V čem se liší Řecko a USA

02. 08. 2011 | 07:23
Přečteno 11262 krát
Prosím vás, kdo se chystáte na dovolenou do Řecka, vysvětlete jim tam toto: Vždy když řešíte finanční průšvih, je třeba rozlišit mezi likviditním a solventním problémem. Když má někdo likviditní problém, potřebuje rychlou půjčku na udržení ekonomiky a ty peníze mu pomohou se z toho dostat. Řecko je ale nesolventní. Jemu pomůžete a za chvíli přijde znovu. Nové půjčky, privatizace ani částečné odpuštění dluhu nejsou řešením na delší období. Je potřeba řešit problém nesolventnosti tím, že zemi navedete na cestu, jak může generovat vlastní příjmy – aby si prostě na ty dluhy jednou vydělala. Řecko potřebuje mít podniky, kterým se daří prodávat výrobky. A to hlavně v zahraničí – protože domácí ekonomika je v recesi (HDP -5,5 procenta meziročně), nezaměstnanost velká (16 procent) a stát bude muset ještě propouštět... Oproti roku 2005 jsou v Řecku jednotkové náklady práce v průmyslu (to znamená náklady na práci ku produktivitě práce) o 34 procent vyšší. V Německu jsou vyšší jen o šest procent. V České republice dokonce poklesly – protože firmy nedovolily větší nárůst mezd, než by odpovídalo produktivitě práce – jinak by to totiž ve světové konkurenci projely jako ty řecké. V Řecku je tak podnikavost na nule a všichni se přeměnili na závisláky na státu. Takže jim tam v Řecku vyřiďte, ať sníží roli státu a ať si buď drsně sníží platy, anebo ať makají více a lépe v soukromém sektoru.
PS: Srovnání s USA a dalšími...
null
null


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

Hezkej graf. Ty hodnoty maj stejnej zaklad? Asi ne, ze?
02. 08. 2011 | 07:38

Standa Novák napsal(a):

Jednotkové náklady v ČR poklesly,firmy nedovolily nárůst mezd, inflace nám roste, zvyšuje se míra vykořisťování, reálné příjmy klesají, lidé míň kupují, pár zbohatlíků bohatne, neboť se jim daňově ulevilo, a chytrák Kalousek se drbe za ušima, neboť nevybral zase dost peněz. Závěr: ekonomika je zdravá jen tehdy, když všichni mohou dost produkovat i utrácet. Prosím autora, aby se měně staral o Řecko a více analyzoval domácí situaci. Děkuji.
02. 08. 2011 | 07:41

Marcus napsal(a):

Podle grafu to vypadá, že ekonomický ráj je v současnosti v Irsku a hned za ním u nás - huráá!!!
02. 08. 2011 | 07:46

Anička z Kuřimi napsal(a):

Jaký bude přínos pro zadluženého, když mu radí sám zadlužený.
...Takže jim tam v Řecku vyřiďte ...
02. 08. 2011 | 07:54

žena napsal(a):

"Mně přijde spíše divné, že když se celý měsíc neukážu ve sněmovně, dostanu stejně jako když tam jsem. Lidi to nutí k tomu, aby na správní rady chodili," hájí dvanáctitisícovou částku za účast na zasedání orgánů VZP poslanec za TOP 09 Jan Farský.

Vyřiďte, prosím, našim politikům, že jejich různé výhody silně připomínají výhody v Řecku. A nedostatek financí řeší zvýšením dolní sazby DPH (kterou už teď máme vyšší než v Německu a tam mají prograsivní zdanění fyzických osob).
02. 08. 2011 | 07:55

Občan Josef K. napsal(a):

Není sporu o tom, že pan Michl má spíše pravoslavně východní kořeny s náchylností k oligarchickým systémům než kalvinistické s demokratickou tradicí. Přitroublost a sebevědomí těchto ekonomů, nehledě na jejich totální selhání před i v době krize- a po ní (pokud skončila???), nezná mezí. Slušný "tlučhubismus".
Jen je možné se ptát, zda tito nositelé prázdnoty vědí cosi o důsledcích svého počínání. Myslím si, že život má poněkud jinou cenu než se nám pan Michl snaží naznačit.
02. 08. 2011 | 07:57

Ládik!!! napsal(a):

Stando Nováku -
když budou všichni produkovat na sklad, za chvíli utrácet nebudou. Co se vyrobí, musí být prodejné. Nejlépe v zahraničí.
02. 08. 2011 | 08:00

Marcus napsal(a):

to Ládik!!!
Myslím, že nikdo nechce vyrábět neprodejné zboží. Důležité ale je, aby se za práci vyplácela mzda a ne almužna. Čím víc lidí bude dostávat almužnu, tím méně si toho budou moci koupit => omezí se poptávka => krachnou podniky.
02. 08. 2011 | 08:12

pepa napsal(a):

státy řídí idioti a hlupáci, kteří umí okecat své zoufalství, ale řešení nemají! Mnozí neví ani kolik má den vteřin!
02. 08. 2011 | 08:21

Standa Novák napsal(a):

Ládíku, když budete produkovat na sklad, neprodáváte, takže nemůžete nic kupovat tedy utrácet.
02. 08. 2011 | 08:27

žena napsal(a):

Poslanci a senátoři se sice omlouvají pro nemoc, nemocenskou si však většinou nevybírají a stůňou za běžného pracovního režimu bez finančních ztrát. Podle údajů kanceláří sněmovny a senátu si čerpali nemocenskou od roku 2007 do konce roku 2009 jen tři senátoři a tři poslanci.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-51695070-zahadna-nemoc-veckarky-suche-koho-potapi-zdravi-poslancu

Prosím Vás, vysvětlete našim politikům, že proti dobrým mravům jsou jejich různé výhody (např. absence zdůvodněná nemocí bez nastoupení na nemocenskou), vytváření a obsazování "teplých míst" (např. ombudsman ČD), vyplácení vysokých odměn na ministerstvech (např. co vyplatil pan John nebo pan Dobeš), rovná daň (žádná z vyspělých zemí ji nemá), zvýšení dolní sazby DPH (která z vyspělých zemí má na potraviny tak vysokou DPH, jako budeme mít my?)...
02. 08. 2011 | 08:31

Občan napsal(a):

Graf je nesmyslný a blábol okolo něj také. Navíc autorova vyjadřovací úroveň odpovídá výkřiku -náctiletého na chatu.

USA jsou absolutně nejzadluženějším státem na světě, přičemž sociální systém tam prakticky žádný neexistuje, cena práce je v poměru k životním nákladům směšná a přesto jim kolabuje ekonomika.
Zatím přežívají jen díky své neobyčejné agresivitě a vývozu zbraní a válek.

Takže, autore, Řecko s USA vůbec nesrovnávejte. Ostatně - třeba vysoké náklady Řecka na armádu jsou zaviněny i americkou blízkovýchodní politikou (USA protežované a vyzbrojované Turecko, permanentní hrozba pro Řecko např.). Takže na dluhu Řecka (pokud ovšem ten dluh vůbec existuje) se bezprostředně podílejí právě PŘEDLUŽENÉ USA.

Je zcela směšné, aby bankrotář radil a dokonce poroučel komukoli jinému.
02. 08. 2011 | 08:44

Tupelo napsal(a):

Pane Michle, az budu v Recku, tak se sice mohu pokusit vyridit Vas vzkaz, ale vzhledem k tomu ze potkam nejspis jen ty, kteri se snazi zit normalni zivot a zivit se poctivou praci, moc asi nepochodim. Ale Vas bych poprosil, az (pokud) budete mluvit s financniky (kteri pomahali falsovat recke statistiky pred prijetim eura), pripadne poradci vlad (nejaky byvali recky nerv treba), ze lhat neni hezke - kdyz lez praskla, tak se to lharu nejspis nedotklo (naopak, urcite se v dnesni zmeti nepruhlednych financnich mechanismu najde nejaky, ktery jim mohl dat vydelat (nejaky short na euro?)), zato to odskakali bezni obyvatele Recka.
02. 08. 2011 | 08:56

Rumcajs napsal(a):

Růst nákladů na jednotku práce má jenom dvě řešení - inflace a nebo dluh.
Všechno ostatní jsou jenom bláboly cardů retardů.
02. 08. 2011 | 08:59

zorba napsal(a):

Řecko? Tam je přece náš ryzí eurokomunismus.

Přiznaných bazénů na koupání na finančním úřadě k placení daně je jen 5%.
Příspěvek za včasný příchod do práce už bohužel jako výdobytek eurokomunismu bude zrušený. :-((
Avšak možnost brát plný důchod i po zemřelé matce, otci, manželce tak nějak zůstává.
Stejně tak ještě je ještě pořád odchod do důchodu v 58 letech pro muže.

Eurokomunismus v Řecku si demontovat nedáme!

Řecko je krásná země. Celou noc příjemné popíjení, jezení a zpívání. Pak spánek, nákup a pak zase celá noc příjemného popíjení, jezení a zpívání.
02. 08. 2011 | 08:59

jozka napsal(a):

zorba:

Podle tohoto clanku
http://www.mesec.cz/clanky/kdy-pujdou-evropane-do-penze-v-letosnim-roce/

byl v roce 2006 vek odchodu do duchodu pro Reky i Rekyne 65 let, ale to nevadi. Prece si nebudeme nejakou realitou kazit den...
02. 08. 2011 | 09:05

DF napsal(a):

Děkuji za Váš graf a jsem velmi rád,že se potvrdilo následovné.

Naše firmy mají dnes srovnatelné ceny energií s německými, stejně nebo více drahé stavební práce, dostávají přiměřeně srovnatelné ceny za své výrobky , ale 4 x méně odměňují své zaměstnance.Nakonec proč platit více, když lidé více "nechtějí" (makaj a ani neceknou).
Další argument současných (mana...)je, že jsme byli vychováni jako flákači toto, je pouze další blud.Oproti německým firmám český dělník v české firmě pracuje daleko více a usilovněji.
Tuto flákárnu pro nevýkonné (mana...)umožňuje stav na trhu práce, tedy nezaměstnanost,kterou se pánové Drábek a Kalousek snaží minimélně udržet, nebo ji pokud možno prohloubit.

Protože je lidská práce v ČR velmi levná,proto se s lidskou prací neuvěřitelně plýtvá.
Potom oblíbeným argumentem pak je, že za branou je lidí bez práce dost.
Bohužel není to pravda super rychlý cyklus,kterého nyní dosáhli přes pana Drábka je jak se ukázalo, obousečná zbraň.To co utrhnou na zaměstnanci o to 2,8 x více zaplatí na nákladech (zaškolení, propady v kvalitě,licenc.prac.,dubl. na pracovištích).
Díky těmto a spoustě dalších faktorů klesá schopnost těchto firem zvýšit svůj potenciál.

Z grafu je jasně vidět i trend zvýšení nezaměstnanosti jak dokazuje křivka Irska.

Bohužel pane Michl je nutné zpracovat studii na neschopné ale na druhé straně všehoschopné "podnikatelé" kteří aby přežili i se svoji neschopnosti řízení(manage....) použijí politický sponzoring, následně se vytvoří vztah, který je možné chápat jako systém organizovaného loupení ze „státního“.Taktéž toto jednání je ve své podstatě organizovaný zločin na státní úravni.

Pokud se neodstraní tato příčina tj. MALÁ DOMU nedostanou se k řízení schopní ale né všehoschopní.

Bude li se s levnou lidskou prácí plýtvat jako doposud,tak dopadneme mnohem ,mnohem hůř než to Řecko kterému se vysmíváte pane Michl.
02. 08. 2011 | 09:06

Standa Novák napsal(a):

DF zdá se uhodil(a) na hřebík. Děkuji.
02. 08. 2011 | 09:14

stále rebel napsal(a):

Řecko složená daňová kvóta % HDP roky 2000 2007 2008 2009
34,0 32,3 32,6 29,4

Většina vyspělých zemí se pohybuje od 35 do 50 %.

Ještě připomenu, že v roce 2004 a 2007 vyhrála volby v Řecku jejich hlavní pravicová strana Nová demokracie, která získala nadpoloviční počet mandátů a vládla sama.To jen při pohledu na ten graf.
02. 08. 2011 | 09:22

Duroy napsal(a):

Jak správně uvádíte pan Miche, Řecko má co ropodávat, moderně řečeno, co privatizovat. Při 22 % úroku se však dluhy platí těžko.
Z čeho budou platit dluhy USA, kde je soukrommá i armáda i vězenství?
A co nedejbože, co Česká republika, ta si od Spanělů, krachující to evropské velmoci kupuje i vodu...
Mám dotaz pro odbroníky, nevíte, proč v SRN v roce 2008-2009 tak rapidně vzrostly náklady na práci? Nikde jsem to nenašel a pan Michl mi to asi taky neřekne.
02. 08. 2011 | 09:23

zorba napsal(a):

jozka

Ošklivý pravičáku! Citovat zdroj z roku 2006, který neodráží skutečnost (pouze konstatuje hranici v předpise nikoliv reálný stav), že v té době roku 2006 jsme odcházeli do důchodu v 53 letech je kruté vysmívání našim dřívějším výdobytkům, z nichž jsme museli již notně slevit na současných skutečných 58 let!

Vidíš těch krvavých pět let navíc zničeho nic!

Cituj příště naše řecké ministerstvo práce a sociálních věcí a ne pravičácký měšec.
02. 08. 2011 | 09:26

Občan napsal(a):

To DH:

Správně. Ostatně - pojem mana-žer nemá vůbec nic společného se skutečným vedením čehokoli. S ohledem na běžný věk mana-žera kolem 26ti let je zcela vyloučeno, aby ovládal cokoli jiného než marketingové mantry, nalité mu do hlavy Ševčíkem z VŠE; zejména mu úplně chybí zkušenost s jednáním s lidmi.

Pojem mana-žer odvozujeme od "žráti manu" - tedy být odměňován nehorázně vysokým platem za nic. Zatímco pro řadové zaměstnance, SKUTEČNĚ PRACUJÍCÍ, tvořící hodnoty a udržující firmu (či úřad) v chodu, zbývá jen bič nad hlavou a hubená almužna, ironicky nazývaná "odměna za práci."
02. 08. 2011 | 09:44

Maximus napsal(a):

Docela dobrý článek, ovšem se závěrem nelze tak úplně souhlasit. To by chtělo rozvést. Zmenšit státní sektor a jeho roli, to ano, ovšem Kalouskovy škrty resp. snížení platů je špatně uvedeno. Musí se totiž s razantním snížením platů zároveň změnit struktura státního správního sektoru, pak by mohla výše platů zmenšeného sektoru zůstat. Ale hlavně mi tam chybí efektivní nakládání se svěřenými prostředky, které jsou ponejvíce z daní občanů a firem. Jenže tady máme další problém, v Řecku neplatit daně (skoro stejně jako u nás) je téměř národní sport! Takže jsme rázem u nevybraných příjmů.
Někdo výše uvedl, že Řecko vydává neskutečné výdaje na armádu, stejné téměř jako 80 mil. Německo, tady někdo využil strachu ze sporu s Tureckem o Kypr. Zeptejte se kdo a čí zbraně to jsou?
Někde jsem četl, že Řecko ty dluhy co si nabralo do r.2006 dávno splatilo, jen ovšem úroky učinily své a po nynějších dluzích a snížení ratingu jsou Řekové totálně v Piheli (omlovám se občanům této obce). Nyní jde opravdu jen o čas, aby novými půjčkami jdoucí z daní občanů Eurozóny a i částečně z EU (MMF), dostaly zejména německé a francouzské banky alespoň část svých jidášky zapůjčených peněz zpátky. Je zajímavé, že nikomu z občanů postižených zemí to nevadí, totiž to, že jejich peníze končí v kanále resp. ve velkých bankách. Však je to někdy stejné, že?
Dobrý den všem!
02. 08. 2011 | 09:50

žena napsal(a):

V čem se liší Řecko a USA - toho je spousta. V čem se neliší byla hrozba bankrotu. Zajímalo by mě, bude-li příště vzkaz pro Američany.
02. 08. 2011 | 09:53

Maximus napsal(a):

Druhou větu jsem zkonil. Musí se buď provést razantní snížení platů nebo lépe změnit a zeštíhlit strukturu státního sektoru, pak by se úroveň platů mohla ponechat.
Bylo by to vhodné z více důvodů, třeba snížení platů vítá holka co se zove korupce, té se pak u zchudlých úředníků více daří...
02. 08. 2011 | 09:54

hawk napsal(a):

Pane Michle, ono to některým zabedněnců prostě nedochází.

DH:

Pokud se jedná o státní firmy, možná máte pravdu. Pokud se jedná o soukromé firmy, lžete. Jednak o tom, kdo povede firmu, rozhoduje majitel, který na rozjezd firmy musel sehnat peníze, nabrat a vyškolit (za své) lidi, postarat se o výrobu a odbyt a o peníze pro své zamětnance, nákup materiálu, energie, dopravu, atd.

Takže úvahy o tom, jak zaměstnanci v soukromé firmě "budou rozhodovat" jsou zcela zcestné, mimo mísu a lživé. To se prostě nikdy nestane.

Nezaměstnanost v malé míře je prospěšná, aspoň si lidé váží práce, makají a jsou snadno nahraditelní. To práci velmi prospívá.
02. 08. 2011 | 09:58

Béda napsal(a):

Takže Řecko je nesolventní a USA podle autora zřejmě solventní, ačkoliv neustále navyšují svůj astronomický dluh.
Co mají společného? Klesající výběr daní - v USA dlouhodobě klesají daňové sazby boháčům, Řekové se snaží placení daní všemožně vyhnout. Vysoký podíl na armádu a zbrojení, vysoký podíl finančního kapitálu, který spekulacema rozložil ekonomiku, přímou a nepřímou korupci = realizace nadzisků korporací na státních zakázkách, v USA korporace přímo "vlastní" své politiky, včetně prezidenta, kteří jim šijí zakázky (včetně válek) a politiku na míru, Řecku jsou známé "výhodné" obchody stran vyzbrojování, při zabezpečení OH...

Rozdíly, kupř.: Řekové nemají v rukou světovou rezervní měnu a nejsilnější armádu světa, Řekové, resp. jejich národní banky nejsou podílníky největších ratingovek, které ruka v ruce se svými hlavními akcionáři pořádají run na jednotlivé národní ekonomiky...

Odvozovat všechno pouze od rozdílu jednotkových nákladů práce považuji, ač neekonom, za znak ekonomické omezenosti, neřkuli analfabetismu.
02. 08. 2011 | 10:07

student napsal(a):

"Řecko potřebuje mít podniky, kterým se daří prodávat výrobky."

Před 10ti lety jsem proletěl část Řecka a viděl jsem, že žádné takové podniky tam nejsou. Jaktože to neviděli naši slavní ekonomové ?
02. 08. 2011 | 10:19

Pereira napsal(a):

Rozdíl mezi USA a Řeckem?
USA mají bombu!
http://www.videacesky.cz/hudebni-klipy-videoklipy-hudba/dennis-leary-jsem-kreten
02. 08. 2011 | 10:22

stále rebel napsal(a):

Celková cena práce euro/hod
rok 2007

ČR 7.88
Dánsko 34.74
Německo 27.80
Řecko poslední údaj z roku 2003 13.37
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tps00173&plugin=1
02. 08. 2011 | 10:23

Bavor napsal(a):

Pane Michle, jediný rozdíl mezi zadluženým Řeckem a USA je v tom, že USA dolar je "světovou rezervní měnou" a jeho krach by pocítila celá světová ekonomika. A proto USA si může dovolit natisknout dolarů kolik chce a celý svět to zaplatí. Řecko tuto možnost nemá. Vaše ekonomické teorie jsou na dvě věci a vy to víte. Živíte se mlácením prázdné slámy. Jste příživník.
02. 08. 2011 | 10:38

DF napsal(a):

Původně jsem nechtěl reagovat ale bohužel, tak pouze 1x a to na nick hawk.
Prostě nikdo nemluví o "rozhodování zaměstnanců" nikdo nemluví o státních firmách,které by sponzorovaly politiky státu (sami sobě si atd.).

To snad není ani úvaha to je ho....?Proto není možne napsat toto:
"Takže úvahy o tom, jak zaměstnanci v soukromé firmě "budou rozhodovat" jsou zcela zcestné, mimo mísu a lživé. To se prostě nikdy nestane".

To je snad každému jasné a o tom nikdo nepochybuje bavíme se o vyspělosti firemního vedení nepomlouváme (mana...) politiků.
Protože politici přímo čerpají jiným způsobem:
"Členové správní a dozorčí rady VZP si letos rozdělí na odměnách zhruba 15 milionů."
Pouze dodatkové čerpání a volební náklady jsou hrazeny firemním politickým sponzoringem.
02. 08. 2011 | 10:39

Kanalnik napsal(a):

USA je UZ DNES nesolventni, neprodukuji a misto toho konzumuji. To, ze je svet v zajeti jakehosi preludu a stale pouziva vice a vice se znehodnocujici dolar a kupuje jejich dluhopisy, je vec velmi zajimava, ale je jen otazkou casu, kdy ta duvera v dolar a ve vytunelovanou ekonomiku USA zmizi jako para nad hrncem.

Jediny rozdil mezi Reckem a USA je v tom, ze v pripade USA jsou 'trhy' ochotny pujcovat, a v tom, ze USA ma rezervni menu a FED ji muze tisknout, jak je mu libo.

Zdar!
02. 08. 2011 | 10:42

Stařeček napsal(a):

Kanálník - stačí se podívat na důvěru v dolar Číny. Tak to bude pokračovat i u jíných věřitělů USA a jak to dopadne ????
02. 08. 2011 | 10:53

jarpor napsal(a):

DF napsal :
"Bohužel pane Michl je nutné zpracovat studii na neschopné ale na druhé straně všehoschopné "podnikatelé" kteří aby přežili i se svoji neschopnosti řízení(manage....) použijí politický sponzoring, následně se vytvoří vztah, který je možné chápat jako systém organizovaného loupení ze „státního“.Taktéž toto jednání je ve své podstatě organizovaný zločin na státní úravni."

Ve světle výše uvedeného...
Jak lze pohlížet na schopné nebo všehoschopné úředníky, kteří na státní, potažmo na evropské úrovni vytvoří sponzoring... pardon, stanoví "okruhy" na které je bohulibé ucházet se a vydávat evropské peníze, samozřejmě s kofinancováním a na které to bohulibé není...
Soudím, že velmi podobně... jako na organizovaný zločin, tentokrát nejen na státní úrovni, leč i "výše"...

Nic proti turismu... ale vidím-li krásné rovné afaltové povrchy cyklostezky vedle tankodromu okresky... pak ten pocit mám... A to nehovořím o tom, že vidina peněz "z Evropy" způsobí, že "ono se to s tím kofinancováním" nějak udělá"... pak často opravdu způsobí, že není na skutečně zásadní potřeby.
Příkladů by bylo možné vyjmenovat více...

Totiž ono neúčelně vyhozené euro, koruna, vždy chybí jinde... a dá soukromníkovi dost práce euro či korunu "na daně" vydělat...

Hezký den
02. 08. 2011 | 10:53

Občan napsal(a):

Maxime,
šmarjápanno! JAK chcete DÁL omezit VEŘEJNÝ sektor?
BĚŽNÉ platy v něm už dnes jsou směšné - u úředníků se pohybují kolem 19 000.- Kč BRUTTO, a to se týká i VŠ vzdělaných úředníků s dlouholetou praxí. V obecní správě to je ještě méně; není např. výjimkou, že úředníci na katastru berou 15 000.- Kč BRUTTO. Archiváři a knihovníci běžně berou "plat" 12 000.- Kč BRUTTO - přitom se opět jedná o lidi s vesměs VŠ vzděláním (minimálně Bc.).
A nemyslete si, že privát by byl po privatizaci veřejné správy levnější než erár. Nebyl, ani omylem ne; to je ostatně vidět dnes na těch agendách a službách, které už stát zprivatizoval. Platy řadových úřeníků a dalších zaměstnanců jsou v eráru nízké, nicméně celkové náklady na zajištění služeb a prací jsou až v násobcích vyšší než když si je zajišťoval erár vlastními zaměstnanci.
ČR má jedny z nejnižších nákladů na práci úředníků v celé EU. Za námi je snad už jen Bulharsko (nedávno byl na Aktualne.cz zveřejněn přehled mzdových nákladů na úřednictvo v EU). A to jsou ty platy na rozdíl od Německa a Rakouska (např.) zdaněny a zaměstnanci z nich platí odvody na sociální a zdravotní pojištění.

Úřednictvem to skutečně není, ani celkovou velikostí veřejného sektoru ne. V CELÉM veřejném sektoru je v ČR zaměstnáno jen asi 500 000 lidí, přičemž VŠECH veřejných úředníků je cca 170 000.
02. 08. 2011 | 10:53

petr lin napsal(a):

po likvidaci podstatné části průmyslové výroby,našich ekonomických výsadků v světě-a to se ještě nezastavilo-likvidaci soběstačnosti zdrojů potravin a všech součástí k jejich produkci-máme nakročeno kam???????????????
02. 08. 2011 | 10:55

čech napsal(a):

Naši politici straší Řeckem, ale v praxi dělají vše proto, aby jsme ho co nejdříve dostihli: snižování daní a stropů, praxe daně neplatit, zvyšování DPH, zbytečné utrácení a korupce, zadávání prací mimo rezort, byť jsou v něm placené funkce na danou problematiku, klientelizmus, výhody pro politiky, úředníky, policii, armádu. Různé výhody, výsluhy, placené členství ve správních radách, souběžné proplácení bez dokladů náhrad, nemocenská celý rok v plné výši, odstupné za práci na dobu určitou, nehorázné - neadekvátní odměny a platy, souběh několika funkcí, někdy i kumulace se soukromým podnikáním .......
02. 08. 2011 | 11:01

šlapka napsal(a):

Jo milej zlatej - vám v bance se to káže...
Ale co obyčejní lidi ? Dyť už za chvíli nebudou mít ani na jinou zábavu, než je vysedávání u televize ...

Jak já k tomu přijdu ? To vážně musíte z lidí cucat ty peníze tak, že pak my dole z toho máme každý den těžkou hlavu ? Jak si vydělat na vodu, nájem chleba, energie, lékařské prohlídky...
Což není možné jinak ?

K té emerice - taky se málo píše o tomhle :

http://www.businessinsider.com/central-falls-rhode-island-a-bankrupt-crystal-ball-for-future-america-2011-8

Kruci, stejně by mě to ale zajímalo, jak to, že takový moudrý, šikovný a efektivně pracující zemědělec, zaměstnanec v továrně či OSVČ mnohdy melou z posledního - a přitom tvoří skutečné hodnoty...a takový Wall Street praská ve švech , jak je napakovaný bohatstvím/vlastnictvím ke zdrojům a firmám/...a přitom tvoří to bohatství z ničeho.
Žádné orání, sázení, sklizeň, obrábění, sbíjení věcí dohromady, lakování, nošení, otesávání, zdění...žádné obcování s půdou, s kamenem, s kovem, s dřevem...

Já todle, milostpánové bankéři, nechápu.

A už vůbec nechápu, jak pak během krize , do které ty lidi přivedete vy /spolu s politickými lumpenelitami/ vylezete ....a do všeho mudrujete - jak by měli ti zemědělci, zaměstnanci, OSVČ...jak by měli konat tak...jak onak...kde...a proč... a to jen abyste pak opět byli na nějaký čas v klidu.
A taky mi nejde na rozum, když po nich chcete, aby vám ten váš bleší cirkus zachraňovali - když se ukáže, že to vaše vyrábění bohatství z ničeho neumíte dělat aspoň tak, abyste ostatní nepřiváděli do neštěstí...že pro ně nic neuděláte, že jim nekompenzujete to jejich předchozí úsilí - díky kterému jste se měli, máte a budete mít jak......v kaviáru.
Vy snad něco pro ty zemědělce, zaměstnance, OSVČ...vy jste pro ně něco udělali, děláte a dělat budete ? Tedy kromě přihlouplých rad ?

Aha - že jim jako dáváte peníze....

A komu a na jaký úrok, že jsem tak smělá ? A čí jsou to vlastně peníze ?
Nebo - jak vznikly ?
02. 08. 2011 | 11:05

jazve napsal(a):

Pane Michl,opravdu si myslíte že mzdy v našich firmách nějak souvisí s produktivitou práce?
02. 08. 2011 | 11:08

čech napsal(a):

A ještě bych dodal, proč se nám snižuje státní příjem a roste zadlužení, což řadoví občané vytvářející hodnoty donekonečna nezvládnou sanovat, když bohatí dále bohatnou na výhodách a úlevách od vlády: v podstatě nám dnes již nic nepatří, takže zisky a tím i jejich vracení se jdou mimo naše území. Dříve jsme byli silně vývozní zemí, za pár let budeme dovážet vše, a čím se to bude platit, když ještě pominu navíc zničené zemědělství, zničená půda průmyslovými monokulturními rostlinami a ješte dnes solárkami zabíraná nejúrodnější půda. To vš je cesta do pekel!!
02. 08. 2011 | 11:09

Maximus napsal(a):

Občane, rezervičky ve státním veřejném sektoru jsou ohromné. Přebujelost je zhruba o 30%, jde ovšem o strukturální zmeny a o efektivnost ve výdajích. Naopak zůstavčím pracantům bych platy zvedl, o tom už jsem psal proč. Např. moc se neví o už skoro 20-letém tunelu do státní kapsy, který se zove "státní podniky v likvidaci". Je jich 134 a jen to slouží pro získávání financí pro jistíé státní úředníky vč. magistrátů, leccos o tom vím. A tak bysme mohli pokračovat o podnicích v konkurzech, těch je tuším přes 80. Protahování celé této askapády stojí stát ročně hezkých pár miliard! Tady v Česku se krade pardon hraje za první ligu!
02. 08. 2011 | 11:17

čech napsal(a):

A ještě do třetice bych přidal: kam spěje náš stát, když v podstatě nic nevlastní, ubývá pracovníků vytvářejících reálné hodnoty a silně přibylo lidí vezoucích se na době: různých poradců, analytiků, kontrolorů, manažerů, bankéřů, pojišťováků, revizorů, auditorů, různých služeb doslova nanic.... Jaké oni vytvářejí reálné hodnoty? Co dnes znamenají peníze, jež již nejsou podloženy ničím, za chvíli ani nebudou v reálné podobě a pak už si mocní tohoto světa, jež rozhodují o bytí a nebytí států, národů, občanů budou opravdu dělat, co budou chtít.
02. 08. 2011 | 11:18

Maximus napsal(a):

Omluva za překlepy.
02. 08. 2011 | 11:18

Pepé napsal(a):

Takové drastické a asociální řešení eurolevice a odbory nepřipustí!
02. 08. 2011 | 11:21

Pepé napsal(a):

to Maximus:

Neefektivnost veřejného sektoru 30%? Tak 60%!
02. 08. 2011 | 11:22

Jozef napsal(a):

Prilis bulvarny text
Grecky priemysel je minimalny,americky rel.este velky,ale kontinualne znehodnocovany.
V USA dominuje bankovy priemysel.Vysavaci priemysel.Dnes bankovy priemysel vysava viac USA,nez ostatny svet.
A priemysel zabavy...
A vojnovy priemysel.Americke naklady na dobyvatelske vojny su porovnatelne s greckymi nakladmi na obranu pred tureckym nebezpecenstvom.Hanba Europy.

Z grafu mozno hypoteticky predpokladat ovela vacsie rezervy v greckom /mini/priemysle /prudky rast ceny prace/,nez v priemysle americkom,kde cena prace kontinualne klesa.A nepomaha to!
Je treba tiez konstatovat,ze Greci uz vykonali "drsne skrty",drsne uspory,ako podmienku na dalsie pozicky bank.A vysledok?Velky pokles vykonu hospodarstva,dalsi pokles schopnosti splacat pozicky.
Taketo pausalne drsne navrhy teda boli a su drsne kontraproduktivne.

Z grafu by mohlo pozitivne vyplyvat,ze grecky minipriemysel ma ovela vacsie rezervy,nez americky,kedze grecke realne priemyselne euro-mzdy mohli doteraz,vdaka europrostrediu,na rozdiel od dolarovych miezd USA,prudko rast.Ale grecky minipriemysel Grecko neurobi solventnym.
02. 08. 2011 | 11:25

Maximus napsal(a):

Pepé
Obávám se, že možná máte pravdu.... Já jsem byl vždycky optimista!
02. 08. 2011 | 11:30

ghándí napsal(a):

život na dluh je špatnost, at už to dělá USA nebo řecko. američani si můžou dovolit nadělat větší dluhy než liní komunisti v řecku, ale stejně nakonec dopadnou stejně, zkrachujou. ten problem má ale dvě strany. řekové i američani si pujčují, protože mají od koho. pokud jsou například činani tak blbí a pujčujou americe, bude dobře, když o ty peníze přijdou. protože jenom tak se docílí toho, aby to příště nedělali. každej, kdo v současné době nakupuje americký dluhopisy, vyhazuje peníze oknem. za blbost by vždycky měl přijít trest. američani navýšili dluh a mají peníze přesně na rok. každemu by mělo být jasné, co bude potom následovat.
02. 08. 2011 | 11:31

smrt mafii napsal(a):

Spíše bych jim poradil vypráskat zlodějské politiky, kteří je zadlužili. Tyhle prolhané pravičácké bláboly si strčte někam.
02. 08. 2011 | 11:36

Občan napsal(a):

To Maximus (11:17):

Můžete ta svá tvrzení EXAKTNĚc a RELEVANTNĚ prokázat?
Já jsem Vás měl doposud, pane Maxime, za seriózního člověka, ale to co jste právě sepsal, je jen snůška prázdných řečí.
Například většina těch "státních podniků" existuje jen kvůli tomu, že na nich vázne nějaká pohledávka nebo závazek, eventuálně nedořešený restituční spor. Nic víc. A "fungují" tak, že na MPO sedí jeden úředník, který se administrativně stará o chod soudních sporů a řešení.

Musím říci, že divokostí svých dnešních představ o fungování veřejného sektoru jste mne dost nemile překvapil.
02. 08. 2011 | 11:38

Opinion napsal(a):

Banky a to i Raiffeisenbank žijí z dlužníků . Jak schizofrenní , že bankéř brojí proti dluhu . To od vás není pane Michl upřímné, ale svým ideologickým soudruhům jste se zavděčil .
02. 08. 2011 | 11:41

Diviš napsal(a):

Nebylo jim lépe bez ezóny?
Kdo toto zaprodávání a zadlužování způsobyl?
Kdo za to nese (nenese) odpovědnost?
Asi se stala politická chyba, kdy pravicová vláda kupoval zbraně od Němců a usa?
A jak to vedou u nás!?
Kam se ztratily 2 biliony, rozkradené politiky a spol?
Neprůhledné finance ministerstev, státu, akcie, nasměrované st. zakázky, sml. platy a zlodějské odměny?
Jak přes kopírák, kam se podíváš.
02. 08. 2011 | 11:43

Občan Josef K. napsal(a):

Přečetl jsem si tento blog ještě jednou a jsem přesvědčený, že pan Michl zná Řecko snad jen z mapy. To jsou sovětské poučky o svedení řek do Kapsického moře, jak to dopadlo víme...Více smyslu to nedává. O jeho neznalosti ekonomik silných korporastivistických zemí jako je Německo či Francie zjevně taky nemá páru. Jeho vzorem bude hroutící se UK, doporučuji denní četbu britského tisku, snad ho to vyléčí, a pozornější sledování relevantních statistických dat, ovšem zjevně mu zatím chybí dobrá metodická příprava. V bance mu to asi půjde, ale to není o národohospodářství, nýbrž o spekulaci.
02. 08. 2011 | 11:45

Hnidopich napsal(a):

Obcane, obavam se, ze ty "divoke predstavy" o (ne)fungovani verejneho sektoru jsou v podani Maxima jeste prilis krotke ve srovnani s realnym stavem.
02. 08. 2011 | 11:48

Geral Celente napsal(a):

Moc me tesi ze v CR jsou lide kteri mysli a ne hloupe ovce ktere veri kazdemu tluchubovi jako je zdejsi autor. Precetl jsem si par Vasich prispevku a jsem na tento narod hrdy. Vetsina lidi neni hloupa a uvedomuje si ze bankrot Recka nema s produktivitou prace vubec nic spolecneho. Jde o podvod Recke vlady s pomoci Wall Street. Nakoupeni toxickych dluhopisu Leehman brothers na ktere Recku jeste ke vsemu Wall Street pujcil nemale financni prostredky.
Kdyz vezmu Recko jako normalne fungujici rodinu a otce teto rodiny jako Reckou vladu, tak kdyz otci prodam dluhopis ktery je za bezdomovcem a vim ze jej nikdy nesplati - tak se dopoustim podvodu. Bohuzel v dnesnim svete jsou tyto podvody na dennim poradku a misto toho abychom se podivali na podvodnika tak resime nesolventnost podvedene rodiny. Kdyby Recko nenakoupilo za miliardy podvodne dluhopisy aneb Derivatives, tak by si na chod sveho statu bez problemu vydelalo.
02. 08. 2011 | 11:51

Občan napsal(a):

To Čech:

Vlastně se obloukem vracíme zpět do feudalismu. S tím rozdílem, že za feudalismu ručili páni a zemané za chod svých panství a tím pádem za odevzdávání daní panovníkovi krkem a veškerým majetkem.
Když se zadlužili, majetek propadl v léno a zhusta byl nakonec panovníkem prodán zodpovědnějšímu pánovi nebo zemanovi. A zkrachovavší šlechtic mohl skončit i na popravišti.
V lepším případě skončil jako "tkáčě" - tedy urozený bezdomovec, který si mohl gratulovat, když jej někdo zaměstnal jako žoldnéře nebo podomka.

Dnešní "panstvo" je ovšem jiného ražení. Jsou jím banky, "investoři" a "finanční trhy" a chová sej ak utržené ze řetězu. Bere, bere a bere jako smrtící parazit, nic nedává a když oběť zahyne, jde dál. "Finanční sektor" se chová jako NĚKTEŘÍ Cikáni v přiděleném bytě - vybydluje a když vybydlí do dna, hlasitým řevem se domůže dalšího. A svět dává a dává stejně nepochopitelně, jako jsou nepochopitelně přidělovány NĚKTERÝM Cikánům další a další byty a útulky.

Takže to dopadá tak, že "finanční trhy" vládnou státům a státy a jejich instituce se staly pokornými pohůnky finančních trhů, kteří udržují "lidské zdroje" v klidu a na místě. Postupně se tak znovu stáváme nevolníky.
02. 08. 2011 | 11:51

Peroklima napsal(a):

61 miliard zisku si odvezly firmy z česka do zahraničí.(dnes čt)
A zde takový schodek a ještě kradou?
Nejsou ty daně nastaveny špatně? Kalousku?
A neměly by firmy zde zaplatit za "zneužité a poškozené životní prostředí a klimat, 2-3% ze zisku?
Jak to Kalousku vedete, zase budete chtít na ekologické škody od občanů?
V A u s t r á l i i je takováto daň pro firmy b ě ž n á.
Proto se tamní premiérka nechtěla setkat s Klausem.
Mimochodem, v Chile je sněhová kalamita a zima!?Což je nebývalé.
02. 08. 2011 | 11:51

Jirka H napsal(a):

To je zajímavé! Lotyšsko se dostalo do podobných problémů jako Řecko a zbankrotovalo. Vlítli tam kravaťáci z Mezinárodního měnového fondu, Lotyši museli brutálně seškrtat vládní výdaje, a to i včetně důchodů a sociálních dávek. Dopad na životní úroveň lidí byl drastický.
Nepamatuji se však, že by se nad tvrdým osudem Lotyšů všichni tak dojímali. Asi ani oni sami o to až tak nestáli - věděli, že se z toho srabu musí vyhrabat především vlastními silami a zdá se, že se jim to i daří. Zatímco do Řecka se nalévali a budou nalévat další miliardy, které je v tom průšvihu jen uvrtají.
Zdá se tedy že existují různé kategorie lidí - chudáčci Řekové, kteří za nic nemohou a Lotyši, kteří dostali co jim patřilo...
02. 08. 2011 | 11:54

Maximus napsal(a):

Občanovi, nechci Vás moc seznamovat s podrobnostmi, mám pro to svůj důvod. Ale spousta st.podniků v likvidaci obnáší to, že je tam jeden ředitel s určitými vazbami na určité lidi, jeden nebo dva úředníci a to celé existuje už i 20 let. Na zařízení firmy resp. v objektu hospodaří ponejvíce firma a.s. Celá ta jakoby údržba a správa st.podniku v likvidaci stojí hezkých pár miliónů ročně, záleží jen na velikosti podniku. Vím, že někteří tito "správci" chodí na příslušné úřady a zejména před vánoci musí nosit dárky. Opravdu, těchto "firem" existuje ještě nyní 134, nejvíce pod MD. No a podniků v konkurzním řízení je tuším 83, ale číslo není rotzhodující, rozhodující je to, že se tam ..... dál to nebudu psát, kapišto?
Pěkný den už končím, byl jsem zaměřen!
02. 08. 2011 | 11:55

tomas napsal(a):

to maximus, ty statni podniky v likvidaci to by stalo za to rozvest .. abych pridal trosku polivcicky, nedavno jsem cetl zajimavy text v singapurskych novinach, podle jejich grafu celosvetove ve vsech vyspelych zemich stagnuji prijmy vrstev, ktere vykonavaji praci, pro niz je nutna kvalifikace stredni urovne , naopak ve vsech techto zemich roste poptavk apo kvalifikaci vysoke a nizke, k tomu dodavaji, ze napr. v usa v podstate dvacet let stagnuji prijmy strednich vrstev.
02. 08. 2011 | 11:58

kabala napsal(a):

Vyřiďte Řekům, ať začnou makat )))))to říká ten pravej budižničema
02. 08. 2011 | 11:58

jozka napsal(a):

Jo jo, Lotysum nikdo nepomohl... a ta pujcka skoro nekolika miliard eur, ta taky nikdy nebyla. A lotyssky deficit za rok 2010 ve vysi 7,7% HDO taky ne. Neni nad to mit ten svet jednoduse usporadany.
02. 08. 2011 | 12:02

ghándí napsal(a):

jakmile řeknete levičákum, že musejí makat, tak je oheň na střeše. oni radši poslouchají špidlovo pohádky o zdrojích.
02. 08. 2011 | 12:03

Jirka H napsal(a):

jozka: Jednoduché to samozřejmně není, ale přístup se dost lišil...
02. 08. 2011 | 12:06

mo napsal(a):

Občane
Dnešní systém vám umožňuje, že můžete nic nedělat a veškerý čas trávit s plným břichem vysedáváním u internetu a klepáním blbostí do klávesnice jak vás vysávají jednou ti a podruhé oni. Být vámi tak mlčím, šoupu nohama a jsem rád že jsem rád.
02. 08. 2011 | 12:07

Občan napsal(a):

To Jirka H.:

Lotyši jsou zoufalí a třetina populace už ze země utekla. "Jenom" se o tom u nás nepíše. Zbytek je odkázán na to, co ta třetina vydělá v zahraničí, na chudinské polévky z mezinárodní humanitární pomoci a na "adopce na dálku" pro své děti. ČLENSKÝ stát EU!!!!!
Lotyšsko zatím po krachu přežívá jen díky tomu, že to je se svými 2 200 000 obyvateli zanedbatelný srandastát a že jeho EKONOMIČTÍ uprchlíci měli KAM utéci.
02. 08. 2011 | 12:07

jozka napsal(a):

Pristup se lisi podle velikosti prusvihu a pritomnosti zeme v eurozone. Nic vic za tim nehledejte. Rozhodne ne pohadky o linych Recich a pracovistych Lotysich.
02. 08. 2011 | 12:14

Občan napsal(a):

To Maximus (11:55):

Já se také nebudu šířit, ale i já o tom leccos vím. A nejen leccos - mám i docela slušný přehled o financích, které do těch podniků plynou. Ale jejich výší byste byl krutě zklamán...
Možná jsme nakonec kolegové, jen o sobě nevíme :o)
Nicméně máte pravdu v tom, že na státním majetku a financích opět zcela bezostyšně PARAZITUJÍ SOUKROMÉ firmy, rekrutující se z kamarádů cca dvou set zasvěcených úředníků a politiků.
02. 08. 2011 | 12:14

Nepořádek napsal(a):

Nečas, nečas a nečas!?
Kdo podpálil Petrovu boudu v Krkonoších?
A kdo je majitelem? Prý tajný akcionář. Snad dostane tučnou dotaci na novou výstavbu od nás všech!? pro svůj zisk?
Měl by zaplatit aspoň hasiče a ekologické škody země a ovzduší, klima!?
I za tu zimu a klima můžou chamtivci, podpalují chaty, skládky, rafinerie, války, výbuchy, kácí Šumavu i prales, drancují útroby země a ještě smetí,( železné křápy) ve vesmíru!?
Hanba, a zelení m l č í?
02. 08. 2011 | 12:16

Občan napsal(a):

To Jirka H.:

Jenom ČR DAROVALA Lotyšsku v r. 2009 5,5 MILARDY Kč. Sice se psalo o "půjčce", ale se splacením dluhů Lotyšska NIKDO v EU nepočítá.
02. 08. 2011 | 12:19

Višně napsal(a):

Je to celé na hlavu!?
Zadlužují politici, a platí občané!?
Stačí se rozhlédnout, a přečíst si 1x aktuálně!?
A co 22 let nazpět!?
Pane Michle, což raději p s á t jak je to opravdu? :-)
02. 08. 2011 | 12:25

stále rebel napsal(a):

K Lotyšsku

„Již v létě 2008 MMF upozorňoval Lotyšsko na možnost ekonomické katastrofy a současně předložil celý soubor doporučení, která však lotyšská vláda převážně ignorovala. Obdobně nereagovalo vedení země ani na varování a doporučení Evropské komise.“
…..
Rúst (propad) HDP 2008 – 2010
-4,2-18,0-0,3
, míra nezaměstnanosti počátkem dubna činila 14,3 % práceschopné populace; připomeňme, že na vrcholu krize v r. 2009 dosáhla rekordního ukazatele 18,7 %
….
„varovným signálem je na druhé straně fakt, že nezaměstnanost se „vystěhovává“, tj. dochází k masivní emigraci především mladších a kvalifikovaných uchazečů.“
BusinessInfo.

„Riga - Lotyši se v sobotním referendu podle očekávání vyslovili jasnou většinou hlasů pro rozpuštění parlamentu. Vyplývá to ze zprávy volební komise na základě sečtených hlasů. Výsledky znamenají, že Lotyši půjdou zřejmě na podzim k předčasným parlamentním volbám, patrně 17. září, napsala agentura DPA.“

„V sobotním referendu 95 procent Lotyšů odpovědělo "ano" na otázku, zda se má rozpustit parlament. Pět procent bylo proti. Referendum na jaře vyhlásil někdejší prezident, šestapadesátiletý Valdis Zatlers poté, co parlament odmítl zrušit imunitu jednoho poslance podezřelého z korupce.“
http://www.ceskenoviny.cz/svet/zpravy/lotyssko-se-v-referendu-vyslovilo-pro-rozpusteni-parlamentu/666699&id_seznam=
02. 08. 2011 | 12:25

Jee napsal(a):

Žena
"Mně přijde spíše divné, že když se celý měsíc neukážu ve sněmovně, dostanu stejně jako když tam jsem. Lidi to nutí k tomu, aby na správní rady chodili," hájí dvanáctitisícovou částku za účast na zasedání orgánů VZP poslanec za TOP 09 Jan Farský

Dodávám: Tento poslanec uváděl "neskutešné poměry v Řecku", kde kdejaký zaměstnanec dostává příplatek za to, že přijde včas do práce.
Ano, je to tragikomické. Pan poslnec kritizuje Řecko, že tamní zaměstnanec je nad rámec platu finančně stimulován aby přišel do práce "VČAS", zatíco pan poslanec v Česku - aby "VŮBEC" přišel.

Občan
"Archiváři a knihovníci běžně berou "plat" 12 000.- Kč BRUTTO - přitom se opět jedná o lidi s vesměs VŠ vzděláním (minimálně Bc.)".

To je fór! I když pozapomeneme na "hroneznkovskou Sorbonu" pro státní správu, těžko si představit uklízečku třeba na katastru nemovitostí s padesátitisícovým platem, poněvadž je Ph.D.
A že takových vzdělanců co si musí přilepšovat je setsakra dost.
Pro kmenové knihovníky platí totéž.
02. 08. 2011 | 12:31

Servít napsal(a):

Sebepravdivější ekonomické úvahy nejsou bohužel samospásné ve státním i v globálním měřítku, kde rozhodující je dosud sebedestruktivní mechanizmus politické moci a správy států, založený na anonymní tzv. "demokracii" - ve své podstatě horší, než gangsterké vybírání výpalného.
Přečtěte si Andrease Poppa s na něj navazujícím článkem:

http://www.seaplanet.eu/index.php/souvislosti/vzdlavani/330-andreas-popp-o-demokracii-novem-naboenstvi
02. 08. 2011 | 12:31

Béda napsal(a):

stále rebel,

není náhodou Lotyšsko tím ekonomickým tygrem, kterého nám tunelánci radili následovat? (rovná daň a podobné experimenty?)
02. 08. 2011 | 12:33

stále rebel napsal(a):

Pro Béda.
To je ten pravicový ostrůvek prosperity.
Soukmenovci našich ODSáků, proto jsme jim pomáhali, půjčkou anebo možná darem.
02. 08. 2011 | 12:41

Jirka H napsal(a):

jozka: Souhlas a na žádné pohádky nevěřím. Jen mě ten různý metr štve - líto mě je jak obyčejných Lotyšu, tak i Řeků. Jen nevěřím proklamacím, že jediná cesta k záchraně Řecka jsou jen další miliardy atd., že není možná devalvace, protože mají EURo - existuje i vnitřní devalvace - snížit výdaje státu a snížit mzdy na úroveň odpovídající výkonnosti hospodářství - jak to provedli Lotyšové. A že to není nic snadného! No jasně, že není! Ale snadné způsoby se už určitě vyčerpaly....
02. 08. 2011 | 12:54

Občan napsal(a):

To Jee:

To, bohužel, není fór. Nástupní plat archiváře, absolventa MAGISTERSKÉHO studijního programu "archivniství-historie" je 9600.- Kč!!!!!
Takže mu pak nezbývá, aby vůbec přežil, než přivydělávat si ještě úklidem. Pokud ovšem tu brigošku sežene...
02. 08. 2011 | 13:14

Ambra napsal(a):

Nějak autor zapomněl ve svém článku se zmínit o USA, přestože to v názvu slibuje.
Ale to nic, většině liberálně tržních ekonomů něco takového nevadí. Já jsem si konečně myslela, že se někdo zamyslí nad otázkou, když se jen škrtají státní výdaje, zda o to rychleji neklesá výběr daní. Ale tkového úvahy přece nepatří do jednoduché ideologie volného tržního liberalismu.
Otázka je naprosto jasná, zvláště pro nás s chemikem Kalousekm jako správcem financí. Není právě způsob škrtání státních výdajů horší na zvyšování deficitu než kdyby se nedělalo nic? Já uznávám, že o tom všem finančním poradcům a expertů nejde. Těm jde jen o tom, aby banky dostaly co nejvíce půjčených prostředků zpět. A nějaký růst hospodářství je vůbec nezajímá. Ale musí se to podávat jako to nejlepší řešení, hlavně pro normální lidi. Přece stejně rozpracovaně a z nejrůznějších zdrojů a pohledů, jako za totality poučky o celospolečenském vlastnictví. A to je u nás největší problém odlišný od Řecka i USA, že lidé po zkušenostech se demagogií ekonomů za socialismu hned tak nějaké nové ekonomické demagogii asi neuvěří.
20 let uběhlo a ekonomický zázrak zase nenastal. Jestli on ten hlavní problém nevězí v lidech, kteří se teď v práci prokazatelně nemohou flákat, ale hlavně v blbosti ekonomů, kteří používají do nekonečna jen nejjednodušší ekonomické ideologie, protože nic složitější nejsou schopni se naučit nebo i jen pochopit. Stejně jako autor, který ani není schopen svému článku dát správný titulek.
02. 08. 2011 | 13:16

Občan napsal(a):

To Béda:

Byly doby, není tomu dávno, co u nás vycházely články o Irsku pod palcovými titulky hemžícími se tygry a hláškami o rekordech v liberalizaci ekonomiky.
V současné době, kdy je v Irsku OFICIÁLNĚ 48% populace pod hranicí chudoby, což by si podle mého rovněž zasloužilo palcové titulky, se v ČR zařadilo Irsko spolu se Španělskem, Libyí a dalšími mezi "neexistující státy", o nichž se média vůbec nezmiňují.
02. 08. 2011 | 13:28

ble napsal(a):

tak to je slovo kravatacka nacucaneho krupici..........
02. 08. 2011 | 13:46

anti politik napsal(a):

Řecko je obětí pouze politiky a tkz. "demokratických politiků" stejně jako budou oběťmi politiky Amíci a tím následně i půl světa! V obou případech mluvím o obyčejných lidech, ti co to zavinili se bát zatím ničeho nemusí! Tedy dokud se lidé fakt nenas... jako na Islandu! Místo politického systému je v dnešní době nutný pouze správní systém země bez ideologických blábolů a záštit a s občanskou kontrolou všeho co politikou jen zavání! Jiná cesta z těch sraček které se blíží i k nám není!
02. 08. 2011 | 13:51

Petr napsal(a):

Fascinuje mne, jak je najednou každý ekonom a odborník na globální blaho. Když se občas kouknu do některých komentářů, tak už věřím, proč to u nás vypadá takhle. S ekonomy se ne vždy dá soulasit, ale na tomto článku je něco pravdy.
02. 08. 2011 | 13:55

Vlkodav napsal(a):

anti politik:

"s občanskou kontrolou všeho"

Kdo to bude? Kdo bude mít to právo?
02. 08. 2011 | 13:57

anti politik napsal(a):

Vlkodav. Referenda!!! Tak bude zajištěno aspoň to, co si bude přát většina a ne jen jeden politickej korupčník! Nebo chcete tvrdit, že politika skutečně dnes představuje zájem většiny, tedy demokracii kterou se ohánějí?
02. 08. 2011 | 14:02

Vlkodav napsal(a):

anti politik

Chcete dělat na vše referenda? Víte kolik to bude stát? Víte co bude stát uspořádat ke KAŽDĚMU rozhodnutí vysvětlovací kampaň. To by bohužel bylon dražší než to, co se dnes rozkrade. A bohužel by se vyhazovali daleko větší peníza na "lobing" lidí. A taky by to většinu lidí přestalo za čas bavit a rozhodovala by třeba desetina nebo i méně lidí, dnes k volbám dojde alespoň ta polovička.

Takže teoreticky je to výborná volba, prakticky neuskutečnitelná.
02. 08. 2011 | 14:19

Občan napsal(a):

To Vlkodav:

Švýcarům to vyhovuje a nemám pocit, že by je ten systém ruinoval.
02. 08. 2011 | 14:20

jozka napsal(a):

Vysvetlovaci kampan? To je takovy to, co si obcan plati proti sve vuli, aby hlasoval tak, jak si nepreje? No tak to je jedna z prvnich veci, ktera by mela jit do kopru.
02. 08. 2011 | 14:30

stále rebel napsal(a):

Pro Petr.
Cituji tvoji větu:
„Když se občas kouknu do některých komentářů, tak už věřím, proč to u nás vypadá takhle.“

Věříš tomu, proč to u nás vypadá takhle?

Proč to u nás vypadá tak, jak to vypadá, nám vysvětluje tvůj příspěvek.
Prostě někteří kulhají na hlavu.
02. 08. 2011 | 14:39

SuP napsal(a):

Pane Stejskale -
Ne že bych zpochybńoval Vaše letité snahy o zachování úrovně těchhle stránek.
Ale když vidíte, CO to tady zůstalo, nějak mám pocit, že se to zas tolik (zatím!! - naděje umírá poslední) nepovedlo. budeme to muset zřejmě zkusit jinak. Zatím mě nenapadá jak, ale určitě se ozvu.
02. 08. 2011 | 14:45

stejskal napsal(a):

Mně to tak strašné nepřipadá, pane SuPe.

Liší se to blog od blogu (občas záleží i na laťce, kterou nastaví pár prvních diskutérů). Stále se tu však myslím dají nalézt velmi zajímavé diskuse (nebo přesněji řečeno jejich části). Ale ideální to asi nebude nikdy (což je dobře, v reálném světě je snaha uskutečnit ideál většinou dost nebezpečná ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal
02. 08. 2011 | 14:52

Rumcajs napsal(a):

Tisíckrát se tu spousta věcí vysvětlila a levouni tisíckrát zopakovali stejnou kravinu.
Např o tom, jak firmy inkasují stejné peníze za své produkty jako ty západní f., jenom ty naše odmítají stejně platit zaměstnance, nebo že liberalizaci Lotyšska dávají do souvislosti s jeho krizí.

Souhlas s Petrem. To co tady zase levouni předvedli a předvádí, svědčí o nemožnosti se s těmito maskoty na čemkoliv domluvit. Nic nechápou, pouze slintaj při pohledu na knedlo zelo vepřo.
02. 08. 2011 | 14:57

anti politik napsal(a):

Vlkodav. S demagogy to jistě smysl nemá! To co jste napsal čistočirá demagogie nic víc nic míň tečka!
02. 08. 2011 | 15:01

Kanalnik napsal(a):

Starecek - jak to dopadne? Tezko rict. Bud USA pusti dolar a nahradi jej jinou menou (cimz zbankrotuji ti, co jej drzi, tedy celosvetova deprese), nebo jej budou dale znehodnocovat (v podstate totez, ale pomalu), nebo se bankeri s politiky domluvi na nejakem novem postupu, kdy vinici (oni sami) uniknou odpovednosti a masam bude dal zajisten urcity konzum s tim, ze ale zaroven prijdou o urcite procento sveho jmeni... nebo az nebude nikdo ochotny jim pujcovat, dojde k nejake agresi...

variant je mnoho....
02. 08. 2011 | 15:05

Ukulelista napsal(a):

Pane Michle,
teď zkuste být upřímný, kolik z dluží Řecko Raiffeisen bank? Není tohle tak trochu propaganda pro vašeho chlebodárce? I když vy jste vlastně v týmu... No takže budete mít nějaké opční akcie Raiffeisen Bank a nepochybně jste tedy i částečným vlastníkem řeckých dluhopisů. Možná byste si tam měl zajet sám a rozdávat své knížecí rady jim - je to pro vaši kapsu. Mé nic se v menší nic nepromění ani když zbankrotujou všechny státy světa.
02. 08. 2011 | 15:16

Hladis napsal(a):

Hmm by me zajimalo komu ten plat v soukrome sfere zde v Recku snizit a kdo ze pracuje tak spatne. Tem pracantum na cerno kteri berou almuzny ? Tem sezonim pracovnikum s minimalni mzdou ? Tem podstivym pracantum s platem cca 500 E pri dvounasobnych zivotnich nakladech nez v CZ a zvysujicich se danich a nezamestnanych clenech rodiny ? No asi teda pan Michl mysli zisky primo podnikatelu a managementu ,protoze ostatni jaksi moc na rozdavani nemaji nebo si plete soukromy sektor se statnim ? Ano ve statnim je kde brat. Jinak podnikavost na nule v zemi ktera ma velmi vysoke procento podnikatelu asi neni a zavysli na statu moc nejsou ,spis na turistech a na koupeschopnosti ostatnich obyvatel. Dale zemedelske a turisticke Recko zadne podniky nema. Ano potrebuje je ,ale rad bych vedel kdo je postavi a da rekum potrebne know-how ,kdyz to sami rekove nedokazali doted i v dobe prosperity ? Naopak role statu v kvalite vyberu dani ,potirani korupce ,likvidaci monopolu a vubec potreni vsech neduhu by mela stoupnout (naopak role statu v soukromem sektoru prave byla velice nizka a zkorumpovana). Pracovat vice uz asi nejde (docela bych vas rad videl jako zamestnance v soukromem sektoru zde v Recku jak by jste si stezoval na nedostatek pracovniho vytizeni) snizit platy pro bezne zamestnance uz taky moc nejde (pokud myslite vyssi management nebo profit majitelu tak tam ano) a pracovat lepe by melo predevsim vedeni kde jsou hlavni rezervy v efektivite. Ale celkove souhlasim ze Recko nema jak svuj dluh uhradit. Hlavne dokud neprojde rozsahlou reformou statni spravy a dokud bude existovat tak mamuti korupce a nevyber dani predevsim ze soukromeho sektoru.
02. 08. 2011 | 15:30

aaaaa napsal(a):

ked budete v grecku povedzte im že politikov nepotrebujú!!
02. 08. 2011 | 15:32

stále rebel napsal(a):

Mnohem zajímavější, než ty Michlovy kraviny, je tento článek

Zapojení ČR do světové ekonomiky, I. část – obchod
Ilona Švihlíková
http://www.blisty.cz/art/59584.html

Podívejte se na potraviny a směnné relace
02. 08. 2011 | 15:52

ghándí napsal(a):

souhlasim s putinem, že USA je parazit světové ekonomiky. zneužívají postavení dolaru, žijou si nad poměry a přenášejí tištěním dolarů svoje problémy na ostatní. doufám, že se rusko, čína a indie spojí a vytlačí dolar z jeho pozice. američani zatahují svět do dluhového socialismu. jsou jako upíři, co vysávají ostatní. doufám, že příští volby vyhraje tea party a vypráskají socialistu obamu z bílého domu.
02. 08. 2011 | 16:22

stále rebel napsal(a):

Pro ghándí.
Tady je máš, socany.

US Federal Debt as Percent of GDP by President
http://en.wikipedia.org/wiki/File:US_Federal_Debt_as_Percent_of_GDP_by_President.jpg
02. 08. 2011 | 17:34

Da.Rock napsal(a):

V Řecku jsou nějaké podniky? Já myslel, že tam všichni žijou z turismu. A služby jsou samozřejmě největším zdrojem daňových úniků. Všichni ví, že hospody u nás taky neplatí daně jak by měly. Neznám hospodského, který by nevedl dvojí účetnictví.
A tohle v Řecku dělají všichni.
Takže ne víc pracovat, ale víc vybírat daně!
02. 08. 2011 | 17:44

Cestovatel napsal(a):

Občan a stále repel tu plácají slušné blbosti.

Občan tvrdí že v USA neexistuje sociální systém a proto jsou zadlužený. To je naprostá blbost protože sociální systém ze státního rozpočtu především bere peníze a mezi ohroženými zeměmi je Francie s velkým sociálním státem. Takže to neznamená že tu ohranu písničku co mu vtloukají do hlavy že co největší socilní výdaje neznamenají vyrovnaný rozpočet.
Stále rebel tu neco breptá o tom že "vyspělé země mají daňovou kvótu mezi 35 -50%" přitom Řekové mají zdanění nejbohatších na 40% a stejně jsou zadlužený a podobně vysokou daňovou kvotu mají zadlužené Portugalsko a Španělsko. Zatímco země s nízkmi daněmi kolem 20% jako ČR,Slovensko nebo Polsko jsou mnohem méné zadlužené než výše výjmenované státy s vysokýma daněma
02. 08. 2011 | 17:48

xxx napsal(a):

Jen jeste na prikladu toho sameho grafu vysvetlete, proc se do stejne "pruserove"
skupiny dostalo Recko s nejvyssimi jednotkovymi naklady prace a Irsko s nejnizsimi.
Jinak o.k.
02. 08. 2011 | 17:53

stále rebel napsal(a):

Pro Cestovatel.
Napsal jsem výše, cituji se:

„Řecko složená daňová kvóta % HDP roky 2000 2007 2008 2009
34,0 32,3 32,6 29,4

Většina vyspělých zemí se pohybuje od 35 do 50 %.“

Složená daňová kvóta je poměr vybraných daní / HDP, je to o „velikosti“ státu.

Řecko je skutečně nízko, Španělsko a Portugalsko jsou o něco výše, ale pod průměrem EU.

Raději se do podobných debat vůbec nemíchej nebo diskutuj s Rumcajsem, SuPem a pod, s těmi můžeš vést rovnocennou diskusi.

Mám z vás pravičáků podobný pocit, jako z Breivika, zvláštní směs hlouposti, pomatenosti a chuť po nadřazenosti.
02. 08. 2011 | 18:09

Občan napsal(a):

Jen takový drobný postřeh - před asi třemi hodinami mluvil Michl na ČT v nějakém "ekonomickém" pořadu-
1) Řekl mnoho slov, ale ta nenesla skoro žádnou informaci. Na všechny redaktorem položené otázky odpověděl tak vyhýbavě a mlžil tak průhledně, že redaktor měl chvílemi co dělat, aby se mu nesmál nahlas.
2) Za celou dobu se ani jednou nepodíval redaktorovi do očí a stejně tak ani jednou nepohlédl do kamery. Stále uhýbal pohledem, díval se sobě pod nohy nebo přivíral oči.
02. 08. 2011 | 18:15

Občan napsal(a):

To Cestovatel:

Řekl jsem, že USA nemají PRAKTICKY ŽÁDNÝ sociální systém (který by zatěžoval státní rozpočet, jako je tomu ve vyspělých zemích - vysvětlivka Občana) A PŘESTO jsou nezadluženějším státem na světě.

Že nerozumíte textu, to je Váš problém, nikoli můj.
02. 08. 2011 | 18:19

nick y napsal(a):

Vážení, dovolte, abych vám připomněl jednu základní věc : "Bez práce nejsou koláče!" A to jsme soustavně porušovali všichni, protože se tady myslí práce produktivní, smysluplná, přinášející hodnoty a ne jen otevřená ústa takypracujících nemakavých, většinou uklizených kamarádíčků a známých těch, co rozdělovali a rozdělují koryta a trafiky "NAPŘÍČ POLITICKÝM SPEKTREM",jak jste si jistě ráčili povšimnout . Neboť platí- já na bráchu, z cizího/státního krev neteče atd. , však sami dobře víte !Tak co s tím uděláte, mladí kreativní daňoví poplatníci, aby jste mi dokázali vydělat/vybrat na důchod ??
02. 08. 2011 | 18:25

Matematik + cenzor napsal(a):

Kdyz budeme analyzovat mnozeni bakterii, bude nesmyslem pouzivat hamiltonian jader atomu tvoricich tela techto tvoru.
K poznani je treba vhodne rozliseni, vhodne meritko vhodny uhel pohledu.
V redakci Aktualne.cz se neco deje. Bariera, cenzura pomalu jakoby zvedala oponu.
Sice pod tim clankem neni povolena diskuse, ale jiz to, ze byl zverejnen....
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=709377

Nemyslim, ze jde o nejakou absolutni pravdu, ale hledani pravdy to je. Tedy az na ten predposlůedni odstavec o pozitivni motivaci oposlednich valek vedenych statem USA...

Ted jeste opustit to desive paradigma, kdy ve vsech uvahach je vzdy jako objekt pouze dluznik nikoliv veritel. Ano, veritele existuji, maji sve zajmy, sve motivace. Nebo je pravda to, co je nam predkladano, to tabu, ze veritele jsou proste konzervativni hodni, slusni, bez vetsich ambici cokoliv aktivne...

V beznem zivote v mikroekonomice naseho zivota prece bezne vidime veritel, jez maji vetsi ambice, nez dluznik. Jsou aktivnejsi, o konskou delku ve predu atd.

Hezky den vsem a varuji, mysleni boli.
Zustanme tedy nabozenskymi fanatiky, kteri vytesnuji roli veritelu statnich utvaru....
02. 08. 2011 | 19:28

Matematik + cenzor napsal(a):

Jen poznamka k tomu paradigmatu hry s veritelem spadlym z Marsu.
Jen velmi opatrne se objevily zminky o veritelich Recka. Dluznici, dluznici, dluznici, vy co budete calovat. Alespon se zajimejte o to KDO a KOMU vas zadluzil.
U nas na vesnici kdyz se bude kopat vodovod, dodavatel bude pekne mazat starostu a klidne budou i dva nebo tri vodovody... Co kdyby se jeden ucpal ze...
Proc vlastne vsichni vytesnujeme, apriori popirame tuto moznost v pripade treba statniho dluhu USA? Uz jenom to, ze si sami sobe musime jasne rict, proc to je blbost. Nebo to treba blbost neni?
02. 08. 2011 | 19:37

Cestovatel napsal(a):

stále rebel:

Složená daňová kvóta je nic nevypovídající nesmysl, protože výše vybraných daní závisí také na pčtu obyvatel. Take dva státy se stejnou složenou daňovou kvotou a stejným HDP na tom budou úplně jinak.

Daňový systém Řecka
příjem (euro)
nad 100 000 45%
60 001-100 000 40%
40 001- 60 000 38%
32 001 -40 000 36%
26 001 - 32 000 32%

http://www.businessinfo.cz/cz/sti/recko-financni-a-danovy-sektor/5/1000795/

I pži tak vysokých daňových sazbách má Řecko vysoké dluhy což vy levicový fanatici nedokážete vysvětlit, protože stále žijete v milné představě že vyšší daňová sazba znamená vyší výnosy a ono to tak skutečně není.
02. 08. 2011 | 19:45

Koutecký napsal(a):

Raději řekněte Řekům pravdu: http://www.zvedavec.org/komentare/2011/08/4511-500-milionu-otroku-dluhu-evropska-unie-je-neofeudalni-kleptokracii.htm
02. 08. 2011 | 19:56

stále rebel napsal(a):

Pro Cestovatel.
Ty nejsi normální. Složená daňová kvóta vypovídá o tom, kolik daňoví poplatníci odvedou státu (poměr k HDP), čili o „velikosti“ státu o ničem jiném nebo o dnu daňové svobody a podobných věcech.

No a pokud jde o jejich progresivní zdanění, tak to je jen jeden z řady daňových nástrojů, Řekové například až do roku 2009 vůbec neplatili daně z dividend, měli spoustu různých výjimek, špatnou platební morálku a tak se nedivme, že toho na daních moc nevybrali. Řecko 30 % k HDP je málo, Švédové se blíží 50 %, Dánové snad přes, nechce se mi hledat, to jsou socani, ne Řekové.
02. 08. 2011 | 20:23

Hladis napsal(a):

To Cestovatel
No to by ty dane musel nekdo platit. V Recku nejde o vysi zdaneni ,ale o danove uniky. To pak je jedno zda nekoho zdanite 20% nebo 50% ,kdyz vam nezaplati ani jedno. Kdyz reknete A tak taky doplnte B.
02. 08. 2011 | 20:33

stále rebel napsal(a):

Pro Hladis.
Nebudu to hledat, ale pokud si správně pamatuji, tak Řecko v roce 2006 vybralo na dani z příjmu asi 12 – 15 % daňového výnosu, ČR tehdy asi 10 %, dnes ještě méně, nejnižší v OECD a takové USA 37 % z celkových daňových výnosů. A to ještě USA mají více než 12 % daňového výnosu z majetku, který je svým způsobem tak progresivní, čili v USA nebo socanském Dánsku, Švédsku se polovina daní vybírá progresivně, u nás nic, v Řecku možná 15 %.
02. 08. 2011 | 20:45

Hladis napsal(a):

Ziju tady v Recku a ano jsem podnikatel a vim jak to chodi. Presna cisla o kolik recky stat prichazi na danich ted nevim neb to neni neco co bych potreboval nosit v hlave a ted nemam cas to hledat. Kazdopadne vim jak to chodi a jak se i prestizni podnikatele dokazali vyhybat danim nebo jen casti dani ci jinych odvodu. Bylo to neuveritelne ,ale nijak se to netajilo a nekteri se tim i chlubili. Neplatit statu tu bylo neco normalniho jako ze jdete rano koupit chleba. Podstivy podnikatel byl bran jako blbec a konkurence ho stejne k podvodum donutila. To se velmi pomalu meni ,ale ted uz je pozde neco honit ,kdyz vetsina penez odplula na zahranicni konta a zeme je v insolvenci.
02. 08. 2011 | 21:02

stále rebel napsal(a):

Pro Hladis.
My na to máme našlápnuto, zda to budeme schopni otočit, nevím.
Státu vládnou lotři, které nikdo nechce , to demoralizuje i obyčejné lidi, politikové ti jsou demoralizovaní již dávno. Ti nejbezohlednější dravci se zaopatří, často ze společného, a lidem zůstanou dluhy. Lidé v posttotalitních zemích nějak nechápou, že v demokracii nestačí starat se jen o svoje, ale že se musí postarat i o společné, a když se nepostarají, tak se postará nějaký lump.
02. 08. 2011 | 21:41

Maximus napsal(a):

Jeden pro odlehčení:

Pánbůh si povolá Obamu, Medveděva a Klause a po jednom si je volá k sobě do pracovny. První vyjde Obama, ostatní se na něj sesypou a ptají se co a jak - Obama, viditelně bledý, říká: "Chtěl po mně, abych ukončil všechny války, které vedeme, jinak stiskne takový zelený tlačítko a Amerika přestane existovat. Vůbec nevím, co s tím mám dě...lat." Druhý jde Medveděv. Podobná situace. "Chtěl po mně odstavit komunisty od moci v celém Rusku, jinak zelené tlačítko, vůbec nevím co s tím." Třetí jde Klaus. Vyjde ven, potutelný úsměv. "Chtěl po mně, aby se v Čechách přestalo krást." A sáhne do kapsy: "Tak tady je to tlačítko." :)))
02. 08. 2011 | 21:54

Jan napsal(a):

hm. čtenáři jsou evidentně vzdělanější než autor. taky mají představu o realitě, autor žije v té virtuální.
Chtěl bych vypíchnout větičku z pana
hawka."Nezaměstnanost v malé míře je prospěšná, aspoň si lidé váží práce, makají a jsou snadno nahraditelní. To práci velmi prospívá. "
Hezky to ukazuje myšlení vládnoucí elity.
Lidé jsou prostě nahraditelní./ Má smysl používat termín lidé? nezní moc lidsky, správnější je přec pracovní síla/
Lidé jsou tu proto aby makali.
pokud možno s co nejnižšími náklady.
A pak jsou tu michlové a hawkové /Klausismus/.
Prostě jedni orají a vláčejí a jiní sklízejí.
A tak to má být.
Chtěl bych upozornit pány sklízeče, že žádný strom neroste až do nebe, a nic netrvá věčně, a v dějinách se periodicky vyskytují takzvané revoluce.
Někdy i krvavé...
02. 08. 2011 | 22:05

jogín napsal(a):

Malá připomínka: Od roku 2002 vzrosla útrata ministerstva dopravy 20x. Proč asi? Zřejmě je stavba dálnic neuvěřitelně efektivní a přináší spoustu peněz do erárního rozpočtu.
02. 08. 2011 | 22:57

kočka šklíba napsal(a):

Maximus nic jiného než vtipy už nám asi nezbývá, dobrý :D.
03. 08. 2011 | 01:23

Čenda napsal(a):

Názorný příklad manipulace pro obhájení svého ekonomického vidění světa. Před ještě několika lety se hovořilo o společnosti služeb. A Řecko je ukázkou společnosti služeb. A jak dopadá. USA nemůže zbankrotovat dokud bude nejmocnějším státem světa. Kdo si troufne zaklepat na jejich bránu a žádat splacení dluhu? Zatím nikdo. Že pane Michle. Není nad to prosazovat neofeudalismus. Vytvořit takové sociální a právní podmínky, aby námezní pracovní síla nemohla nikdy říci NE nabítkové straně, tj. kapitálu. To nám pak poroste produktivita a HDP a "kreativní ekonomové" budou konečně spokojeni.
03. 08. 2011 | 02:56

žena napsal(a):

Cestovatel
"I pži tak vysokých daňových sazbách má Řecko vysoké dluhy což vy levicový fanatici nedokážete vysvětlit, protože stále žijete v milné představě že vyšší daňová sazba znamená vyší výnosy a ono to tak skutečně není."
Nejsem levicový fanatik, přesto se to pokusím vysvětlit. Jedna věc je příjem do státní kasy a druhá výdej. Vydávám-li víc než mám, pak rostou dluhy.

"Zatímco země s nízkmi daněmi kolem 20% jako ČR,Slovensko nebo Polsko jsou mnohem méné zadlužené než výše výjmenované státy s vysokýma daněma"
Ono by bylo dobré uvést pro porovnání i dluhy těchto států v roce 1989.
--------------------------

Maximus
Díky. Jak z Dikobrazu :-) Mám pocit, že dřív bylo víc vtipů.
03. 08. 2011 | 06:54

SKUNK WORKS napsal(a):

Bankovní chytráci jako pan Michl všemu rozumí,ale jejich předpovědi jaksi moc nevychází.Viz celosvětová krize.Žijí ve virtualním světě jakýchsi pochybných čísel a konstruují na nich své předpovědi.Je to obdobné jako věštění z křištálové koule.Tuneldědek Klaus je jejich vzor,stejně radí všem ale z domácí korupcí nehne ani o píd-raději jí ignoruje ignorant.
03. 08. 2011 | 07:16

Pepi napsal(a):

Pane Michl, píšete to co i já říkám - dle mého soudu (už na podzim r. 2004) po Letní Olympiádě, která jim dala první ekonomickou ránu (podnikatelé si namastily kapsy, ale stát začal krvácet) - jsem prohlásil, že Řekové prožírají datace z EU..
A je vidět, že můj odhad z roku 2004 byl správný i graf to napovídá.!
- A co Řecku pomůže už jsem také psal a to: investice do výroby, práce, export a co nejvíc turistů, aby se Řecko vydělalo alespoň na splácení úroků z dluhů.
Jen další půjčky z UE - ty pouze odkládají na zítra problém nesplácení.!
-
A rozdíl zadluženého Řecka a USA..?? - tak ten je v tom, že USA vytiskne další nekryté USD a její inflací vysává ekonomiku celého světa na své dluhy, to malé Řecko s Eurem nemůže.
- Já jsem ale pro zvýšenou úlohu států v řešení problémů, které by jinak rozvrátily svět !
A pane Michl, stále jsem přesvědčen, že prodej na dluh (s úroky) pouze odkládal neprodejnost předražené i nepotřebné nadvýroby - také "na zítra"...
... a nyní chybí v reálné ekonomice výroba - spotřeba ty peníze, které z úroků "utekly" do virtuálního světa burzovních a bankovních spekulací, lichvy a dotací.
-
Prodejem a nákupem zboží a výrobků "na dluh" s úrokem větším než je inflace vysává ze zákazníků peníze, které po splacení dluhu následně chybí spotřebiteli na další nákup zboží a služeb... a krize a nezaměstnanost se prohlubuje.
PŘ.: spotřebitelský úvěr = dluh 270tis.Kč na úrok RPN 15% (Ge-money) = splácení na 8-let zaplatí se 470tis.Kč. Přeplacení dluhu na úrocích = 200tis.Kč to jsou peníze o které si dlužník v budoucnosti koupí méně zboží.!!
- Je vidět, že 200tis.Kč bude někde buď ležet a nebo létat ve virtuálních spekulacích a nezaměstnají ani výrobce ani spotřebitel ze ně nemůže nakoupit. Tudíž se musí tisknou další peníze (USD) aby se udržel a výroba-spotřeba...
03. 08. 2011 | 07:21

Jana napsal(a):

Cestovatel napsal(a):
jestli někdo žije v představě, že vyšší daňová sazba znamená automaticky vyšší výnos, tak v ČR jste to zcela evidentně vy pravičáci!

proč ODS+TOP09 považuje za univerzální a samospasitelný všelék zvyšování daní a zavádění všech možných i nemožných poplatků, které nejsou nic jiného než skrytou daní??

nezbývá než zopakovat naprosto trefné přirovnání jednoho z diskutujících:
Mám z vás pravičáků podobný pocit, jako z Breivika, zvláštní směs hlouposti, pomatenosti a chuť po nadřazenosti.
03. 08. 2011 | 09:54

Petr napsal(a):

Trefne napsanío. Slovo makat Rekum moc nerika stejne jako arabum. Na rozdil od nich ale nemaji naftu. Copak zname nejaky recky vyrobek krome olivoveho oleje ci feta syra?
03. 08. 2011 | 10:00

šlapka napsal(a):

Jo, cukroušci - není makat jako makat.
Koukněte na takový Wall Street třeba - to je jedinečný a asi i jediný doklad a důkaz toho, že ve Vesmíru se dá najít forrichtung, kdy se dá z ničeho získat nejvíc. A není na to třeba ani Hubbleova dalekohledu či vysílání nákladných kosmických výprav.
Stačí se porozhlédnout kolem sebe - důkazů všude jak máku.

http://www.ajc.com/business/italian-borrowing-costs-hit-1067775.html

Cukroušci - takže kdo vlastně neumí všechno makat ? Jak se to měří ? Tím, jakou měrou obchodní, finanční a politické zájmové skupiny rozkrádají státní rozpočty ?

Cukroušci - snad mně tak nechcete nabulíkovat i to, že jedním z nejlínějších národů na světě jsou Japonci ??

Nashle /i když...po Šizuňkreformě budete mít tak maximálně na pančovaný šnaps, televizní poplatky a internet...takže raděj " Skalouskem".../.
03. 08. 2011 | 10:27

plátce daní napsal(a):

zase další analytik-tik-tik:
v roce 2009 psal pany Michl, že nejsme v krizi-jen recesi
teď rozdává rozumy jak každý ekonom-ale neslyšel jsem od žádného ekonoma/analytik-tika křičet:
"to my a banky jsme zavinili krizi a všechen ten sajrajt, co vy budete platit!Zavřete nás i s tím bankovnictvím částečných úvěrových rezerv. Jsme paraziti, co žijí na úkor druhých a jestli nám to nezatrhnete tak zavedeme bankovní oligarchii!"
03. 08. 2011 | 10:35

Terry napsal(a):

A je to tady:

Čínská agentura se opřela do USA, srazila jim rating (http://www.novinky.cz/ekonomika/240838-cinska-agentura-se-oprela-do-usa-srazila-jim-rating.html?ref=stalo-se)
03. 08. 2011 | 16:24

Terry napsal(a):

to plátce daní (03. 08. 2011 | 10:35):
stáhněte si video

konference_Luhacovice_Stanek.wmv

(ke stažení na http://www.uloz.to/9592578/konference-luhacovice-stanek-wmv)

Krátká přednáška prof. Ing. Staňka, CSc (SAV)_Konference Luhačovice_28.7.2011

18 minut, které mnohé osvětlí... Takové "shrnutí" a "výhled" jsem od našich ekonomů neslyšel a nečetl.

Měli by si to poslechnout i naši "ekonomičtí experti" a publicisté. Včetně pana Michla a celého NERVUu.
03. 08. 2011 | 16:32

Pepi napsal(a):

Pane A.Michl musím Vám jako technik napsat, že nejdůležitější pro zachování současné úrovně světa jsou:
LEVNÉ ENERGIE, levné suroviny a LEVNÉ ENERGIE..!!
===================================================
To platí už od počátku technické revoluce, kdy parní stroj začal využívat levné uhlí. == BEZ (reálné) PRÁCE nejsou (jedlé) KOLÁČE.
Bez levných energií (které jsou většinou neobnovitelné a bez levných surovin (které lze částečně recyklovat) nelze udržet současnou úroveň společnosti.
Pokud by v USA byla cena ropných výrobků jako v EU, tak do 5-ti let je ZLE.
-
Vámi tolik zmiňovaná levná pracovní síla není jen to, že ji levně zaplatíte, ale v širších souvislostech i náklady jejího bydlení, vytápění, dopravy do práce, nákladů na vzdělání, regeneraci= rekreaci i zdravotnictví.! To vše je hlavně souvislé s LEVNOU ENERGIÍ i JADERNOU..!!
Svět i VY bankéři (i spekulanti) by měl místo válčení o levnou ropu v nezávislé LIBYI financovat další hledání nalezišť známých energií i nové postupy získávání, přenosů a akumulací.
- A dále, cena zlata stále roste, že? Ale ve Španělsku, kde je nezaměstnanost 21% klesá prodej zlata u zlatníků o 50% a roste výkup zlata skoro o 50%. Co to znamená, že pokud nemám na nájem energie ani na jídlo, tak se zlata NENAJÍM a musím jej vyměnit za reálně potřebnou hodnotu peněz = zboží a služeb.
- Proto si stále myslím, že peníze byly vynalezeny aby umožňovaly snažší směnu reálného zboží a služeb a nebyly zneužívány ke spekulacím na burzách v bankovnictví a k LICHVĚ a nenávratným dotacím (z EU) ještě předraženým.!
Banky by měly být pouze investiční, které podporují energetiku a výrobu.
Ostatní by měli být pouze spořitelny a záložny, aby neškodily společnosti.
== Kde NENÍ VÝROBA, tam roste nezaměstnanost a PŘICHÁZÍ CHUDOBA...!
Výroba je souhrn vstupů: levné energie, levných surovin, levné prac. síly + chytré myšlenky = potřebného výrobku = prodejný výrobek.
Levná prac. síla je závislá na levném bydlení, levných energiích, levné dopravě do práce atd.. (to pochopil už i ek.P.Kohout): http://www.novinky.cz/finance/240046-vydaje-ceskych-rodin-zacinaji-prevysovat-prijmy.html
- Prodlužování pracovní doby z 60 na 65-let je negativní proti spotřebě energií a dochází k výrobě nepotřebného - to je neekonomické i neekologické.
V důsledku nedostatku levných energií je třeba dále zkracovat pracovní dobu a ne prodlužovat. A když už prodlužovat, tak ne od 20-60 na 65-let = výhledově (=+12,5%) ale z 8 na 9 hod.denně = IHNED (=+12,5%) ale ušetří se energie za dopravu do práce, čas-doba a mladší mají větší výkon a ušetří se případně i na přesčasech!
-
=== LEVNÉ ENERGIE a levné suroviny jsou limitujícím faktorem rozvoje a udržení současné úrovně světa - ale hlavně LEVNÉ ENERGIE ===
04. 08. 2011 | 07:40

Pepi napsal(a):

Dodatek.
Pokud zaplatím málo za práci pracovní síle, tak ta bude živořit, nebude mít na koupi svého výrobku a důsledkem bude růst nezaměstnanosti a propad do krize...
To je stejně škodlivé jako současná "rovná daň" a následné škrty--vlády pravice.
Je třeba zvýšit efektivitu staveb a odstranit korupci, ale to znamená odstranit VOLBAMI korupční pravici, protože ta do vlasních řad střílet nebude.
04. 08. 2011 | 07:49

ZM napsal(a):

I kdyby se tam nějací posluchači našli, kteří by byli ochotní se nnchat poučit,tak by byl problém jim to vysvětlit, protože málokdo z čechů umí řecky :)

Zamyslel bych se spíš nad tím, co vedlo velké banky k tomu, aby půjčovali Řecku i přesto, že mohli sledovat, že makroekonomické ukazatele Řecka se nelepší. Nebo spolíhali na to, že pak zallobují u premiérů Německa a Francie a oni to "zacálují" z peněz všech Evropských států? Spíš by to chtělo neustále posílat maily těm, kteří rozhodují v bankách,a připomínat jim v těch mailexh, že je rizikové půjčovat dlouhodobě státům, které ty půjčky "prožerou". U profilu Michla je napsáno, že pracuje u Raiffeisenbank. Takže, pane MIchle, až potkáte nějakýho vlivnýho bankéře, zkuste mu vysvětlit, že státům se nemá půjčovat víc, než jsou dlouhodobě schopní splácet :), zváště v případě, kdy se jedná o peníze vkladatelů.
04. 08. 2011 | 23:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy