Psaní pro 25 tisíc Pražanů
V pátek a sobotu rozhodnete o budoucí podobě pražského zastupitelstva.
Výrazně uspějí, i když možná nezvítězí, Piráti. Jenže uspěje i ODS (protože zjedná „pořádek“), uspěje i ANO (protože „manažer proti aktivistům“ zabírá). Do zastupitelstva se dostane i Praha sobě. „Skutečná změna“ se konat nebude, protože Jižní Město nebo Stodůlky prostě nejsou Letná, a Zelení se 4,5 % podpory těsně neprojdou.
Kostlivci minulosti se probouzejí a boj o podobu Trojmezí začíná znovu
Spekulanti s pozemky, kteří kdysi uvěřili, že se v oblasti nezastavitelného Trojmezí začne stavět, se opět snaží postavit svůj sen na nohy.
Tentokrát inovativně prostřednictvím městských úředníků a některých radních. Ti zapomněli, že v programovém prohlášení vedení města slíbilo Trojmezí ponechat přírodě a na návrh radního pro majetek K. G. Procházky (mj. lídr ANO na Praze 1) schválila záměr udělat z Trojmezí centrum sociálního bydlení. Rada totiž souhlasila s tím, aby úředníci jednali s vlastníky s cílem získat je pro společný podnik výstavby nové čtvrti.
Dostupnější bydlení pro Pražany? Inspiraci hledejme v zahraničí
Praha se aktuálně potýká s problémem nedostatku bytů a jejich vysokou cenou. Tento problém se dotýká především bytů nájemních - pro mladé lidi, začínající rodiny a staré lidi. Proto musíme hledat cesty, jak tuto situaci zlepšit. Při tom se můžeme inspirovat v zahraničí - Vídní, Mnichovem nebo Amsterdamem – tato města jsou aktivními developery, ovlivňují cenu i dostupnost bydlení a jsou sebevědomá při jednání s developery.
Výstavba metra D se může zrychlit, jde to i bez Penty
Už v říjnu by mohla začít platit novela zákona o předběžné držbě pozemků, která na konci června prošla ve sněmovně. Zákon se týká klíčových dopravních staveb v Česku a podařilo se do něj zahrnout i nové metro D, resp. všechny budoucí záměry ohledně metra.
Nová čtvrť mezi Karlínem a Libní je příležitostí ukázat, že lze stavět i uprostřed města
Návrh na výstavbu na Rohanském ostrově byl představen veřejnosti. Měla by tu vzniknout plnohodnotná městská čtvrť. Daří se tak v praxi naplňovat strategický cíl Prahy – výstavbu směřovat do transformačních území uvnitř města.
Vše co jste chtěli vědět o novém územním plánu Prahy a báli jste se zeptat
Lidé a média se mě často ptají na věci kolem připravovaného územního plánu. Jde o zásadní dokument pro budoucnost Prahy a proto jsem některé z otázek a odpovědí chtěla zveřejnit i touto cestou. A budu v tom i nadále pokračovat, jak budou další otázky přicházet. Proto mi neváhejte napsat svoje dotazy třeba na můj facebookový profil.
Kam až primátorka ustoupí společnosti Penta?
Nadstandardní vazby primátorky Krnáčové na finanční skupinu Penta opět vyplouvají na povrch. Zastupitelstvo ve čtvrtek schválilo na její návrh záměr postavit v okolí Masarykova nádraží kapacitnější projekt, než současný plán umožňuje.
Napravujeme chyby z minulého století. Tramvaje konečně obslouží Hlavní nádraží
Zrušit tramvajové úseky v centru Prahy bylo jednoduché. Tehdejší plánovači si oblibu tramvají dobře uvědomovali, ale chtěli především nahnat lidi do metra – uklidit je z povrchu. Na hodně místech Prahy tak byly rušeny tratě souběžně s otevíranými úseky metra. Například poslední tramvaj podélně přes Václavské náměstí projela 13. prosince 1980.
Společný podnik pro metro D – hrozí nová Opencard?
Rada hlavního města dnes přerušila jednání o založení dceřiné obchodní společnosti Dopravního podniku (DPP), tzv. Společného podniku pro výstavbu metra D v úseku Pankrác - Depo Písnice a výstavby v bezprostředním okolí stanic.
Malostranské náměstí si zaslouží nový kabát hned.
S podzemními garážemi vítězný návrh nikdy nepočítal. Jejich zapracování je v rozporu se zadáním soutěže i politikou hlavního města. Požadavek byť jen na „územní rezervu“ pro podzemní garáže hrozí celou rekonstrukci zcela zablokovat.