Herci jsou ohrožený druh. Zmizí velmi brzy!
V Americe jsem viděla něco, o čem vám musím říct. Dříve, než bude pozdě. Proti hollywoodským hvězdám nastoupila armáda vynikajících herců, kteří dokáží zahrát všechno, nesmlouvají o cenu a doslova bez obalu se nechají obsadit třeba i do porna. CGI gang.
Computer-Generated Imaginery (CGI) je techonologie, k níž do nedávna filmaři přistupovali pouze výjimečně. Příkladem je film Fast and Furious 7, kdy došlo k situaci, že herec Paul Walker (1973-2013) v období natáčení zemřel. Tato technologie umožnila použít hercovy scanny z jiných záběrů a na jejich základě postprodukčně vytvořit nové scény s tímto hrdinou.
Zdánlivě funkční spolupráce hereckého talentu a moderních technologií však nabrala rychlý spád do ďábelských osidel.
Nový směr dal této technologii Mike McGee, spoluzakladatel studia speciálních efektů Framestore. Ten vytvořil reklamu na čokoládu Galaxy, v níž je hlavní protagonistkou Audrey Hepburn (1929 – 1993). McGee dokázal vytvořit na základě scannů herečky z filmů, které natočila, prostřednictvím technologie krátký film komerčního charakteru: odkaz zde
Pro někoho fantastické. Chytrého však zamrazí.
Americká studia na sebe nenechala dlouho čekat. Investují ohromné prostředky, aby se v budoucnosti mohla obejít bez herců. Již několik let si budují jejich scannovou databanku. Bez vědomí či souhlasu herců.
Reakce jsou v zásadě dvojí. Mnozí diváci, podporováni studii, nadšeně vítají možnost vrátit legendy zpět na plátno v nových filmech. Hlasy expertů však zní varovně. Existují totiž mnohá, dopředu těžko odhadnutelná rizika. Dnes nákladná technologie se vyvíjí závratnou rychlostí a velmi rychle bude dostupná i menším studiím všude po světě.
Hollywoodskými herci vesměs vládne strach, co s nimi bude po jejich smrti. Veřejným příkladem byl herec Robin Williams, který se zasadil o to, aby si smluvně zajistil zákaz svého posmrtného účinkování ve spojitosti s touto technologií. Dobře totiž pod vlivem událostí pochopil, že scannování mohou studia provádět bez předchozího souhlasu herců.
Takzvaná totální výměna by podle hrůzných snů některých studií mohla proběhnout do deseti let. Katastrofický scénář, který může dost zásadně ovlivnit a proměnit celou naší kulturu, lze chápat i tak, že se jedná o manipulativní taktiky studií, která se snaží obměkčit herce ke snadnější a lacinější spolupráci. Přesto zde existují jistá rizika, která z nezastavitelného technologického vývoje plynou, a bylo by krátkozraké je opomíjet.
Nastal čas, aby se chytří a kreativní lidé spojili ve snaze vytvořit záložní plán a nenechali naší kulturu kleknout!
Computer-Generated Imaginery (CGI) je techonologie, k níž do nedávna filmaři přistupovali pouze výjimečně. Příkladem je film Fast and Furious 7, kdy došlo k situaci, že herec Paul Walker (1973-2013) v období natáčení zemřel. Tato technologie umožnila použít hercovy scanny z jiných záběrů a na jejich základě postprodukčně vytvořit nové scény s tímto hrdinou.
Zdánlivě funkční spolupráce hereckého talentu a moderních technologií však nabrala rychlý spád do ďábelských osidel.
Nový směr dal této technologii Mike McGee, spoluzakladatel studia speciálních efektů Framestore. Ten vytvořil reklamu na čokoládu Galaxy, v níž je hlavní protagonistkou Audrey Hepburn (1929 – 1993). McGee dokázal vytvořit na základě scannů herečky z filmů, které natočila, prostřednictvím technologie krátký film komerčního charakteru: odkaz zde
Pro někoho fantastické. Chytrého však zamrazí.
Americká studia na sebe nenechala dlouho čekat. Investují ohromné prostředky, aby se v budoucnosti mohla obejít bez herců. Již několik let si budují jejich scannovou databanku. Bez vědomí či souhlasu herců.
Reakce jsou v zásadě dvojí. Mnozí diváci, podporováni studii, nadšeně vítají možnost vrátit legendy zpět na plátno v nových filmech. Hlasy expertů však zní varovně. Existují totiž mnohá, dopředu těžko odhadnutelná rizika. Dnes nákladná technologie se vyvíjí závratnou rychlostí a velmi rychle bude dostupná i menším studiím všude po světě.
Hollywoodskými herci vesměs vládne strach, co s nimi bude po jejich smrti. Veřejným příkladem byl herec Robin Williams, který se zasadil o to, aby si smluvně zajistil zákaz svého posmrtného účinkování ve spojitosti s touto technologií. Dobře totiž pod vlivem událostí pochopil, že scannování mohou studia provádět bez předchozího souhlasu herců.
Takzvaná totální výměna by podle hrůzných snů některých studií mohla proběhnout do deseti let. Katastrofický scénář, který může dost zásadně ovlivnit a proměnit celou naší kulturu, lze chápat i tak, že se jedná o manipulativní taktiky studií, která se snaží obměkčit herce ke snadnější a lacinější spolupráci. Přesto zde existují jistá rizika, která z nezastavitelného technologického vývoje plynou, a bylo by krátkozraké je opomíjet.
Nastal čas, aby se chytří a kreativní lidé spojili ve snaze vytvořit záložní plán a nenechali naší kulturu kleknout!