Účet za 2009: 83 procent deficitu nejde hodit na "krizi"

08. 03. 2010 | 07:19
Přečteno 6130 krát
Platí: deficit státní pokladny = cyklický deficit + strukturální deficit. První součást, cyklický deficit, ovlivňuje recese. Když je ekonomika u dna, stoupají třeba výdaje na podpory. Politik nemá moc šancí, co s tím udělat. Druhá součást je strukturální deficit. Ovlivňují ho politici a jejich hrátky s výdaji – nezávisle na tom, zda jsou časy zlé, nebo dobré. V ČR byl loni celkový deficit 6,6 % HDP. Když odečteme vliv recese, tak podle dat z ministerstva financí vyjde strukturální schodek 5,5 % HDP. Počítejte se mnou, 5,5 z 6,6 jest 83 %. Vychází mi, že 17 procent manka naší státní pokladny můžeme svést na recesi. Zbylých 83 procent schodku nejde hodit na ekonomický cyklus. Jde to za politiky. Pro srovnání, strukturální deficit v USA byl loni podle dat MMF 41 % z celkového schodku, v Německu 52 % a v Japonsku 72 %. Se štěstím se to dá ustát, se zavřenýma očima nikoliv.
P. S.: Možná že se nad politickou rozhazovačností nedá zvítězit. Ale nikdy se proti ní nesmí přestat bojovat!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Reedoc napsal(a):

Děkuji za toto hodnocení "práce" politiků a poslanců. Jen by mně zajímalo, co k tomu řeknou oni sami včetně jejich stínových ministrů. To bude prča.
08. 03. 2010 | 07:26

radek napsal(a):

83 procent deficitu 2009 nejde hodit na "krizi"

ano, toť práce nejlepšího ministra, který je dobrý hospodář (především se státními finacemi)...

viz. V bitvě o státní miliardy šel Kalousek na ruku příteli
http://aktualne.centrum.cz/...

P.S. vaš výpočet je dosti komický, neboť předchozí deficity zdaleka nedosahovaly takové výše, z logiky tedy strukturální deficit(nezávislý na cyklu) nemůže být tak vysoký...
08. 03. 2010 | 08:10

radek napsal(a):

ještě mi dovolte poznámku

i kdyby to byla pravda, jak myslíte, že muselo dopadnout "modré" snižování daní (především bohatým), odpouštění pojistného atd...? očekával jste něco jiného? opravdu?

P.S. všichni víme, kde končí uspořené peníze vlivem nižších daní, v naší ekonomice určitě ne...
08. 03. 2010 | 08:21

pumprlidentlich napsal(a):

Nevadí, Paroubek sníží zadlužování. Píše to na bilbordech. Kolekce schopných a úspěšných to v diskuzi jistě vysvětlí.
08. 03. 2010 | 08:42

hovorka11 napsal(a):

Krizi tady způsobuje hlavně jednostrana ODSČSSD se svými satelity.
Jsou to všechno strany s zaběhlým tunelářským jednáním na úkor lidí tvořích hodnoty. Nejjednodušší sanace pro jejich řádění je rušení sociálních jistot, na které jsme si vydělali. Legislativně si tvoří lepší podmínky pro další penězovody z šedé ekonomiky
(uniká přibližně 200 miliard/rok).
Nemá to jiné řešení, než se jich v červnu zbavit... Zločinec se nestane poctivcem, když vydělává na hlouposti dezorientovaných a záměrně rozhádaných lidí.
08. 03. 2010 | 09:22

Terry napsal(a):

Celý článek Aleše Michla
"Politici můžou za 83% našeho dluhu, sečetl ekonom Michl"
(http://aktualne.centrum.cz/...)
08. 03. 2010 | 09:30

miro napsal(a):

Pane Parobku podívejte se na strukturální deficit za Vaši vlády a budete se divit, Vy asi ne
08. 03. 2010 | 09:49

Kelt napsal(a):

Hovorka 11
Převeďme to do konkrétních čísel:
1/Náklady na bankovní socialismus/sanace bank/celkem 355,-mld.
2/Ztráta Konsolidační banky 235,-mld.
3/LTO-ztráta 1OO,-mld.
---------------------------------
celekm .................69O,-mld.

Tolik stála divoká provatizace/bez kapitálu/s kombinací bankovního socialismu a tzv.nepovedenými privatuzačními projekty.
Dle autora blogu jde strukturální deficit na vrub politiků.
Deficit za rok 2009 činil cca 224 mld.Z toho na vrub Topolánkovy vlády a nejlepšího MF všech dob připadá 185 mld.
Suma sumárum za vládami Klause a Topolánka se vleče dluh 875,- mld.Kč,což je 72,9% celkového státního dluhu.1,2OO,-mld/
Opomenul jsem náklady povodně v roce 2002 70,-mld.Kč
Takže,co dodat?
08. 03. 2010 | 10:04

Suchec napsal(a):

Michl:

Nazývejte věci pravým jménem.

Pojmnujte příčiny těch údajných 5,5%, které nezzzzpůsobila krize.

A kde se vzal ten nárůst v 2009 z 1,4%, či kolik,v 2008?

Já Vám to povím. Topolánkův "Batoh" a rozvrácení daňových příjmů státu, současně s pestřelením výdajů rozpočtu geniálního chemika Kalouska.
4,1% HDP je odhadovaná rana způsobená nekometentními a populistickými zásahy Topolánkovy vlády do daní a soc. systému.

To je těch 100-150Mlrd. co chybí v kase a odteklo soukromými kanály pryč.

A kupodivu to sedí i na to, co tvrdí socdem. A ti jsou ještě mírní, ti se dostali k odhadu 80mlrd.
08. 03. 2010 | 10:08

Tencokida Hnuj napsal(a):

Primitivní vyžírání státního rozpočtu masami vs sofistikované vyžírání stejného státního rozpočtu bílými límečky.

Věčný boj. Obávám se , že s hlupáky zleva zprava, kteří spískali katastrofální stav našich financí, se vyhrát nedá.

Volím VV. Uvidíme.

P.S. pro afektozní primitivy z modrooranžovorudých čeledníků - mluvím o vyžírání. Ne důchodech, podporách v nezaměstnanosti, mateřské etc./
08. 03. 2010 | 10:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Terry,

na těchto stránkách se nikdo střílet nebude, dokonce ani politici ne.

Váš text jsem smazal.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 03. 2010 | 10:37

Pípa napsal(a):

Souhlasím, že většina dluhu jde na vrub politikům, ale nesouhlasím s tím, že za to může hlavně jejich rozhazovačná politika. Za dluhy může hlavně nevůle politiků a většiny jejich podporovatelů, omezit tunelování a drenážování státního majetku a zavedení právního státu!!!!!!!!!
08. 03. 2010 | 10:40

jenicek napsal(a):

Starej komunista radek to zase nepochopil, tahle strukturální díra jde za všemi politiky. Dobře ji rozjeli oranžový kluci a ty modrý s nejlepším ministrem financí se ani nebyli schopni tomu bránit resp. se nepokrytě přidali.
08. 03. 2010 | 10:59

Gerd napsal(a):

Pumprlidentlichu,
Paroubek zadlužování snížit nemůže. V této ekonomické situaci ČR to nejde.
Ale na druhou stranu ze stejnýchobjektivních důvodů to nemůže učinit ani Topolánek, a dokonce ani Schwarzenberg ve chvíli, kdy zrovna nebude chrnět.
Když to zhodnotím obecně, zejména pánové z ODS a ČSSD tímto výsledkem sklízí plody své trpělivé parlamentní práce.
Tato generace parlamentních politiků je nenávratně morálně ztracená a pomůže jen výrazná obměna parlamentu. Žádné staré struktury, ale noví lidé!
Hezký den
08. 03. 2010 | 11:30

Rumcajs napsal(a):

Kelt:

Proč zmiňuješ bolševiku jenom mínusy ? Co takhle uvést taky výnosy z privatizace ?

A že transformace nebude nic stát, to si mohl myslet jenom evoluční omyl.

Díky těmto nákladům si můžeš každej rok dopřát mandatorních výdajů ve výši 1 bilión korun.

Kolik potřebuješ ročně prožrat, aby si přestal takhle blbě krákorat ?
08. 03. 2010 | 11:37

grőssling napsal(a):

Pane Michl, já jsem zaslechl z MF informaci, že NERVové pobídky proti krizi stály vloni státní rozpočet asi 80 miliard ( z 220 ? ) + další náklady ( například vyšší podpora v nezaměstnanosti ). Takže mi vychází, hodně zhruba cyklika/struktura 50/50.

Myslím, že jste si ta Vaše čísla vycucal z prstíku.
08. 03. 2010 | 11:42

manka s cipiskem napsal(a):

Rumcajs
Tato, kdy přideš dom ? Volal exekutor, že zas přide a včil už bude mít s sebu aji zamečnika.
Bojim se, že nam znarodňa tu našu jeskyňku, co si v jednadevadesatym zprivatizoval.
Kdybys mi tu aspoň nechal bambitku. Mame s Cipiskem strach.

Ty a vem po ceste neco ma dluh u pekařa.
Snaď nam nezabavi aji kaminka. Ohřeju ti polívku z vrany, tak ať maš k temu aji nějake pečivo.

A Tencokidovi řekni, že mu hrozně moc děkujeme za to, jak nam vyřidil tu socialni podporu. Že mame co jesť.
Když ty si enom takova trouba užvaněna.
08. 03. 2010 | 11:51

Rumcajs napsal(a):

Manka:

Když je ten Vykydal tak ochotnej,tak ho strč před dveře a nepotřebuješ žádnou bambitku.

To zabije i koňa, natož ňákýho exekutora.
08. 03. 2010 | 12:18

Emissary napsal(a):

Pane Michle,

pěkný článeček jste napsal, jen co je pravda. Víc ho osekat už nešlo? :)

„Za období posledních deseti let se objem pouze samotných mandatorních výdajů, tj.
jak zákonných, tak i těch, které vyplývají z jiných právních norem či smluvních
závazků, zvýšil 2,4krát (vztaženo k číslu návrhu rozpočtu na rok 2004), jejich úhrn
spolu s quasi mandatorními výdaji stoupl za období 1995-2004 přibližně 2,2krát.
Hrubý domácí produkt v běžných cenách vzrostl za tuto dobu pouze 1,8krát (srovnání
je provedeno s predikcí HDP v b. c. ministerstva financí pro rok 2004.“

Takže když k roku 2004 tvoří veškeré mandatorní výdaje 86,6 %, pak na ostatní zbývá jen 13,4%, tedy na investice. A to je zoufale málo. Takže kdopak nám to vládl od roku 1997 do roku 2004, resp. 2006? Co pane Michle? A co s tím může následující vláda dělat?

http://www.liberec.czso.cz/...$File/1525-04-02.pdf

I ODS udělala chybu, neměla zavádět poplatky a rovnou daň. Lidé to stejně nepochopili a ČSSD i její příznivci mohou argumentovat výpadkem daní. Fantazii mají v tom neomezenou, takže to dělá 80 až 150 miliard. Tolik jsem se už dlouho nenasmál. No, kdyby ODS nezavedla rovnou daň, socialisté by určitě vyhrabali něco jiného, třeba že nám ty daňové příjmy unikly na Mars, tam má přece ČSSD voliče.

Tady chytré hlavy tvrdí něco jiného, ale určitě nemají pravdu, Paroubek je chytřejší. :)

http://www.financninoviny.c...
08. 03. 2010 | 12:20

Terry napsal(a):

Pane Stejskale,

pokud jsou v našem pseudodemokratickém státě (nebo chcete mě tvrdit, že TOTO je demokracie?!! politici přemnoženou škodnou (jsou odpovědni za všechny škody, které státu od počátku 90. let vznikly a stále vznikají!! Jedním z důkazů je i zmíněný článek ekonoma Michla), tak rádoby demokratické volby nejsou řešením: politické strany nám nabízejí jenom další "škodnou".

Zbývají NEDEMOKRATICKÁ řešení.

Třeba to jednou pochopíte i Vy, tedy pokud Vás dříve nepřesvědčí státní bankrot, neschopnost vyplácet důchody apod.

Nebo si myslíte, že na současnou politickou svoloč bude stačit nějaké "demokratické" cinkání klíči, když byli "hluší" i na demokratické (!) občanské výzvy "Děkujeme, odejděte!"?

Jak to řekl v televizní reportáži jeden z protestujících pedagogů před budovou parlamentu:
"Tady pomůže jen defenestrace!"

Ovšem pokud by byl ve zpravodajství ČT podobný Stejskal, tak by se toto vysílání asi neobjevilo.

Třeba i to případné cinkání klíči bude prohlášeno za nedemokratické...

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."
08. 03. 2010 | 12:26

Tencokida Hnuj napsal(a):

Terry

Dám to i sem. Je to zdarma, tak co.

Možná by zatím stačilo, kdyby co nejvíc lidí napsalo žádost na Ministerstvo financí, ať jim vrátí alikvotní část
daní , která je jejich podílem na prohraných arbitrážích typu DH, CME etc. Protože jsme nic nezavinili.

Pak ta defenestrace nebude nutná. Vyskáčou z oken po uvážlivém rozhodnutí sami a dobrovolně.

Mějte se.
08. 03. 2010 | 12:37

pumprlidentlich napsal(a):

Gerd, jací noví lidé? Dát hlas někomu a ono se to udělá? Nové větníky a biomasu? Pořád stejné. Schází schopní lidé, odcházejí za lepším. Zůstává kolekce, kterou reprezentuje aktuálně. Kecálisti.

Je pravda, že Paroubek s Topolánkem patří spíše do talkshow typu Mr.GS
08. 03. 2010 | 13:36

Terry napsal(a):

to Tencokida Hnuj:

"Protože jsme nic nezavinili."

Ale zavinili!!

Dvacet let jsme nechali u moci svoloč, která se chová hůř, než totalitní mocipáni.
Dvacet let jsme nechali u moci svoloč, která si s občany vytírá ....
A během těch dvaceti let do politiky vlezli jen ti, kteří "to myslí upřímně", zvláště ve vztahu k vlastní kapse, takže v kandidátkách stran se už nemůže objevit slušný, poctivý člověk.

Jsou tam samí "upřímní", jako místopředseda ČSSD (a bývalý odborář!!) pan Škromach, který plán ČSSD na radikální zvýšení důchodů (ČSSD slibuje důchody 15.000 v roce 2014; http://www.financninoviny.c...) přednesl v přímém přenosu před dvěma týdny za účasti kamer ČT na stranické konferenci o důchodové reformě. "Naším cílem je, aby do roku 2014 dosáhl průměrný důchod 15 tisíc korun měsíčně," řekl tehdy Škromach. Zprávu uveřejnila tisková agentura ČTK a po ní většina velkých českých médií. A dnes? "My jsme nikde nic takového neslíbili. Nenajdete to v žádných materiálech. Vy berete od nás všechno vážně," vysvětlil Škromach.
A "myslí to upřímně"!

Pana Stejskala pobouřilo, že jsem napsal, že se s politiky, kteří se dlouhodobě chovají jako ŠKODNÁ, musíme jako se škodnou vypořádat, protože žádná škodná na demokratické metody "neslyší" a od lizu dobrovolně neodejde.
08. 03. 2010 | 13:39

Tencokida Hnuj napsal(a):

Terry
V těchto kauzách. Které rozhodl nezávislý soud . Či arbitráž.

Milý jednobarevníku obecný. Nebo modrý ?

P.S. Vaše metody jsou jenom žvaněním. Já taky psal o defenestraci, ale v rámci ironické nadsázky. Ne jako Vy.

Ale pokud to budete myslet vážně, podpořím Vás. Budu Vám na barikádu nosit čaj a sušenky, milý jednobarevníku obecný (modrý ?).

Stačí ? Vykoupím se takto z Vámi poněkud zjednodušeně definované kolektivní viny ?

Volím VV. Uvidíme.
08. 03. 2010 | 13:47

stejskal napsal(a):

Napsal jste to naprosto přesně, pane Terry.

Takže abychom to shrnuli: výzvy k násilí či jinému porušování zákonů (např. střílení politiků) zde budeme i nadále mazat (zejména pak jsou-li ve formě jednovětých výkřiků). Pokud Vám to nevyhovuje, osobně mne to mrzí, ale tyto stránky zřejmě nejsou určeny pro Vás (jistě najdete řadu takových, kde klidně můžete k zabíjení kohokoliv vyzývat a nikomu to nebude vadit).

Ještě jednou přeji hezký den.

Libor Stejskal
08. 03. 2010 | 13:56

ALT napsal(a):

To p. Stejskal

koukám tu začíná jaro :-)
nedá mi to alespoň nepozdravit když už mi captcha nabízí reserve is ..........:-)

PS nevíte něco o panu Hajném?,
jak jsem delší dobu nenahlídnul tak mi tu chybí
08. 03. 2010 | 14:16

Gerd napsal(a):

pumprlidentlichu,
s novými lidmi je šance, že možná nebudou takoví. Zrovna jako riziko, že budou horší, než ti současní politici. Ale se současnými politiky na tom dobře nejsmea jestli máme něco měnit, je třeba začít u provařených ksichtů. Takoví, jako Marek Benda nebo Bohuslav Sobotka, abych jmenoval ty nejkřiklavější případy, nikdy mimo parlament nic nedělali a tak znají jen chleba jíst a pantem mlýt.
Změna v nejvyšších patrech politiky je už dávno potřeba, je to uzavřený svět sám pro sebe a zaslouží být zničen.
08. 03. 2010 | 14:33

Kelt napsal(a):

Rumcajs
Modráci melou jako kolovrátek o rozhazovačnosti těch druhých.Vemte to tedy za ně a vyčíslete přínosy z privatizace.
Pak se pokuste uvést,v kterých kapsách zůstaly.Třeba Vás napadnou jména jako Kožený/více takových Kožených-kdopak to asi řekl/Vostrý-t.č.na Belize,Železný,Pitr,Moravec/dříve STB/ a 100 mld.z topných olejů.Kolik z nich asi káplo bývalému náměstku MF za ODS,který vtipně rozlišil DPH na LTO a motorovou naftu.
Pokud by se transformace nedělala na dluh-t.j.bez kapitálu ,jediným dobrým příkladem může být Škoda auto,tak by desítky podvodníků,/kterým se tak zvaně nevydařil jejich privatizační projekt,nepřipravili stát/daňové poplatníky o stovky miliard.Zářným příkladem je např.Poldi Kladno,Škoda Plzeň,ČKD atd.
Takže díky těmto zlodějům/dle Vás transformačním nákladům/si teď dopřávám mandatorních výdajů-geniální revoluční zkratka-CEVRO zřejmě se ještě nedozvědělo o Vaši myšlenkové kapacitě.Doufám,že "Íčko"čte Váš blog.
Na netu též publikuje Český statistický úřad.Až budete mít chvilku,zkuste na to kliknout.
Hezký den.
08. 03. 2010 | 14:44

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane ALTe,

pan Hajný se tu již neobjevil řadu měsíců, naposledy psal, že jde do nemocnice (měl rakovinu v pokročilém stádiu). Posílal jsem mu mejl (tuším někdy na přelomu roku), ale odpověd žádná nepřišla.

Někdy je i tento prostor pohříchu nevirtuální.

Libor Stejskal
08. 03. 2010 | 15:06

Rumcajs napsal(a):

Kelt:

přínosy z privatizace = 3,5 biliónu ročně.
08. 03. 2010 | 16:01

Da.Rock napsal(a):

V roce 07 byl deficit 0.6% HDP. Jelikož v té době ještě krize nebyla, takže vliv cyklického deficitu můžeme prakticky vyloučit, vychází nám, že strukturální deficit je právě oněch 0.6% HDP. Jak se ze strukturálního deficitu 0.6% HDP v roce 07 stal strukturální deficit 5.5% v roce 10?
Došlo k tomu poklesem HDP, tedy snížením "vyměřovací základny".
Ovšem z toho by vyplývalo, že nejde o strukturální, ale o cyklický deficit.
Uvažuju špatně?
08. 03. 2010 | 16:28

Kelt napsal(a):

Rumcajs-opomenul jste uvést,kde se nalézají-já si typnu-na Bahamách,na Belize,v Dubaji,na Kajmanech,na Kypru a v Toskánsku.
Všude mám konto.Abych to zakryl,tak vyžívám na mandatorních výdajích v Česku.
PS.SR na rok 2010 uvádí na příjmové stránce SR cca 1,1 bilionu Kč.Tak tam to zřejmě nebude.
Jste finančí kouzelník,škoda,že si Vás Kalousek nevšiml dříve.Bylo by po problémech.Je Vás v této zemi škoda.
Nechcete to zkusit jinde?V takovém Řecku nebo Lotyšsku by Vás zlatem platili.
08. 03. 2010 | 16:36

ALT napsal(a):

To p.Stejskal,

díky, tak si zkusím představit, že se z toho dostal a užívá si někde u vody, a pokud ne tak v nějakém prima revíru kde mají v hájovně taky net a když lesní víly dovolí a on se na něj mrkne tak se směje až se za břicho popadá.
08. 03. 2010 | 17:29

vidlemístoklíčů napsal(a):

Terry, jak je mi líto, že musím konstatovat, že máte pravdu. Ano, můžeme. Každý, kdo dal kdy hlas straně, která už se předtím projevila jako zkorumpovaná, prolhaná a o demokracii jen hovořící za to svým podílem může. Všechny strany už mlely o omezení imunity, boji proti korupci a dalších evergreenech a za dvacet let došlo vždy jen na předvolební bláboly. Jak ale přesvědčit zaprutilé a barevně zaslepené bojovníky, aby starým známým tvářím hlas nedali?
08. 03. 2010 | 17:38

Al Jouda napsal(a):

Věřím tomu, že politici mají velký podíl na našem zadlužení. Jak může vedení Sněmovny dovolit, aby při našem zadlužení jeli dosluhující poslanci na výlet do Jižní Ameriky za několik milionů? Co nám ten jejich výlet přinese, když za 2 měsíce skončí se svojí činností v parlamentu a odejdou s hambou na politické smetiště ?
Kdo ví další případ nehorázného plýtvání, ať ho sem napíše !
08. 03. 2010 | 18:44

populus napsal(a):

Michl, kouknou. Ještě jsem neslyšel, že by ekonom dělal souce a nebo právníka, ale kde jakej právník ze sebe dělá ekonoma. Dokonce i nějakej chemik. No to je kvalifikace. Na co máme potom ekonomické vysoké a střední (na vysávání peněz ze státu). Když to sypalo, ekonomové drželi ústní otvory, i když to nestálo za nic. Přestalo to sypat a jsou ti ekonomové nějak chytrýk. Kde byli před desti, pěti lety a více?
08. 03. 2010 | 19:53

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý text, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 03. 2010 | 20:26

Rumcajs napsal(a):

P.Stejskal:

Takhle se ale ten nešťastník nikdy nedoví pravdu a do penálu půjde nepoučen.

Tohle si chcete vzít na triko,pane Stejskale ?
08. 03. 2010 | 21:08

populus napsal(a):

Podkoní chytil myš v chalupě pod hradem,
nečekal na drába, pohrdl úřadem,
za to, že snědla mu půl večeře,
přibil ji na futra nade dveře.

Mezitím na hradě začíná hostina,
tuk teče po bradě, kouří se z komína,
řezníci odjeli, už hrají loutny,
pekařky točí se okolo plotny.

Hovězí rolády plněné špekem,
červené zelí, jehně s česnekem,
telete čtvrtka, selete půl,
úzké jsou šaty a malý je stůl.

Podhrdlí z prasete, koření z Indie,
veselo na světě, kór když se vypije,
to se to dobře bužíruje,
to se to žere, když na to je.

Jen dole pod hradem nálada jiná je,
rožně se netočí, muzika nehraje,
jen dole pod hradem kručení břicha
nocí se nese do ticha, -cha, -cha.
08. 03. 2010 | 21:27

petr napsal(a):

a víte co je vtipné? z finančáku mi přišla výše zálohy na daň - a víte z jakého roku se počítá? z roku 2008! jindy z roku minulého,leč to přišla krize:-))) Oni už neví,jak z nás ty prachy dostat,že...
09. 03. 2010 | 11:43

Terry napsal(a):

to vidlemístoklíčů (08.03.2010 17:38:36)

Spousta lidí se stále ještě zřejmě domnívá, že žijeme v DEMOKRATICKÉM státě.

Žijeme ve státě, který "díky" práci "demokratických" politiků má základní (a dlouhodobé) problémy s vymahatelností práva včetně špatně fungujícího soudnictví, ve kterém se ani právníci nevyznají ve spleti špatně připravených a dokola našimi "kvalitními" zákonodárci "inovovaných" zákonů; žijeme ve státě, kde zloděj má větší "humanitní" práva než slušný člověk, kde odsouzený nemusí pracovat a je živen a má veškerý "komfort" (ubytování, zdravotní péči, hygienu..) ZDARMA z peněz (na úkor) neodsouzených (kteří si toto vše "na svobodě" MUSÍ platit); žijeme ve státě, který se "díky" činnosti "demokratických" politiků neustále propadá na žebříčku hodnocení podle korupce; žijeme ve státě, kde politická funkce je nejsnazší a nejrychlejší cestou k vlastnímu obohacení se...

A takto bych mohl pokračovat dál. Výčtem škod, které beztrestně naši politici svým nekvalifikovaným či "účelovým" rozhodnutím způsobili státu (občanům) - vytunelovaná privatizace, vytunelované banky a pojišťovny, prohrané arbitráže.... Škody jdou do stovek miliard a konce nevidět...

TOTO má být DEMOKRATICKÝ STÁT ??!

A "řešením" mají být "demokratické" volby? Schválně si počkejte na volební kandidátky stran a podívejte se, KDO bude na volitelných místech.

A nově vzniklé strany, jako např. Zemanova Strana práv občanů? Opět u vzniku strany stály osoby, které v minulosti způsobily ve vysokých (ministerských) postech státu miliónové škody:

Členové přípravného výboru (http://www.spoz.cz/index.ph...)

Ing. Miloš Zeman – předseda Přípravného výboru
Doc. Ing. Miroslav Grégr – člen Přípravného výboru
Ing. Jan Fencl - člen Přípravného výboru
Mgr. Eduard Zeman – tiskový mluvčí a člen Přípravného výboru
Ing. Jaromír Schling - člen Přípravného výboru

Stačí si jen zadat k vyhledání do Googlu: kauza+příslušné jméno

Bohužel - za těch uplynulých dvacet let jsem dospěl k přesvědčení, že pseudodemokratické volby nemohou být řešením tohoto stavu.

Za těch dvacet let jsme dospěl k přesvědčení, že současný

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

A nechám na uvážení každého, jak se lze přemnožené škodné zbavit.

(Jinak by mě pan Stejskal zase smazal.)

Mj. i fašistické Německo bylo z přísně právního pohledu demokratickým státem v čele se stranou, která ve svém názvu měla atributy "socialistická" a "dělnická" a která zvítězila v "demokratických volbách".

Bohužel, kde je totální absence morálky, čestnosti, vymahatelnosti platného práva, nejde o demokracii mluvit.

A v takovém stavu se dnes nacházíme.
09. 03. 2010 | 13:00

Terry napsal(a):

to vidlemístoklíčů (08.03.2010 17:38:36)

A ještě moje poznámka k těm zmíněným "předvolebním blábolům".

Oficiální název byl "předvolební sliby", které zřejmě díky svému názvu platily jen do voleb.

Nyní naši "demokratičtí" politici nastoupili zcela cynicky a arogantně novou formu

PŘEDVOLEBNÍ LŽI

viz

Škromach: Vy nám všechno věříte? aneb Proč důchod 15 tisíc nebude (http://domaci.ihned.cz/c1-4...)
09. 03. 2010 | 13:10

SZ napsal(a):

Když se někdo rozhodne,že nepůjde volit,tak vlastně taky volí, a sice ty strany,které budou volit ostatní voliči (tedy ČSSD,ODS,KSČM a některé menší strany,pokud překročí 5%),v tom poměru,jaké budou celkové výsledky.Neznám detailně zákon vztahující se k volbám,ale myslím si,že není zákonem stanoven minimální počet voličů,od kterého jsou volby platné,takže i kdyby šli teoreticky volit jen Paroubek s Topolánkem,tak ty výsledky budou platné.Proto budu volit nějakou menší stranu,asi SZ nebo KDU,aby ve sněmovně měli po volbách co nejmenší vliv ČSSD a ODS.
09. 03. 2010 | 13:19

Lepší než Michl napsal(a):

SZ já už volit nebudu ,protože ty volby jsou fraška .Včera jsem viděl záběry z Řecka ,až to tady vypukne ,tak nejdu ani demonstrovat a jdu na ryby .To je fraška na entou .Ten ekonomickej model co tady je ,je nefunkční a není síla to zvrátit .Žádný volby nemůžou nic změnit,prostě se 20 let kradlo a boží mlýny melou pomalu ,ale melou .Do toho přišli likvidační peníze z venku a dluh jen roste .Uděĺal bych referendum jako na Islandu(toho bych se zůčastnil) ,že ty dluhy s takovýma šílenýma úrokama prostě platit nebudem .Za ty jejich bezcenný papírky jsme jim už beztak dali celý národní hospodářství včetně trhu .Ta demokracie je normální zlodějina a nic jinýho . Je úplně jedno jestli tam bude Paroubek nebo Tupolánek . Všichni jedou stylem -po nás potopa .ČNB -co to je za lidi ???My jsme okupovaná země .Ale jinak díky Michle za novinku ,to ví každej ,že ten dluh má jinou struktůru ,vy jste tam v těch bankách asi experti .Vy tady budete tak dlouho psát nesmysly ,až docíle toho ,že vás lidi nebudou mít rádi .
09. 03. 2010 | 14:03

eva napsal(a):

ja bych jim dala zaplatit dluhy je to jejich prace ,( kazdy zodpovida za svoji praci kdyz udelam chybu v praci tak ji musim zaplatit )ale ne penize danovych poplatniku ty jsou urcite na dulezitejsi veci
09. 03. 2010 | 18:42

Keynes napsal(a):

Je třeba ,aby lidi poznali ,jak ten mechanismus funguje ,protože politici lidi v bankách různý firmy a dokonce i školy ,historici ,média ,všichni kopou za někoho jinýho než je ČR a její lid .
10. 03. 2010 | 08:49

Milton Friedman napsal(a):

Já Milton Frídmen tímto prohlašuji,že volný trh je blbost ,že jsem si to vymyslel a vy jste mi skočili na špek ))))))))hahahahaha
10. 03. 2010 | 08:53

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 02:30

breitling mont brillant napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 02:34

Je mi vše jasný napsal(a):

breitling mont brillant nepiš angicky то я буду писать по-русски и будем спорить ,у меня совсем другой взгляд .
11. 03. 2010 | 19:27

armani classic napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
13. 03. 2010 | 03:57

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 03:58

Michl II napsal(a):

ich werde deutsch schreiben ,warum schreibst du hier englisch ???Pište tady česky .....jeden z důvudu ,proč máme dluhy ,protože jsme rezignovali Česko .
13. 03. 2010 | 16:41

replica breitling napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
15. 03. 2010 | 07:10

replica a lange sohne napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into i
15. 03. 2010 | 07:13

ironik napsal(a):

Je to opravdu ale opravdu zajímavé,Strany a vrcholní radoby představitelé tohoto státu si zprivatisovali celou republiku a vystavují občanům účet dluhové služby na hlavu i čerstvě narozeným ve výši 124OOO, než jsem to napsal už je to 124224kč.
15. 03. 2010 | 11:35

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 07:47

http://www.kw61.com/replica-iwc-watches/ napsal(a):

fsafsfs
29. 03. 2010 | 10:10

Dap napsal(a):

Dobrý den,
pane Michl - vaše počty jsou zcela zavádějící.
(také proto,že je vytvořil člen týmu společností,kteří žijí z lichvy a nikoli z produktivní práce - proto to je vždy účelové.
A že se nám ten paragraf někam ze zákonů vytratil,že ? :))

Jsem obyčejný volič,tápající koho volit a ovlivnovaný TAKOVÝMI jako jse VY.
Nikdy jsem nebyl komunistou (píšu jen proto,aby mě zde předem nenapadli)
U voleb jsem byl jen 1x v r.1989,kdy jsem si myslel,že se skutečně něco změní.
Omyl - změnila se jen klika.

V demokratickém státě jsem ještě nikdy nežil,ale rád bych !
Nynější stav nepovažuji za demokratický už jen proto,že v parlamentu je nevolený člověk
(p.Kalouskovi skončil mandát voličů při změně strany a vol.programu) a ostatním to nevadí,dokonce je ministrem!
Z toho,a ze záběrů ze sněmovny lze si obrázek udělat bez nápovědy.

V době,kdy se lidi hlasováním jsou schopni domluvit jaký bude večer v TV film jsou volby u nás tohoto typu fraškou,které se stydím zúčastnit.

Pokud jde o dluh - budte rád,že existuje,jinak by jste byl bez práce.
Nekryté peníze totiž vznikají jen na základě dluhu...nenapadlo Vás nikdy se živit skutečně potřebnou (pro společnost) produktivní prací ??

Mimo jiné - historie nám již dostkrát ukázala a ukazuje,že velké dluhy a následná krize se vždy řešily válkou...ne že bych ji chtěl zažít či ji přál dětem,
to je ale skutečnost.
Jen my jsme si zvykli,že je daleko v třetích zemích a že se nás až tolik netýká...
30. 03. 2010 | 09:45

Terry napsal(a):

to Reedoc ("Děkuji za toto hodnocení "práce" politiků a poslanců. Jen by mně zajímalo, co k tomu řeknou oni sami včetně jejich stínových ministrů.")
a ostatní diskutující cituji z

Jan Keller: Dva druhy pravicových voličů
(http://www.blisty.cz/2010/3...):

...v čem je rozdíl mezi nedemokratickými a demokratickými systémy. Že nedemokratický systém je takový, kde občané mají strach z mocných. Demokratický systém je takový, kde vláda a mocní mají obavu a strach z občanů.

My dnes žijeme v systému, kde vláda má z občanů jenom velkou srandu.
31. 03. 2010 | 08:52

dunia pewayangan napsal(a):

thanks you very much
07. 04. 2010 | 10:30

Ferrari watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 05:49

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:02

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
17. 04. 2010 | 05:13

ThereseOrr30 napsal(a):

The <a href="http://bestfinance-blog.com">loans</a> are important for people, which would like to start their business. In fact, this is not really hard to receive a car loan.
13. 07. 2010 | 20:43

clyjfqk napsal(a):

zahalk
24. 11. 2012 | 07:17

viagra napsal(a):

rijyqwhe http://exisqh.com/ <a href="http://xinvtg.com/ ">ebsyvpm</a> [url=http://peqgnp.com/]ebsyvpm[/url]
24. 11. 2012 | 12:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy