Lický práva a hnusák Macron
Mezi nezadatelná lidská práva patří také, že každý má právo chovat se jako idiot.
Zásadní otázka pak je, nakolik má být společnost s jeho jednáním solidární. Lidská solidarita je jedním z projevů biologicky vrozeného altruismu. Že v tom naše společnost patří k tem slušným, dokázaly poslední dva týdny. A že společnost dokázala zabránit, aby její podporu postiženým tornádem ukradla tahle prolhaná vláda, je také dobrá zpráva.
Když blbeček posprejuje Karlův most a škoda je nějakým způsobem vyčíslena, máme s ním být solidární? Kdo souhlasí, ať rodičům ožralého či zdrogovaného blbečka pošle finanční příspěvek na zaplacení nápravy škody. Obávám se, že síla moravské pomoci to nebude.
Odmítači očkování proti covidu nemají zatím žádný podstatnější argument, než že se neví, co to udělá, což se ostatně neví nikdy. Dále pokračují slovy paní hostinské od Kamenného stolu: Já se nenechám kujonýrovat. Že se stávají stejným sociálním rizikem, jako dealeři drog (ti na to taky mají lidská práva), je jim ukradené. Oni prostě mají právo chovat se, jak chtějí a jak to může škodit těm okolo, je jim jedno. Otázkou je, nakolik plátci zdravotního pojištění (včetně státu) mají být s jejich počínáním solidární a platit následky jejich rizikové aktivity.
Den před výročím VFSR (Velké francouzské sociální revoluce v roce 1789 a ve výročí zavraždění jejího představitele Marata 1793) vyhlásil prezident sladké Francie opatření, která kupodivu nevedla k nové vzpouře, ale k návalu na registraci pro očkování. Je to prosté: Riskujte si, ale ve svých hranicích a nelezte tam, kde jsou lidí přece jen racionálnější a dělají kroky k omezení šíření koronaviru. Když nebudete očkovaní, nebudete mít přístup tam a tam.
Měl bych jeden ne zcela zastaralý příměr: Když byl před několika roky plošně vydán zákaz kouření v restauracích a dalších vymezených prostorách ječeli zastánci lidských práv asi půl roku a pak si vše sedlo a naše prostředí je čistší. Mám návrh: Nenechávej se očkovat a zaplať si veškeré náklady, které přinese tvoje onemocnění covidem! To není diskriminace, to je zabránění parazitování na solidaritě.
Zásadní otázka pak je, nakolik má být společnost s jeho jednáním solidární. Lidská solidarita je jedním z projevů biologicky vrozeného altruismu. Že v tom naše společnost patří k tem slušným, dokázaly poslední dva týdny. A že společnost dokázala zabránit, aby její podporu postiženým tornádem ukradla tahle prolhaná vláda, je také dobrá zpráva.
Když blbeček posprejuje Karlův most a škoda je nějakým způsobem vyčíslena, máme s ním být solidární? Kdo souhlasí, ať rodičům ožralého či zdrogovaného blbečka pošle finanční příspěvek na zaplacení nápravy škody. Obávám se, že síla moravské pomoci to nebude.
Odmítači očkování proti covidu nemají zatím žádný podstatnější argument, než že se neví, co to udělá, což se ostatně neví nikdy. Dále pokračují slovy paní hostinské od Kamenného stolu: Já se nenechám kujonýrovat. Že se stávají stejným sociálním rizikem, jako dealeři drog (ti na to taky mají lidská práva), je jim ukradené. Oni prostě mají právo chovat se, jak chtějí a jak to může škodit těm okolo, je jim jedno. Otázkou je, nakolik plátci zdravotního pojištění (včetně státu) mají být s jejich počínáním solidární a platit následky jejich rizikové aktivity.
Den před výročím VFSR (Velké francouzské sociální revoluce v roce 1789 a ve výročí zavraždění jejího představitele Marata 1793) vyhlásil prezident sladké Francie opatření, která kupodivu nevedla k nové vzpouře, ale k návalu na registraci pro očkování. Je to prosté: Riskujte si, ale ve svých hranicích a nelezte tam, kde jsou lidí přece jen racionálnější a dělají kroky k omezení šíření koronaviru. Když nebudete očkovaní, nebudete mít přístup tam a tam.
Měl bych jeden ne zcela zastaralý příměr: Když byl před několika roky plošně vydán zákaz kouření v restauracích a dalších vymezených prostorách ječeli zastánci lidských práv asi půl roku a pak si vše sedlo a naše prostředí je čistší. Mám návrh: Nenechávej se očkovat a zaplať si veškeré náklady, které přinese tvoje onemocnění covidem! To není diskriminace, to je zabránění parazitování na solidaritě.