Slíbili jsme vám modré z nebe. Tak si ho zaplaťte
Radní rozhodli, že lístek na metro podraží z 26 na 32 korun (skoro o čtvrtinu) a z 18 na 24 (o třetinu).
Vzhledem k tomu, že loňské lakování voličů se snad nejvíc zaměřilo právě na hromadnou dopravu, může taková informace překvapit jen ty největší naivy. Samozřejmě, že se to dalo čekat. Slevu zadarmo vám dneska nikdo nedá.
Pro připomenutí teď nabízíme malé retro-menu z předvolební slibotechny ODS a ČSSD. Sledujte také naši elektronickou tužku.
Číslo jedna, „čtvrtá nejlepší v Evropě“. Lichotivé umístění v mezinárodním žebříčku si pražská MHD vysloužila mimo jiné kvůli poměru cena/výkon; inspektoři uznali, že je relativně levná. Obyčejná jízdenka teď bude stát pomalu jako litr benzínu, a to je při jeho ceně co říct.
Číslo dvě, „čtvrté místo nám nestačí“. Bez komentáře.
Číslo tři, „Praha potřebuje... více veřejné dopravy, méně kolon.“ Karel Březina. „Naší dlouhodobou vizí je levná, přesná, čistá, bezbariérová a ekologická hromadná doprava.“ Napsal do volebního programu budoucí náměstek. Cesta k dlouhodobé láci vede přes dočasné zdražení, to je přece jasné.
Číslo čtyři, tablo sociální demokracie (převzato z volebních novin s Jiřím Dienstbierem na titulní straně). Motolská nemocnice vlevo dole. Více bezpečí, méně strachu hlavně na severu. Na kolik vás přijde cesta tam a zpátky, si prosím spočítejte sami.
Pro pořádek: Ty zdražené jízdenky budou po procvaknutí platit o trochu déle než teď. Což možná nakonec přiměje víc lidí, aby si je kupovali - jak rafinované. Jinak není sporu, že jde o antiekologické a asociální opatření. Protože zdaleka neplatí, že každý správný Pražan má buď opencard, nebo je mu míň než 15 a víc než 65, takže se díky lidumilství radnice vozí gratis. Ani náhodou. Na lístky musí jezdit i tisíce voličů ODS a ČSSD.
A ještě jednou z archivu. "Zdražení nepodporuji navzdory zvyšování daně z přidané hodnoty. Máme obavy, aby v Praze nejezdilo ještě více automobilů, než jezdí nyní." Za sociální demokracii tak pravil Petr Hulinský, její metropolitní tahoun. V roce 2007, když se zdražovalo z 20 na 26 a ze 14 na 18.
To byly časy.
Jan Lipold, Aktuálně.cz
Vzhledem k tomu, že loňské lakování voličů se snad nejvíc zaměřilo právě na hromadnou dopravu, může taková informace překvapit jen ty největší naivy. Samozřejmě, že se to dalo čekat. Slevu zadarmo vám dneska nikdo nedá.
Pro připomenutí teď nabízíme malé retro-menu z předvolební slibotechny ODS a ČSSD. Sledujte také naši elektronickou tužku.
Číslo jedna, „čtvrtá nejlepší v Evropě“. Lichotivé umístění v mezinárodním žebříčku si pražská MHD vysloužila mimo jiné kvůli poměru cena/výkon; inspektoři uznali, že je relativně levná. Obyčejná jízdenka teď bude stát pomalu jako litr benzínu, a to je při jeho ceně co říct.
Číslo dvě, „čtvrté místo nám nestačí“. Bez komentáře.
Číslo tři, „Praha potřebuje... více veřejné dopravy, méně kolon.“ Karel Březina. „Naší dlouhodobou vizí je levná, přesná, čistá, bezbariérová a ekologická hromadná doprava.“ Napsal do volebního programu budoucí náměstek. Cesta k dlouhodobé láci vede přes dočasné zdražení, to je přece jasné.
Číslo čtyři, tablo sociální demokracie (převzato z volebních novin s Jiřím Dienstbierem na titulní straně). Motolská nemocnice vlevo dole. Více bezpečí, méně strachu hlavně na severu. Na kolik vás přijde cesta tam a zpátky, si prosím spočítejte sami.
Pro pořádek: Ty zdražené jízdenky budou po procvaknutí platit o trochu déle než teď. Což možná nakonec přiměje víc lidí, aby si je kupovali - jak rafinované. Jinak není sporu, že jde o antiekologické a asociální opatření. Protože zdaleka neplatí, že každý správný Pražan má buď opencard, nebo je mu míň než 15 a víc než 65, takže se díky lidumilství radnice vozí gratis. Ani náhodou. Na lístky musí jezdit i tisíce voličů ODS a ČSSD.
A ještě jednou z archivu. "Zdražení nepodporuji navzdory zvyšování daně z přidané hodnoty. Máme obavy, aby v Praze nejezdilo ještě více automobilů, než jezdí nyní." Za sociální demokracii tak pravil Petr Hulinský, její metropolitní tahoun. V roce 2007, když se zdražovalo z 20 na 26 a ze 14 na 18.
To byly časy.
Jan Lipold, Aktuálně.cz