Irské ne Lisabonské smlouvě vedlo k řešení, jak změnit rozhodnutí Irů, když budou v novém referendu hlasovat o témže. V opakovaném referendu se irským voličům bude tvrdit, že irská vláda dosáhla zajištění irské neutrality, daňového systému a protipotratové politiky. Ale je to stejné, jako když zákazník vrátí obchodníkovi vadný výrobek. Místo opravy jej obchodník jen nově zabalí a vrátí zákazníkovi.
Jmenování severočeského krajského státního zástupce Jiřího Křivance ministryní spravedlnosti Danielou Kovářovou na návrh pražského vrchního státního zástupce otevřelo diskuzi o ustanovení vedoucích státních zástupců. Křivanec byl v únoru 2009 z funkce odvolán předchozím ministrem. Odvolání bylo výrazným zásahem ministra do státního zastupitelství. Dřívější ministři totiž nevyužívali možnost odvolat vedoucího státního zástupce bez návrhu nadřízeného státního zástupce. Pravidlo, že ministr jmenuje a odvolává vedoucí státní zástupce na návrh nadřízeného státního zástupce, chrání autonomii státního zastupitelství na ministru spravedlnosti.
Vzrůst politického extremismu u nás, především z pozic českého nacionalismu, vede k debatě o novém návrhu na rozpuštění Dělnické strany. Boj proti němu je vládní priorita. Zmiňuje se násilí na některých shromážděních i žhářství ve Vítkově. Ovšem politický extremismus není totožný s politickým terorismem. Extremistické postoje mohou být blízké části populace, která může většinově odmítat násilí a je spíš ovlivněna politickým radikalismem. Extremistické projevy mohu být legální, pokud nepřerostou v nenávistné, byť slovní, útoky na jiné. Terorismus je vždy protiprávní násilí. Terorismem zde myslíme sociologický pojem, kdy jde o násilný, ideologicky motivovaný útok na jiné. Pachatelé chtějí oslovit veřejnost, jsou vnitřně přesvědčení o svém činu, přitom nemusí oběti znát a cítit k nim osobní nenávist.