Adolfu Bornovi pomáhá s ilustracemi manželka. Já na to šel jinak.
Udivují mě lidé, kteří jsou přesvědčení, že všechno, co ilustrátor do knížky nakreslí, má tak nějak v hlavě. Na jednu stranu je to pro autora ilustrací lichotivé, na druhou stranu je to pochopitelně nesmysl. Po letech praxe už má člověk “nakoukané” ledaco, ale všechno zdaleka ne.
Dokážu nakreslit z hlavy dejme tomu velrybu. Pokud však chci dosáhnout co nejlepšího výsledku, podívám se do knížek nebo na internet, abych zjistil, že moje vlastní představa velryby není zrovna nejpřesnější, že ve skutečnosti mají tito obří savci třeba trochu jinou barvu, jinak posazené ploutve a že se třeba při pohybu v moři trochu jinak vlní. A v neposlední řadě přijdu i na to, že existují různé druhy velryb (grónská, černá, jižní), o dalších kytovcích nemluvě. A nakonec se třeba stane, že pod tíhou všech těch informací o velrybách, pozavírám všechny knížky a webové stránky a nakreslím si velrybu raději posvém...
Velryby člověk nepotřebuje kreslit zrovna moc často. Jsou však motivy, které se vám na pracovní stůl stále vrací. A jsou i takové, které musíte hledat vpodstatě neustále. Pro mě, jako ilustrátora především dětských knížek, jsou to hlavně kostýmy. Kde má člověk neustále hledat ty nové a nové princezny, krále a rytíře, komorné a služebné i všechnu tu vesnickou chasu?
A tak jsem našel monumentální publikaci s vše objasňujícím názvem The Complete Costume History. Jde o práci jediného muže - Augusta Racineta, který své veledílo publikoval pod názvem Auguste Racinet's Le Costume historique mezi lety 1876 a 1888 v šesti svazcích. V letošním roce se tisíce Racinetových kreseb znovu dostaly na světlo světa, a to díky známému německému nakladatelství Taschen.
Malou recenzi nebo spíše první nadšené dojmy ilustrátora, jsem publikoval na svém webu.
Adolf Born, česká ilustrátorská legenda, kdysi v nějakém rozhovoru přiznal, že mu s kostýmy a dalšími reáliemi do historických knih odborně pomáhá jeho manželka Ema. Já mám teď senzačního pomocníka, který připlul časem z konce 19. století.
Dokážu nakreslit z hlavy dejme tomu velrybu. Pokud však chci dosáhnout co nejlepšího výsledku, podívám se do knížek nebo na internet, abych zjistil, že moje vlastní představa velryby není zrovna nejpřesnější, že ve skutečnosti mají tito obří savci třeba trochu jinou barvu, jinak posazené ploutve a že se třeba při pohybu v moři trochu jinak vlní. A v neposlední řadě přijdu i na to, že existují různé druhy velryb (grónská, černá, jižní), o dalších kytovcích nemluvě. A nakonec se třeba stane, že pod tíhou všech těch informací o velrybách, pozavírám všechny knížky a webové stránky a nakreslím si velrybu raději posvém...
Velryby člověk nepotřebuje kreslit zrovna moc často. Jsou však motivy, které se vám na pracovní stůl stále vrací. A jsou i takové, které musíte hledat vpodstatě neustále. Pro mě, jako ilustrátora především dětských knížek, jsou to hlavně kostýmy. Kde má člověk neustále hledat ty nové a nové princezny, krále a rytíře, komorné a služebné i všechnu tu vesnickou chasu?
A tak jsem našel monumentální publikaci s vše objasňujícím názvem The Complete Costume History. Jde o práci jediného muže - Augusta Racineta, který své veledílo publikoval pod názvem Auguste Racinet's Le Costume historique mezi lety 1876 a 1888 v šesti svazcích. V letošním roce se tisíce Racinetových kreseb znovu dostaly na světlo světa, a to díky známému německému nakladatelství Taschen.
Malou recenzi nebo spíše první nadšené dojmy ilustrátora, jsem publikoval na svém webu.
Adolf Born, česká ilustrátorská legenda, kdysi v nějakém rozhovoru přiznal, že mu s kostýmy a dalšími reáliemi do historických knih odborně pomáhá jeho manželka Ema. Já mám teď senzačního pomocníka, který připlul časem z konce 19. století.
The Complete Costume History