Jede to jinam, to bohužel víme. Čtenáři o nové pražské MHD
Vážení čtenáři, Pražskej blog přináší výběr z čerstvých ohlasů, které poslali redakci Aktuálně.cz e-mailem cestující pražskou hromadnou dopravou. Po více než týdnu zkušeností s novými linkami, trasami a jízdními řády. Možná jejich sdílená zkušenost osloví i ne-Pražáky. Koneckonců, každý z nás je někdy pasažér, v Praze jezdí i "přespolní" a s jízdními řády se šíbuje nejen v metropoli. Příjemné počtení.
* * * * *
Ze zavedených „úsporných“ změn jsem velmi zklamaná, zvlášť ve světle současných kauz Dopravního podniku týkajících se nehospodárného financování a rozkrádání. V minulosti byla pražská veřejná doprava hodnocena v rámci Evropy velmi dobře, ale nedostatkem bylo přiliš mnoho přestupů. A přesně tímto směrem se Dopravní podnik vydal. Tedy nikoli, aby nedostatek vylepšil, nýbrž aby přestupy přidal. Linky přesměroval zřejmě v bláhovém domnění, že si lidé nevšimnou, kolik dopravních spojů ubylo.
Zvý šení přestupů zejména zasahuje hůře pohyblivé lidi (tedy zejména seniory), maminky s kočárky a tělesně postižené. Opravdu je smutný pohled na babičku, která se s vypětím sil dostane do tramvaje, pak neví, jestli si má sedat a zase složitě vstávat, protože za dvě zastávky bude zase vystupovat a dlouho čekat na přestup, přičemž před „reformou“ se ke svému doktorovi dostala přímo.
Severní město tvůrci nových změn zřejmě přímo nenávidí. Koncové linky byly osekány, ovšem návaznost při přestupech zcela chybí. Páteřní linka 17 sice jezdí ve špičce často, ale to se netýká večerních hodin a víkendů.
Po prázdninových nesnesitelných výlukách a současném paskvilu by mě opravdu zajímalo, kam se poděli z DP lidé, kteří své práci opravdu rozuměli a dobře dělali.
Petra Procházková
Změny v dopravě jsou jednoznačně k horšímu. Např. autobus 189 prodlužený z Kačerova o pár stanic touhle změnou nutí cestující běhat podchodem jako krysy nahoru a dolů. Dřív autobus stavěl přímo u vchodu do metra. DP už dlouho nevedou odborníci a nové změny tomu odpovídají. DP by se neměl rozkrádat a tím by seušetřilo mnohem víc, než omezovním veřejné dopravy.
dallia@
Dobrý den, moje zkušenost je negativní konkrétně v Ďáblicích, kde byla zkrácena linka tramvaje číslo 17 a přestupovat se na ni má z linky číslo 4, ale tramvaje na sebe na zastávce Kobylisy nepočkají (zřejmě z praktických důvodů, protože zastávka končí v levé zatáčce a druhý řidič tak nevidí své dveře ve zpětném zrcátku). Než čekat 10 minut na další, to už se vyplatí jít na metro a přestoupit v centru. Linka číslo 17 proto teď jezdí prakticky prázdná. Další logickou optimalizací tedy bezpochyby bude její úplné zrušení a koleje tak mohou uvolnit místo pro auta vyjíždějící z tunelu Blanka. Domnívám se, že Ropid při optimalizaci vůbec nepočítal s cenou investice, jakou koleje představují, a určitě už vůbec ne s hodnotou času cestujících...
Jan Mlynář
Ze změn jsem měla trochu obavy. Ale jaké bylo moje překvapení, když nyní se dostanu do práce (Barrandov – Pankrác) o 10 minut dřív, než před změnami!
A jestli nějaká tramvaj už nejezdí tam kam dřív: Bože, od toho jsou na tabulce jízdní řády, já se prostě neztratím. Změna je život - klid znamená smrt.
Věra Koukalová
Bydlím v Praze 3 v oblasti Jarova téměř 60 let, nejprve do této oblasti jezdily 2 tramvaje a 3 autobusy, ze zprovozněním metra, které ale do této oblasti nejezdí a nikdy jezdit nebude, zrušili veškeré autobusy a jezdily 3 tramvaje, z těchto 3 tramvají, které jezdily ke všem trasám metra, nyní 1 zrušily a to tramvaj číslo 16, doporučený přestup na tramvaj 9 v Biskupcově, resp.v opačném směru z tramvaje č.9 na 16 bych dopřála všem těm, kteří plánují tyto změny, nejde pouze o časovou ztrátu, ale i o nemožnost se prodrat davy lidí na zastávce Biskupcová. Je pravda, když tam čekáte, tak si můžete přečíst informační letáky, které někdo vymyslel ve stylu, „Co si myslíš ty blbče, že vám chceme uškodit, vždyť my dbáme pouze na vaše blaho“.
Navíc by mě zajímalo na kolik milionů Kč tyto letáky přišly a kdo za ně ten zisk vyinkasoval, ráda bych na tuto otázku slyšela odpověď. Navíc naše spádová nemocnice je Vinohradská, nyní dostupná po 2-3 přestupech a to ne vždy na sebe navazují nízkopodlažní tramvaje. Závěrem – staňte se seniorem či matkou s malými dětmi v Praze 3 v oblasti Jarova a vyzkoušejte nové dopravní změny, přeju to všem, kteří řídí dopravu v Praze a inkasují za to nemalé finanční obnosy, ne každý může jezdit autem a zde se to stane nevyhnutelným.
S pozdravem Nespokojená cestující Eva z Prahy 3
Zhoršilo se spojení z Vršovic na Roztyly - jednoduché autobusy místo kloubových, delší intervaly, málo místa pro kočárky a pro vozíčkáře, není přímé spojení z oblasti Pankráce k poliklinice Budějovická, atd. Prostě ukradené peníze se musí ušetřit, místo aby platili tuneláři.
Pavel Dukát
Autobus 240, který nahradil na námi používaném úseku autobus 154, má velmi dlouhé intervaly. A navíc 240 spojuje metra B, C i A neboli objíždí polovinu města... Zpoždění 15 a 20 minut jsou ve špičce spíše pravidlem. Při intervalech autobusu 30 minut to znamená, že je vše úplně špatně. Realita je prostě zoufalá.
Jiří Pitřinec
Pravidelně cestuji MHD napříč Prahou a nemohu si změnu vynachválit. Spoje jezdí přesněji a jsou optimálně obsazené. Prakticky všechny mé trasy využívají metrobusy, zpoždění nevyvolává ani přestup navíc – díky častějším spojům na začátku onu chvíli naženu. Velmi se mi osvědčilo do cest zahrnout vlakové spoje. Z mého pohledu změnu hodnotím jednoznačně pozitivně, píši zejména kvůli tomu, že prakticky vždy na podobné ankety reagují nespokojenci, chci tedy tvořit možná menšinovou protiváhu spokojených i s ohledem na fakt, že v mém okolí pro většinu lidí zásadní změnu nepřinesly (mimo toho, že nastupují do jiného čísla) či ji hodnotí rovněž jako přínos.
Václav Maněna
Dala jsem změnám v MHD šanci, nicméně mám pouze negativní zkušenosti.
Jezdím autobusem ze zastávky Pod Lipkami na metro Dejvická. Dříve jsme mohli používat linky 149 a 217. Dnes pouze 191 s přestupem na Strahově na linku 143. problém je, že zastávky na sebe nenavazují a autobusy také ne. Mlinka 191 má zpravidla zpoždění, proto 143 nestihneme. Což při intervalech 5 - 8 minut, které jsou je okolo šesté ráno, je poněkud nepříjemné. Rovněž cesta zpět z Dejvic na Smíchov je komplikovaná, neboť se musí přecházet křižovatka, kde není vyznačený přechod pro chodce.
Linka 191 je označená jako METROBUS, což bych chápala jako autobus, který je páteřní a spojuje důležité oblasti Prahy. Nicméně "páteřní autobus", který končí na Strahově v "zemi nikoho" se mi jako páteřní nejeví.
A to už vůbec nemluvím o vozíčkářích, dalších postižených, matkách s kočárky, případně ženám s nákupními taškami, kteří nemají šanci se ze Smíchova do Dejvic dostat za původních cca 20 minut, ale musí přestupovat z jedné autobusové linky na jinou linku.
Z mých kolegů v zaměstnání a dalších známých se pouze v jednom případě cesta do práce, za zábavou a nákupy nezhoršila, pouze se nezměnila.
Neznám nikoho, komu by změny pomohly k rychlejší dopravě. Spíše přemýšlejí, zda nezačnou jezdit auty.
Hana Bendová
Změny hodnotím jednoznačně negativně, navíc jsem toho názoru, že se ze strany Ropidu i magistrátu jedná přímo o výsměch cestujícím.
Jako příklad mohu uvést linku 185, jejíž změna - byť relativně drobná - se mě coby obyvatele Kbel dotýká. Co mi na této změně ale vadí především, je zjevný přezíravý postoj jejích autorů k občanům.
Linka 185 tradičně představovala hlavní a nejrychlejší spojení Kbel s centrem Prahy, resp. s metrem B a později i C. Její hlavní výhoda spočívala v tom, že jezdila ze Kbel přímo přes Klíčov na Prosek, tedy prakticky nejkratší možnou cestou. Před čtyřmi lety po prodloužení metra C začala jezdit oklikou přes Letňany, což většině lidí nevyhovovalo - cestovat přes stanici Letňany, nesmyslně umístěnou v polích, nemá takřka pro nikoho ze Kbel význam, jelikož na linku C se dalo přestoupit i na Proseku (čímž si cestující navíc ušetřili jednu stanici metra). Před čtyřmi lety proti této změně protestovali jak cestující, tak úřad MČ Kbely, a provoz linky byl alespoň ve směru na Palmovku vrácen do původní trasy.
Proto mi připadá jako pohrdání občany, když Ropid s magistrátem před týdnem - ač s ohledem na předchozí experiment nepochybně věděl, že tato změna nebude Kbelanům vyhovovat - zavedl linku 185 i ve směru na Palmovku znovu přes Letňany, přičemž toto spojení ještě dále "optimalizoval" tím, že mimo špičku ji v Letňanech rovnou ukončuje. Tohle je prostě systém "vyhoďte ho dveřmi a on vleze oknem (a ještě ho přitom rozbije)" a opravdu mám z toho pocit, že na nás zkoušejí, co si necháme líbit.
Jako jisté pozitivum mohu v tomto případě brát jen to, že autobus na lince 185 nyní jezdí prázdnější, to je ale zřejmě dáno spíše tím, že pro ty, kdo přestupují na metro C, už ve srovnání s dřívějškem nepředstavuje výhodu oproti jiným linkám, které zajíždějí také na Letňany. Za logické řešení větší vytíženosti bych ale samozřejmě pokládal posílení linky v původní trase, nikoli její degradaci na úroveň méně výhodných spojů.
Obecně mi pak u zavedených změn přijde jako úplně nesmyslná argumentace typu "někde bude více přestupů, ale někde zase méně, takže celkově to vyjde nastejno nebo lépe". Copak se tohle dá nějak průměrovat? Sice přeji obyvatelům Spořilova nový přímý spoj na Smíchov, ale tím přece nelze obhajovat zhoršení dopravy jinde.
Jistě, zvyknout si na tyto změny - jakož nakonec i na spoustu jiných hloupostí, kterými nás naše "elity" zásobují nejen v oblasti dopravy - samozřejmě mohu, ale vadí mi, že se ke mně i mým spoluobčanům jacísi úředníci bez jakékoli reálné zodpovědnosti chovají, jako by věděli lépe než já sám, co mi bude vyhovovat. Režim, který občanům říkal, co je pro ně jedině dobré, aniž by se jich ptal na názor, jsme tady už měli. A provádět změny od stolu na magistrátu s tím, že "lidi si zvyknou", mi nepřipadá jako normální způsob, jak komunikovat s občany, a už vůbec ne v demokratickém režimu a od zástupce strany, která má v názvu slova "občanská" a "demokratická".
Ondřej Horák
Dobrý den, obecně je nutné konstatovat, že nové změny MHD rozhodně nepřinášejí zlepšení, jak slibovalo vedení města spolu s ROPIDem.
Moje rodina bydlí v Praze 5, tudíž:
- bus 123 byl zkrácen na Kavalírku a celá oblast Košíře nemá přímé
spojení s metrem. Výsledek: nutný přestup na Kavalírce, tramvaje nenavazují na autobusy (ujedou před nosem), celková doba cestování se prodloužila (tramvaje jsou výrazně pomalejší než autobusy)
- přes 20 let existovalo přímé autobusové spojení mezi Stodůlkami a
Smíchovem, zrušeno. Částečně nahrazeno tzv. metrobusy, které jsou zpožděné, jeden metrobus jede pouze ve špičkách pracovních dnů s 30-ti minutovým intervalem, druhý metrobus má také 30-ti minutový interval kromě špiček pracovních dnů. Není přímé spojení s úřady na Smíchově, pro cestu na Smíchov nutno přestupovat u Waltrovky, ale nejedná se přestup v tom pravém pojetí (nutno ujít ca. 200 metrů a autobusy na sebe nenavazují).
Shrnuto: pro cestující, zvláště cestující s handikepem nebo s kočárky, rozhodně zhoršení - více přestupů, delší cesta. Pokud je to možné, je lepší nasednout do auta.
Z. Vaněk
Můžete nám psát také na nazory@aktualne.cz nebo navštívit facebookovou stránku Názory Aktuálně.cz.
* * * * *
Ze zavedených „úsporných“ změn jsem velmi zklamaná, zvlášť ve světle současných kauz Dopravního podniku týkajících se nehospodárného financování a rozkrádání. V minulosti byla pražská veřejná doprava hodnocena v rámci Evropy velmi dobře, ale nedostatkem bylo přiliš mnoho přestupů. A přesně tímto směrem se Dopravní podnik vydal. Tedy nikoli, aby nedostatek vylepšil, nýbrž aby přestupy přidal. Linky přesměroval zřejmě v bláhovém domnění, že si lidé nevšimnou, kolik dopravních spojů ubylo.
Zvý šení přestupů zejména zasahuje hůře pohyblivé lidi (tedy zejména seniory), maminky s kočárky a tělesně postižené. Opravdu je smutný pohled na babičku, která se s vypětím sil dostane do tramvaje, pak neví, jestli si má sedat a zase složitě vstávat, protože za dvě zastávky bude zase vystupovat a dlouho čekat na přestup, přičemž před „reformou“ se ke svému doktorovi dostala přímo.
Severní město tvůrci nových změn zřejmě přímo nenávidí. Koncové linky byly osekány, ovšem návaznost při přestupech zcela chybí. Páteřní linka 17 sice jezdí ve špičce často, ale to se netýká večerních hodin a víkendů.
Po prázdninových nesnesitelných výlukách a současném paskvilu by mě opravdu zajímalo, kam se poděli z DP lidé, kteří své práci opravdu rozuměli a dobře dělali.
Petra Procházková
Změny v dopravě jsou jednoznačně k horšímu. Např. autobus 189 prodlužený z Kačerova o pár stanic touhle změnou nutí cestující běhat podchodem jako krysy nahoru a dolů. Dřív autobus stavěl přímo u vchodu do metra. DP už dlouho nevedou odborníci a nové změny tomu odpovídají. DP by se neměl rozkrádat a tím by seušetřilo mnohem víc, než omezovním veřejné dopravy.
dallia@
Dobrý den, moje zkušenost je negativní konkrétně v Ďáblicích, kde byla zkrácena linka tramvaje číslo 17 a přestupovat se na ni má z linky číslo 4, ale tramvaje na sebe na zastávce Kobylisy nepočkají (zřejmě z praktických důvodů, protože zastávka končí v levé zatáčce a druhý řidič tak nevidí své dveře ve zpětném zrcátku). Než čekat 10 minut na další, to už se vyplatí jít na metro a přestoupit v centru. Linka číslo 17 proto teď jezdí prakticky prázdná. Další logickou optimalizací tedy bezpochyby bude její úplné zrušení a koleje tak mohou uvolnit místo pro auta vyjíždějící z tunelu Blanka. Domnívám se, že Ropid při optimalizaci vůbec nepočítal s cenou investice, jakou koleje představují, a určitě už vůbec ne s hodnotou času cestujících...
Jan Mlynář
Ze změn jsem měla trochu obavy. Ale jaké bylo moje překvapení, když nyní se dostanu do práce (Barrandov – Pankrác) o 10 minut dřív, než před změnami!
A jestli nějaká tramvaj už nejezdí tam kam dřív: Bože, od toho jsou na tabulce jízdní řády, já se prostě neztratím. Změna je život - klid znamená smrt.
Věra Koukalová
Bydlím v Praze 3 v oblasti Jarova téměř 60 let, nejprve do této oblasti jezdily 2 tramvaje a 3 autobusy, ze zprovozněním metra, které ale do této oblasti nejezdí a nikdy jezdit nebude, zrušili veškeré autobusy a jezdily 3 tramvaje, z těchto 3 tramvají, které jezdily ke všem trasám metra, nyní 1 zrušily a to tramvaj číslo 16, doporučený přestup na tramvaj 9 v Biskupcově, resp.v opačném směru z tramvaje č.9 na 16 bych dopřála všem těm, kteří plánují tyto změny, nejde pouze o časovou ztrátu, ale i o nemožnost se prodrat davy lidí na zastávce Biskupcová. Je pravda, když tam čekáte, tak si můžete přečíst informační letáky, které někdo vymyslel ve stylu, „Co si myslíš ty blbče, že vám chceme uškodit, vždyť my dbáme pouze na vaše blaho“.
Navíc by mě zajímalo na kolik milionů Kč tyto letáky přišly a kdo za ně ten zisk vyinkasoval, ráda bych na tuto otázku slyšela odpověď. Navíc naše spádová nemocnice je Vinohradská, nyní dostupná po 2-3 přestupech a to ne vždy na sebe navazují nízkopodlažní tramvaje. Závěrem – staňte se seniorem či matkou s malými dětmi v Praze 3 v oblasti Jarova a vyzkoušejte nové dopravní změny, přeju to všem, kteří řídí dopravu v Praze a inkasují za to nemalé finanční obnosy, ne každý může jezdit autem a zde se to stane nevyhnutelným.
S pozdravem Nespokojená cestující Eva z Prahy 3
Zhoršilo se spojení z Vršovic na Roztyly - jednoduché autobusy místo kloubových, delší intervaly, málo místa pro kočárky a pro vozíčkáře, není přímé spojení z oblasti Pankráce k poliklinice Budějovická, atd. Prostě ukradené peníze se musí ušetřit, místo aby platili tuneláři.
Pavel Dukát
Autobus 240, který nahradil na námi používaném úseku autobus 154, má velmi dlouhé intervaly. A navíc 240 spojuje metra B, C i A neboli objíždí polovinu města... Zpoždění 15 a 20 minut jsou ve špičce spíše pravidlem. Při intervalech autobusu 30 minut to znamená, že je vše úplně špatně. Realita je prostě zoufalá.
Jiří Pitřinec
Pravidelně cestuji MHD napříč Prahou a nemohu si změnu vynachválit. Spoje jezdí přesněji a jsou optimálně obsazené. Prakticky všechny mé trasy využívají metrobusy, zpoždění nevyvolává ani přestup navíc – díky častějším spojům na začátku onu chvíli naženu. Velmi se mi osvědčilo do cest zahrnout vlakové spoje. Z mého pohledu změnu hodnotím jednoznačně pozitivně, píši zejména kvůli tomu, že prakticky vždy na podobné ankety reagují nespokojenci, chci tedy tvořit možná menšinovou protiváhu spokojených i s ohledem na fakt, že v mém okolí pro většinu lidí zásadní změnu nepřinesly (mimo toho, že nastupují do jiného čísla) či ji hodnotí rovněž jako přínos.
Václav Maněna
Dala jsem změnám v MHD šanci, nicméně mám pouze negativní zkušenosti.
Jezdím autobusem ze zastávky Pod Lipkami na metro Dejvická. Dříve jsme mohli používat linky 149 a 217. Dnes pouze 191 s přestupem na Strahově na linku 143. problém je, že zastávky na sebe nenavazují a autobusy také ne. Mlinka 191 má zpravidla zpoždění, proto 143 nestihneme. Což při intervalech 5 - 8 minut, které jsou je okolo šesté ráno, je poněkud nepříjemné. Rovněž cesta zpět z Dejvic na Smíchov je komplikovaná, neboť se musí přecházet křižovatka, kde není vyznačený přechod pro chodce.
Linka 191 je označená jako METROBUS, což bych chápala jako autobus, který je páteřní a spojuje důležité oblasti Prahy. Nicméně "páteřní autobus", který končí na Strahově v "zemi nikoho" se mi jako páteřní nejeví.
A to už vůbec nemluvím o vozíčkářích, dalších postižených, matkách s kočárky, případně ženám s nákupními taškami, kteří nemají šanci se ze Smíchova do Dejvic dostat za původních cca 20 minut, ale musí přestupovat z jedné autobusové linky na jinou linku.
Z mých kolegů v zaměstnání a dalších známých se pouze v jednom případě cesta do práce, za zábavou a nákupy nezhoršila, pouze se nezměnila.
Neznám nikoho, komu by změny pomohly k rychlejší dopravě. Spíše přemýšlejí, zda nezačnou jezdit auty.
Hana Bendová
Změny hodnotím jednoznačně negativně, navíc jsem toho názoru, že se ze strany Ropidu i magistrátu jedná přímo o výsměch cestujícím.
Jako příklad mohu uvést linku 185, jejíž změna - byť relativně drobná - se mě coby obyvatele Kbel dotýká. Co mi na této změně ale vadí především, je zjevný přezíravý postoj jejích autorů k občanům.
Linka 185 tradičně představovala hlavní a nejrychlejší spojení Kbel s centrem Prahy, resp. s metrem B a později i C. Její hlavní výhoda spočívala v tom, že jezdila ze Kbel přímo přes Klíčov na Prosek, tedy prakticky nejkratší možnou cestou. Před čtyřmi lety po prodloužení metra C začala jezdit oklikou přes Letňany, což většině lidí nevyhovovalo - cestovat přes stanici Letňany, nesmyslně umístěnou v polích, nemá takřka pro nikoho ze Kbel význam, jelikož na linku C se dalo přestoupit i na Proseku (čímž si cestující navíc ušetřili jednu stanici metra). Před čtyřmi lety proti této změně protestovali jak cestující, tak úřad MČ Kbely, a provoz linky byl alespoň ve směru na Palmovku vrácen do původní trasy.
Proto mi připadá jako pohrdání občany, když Ropid s magistrátem před týdnem - ač s ohledem na předchozí experiment nepochybně věděl, že tato změna nebude Kbelanům vyhovovat - zavedl linku 185 i ve směru na Palmovku znovu přes Letňany, přičemž toto spojení ještě dále "optimalizoval" tím, že mimo špičku ji v Letňanech rovnou ukončuje. Tohle je prostě systém "vyhoďte ho dveřmi a on vleze oknem (a ještě ho přitom rozbije)" a opravdu mám z toho pocit, že na nás zkoušejí, co si necháme líbit.
Jako jisté pozitivum mohu v tomto případě brát jen to, že autobus na lince 185 nyní jezdí prázdnější, to je ale zřejmě dáno spíše tím, že pro ty, kdo přestupují na metro C, už ve srovnání s dřívějškem nepředstavuje výhodu oproti jiným linkám, které zajíždějí také na Letňany. Za logické řešení větší vytíženosti bych ale samozřejmě pokládal posílení linky v původní trase, nikoli její degradaci na úroveň méně výhodných spojů.
Obecně mi pak u zavedených změn přijde jako úplně nesmyslná argumentace typu "někde bude více přestupů, ale někde zase méně, takže celkově to vyjde nastejno nebo lépe". Copak se tohle dá nějak průměrovat? Sice přeji obyvatelům Spořilova nový přímý spoj na Smíchov, ale tím přece nelze obhajovat zhoršení dopravy jinde.
Jistě, zvyknout si na tyto změny - jakož nakonec i na spoustu jiných hloupostí, kterými nás naše "elity" zásobují nejen v oblasti dopravy - samozřejmě mohu, ale vadí mi, že se ke mně i mým spoluobčanům jacísi úředníci bez jakékoli reálné zodpovědnosti chovají, jako by věděli lépe než já sám, co mi bude vyhovovat. Režim, který občanům říkal, co je pro ně jedině dobré, aniž by se jich ptal na názor, jsme tady už měli. A provádět změny od stolu na magistrátu s tím, že "lidi si zvyknou", mi nepřipadá jako normální způsob, jak komunikovat s občany, a už vůbec ne v demokratickém režimu a od zástupce strany, která má v názvu slova "občanská" a "demokratická".
Ondřej Horák
Dobrý den, obecně je nutné konstatovat, že nové změny MHD rozhodně nepřinášejí zlepšení, jak slibovalo vedení města spolu s ROPIDem.
Moje rodina bydlí v Praze 5, tudíž:
- bus 123 byl zkrácen na Kavalírku a celá oblast Košíře nemá přímé
spojení s metrem. Výsledek: nutný přestup na Kavalírce, tramvaje nenavazují na autobusy (ujedou před nosem), celková doba cestování se prodloužila (tramvaje jsou výrazně pomalejší než autobusy)
- přes 20 let existovalo přímé autobusové spojení mezi Stodůlkami a
Smíchovem, zrušeno. Částečně nahrazeno tzv. metrobusy, které jsou zpožděné, jeden metrobus jede pouze ve špičkách pracovních dnů s 30-ti minutovým intervalem, druhý metrobus má také 30-ti minutový interval kromě špiček pracovních dnů. Není přímé spojení s úřady na Smíchově, pro cestu na Smíchov nutno přestupovat u Waltrovky, ale nejedná se přestup v tom pravém pojetí (nutno ujít ca. 200 metrů a autobusy na sebe nenavazují).
Shrnuto: pro cestující, zvláště cestující s handikepem nebo s kočárky, rozhodně zhoršení - více přestupů, delší cesta. Pokud je to možné, je lepší nasednout do auta.
Z. Vaněk
Můžete nám psát také na nazory@aktualne.cz nebo navštívit facebookovou stránku Názory Aktuálně.cz.