Jak se pan Bendl dobývá do otevřených dveří
Jsem přesvědčena, že drtivá většina našich obyvatel by dala přednost českému výrobku před výrobkem dovezeným ze zahraničí, pokud by ovšem byl za srovnatelnou cenu. A zde je asi ten zakopaný pes. V době, kdy většina Čechů má dost hluboko do kapsy a s vyhlídkou, že v dohledné době nebude líp, spíš ještě hůř, dá spousta lidí přednost levnějším potravinám bez ohledu na zemi původu. A to prostě proto, že si dražší věci nemohou anebo nechtějí dovolit.
Tato kampaň prý bude stát 68 miliónů korun. V době, kdy slyšíme ze všech stran o rozpočtové odpovědnosti, a jak je třeba šetřit každou korunu, vyhodí ministerstvo tolik peněz za něco tak nesmyslného! Nemohu se zbavit podezření, že je to zase nějaká „malá domů“.
Troufám si tvrdit, že kdyby ministerstvo tyto prostředky vložilo spíše do posílení konkurenceschopnosti českých potravin a také do snahy přinutit zahraniční řetězce, aby přestaly diskriminovat české výrobce - jak je tomu u nás běžně zvykem - byly by tyto finance vynaložené daleko účelněji.
Jsem přesvědčená, že lidé, kteří mají peněz dost, si dražší české potraviny kupují už dnes. A ti Češi, kteří mají finanční rozpočet napjatý, budou stále kupovat to nejlevnější, co bude na trhu a nějaká sebedražší kampaň na tom vůbec nic nezmění.
Barbora Hrůzová, Praha 6