokují jiné důležité investice. Prosadili jsme zpracování studie, která zajistí plnohodnotné prověření a porovnání alternativ.
Mýtus: Městský okruh v tunelu ochrání Pražany před negativními důsledky automobilismu
Fakta: Existující tunelový komplex Blanky sice urychlil dopravu v některých částech metropole, ale jasně ukazuje i dopady na život na povrchu. Obrovské mimoúrovňové křižovatky tvoří bariéru v území a zabírají cenné pozemky využitelné např. pro městskou výstavbu. Povrchové komunikace směřující k tunelovým částem jsou přetížené, hluk a exhalace překračují povolené hodnoty. Nová kapacita v tunelu nesnížila celkovou dopravní zátěž na povrchu, jedinou výjimkou jsou tři ulice na Letné.
Mýtus: Městský okruh s převahou tunelových úseků lze dostavět bezodkladně
Fakta: Městský okruh v úseku Pelc Tyrolka – Balabenka – Štěrboholská radiála prošel (na rozdíl od Blanky) oficiálním posouzením vlivů na životní prostředí. Závěrečné stanovisko EIA jasně stanoví závazné podmínky pro zprovoznění další části městského okruhu. Mezi ty časově a investičně nejnáročnější patří zprovoznění celého vnějšího (silničního) okruhu, funkční mýtný systém a zprovoznění nízkoemismích zón. Když nic jiného, tak tyto podmínky znamenají odsun zprovoznění městského okruhu za rok 2035.
Tedy na dobu, kdy bude automobilová doprava fungovat už úplně jinak než dnes. Samozřejmostí budou tiché a bezemisní elektromobily a masivní sdílení aut založené na mobilních aplikacích. I proto je rozumné nebudovat silniční systém podle třicet let starých koncepcí.
Více také zde: http://praha.zeleni.cz/blanka-2-nekoncepcni-predrazena-neproveditelna-a-nepotrebna-mame-jine-reseni/
Debata o dostavbě městského okruhu je zatížena několika nebezpečnými mýty a řadou informačních faulů. Bez ohledu na to, zda preferujeme při pohybu po městě auto či MHD, je proto důležité mít na stole úplné a pravdivé informace o projektu, který zásadně zatíží rozpočet hlavního města a nevratně ovlivní jeho podobu.
Mýtus: Zelení blokují výstavbu městského okruhu
Fakta: Zelení prosazují dokončení vnitřního okruhu v podobě, která je realizovatelná do sedmi let a s náklady, které nezablokují jiné důležité investice. Prosadili jsme zpracování studie, která zajistí plnohodnotné prověření a porovnání alternativ.
Mýtus: Městský okruh v tunelu ochrání Pražany před negativními důsledky automobilismu
Fakta: Existující tunelový komplex Blanky sice urychlil dopravu v některých částech metropole, ale jasně ukazuje i dopady na život na povrchu. Obrovské mimoúrovňové křižovatky tvoří bariéru v území a zabírají cenné pozemky využitelné např. pro městskou výstavbu. Povrchové komunikace směřující k tunelovým částem jsou přetížené, hluk a exhalace překračují povolené hodnoty. Nová kapacita v tunelu nesnížila celkovou dopravní zátěž na povrchu, jedinou výjimkou jsou tři ulice na Letné.
Mýtus: Městský okruh s převahou tunelových úseků lze dostavět bezodkladně
Fakta: Městský okruh v úseku Pelc Tyrolka – Balabenka – Štěrboholská radiála prošel (na rozdíl od Blanky) oficiálním posouzením vlivů na životní prostředí. Závěrečné stanovisko EIA jasně stanoví závazné podmínky pro zprovoznění další části městského okruhu. Mezi ty časově a investičně nejnáročnější patří zprovoznění celého vnějšího (silničního) okruhu, funkční mýtný systém a zprovoznění nízkoemismích zón. Když nic jiného, tak tyto podmínky znamenají odsun zprovoznění městského okruhu za rok 2035.
Tedy na dobu, kdy bude automobilová doprava fungovat už úplně jinak než dnes. Samozřejmostí budou tiché a bezemisní elektromobily a masivní sdílení aut založené na mobilních aplikacích. I proto je rozumné nebudovat silniční systém podle třicet let starých koncepcí.
Více také zde: http://praha.zeleni.cz/blanka-2-nekoncepcni-predrazena-neproveditelna-a-nepotrebna-mame-jine-reseni/