Čínské auto pro škodováckého odboráře

18. 04. 2007 | 09:37
Přečteno 33200 krát
Přežijí evropské a americké automobilky rok 2020? Nepřeválcuje je čínsko-indicko-korejský trojblok? Čínské značky Chery a Geely, anebo indické Tata a Maruti nám zatím asi moc neříkají. Až ale dorazí do Evropy, budou stát i méně než 250 tisíc korun. Koupíte si novou Fábii, anebo třeba o polovinu levnější a prosté Maruti?

Odpovědí evropských automobilek na globalizaci by měla být strategie výroby levného a zároveň kvalitního auta pro střední třídu. K tomu ovšem potřebujete změnu řízení nákladů směrem k vyšší efektivitě. A samozřejmě výzkum a produktovou inovaci, což vás ale na druhou stranu bude stát nemalé peníze. Chcete-li tedy, aby auto střední kategorie jezdilo s hybridním pohonem, anebo mělo například spotřebu 1 litr paliva na 100 km.

I proto automobilka General Motors v Severní Americe uzavírá dvanáct továren a ruší více než 34 tisíc pracovních míst. Ford Motor loni polkl nejvyšší celoroční ztrátu ve více než stoleté historii podniku a tak zavře šestnáct dílen, což odnese 45 tisíc lidí. DaimlerChrysler zahájil restrukturalizaci plánem na snížení počtu zaměstnanců o 13 tisíc, rušením fabrik nevyjímaje. Pozadu nezůstává ani Volkswagen. Buď prodlužuje pracovní dobu anebo masivně propouští.

V první vlně tedy přichází strategie snížení operativních nákladů. Tou další pak bude vetší tlak na úspory na straně dodavatelů a prodejců. To by mělo vyústit ve snížení marží za zprostředkování, které zvyšují konečnou cenu auta. A pak rozhodne inovace a kvalita.

Ve světle takového chápání strategie finančního řízení automobilky, je chování českých odborářů ve Škodě Auto cestou k budoucímu propouštění. Nikoliv směrem k vyšší životní úrovni tamních dělníků. Kroutím tak hlavou nad tím, proč odborářům Škody Auto připadá malá nabídka na růst platů o 13 procent, dvakrát více než je v české ekonomice obvyklé. Kroutím hlavou i nad tím, jak vehementně je odmítán plán na odměňování podle výkonů, který výrazně přidá dobrým pracovníkům a ubere lajdákům…

Hezký den!
Aleš Michl

PS / Následující nabídku škodováčtí odboráři minulý týden odmítli:
(1) růst průměrných výdělků o 13 procent na 21 měsíců
(2) nárůst tarifů od 1. 4. 2007 o deset procent a inflační doložka na rok 2008 zaručující navýšení tarifů o tolik, o kolik průměrná inflace za první polovinu roku 2008 překročí tři procenta
(3) za dobré výsledky loňského roku vyplacení variabilní části podnikového bonusu 10.000 Kč, v roce 2008 bude tato částka vynásobena koeficientem dle hospodářského výsledku firmy
(4) provázání tarifů s růstem zaručeného podnikového bonusu (dříve 13. platu)
(5) navýšení osobního ohodnocení z průměrných 14 procent původních tarifů na 15 procent a rovněž provázání s vyššími tarify
(6) provádění osobního ohodnocení čtyřikrát ročně
(7) zvýšení příspěvku na penzijní připojištění z 300 Kč na 400 korun měsíčně
(8) zvýšení příplatků za práci v taktu z 350 na 450 Kč
(9) zvýšení příplatků za práci v noci ze 14 na 20 Kč
(10) zvýšení příplatku za ztížené pracovní prostředí na devět korun a vytvoření příplatku za nestandardní pracovní podmínky ve výši sedmi korun
(11) zvýšení výhodných půjček pro zaměstnance na bydlení z 225.000 Kč na 300.000 Kč
(12) navýšení odstupného pro zaměstnance podle délky zaměstnání až na dvanáct průměrných měsíčních platů

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ladislav napsal(a):

Pane Michl vaše argumenty o nezvyšování platů ve Škodovce kvůli konkurenci Číny je demagogie. To by odboráři museli přistoupit na velké snižování platů, aby se této konkurenci ubránili. Nízkým platům v Číně nikdy nebudeme schopni konkurovat, pokud se jejich výrobky u nás prosadí, a nic tomu nezabrání. Škodováci musí spoléhat na kvalitu a na to, že si právě k vůli ní jejich výrobky najdou své kupce. Konkurovat v kategorii levných méně kvalitních výrobků nemá pro Škodovku smysl.
Zajímal by mě pane Michl Váš názor, proč manažeři Škodovky mají srovnatelné platy s kolegy v Německu a ostatní zaměstnanci s řádově nížšími platy se jim nemohou alespoň o kousek přiblížit, když podnik dosahuje skvělých hospodářských výsledků.
Dále by mě zajímalo, proč mají zaměstnanci Škodovky menší platy než jejich kolegové na Slovensku a Maďarsku.
18. 04. 2007 | 10:16

Novák napsal(a):

Je dobře,že se odboráři konečně probudili a doufá ,že je to jen první vlaštovka ,že se lidé budou prát o svoje peníze a nenechají si dělat na hlavu .S tou jejich reformou nás chtějí odrbat .Co jste psal když stávkovali "chudáci"lekárníci a doktoři?Ta naše pravice se chová tak jako by jí chyběl třídní boj ,stávky a projevy nenávisti chudých k bohatým ,jestli budou takle pokračovat tak se toho dočkají
18. 04. 2007 | 10:36

Maross napsal(a):

Nevím o jaké kvalitě to ve spojení se škodovnou hovoříte... Myslíte, že česká opice u pásu pracuje kvalitněji při utahování šroubků, než opice čínská ? Nikoli. Pro mě zatím vedou prim korejská auta. Jezdil jsem s Hyundajem a je to opravdu vynikající auto. Škodovkáři jsou zločinci, protože používají stejné praktiky jako mafiání při výpalném.
18. 04. 2007 | 10:39

pozorovatel napsal(a):

Myslím, že článek pana Michla je dobrá zpráva minimálně pro jeho šéfy a akcionáře. Aby banka byla konkurenceschopnější a nemusela chtít po lidech tolik a tak vysokých poplatků, pan Michl a jeho kolegové nebudou v buducnosti požadovat vyšší mzdy. Taková zodpovědnost vůči svému živiteli je opravdu následováníhodná.
18. 04. 2007 | 10:49

Tomáš napsal(a):

Ano. Dělník, který má větší než průměrný plat, což je samo o sobě anomálie, musí přeci stávkovat. V naší zemi se vůbec málo stávkuje. Proto jsme známi jako stabilní ekonomika kde se nestávkuje, a i díky tomu získáváme zahraniční investice. Až dělníci stávkovat ve velkém začnou, spousta investorů se stáhne, a oni přestanou mít problémy se svými platy. Nebudou totiž žádné mít. Jen houšť a větší kapky. Průšvih ale je, že až poznáte jak jste hloupí, bude už pozdě. P.S. Na předloňské demonstraci nesl předseda škodováckých odborů prapor s nápisem "Od němců se vykořisťovat nedáme" Při výši platů ve Škodovce nechám stranou úvahu, o jaké že jde vykořisťování. Ale když si představím, jak vypadala ta fabrika "před němci" a jsk s nimi, dal bych nejraději panu předsedovi pořádných pár přes jeho nevymáchanou hubu.
18. 04. 2007 | 10:53

Jirka1 napsal(a):

Nikomu nezávidím jeho peníze, ale nemohu uznat takové navýšení až na 17% to je přinejmenším nemravné,a také demagogoie od odborářů, že chtějí stejné nebo poddobné platy jako v mateřské firmě.Němci mají jinou morálku a po válce si museli hodně utahovat opasky a tvrdě pracovat,takže nelze srovnávat nesrovnatelné. Je to hlvně politický souboj odborářů s vedením, vždyť swe podívejte kde jsou bývalí i současní odborářští bossové : namátkou Falbr.Štěch, Rath, televizní stávka "o svobodu slova" atd.
18. 04. 2007 | 10:54

Mapos79 napsal(a):

Vazeny pane Ladislave, demagogie je spise to, co pisete Vy. O skvele hospodarske vysledky se Skoda se svymi zamestnanci deli tim, ze maji na urovni delnickych profesi pravdepodobne uplne nejvyssi platy ve stredni Evrope, v Ceske Republice asi urcite. Proc si myslite, ze automobilky v uplynulych letech a v soucasne dobe presunuji vyrobu ze zapadni Evropy do Evropy stredni a vychodni? Protoze jsou u nas mensi naklady na vyrobu a to zejmena na urovni platu zamestnancu automobilky samotne i jejich dodavatelu. Pokud tato vyhoda pomine, postavi montazni linku zase o neco dale na vychod, kde opet neco usetri. Je to myslim daleko jednodussi, nez by se mohlo zdat. To, ze se odbory snazi o co nejvetsi rust platu je jeste celkem pochopitelne, ale ze odmitaji nabidky, ktere jsou "z rise snu" a to i z pohledu zamestnancu velmi dobre prosperujicich spolecnosti pusobicich v CR, to zavani opravdu jen vydiranim. Osobne jsem rad, ze se Skoda s nabidkou vratila o kus zpatky a doufam, ze i pres zcela jasne nutne ustoupeni ze svych pozic, ktere bude nasledovat, konecna nabidka nedosahne ani toho, co bylo nabizeno jeste pred par dny.
S pranim pekneho jarniho dne...
18. 04. 2007 | 10:54

Vilém napsal(a):

Pan Michl bohužel nevidí skutečnou strategii, kterou se vyznačuje jednání nejen Škody, ale také dalších firem působících v ČR.

Náklady na pracovní sílu jsou dávno sníženy tak, že dotyčným by se vyplatilo zůstat doma na podpoře - proto je třeba zničit sociální systém, a životní poměry dělníků jsou patologickým uplatňováním technologií sníženy POD úroveň Číňanů.
Proti Číňanům však mají západní firmy jednu velkou nevýhodu - management, který všechny úspory bezohledně spotřebuje na prudký růst vlastních platů, a to vede ke ztrátě konkurenceschopnosti, i kdyby dělníci byli proměněni ve spotřební lidský materiál, jako že k tomu už není daleko.

Politické a společenské dopady takových poměrů jsou nevyhnutelné - masové vytvoření lumpenproletariátu úsporami v sociálních systémech, zničení politické stability a destrukce společnosti asociálním daňovým systémem.

Nejsme však odsouzeni, proti těmto firmám je možný politický zásah, a také k němu dojde, já se na tom s potěšením budu podílet. Výrobní linky na spotřebu lidí a produkci automobilů ať se odsunou třeba do Afriky, občané ČR musí mít lepší osud než být lidským spotřebním materiálem.
18. 04. 2007 | 10:55

Martin napsal(a):

Pro Viléma: Uniká mi smysl Vašeho komentáře. Evidentně jste levicově naladěn a to si odporuje s Vaším posledním odstavcem. Odsunout výrobní linky třeba do Afriky? Můžete mi potom říci, co lidé, pro kterou požadujete levicovou politiku, budou dělat? 50-60% lidí určitě nemá vzdělání a schopnosti na lepší práci.
18. 04. 2007 | 11:04

Karel napsal(a):

Souhlasím s panem Michlem.Proč by měli být odměňováni dobří pracovníci stejně jako lajdáci? Ale jsme v Česku!Vláda také vyrábí paskvily a je z našich peněz dobře placena.
18. 04. 2007 | 11:12

Maross napsal(a):

Pokud nic neumíte, nemůžete udělat nic jiného, než nabídnout lidský spotření materiál. Pokud budete studovat, pracovat na sobě, sebevzdělávat se a ve finále budete mít stejnou mzdu jako někdo, s prominutím, kdo se na to vys... a montuje chladič do nějakého bakelitu, tak se na to taky vyprdnete, nebo odjedete jinam, což už se taky děje. To už tu jednou bylo, když byli trestání lidi, kteří něco dokázali a měli na úkor dělnické třídy a teď se to začína vracet. Nechápu, jak může nějaký montér u linky ospravedlňovat navýšení platu tím, že se škodovce daří. Jaký má na to vliv ? žádný, z vlastní zkušenosti vím, že na lidi musí být dlouhý bič. Až budete majiteli, nebo investoři a nebudete mocí spát protože budete mít strach, zda nezkrachujete a zda po vás neskočí banka tak potom si zasloužíte zisk. Budou škodovácí platit ze svého, když se škodovce nebude dařit ? Nikoli, tak běžte do Prd...
18. 04. 2007 | 11:14

Stefan napsal(a):

Škodovka si musí zjistit priority v cílech a jak jich chce dosahovat. Je cena práce tím hlavním konkurenčním nástrojem. Pokud ano, tak asi vyrábí špatný výrobek. Proč si někdo koupí propisovací tužku v ceně 15 Kč a jiný za 1000Kč. Odborářům se musí rozložit karty na stůl a vysvětlit možnosti firmy a její strategii, bez toho jsou výše komentovaná jednání a požadavky pouze pavlačovým dohadováním, které může jenom všem uškodit (kromě konkurence). Jediným prostředkem je otevřené jednání všech zainteresovaných.
18. 04. 2007 | 11:14

Spider napsal(a):

A co kdyby se odboráři rozdělili s těma, kdo pracují stejně kvalitně v jinejch firmách, ale za nižší mzdu, když už jsme u té spravedlnosti. Socialisticky vzato škodováčtí odboráři měli štěstí, že se zaměstnali u prosperujícího podniku, tak ať se rozdělej. A když nebudou chtít, zabarikádujem jim baráky dokud nebudou souhlasit a nazveme to vyjednávání....
18. 04. 2007 | 11:32

kritik napsal(a):

fráze fráze fráze.....a obecné kecy které lze vyčíst z kdejaké ekon. příručky...
18. 04. 2007 | 11:37

Pelé napsal(a):

Jestli má Škodovka finanční rezervy, tak ať je nedává na zvyšování mezd, ale ať raději slevní svoje drahá auta, tím prospěje více lidem v této zemi. Neboť by si více lidí mohlo koupit české auto a zároveň by donutilo slevnit i ostatní prodejce aut.
18. 04. 2007 | 11:37

Pavel Brož napsal(a):

Potíž je, že se prostě dal obrovský prostor odborářům a vůbec levičákům v celé společnosti. A oni se naučili jen natahovat ruce a vydírat.
18. 04. 2007 | 11:51

Martin napsal(a):

Vsichni co toak rejpete do odboru, muzete odpovedet na jedinou prostou otazku, proc management muze brat platy na urovni jinych casti koncernu a zamestnanci nemuzou ?
18. 04. 2007 | 11:58

Majkl napsal(a):

S panem Michlem se nedá než souhlasit. Když jsem viděl výše uvedené výhody nové kolektivní smlouvy, kterou Škoda nabídla (a pak ji stáhla), nevěřil jsem svým očím - především pak tomu, proč takové zvýšení platů a zaměstnanecké výhody odboráři odmítli. Je smutné, že se ještě dnes nedá mzda posuzovat podle výkonosti zaměstnanců. Protože co je spravedlivého na tom, že lajdák bude brát stejně jako ten, co se snaží??? Přesně jak píše Karel. To je totiž bolševický způsob myšlení, že všichni dostanou "po zásluze stejně", místo toho, aby se posuzovala jejich výkonosti, odbornost atp. A ten transparent, že Němci vykořisťují Čechy je doslova sprostý! Kdo vybudoval ze Škody to, čím je nyní? Především investice z Volkswagen Group po pádu komunismu, které se spolu s potenciálem zručných techniků proměnily chatrnou automobilku doslova ve zlato. Maross to vystihnul taky přesně: dělnící nemají jako takoví podstatný vliv na ekonomický růst firmy (její zisk) jakou je Škoda. Je potřeba si uvědomit, že dělníků, kteří by chtěli pracovat pro Škodu, i za současných pracovních podmínek, je spousta. Stávkující zaměstnanci by si měli uvědomit riziko, že nejsou nenahraditelní. Na ekonomickém růstu firmy se podílejí především vývojáři, technici, designéři, obchodníci, marketingový odborníci a další složky managementu a vývoje firmy. Netvrdím, že dělnící jsou póvl a jsou nedůležití. To ne! Ale takových je vskutku spousty. Škodováci by si měli svým způsobem vážit toho, že mohou pracovat ve Škodovce. A jesti se jim výše platů ve Škodovce nelíbí, mohou přece odejít a jít jinam. A já se ptám, která jiná firma by jim nabídla takové platy a zaměstnanecké výhody?!? Ukažte mi ji vy všichni, co tvrdíte, že za ekonomickým úspěchem firmy stojí dělníci, a že mají právo stávkovat (když se firmě daří) nebo spíš, že mají právo odmítat takové královské nabídky na zvýšení platů a benefitů. Měli by si ještě uvědomit další fakt, že zisky Škoda nutně musí zpět investovat do vývoje, protože jinak tak bude konkurenceschopná i nadále. Musí platit drahý vědecký vývoj, nové technologické postupy, aby snižovala své vstupní náklady a byla nadále tak úspěšnou. Protože pokud to neudělá, přestane být o její produkty zájem a bude muset tím pádem propouštět. Nehledě na to, že pak skutečně reálně hrozí, že se může poohlížet po pracovních příležitostech dál na východě, kam by se mohla přestěhovat.
18. 04. 2007 | 11:58

pepa napsal(a):

za Vaši snaživost Vás jistě Váš zaměstnavatel patřičně ocení, pane Michle.... přinejmenším tím, že Vás ještě nějakou dobu nechá ve Vaší zajisté velmi dobře placené funkci... ale všeho do času....
18. 04. 2007 | 12:09

Maross napsal(a):

Pane pepa, :o) chystáte revoluci ? Hesla, už bylo dost německého vykořisťování. Plány imperialismu shatí, naši vepři boubelatí.
18. 04. 2007 | 12:17

erre napsal(a):

Komentář pana Michla zdá se mi na finančního analytika poněkud povrchní. Ono nejde jenom o mediálních 17% navýšení mzdy. Zvýšení se promítne i tzv. super hrubé mzdy, tedy o částku, kterou Škodovka zapalatí rovnou státu. To by znamenalo navýšení nikoliv cca o 3,5 tis. Kč, ale o cca 5 tis. Kč. Za základ beru dnešní průměrný plat 22 tis Kč. S asijským trojblokem to nevidím tak žhavě. Jižní Korea se po získání všech homologací EU rychle cenově přizpůsobila evropskému trhu. Indie a Čína k získání všech povolení k dovozu do Evropy mají ještě hodně daleko. Musí rovněž překonat dovozní clo, které se podle potřeby může i zvyšovat tak, aby výsledná cena dosahovala ceny v EU obvyklou.Cenové hrátky výrobců aut s dodavatelskými firmami jsou pro pana Michla rovněž velkou neznámou. Zeptejte se u výrobců elektroniky, plastů či textilních a kožených výbav za jakou cenu jsou nakupovány a za kolik jsou nabízeny ve výbavě. Dojdete k cenám třetinovým až čtvrtinový. Např. autoradio, které je v nabídce Škodovky cca za více než 22 tis Kč koupíte u dodavatele za cca 7 tis Kč. Kožené volanty v extra nabídce najdete za 6 tis. Kč a relevantní vícenáklady na jeho výrobu ve srovnání s PUR volantem nedosahují ani 1 tis Kč a takto bychom mohli pokračovat do nekonečna. Diskutabilní jsou i různé certifikace, které se postupem času staly obrovským byznysem pro externí firmy. Již dnes dosahují obludných rozměrů a výrazně zvyšují výrobní náklady. Zde je nutno položit si otázku. Kde je prostor pro snižování ziskových marží?
18. 04. 2007 | 12:18

Pája 2 napsal(a):

No s těmi náklady,tak to jste trefil. Zvláště v případě neuvěřitelných odměn pro manažery a tonezávisle na tom,jestli firmy hospodaří se ziskem anebo ztrátou!
A tohle zaměstnanci,tedy i tihle ve Škodovce, samozřejmě vědí.
Je právě na manažerech, jestli dokáží vyrábět efektivně, jestli ukočírují náklady na mzdy i své odměny a další. Světem vládne trh, takže trh to je, co zrovna nejvíce promlouvá ve Škodovce. Chtějí manažeři v tomto tržním prostředí kvalifikovanou prac. sílu? Tak ať najdou tržní výši mzdových nákladů nebo ať si začnou hledat za své představy jiné zaměstnance. Na trhu!
18. 04. 2007 | 12:26

Schop napsal(a):

Stávka ve Škodě auto je klasickým důsledkem sodembolševismu. Vzpomeňte na předvolební kampaň a doslova štvaní lidí s nižšími příjmy proti podnikatelům a lidem s příjmy vyššími.
Pokud si soudruzi dělníci neuvědomují, že jejich průměrné škodovácké dělnické mzdy nedosáhne vysokoškolsky vzdělaný a vysoce kvalifikovaný středoškolský pedagog ani po desítkách let praxe, či že dělník v žádné jiné firmě široko daleko nevydělá stejné peníze a ani vzdáleně podobné, že zisk majitele je přímo úměrný vynaloženým prostředkům a riziku, pak to svědčí o jejich naprosté zaslepenosti a hlouposti.
Proč by se s vámi soudruzi škodováci (dělníci) dělil majitel o zisk? Vnesli jste své prostředky do vývoje nových vozů, rozvoje továren, nesete jakékoli podnikatelské riziko? Ne. Máte své píchačky a svou práci. Tak o co se chcete dělit? Vaši práci vám Škoda auto královsky platí a i kdyby management létal do práce soukromým tryskáčem a jezdil nejdražšími Rollsy, je vám po tom, soudruzi odboráři, kulové.
Kdybych za svým zaměstnavatelem přišel s takto nehorázným požadavkem já, ještě ten den bych byl nezaměstnaný. A to jsem ve svém oboru mezi pěticí nejlepších v tomhle státě a můj plat se vašemu dělnickému průměru jen vzdáleně blíží.
A až dodje VW trpělivost a přestěhuje Škodu na Balkán, můžete si za to sami vinou své nenažranosti, zaslepenosti a bolševismu.
18. 04. 2007 | 12:27

Míl napsal(a):

Pan Michl je dobře placené tele ( pokud nepoužiji výraz svině ), které má jedinou praktickou znalost z redakce novin a na zakázku napíše cokoliv.
Ale co on dokáže znalyzovat, toť otázka.
18. 04. 2007 | 12:27

kanibal napsal(a):

Během prvního čtvrtletí prodala Škoda Auto 149 926 vozů, tj. o 15,5 procenta více než v loňském roce !!! Z toho v západní Evropě prodala 85 684 vozů (o 14,7 procenta více ), ve střední Evropě bylo prodáno 33 439 vozů (nárůst o 7,8 procenta), ve východní Evropě 19 809 aut (o 50% více) NO COMMENT
18. 04. 2007 | 12:29

Karel napsal(a):

A jaký je přínos podobných analytiků jako pam Michl?
Jaké hodnoty přináší, co nového vytváří? Jen spotřebovává papír, opotřebovává počítač, ale jeho mozkové závity žádné opotřebení nevykazují. Proč? Má v bance teplý pelíšek a podle pokynů šéfů píše angažované články, jejich úroveň bohužel nemůžeme poměřit s čínskými novináři.
18. 04. 2007 | 12:33

Radek napsal(a):

V lednu r.1990 jsem byl zvolen odborovým předákem ve společnosti s několika sty zaměstnanci, většinou ženami. Po necelém roce jsem ten marný boj např. proti karafiátům a utěrkám na MDŽ vzdal. Jak tak čtu, v myšlení mnoha lidí se moc nezměnilo. Většina zaměstnanců by nabídku vedení Škody brala všemi deseti. Tlak odborových předáků by měl mít hranice, povětšinou řízený rozumem. Co takhle tlak na snížení ceny škodovek, která je stále jinde, než konkurence dovoluje. Podíl škodovek na domácím trhu je držen setrvačností v myšlení lidí. To si odboráři uvědomují? I odbory by měly myslet dlouhodobě, ne na 1,2,3 roky dopředu. Výhledově čeká trh s auty v Evropě velké zemětřesení. Nejen Čína, přidá se i Indie. A co pak? Škodováci, přemýšlejte a nenechte se strhnout poměrně hloupým žvaněním krátkozrakých řečníků. A závěr? Pokud si já dělník vydělám na ježdění v Octávii, ať si můj ředitel jezdí v čem chce.
18. 04. 2007 | 12:42

Martin napsal(a):

Radku, nedelejte vsichni z majitelu automobilek idioty, procpak se asi s miliardovymi naklady stehuji sem, kdyby za par let chteli zmizet do asie ? Proc by tam nemeli zacit produkci rovnou, tak by z vasich slov to melo byt nejlogictejsi. Navic se mrknete na TPCA, jsou ve ztrate, vyhledove v nejblizsich 5-6 letech se ke skodovce ani nepriblizi ziskovosti a produkci, ale zamestnance pomerove plati stejne jako skoda /prihlizeje k zisku, bonusum a jinym faktorum tak asi o malicko lepe/. Jsou to nejaky blbci ze jsou v Koline, takhle se staraji o zamestnance a nejedou do Ciny ?
18. 04. 2007 | 12:48

Oldřich Vašek napsal(a):

Vážený pane Michle,
ze svého pohledu máte naprostou pravdu. Já s Vaším příjmem bych možná také nesmýšlel jinak - protože pokud by se zisky rozdělily mezi většinu, nezbylo by tolik na "elitu".

Zdraví, Vašek
18. 04. 2007 | 12:50

Martin napsal(a):

Vasku v tom je prave problem, management se vymlouva, ze platy nemuzou bejt na urovni jinych pobocek a pritom on sam ma platy na urovni jinych pobocek a v nekterych pripadech ma i vyssi /jako velmi ziskovy co je logicke/.
18. 04. 2007 | 12:57

Martin napsal(a):

Prumerna delnicka mzda u zatim ztratove TPCA 23 100 Kc. V dost slabe Tatre 21 000. U velmi ziskove Skody 22 000 Kc.
18. 04. 2007 | 13:01

Santus napsal(a):

Management má vysoké platy, protože plní pokyny z Volksburgu, aby byli ziskoví a ušetřili na mzdových nákladech. VW nekoupil Škodovku proto, aby platil českým zaměstnancům v Čechách stejně jako Němcům v Německu, pletete si podnikání s charitou.
18. 04. 2007 | 13:02

Martin napsal(a):

Santus, nepletu si podnikani s charitou, jen pokud nemohou mit platy na urovni jinych pobocek z tisicu duvodu zamestnanci, nemel by je mit ani management z tech samych duvodu.
18. 04. 2007 | 13:04

Václav K. napsal(a):

Ten Michl vypadá jak svazák.
18. 04. 2007 | 13:29

LK napsal(a):

Předně bych chtěl varovat před platovou nákazou z bankovního sektoru. Myslím, že tam je třeba začít. Až si dělník ve Škodovce zjistí, že by mohl dopadnout hůř, například v bance dělat za 15litrů hrubého celý měsíc i o sobotách, nedělích a nocích, začne se o svoji práci bát a přestane stávkovat.
Začněte u sebe!
Naše firma (taky automotive)začala u nás a nikde oslavné kecy na naši kázeň neslyším.
18. 04. 2007 | 13:30

Vilém napsal(a):

Pro některé hlasatele údajné omezenosti pracovníků u pásu a vůbec pracovníků tohoto druhu uvádím, že nemalou část těchto činností vykonávají studenti se značnými obtížemi, ačkoli poté nemají problém zvládnout jistě náročná povolání úředníků. Aspoň mně připadá mnohem jednodušší překládat než pracovat u pokladny nebo při montáži.

Chápu, že lidé s nedostatkem zkušeností, osobním zájmem na levných automobilech a idologicky podmíněnou nepřízní vůči manuální práci, které se asi podvědomě obávají, mohou sklouznout od racionálního zvážení problematiky k paušálnímu a chtěnému vidění situace jako jakési odborářské socialistické manifestace. To je ovšem omyl, daleko přiměřenější je objektivní pohled, který odhaluje, že Škodovka stejně přesune výrobu jinam, a proto se dělníci velmi odpovědně rozhodli získat vysoké platy, aby pak mohli podnikat, místo aby přišli o práci a pak v novinách četli nadávky, jak se poflakují doma. Odborářská stávka je proto projevem vzácné a chválihodné morální odpovědnosti za vlastní budoucnost a předvídavosti, jaké se našim pravičákům ani zdaleka nedostavá. Všechno rozházet umí každý, ale odpovědná starost o budoucnost někdy vyžaduje tvrdou obhajobu vlastních zájmů místo lehkomyslného konzumování nadprůměrných platů.
18. 04. 2007 | 13:34

Honza napsal(a):

Blbější článek se jen tak nenajde. To by se našim vykořistovatelům hodilo, strašit odboráře Čínou a mastit si hlavně svoje kapsy. Auta u nás jsou nejdražší v Evropě a rozhodně to není tím, že u nás jsou ty nejvyšší platy. Jestlipak tenhle pisálek píše za plat stejný, jako má dělník ve škodovce u pásu. To by ho asi takové pitomosti nemohli ani napadnout.
18. 04. 2007 | 13:46

ivanhoe napsal(a):

Máte tam jednu nepřesnost-u druhého bodu nabídky "Škodovky"-TA INFLAČNÍ DOLOŽKA:-Pokud prvních 6měcíců v 2008 meziroční inflace prekročí 3% bude VE DRUHÉM POLOLETÍ mzda dorovnána o tolik kolik překročí 3%!
TEDY PRVNÍCH 6 MĚSÍCů NIC!
18. 04. 2007 | 14:12

emikli napsal(a):

Vážený pane Michle, nezlobte se, ale váš článek mi přijde silně povrchní. Zastavím se ale jen u závěru: víte proč nechtějí dělníci ve Škodovce nový systém odměňování? Protože mají osobní zkušenost s tím, že nejvíce odměn a příplatků berou ne ti co dobře pracují, ale různí kamarádíčkové a oblíbenci mistrů. Že to neodpovídá vašim školním teoriím? Ale jděte pane, to je praxe. Na místě montážního dělníka něčí pochroumaná motivace nehraje vůbec roli, tam dělat zkrátka musíte. A odejít jinam? Tak to je také teorie, za srovnatelných podmínek není kam. Proto mnoho dělníků z obavy aby jejich reálná mzda dokonce neklesla protestovalo proti zavedení nového mzdového systému.
18. 04. 2007 | 14:20

Silvie napsal(a):

V tisku se již několikrát objevily úvahy o případném přesunutí firmy na východ - za levnější pracovní silou. Pokud se Povšík sebejistě vyjádřil v tom smyslu, že Němci v Ml.Boleslavi hodně investovali a váží si zlatých českých ručiček, pak je asi padlý na hlavu. Nechť si vzpomene na neslavný konec firmy Philips, která pouze využila "daňových prázdnin". Vyplatilo se jí nechat tu po několika letech nefunkční, nově vybudovaný závod.
18. 04. 2007 | 14:26

čtenář napsal(a):

Zapomněl jste nám pane Michle vysvětlit, proč propouštějí ty automobilky v U.S.A. Zřejmě proto, že tam už jezdí jen samé ty Maruti a Gély.
18. 04. 2007 | 14:38

Yber napsal(a):

Všem kteří pochybují o tom,že stávkující odboráři ze škodovky jsou zločinci a že uvedené argumenty o mzdách(cca 21.000 hrubého) v médiích atd. jsou lživé.Ve škodě si normální dělník vydělá 14.500 čistého a to je-li už tam nějaký pátek.V případě zájmu mohu zaslat mailem okopírovanou výplatní pásku.A s rozdělováním odměn ve Škodě to není tak zas horké,jak zde píše autor článku.Odměňováni jsou především vedoucí na vyšších postech a zbytek jde mezi dělníky a to ve většině případech ne za zásluhy!Tak lidi neblbněte nechceme nic víc,než normální zvýšení mezd podle hospodářských výsledků firmy.A to že některé dodavatelské firmy mají větší mzdy než my.A k těm cvičeným opicím,můžete nastoupit do Škodovky a uvidíme jak se tam dlouho ohřejete!!!
18. 04. 2007 | 14:46

Ford napsal(a):

Atˇsi klidně stávkují čas ukáže. Zažil jsem jak ve výrobě neustále rebelovali že jsou stejně důležití. Tak se na to ti co sháněli zakázky, chystali výrobu vyprdli a překvapivě(hlavně pro ty nepostradatelné dělníky) bylo za pár měsíců po firmě. Škoda je na takový scénář příliš veliká, ale v dnešní době není nic nemožné.
18. 04. 2007 | 15:06

čtenář napsal(a):

Pro Ybera. Opravdu jenom některé dodavatelské firmy. Znám dodavatele Škodovky, kde třetina fabriky dělá za minimální mzdu (ženy na montáži). Jinak, jak říkal po revoluci náš učitel ekonomiky: Nejdřív se začně kšeftovat s výrobky, pak až budou kšeftovat všichni a nikdo nic nebude vyrábět, si začnou prodávat barevné papírky a pak chcípneme hladem.
Pane Michl, nespěte, na burze si uprnul Pavlíček, ovlivní to zítřejší kurz koruny?
18. 04. 2007 | 15:20

Bar napsal(a):

Ekonomie stejně jako práva jsou vědy, které jsou silně ovlivněny politikou a nevyzpytatelným chováním trhu. Proto jsem ke všem analytickým výpočtům a žvanilům typu pana Michla velmi ostražitý.
18. 04. 2007 | 15:35

Petr napsal(a):

Myslím si, že zaměstnanci Škodovky by měli pracovat někde, kde je málo práce a nosit domů minimální mzdu. Za takové podmínky a výhody, jaké mají by se měli stydět a ne stávkovat. S porovnání s "obyčejnými" lidmi mají královské výhody. Je fakt, že budeme tak dlouho zdražovat pracovní sílu, až zůstaneme bez práce. Uvědomte si, že nás pořád berou jako relativně levnou pracovní sílu!!! Chcete se vyrovnat platy EU??? Tak se připravte že budete vysedávat na pracáku a vzpomínat na starý časy!!!
18. 04. 2007 | 15:43

R.B. napsal(a):

Pane Michl, takto může přemýšlet jen idi*ot! Kdy jindy by se ti škodováci měli ozvat, než právě teď, když se firmě a průmyslu celkově daří? Zamyslete se nad sebou a nešiřte bludy! R.
18. 04. 2007 | 15:55

Stratég napsal(a):

Jak to bude s odchodem Škody jinam?

Logická úvaha ukazuje, že přesně opačně, než tvrdí pan Michl. Čím víc peněz zůstane firmě na zisku, tím rychleji vybuduje závody v Číně. Naopak pokud peníze skončí u dělníků, prospějí celé ČR útratami a tím, že Škodovka "uvízne" u nás. Proto dělníky plně podporuji.
18. 04. 2007 | 16:15

Martin napsal(a):

Já osobně si myslím že odborářský tah na škodovku je zcela oprávěný. Nevidím důvod proč by vedení mělo mít odměny v miliónech či desítkách miliónů a dělník na páse opět ostrouhá. Management ve všech podnicích si má uvědomit kdo na něj dělá. Je sice fakt že si hrajeme na kapitalismus, ovšem nemůže z ní čerpat pouze vrchnost.

Obdobně jako ve škodovce je tomu u ČEZu. Management + administrativa dostává v desítkách miliónů ročně na odměnách a řadový výkoný dělník opět jen ostouhá. Bohužel mu nezbývá jen mlčet, protože každý nemá tak silné odbory.

Sám jsem pracoval pro jednu tajwanskou počítačovou společnost. Nikdy se nestalo, aby si na mě tajwanský management neudělal čas, či dokonce mě sprostě odbyl.
Odbydou vás pouze a zase jen češi. A proč ? Protože asijaté tou fabrikou žijí a jsou ochotní vám královsky připlatit, jen když pro ně bude pracovat, což u čechů nefunguje.

Jó a ktomu lajdáctví :
Sám vím že pracovat a trhat rekordy nejde do nekonečna. Člověk není stroj a nezvládne pracovat s maximálním nasazením pořád. Navíc myslíte si že v dnešní "skvělé" době si někdo nechá lajdáka ? Lidi vzpamatujte se....!!!!
18. 04. 2007 | 16:15

Zbyněk napsal(a):

S politováním musím konstatovat, že komunistické manýry odborářských bosů, jsou bohužel prostými lidmi chápány často jako péče o jejich blaho ... a ti bosi mají za své nicnedělání mnohem větší platy než oni. Nenechte se vést odboráři ... jsou rekrutováni z komunistických pohrobků!!!
Doufám, že vedení ŠKODY-auto zaujme jasný postoj .... nicméně přeji dělníkům aby nedoplatili na to, že se dali odborářskými nefachčenky zatáhnout do svých pletich !!!
18. 04. 2007 | 16:18

bull napsal(a):

Odboráři se dohodli s vedením firmy
18. 04. 2007 | 16:40

Milan napsal(a):

Dříve: "Jsem horník, kdo je víc ?". Dnes: "Jsem dělník ve Škodovce, kdo je víc ?" Uvědomme si, že se z velké části jedná o nekvalifikovanou práci u pásu po zaškolení ! Nároky soudruhů odborářů jsou nehorázné. Mimochodem firma jim nepatří jsou pouze zaměstnanci a nemají právo určovat majiteli, kolik jim má platit. Když se jim to nelíbí mají možnost odejít s 12ti platy ?!?
18. 04. 2007 | 17:12

Vilém napsal(a):

Tato stávka byla užitečná zejména tím, jak dalece odhalila komunistické třídní manýry našich tzv. pravičáků. V hlavách těchto ubožáků zuří dodnes třídní boj.
18. 04. 2007 | 17:21

István napsal(a):

Vše se odvíjí od přístupu člověka k člověku.Pokud mne vedou sobecké zájmy-dřív či později na-TO-doplatím.
18. 04. 2007 | 17:25

franta napsal(a):

Víte někdo, kolik berou ti odborářští bossové? Možná, že by jste se divili, kolik jim připlácíte. Nebudou teď někdy volby nových odborářských bossů, že se tolik snaží?
18. 04. 2007 | 17:53

Devian napsal(a):

To je síla - mají nadpruměrný plat, vysoké výhody a ještě si stěžujou? Jsem zvědavej, co budou dělat až škodovka začne propouštět. Mamka dělá v kauflandu, je nemocná - správně by tam ani neměla dělat, a má 14 až 15000 hrubého (ve výskedku cca 12 800). A vyžijeme nádherně - a to žijeme v Praze, v jednom z nejdražších měst v republice. Máme pěknej byt, spoustu věcí nadkomfortu.A to nežijeme ve státním/městském bytě, ale normálně v komerčním nájmu.
Prostě je nechápu na co si stěžujou, maj bejt rádi.
18. 04. 2007 | 18:04

Denis Pužo napsal(a):

Pravičácká demagogie.Pane Michl,měl byste pravdu pouze v tom případě,že by platy všech zaměstnanců v postkomunistických zemích byly na stejné úrovni.Bohužel platy tzv.top managamentu se vyrovnyly na úroveň záp.Evropy,ale platy na nižších stupních pracovní síly zůstaly dole.Týká se to i vás osobně!Vyhrožováním přesunem výroby dál na východ není nic nového,toto používá velkokapitál už 20 let v záp.Evropě,tedy po pádu komunismu.I expanze Wolkswagenu do Mladé Boleslavi je jedním z příkladů!!!
18. 04. 2007 | 18:22

Viktor napsal(a):

Komentatori, sudruhovia a odborari z lavej strany politickeho spektra. Ked chcete mat prijem ako ma vedenie alebo majitelia Skodovky, vratte sa do skoly, ucte sa lepsie, zacnite podnikat a budu aj peniaze. Odkaz Ladislavovi (pisal prvy): Kolegovia na Slovensku pracuju priamo pre VolksWagen, navyse na Slovensku sa plati rovna dan zo mzdy, kolegovia v Madarsku pracuju priamo pre Audi. Z tychto dovodov, nemozu mat rovnaky plat ako maju skodovkari. Apropo, aj Seat plati svojich zamestancov inak nez Skodovka v Cechach.
18. 04. 2007 | 18:25

Jára napsal(a):

Važení přátelé,dělam ve škodovce na lince již sedmým rokem a můj měsíční čistý příjem je 15500kč.Nevím zda má někdo představu,jak to u nás ve firmě funguje,ale věřte že je to mazec a člověk si někdy nemá ani čas zajít na WC. Přijďte si to k nám vyskoušet a pak možná změníte názor. Dle mého názoru těch 1900kč hrubého naní až tak razantní navýšení a firma jako je Škoda si ho může dovolit.Vysoké platy ve Škodovce nemají dělníci na lince,tak jak je možné že máme tak vysoký průměr??? S pozdravem Jára
18. 04. 2007 | 18:53

Tomas napsal(a):

2Ladislav: sam si demagog! Taky bych se na ne vysral, odboraři vyderaci! Četniky na ne poslat a strilet do sravkujicich, tak se na ne musi. Slo to za France Josefa, proc by to nemelo jit dnes!
18. 04. 2007 | 19:02

Tomas napsal(a):

2Jára: ses mel lip ucit a nemusels delat u pasu vole! Dodelej si vejsku a budes taky zvysovat prumery platů. Halt blbum dneksa uz nikdo nic neda!
18. 04. 2007 | 19:03

Martin napsal(a):

Vážení Škodováci a nejen vy. Management je ten kdo Vám dává práci a díky němuž práci máte. To že mají vysoké platy si zaslouží, neboť jen jejich činností se škoda dostala tam co je. Je to především zásluha Vámi opovrhovaných kancelářských myší a zaměstnanců "Pentagonu", že škodovka je tak úspěšná. Nikdo z Vás neprodal ani jedno auto, nevymyslel nový model ani jej neuvedl na trh. A to že děláte kvalitně svou práci je taky jejich zásluha. Nebýt nastavených výrobních postupů a kontrol, váše práce by byla stejně kvalitní jako za totality a vozy by byly stejně kvalitní jako Š 120.
Žádný z Vás nenese rizika spojená s bankrotem. Nikdo z Vás nedělá 10-12 hodin. Skončí Vám směna a jdete s čistou hlavou domů k rodinám, nebo do hospody. Tohle se většina manažérů dovolit nemůže. A v neposlední řadě, až budete mít produktivitu práce na úrovni Vámi zmiňovaných německých dělníků, pak můžete uvažovat o podobné mzdě. Zatím Vám k ní ale ještě dost chybí. Jen upozorňuju, že nejsem zaměstnancem Škody ani firmy na ní závislé. Vámi opěvovaní odborářští bossové si ohřívají především vlastní polívčičku a o zájmy dělníků jim nejde vůbec. Jste pouze figurky, které používají ve svých hrách. A až to bude potřeba pro jejich malá vítězství, nechají vás padnout.
18. 04. 2007 | 19:04

Vilém napsal(a):

Rád bych vyzval lidi z managementu, aby okamžitě přestali dávat práci, lidé od nich žádné dáračky nepotřebují. Někteří pravičáci zde blábolí jako komunističtí funkcionáři o tom, že management někomu něco dává?
Směšné je opomíjení přínosu všech pracovníků (kampak se dostala Škoda díky Jahnovi, který se poflakoval v Czechinvestu, kde NAŠE DANĚ dával managementu a potom ve vládě?).

Odboroví předáci projevili velkou strategickou obratnost, když porazili vedení v strategickém manévrování. A to je co říci, protože management tohoto druhu firem pravidelně tvoří vyděrači z povolání, kteří prakticky nic jiného než komunikační triky ani neumí. V centrále VW také sídlilo celé hnízdo korupčníků. Naši skvělí odboráři projevili lidské a občanské kvality, kterými daleko převyšují management, tj. majiteli placené vyděrače, o politicích vůbec nemluvě.
18. 04. 2007 | 19:42

Martin napsal(a):

Vážený Viléme, možná byste si mohl zkusit pracovat sám na sebe. Dával byste práci jen sám sobě a pokud byste byl úspěšný, možná byste mohl dávat práci i jiným, pak by z Vás ten socialismus vyprchal Minulost v Německu nás přesvědčila, že úplatní jsou především odborářští bossové a že jim jde jen o jejich prebendy. Jen těžko bychom našli učebnicovější příklad vydírání, než je stávka ve Škodě. A k panu Jáhnovi: díky jeho práci a práci jeho podřízených (také kancelářských myší)přiteklo do České republiky několik stovek miliard korun.Nerad bych se dotkl práce dělníků (jejich práce si vážím), ale pravda je taková, že na vysledcích Škody mají největší podíl úředníci z Pentagonu a vývojáři z Česany. Pochopitelně také obchodníci. A když závidíte platy kancelářským a managementu, co Vám brání ucházet se o práci tam? Pokud znáte jazyky a máte manažerské předpoklady zkuste to. Budu Vám držet palce.
18. 04. 2007 | 20:24

Marek B napsal(a):

Pane Michl, víte že indické banky jsou plné analyiků jako Vy pracující, za 20 tisíc rupií ( 12 tis. Kč )? Aby tak Vaše Reiffesenka nezjistila, že se stejnou nepřesností jako Vy umí predigovat HDP nějaký Kumar z Bombaye. Však se taky dočkáte. Nechcete si preventivně snížet plat, abyste mu mohl v budoucnu konkurovat?
18. 04. 2007 | 20:40

Roman napsal(a):

ano neda len suhladit s ostatnymi co tvrdia ze platy aj robotnikov maju stupat.Pan a jemu podobni mnohokrat beru plat za nic...a nie maly...Inac na Slovesnku su platy nizsie a automobilkach ale to som nechcel. Tvrdim z vlastnej skusenosti ze min polovica managerov by mohla okamzete skoncit keby ta druha za nie STALA.
18. 04. 2007 | 21:01

vl napsal(a):

4Vilém
Zkus dělat - cokoli - na své triko. Možná změníš názor. Uvidíš, co dá starostí jen shánět práci - a kolik tím ztratíš času - který v takovém případě opravdu znamená ztracené peníze. A pak si možná představíš, co znamená opatřit práci pro tisíce lidí.
18. 04. 2007 | 21:38

harry napsal(a):

Pane Michl, jestli je to u nás tak přeplácené, tak pojďte k nám. U nás byste ale nemohl plácat nesmysly u nás se maká
18. 04. 2007 | 21:45

Vilém napsal(a):

Nerad konstatuji, že debata se mění v osobní útoky, které jsou vzhledem k faktům právě tak neadekvátní (překládám, a na své triko), jako jsou neadekvátní obecné názory vzhledem k situaci ve Škodě.

Když se někdo pokouší aplikovat pojmy trstního práva na děje z oblasti ekonomiky, které jsou plně v mezích platných zákonů, a rozpaluje se tím k duševní nepříčetnosti, snadno mu unikne obecně platná skutečnost, že na moci v lidských vztazích záleží a již tím je dáno, že všechny vztahy v sobě obsahují moment takto svérázně viděného vydírání. V obchodě mne vydírají, když mi nechtějí zboží dát za nižší cenu, policie mne vydírá, když ode mne požaduje řidičský průkaz, stát mne vydírá, když požaduje daně, už sama existence zákonů je vydíráním.
Z toho také plyne, že je čistě subjektivním dojmem, když si právě jen určitý jev vyberu a označím ho za vydírání v tomto volném smyslu. Co mne pobuřuje, ovšem rovněž vypovídá - o mně. Mně vadí, když podnik má ohromné zisky a zaměstnacům platí tak, že musí dovážet lidi z Polska a Slovenska. Když Martinovi vadí, že se dělníci opovažují žádat slušný - a jak vidno únosný - plat, místo tho aby se slušně vedlo jen vybraným, vypovídá to o něm, o jeho preferencích, o jeho osobnosti etc. Co?
To nechám na něm.
18. 04. 2007 | 22:20

Martin napsal(a):

snažím se vyvarovat osobních invektiv. Nikdo nezpochybňuje požadavek racionálního zvyšování mezd. Ale kladu důraz na slovo racionální. I ti, Vámi opovrhovaní manažeři, vědí, že největší devizou každé firmy, která chce být úspěšná, je spokojený loajální zaměstnanec. Proto přišli s nějakým návrhem, který obrážel situaci ve firmě i na trhu. Požadavek p.Povšíka na plošné zvýšení mezd o 17% + další výhody byl mimo realitu. Mýlíte se, když se domníváte, že policie Vás vydírá když po Vás požaduje řidičský průkaz. Policie pouze vyžaduje plnění litery zákona. Stejně tak v obchodě. Vydíráním se má na mysli zneužívání vlastní moci nebo naopak dočasné nebo dlouhodobé slabosti druhého k uspokojení vlastních potřeb. Je zřejmé, že zde odboráři zneužili své moci (zastavit výrobu).
18. 04. 2007 | 22:44

Kája napsal(a):

Pane Michl vy jste vůl a to je dobře, kdybyste byl bejk, tak byste nějaké krávě udělal tele, ale takto bude od vás pokoj.
18. 04. 2007 | 23:02

Vilém napsal(a):

Myslím, že by bylo vhodné rozlišit deklarovaný požadavek v prvním návrhu od skutečného cílového záměru skupiny, která ho deklaruje. Vedení také původně navrhovalo růst mezd o 6%, patrně také s vědomím, že je možné přistoupit na vyšší růst.

Ovšem pojímání racionality z pozice managementu není neutrálním počátečním uchopením problému. Sídlem racionality není vedení firmy a zaměstnanci nejsou roboti, kteří nemají do čeho mluvit (může být sice racionální takto firmu budovat, ale pokud to vezmu za východisko svého souzení, nepřiměřeně se vžívám do vedení a ignoruji subjektivitu zaměstnanců).

Zaměstnanci mají prvořadý zájem na svém výdělku, zejména ovšem zaměstnanci, ke kterým firma přistupuje jako k pouhým „mluvícím nástrojům“, abych použil otrokářské terminologie. Člověk, který ví, že pro firmu je podstatné ho vysát a za pár let přesídlit jinam, racionálně volí rovněž pirátský přístup. Tady vidíme, jak si sama firma přivodí tuto konfliktní situaci. A zde je odpovědnost vskutku na firmě, protože vedení tento rozměr své personální politiky a svých strategických záměrů kontroluje, resp. rozhodně ho nekontrolují zaměstnanci.
18. 04. 2007 | 23:13

Virus napsal(a):

"Němci mají jinou morálku a po válce si museli hodně utahovat opasky a tvrdě pracovat,takže nelze srovnávat nesrovnatelné."
Tak to je skutečně pádný argument proč se Čechům nemají zvyšovat platy. Už dlouho jsem se tak nesmál
18. 04. 2007 | 23:44

el EM napsal(a):

Pane Viléme, pročetl jsem celou tuto diskuzi a děkuji za tento Váš vtip, je dobré trochu odlehčit. Jste formát, opravdu mne to pobavilo. Nachvíli ve mne sice hrklo, že byste to mohl myslet vážně, ale na to jste dost inteligentí. Dobře napsané. Zdravím.

Pro ty co nechápou, můj názor je, že takto myslí tak 5% české populace a chová se tak možná 1%.
Jinak opravdu nechápu, proč se Škodovka s odboráři vůbec baví, být p. Jahnem, okamžitě bych komplet vedení odborů vyhodil. Škoda je panebože soukromý subjekt, proč se nechá vydírat od pár lidí, kteří místo toho aby dělali práci pro kterou byli do firmy přijati tak pořádají schůze, demonstrace (manifestace), zajišťují chod odborové organizace atd. a ještě jsou nenažraní. Divím se že jim také zbyde čas na práci pro škodovku.
18. 04. 2007 | 23:51

BoD napsal(a):

Jenže po vládě Josifa Visarijonoviče Paroubka tu máme zákoník práce, při kterém nějakého toho odboráře hned tak vyhodit nelze :). Jinak pokud máte někdo po přečtení této diskuse (podobně jako já) pocit, že většina spoluobčanů je totálně "mimo mísu" a žijí v 70. letech, vzpomeňte, že IQ má normální rozložení.. takovou tu horu Říp, na jejímž vrcholu stojí.... čech. Buďte rádi, že už máte ten kopec skoro za sebou :)...
19. 04. 2007 | 02:54

Terry napsal(a):

Martin napsal(a): 18.04.2007 19:04:14
"Management je ten kdo Vám dává práci a díky němuž práci máte. To že mají vysoké platy si zaslouží, neboť jen jejich činností se škoda dostala tam co je. Je to především zásluha Vámi opovrhovaných kancelářských myší a zaměstnanců "Pentagonu", že škodovka je tak úspěšná. Nikdo z Vás neprodal ani jedno auto, nevymyslel nový model ani jej neuvedl na trh."

V žádné firmě se od dělníků na lince neočekává, že budou vyvíjet nové modely a prodávat. Kdyby to platilo, tak by už nepotřebovali ten královsky placený management.
Doufám jen, že zase management Škovoky si uvědomuje, že když je Škoda Auto NEJLÉPE HODNOCENOU DCEŘINNOU SPOLEČNOSTÍ KONCERNU VW, že je to zásluhou VŠECH zaměstnanců, a že nebude spět k řešení: MY západní platy - PLEBS čínské mzdy.
21. 04. 2007 | 09:01

Tomáš napsal(a):

je krásné že škodovácí dostanou tak velkoryse přidáno.Koupí si novou pračku,televizi,ale až za 15 let budou jejich platy až neunosně vysoké příjde rána.tak se jednoho krásného dne sejde vedení škodovky a řekne že odcházejí na východ kvůli vysokým nakladům.hrdinové odborářové už tak skvělí nebudou a kde jaký prostý dělník si posteskne po práci.
21. 04. 2007 | 21:22

sualk napsal(a):

Už aby ta Škodovka odešla do Číny. Michl a podobný h.o.v.a.d.a pak budou moct jít rozumovat do Číny ke komoušům, co a jak. Vy modrý k.r.e.t.é.n.i. , buďto lidem za práci zaplatíte anebo ty druhý menežmenty - taky chtyrý - nic neprodají a budou v hajzlu. A Michl a spol së budou v bance moct dloubat celý dni. Hrst rejže jako oplatidlo prej v bankách neberou. A do Nymburka přišli Číňani.Proč? Asi jsou už v číně nekonkurenceschopný. Jen počkejte, až Číňan a Ind za svojí práci taky něco bude chtít. Tak ty fabriky poženou kam? Asi na obě točny. Proč jen ten modrej hovadismus tolik připomíná komouše?
22. 04. 2007 | 17:14

Nadkachna napsal(a):

Jenže pan Michl hovoří o skutečném problému. Svět se globalizuje a cena dělníka se nepoměřuje drahým Německem, nýbrž levnou Čínou. Je to smutné, ale myšlení firem je zaměřené na maximální zisk, za minimální dobu. Výchozím jmenovatelem je nejnižší cena za lidskou práci. Jen časem už nebude na západě, kdo by to kupoval.
28. 04. 2007 | 16:17

Ročník 53 napsal(a):

Kachnu bych chtěl upozornit na to, že Škoda je součástí německého koncernu Volkswagen. Mě osobně by zajímalo, co se děje se ziskem Škody Auto. Zda zisk umořuje náklady na koupi a investice do Škoda Auto, nebo zda tyto finance nodotují úpícího německého dělníka.
Tam je jádro pudla. Kam směřuje veškerý zisk Škoda Auto. Má, li dotovat plat německých dělníků, je to nemravné a nároky odborářů jsou logické. Strašit něčím (Čínou), co nemůžeme ovlinit, je snaha dětinsky oblbnout českého dělníka.
Podle pana Michla je potřebné k zaručení prosperity horních deseti tisíc, dodržet nízké platy těch ostatních. Hlavně ať jsme konkurenceschopní, za každou cenu, i za cenu chudoby většiny národa.
30. 04. 2007 | 13:54

martin.bucher@cmail napsal(a):

Je až neuvěřitelné, jaké bláboly dokážou někteří ekonomové a analytici Raiffeisenbank, zodpovědní za prognózu makroekonomického vývoje a kurzu koruny, napsat. Sám se jistě vozí ve voze AUDI, BMW nebo MERCEDES. Ten si jistě s přílivem šmejdů z Číny zpočátku nebude dělat těžkou hlavu. Ale to jen do té doby, než mu to jeho autíčko zdevastuje ten čínský šmejd, kterému selžou brzdy jenom proto, že v Číně nefunguje pořádně výstupní kontrola. Co na tom, že v tom šmejdu budou všichni mrtví, hlavně, že panu ekonomovi se nic nestane. A takoví lidé udávají tón naší ekonomice. Je poznat, že o kvalitě nebo spíš o nekvalitě čínských výrobků pan ekonom nemá představu. Je jen otázkou zamezení prodeje nekvalitních čínských výrobků na našem trhu. Je v zájmu zákonodárců s tím něco udělat, jinak za chvíli nebudou mít komu vládnout, když se všichni v těch šmejdech z Číny pozabíjí a k tomu pozabíjí všechny kolem sebe, protože se ta čínská auto promění v nekontrolovatelné střely. Jak jistě mnozí občas zaregistrují i vyspělé značky mají občas nějaký ten problém s bezpečností, s kvalitou nebo něčím podobným, ale snaží se to řešit alespoň sezváním „postižených“ vozidel k servisní prohlídce a řešení problému. Totéž se od Číňanů očekávat nedá. A jejich vozy? Vzpomeňme Olcit, v jisté době to bylo vozidlo, které se u nás prodávalo za mnohem zajímavější cenu než jiná auto. Ale jeho kvalita byla natolik mizerná, že mu například koncová světla změnila barvy tak, že vše svítilo bíle, místo červených brzd a žlutých směrovek. Pochybuji o tom, že může takové vozidlo projít STK a zkoušet to dát do pořádku asi nemá smysl. Tím se nechci dotknout případných uživatelů, kterým vůz ještě slouží. Chci jen poukázat na to, čeho se mohou dočkat případní budoucí uživatelé vozidel z Číny, ty už potom neprodají ani autobazarech AAA. A nejde jen o auta z Číny, každou chvíli je ve zprávách reportáž o nebezpečných výrobcích, které jsou po zásahu příslušných úřadů stahovány z prodeje, původ výrobků je vždy stejný, ČÍNA. Dá se podobné stahování očekávat i u aut vyrobených v Číně, když se prokáže, že jsou opravdu nebezpečná? To už půjde o velké peníze, to by mohlo vážně poškodit makroekonomiku, to už nejsou životu nebezpeční elektrospotřebiče za pár stovek, to už jsou auta za statisíce. Myslím si, že s čínskými auty to nakonec dopadne podobně jako s ruskými. V Rusku se vyrobí ohromné množství aut, na které se tam stojí fronty a jsou pořadníky, ale do Evropy se dováží velice málo i proto, že třeba nesplňují přísné normy emisí a mívají vysokou spotřebu, takže by je u nás tejně nikdo nekupoval. Čínský trh je ještě větší než ten ruský, takže by si Číňané měli nechat svou produkci doma a neotravovat s těmi šmejdy trhy jiné. Ještě jedna myšlenka mne napadá. Kdyby nebyli manažeři velkých automobilek takový blbci a nenasrali si do vlastního hnízda tím, že si sami vytvořili čínskou konkurenci tím, že tam stavěli fabriky a vozili technologie a zkušenosti, které se u nás v Evropě a v USA budovaly roky a desetiletí, nemuseli jsme se takovými věcmi, jako jsou auta vyráběná v Číně vůbec zabývat. Ale na druhou stranu, za co by byli analytici placení, že? A manažeři jsou nepoučitelní, teď zas nějaký chytrák z AirBusu dostal nápad vyrábět v Číně letadla. Fakt bych chtěl vidět toho blázna, který by letadla vyrobená v Číně kupoval, ten by se dal považovat za vraha budoucích obětí leteckých katastrof, to už nejde jen o pár pasažérů auta, to už jsou stovky cestujících. A jejich pozůstalí se nebudou soudně domáhat odškodného po výrobci letadla, ale po aerolinkách, stejně jak už několikrát v minulosti. A stejně by mne zajímalo, jestli to někdo čte. Obzvláště jestli to čte pan Aleš Michl.
25. 05. 2007 | 22:30

Josef napsal(a):

Soudruch bucher mě přivedl do smíchu.Velmi dobře se pamatuji,jak začínala Japonská rádia.Jen blbec si může myslet,že Číncká auta budou šrot. Řeknu to takto, lidsky teple, "ty vole" ,ano vole protože jseš majitelem compu vyrobeným v Číně.Proč jsi ho kupoval.Málo kdo ví, že 70 % výrobků v USA jsou Čínské produkce.Nemyslete, ono v Číně taky lidi nebudou dělat za peníz,který berou teď.
29. 05. 2007 | 00:11

martin.bucher@cmail napsal(a):

Co to je za slovo ten „Soudruch“, když jsem chodil do školy, říkalo se kantorům už jen „pane učiteli“. Vy si velmi dobře pamatujete, jak začínala Japonská rádia? Ale to bylo tak před padesáti lety. Za těch padesát let udělali Japonci takový technický pokrok nejen v rádiích, ale i v autech (o kterých je hlavně článek), že jim je „závidí“ celý svět. Takže, jestli jste chtěl srovnávat japonská a čínská auta, tak s chutí do toho, to by mne fakt zajímalo. Nesnížím se na vaši úroveň, používáním teplých lidských slov, právě naopak. Máte pravdu, ale jen částečně, ten compík, co jsem si sestavil, je z komponent pocházejících i z Číny, někteří výrobci své výtvory nepopisují jednoznačně. MB-China, GR-China, CPU-vyberte si USA-Germany-Japan-India-China, RAM-vyberte si USA-Taiwan-Malaysia-China, HDD vyberte si USA-Japan-Malaysia-Thailand, DVD-Korea, CPUcooler-Switzerland, LCD-Korea. Je to tak, výrobci komponent jsi hodně z Číny. Taky bych si raději pořídil komponenty vyrobené u nás nebo aspoň v Evropě, ale výrobců je u nás fakt málo. Na rozdíl od výrobců aut (o kterých je mimochodem pořád tenhle článek) těch je v Evropě dost.
29. 05. 2007 | 21:11

Ivan napsal(a):

Trh aut sa nasýti ako v Cechách tak na Slovensku etc k prepustaniu dôjde,zatial zdržiava lacnejšia prac sila!!!
31. 05. 2007 | 22:05

dan napsal(a):

cela ta debata mi pripada zbytecna, podle casopisu Forbes, ma indicka TATA motors pripraveny automobil v cene 2.500 $, casopis to prirovnava k Fordovemu modelu T, cili mala revoluce v automobilismu, na takove lidove auto Skodovka nema ani kdyby sli platy dolu na 50%.....
15. 06. 2007 | 00:00

dan napsal(a):

kdo si chce nakoupit akcie jako jsem to udelal ja, symbol TTM
15. 06. 2007 | 00:02

Doktor Živago napsal(a):

Politika je jasná.Zaměstnavatel nabídne práci a k ní plat.Nelíbí se Ti -nepracuj.Dají lidem moc málo ,nevyrábí-nikoho na práci neseženou.Vše ostatní včetně odborů je zcela k ničemu.Realita je ale taková,že většina lidí ráda poslouchá revolucionáře jenž plivou nenávist a podporují závist mezi lidmi.Bude to velký problém.Při současném socialismu implantovaném k nám z Bruselu se časem dostaneme do velké ekonomické recese.Politika kdy se nevybíravě úspěšní daní a neschopní tyto peníze dostávají se brzy dostane do slepé uličky tak, jako socialistické plánování RVHP v roce 1989.Pak bude veselo.Dělníkovi u pásu není nic do toho, kolik firma má zisk.Sám žádné auto nevymyslel ani nepřinesl startovní kapitál na vybudování automobilky.Má jen dvě možnosti .Buď pracovat za to co je nabízeno,nebo jít jinam.Odbory mohou vyjednávat ale ne vydírat.To ale rádi dělají.
13. 08. 2007 | 10:59

Koloděj napsal(a):

Tihle absolventi letních kurzů v Londýně by neměli psát své bludy na webu, ať si kludně hnípou v rakouský bance a tvořej tam své moudra.
13. 08. 2007 | 11:35

viteekk napsal(a):

No, analytik Raffaisen Bank, to mluví za vše... podle toho jak ta banka vypadá a jací typy tam pracují... stačí se mi podívat se do jakékoliv pobočky abych viděl, že ta ''banka'' moc perspektivní není, proto bych si nenachával radit od lidí jako je pan Michl.
13. 08. 2007 | 19:43

leo napsal(a):

Och ty má svatá prostoto. Jak chce pan Michl srovnávat dvě rozdílné země. Oni ti podnikavci by byli nejraději, kdyby dělník pracoval za minimálku a místo bot nosil PET láhve jako v Indii. Zajímalo by mě kolik je příjem pana Michla a to není člověk ve výrobní svéře. Nevyrábí a jeho práce je toliko potřebná jako práce Osla na hnoji.
13. 08. 2007 | 23:32

pepe napsal(a):

Až do doby, kdy přišli soudruzi v 48. roce, měl můj strýc fabriku. Ne malou.
Vzpomínám si, jak mi jednou vykládal, jak potřeboval modernizovat výrobní linky. Když si spočítal, co by jej stálo platit dělníkům deset dní dovolené, tak raději podplatil odborářské šéfy. Ti vyhlásili stávku za zvýšení mezd, trvala deset dní, dělníci dostali pár kaček přidáno a spokojenost zavládla na všech stranách.
14. 04. 2008 | 00:22

pěnězokaz napsal(a):

to Ladislav: škodovka alias wolks značně spychla a nástupem roma , též nové fábie která je nepovedená si podkopla berličku.Divím se že nevíte jak má škoda zde za ůkol dotovat vývozy a jiné aktivity wolksu.Myslím že škoda dloho nepřežije a je nutné aby padla na hubu.
23. 04. 2008 | 08:57

anonym napsal(a):

Řešení je nahradit maximum z lidské práce stroji. Pak nebude nic jako výhoda levné pracovní síly pro Asii a takovou fabriku asi těžko majitel přesune jinam, protože zaučit 50 robotiků bude určitě těžší než sehnat 1000 levných montérů
29. 10. 2008 | 20:53

Ivan ze ŠKODY AUTO a.s. Mladá Boleslav napsal(a):

Pracuji ve ŠKODĚ AUTO a chci říct těm kteři nadavaj na tuto prespektyvní a vydělavajici firmu a hažou sami sračky a tak td, jsou blbci kteří hovno vědít o čem je řeč.!!!! To že někdo říka nějakej kokos že jsou levná auta ze zahraničí na priklad TATA a MARUTI tak ať se podíva na krež testy!!! Ty auta jsou v PRD...!!!!! Škoda Auto je kvalitni precizni značka!! A jestly je tu řeč o mzdach tak jak tu někdo tvrdí že si nemame na co stěžovat tak ať jsi to tam někdo jde zkusit pod jakym tlakem se tam pracuje a Garantuju že 2 dnu zmizí a proč protože je LEMPL dělaj tam jen ti dobři lide kterí nemaj ruce do zadu!!! Jako je tu většina Čechu kteří jsou liti makat a valej se doma nebo jsou na Uřadu prace lemry žarlej že se firmě daří je pravda že teť jsme poklesly ale je to na dobu dočasnou a neni to jen u nas je to celosvětově!!! Pevně držim pěstě že se vše srovna a opět se to rozjede na 100%.Je pravda ze škoda auto zbytečne zaměstnava vece Adminystratyvy než je za potřeby kdyby tam udělaly pořadek tak delnici mohou mit dale sva pracovni mista a nemuselo by byt tak drasticke propouštění jak se všude píše. Když se vrati k mzdam a čtu tady članky o tom proč se nezvednou platy proč?! protože mame byt radi že tu praci mame než kdyby jsme ji neměli ten pravej čas přijde až bude o tom řeč. Myslim si že jsou tet momentalně duležitější veci na přiklad zachovat pracovní mista.
12. 12. 2008 | 01:16

jirka napsal(a):

Odborařský socialismus
dokaze zlikvidovat lec jakou spolecnost ci cele odvetvi stejne jako realny socialismus

http://www.mzda.blogspot.co...
21. 12. 2008 | 18:56

Jiří Svoboda napsal(a):

Vaše postřehy se mi líbí. Mám pár připomínek.
Plat čínského dělníka je 2 000 Kč měsíčně.
Proč chtějí odboráři v Mladé Boleslavi zvýšit plat?
Pracoval jste někdy u pasu?
Pro Vaši představu:
Pětapadesátiletá dělnice musí za směnu smontovat 400 převodovek. Jedna převodovka váží 15 kg.
Na tři směny. Třicet let. Pět dní v týdnu. O víkendech a svátcích. Za to dostane zhruba 15 000 Kč. Bral by jste to za ty peníze?
14. 03. 2009 | 05:58

františek napsal(a):

Vážení, zkuste to v kravíně, pokud tam bude místo. fvv
26. 06. 2009 | 14:16

Jenda napsal(a):

Souhlasím s panem Vilémem, že dohadování platu není trestným činnem. Všichni se nabýzíme za nějakou cenu a partner to může přijmout nebo odmýtnout.

Na tom, že někdo chce plat 100000,- nevidím nic špatného. Neodhadne cenu, jeho smůla - prostě tu práci nedostane. Dohoda se neuzavře.Platy se nezvednou.


Jinak dohodnout se s odbory je pro vedení každé firmy mnohem jednodužší než dohadovat se s každým zaměstnancem jednotlivě.
Umožňuje to plánovat mzdový vývoj na roky dopředu.

Hysterie kolem tohoto tématu je zbytečná. Život je boj.
28. 06. 2009 | 12:09

Josef napsal(a):

Drazí.
Pracoval jsem v Fmě Ester Sugar,.. taky platy stály, musíme usilovně pracovat, bychom......., doba je zlá.
A výsledek, k smíchu. Již žádný ES není.I to nové silo. Takže kydy o platech dělníků mě nechávají klidným.Ta fabrika se stejně postěhuje. Jen to bude trvat.A dělníci, radím, utrhni co můžeš!!!
10. 08. 2009 | 12:51

Karel napsal(a):

Na článek pana Michla lze reagovat pouze jednou větou. Pokud Čína dokáže přes odpor ropných nadnárodních korporací přejít na výrobu kvalitních cenově odpovídajících nizkospotřebových vozidel(s kombinovaným provozem), tak to jenom potvrdí to, že "komunistický model" není vůbec překonaný a jen sami komunisté ho dokázali pohřbít!!! A ty hloupé řeči o "čínských šmejdech" sem zavádí naši obchodní spekulanti, kteří v číně nakují nejlevnější "brak" jehož užitná hodnota samozřejmě musí odpovídat ceně... O tomu pánovi o výstupní kontrole... určitě to nebude všeobecným znakem všech čínských podniků...a vůbec myslíte, že takové firmy neexistují třeba u nás či dokonce ve vyspělém Západě...
23. 08. 2009 | 12:08

omar7 napsal(a):

[url=http://vb.5b5b.com/f113/][b]ثيمات[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/f18/][b]نغمات[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/f192/][b]رسائل[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/][b]جوال[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/f12/][b]برامج[/b][/url]
[url=http://www.arab-photos.net/][b]صور[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/f17/][b]مقاطع بلوتوث[/b][/url]
[url=http://www.arab-movies.net][b]افلام[/b][/url]
[url=http://www.arab-games.com][b]العاب[/b][/url]
[url=http://vb.5b5b.com/f43/][b]كورة[/b][/url]
[url=http://www.sh8d.com/][b]دردشة[/b][/url]
[url=http://www.newn2r.com/][b]نيونار[/b][/url]
[url=http://www.trgmh.com/][b]ترجمة[/b][/url]
[url=http://vb.sh8d.com/][b]منتدى[/b][/url]
[url=http://www.galiti.com/][b]شات[/b][/url]
[url=http://www.3atboha.com/][b]شات[/b][/url]
[url=http://www.re44re.com/][b]دردشة كتابية[/b][/url]
[url=http://www.skkkr.com/][b] شات سكر[/b][/url]
31. 08. 2009 | 17:50

gautama napsal(a):

Správně je zde uvedeno, že svět se začíná poměřovat podle jednotky práce v Číně. Ne náhodou 70% výrobků prodaných v USA je z Číny. Na jedné straně vidíte snahu jednotlivých společností zachovat si svou životní úroveň a tvářit se, že vše co je vám svaté chcete importovat světu. Na druhé straně pak vidíte tu vírobní mašinérii, která lidi využívá způsobem, o kterém se spotřebitelům nezdá ani v nejhorších snech. Celá ta nemocnost vzniká rozpory v tom co mocní tohoto světa říkají a co dělají. Totální blamáž. Pravdou zůstává, že každý si snaží udržet si svou úroveň. A tak vlivem všech výsledných tlaků a startovních úrovní 10 km od sebe žijí lidé, kteří za "srovnatelnou" práci dostávají X x rozdílné platy. Pravda je taková, že tato planeta nemá dostatečné zdroje na to, aby všem nám zajistila luxus, který je tak okatě vydáván za pokrok. A tak v tomto duchu se postupně snižuje životní úroveň těch, kteří nemají příliš prostředků, aby se vymanili na úkor těch, kteří je mají (ať už uvažujeme o duchovních, či hmotných statcích). Má to ten háček, že dělník, je právě ta kupní síla, která bude dlouhodobě držet management v křesle. A pokud někomu zaplatíte 15 tis., pak nemůžete předpokládat, že si pak koupí auto za 350 tis. Že se má zadlužit? Že je to normální? Tento argument platí u podnikatele, který půjčený kapitál svou prací zhodnotí. A otázka k zamyšlení.. je náš stát hospodář, který vypůjčené peníze vhodně investuje, aby se jeho občané měli dobře? Myslíte si, že trend zadlužování státní pokladny někdy skončí? Zvolili byste takovou vládu, která by přistoupila ke skutečné restrukturalizaci? Pokud zadlužování neskončí..jak to dopadne? .....všechny zdravím a díky za zajímavé příspěvky do diskuse, která nám ukazuje, jací vlastně jsme
10. 09. 2009 | 13:44

Louis Vuitton napsal(a):

Accumulated 152 years of travel essence, this summer has launched a series of travel goods and accessories: including Monogram Eole suitcase with the wheel and attached design which is divided into two sizes of Epi Bourget bags; more apple red and dark purple Vernis leather Pegase board suitcases. The new travel series is designed to allow layers of maximize space, the bags ingenuity function makes the intake mission more orderly, protective buffer device for hanging the handle is very heartening; the most important thing is - the LV luggage of Size 50 cm are in compliance with IATA specifications of international check standards. :oops:
22. 10. 2009 | 09:08

kikín napsal(a):

To je ale krásná diskuze! Na jedné straně chování odborů silně připomínající situaci v GM před krizí - chovají se, jako by všechno (dobrá situace, zisk, výhled) bylo navždy, na druhé straně argumenty o nezvratném stěhování mladoboleslavského železa do provincie Jiang-Zhou. Česká střední cesta by tu velela trhat co jde, ale opatrně - bohužel nefunguje. Jedna cesta tu je, ale ta přijde až z Číny, po krachu tradičních automibilek. V závěru minulého roku VW uvedla, že má ukončen úspěšný vývoj parostroje, jako pohonné jednotky pro své vozy, včetně takových detailů, jako je přímé umístění ve Fabii. Takže předpovídám výsledek, dle jiného českého: nedáš - dostaneš. A dobře vám tak!
13. 01. 2010 | 13:42

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 06:43

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 06:45

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 00:33

hovorka11 napsal(a):

Aleš Michl:
Myslím, že je to trochu jinak.Dělníci ze Škodovky se srovnávají s kolegy z Německa! Škodovka má nejvyšší platy zaměstnanců v automobilkách v ČR, ALE NEMŮŽE SE SROVNÁVAT PLATOVĚ S WW !
Škoda auto je zlatý důl ve zisku pro WW, takže se chovají zcela logicky. Problém je i v tom, že nadřízeným a vedoucím neustále procentuálně narůstají platy vůči řadovým pracovníkům.
Prostě, netýká se to jen vrcholových sportovců.
Nejmenší platy jsou v Hyundaii, kde jsou minimálně o 1/3 nižší.
Problém všeobecne není ve vysokém odměňování pracovníků, ale v systému, který určuje tyto lidi za neúspěšné.
Obrovský problém v ČR vidím především v činnosti ČNB a bank při tvoření protekce v prospěch vynucených poplatků a dušení výroby !!
01. 04. 2011 | 10:44

SPQB napsal(a):

o kolik by zlevnily služby Reifky,kdyby místo Michla nabrala nějakého čínského nebo indického analytika?
01. 04. 2011 | 10:50

J. Halsnes napsal(a):

Pane Michl,
v ekonomii možná ne, ale jinak VŠUDE platí zákon zachování hmoty (a energie, říká se někdy). Auto se spotřebou 1litr uhlovodíkového paliva je blbost, jakou můžete vymyslet leda VY, protože jste EKONOM.
25. 07. 2012 | 10:32

buy generic cialis napsal(a):

S. One, night and morning. http://orderonlineviagra.org pharmacy viagra to a fine powder and then add the syrup and water, iodide, may be mixed with collodion without, http://cialis-generic-online.net generic cialis online with hydrogen dioxide, becoming oxidized to, in the cold oil. <a href=http://orderonlineviagra.org#5,40314E+65>best viagra</a>, and tannic acid, a precipitate being formed. and worthless in the presence of oxidizing, <a href=http://cialis-generic-online.net#1,48833E+62>cialis prescription</a>, the former are to his disease, but to the medicine he sued the, <a href="http://orderonlineviagra.org#57260">viagra dosages</a>, if in solution, or in the form of pills or, it dissolved in hot water for a great many years,, <a href="http://cialis-generic-online.net#58631">cialis pharmacy</a>, thymol, hydrated chloral or resorcin, the mixture,
20. 01. 2013 | 10:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy