Zdeněk Kukal: Jezdím načerno
Novými tramvajemi po Praze jezdím načerno. Revizorům neutíkám, pokuty platím na místě. Jsem pražský patriot, žiju tu od narození. Živím se prací, nenuzuju. Přesto si lístky v těch hřmotných obludách necvakám. Je to můj občanský postoj.
Vratislav Filler, Auto*Mat: V dopravě lidé věří věcem, kterým věřit chtějí
Očekávání, že okruhy pomohou Praze, je sice rozšířené, ale ne úplně racionální. Okruhy Praze nepomůžou tolik jako zkapacitnění příměstské železnice.
Vláda věcí Tvých se k Tobě navrátila. Český lid rozebral pomník zoufalství na Smíchově
Magická Praha 5 přitahuje pomníky doby. Nejdřív tank číslo 23 na náměstí Sovětských tankistů (1945 až 1991). A teď 245, později 239 obřích betonových květináčů pořízených bývalými radními za dotaci Evropské unie a rozmístěných po ulicích jako působivá alegorie zoufalství. A marnosti. 2012 až 2019.
Vídeň, náš vzor. Tak určitě
Volby skončily. Je tomu přibližně týden, co jsme naposledy slyšeli, že Praha musí být jako Vídeň, Kodaň, Vídeň, Vídeň, Kodaň. Tam se politici jezdí učit, jak zakroutit nešvarům krkem, přesvědčovali nás ve volební kampani. Prostě Západ – náš vzor.
Skanzen
Primátorka Adriana Krnáčová se před časem nechala slyšet, že když už nekandiduje, může si dovolit říkat, jak se věci mají. Ovoce tohoto principálního postoje dozrálo ve čtvrtek 12. července v dopoledních hodinách.
Seznamte se: Chráněný objekt K zahuštěný 700 metrů od Libeňáku
V roce 1893 zakoupil podnikatel F. J. Materna továrnu s pozemkem v Praze - Holešovicích na nároží Dělnické a Osadní ulice. Zřídil tu výrobu barev, laků a fermeží. Hlavní budova prosperujícího podniku dostala v roce 1922 nové kubistické průčelí, autorem zajímavé přestavby byl architekt Rudolf Stockar.
Vratislav Filler: Praha bez Blanky? Bez rozvoje veřejné dopravy bude hůř
Blanka jede na minimum a na povrchu, nad opět ucpanou Argentinskou, trochu posměšně visí billboard s nápisem „Spěcháte? Jeďte do práce na kole!“ Podle kolon táhnoucích se z notoricky ucpané ulice V Holešovičkách až za Prahu, ho bere vážně asi málokdo. Na strunu trpělivosti pražských motoristů brnkají nejen uzavírky největšího evropského městského dálničního tunelu, ale i ty menší plánované i neplánované.
Kvůli znečištění prachem zemře předčasně přes 500 Pražanů ročně
Kvůli znečištění ovzduší jemným prachem zemře každý rok předčasně přes 500 Pražanů. Nejčastější příčinou jsou nemoci srdce a cév. Nejvíc prachových částic produkuje automobilová doprava. Výsledky hodnocení zdravotních rizik dnes novinářům představil Miroslav Šuta z neziskové organizace Centrum pro životní prostředí a zdraví.
Chodník z betonové zálivky
Myslím, že město Praha by se mělo při zlepšování kvality života zaměřit spíš na jiné věci než na chytré lavičky s wifinou a odpadkové koše, co samy zavolají popeláře. O tomhle se v poslední době napsalo až až, já se budu věnovat přízemnějším věcem. Doslova.
Parazitní světla na Libeňském mostě aneb Údržba unikátní dopravní stavby
Politici svítí na Libeňském mostě dvěma řadami osvětlení, ale na jeho údržbu si ještě neposvítili.