Naše děti opět (a snad už naposledy) jako rukojmí pandemie
Už asi ani nespočítám, pokolikáté píšu článek na téma: „ Zbytečný, předčasný a unáhlený návrat dětí do škol." Naše děti se staly politickým tématem číslo jedna, prázdnou frází a politickou proklamací, manipulací s davy a vycházení vstříc populismu a ječení hlupáků, nevážících si zdraví vlastních rodin.
Stejná chyba již po čtvrté!
Namísto toho, aby vláda konečně pustila s přísnými opatřeními do práce lidi, kteří mají již půl roku zavřené firmy a nemohou provozovat živnosti a služby a brzy opravdu budou bez nadsázky umírat hlady, protože 50 procentní kompenzace, když musíte zaplatit 100 procent nájmu a platy lidem, jsou skutečně hloupým a krutým vtipem. Opět se rozhodla pro 4x prošlapanou špatnou cestu a naspeedovat lehce zpomalující epidemii otevřením škol již 12.4. Proč tak brzy?
Epidemii jsme měli relativně pod kontrolou minulé jaro a část léta – firmy a obchody fungovaly, školy v červnu jely jen dobrovolně a o prázdninách byly zavřené. Překotné šíření epidemie se rozběhlo v září – přesně s otevřením škol. Zpomalilo s uzavřením škol v říjnu, zrychlilo a vymklo se zcela kontrole se stupidním a zbytečným otevřením škol před Vánoci a zpomalilo až s celkovým uzavřením škol i mateřinek – nyní před měsícem. Školy jsou hlavním motorem epidemie, kde se nejhůř dodržují a kontrolují opatření a byly po celou dobu. Odnesli to učitelé a odnesli to rodiny žáků i děti, které postihl post covidový syndrom PIMS/MIS-C.
Zde grafy z worldometeru - školy se otevřely v září
Pokaždé, když slyším tu bezobsažnou a prázdnou větu: „Návrat do škol je naprostou prioritou,“ chci se z toho zlého snu probudit.
Proč nemáme možnost si vybrat? Proč není povolená hybridní výuka?
Ministr školství i ministr zdravotnictví se opět vykašlali na rodiny, které je opakovaně prosí o legální možnost si vybrat, zda dítě pošlou do rizikového prostředí či ne. Proč není žádná možnost hybridní výuky? Proč se děti nemohou do tříd připojovat online, když už ve školách existuje vybavení? Proč se nemyslí na děti a rodiny se zdravotními problémy, které jsou COVIDem 19 ohrožené a kterým online výuka vyhovuje a jejich rodiny si uvědomují závažná rizika návratu do velkých kolektivů na 6-8 hodin denně? Opět všechno pěkně plošně a blbě.
Po pozitivním testu ve třídě se stane co?
Pokud se bude ve škole testovat a antigen odhalí ve třídě nakaženého nebo více nakažených – bude se dít přesně co? Správně by měla celá třída okamžitě jít do karantény a všichni na testy PCR, protože děti byly v prostoru s potenciálně nakaženým a dělaly si testy v jedné místnosti. Bude se tohle dít? Nebude… Domů se jistě pošle jenom dítě s pozitivním testem a bude se čekat na výsledek jeho PCR - mezitím se bude nákaza volně šířit dál ve třídě.
Účelové výzkumy a nevyvážená ČT
Naprostou prioritou nás všech by mělo být ZDRAVÍ a ochrana života našich dětí a našich blízkých. Otevřené školy v této fázi epidemie jsou s ochranou zdraví v přímém rozporu. A je hrozné, jakým způsobem se zde lže o tom, jak se nákaza ve školách (ne)šíří. A jak vznikají naprosto účelové pseudovýzkumy, které jsou v rozporu s realitou a tím, co se ve školách a školkách dělo. Je zarážející, že se na šíření podílí i veřejnoprávní Česká televize, která například ve včerejších Událostech provedla zajímavý veletoč.
ČT 24 na webu odpoledne zveřejnila tento článek – Školy byly před uzavřením velmi rizikové, řekl Dušek. Pro návrat je potřebné správně nastavit pravidla
Ve večerních Událostech se ale objevil zcela jiný, podivný výzkum University Karlovy, který naopak tvrdil, že školy vůbec rizikové nejsou. Nebylo ale vůbec jasné, jak tento výzkum vznikl, nějaký pán mával modrooranžovou zmačkanou tabulkou, kterou nebylo možné si přečíst a ještě redakce udělala chybu a místo 48 000 nakažených učitelů, uvedla - snad omylem - číslo 48 učitelů. ČT to samozřejmě – jak je za poslední měsíce zvykem – doplnila tisícátou ufňukanou reportáží o ubohých dětech trpících na online výuce, bez sportu a s nadváhou a ani zmínka o tom, proč jsou děti vlastně doma a co jim reálně ve škole hrozí.
Ani zmínka o tom, že děti ven chodit můžou a sportovat mohou s rodiči, když se jim věnují. Žádné vysvětlení toho, co se dětem děje, když se nakazí. A že se děti nakazit můžou, to popřít nelze. Česká televize, která opakovaně emotivně pláče nad dětmi u obrazovky počítače, ale nepřinesla žádný dojemný a pravdivý příběh z rodiny, kde nákaza přišla právě ze školy nebo ze školky a dopadlo velmi nešťastně - smrtí blízkých nebo vážnými zdravotními následky – v naší skupině Pacienti s Covid 19 máme těchto příběhů desítky, rádi dodáme. Dnes si rodiče rvou vlasy, že děti do škol a školek poslali, protože uvěřili té divné propagandě, že se to tam „moc nešíří.“ No, otázka je, co je to "moc". Ve škole se děti nakazit můžou. Tečka.
Naprosto nevyvážené informování. Je mi z toho smutno. Protože kritikem ČT jsem málokdy. Ale ČT u tohoto tématu neplní veřejnoprávní funkci a neinformuje – jen tlačí podjatými reportážemi na návrat dětí do škol za každou cenu. V každém rozhovoru padne otázka: TAK KDY UŽ SE ŠKOLY OTEVŘOU? Jakoby v celém vesmíru nebyl závažnější problém.
Proč nevychází ČT z dat ÚZISu o nákaze ve školách a mezi učiteli? Proč nevychází z dat Pegagogické komory?
Pokud se školy otevřou a epidemie opět zrychlí, další část firem to nepřežije
Je strašně smutné, že ani na politické scéně není nikdo, kdo by reprezentoval rodiny, kterým jde skutečně o zdraví a chápou rizika nákazy a šíření ve školách. Zůstal jen populismus a prázdná gesta s dalekosáhlými důsledky – pro podnikatele i pro zdraví lidí. Pokud se totiž školy otevřou a epidemie opět zrychlí, podnikatelé a služby zase otevřít nebudou moct.
Aspoň jednou to udělejme lépe!
Nešlo by to alespoň jednou udělat líp? Raději za přísných podmínek otevřete obchody a služby - ať lidé mohou pracovat a vydělávat - a školy už nechte online. Ano, otevřete - pokud tam nutně musí prvňáci, druháci, rodičů, kteří nemají hlídání, tak fajn… ale dobrovolně, stejně jako ročníky, které dělají přijímačky, ať tam dobrovolně chodí. Zbytku dejte pokoj a pracujte na očkování pro děti. Izrael začne očkovat děti v červnu.
Jsme jen 2,5 měsíce do prázdnin. Měli bychom o očkování dětí začít uvažovat taky, ať zase nezaspíme o 100 let a děti se mohou v září vrátit do škol skutečně bezpečně.
Vakcína je bezpečná pro děti od 12 do 15 let, oznámil Pfizer. Závěry vycházejí z předběžných dat o testování
Popírači nepošlou kvůli testům, my kvůli obavě o zdraví
Ona je tedy vůbec otázka, kdo do těch škol 12.4. nakonec dorazí. Popírači tam děti nepošlou, protože odmítají testování. My, co víme něco o přenosu nemoci COVID 19 v rodinách a post-covidu u dětí, děti také do rizika zatím nepošleme.
Školy nám nejspíš pokles opět pokazí, zvláště pokud sem po britské mutaci dorazí ta jihoafrická a ty další, kvůli kterým včera jesle, školy i školky kompletně uzavřela Francie.
Stejná chyba již po čtvrté!
Namísto toho, aby vláda konečně pustila s přísnými opatřeními do práce lidi, kteří mají již půl roku zavřené firmy a nemohou provozovat živnosti a služby a brzy opravdu budou bez nadsázky umírat hlady, protože 50 procentní kompenzace, když musíte zaplatit 100 procent nájmu a platy lidem, jsou skutečně hloupým a krutým vtipem. Opět se rozhodla pro 4x prošlapanou špatnou cestu a naspeedovat lehce zpomalující epidemii otevřením škol již 12.4. Proč tak brzy?
Epidemii jsme měli relativně pod kontrolou minulé jaro a část léta – firmy a obchody fungovaly, školy v červnu jely jen dobrovolně a o prázdninách byly zavřené. Překotné šíření epidemie se rozběhlo v září – přesně s otevřením škol. Zpomalilo s uzavřením škol v říjnu, zrychlilo a vymklo se zcela kontrole se stupidním a zbytečným otevřením škol před Vánoci a zpomalilo až s celkovým uzavřením škol i mateřinek – nyní před měsícem. Školy jsou hlavním motorem epidemie, kde se nejhůř dodržují a kontrolují opatření a byly po celou dobu. Odnesli to učitelé a odnesli to rodiny žáků i děti, které postihl post covidový syndrom PIMS/MIS-C.
Zde grafy z worldometeru - školy se otevřely v září
Pokaždé, když slyším tu bezobsažnou a prázdnou větu: „Návrat do škol je naprostou prioritou,“ chci se z toho zlého snu probudit.
Proč nemáme možnost si vybrat? Proč není povolená hybridní výuka?
Ministr školství i ministr zdravotnictví se opět vykašlali na rodiny, které je opakovaně prosí o legální možnost si vybrat, zda dítě pošlou do rizikového prostředí či ne. Proč není žádná možnost hybridní výuky? Proč se děti nemohou do tříd připojovat online, když už ve školách existuje vybavení? Proč se nemyslí na děti a rodiny se zdravotními problémy, které jsou COVIDem 19 ohrožené a kterým online výuka vyhovuje a jejich rodiny si uvědomují závažná rizika návratu do velkých kolektivů na 6-8 hodin denně? Opět všechno pěkně plošně a blbě.
Po pozitivním testu ve třídě se stane co?
Pokud se bude ve škole testovat a antigen odhalí ve třídě nakaženého nebo více nakažených – bude se dít přesně co? Správně by měla celá třída okamžitě jít do karantény a všichni na testy PCR, protože děti byly v prostoru s potenciálně nakaženým a dělaly si testy v jedné místnosti. Bude se tohle dít? Nebude… Domů se jistě pošle jenom dítě s pozitivním testem a bude se čekat na výsledek jeho PCR - mezitím se bude nákaza volně šířit dál ve třídě.
Účelové výzkumy a nevyvážená ČT
Naprostou prioritou nás všech by mělo být ZDRAVÍ a ochrana života našich dětí a našich blízkých. Otevřené školy v této fázi epidemie jsou s ochranou zdraví v přímém rozporu. A je hrozné, jakým způsobem se zde lže o tom, jak se nákaza ve školách (ne)šíří. A jak vznikají naprosto účelové pseudovýzkumy, které jsou v rozporu s realitou a tím, co se ve školách a školkách dělo. Je zarážející, že se na šíření podílí i veřejnoprávní Česká televize, která například ve včerejších Událostech provedla zajímavý veletoč.
ČT 24 na webu odpoledne zveřejnila tento článek – Školy byly před uzavřením velmi rizikové, řekl Dušek. Pro návrat je potřebné správně nastavit pravidla
Ve večerních Událostech se ale objevil zcela jiný, podivný výzkum University Karlovy, který naopak tvrdil, že školy vůbec rizikové nejsou. Nebylo ale vůbec jasné, jak tento výzkum vznikl, nějaký pán mával modrooranžovou zmačkanou tabulkou, kterou nebylo možné si přečíst a ještě redakce udělala chybu a místo 48 000 nakažených učitelů, uvedla - snad omylem - číslo 48 učitelů. ČT to samozřejmě – jak je za poslední měsíce zvykem – doplnila tisícátou ufňukanou reportáží o ubohých dětech trpících na online výuce, bez sportu a s nadváhou a ani zmínka o tom, proč jsou děti vlastně doma a co jim reálně ve škole hrozí.
Ani zmínka o tom, že děti ven chodit můžou a sportovat mohou s rodiči, když se jim věnují. Žádné vysvětlení toho, co se dětem děje, když se nakazí. A že se děti nakazit můžou, to popřít nelze. Česká televize, která opakovaně emotivně pláče nad dětmi u obrazovky počítače, ale nepřinesla žádný dojemný a pravdivý příběh z rodiny, kde nákaza přišla právě ze školy nebo ze školky a dopadlo velmi nešťastně - smrtí blízkých nebo vážnými zdravotními následky – v naší skupině Pacienti s Covid 19 máme těchto příběhů desítky, rádi dodáme. Dnes si rodiče rvou vlasy, že děti do škol a školek poslali, protože uvěřili té divné propagandě, že se to tam „moc nešíří.“ No, otázka je, co je to "moc". Ve škole se děti nakazit můžou. Tečka.
Naprosto nevyvážené informování. Je mi z toho smutno. Protože kritikem ČT jsem málokdy. Ale ČT u tohoto tématu neplní veřejnoprávní funkci a neinformuje – jen tlačí podjatými reportážemi na návrat dětí do škol za každou cenu. V každém rozhovoru padne otázka: TAK KDY UŽ SE ŠKOLY OTEVŘOU? Jakoby v celém vesmíru nebyl závažnější problém.
Proč nevychází ČT z dat ÚZISu o nákaze ve školách a mezi učiteli? Proč nevychází z dat Pegagogické komory?
Pokud se školy otevřou a epidemie opět zrychlí, další část firem to nepřežije
Je strašně smutné, že ani na politické scéně není nikdo, kdo by reprezentoval rodiny, kterým jde skutečně o zdraví a chápou rizika nákazy a šíření ve školách. Zůstal jen populismus a prázdná gesta s dalekosáhlými důsledky – pro podnikatele i pro zdraví lidí. Pokud se totiž školy otevřou a epidemie opět zrychlí, podnikatelé a služby zase otevřít nebudou moct.
Aspoň jednou to udělejme lépe!
Nešlo by to alespoň jednou udělat líp? Raději za přísných podmínek otevřete obchody a služby - ať lidé mohou pracovat a vydělávat - a školy už nechte online. Ano, otevřete - pokud tam nutně musí prvňáci, druháci, rodičů, kteří nemají hlídání, tak fajn… ale dobrovolně, stejně jako ročníky, které dělají přijímačky, ať tam dobrovolně chodí. Zbytku dejte pokoj a pracujte na očkování pro děti. Izrael začne očkovat děti v červnu.
Jsme jen 2,5 měsíce do prázdnin. Měli bychom o očkování dětí začít uvažovat taky, ať zase nezaspíme o 100 let a děti se mohou v září vrátit do škol skutečně bezpečně.
Vakcína je bezpečná pro děti od 12 do 15 let, oznámil Pfizer. Závěry vycházejí z předběžných dat o testování
Popírači nepošlou kvůli testům, my kvůli obavě o zdraví
Ona je tedy vůbec otázka, kdo do těch škol 12.4. nakonec dorazí. Popírači tam děti nepošlou, protože odmítají testování. My, co víme něco o přenosu nemoci COVID 19 v rodinách a post-covidu u dětí, děti také do rizika zatím nepošleme.
Školy nám nejspíš pokles opět pokazí, zvláště pokud sem po britské mutaci dorazí ta jihoafrická a ty další, kvůli kterým včera jesle, školy i školky kompletně uzavřela Francie.