Na magistrátu sedí Noví Rusové. Jiné vysvětlení není
Trestně stíhaný náměstek primátora Karel Březina v úterý oficiálně oznámil, že jízdenky na hromadnou dopravu zdraží.
V Praze to chodí tak. Dopravní podnik chce zdražovat v podstatě pořád. A pokud je blíž směrem k volbám, radnice mu to neschválí. (Pamatujete si ještě na katastrofické plány z roku 2009, omezování spojů, rušení linek a podobně?) Jakmile politici minou volební rozcestník, tarify se dají do pohybu. Směrem vzhůru.
Neměla by zapadnout informace, že na jednorázové jízdenky, které zdraží o čtvrtinu až třetinu, cestuje asi 18 procent lidí, což není vůbec málo. Přízemní odhad: dalších tisíc Pražanů denně teď začne jezdit autem.
Jinak, 200 milionů, které zdražením plánuje město vydělat, je například ve finanční bažině tunelu Blanka úplně legrační suma. Pro Metrostav rozhodně.
Je to tak už dlouho a zřejmě z principu: prakticky jakákoli investice města Prahy je neuvěřitelně drahá. Nové tramvaje, kvůli kterým úpí rozpčet Dopravního podniku. Blanka. Opencard. Cyklostezky. Reklamní kampaně. Bezdrátový internet. Plánovaná rekonstrukce napůl shořelého Výstaviště, o němž město evidentně nemá jasno, co s ním chce podniknout, se zatím zastavila na absurdní částce tří miliard korun.
To už snad ani nemůže být korupce. Spíš to chodí takhle: Když někdo dělá něco pro Pražáky, napočítá jim tam daň ze vzduchu a nakreslí hodinky s vodotryskem, protože ví, že si to stejně koupí. Jako by na radnici seděli nějací Noví Rusové, co si to mohou dovolit.
P.S. Městská rada ve složení ODS a ČSSD zatím podává očekávaný výkon. Nezklamala. Zklamáním zato je působení volebního vítěze TOP 09. Slabá, bezzubá, matná opozice. Zdeněk Tůma, pokud ještě vůbec existuje, důvěru voličů prohospodařil. Kdy jste o něm slyšeli naposledy?
Jan Lipold, Aktuálně.cz
V Praze to chodí tak. Dopravní podnik chce zdražovat v podstatě pořád. A pokud je blíž směrem k volbám, radnice mu to neschválí. (Pamatujete si ještě na katastrofické plány z roku 2009, omezování spojů, rušení linek a podobně?) Jakmile politici minou volební rozcestník, tarify se dají do pohybu. Směrem vzhůru.
Neměla by zapadnout informace, že na jednorázové jízdenky, které zdraží o čtvrtinu až třetinu, cestuje asi 18 procent lidí, což není vůbec málo. Přízemní odhad: dalších tisíc Pražanů denně teď začne jezdit autem.
Jinak, 200 milionů, které zdražením plánuje město vydělat, je například ve finanční bažině tunelu Blanka úplně legrační suma. Pro Metrostav rozhodně.
Je to tak už dlouho a zřejmě z principu: prakticky jakákoli investice města Prahy je neuvěřitelně drahá. Nové tramvaje, kvůli kterým úpí rozpčet Dopravního podniku. Blanka. Opencard. Cyklostezky. Reklamní kampaně. Bezdrátový internet. Plánovaná rekonstrukce napůl shořelého Výstaviště, o němž město evidentně nemá jasno, co s ním chce podniknout, se zatím zastavila na absurdní částce tří miliard korun.
To už snad ani nemůže být korupce. Spíš to chodí takhle: Když někdo dělá něco pro Pražáky, napočítá jim tam daň ze vzduchu a nakreslí hodinky s vodotryskem, protože ví, že si to stejně koupí. Jako by na radnici seděli nějací Noví Rusové, co si to mohou dovolit.
P.S. Městská rada ve složení ODS a ČSSD zatím podává očekávaný výkon. Nezklamala. Zklamáním zato je působení volebního vítěze TOP 09. Slabá, bezzubá, matná opozice. Zdeněk Tůma, pokud ještě vůbec existuje, důvěru voličů prohospodařil. Kdy jste o něm slyšeli naposledy?
Jan Lipold, Aktuálně.cz