Rozděl a panuj - glosa k ničení Agentury pro soc.začleňování
Kdokoliv by chtěl pomyslet, že odvolání ředitele Agentury pro sociální začleňování (16.4.) je prostě personálie, mýlí se. Nebylo to ani pro jeho modré oči, ani kvůli tetůvce na bradě.
Jedná se především o likvidaci tělesa, jež od svého počátku zpodobňovalo ideu toho, že lze systémově přistoupit k zlepšení situace lidí na okraji, bez ohledu na jim připisované „vrozené“ vlastnosti, charakter, a hlavně, samozřejmě, etnicitu. Agentura totiž vůbec stála na zpochybňování jakýchkoliv vrozeností. A taky odmítala nesystémová řešení, ať již ve formě sestěhovávání cti tratících chudáků do socvylů (viz slovníček závěrem), anebo potrhlých demonstrací na jejich podporu.
Píšu o Agentuře v minulém čase. Poněvadž její plánované rozdělení na dva odbory je pouhou záminkou, pretextem k likvidaci její ideje. To rozdělení totiž nedává smysl a jeho iniciátoři to dobře vědí a jsou znalí konceptů rozdělení a panování a účelů světících prostředky. Zvláště ustavení samostatného analytického odboru (dnes oddělení řízení a koordinace), kde je naprostá většina odborníků kontrahovaná na částečný úvazek, není o funkčnosti (viz slovníček). Právě propojení týmu činného v lokalitách a týmu analytiků z Agentury dělalo funkční těleso, prorůstající bariérami. Ostatně, obdobný model působení dnes v ČR volí i jiné projekty na sociální začleňování, zjevně Agenturou inspirované.
Rád bych psal v čase přítomném, ale měl jsem příliš příležitostí být při zpřítomňování (re-presentaci) jejích odpůrců. Tu jim vadilo to, že je v ní málo Romů a údajně znevažuje a zatemňuje svým přístupem jejich etnicitu, tu zase, že není součástí toho nádherného pochodu k světlým zítřkům, kdy zaklesnuti v podpaždí kráčí se svitem v oku jeho duhoví avantgardníci bránící svými těly před nácky romská ghetta. A hlavně byla Agentura trnem v oku lidem, jejichž ústa jsou plná lidskoprávnidštiny (viz slovníček) a zaklínadel participace, v praxi pak přeložené do spoluúčasti lichvářů, obchodníků s chudobou a etnobosů na integračních projektech. A to je na přítomnost příliš silné souručenství participativních šmejdů (slovníček), aby z ní byla nějaká budoucnost, a dalo se o ní psát. Ano, bude hůř.
slovníček:
socvyl – sociálně vyloučená lokalita, novotvar s pomocí aluze na vill;
fungování (verb.) – odvozeno od latinského substantiva fungy (pl.), tj. houby, jejichž plodnice jsou mylně veřejností pojímány jakožto hlavní bytnost, přičemž tou je očím smrtelníků neviditelné a penetrato tuto podhoubí;
lidskoprávnidština – argot lidskoprávničiny; mylně považována za příbuznou s hindštinou či drávidštinou skrze užívání v etnorevitalizačním prostředí; vyznačuje se kruhovitou argumentací, nesdělností a umanutostí;
participativní šmejd – totálně kokotský chuj zajebaný, vyskytuje se v environmentu páchání dobra, zvláště pak sociálního a etnického, nazýván také lidově (vulg.) prdelní vřed. insistuje na zatahování všeho viditelného i (a zvláště) neviditelného do rozhodovacího procesu, aby jeho výstup vydával za kolektivní, týmové, či nejlépe komunitní rozhodnutí a zbavil se tak individuální zodpovědnosti (pozn. nezbavíte se ho vymáčknutím).
Jedná se především o likvidaci tělesa, jež od svého počátku zpodobňovalo ideu toho, že lze systémově přistoupit k zlepšení situace lidí na okraji, bez ohledu na jim připisované „vrozené“ vlastnosti, charakter, a hlavně, samozřejmě, etnicitu. Agentura totiž vůbec stála na zpochybňování jakýchkoliv vrozeností. A taky odmítala nesystémová řešení, ať již ve formě sestěhovávání cti tratících chudáků do socvylů (viz slovníček závěrem), anebo potrhlých demonstrací na jejich podporu.
Píšu o Agentuře v minulém čase. Poněvadž její plánované rozdělení na dva odbory je pouhou záminkou, pretextem k likvidaci její ideje. To rozdělení totiž nedává smysl a jeho iniciátoři to dobře vědí a jsou znalí konceptů rozdělení a panování a účelů světících prostředky. Zvláště ustavení samostatného analytického odboru (dnes oddělení řízení a koordinace), kde je naprostá většina odborníků kontrahovaná na částečný úvazek, není o funkčnosti (viz slovníček). Právě propojení týmu činného v lokalitách a týmu analytiků z Agentury dělalo funkční těleso, prorůstající bariérami. Ostatně, obdobný model působení dnes v ČR volí i jiné projekty na sociální začleňování, zjevně Agenturou inspirované.
Rád bych psal v čase přítomném, ale měl jsem příliš příležitostí být při zpřítomňování (re-presentaci) jejích odpůrců. Tu jim vadilo to, že je v ní málo Romů a údajně znevažuje a zatemňuje svým přístupem jejich etnicitu, tu zase, že není součástí toho nádherného pochodu k světlým zítřkům, kdy zaklesnuti v podpaždí kráčí se svitem v oku jeho duhoví avantgardníci bránící svými těly před nácky romská ghetta. A hlavně byla Agentura trnem v oku lidem, jejichž ústa jsou plná lidskoprávnidštiny (viz slovníček) a zaklínadel participace, v praxi pak přeložené do spoluúčasti lichvářů, obchodníků s chudobou a etnobosů na integračních projektech. A to je na přítomnost příliš silné souručenství participativních šmejdů (slovníček), aby z ní byla nějaká budoucnost, a dalo se o ní psát. Ano, bude hůř.
slovníček:
socvyl – sociálně vyloučená lokalita, novotvar s pomocí aluze na vill;
fungování (verb.) – odvozeno od latinského substantiva fungy (pl.), tj. houby, jejichž plodnice jsou mylně veřejností pojímány jakožto hlavní bytnost, přičemž tou je očím smrtelníků neviditelné a penetrato tuto podhoubí;
lidskoprávnidština – argot lidskoprávničiny; mylně považována za příbuznou s hindštinou či drávidštinou skrze užívání v etnorevitalizačním prostředí; vyznačuje se kruhovitou argumentací, nesdělností a umanutostí;
participativní šmejd – totálně kokotský chuj zajebaný, vyskytuje se v environmentu páchání dobra, zvláště pak sociálního a etnického, nazýván také lidově (vulg.) prdelní vřed. insistuje na zatahování všeho viditelného i (a zvláště) neviditelného do rozhodovacího procesu, aby jeho výstup vydával za kolektivní, týmové, či nejlépe komunitní rozhodnutí a zbavil se tak individuální zodpovědnosti (pozn. nezbavíte se ho vymáčknutím).